Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fyra olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare. Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är lägst i länet. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i. Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans. Välkommen till oss! Inom Vård- och omsorg arbetar vi med en värdegrund som innebär gott bemötande med respekt, hänsyn och lyhördhet för den enskildes behov. Vi har ett flexibelt arbetssätt och uppmuntrar den boende till självbestämmande. Vi vill att den enskilde känner sig bekräftad och uppleva delaktighet, meningsfullhet och sammanhang i tillvaron. I Ödeshögs kommun arbetar vi aktivt med E-hälsa och använder oss av IT-stöd för att förenkla och kvalitetssäkra i våra verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsbeskrivning På Solgårdens äldrecentra finns det flera enheter. Särskilt boende för äldre och med inriktning demens samt korttidsboende. Som anställd inom Vård och Omsorg har du en hemavdelning men arbetar på flera enheter efter behov. Vi arbetar med genomförandeplaner och vårdplaner samt kontaktmannaskap. Som kontaktman ansvarar du för att upprätta och följa upp genomförandeplaner utifrån den boendes behov. Stöd till anhöriga ingår också i kontaktmannens ansvar. I arbetsuppgifterna ingår att ge vård, omsorg och service till de boende. Det innefattar även vardagssysslor såsom städ, tvätt, kök och sociala aktiviteter. Du förväntas kunna utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion/ordination och delegering av legitimerad personal t.ex. specifik rehabilitering, palliativ vård, läkemedelshantering, sårvård, sondmatning etc. Du ansvarar för att dokumentera ditt arbete och de uppgifter du utför för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Vi använder oss av planeringsverktyg i verksamheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Undersköterskeutbildning med skyddad yrkestitel. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, har ett gott bemötande, lyhörd, flexibel och tålmodig. Du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt och "ser vad som behöver göras". Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Du ska ha intresse av att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter. Erfarenhet av rehabilitering, demensvård och/eller andra specialiteter samt intresse och erfarenhet av teknik/IT-stöd i vården är meriterande. B-körkort är meriterande. ÖVRIGT Lön och anställningsvillkor Annonsen avser en tillsvidaretjänst på ca 88%.Hemavdelning är Rosengården. Tillträde 250713 eller efter överenskommelse. Arbetstidschema med dag, kväll och helgtjänstgöring (arbete varannan helg). Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 250629. Vi vill att du i din ansökan bifogar kopior på skyddad yrkestitel, undersköterska alternativt gymnasiebetyg och andra intyg som styrker dina meriter i CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Sandra Hård Tel:0144-35150 eller via mejl [email protected] Fackliga företrädare (Kommunal) nås på [email protected] eller tel nr 010-442 8670, må-fre 9-16. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska ringa till rekryterande chef (se ovan i annonsen) för att fråga om hur din ansökan ska hanteras. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen (ÄO) är ett av fyra områden inom Socialförvaltningen. Det är vår största verksamhet med ca 700 anställda och omfattar boende, hemtjänst, aktivering samt biståndshandläggning. Äldreomsorgen samverkar i olika frågor med diverse områden, förvaltningar, region och myndigheter. Hos oss är värdegrunden viktig – den präglar allt vi gör och fungerar som vår ledstjärna. Nu söker vi en undersköterska till särskilda boendet Blå pojken/Fredrika i Påskallavik. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans bedrivs ett nära samarbete med sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som undersköterska hos oss innebär att du arbetar brukarfokuserat och utför insatser gällande vård och omsorg till våra brukare som är bosatta på det särskilda boendet. Det kan även förekomma sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Blå pojken/Fredrika är särskilt boende för personer med demensproblematik. Verksamheten bedrivs fördelat på två hus med ett nära samarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se helheten men också varje enskild individs förutsättningar. För oss är det självklart att du gillar att arbeta i en verksamhet med högt tempo där arbetsglädje står i fokus. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten med god problemlösningsförmåga. Vi vill att du är stresstålig, lyhörd och trygg i dig själv med en professionell framtoning. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. ÖVRIGT Rekryteringen sker löpande och kan komma att avslutas innan sista ansökningsdag 250817. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Välkommen till Strömsgården - där vi gör skillnad varje dag! Strömsgården är ett demensboende vackert beläget vid Saxviken, med utsikt över Siljan. Här bor våra boende i tre mindre enheter, alla med gemensamma utrymmen och en hemtrevlig atmosfär. Vi finns alltid där – dygnet runt – för att skapa trygghet och livskvalitet. Arbetsuppgifter Som undersköterska på Strömsgården kommer du att vara en viktig del av våra brukares vardag och bidra till att de får en trygg och meningsfull tillvaro, bland annat genom att hjälpa dem med: - Personlig omvårdnad - Måltider och nutrition - Socialt stöd Du kommer också att utföra delegerade arbetsuppgifter från Hälso- och sjukvårdspersonal, exempelvis träning eller läkemedelshantering. En mycket viktig del i arbetet är att dokumentera omsorgsarbetet i vårt verksamhetssystem enligt instruktioner och Socialstyrelsens rekommendationer. Det innebär att föra anteckningar om våra boendes hälsa och välbefinnande samt rapportera eventuella förändringar. Kvalifikationer - Utbildad undersköterska - Erfarenhet inom vård och demensomsorg - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Förmågor och färdigheter För att trivas hos oss behöver du ha ett genuint engagemang för äldreomsorg och en varm inställning till människor. Arbetet på Strömsgården handlar inte bara om att hjälpa till praktiskt – det handlar om att skapa trygghet, värme och glädje i de boendes vardag. Vi söker dig som: - Är lyhörd och empatisk – Du ser varje individ och kan bemöta dem med förståelse, respekt och tålamod. - Har god samarbetsförmåga – Att arbeta i team är en stor del av jobbet, och vi värdesätter en positiv och hjälpsam inställning. - Är flexibel och anpassningsbar – Ingen dag är den andra lik, och du behöver kunna hantera förändringar och olika behov på ett lugnt och tryggt sätt. - Har ett lugn i stressade situationer – Vissa dagar kan vara utmanande, och då är det viktigt att du kan behålla fokus och fatta trygga beslut. - Vill göra skillnad – Du har en vilja att bidra till en meningsfull och värdig tillvaro för våra boende. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Är du en person med erfarenhet av demensvård och som drivs av att ge vård, stöd och omsorg utifrån individuella behov kvällar och nätter? Då kan tjänsten hos oss vara något för dig! Som undersköterska nattetid har du huvudansvaret för din avdelning, men du är aldrig ensam. Vi arbetar i ett tätt team över våra tre våningar och dina kollegor finns alltid där för att stötta upp. Tillsammans säkerställer vi en trygg natt för våra hyresgäster. Du börjar med att ta emot rapport från avbytande personal och att läsa i vårt dokumentationssystem Treserva. Under ditt pass har du inplanerade besök hos vissa hyresgäster vilket kan vara alltifrån tillsyn till vissa omvårdnadsmoment. Din roll innefattar olika omvårdnadsuppgifter, inklusive hjälp vid förflyttningar, personlig hygien, hushållssysslor och medicinska insatser. Du ansvarar för att hantera akut sjukdom som uppstår där du vid behov kontaktar sjuksköterska. Under natten ingår även hushållsuppgifter såsom att städa och duka för frukost. Ditt arbete innebär att tillgodose våra hyresgästers individuella behov med omsorg och vi fokuserar på IBIC (Individens Behov i Centrum) för att säkerställa deras välmående. Vårt arbete vilar på nationella värderingar och ett salutogent förhållningssätt, där vi främjar hälsa och lyfter fram individens egna förmågor. Din arbetsplats Järdalavägens vårdboende ligger beläget i stadsdelen Ekholmen. Boendet har 30 platser med inriktning demens fördelat på tre enheter. Vi är ett profilerat kulturboende och värdesätter medarbetare med kunskap eller intresse inom detta. Du blir del av ett härligt arbetslag som för närvarande består av ca 40 medarbetare fördelat på tre våningar. Vi har ett nära samarbete med Valthornsgatans vårdboende med 36 platser vilket möjliggör nära kontakt med flera kollegor och ett verksamhetsöverskridande arbete. Vi strävar efter att ge våra hyresgäster en meningsfull vardag där de kan få möjlighet till social samvaro och delta i olika aktiviteter. Du är en viktig pusselbit för att uppnå detta mål. Vi har tillgång till en buss för utflykter och exempel på övriga aktiviteter vi gör är att skapa, måla, sjunga, spela musik, spela spel, laga mat och trädgårdsarbete. Vi välkomnar dina egna förslag på aktiviteter som kan berika våra hyresgästers vardag. Vi har nyligen byggt ett orangeri för att kunna njuta av trädgårdens grönska. Din insats är ovärderlig för att skapa en trivsam och stimulerande miljö för våra hyresgäster varje dag. Din arbetstid är förlagd kvällar samt vaken natt. Du som söker Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet av arbete inom stöd, vård och omsorg. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med individer med demenssjukdom och/eller psykiatriska diagnoser. Det är meriterande om du har erfarenhet av nattarbete. Har du även kunskap om eller erfarenhet av arbetsmetoden IBIC och ett salutogent förhållningssätt är det positivt. Det är därtill meriterande om du har kännedom om ett lågaffektivt bemötande. Arbetsuppgifterna innefattar omfattande kundkontakt och dokumentation. Du behöver därför kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska. Dessutom förväntas du kunna använda digitala verktyg i ditt arbete, och det är en fördel om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Vi ser även väldigt positivt på om du har intresse för kulturverksamhet. Kopplat till vårt arbete med kultur så åker vi på en hel del utflykter och det är meriterande om du har B-körkort och kan cykla. Som person har du förmåga att samarbeta effektivt med andra och du kan skapa goda relationer med människor genom att vara lyhörd och smidig i din kommunikation. Din förmåga att lyssna och kommunicera hjälper till i relationerna på arbetet. Vi ser att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående och har förmågan att driva arbetet framåt. Din tydlighet i kommunikationen och förmågan att säkerställa att budskap når fram är också värdefullt för oss. Att du har en empatisk förmåga, vilket innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation, är också av stor betydelse. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 67-100% Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15460 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsplanerare är ditt huvuduppdrag att säkerställa att vår verksamhet alltid har rätt kompetens på plats under alla arbetspass, både på kort och lång sikt. Du kommer att vara den första kontakten vid: • Sjukanmälningar och kortare frånvaro • VAB och semesteransökningar Dina arbetsuppgifter inkluderar även: • Omfördelning av resurser mellan olika enheter för att optimera bemanningen. • Schemaläggning i nära samråd med enhetschefer för att skapa hälsosamma scheman. • Planering av bemanning utifrån korttidsfrånvaro, vakanser och tillgänglighetsturer. En viktig del av rollen är att förstå den ekonomiska påverkan av effektiv planering och budgetering. Du kommer att arbeta med att optimera våra resurser och bidra till en stabil och kostnadseffektiv bemanning. Det här är en dynamisk roll där du kommer att dela din tid mellan två viktiga ansvarsområden: 50% administrativt arbete med planering och schemaläggning, och 50% ute i verksamheten där du täcker upp vid korttidsfrånvaro och planerad frånvaro. Du kommer att ha ett nära samarbete med två kollegor som du även ersätter vid frånvaro. Din huvudsakliga placering är på Vidala Vård- och omsorgsboende i Södra Vi. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller yrkesutbildning som exempelvis Bemanningsassistent/Bemanningskoordinator eller annat utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har även B-körkort. För att lyckas i rollen som bemanningsplanerare söker vi dig som är organiserad och strukturerad, med en förmåga att hantera många parallella uppgifter och detaljer med stor noggrannhet. Du är problemlösande och flexibel, trivs i ett dynamiskt arbetsklimat och kan snabbt anpassa dig vid oförutsedda händelser, samtidigt som du är stresstålig. En nyckelroll spelar din kommunikativa och relationsbyggande förmåga, då du dagligen interagerar med medarbetare, chefer och andra intressenter. Du är empatisk och lyhörd för individuella behov, samtidigt som du är serviceinriktad och tar stort ansvar för att verksamheten fungerar. Slutligen besitter du en analytisk förmåga för att kunna optimera scheman och förutse framtida behov baserat på data. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval och intervjuer kan komma att sker löpande under annonseringen. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Välj sommarjobb med omsorg! Nu söker vi semestervikarier/timvikarier till ordinärt boende/hemtjänst, vård- och omsorgsboenden och till våra verksamheter för personer med funktionsvariation. Inom Funktionsstöd hjälper du personer i alla åldrar med olika funktionsnedsättningar, som autism, fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning, att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet följer LSS och Socialtjänstlagen, och stödet anpassas individuellt för att stärka självständighet och delaktighet. Dina uppgifter kan inkludera omvårdnad, hjälp med matlagning, städning, planering, aktiviteter och social samvaro. Du kan arbeta som personlig assistent, på boenden, i daglig verksamhet eller inom socialpsykiatrin. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/iuSqrJcbzZg. Vårt mål inom äldreomsorgen är att stödja våra kunder så att de kan ha en fortsatt god livskvalitet och behålla sina förmågor för att bo hemma så länge som möjligt. Genom att erbjuda vård, omsorg och service strävar vi efter att främja varje individs välbefinnande, trygghet och mening i tillvaron. Våra insatser är inriktade på att vara av hög kvalitet och utförs med stor respekt för varje individs inflytande, delaktighet och integritet. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/JKU00JpM_Yk. Vi tillämpar löpande rekrytering så sök redan nu. Välkommen att göra skillnad med oss! För att göra vår rekryteringsprocess smidigare och mer rättvis använder vi oss av chatboten Hubert. Om du har gått vidare efter första urvalsprocessen kommer du att få ett mejl med en länk till chatboten där du får svara på några frågor relaterade till tjänsten. Detta hjälper oss att göra en första bedömning på ett effektivt och objektivt sätt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som kan arbeta under juni, juli och augusti som semestervikarie för våra ordinarie medarbetare. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och/eller natt, veckans alla dagar. Våra verksamheter har även ett behov av timvikarier under våren så är du intresserad av att arbeta redan nu får du gärna ange det i din ansökan. Arbetsuppgifterna varierar beroende på om du arbetar inom funktionsstöd eller äldreomsorgen. Du arbetar motiverande för att få kunder att våga utmana sig själv och vara delaktiga i aktiviteter och insatser. Arbetet innebär även praktisk hjälp för våra kunder att utföra till exempel personlig hygien samt måltidshjälp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med hjärtat på rätt plats och som har intresse för att arbeta med människor. Du har ett gott bemötande, är ansvarsfull, har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbete. Det är meriterande om du har utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vissa assistansutbildningar, stödpedagog, pågående studier inom sjuksköterske- , psykolog- eller socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Eftersom dokumentation är en del av vår verksamhet är det viktigt att du har datorvana och kan förstå och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För arbete i hemtjänsten är det meriterande om du kan cykla och har om du har B-körkort för manuell växellåda. Du bör vara över 18 år. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. Vi vill också att du tar med dina utbildningsbetyg/intyg om du blir kallad på intervju. Om du blir erbjuden anställning inom barnverksamheten behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Verksamhet Omsorgsförvaltningen omfattar förvaltningens samtliga enheter Vill du spendera sommaren på Bästkusten och bli vår omsorgsstjärna – sök sommarjobb hos oss. Vi söker kollegor som vill sätta guldkant inom omsorgen i Sveriges vackraste kommun och om du arbetar minst 8 veckor så betalar vi för 10! Är du en empatisk och serviceinriktad person som drivs av att ge människor en meningsfull tillvaro? Då är du rätt person för oss till sommaren 2025. Vill du spendera sommaren på västkusten och få ett meningsfullt jobb med fart, variation och teknik? Hos oss i Sotenäs kommun jobbar du i team, stöttar människor i vardagen och får samtidigt inblick i en bransch som blir allt mer digital, teknisk och utvecklande Vi söker engagerade sommarvikarier som är redo att bidra till en meningsfull sommar för våra invånare – samtidigt som du själv utvecklas. Jobba i 8 veckor – få betalt för 10! Vi söker dig som vill stödja våra omsorgstagare i vardagen med allt de kan behöva för att uppnå en god tillvaro. Uppdragen är varierande, roliga och ibland utmanande. Vi garanterar att du kommer uppleva en fartfylld sommar vars dagliga möten leder till erfarenheter för livet. Sotenäs kommun behöver semestervikarier till hemtjänst, särskilda boenden samt korttidsenheten, LSS-boenden, socialpsykiatrin och kommunal primärvård. Ska du arbeta inom hemtjänst eller kommunal primärvård behöver du uppvisa ett giltigt B-körkort. Hos oss har du möjlighet att jobba 8 veckor och få ersättning för 10. Vidare kan vi erbjuda månadsanställning eller timanställning och en tjänstgöringsgrad mellan 50 % och 100 %. För att ta del av erbjudandet, behöver du ha varit i tjänst minst 80% av tiden under 8 veckor i juni - augusti. Som semestervikarie i Sotenäs kommun har du varierade arbetstider utifrån schema, dag/kväll eller natt, både vardag och helg. Arbetsuppgifter avser stöd till omsorgstagare i vardagen med allt ifrån trygghetsskapande åtgärder till service och omsorg. Omsorgsyrket är inte längre bara ett klassiskt vårdjobb. Vi jobbar idag med, digitala lås, trygghetslarm, mobila arbetssätt, appar och välfärdsteknik som en självklar del av vardagen. Hos oss får du en modern introduktion, där du lär dig om både det mänskliga och det tekniska – en perfekt kombination för dig som gillar struktur, ansvar och problemlösning. Kvalifikationer Vi söker dig som är fyllda 18 år och det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom vård och omsorg. För att lyckas som semestervikarie hos oss behöver du vara social, empatisk, initiativrik och du ska kunna arbeta både självständigt och i team. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du har ett gott bemötande och har god förmåga att skapa en känsla av meningsfullhet utifrån ett individuellt anpassat stöd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att arbeta inom kommunal primärvård behöver du har klarat av fyra terminer av studier till sjuksköterska, läkare, arbetsterapeut eller fysioterapeut. Varmt välkommen med din ansökan som ger dig möjlighet att tillsammans med våra duktiga medarbetare skapa en god sommar för våra invånare. Villkor Vi är i behov av sommarvikarier under perioden juni-aug. Du får givetvis introduktion innan du börjar arbetet. Introduktionen består av teori, kunskap inom förflyttning och läkemedel men utgörs även av praktik. Självklart utgår lön även under introduktionstiden. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Du behöver inte bifoga personligt brev - däremot är det viktigt att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet vi gör. CV kan med fördel bifogas. Utdrag ur belastningsregistret kommer begäras in inför en eventuell anställning så det är bra om du beställer detta ifrån polismyndigheten i god tid. För yrkesroller inom omsorgen används Kontroll av egna uppgifter enligt blanketten "Belastningsregister för enskild person (442.3)". https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ och kuvertet ska vara oöppnat när du lämnar till arbetsplatsen. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om jobbet Välkommen till Rosenhälls vård- och omsorgsboende som ligger i ett lugnt och naturskönt område i Uddevalla. Nu när en av våra medarbetare fått en annan tjänst i kommunen behöver vi rekrytera en undersköterska på en tillsvidaretjänst och ytterligare en undersköterska på ett längre vikariat då en medarbetare gått på föräldraledighet På Rosenhälls vård och omsorgsboende ansvarar vi för vård och omsorg utifrån individens behov genom att skapa kvalité för våra boende och bidra till verksamhetens utveckling. Vårt fokus är en äldreomsorg som främjar välbefinnande, delaktighet och livskvalité för de som bor hos oss och deras närstående. Arbetsuppgifter Tillsammans med dina kollegor ges omsorg, vård och socialt innehåll utifrån de boendes individuella behov. Att ständigt skapa goda möten är viktigt för oss! Vi arbetar för att de boende utifrån sina individuella förutsättningar och förmågor ska ha en trygg och meningsfull tillvaro. Vi söker därför dig som i ditt arbete har förmåga att utgå ifrån varje individs behov och förutsättningar och har engagemang för att göra skillnad. Att dokumentera utifrån gällande lagstiftning, utföra insatser på delegation av HSL och rehabpersonal samt vara med och planera och utföra våra gemensamma arbetsuppgifter. Vi söker dig som Har ett genuint intresse för att arbeta med äldre och gör detta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt. Du är ansvarstagande, självständig, initiativrik och lyhörd. Med ett professionellt bemötande bidrar du till en positiv anda i arbetsgruppen. - Är självständig i ditt sätt att arbeta och har ett flexibelt arbetssätt, vilket du visar genom att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. - Tycker om att möta människor och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. - Är trygg i dig själv och visar det genom att vara lugn och kontrollerad i stressituationer i arbetet. - Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har skyddad yrkestitel. I arbetet ingår dokumentation enligt gällande lagstiftning vilket innebär att du måste uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt ha en viss datavana. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Kommunala rehabteamet söker flera rehabiliteringsassistenter som vill vara med att utveckla och implementera en dagverksamhet med tydlig aktiverande och rehabiliterande förhållningssätt i syfte att stärka individens funktionsförmåga, självständighet och livskvalitet. I uppdraget ingår också att bistå vid hemgångar, hembesök, träningar i ordinärt boende i förebyggande syfte att möjliggöra rehabilitering i hemmet. Detta är nyinrättade tjänster så uppdragen kan komma att utformas utifrån aktuella behov. I teamet arbetar du tillsammans med arbetsterapeuter, fysioterapeuter, undersköterskor och sjuksköterskor. I ditt arbete samarbetar du även med personalgrupper, enhetschefer, anhöriga, biståndshandläggare och primärvård. Aktuella målgrupper är medborgare med behov inom kommunens samtliga verksamhetsområden ex äldreomsorg, LSS, socialpsykiatrin, men även uppsökande verksamhet. Skiftande arbetstider kan förekomma utifrån enskildas behov med den nya socialtjänstlagen som grund. KVALIFIKATIONER Undersköterska Erfarenhet av rehabiliterande och aktiverande förhållningssätt Handleda och utbilda för omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet. Gruppträningar Balansgrupper, sittgymnastik, aktivitetsträningar etc ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval kommer att ske löpande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som undersköterska , vårdbiträde eller boendehandledare i våra verksamheter i sommar. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du får göra skillnad i vårdtagares vardag. Vi söker främst timvikarier till perioden v 26 - v 33. Det finns stora möjligheter att arbeta före eller efter periodens slut. Vi söker er som kan jobba delar av sommaren. Vi erbjuder även en bonus på 6000 kronor (innan avdragen skatt), till dig som arbetar minst 240 timmar mellan 1/6 - 31/8. (Sjukdom eller annan frånvaro räknas inte in i de bonusgrundande timmarna) Arbetsuppgifterna innefattar att hjälpa vårdtagaren i sitt dagliga liv med allt som det innebär. Förutom att hjälpa till med hygien, omvårdnad och hushållssysslor så ska du finnas till för att umgås och sätta guldkant på deras tillvaro. I arbetet ingår dokumentation enligt lagstiftning. Vi söker vikarier till: • Särskilt boende Kallas också äldreboende och finns utspridda på flera olika orter i kommunen (Järpen, Mörsil, Kall, Hallen och Duved). • Hemtjänst/Nattpatrull Inom hemtjänst ger du service och vård till äldre och sjuka i det egna hemmet. Du tar dig mellan uppdragen med hjälp av tjänstebil. Här kan man även arbeta nattskift med nattpatrullen. • Boende med särskild service (LSS-bostad) Du arbetar i våra bostäder med särskild service i Järpen och stöttar de boende med planering och genomförande av vardagliga aktiviteter utifrån en individuellt utformad genomförandeplan. Du kan komma att arbeta med individer med problemskapande beteende och psykiatriska diagnoser. • Personlig assistans Vi har olika uppdrag i Järpen och Hallen där man arbetar på dygnsbasis hemma hos individer med insats. Du kompletterar där funktionsnedsättningen sätter gränser och jobbar utifrån individens förutsättningar och önskemål. KVALIFIKATIONER I rollen som undersköterska eller vårdbiträde är det viktigt att vara lyhörd, flexibel och genuint intresserad av människor. Du ska kunna se-, lyssna in- och bekräfta människorna du möter. Att samarbeta och bidra till ett positivt arbetsklimat bland kollegorna är självklart för dig. Du ska kunna läsa, tala och uttrycka dig i skrift på svenska obehindrat. Har du erfarenhet och/eller utbildning inom vård är det meriterande. Inom hemtjänsten/nattpatrullen är det krav på körkort. Förtydliga gärna i din ansökan vad du har för tidigare erfarenheter som kan vara relevanta i våra verksamheter. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Välj ett jobb för att visa detaljer