Som Projektledare för reinvesteringsprojekt får du leda viktiga initiativ som moderniserar och förnyar våra anläggningar för att möta morgondagens krav på effektivitet, säkerhet och hållbarhet. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp projekt där vi ersätter och uppgraderar befintlig infrastruktur – alltid med fokus på kvalitet, kostnad och tid. Det här är en roll för dig som trivs i tekniskt avancerade miljöer, gillar att samarbeta med många olika aktörer och som vill bidra till en grönare framtid Ditt anställningserbjudande Nordion Energi arbetar målinriktat för att kunna leverera 100% grön energi. För att klara omställningen behöver energisystemen för el, gas och värme knytas ihop. Förmågan att flexibelt överföra och lagra energi kommer att vara avgörande. Vi ska genom samarbete med andra aktörer öka den totala volymen förnybar energi – och därigenom trygga energiförsörjningen och minska utsläppen. Som en del av detta driver vi ett antal projekt där du i rollen som Projektledare blir ytterligare en viktig medarbetare som bidrar till att vi uppnår dessa mål. Du tillhör Project Management och ingår i ett team som består av 4 andra Projektledare med gedigen kunskap inom mark och anläggning. Tillsammans driver teamet en diversifierad portfölj av projekt inom ny- och ombyggnation, nyanslutningar och underhåll av våra tillgångar. Dina arbetsuppgifter I rollen som Projektledare så arbetar du med reinvesteringsprojekt kopplat till MR-stationer i våra nät. Du arbetar med projekt längs vår stamledning från Trelleborg i söder till Stenungssund i norr. I din roll så leder du ca 6 projekt parallellt åt gången. I linje med vår tillgångförvaltningsstrategi så arbetar vi löpande med att uppgradera våra anläggningar och dess tekniska utrustning. Utrustningen som projekten berör innehåller bl a kompressorer, ventiler och rörledningar, pannor, mätare, el och PLC. Utöver förvaltning tillkommer även vissa nybyggnationer för modernisering. Som Projektledare kommer du att: Ansvara för att upprätta projektplaner, tidsramar och resurssättning Utforma och följa upp projektbudgetar samt säkerställa kostnadseffektivitet Identifiera, analysera och hantera risker kopplade till projektens genomförande Vara delaktig i upphandlingsprocesser, förhandla avtal och samarbeta med leverantörer och entreprenörer tillsammans med inköp Koordinera tekniska lösningar med interna och externa aktörer, exempelvis driftpersonal, tekniska specialister och konsulter Säkerställa att projekten följer relevanta lagar, regler och branschstandarder Följa upp projektens framdrift och rapportera status till styrgrupp och andra intressenter Leda projektmöten, bygga samarbeten mellan team och hantera intressenter på alla nivåer Våra förväntningar Teknisk utbildning på Högskolenivå Erfarenhet av att arbeta med energianläggningar, som kraftvärmeverk, elnät, vindkraft, vattenkraft eller liknande. Har du jobbat inom processindustrin eller större sammankopplade nät inom fiber, fjärrvärme eller VA så kan det också vara intressant Kännedom om branschspecifika krav och regelverk, som till exempel miljölagstiftning eller elsäkerhetsföreskrifter Erfarenhet av att leda projekt som innebär modernisering, uppgradering eller utbyte av befintlig infrastruktur och utrustning Kunskap om mekaniska och elektriska system, anläggningsteknik eller processindustri är ofta avgörande. Förståelse för livscykelhantering av utrustning och tillgångar (Asset Management) är meriterande Utbildning inom BAS P och BAS U Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Den vi söker är en tydlig och inspirerande ledare. Du har en stark förmåga att leda och motivera tvärfunktionella team, hantera intressenter och skapa samarbete mellan olika parter, inklusive kunder, leverantörer och interna medarbetare. Du har god vana att snabbt analysera problem och fatta beslut baserade på både tekniska och ekonomiska aspekter. Du har drivit förändring tidigare och är väl rustad att hantera motstånd som kan uppkomma i en sådan process. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och kan hantera olika intressenter på ett professionellt sätt. Ansökan Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas därför att du söker tjänsten så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en driven och erfaren Projektledare inom anläggning som vill vara en nyckelspelare i våra projekt. Hos oss på Nordion Energi får du möjlighet att leda, utveckla och driva projekt från start till mål i en dynamisk och framåtblickande organisation. Värt att veta Nordion Energi arbetar målinriktat för att kunna leverera 100% grön energi. För att klara omställningen behöver energisystemen för el, gas och värme knytas ihop. Förmågan att flexibelt överföra och lagra energi kommer att vara avgörande. Vi ska genom samarbete med andra aktörer öka den totala volymen förnybar energi och därigenom trygga energiförsörjningen och minska utsläppen. Som en del av detta driver vi ett antal projekt där du i rollen som Projektledare inom anläggning blir ytterligare en viktig medarbetare som bidrar till att vi uppnår dessa mål. Du tillhör Project Management och ingår i ett team som består av 4 andra Projektledare med gedigen kunskap inom mark och anläggning. Tillsammans driver teamet en diversifierad portfölj av projekt inom ny- och ombyggnation, nyanslutningar och underhåll av våra tillgångar. Dina arbetsuppgifter Under en femårsperiod så kommer Nordion Energi att initiera ett antal större anläggningsprojekt kopplat till biogas. Projekten utgår i första fasen främst i norra Skåne där Nordion Energi ska förlägga rör hos privata markägare. Sträckningen på planerade ledningar är cirka 14 mil. Här erbjuds du en möjlighet att i hög grad bidra till att möjliggöra den fortsatta utveckling av vår nya biogasinfrastruktur. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Malmö. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp projekt med fokus på kvalitet, budget och tidsramar. Arbetsuppgifterna inkluderar projektplanering, resurs- och riskhantering, upphandling samt samordning av projektteam och entreprenörer. Du följer upp ekonomi, säkerställer att regelverk och säkerhetskrav efterlevs och rapporterar projektets status till intressenter. Våra förväntningar Civilingenjörsutbildning inom relevant område kompletterad med projektledningsutbildning Bakgrund inom anläggning och byggprojekt, med god förståelse för entreprenadjuridik, ekonomi och tidsplanering Goda kunskaper om större sammankopplade system, tekniska specifikationer och relevanta regelverk Erfarenhet av budgetering, upphandling och avtalsförhandling Kompetens inom projektstyrning, gärna med erfarenhet av verktyg som MS Project eller liknande program Kunskap om säkerhet och miljöregler inom anläggningsarbeten Utbildning inom BAS P och BAS U Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Den vi söker är en tydlig och inspirerande ledare som trivs med att driva projekt och motivera team. Du ser värdet av att bygga starka relationer med både kunder, entreprenörer och kollegor. En hög nivå av lösningsorientering och initiativförmåga för att hantera utmaningar är viktiga förmågor för att driva våra projekt framåt på ett effektivt sätt. Självklart så har du mycket god förmåga att planera, prioritera och hålla deadlines i komplexa projekt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och kan hantera olika intressenter på ett professionellt sätt. Ansökan Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas därför att du söker tjänsten så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Tillsammans med Svensk Ventilationsservice i Hammarby Sjöstad söker vi en teamledare till avdelningen Teknik och konsult. Svensk Ventilationsservice bidrar till ett bättre och mer hållbart samhälle genom att med kunskap och kompetens långsiktigt ta hand om, anpassa och utveckla befintliga fastigheter. Svensk Ventilationsservice i tar ansvar för alla led i projektet, från projektering till implementation och slutligen service och underhåll under lösningens livstid. Resultatet av arbetet är en förbättrad inomhusmiljö och hållbarare fastigheter. Verksamheten växer kontinuerligt och denna tjänst är ny på företaget. Vi hoppas att du vill vara med på denna spännande tillväxtresa. Dina framtida arbetsuppgifter Som teamledare på avdelningen Teknik och konsult kommer du att arbeta med daglig planering av verksamheten samt försäljning av tjänster, huvudsakligen inom injustering, OVK och utredningar. I praktiken innebär det att leda och planera arbetet för en grupp tekniker (idag 4-5 personer) samt ta fram anbud och sälja uppdrag internt och externt. Avdelningen ansvarar för att designa nya tekniska ventilationslösningar, utreda och analysera kundproblem samt injustera och besiktiga ventilationssystem. Uppdragen innefattar ofta unika lösningar främst inom ROT-projekt av både bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter så som kontor och butiker. Exempel på arbetsuppgifter är: Planera arbetet för avdelningens tekniker på både kort och lång sikt. Rådgivning mot externa och interna kunder. Ansvara för mindre projekt och utredningar. För att lyckas i rollen tror vi att du har: En god kunskap och förståelse för ventilationssystem ur ett helhetsperspektiv, från enskilda komponenter till hela system. Flera års arbetslivserfarenhet från ventilationsbranschen. Ett stort intresse av människor. Följande erfarenheter är meriterande Teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en grupp. Historik från konsultverksamhet. Arbetserfarenhet från injustering, luftflödesmätning och/eller besiktning av ventilationssystem (OVK). Vem är du? Har du tröttnat på ändlösa möten utan fokus? Som teamledare hos SVAB är du spindeln i nätet och är med där det händer, med ena örat mot kunderna och det andra mot teknikerna är dina dagliga beslut avgörande för företagets framgång. Du trivs bra på kontoret men åker gärna på kundbesök när tillfälle ges. Vi söker dig som har starkt driv och är handlingskraftig. Du är självgående och affärsmässig samt har en god förmåga och intresse av att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga. Rollen innebär många kundrelationer både internt och externt och det är därav viktigt att du är bra på att bygga upp och underhålla goda relationer. Du drivs av att analysera, utveckla och effektivisera arbetet. Slutligen söker vi dig som är starkt engagerad både i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till att dina medarbetare trivs och är motiverade och att företaget fortsätter att växa. Att jobba på Svensk Ventilationsservice Svensk Ventilationsservice är ett företag som värdesätter ett öppet arbetsklimat, gott samarbete och som premierar goda prestationer. Det finns stort utrymme för engagemang och initiativ i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje både för egen del och andra kommer du att trivas hos Svensk Ventilationsservice. I denna tjänst som teamledare blir du en del av avdelningen Teknik och konsult som är ett av Svensk Ventilationsservice tre affärsområden. Mer om tjänsten Direktrekrytering med bra förmåner och förmånsbil Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: trivsamt och trevligt kontor i Hammarby Sjöstad Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget Zynka levererar innovativa lösningar för bygg- och fastighetsbranschen och leder utvecklingen av att göra branschen datadriven. Genom digital precision hjälper de sina kunder att effektivisera och accelerera deras digitala transformation. Zynka går mot att bli marknadsledande inom BIM & IT med målet att skapa både en produktiv och kvalitetssäkrad samhällsbyggnad, och de söker nu fler personer som vill ansluta till resan framåt. Här får du tillhöra ett tryggt och snabbfotat bolag med korta beslutsvägar och höga ambitioner, med kunderna och medarbetarna i fokus. Du ansluter till ett team med hög kompetens och högt driv! Om tjänstenI rollen som BIM-samordnare är ditt primära fokus dina egna BIM-projekt och den digitala processen. Du förväntas ta stort eget ansvar samtidigt som det finns stor stöttning av kollegorna runt dig. Målet är att du ska utvecklas över tid och växa in i ytterligare ansvar och arbetsuppgifter. Vi tror att du uppskattar att få skapa och vårda kunddialoger med målsättningen att etablera långsiktiga relationer. Några av arbetsuppgifterna som du kommer arbeta med är: Medverkande av BIM-samordningsuppdrag Ansvar för att upprätta och implementera projektets digitala strategi Leda samordningsmöten och samordna digitala leveranser Agera digitalt stöd åt projektledning och beställarorganisation Kvalifikationer och egenskaperVi tror att du som person är en initiativtagare som brinner för att driva förändring. Ditt service-minded approach genomsyrar ditt arbete, där varje interaktion präglas av lyhördhet och engagemang. Nyfikenheten som driver dig att utforska nya miljöer och metoder är tydlig i ditt sätt att närma dig utmaningar. Du är en mästare på att prioritera i dina arbetsuppgifter, vilket gör att du alltid håller fokus och levererar resultat. Vi letar efter dig med ett genuint intresse för digitalisering och innovation. Vi tror att du har följande erfarenhet sedan tidigare: Teknisk vidareutbildning (YH-utbildning, högskoleingenjör, civilingenjör) Minst 1-2 års erfarenhet av projekt inom BIM- och digitaliseringsarbete inom bygg- och fastighetsbranschen God datorvana Du behärskar de mest vanligt förekommande verktygen inom samordning- och projektering Du kan också uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska. Meriterande: Kunskaper inom system så som Revit, Solibri, Navisworks, Dalux, Autocad Architecture, MEP eller Archicad. Övrig informationZynka erbjuder dig en trygg anställning med goda utvecklingsmöjligheter! De har löpande medarbetarsamtal med fokus på engagemang, trivsel, utveckling och målsättningar. Utöver det får du tjänstepension (ITP), företagshälsovård, flextid och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]
Vi letar efter superstjärnor inom betongarbetet! Är du redo att bygga framtidens strukturer? Här är din chans att göra skillnad. Om rollen: Som vårt betongproffs kommer du att vara en del av vårt kreativa betongteam. Ditt uppdrag? Att skapa robusta, snygga och hållbara betongelement. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Formsättning: Du kommer att jonglera med formar och skapa magi. Armering: Stålväv, järn och precision – du har koll på det! Gjutning: Här är det dags att låta betongen flöda som en konstnär. Efterarbete: Finlir och sista touchen – du är en mästare på detaljer. Vem är det vi söker? Vi vill ha dig som: Älskar teamwork – vi är ett tight gäng! Är noggrann och har ögat för kvalité. Har en positiv attityd och en stark drivkraft. Är redo att ge allt – även när momenten blir tunga. Krav: Fysisk styrka: Betong är ditt gym! Erfarenhet: Har du tidigare jobbat med betong, bygg eller industri? Toppen! Om företaget: Strängbetong är inte bara ett företag – vi är skapare av framtidens byggnader. Våra funktionella stommar och vackra fasader är grunden för allt från kontor till arenor. Vi älskar att bygga och leverera med kapacitet, kompetens och erfarenhet. Från idé till färdig stomme – vi är med hela vägen!
Vi fortsätter att växa i takt med våra projekt och söker nu personal till vårt projekt på plats i Boden, såsom Arbetsledare, Platschefer, HSE Supervisors, Quality Supervisors och Entreprenadingenjörer. Hos oss arbetar du under ett stort mått av eget ansvar i samråd med kollegor på plats och vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Efter många år i branschen är vi idag en ledande specialist och en trygg partner när det gäller att bygga och utveckla anläggningar för logistik och industri i Norden. En tydlig strategi under de senaste åren har varit att bredda LC mot industri, samt vara en del av den gröna omställningen och de stora industrisatsningar som görs i Norr- och Västerbotten. Därför är det extra roligt att Stegra har valt LC som samarbetspartner att uppföra delar av en anläggning för produktion av grönt stål i Boden. Din bakgrund Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta inom produktion. Du har en ingenjörsutbildning och arbetat några år inom branschen, alternativt har du börjat som hantverkare och jobbat dig uppåt med goda kunskaper i yrket. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver det. Du behöver ha B-körkort och god datorvana, då vi är ett digitaliserat företag. För att lyckas och trivas hos oss behöver du ha goda ledaregenskaper, kommunikativ förmåga och egen drivkraft. Du är engagerad, ansvarstagande och strukturerad. Om oss Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrigt Skriv gärna tydligt vilken/vilka roller du söker dig mot i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande i takt med behoven i vårt projekt som beräknas pågå i flera år framåt. Vi tillämpar digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess. Logistic Contractor omfattas utav kollektivavtal mellan Sveriges Byggindustrier och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Have you worked on a complex industrial project somewhere in the Nordics with good results? Then you have a background that can match this assignment! Logistic Contractor continues to grow in line with our projects and is now looking for a Contract Manager for our part in the Stegra project in Boden. Your Profile Do you have good knowledge and experience from large international construction projects in roles such as Contract Manager or Project Director? If so, we would like to discuss how you can strengthen our team in Boden. We are looking for someone who has their own company/f-tax certificate to work in Sweden and is available for long-term assignments. You have a genuine interest in business, are an experienced and successful negotiator who enjoys switching between overarching issues and detailed questions. The business language is English, and if you also know a Nordic language, it is a big plus, as many of your colleagues speak Swedish. The role requires at least 2 days of active presence per week in Boden. After many years in the industry, we are today a leading specialist and a reliable partner when it comes to building and developing facilities for logistics and industry in the Nordics. A clear strategy in recent years has been to broaden Logistic Contractor (LC) towards industry, and to be part of the green transition and the major industrial investments being made in Norrbotten and Västerbotten. Therefore, it is especially exciting that Stegra has chosen LC as a partner to construct parts of a facility for the production of green steel in Boden. About Us Logistic Contractor is part of the Wästbygg Group, a listed construction and project development company that builds and develops housing, commercial buildings, community properties, as well as logistics and industrial facilities. The group also includes Wästbygg AB and Rekab Entreprenad AB. The business is conducted in the most expansive markets in Sweden and within Logistic Contractor (LC) also in Denmark, Norway, and Finland. In 2023, the group had a turnover of 4.8 billion SEK and had 550 employees. Welcome to a company where we place great focus on our common values to act wisely, creatively, and with a big heart. With us, everyone works with a high degree of personal responsibility. The space for your own ideas is generous, and the path to decisions is short. We kindly but firmly decline contact from recruitment and staffing companies.
Om jobbet Bee Bemanning söker nu en erfaren och engagerad HVAC-tekniker för en tillsvidaretjänst hos vår kund inom transportindustrin, med fast månadslön. I rollen kommer du att arbeta med service, underhåll och reparation av HVAC-system i bussar och tåg över hela Sverige. Om du har erfarenhet av felsökning, reparation samt söker en självständig och utvecklande tjänst, kan detta vara en möjlighet för dig. Dina arbetsuppgifter Som rullande tekniker kommer du att ansvara för att säkerställa att våra kunders klimatsystem fungerar optimalt. Du kommer att ha stor frihet att planera din arbetsdag och utgår oftast från din bostad. Resande är en naturlig del av arbetet, och du kan förvänta dig att vara borta flera dagar i rad under vissa perioder. I rollen får du också chansen att delta i utvecklingen av innovativa HVAC-övervakningslösningar. Vi söker en tekniker med följande kvalifikationer Utbildning som mekaniker eller motsvarande. Erfarenhet av felsökning på elektroniska system, gärna med HVAC eller kylteknik. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Flexibilitet kring arbetsplats och arbetstider, samt möjlighet att vara borta från hemmet flera dagar i sträck. Hög arbetsmoral och en stark vilja att utvecklas inom HVAC-teknik. Giltigt körkort för personbil. Kylcertifikat, minst kategori 5. Vi erbjuder En självständig och dynamisk tillsvidaretjänst med frihet att utgå från din bostad. Företagsbil för tjänsteresor. Ett attraktivt lönepaket med fast månadslön som matchar dina kvalifikationer. Möjlighet att vara en del av ett erfaret team som arbetar med klimatstyrningslösningar i hela Skandinavien. En unik chans att utvecklas professionellt inom HVAC-teknik och bidra till framtidens klimatsystem. Kontaktuppgifter och ansökan Rekryteringsprocessen hanteras av Bee Bemanning AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarig Philip Börjesson via e-post: [email protected]. Vi tillämpar löpande urval – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser rekryterings- och bemanningsuppdrag för både små och stora företag över hela landet.
The opportunity Join the Hitachi Energy GPQS business unit in Västerås for a dynamic and engaging role in complex projects. As a central member of the project management team, you will collaborate closely with the project group to drive success. GPQS, a unit within Hitachi Energy, pioneers FACTS technology, enabling power system owners to enhance capacity and stability. This results in more electrical power reaching consumers with minimal environmental impact, shorter project times, and lower investment costs. Developed in Västerås and sold globally, our technology is at the forefront of innovation. Our team specializes in power quality systems, excelling in comprehensive planning, managing project timelines, tendering, and execution. We integrate planning with cost management and resource demand to ensure seamless project delivery. In this role you will manage large projects with high complexity and several interfaces globally. “As member in our team, you’ll navigate diverse stakeholder needs and coordinate project components. Your leadership will ensure we meet deadlines and deliver exceptional results. Make a significant impact on advancing a sustainable energy future with us!” - Karila Santos, Hiring Manager How you’ll impact Leverage your expert knowledge of Project Controls to manage the scheduling process for our delivery projects. Create, maintain, and analyze current and forecasted schedules, including costs, resources, and risks. Develop solutions to handle delays and ensure project timelines are met. Follow up on projects, produce reports, and conduct regular analyses (e.g., S-curves, OTD, earned value, and critical path). Highlight deviations and potential issues to project managers and the project team. Collaborate closely with project leaders and team members, playing a key role in the further development of Project Controls. Your background You bring approximately 7 years of experience in Planning & Scheduling, Project Controls, Earned Value Analysis, and follow-up with S-curves, particularly using Primavera P6. Experience with other planning systems is a plus. You are self-driven, take personal responsibility, and are both structured and organized. You thrive in a team environment, motivating and inspiring your colleagues. You excel at managing multiple projects simultaneously and making effective prioritization decisions. You possess a strong knowledge of Excel and Office packages. Proficiency in both written and spoken English and Swedish is required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Preferably, this person will be based in Västerås, but we are open to discussing other locations if needed. More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting manager Karila Dos Santos, [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Filippa Casparsson [email protected].
Vi på Rekab söker en arbetschef till vår verksamhet i Skellefteå. Här ges du en unik möjlighet att få leda och fortsätta utveckla en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. Trivs du i en entreprenörsdriven miljö där du får möjlighet att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla verksamheten och dess medarbetare? Ta då chansen och bli en av oss! Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som arbetschef hos Rekab Som arbetschef har du personal-, kund- och resultatansvar för marknadsområdet Skellefteå. Du leder din verksamhet och organisation mot uppsatta budget-, omsättning- och resultatmål samt bidrar till att hela bolaget når sina långsiktiga mål. Vidare har du ett helhetsansvar för projekten inom marknadsområdet från anbudsfas till projektets slutskede, samt säkerställer att våra projekt levereras enligt Rekabs och kundens krav. I rollen ingår också ett affärsansvar där du beslutar vilka projekt som ska lämnas anbud på, utvecklar kundrelationer och säkerställer att affärsplanens mål för verksamheten uppfylls. Du leder ett team bestående av platschefer, arbetsledare, entreprenadingenjörer, kalkylingenjörer, personalansvarig samt yrkesarbetare. Totalt sysselsätter vi ca 35 medarbetare inom marknadsområdet. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och chans till stor personlig utveckling. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en entreprenörsdriven anda som ger dig goda möjligheter att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla verksamheten. en trygg och pålitlig arbetsgivare med korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har mångårig erfarenhet från byggproduktion, mycket god byggteknisk förståelse och gärna några års erfarenhet som arbetschef eller liknande roll. är en trygg och engagerad ledare med erfarenhet av att utveckla och coacha team. drivs av utmaningar, trivs med stort ansvar och har förmågan att visualisera och engagera människor att nå gemensamma mål. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer