I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Nu söker vi vikarier till Individ- och familjeomsorgens LSS-verksamheter. Tycker du om att se andra människor utvecklas? Vill du arbeta med att stödja individer i deras vardag till fina upplevelser och ett bra och värdigt liv? Kom och jobba med oss! Som medarbetare hos oss kommer du att bistå individer med insatser enligt LSS (Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade). Du sätter personerna i centrum och utifrån behov ger stöd så att deras egna förmågor bibehålls och utvecklas. Gott bemötande, god kommunikation, samordning, dokumentation, struktur och omsorg är viktiga ledord i våra medarbetares vardag. Du kan önska någon/några av följande tre verksamheter: LSS gruppbostäder I våra 12 gruppbostäder bor personer där ålder samt funktionsvariationer varierar. Vi arbetar i team, men det förekommer även ensamarbete. Vi jobbar med personen i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga service och stöd. Jobbet innebär dag-, kväll-, natt- och helgtjänstgöring. Personlig assistans och LSS-insatser 0-20 år Som personlig assistent är ditt uppdrag att finnas med i assistansanvändarens vardag och stödja personen att leva det liv denne själv vill leva. Vi har flera personliga assistansuppdrag där funktionsvariant, kön samt ålder varierar. Du arbetar i den enskildes hem och är brukarens förlängda armar och ben. Du kommer att ingå i en grupp med assistenter med lång erfarenhet av yrket. Arbetstider varierar med dag, kväll och helg enligt schema. Vaken natt och journatt förekommer också. Vi har även övriga LSS-insatser mot målgruppen 0-20 år, bland annat ett särskilt boende för barn och unga, vårt korttidsboende Karlavagnen och olika uppdrag som avlösare. Daglig verksamhet Inom daglig verksamhet arbetar du som arbetshandledare och ger stöd till personer med funktionsvariation. Ditt jobb är att vara kreativ och hitta meningsfull sysselsättning och aktiviteter för våra deltagare. För mer information om att arbeta inom LSS i Lycksele kommun, se filmen på länken nedan: Lss verksamhet i Lycksele Kommun (youtube.com) DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som vill bidra till att ge andra människor meningsfulla liv och stötta dem i deras vardag. Du är engagerad och ser möjligheter istället för hinder. För oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du trivs med att arbeta i team. Du bör även ha god problemlösningsförmåga samt vara ansvarstagande. Att du har en positiv människosyn ser vi som en självklarhet. Tillsammans med dina kollegor får du personerna att växa som individer. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Beskriv därför i din ansökan vad som gör dig lämplig för uppdraget. Undersköterskeutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Visstid Omfattning: Varierande Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss inom LSS? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 975, senast 2025-06-30. Urval och tillsättning sker löpande, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Nu söker vi semestervikarier till Individ- och familjeomsorgens LSS-verksamheter. Tycker du om att se andra människor utvecklas? Vill du arbeta med att stödja individer i deras vardag till fina upplevelser och ett bra och värdigt liv? Kom och jobba med oss i sommar! Som semestervikarie kommer du att bistå individer med insatser enligt LSS (Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade). Du ska sätta personerna i centrum och utifrån behov ge stöd så att deras egna förmågor bibehålls och utvecklas. Gott bemötande, god kommunikation, samordning, dokumentation, struktur och omsorg är viktiga ledord i våra medarbetares vardag. Du kan önska någon/några av följande tre verksamheter; LSS gruppbostäder I våra 12 gruppbostäder bor personer där ålder samt funktionsvariationer varierar. Vi arbetar i team, men det förekommer även ensamarbete. Vi jobbar med personen i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga service och stöd. Jobbet innebär dag-, kväll-, natt- och helgtjänstgöring. Personlig assistans och LSS-insatser 0-20 år Som personlig assistent är ditt uppdrag att finnas med i assistansanvändarens vardag och stödja personen att leva det liv denne själv vill leva. Vi har flera personliga assistansuppdrag där funktionsvariant, kön samt ålder varierar. Du arbetar i den enskildes hem och är brukarens förlängda armar och ben. Du kommer att ingå i en grupp med assistenter med lång erfarenhet av yrket. Arbetstider varierar med dag, kväll och helg enligt schema. Vaken natt och journatt förekommer också. Vi har även övriga LSS-insatser mot målgruppen 0-20 år där det kan komma att behövas sommarvikarier inom bland annat avlösare i hemmet och vårt korttidsboende Karlavagnen. Daglig verksamhet Inom daglig verksamhet arbetar du som arbetshandledare och ger stöd till personer med funktionsvariation. Ditt jobb är att vara kreativ och hitta meningsfull sysselsättning och aktiviteter för våra deltagare. För mer information om att arbeta inom LSS i Lycksele kommun, se filmen på länken nedan: Lss verksamhet i Lycksele Kommun (youtube.com) DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som vill bidra till att ge andra människor meningsfulla liv och stötta dem i deras vardag. Du är engagerad och ser möjligheter istället för hinder. För oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du trivs med att arbeta i team. Du bör även ha god problemlösningsförmåga samt vara ansvarstagande. Att du har en positiv människosyn ser vi som en självklarhet. Tillsammans med dina kollegor får du personerna att växa som individer. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Beskriv därför i din ansökan vad som gör dig lämplig för uppdraget. Undersköterskeutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Visstid under juni, juli och augusti eller enligt överenskommelse. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss inom LSS? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1051, senast 2025-06-30. Urval och tillsättning sker löpande, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Verkstadsgatan är en daglig verksamhet i Ängelholm för personer som tillhör personkrets 1 och 2 enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och som behöver en meningsfull vardag och träning. Verkstadsgatan erbjuder daglig verksamhet som anpassas efter individuella behov. Ängelholms kommun, belägen i nordvästra Skåne, erbjuder en blandning av natur och kultur. Man kan njuta av vackra stränder och skogar, samt utforska sevärdheter som Hembygdsparken, Ängelholms flygmuseum och Järnvägens museum samt Engelholms glassbar. Med sitt centrala läge, närhet till parker och goda kommunikationer så finns det något för alla i Ängelholm. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Anställningsvillkor Vi söker nu en medarbetare för en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är på allt från 50-100% och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag. Vi tillämpar individuell lönesättning och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare Erfarenhet från liknande verksamhet eller inom LSS Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Telefonkontakt undanbedes, vänligen skicka ett mail. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter [email protected]
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad Ta chansen att börja arbeta på Attendo Johan Kocksgatan i Trelleborg, ett modernt livsstilsboende med inriktning Sport & Spa. Verksamheten består av ljusa fräscha lokaler och på översta våningsplanet finns spa-avdelning med bastu och bubbelbad, en sportbar, ett gym samt en fantastisk takterrass med utsikt över staden. Vi arbetar utifrån Attendos vision att stärka individen utifrån våra värdeord, kompetens, engagemang och omtanke. Vi öppnar nu upp en ny avdelning i verksamheten och söker dig som är utbildad undersköterska. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och gör verklig skillnad för kunder varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten Vi har nya kunder som behöver omsorg och utökar nu vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering. Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Tjänsten är på 75-80% Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 25-06-19 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
I Dorotea kommun får du både frihet och närhet. Friheten finns i vår vänliga vildmark med fjäll, sjö och skog. Närheten hittar du i vår gemenskap av välkomnande och hjälpsamma människor. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare. Hos oss som arbetsgivare är beslutsvägarna korta och aktivt utvecklingsarbete ständigt pågående. Som anställd i vår organisation ingår i din roll att se helheten och att ta ansvar. I vår organisation erbjuds du en bredd av möjligheter att delta och att vidareutvecklas. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Är du ute efter ett inspirerande och utvecklande uppdrag? Nu söker vi en handledare till daglig verksamhet i Dorotea kommun, ditt arbete kommer vara av stor betydelse för brukarnas välbefinnande. Du kommer även vara en nyckelperson i en kommande omorganisation och tjänsten är utökad för att delvis arbeta som ett stöd för enhetschef. Beskrivning I rollen som handledare på dagliga verksamheten i Dorotea kommun kommer du att arbeta i en kreativ och stödjande miljö där engagemang och initiativförmåga är av vikt. Som handledare är det din uppgift att i samarbete med enhetschef säkerställa att verksamheten håller god kvalitet och utvecklas. Ditt arbete utgår från individens färdigheter och intressen, och kan bistå enhetschef med administrativa arbetsuppgifter för att möjliggöra ett nära ledarskap och god arbetsmiljö i verksamheten. Vi söker dig som har en positiv inställning och brinner för att hjälpa andra. Din förmåga att se helheten och ta ansvar för verksamhetens utveckling är avgörande. Kom och bli en del av vår dynamiska arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas tillsammans med oss! Arbetsuppgifter och kvalifikationer Som handledare på daglig verksamhet är du en nyckelperson i en dynamisk arbetsmiljö. Ditt huvudsakliga ansvar är att planera aktiviteter och säkerställa en meningsfull och aktiverande sysselsättning som utgår från individens färdigheter och intressen. Delen som ett chefs stöd innebär ett nära ledarskap och en god arbetsmiljö, det innebär diverse administrativa uppgifter så som arbete i personal och bemanningssystem och dokumentation, samt övrigt stöd i det vardagliga ledningsarbetet. Vi söker dig som är kreativ, engagerad och flexibel. Du är trygg i utmanande situationer och har en god kommunikativ förmåga samt digital kompetens. Du kan inspirera både personal och brukare, och har lätt för att sätta dig in i och följa rutiner, relevanta lagrum och policys. Du är trygg i att arbeta både självständigt och i grupp. Vi uppskattar om du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt från kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har goda samarbets- och ledarskapsförmågor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Då urval och intervjuer samt rekrytering sker löpande ber vi dig skicka in ansökan så snart som möjligt. Dorotea kommun erbjuder friskvård på arbetstid en timme per vecka. Vid eventuell inflyttning hjälper vi till att hitta bostad. Tjänsten är tillsvidare och provanställning kan komma att tillämpas.
Om Unika Norbyvägen Unika Norbyvägen är en gruppbostad belägen i Uppsala för vuxna inom personkrets 1, med särskild kompetens av motiverande samtal samt lågaffektivt bemötande. Verksamheten erbjuder individuellt stöd i en lugn miljö med sex lägenheter. Målet är att skapa en trygg och strukturerad vardag för varje boende. Om rollen som SamordnareI rollen som samordnare arbetar du främst i verksamheten med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Som samordnare arbetar du även i verksamheten där du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov. Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden kommer vara förlagd på vardagar/kväll/helg/sovandes jour. Arbetsuppgifter:Som samordnare kommer du att ha ansvar för: Bemanning Kvalitetsarbete Metodarbete Planering Vem är det vi söker? Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 1. Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete. Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att arbeta med individer med komplex psykosocial beteendeproblematik. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en meningsfull vardag! AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidare - 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Vardagar/kväll/helg/sovandes jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Caroline Komolafe [email protected] 076 - 695 11 73
Sympati AB utför boendestödsinsatser med hög kvalitet till drygt 750 personer i Stockholms Stad, Solna Stad och Lidingö. Vi söker dig som är fysiskt aktiv och är intresserad av träning, kost och hälsa. Utöver utbildning med inriktning socialt arbete eller vård och omsorg ser vi gärna att du har förmåga att arbeta självständigt, är inkännande och kommunikativ samt har ett pedagogiskt förhållningssätt med förmågan att motivera andra. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete inom psykiatri eller LSS. Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är önskvärt. Tjänsten avser en omfattning på 50% Arbete på kvällstid förekommer
Vi söker en engagerad arbetshandledare som kan stödja individer med NPF-diagnoser och intellektuella funktionsnedsättningar. I denna roll kommer du att ge individuellt stöd enligt LSS och arbeta för att arbetsdeltagarna ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Du verkar utifrån varje enskild brukares individuella planering och genomförandeplan. Aktiviteterna på daglig verksamhet är varierande och sker både individuellt och i grupp. Det kan exempelvis innebära olika former av friskvårdsaktiviteter, bilutflykter, matlagning och bakning. Din bakgrund För att trivas hos oss tror vi att du är trygg i dig själv, strukturerad, positiv, engagerad, nyfiken, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. I ditt arbete bemöter du brukarna lågaffektivt, främjar delaktighet och ser till att upprätthålla kontakt med deras nätverk. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du också för trivsel och ordning i verksamhetens gemensamhetsutrymmen. Förväntningar För att passa in i denna roll tror vi att du är prestigelös, tror på samarbete och kan arbeta både självständigt och i grupp. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, närstående och brukare. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du är utbildad stöd- eller socialpedagog alt undersköterska eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap av LSS-lagstiftningen samt erfarenhet av att arbeta med personer med NPF- diagnoser och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Vi ser också att du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och god vana av social dokumentation. Utöver det har du B-körkort. Vi ser också gärna att du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office 365, kunskap i AKK och MI. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten: Varaktighet: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning Omfattning: sysselsättningsgrad 100% Arbetstid: Helgfri måndag-fredag Lön: Individuell lönesättning Tillträde: 2025-08-01 Sista ansökningsdatum: 2025-06-27. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta Filiz Summersett (Verksamhetschef Cameleonten/Bitr. Omsorgschef) [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Gunnar Israel, Kommunal, tfn 072 500 15 44 Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Om Unika Banérgatan Unika Banérgatan är en gruppbostad belägen i Uppsala för vuxna inom personkrets 1, med särskild kompetens av motiverande samtal, AKK samt lågaffektivt bemötande. Verksamheten erbjuder individuellt stöd i en lugn miljö med sex lägenheter. Målet är att skapa en trygg och strukturerad vardag för varje boende. Om rollen som Boendestödjare Som boendestödjare kommer du att arbeta med att erbjuda en meningsfull och förutsägbar vardag med mycket struktur för de som bor hos oss. Vi arbetar målinriktat utifrån uppdragsplanen, har ett professionellt och salutogent förhållnings- och arbetssätt samtidigt som vi arbetar utifrån verksamhetens resurser och budget. Vårt arbete anpassar vi utifrån varje individs förutsättningar och behov och utgångspunkten är individens personliga genomförandeplan. Vår målsättning är att brukarna ska bli så självständiga som möjligt och vi stöttar dem i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitet. Vårt arbetssätt innebär att ha ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Arbetstid: dag, kväll, helg och sovande jour förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Caroline Komolafe [email protected]
Om Unika Norbyvägen Unika Norbyvägen är en gruppbostad belägen i Uppsala för vuxna inom personkrets 1, med särskild kompetens av motiverande samtal samt lågaffektivt bemötande. Verksamheten erbjuder individuellt stöd i en lugn miljö med sex lägenheter. Målet är att skapa en trygg och strukturerad vardag för varje boende. Om rollen som SamordnareI rollen som samordnare arbetar du främst i verksamheten med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Som samordnare arbetar du även i verksamheten där du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov. Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden kommer vara förlagd på vardagar/kväll/helg/sovandes jour. Arbetsuppgifter:Som samordnare kommer du att ha ansvar för: Bemanning Kvalitetsarbete Metodarbete Planering Vem är det vi söker? Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 1. Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete. Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att arbeta med individer med komplex psykosocial beteendeproblematik. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en meningsfull vardag! AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidare - 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Vardagar/kväll/helg/sovandes jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Caroline Komolafe [email protected] 076 - 695 11 73
Välj ett jobb för att visa detaljer