Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Företagspresentation Nator Entreprenad är ett passionerat och engagerat företag inom bygg & anläggning. Nu letar vi efter en arbetsledare med inriktning Betong som vill vara med på deras spännande tillväxtresa. Nator Entreprenads projekt utförs mestadels i Storstockholm och deras huvudkontor ligger på smidigt gångavstånd från Helenelunds station i Sollentuna. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du få möjligheten att ansvara för att leda, fördela arbetsuppgifter och samordna resurser inom deras Betong projekt. När så krävs kommer du själv arbeta operativt som utförare vilket kommer ge dig en bra variation i din vardag. Utöver att ibland arbeta operativt kommer du överse 5-10 medarbetare/UEs och koordinera den dagliga produktionen. Dina arbetsuppgifter Du är bryggan mellan kunden och dina kollegor ute på projekten. Du vägleder och coachar dina medarbetare. Vid behov arbetar du själv operativt i utförandet. I samråd med ledningen kan du vid behov ansvara för inköp av tjänster och varor Du gör kontinuerliga avstämningar med kunden och är behjälplig med att lösa problem som uppstår. Du tar ansvar för att projektet håller tidsplan och har en förståelse för hur eventuella avvikelser bör hanteras. Vem är du: För att trivas som arbetsledare hos Nator Entreprenad behöver du vara affärsdriven och lösningsorienterad. Du är trygg i din roll som ledare och gillar att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Du är även en tydlig ledare som förstår hur alla delar i ett projekt operativt utförs. Med ditt engagemang får du personalen motiverad att utföra arbetet i tid med högsta kvalité utefter kundens önskemål. Du har även minst 5 års erfarenhet av praktiskt arbete från Betong arbeten. Du behöver känna dig trygg i din roll som utförare och det är meriterande om du kan hänvisa till en varierad yrkeserfarenhet då projekten kan variera i karaktär. Vi erbjuder Du kommer få möjligheten att ingå i Nator Entreprenads lag där din personliga utveckling blir en del av företagets utveckling Marknadsmässiga lönevillkor och förmåner Möjlighet att vara med och påverka företagets framtid En anställning hos ett respekterat och tryggt företag med ett bra rykte i branschen För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i företaget Ansökan Känns detta som nästa steg? Sök idag! Denna rekrytering görs i samarbete med Nator Personal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista publiceringsdatum. Alla frågor kring denna rekrytering hänvisas till [email protected]. Notera att vi endast tar emot frågor, alla ansökningar görs via vår karriärsida.
Vi söker nu en Tekniker för anställning. Arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av service, felsökning, reparation på bergvärme, luftvatten, frånluft, luft/lift Arbetet utförs i stor-Stockholm med omnejd. Egen arbetsbil kommer tillhandahållas. Lön ca 27-33t kr start beroende på erfarenhet. Erfarenhet av arbete med ovan aggregat är ett krav. Sök denna tjänst på: [email protected]
Anställning – Vi söker snickare & plattsättare! Hej! Är du snickare eller plattsättare och letar efter nya möjligheter? Eller känner du någon som är det? Hos oss får du chansen att arbeta med roliga projekt, få bra betalt och ta del av schyssta förmåner. Vi på Swebygg AB växer och söker nu endast snickare och plattsättare till vårt team. Kom gärna förbi vårt kontor på Södervägen – så kan du berätta lite om dig själv och vi om vilka vi är och vad vi erbjuder! Vi söker dig som har: ✅B-körkort ✅Goda referenser ✅Talar svenska ✅Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Låter det intressant? Hör av dig – vi ser fram emot att träffas! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vår orderstock växer och vi är på jakt efter fler medarbetare till vårt gäng! Vill du bli en del av ett växande företag med fokus på kvalitet, säkerhet och hållbara lösningar? Hos oss på Gästrike Takmontage AB så söker vi engagerade och erfarna personer som vill utvecklas inom tak- och snickeriarbeten. Om oss Vi är ett etablerat företag med lång erfarenhet inom tak- och solceller. Vi är idag 5 takläggare samt 2 solcellsmontörer. Vårt mål är att leverera högkvalitativa lösningar till både privat- och företagskunder, med ett starkt engagemang för hållbarhet och kundnöjdhet. Vad vi erbjuder: Konkurrenskraftiga löner och förmåner Kompetensutveckling och vidareutbildning En trygg arbetsmiljö med fokus på säkerhet Möjlighet att växa inom företaget Vi söker dig som: Har erfarenhet av tak- och snickeriarbeten Är självgående, noggrann och lösningsfokuserad Är lagspelare med god samarbetsförmåga Är flexibel och har gott säkerhetstänkande Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan till [email protected] eller kontakta oss för mer information. Vi ser fram emot att höra av dig!
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Inom AFRY:s affärsområde samhällsbyggnad arbetar bara i Sverige närmare 1 400 specialister framgångsrikt med utmanande och spännande projekt. Region nord består av nära 300 medarbetare som drivs av att skapa framtidens hållbara infrastruktur. Kanske drivs även du av just utveckling, innovation och av att hitta rätt samarbeten och kunder som vill utvecklas med vår hjälp. Sektionen för Samhällsbyggnad på AFRY i Luleå fortsätter att växa! Sektionen finns representerad på kontoren i Luleå, Piteå, Boden och Kalix, stationeringsort är således valbar. Vi fokuserar nu på att utvecklas och bli ännu starkare inom väg och mark. Vi söker därför dig som vill bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår verksamhet som väg- och markprojektör. Hos oss har vi ett uppskattat arbetsklimat, där vi stöttar och peppar varandra samt tillåter varandra att växa. Flera stora industri- och infrastruktursatsningar kommer genomföras i Norra Sverige de kommande åren. Tillsammans med dig kommer vi att ta oss an de spännande utmaningar detta innebär inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet inom infrastrukturbranschen. Kanske vill du fortsätta att utvecklas inom projektering. Kanske är du mer erfaren och vill arbeta med teknikansvar och/eller uppdragsledning. Kanske har du jobbat som beställare eller entreprenör och söker en ny utmaning. Hos AFRY finns alla möjligheter att ta nästa steg i din karriär! Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. I vårt arbete använder vi främst projekteringsverktyget Novapoint för vägprojektering, men även AutoCAD Civil 3D för markprojektering. Det är meriterande men inget krav att ha vana av att jobba med dessa program. Som person är du nyfiken och intresserad av ditt teknikområde samt har energi och driv. Du har lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av tillväxt. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du drivs av att ständigt utvecklas. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om den vi söker! Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till ett nätverk av 19 000 kollegor med spetskompetens inom respektive teknikområde. Vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Vi vill få våra medarbetare att trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje person. Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Kontaktuppgifter för frågor: Robin Olofsson, Group Manager +46 10 505 36 59 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2 som är en del av MSB:s skolverksamhet. Skolverksamheten består av totalt 14 enheter och en stab, verksamheten finns stationerad i Revinge, Rosersberg och Sandö. I uppgiften ingår att bedriva utbildning enligt författning, att genomföra utbildning på uppdrag, samt att genomföra utbildning enligt myndighetens utbildningsstrategi. I uppgiften ingår metod- och teknikutveckling för effektiva räddningsinsatser. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda och koordinera byggprojekt kopplat till våra utbildningsanordningar, förrådsbyggnader samt ombyggnationer i förhyrda lokaler på MSB Sandö. Du ansvarar för projektplanering, budgetering och uppföljning av tidsramar och samverkar med entreprenörer, leverantörer och myndigheter för att säkerställa att projekten genomförs effektivt och enligt specifikationer. Du kommer att leda workshops för att fram underlag både till byggnationer och andra investeringar. Du har även ansvar att fortlöpande kommunicera projektens progression. I den roll finns internt stöd i form av miljöhandläggare, arbetsmiljöhandläggare, ekonomer, inköpare och jurister. Du kan komma att ha uppdrag inom hela MSB:s skolverksamhet som nu finns på tre orter i landet, förutom Sandö, även Revinge och Rosersberg. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning mot byggnadsteknik eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Flerårig erfarenhet av att driva egna projekt. - B-körkort. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift både på svenska och på engelska. - God kännedom om de lagar och förordningar som reglerar byggbranschen och samhällsbyggnad. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. - Erfarenhet av arbeta med riskbedömningar och identifiera åtgärder. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor ingår i anställningen. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla, underhålla och projektera utbildningsanordningar, materiel, utrustning och fordon. I detta ingår fastighetsskötsel, verkstadstjänster, vaktmästeri och inom ramen för befintliga hyresavtal löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Enheten leds av en enhetschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Skoglund. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2025.
Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Nordec söker en erfaren projektledare till kontoret i Piteå – Vill du leda stora och komplexa stombyggnadsbyggprojekt inom stål- och prefab som redan nu har en stor samhällspåverkan? Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som projektledare hos Nordec har du ett övergripande ansvar i projekten från order till kundöverlämning. Du leder och fördelar arbetet i projektteam bestående av interna och inhyrda resurser. I ditt ansvarsområde ingår kontraktsförhandlingar, projektplanering och samordning. Du upprättar, följer upp och har ansvar för tidsplan, ekonomi och HSEQ (hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet). Du samordnar också dokumentation och entreprenadens överlämning till kund. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Teamet Du blir en del av ett engagerat och erfaret team med bred kompetens inom industribyggnation. Projektteamet består av projektingenjörer, koordinatorer, tekniska specialister och administrativ support som tillsammans bidrar till att skapa effektiva och framgångsrika projekt. Huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande projektplanering och samordning Daglig ledning av projektteam Upprättande och uppföljning av projektmål inom tid, ekonomi och HSEQ Hantering av avvikelser och ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), inklusive förhandling Samordning mellan beställare, platsorganisation och leverantörer Delta i strategiska beslut om organisationsplan och projektupplägg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Erfarenhet industribyggnation och stora projekt Minst 5 års erfarenhet av projektledning med ansvar för tidsplan och ekonomi Vana vid digitala verktyg och projektstyrning Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå och Boden) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. - Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik - Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift - B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande - Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem - Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50 Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus.
Om oss Sektion Bro & Anläggningskonstruktion strävar kontinuerligt efter att utöka och bredda sin verksamhet. Marknaden är också fortsatt mycket god och till vår sektion behöver vi fler broinspektörer över hela landet för att bättre kunna möta behovet av våra tjänster. Inom sektionen Bro & Anläggningskonstruktion har WSP samlat företagets spetskompetens inom broteknik, vattenbyggnad och marina konstruktioner i alla faser från utredning, planering och projektering till byggande och förvaltning. Sektionen som är bland de marknadsledande i Sverige, tillhör även de ledande i landet inom 3D-projektering och 3D-design. Vi erbjuder WSP Bro & Anläggningskonstruktion är en nationell sektion vilket inbjuder till ett bra samarbete mellan våra ca 200 medarbetare som finns på 15 olika kontor utspridda i hela landet. Sektionen Bro & Anläggningskonstruktion kännetecknas av mångfald och jämställdhet. Fältarbetet utförs med stort fokus på säkerhet för broinspektörer. På sektionen får du jobba med andra engagerade och kompetenta medarbetare som ser att kunskapsdelning och kompetensbyggande ger både stort engagemang och arbetsglädje. Vi erbjuder dig en trygg och lärande arbetsmiljö som kännetecknas av stort ansvarstagande och självledarskap. Vi tror på hållbarhet även inom arbetslivet och skapar det genom god struktur och planering. Om rollen Som broinspektör kommer du att varva arbetet med att vara ute i fält och utföra olika typer av inspektioner och utredningar av bro-och anläggningskonstruktioner med projektering och bärighetsberäkningar av underhålls- och förstärkningsåtgärder. I rollen kommer du även agera rådgivare inom förvaltning åt kunder och övriga medarbetare inom WSP Bro & Anläggningskonstruktion. Fältarbetet sker på plats vid konstruktionerna vilket innebär resande i tjänsten. Arbetet är projektbaserat inom projektering samt drift och underhåll. Det finns möjlighet att utvecklas i en ledande roll med uppdragsansvar och kundkontakt. Du förväntas ha en gedigen bas i tekniken och god planeringsförmåga. Din profil Vi ser att du som söker har som minst relevant högskoleexamen. Vidare har du minst 5 års erfarenhet av broförvaltning samt inspektion av bro och anläggning samt godkänt intyg i Trafikverkets kurs för broinspektion. Du behärskar BaTMan och planeringsverktyg väl och har nödvändig kunskap om ABK. Vi söker dig som är engagerad och som är van att ta egna initiativ och trivs med stort ansvar. För att trivas i vårt team tror vi att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och du bidrar gärna till teamets fortsatta kompetensutveckling. Det är viktigt att du är bekväm med att kommunicera väl på både svenska och engelska. Du har B-körkort. Kontakt Bro & Anläggning: Herman Holm, [email protected] och Martin Czernik, [email protected] Rekrytering: Connie Larín: [email protected] Sista ansökningsdag: 30 september 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Under sommarperioden kan vår återkoppling dröja något varpå vi ber om ditt tålamod. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes. OM WSP I SVERIGE WSP är en av världens ledande teknikkonsulter. Med en enastående bredd av ingenjörer, rådgivare och forskare förenas våra globala talanger för att utveckla lokala lösningar. WSP är verksamma i över 50 länder och har cirka 73 000 medarbetare, eller som vi säger Visionärer. På WSP i Sverige jobbar cirka 3 800 konsulter med att leverera innovativa projekt inom transport, infrastruktur, byggnation, miljö, projektledning, strategisk rådgivning och energi. Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer