Är du en praktiskt lagd person som gillar fysiskt arbete? Då vill vi gärna att du läser den här annonsen. Isolerab söker dig som är händig, pålitlig och villig att lära sig nytt Jobbet som lösullsinstallatör Som lösullsinstallatör ingår du i ett härligt team av glada hantverkare som dagligen bidrar till att fler hem får ett optimalt inomhusklimat genom tilläggsisolering av vinden. Jobbet består av att åka hem till kunden, se över behovet och förbereda vinden. Ni bygger och monterar en landgång på vinden och blåser sedan lösullsisolering i hela vindsbjälklaget. För att klara jobbet behöver du inte ha arbetat med liknade uppgifter tidigare. Du genomgår vår internutbildning och introduktionsplan där vi lär dig allt du behöver kunna för att bli en fullfjädrad lösullsinstallatör. Vem söker vi? Vi söker dig som är praktiskt lagd, har initiativförmåga, är noggrann och har motivationen att utvecklas tillsammans med oss där positiv inställning och glädje är viktiga faktorer. För att klara jobbet är C1 eller C-körkort ett krav. Inga andra formella krav på utbildning men om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du behöver också ha goda svenska-kunskaper för att kunna kommunicera med våra kunder. Jobbet är på heltid och en tillsvidareanställning med månadslön. Om Isolerab Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 14 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader. Idag är vi över 100 anställda och söker nu lösullsinstallatörer i norra Stockholm. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Arbetsgivare Isolerab AB Huvudkontor Humanistgatan 2b 784 70 Borlänge 020-48 00 10 [email protected] www.isolerab.se
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. På grund av tillväxt stärker vi nu upp vårt team och söker därför vår nästa arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Gamleby. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare kommer du arbeta med varierande projekt med ett fokus på vårt drift- och underhållsarbete. Du kommer att ha en central roll där din främsta uppgift blir att ansvara för hela processen, från noggrann planering och resursfördelning till genomförande och uppföljning av det arbete vi utför. Rollen som arbetsledare innefattar inget direkt personalansvar, däremot utgör du en viktig funktion för våra yrkesmedarbetare och agerar även som samordnande kontakt för våra underentreprenörer. Vidare stöttar du platschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakt, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Hos oss får du möjligheten att kombinera ett operativt ansvar med strategisk planering, samtidigt som du säkerställer att dina projekt uppnår uppsatta mål med en hög kundnöjdhet. Du blir en del av en välkomnande arbetsplats där varje dag bjuder på variation och nya utmaningar! Tjänsten är på heltid. Du utgår från vårt kontor i Gamleby och rapporterar till platschef. I tjänsten ingår både vinter- och sommarberedskap där vårt basunderhåll sträcker sig från Valdemarsvik i norr till Oskarshamn i söder. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Start enligt överenskommelse. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har: B-Körkort En bakgrund som präglas av ett intresse av att arbeta på väg. God datorvana samt intresse för digitala arbetssätt och processer Goda kunskaper i svenska tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom drift- och underhåll / vinterväghållning Erfarenhet ifrån en ansvarstagande befattning inom en liknande bransch Relevant eftergymnasial utbildning från exempelvis högskola eller relevant YH-utbildning Din personlighet är viktigt för oss! Du är en trygg, förtroendeingivande och affärsdriven person som har en stark drivkraft att skapa affärer. Du vågar själv ta kontakt med både kunder och samarbetspartners och har en hjälpsam inställning till din omgivning. Vidare är du väl insatt i digitala arbetssätt har förmågan att prioritera i en vardag där tempot kan växla snabbt. Som den initiativrika person du är leder du möten med självsäkerhet och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Med ett praktiskt och handlingskraftigt förhållningssätt är du lika bekväm med administrativa uppgifter som med att prata med kunder på deras nivå. Varm välkommen med din ansökan redan idag! En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 3 augusti 2025. Urval görs efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ola Nilsson på [email protected] eller 010-458 13 62. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR specialist Jonna Jonsson på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Är du vår nya kollega? Vi är ett härligt gäng plåtslagare med familjär stämning och stort yrkesstolthet, nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team! Vi håller till i en nybyggd, fräsch lokal i Ås och jobbar med varierande projekt inom byggnadsplåtslageri, allt från nyproduktion till service och speciallösningar. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet som plåtslagare Är självgående och gillar att ta ansvar Har gott öga för detaljer och kvalitet Trivs med att arbeta både självständigt och i team Hos oss får du: En trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor Förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring En arbetsmiljö där vi ställer upp för varandra och har kul på jobbet Omgående start! Låter det intressant? Skicka ett mejl med din ansökan till: [email protected] har du funderingar eller frågor? slå en signal till Andreas Hammarberg, Tel: 063-103120 så berättar vi mer. Välkommen till oss i Ås – vi ser fram emot att lära känna dig! (Observera: Vi hanterar rekryteringen själva och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare) Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker en byggledare mätteknik tuill mångårigt uppdrag hos Trafikverket, stationeringsort Umeå. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten har en omfattning på 85 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Som en av landets – och därmed Nordens – största byggherrar och beställare bidrar vi till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll. Några av våra största projekt just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt investeringsprojekten Norrbotniabanan, Förbifart Stockholm, Ostlänken och Västlänken. Program Norrbotniabanan är en ny 27 mil lång enkelspårig järnväg mellan Umeå och Luleå. För sträckan Dåva–Skellefteå har programmet fått byggstartsbeslut och entreprenader har startats upp samt att det pågår detaljprojektering för framtagande av bygghandlingar. För sträckan Umeå–Dåva är byggnationen igång och planerad trafikstart är år 2026. Uppdraget är ett konsultuppdrag som omfattar att vara delaktig i planering av produktionsskedet samt verka som byggledare inom mät för både väg- och järnvägsrelaterade projekt. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation. Beställaren ansvarar för projektets övergripande planering och styrning och respektive entreprenör ansvarar för styrning och genomförande av den egna entreprenaden. Arbetet med planering av produktion ska resursen utföra i nära samarbete med projektets projektledare. Resursen ska inte leda entreprenörens produktionsarbete, utan utför tidsmässig, teknisk, ekonomisk samordning, bevakning och uppföljning samt fungera som bollplank, både gentemot beställaren och entreprenören. Arbetsuppgifter/AnsvarSom byggledare inom mät leder och samordnar du arbetet med beställarens uppföljning av entreprenadarbetena samt tillhörande ekonomisk reglering för tilldelat område/entreprenad. Du utgör projektledarens stöd i produktionstekniska frågor för att säkerställa att det som levereras är i enlighet med avtalade villkor. Du ansvarar för kontakten med entreprenörer samt projektörer i syfte att underlätta samarbetet och produktionen. Du ska tillsammans med projektledningen medverka och samverka vid möten med entreprenören. Omfattningen är i huvudsak som följer men inte begränsad därtill: Ansvara för kontroll av entreprenörens mätningstekniska arbete enligt respektive entreprenadkontrakt. Stöd till övrig projektledning i entreprenaden avseende mätningstekniska frågor kopplat till olika skeden i entreprenaden. Delta i och kunna utvärdera mätverksamhet i såväl Trafikverkets som entreprenörens regi. Delaktig i arbetet med upprättandet och uppföljning av kontrollplaner o dyl. Identifiera problemområden, biträda vid besiktningar samt bistå projektledning med underlag för ÄTA, projektering m.m. Medverka i arbetet med kostnads- och tidstyrning vid uppföljning av entreprenader. Medverka i riskhanteringsarbetet. Samverka med övriga projekt, enheter och entreprenörer inom programmet. Att delta i och i vissa fall leda för teknikområdet relevanta möten (mätmöten, byggmöten, produktionsmöten, teknikmöten etc.). Övriga arbetsuppgifter som krävs för att genomföra entreprenader i enlighet med Trafikverkets verksamhetssystem. Fortlöpande följa arbete med beställarens upprätthållande av det tillhandahållna bruksnätet i plan och höjd för byggnadsverk samt slutgiltig sammanmätning och beräkning av bruksnät. Granska entreprenörens bygg- och bruksnät. Utföra uppföljning och kontroller av entreprenörens underlag för ersättning kopplat till projektets mängdförteckning och i samband med ÄTA-hantering. Flyga drönare, både för bildfångst och punktmoln. Krav (OBS, obligatoriska) • Mätteknisk behörighet Trafikverket Klass 1. Verifieras via behörighetsintyg. • Erfarenhet av arbete som mängdreglerare inom stora infrastrukturprojekt (> 100 miljoner SEK). Erfarenhet ska uppgå till minst 7 år varav minst 3 år i ledande befattning. (Minst 30% sysselsättningsgrad per erfarenhetsår) • Dokumenterad erfarenhet av 3D CAD/BIM. • Dokumenterad erfarenhet av SBG GEO. • Dokumenterad kunskap om AMA Anläggning 20, RA Anläggning 20 och MER Anläggning 20 eller senare. • Inneha drönarkort från Transportstyrelsen godkänd för kategori A1/A3 samt utökad till A2. • Dokumenterad erfarenhet av flygning av drönare och dokumenterande inom anläggningsprojekt via foton/film och punktmoln • Dokumenterad utbildning i Allmänna bestämmelser (AB04). • B-körkort. Meriterande För beställaren är det ett mervärde att konsulten har erfarenhet av arbete som mängdreglerare inom stora infrastrukturprojekt (> 100 miljoner SEK) Problemlösningsförmåga Kommunikationsförmåga Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker målare till varierande arbeten inom måleri så som servicejobb inom måleri, utvändig målning, invändig målning, nyproduktion m.m. Du kommer arbeta med olika projekt runt om i stor Stockholm. Vi ser gärna att du kan lämna intyg på att du har kunskap inom måleri, tex. Lönespecifikationer från tidigare anställning på ett måleriföretag, utbildningar ex gesällbrev eller likvärdigt, referens osv. Meriterande B-körkort Gesällbrev Svenska tal & läsförståelse Engelska tal & läsförståelse Intyg ställning 9m Skyliftkort Tjänsten är visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning på heltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marijana Bes: [email protected] Observera att vi inte tar emot några ansökningar via e-post, du ansöker via länken nedan. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du intresserad av att forma framtidens byggnader med prefabricerad betong? Hos K-Prefab i Finja arbetar du i en produktionsmiljö med formning, armering, gjutning och efterbearbetning av väggar, bjälklag, balkonger och andra betongelement. Du arbetar alltid i samarbete med ett engagerat team som strävar efter hög kvalitet och säkerhet. Dina arbetsuppgifter Som betongarbetare spelar du en central roll i tillverkningen av prefabricerade betongelement. Du arbetar flexibelt och kan växla mellan olika avdelningar beroende på verksamhetens behov. Exempel på arbetsuppgifter inom produktionen: *Armera, forma och gjuta enligt ritning *Efterbearbeta betongelement *Underhålla verktyg och utrustning *Arbeta i team och bidra till ett bra produktionsflöde *Följa säkerhetsrutiner och kvalitetssäkra ditt arbete *Vara flexibel och kunna växla mellan arbetsstationer Din profil Vi söker dig som har engagemang, driv och viljan att lära och som har erfarenhet av arbete inom betongindustri, produktion eller byggmiljö. Eftersom arbetet är fysiskt krävande är det viktigt att du har god fysik. Starkt meriterande om du tidigare jobbat med betong. Du har stolthet i att leverera arbete av hög kvalitet och är intresserad av att vidareutveckla dina färdigheter inom branschen. Vi ser att du har: *God förståelse för svenska i tal och skrift *Förmåga att läsa och följa instruktioner och ritningar *Noggrann och ansvarsfull i ditt arbete *Truckkort och traverskort (meriterande) Övrig information *Placeringsort: Finja (utanför Hässleholm) *Start: Efter överenskommelse *Varaktighet: Börjar med en 6 månaders visstidsanställning via Maxkompetens *Arbetstid: Dagtid *Lön: Enligt avtal K-Prefab har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos K-Prefab i Finja. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsulten Minna Johnsson på 070 848 45 06 eller [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi bygger och utvecklar framtidens flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra olika stomkoncept. Vårt breda produktutbud av väggelement, grunder, bjälklag, balkonger, trappor osv. erbjuder innovativa helhetslösningar utifrån ert projekts behov, krav och önskemål. Givetvis följer, driver och ansvarar vi för ditt projekt hela vägen, från idé till färdig stomme. Vi finns med i alla led och utför både projektering, konstruktion, produktion, leverans och montering. Allt för att ert projekt ska ske så säkert, enkelt och kostnadseffektivt som möjligt med rätt kvalité. Vi är en rikstäckande aktör som innebär att all vår tillverkning är närproducerad, samt att vi är tillgängliga med ett starkt engagemang på den lokala marknaden. I dagsläget är vi 550 anställda och omsätter drygt 1,2 miljard kronor. Den 25 januari 2021 förvärvades K-Prefab av fastighetsbolaget K-Fastigheter. Det innebär att företaget drivs vidare tillsammans med befintlig organisation, med K-Fastigheter som ägare.
Seniora Projektledare till Bolidens projektkontor Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Din roll: Teknikavdelningen på Bolidens affärsområde Gruvor har i uppdrag att utveckla både befintlig och ny teknik, hålla i utredningar/projektledning och bistå med expertkunskap. I den moderna gruvan är automation, elektrifiering och digitalisering ledord, och i din roll kommer du vara med och driva den förändringen. Projektkontoret på teknikavdelningen ansvarar för att genomföra gruvornas största investeringsprojekt, och som projektledare kommer du vara en nyckelperson som säkerställer att projekten genomförs effektivt och med hög kvalitet där vi prioriterar hälsa, miljö och säkerhet. Här jobbar vi tillsammans, och du kommer ha många kontaktytor både internt och externt i arbetet med att driva och genomföra projekten. Teamet består idag av sex projektledare samt en projektadministratör, varav merparten är stationerade i Boliden. För rätt person kan det finnas möjlighet att vara stationerad på en annan ort nära eller där Boliden har sina gruvanläggningar. Eftersom projekten bedrivs på våra gruvor i Aitik, Bolidenområdet, Garpenberg, Tara och Kevitsa förekommer en del resor i tjänsten. Ditt team: Vi söker nu tre seniora projektledare till vårt team som idag består av 6 projektledare och en projektadministratör. Samtliga rapporterar till chefen för projektavdelningen på teknik. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara, leda och koordinera både förprojekt och genomförandeprojekt på olika siter • Teknisk support • Samarbeta med inköpsavdelningen, teknikavdelningen och andra avdelningar på Boliden • Arbeta med externa resurser och leverantörer • Följa teknikutvecklingen i omvärlden Ditt bidrag: • Universitets- eller högskoleutbildning, gärna civilingenjör eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som gjort att du tillgodosett dig likvärdig kunskap • Erfarenhet av projektledning • Goda kunskaper i svenska och engelska, finska ser vi som en merit • Körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektmodeller, jobbat inom industri eller har erfarenhet av att projektleda i anläggningsprojekt. Varför arbeta tillsammans med oss: På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där mod, omtanke och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt! Vill du veta mer om rollen? Kontakta mig Peter Nystedt, 070-609 84 40 eller [email protected]. Denna rekrytering genomförs i samarbete med Lernia, anställning sker direkt med Boliden. Frågor om ansökan besvaras av ansvarig rekryterare Elin Ejrendahl [email protected] Facklig information får du av Giovanni Cibrario, SACO, 070- 225 67 53, Andreas Mårtensson, Unionen, 070-541 83 93 eller Peter Markström, Ledarna, 0910-77 40 09. Sista ansökningsdag är 31 augusti 2025. Urval och intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Projektledare underhåll ubåt Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som Projektledare inom In Service Support Business Unit Submarine, så leder och koordinerar du arbeten i våra underhållsprojekt av ubåtar och ubåtsräddningsfarkoster. Det kan gälla både förebyggande och avhjälpande underhåll, generalöversyner samt mindre modifieringar. Du kommer även samverka med vår produktionsorganisation och arbeta nära våra kunder. Som projektledare är du helhetsansvarig för de tilldelade projekten ifrån förberedandet till leverans och slutdokumentation. Arbetsuppgifter * Leda och samordna helheten i underhållsprojekt * Skapa och följa upp tids- och aktivitetsplaner för projektet * Tvärfunktionell koordinering av produktionsaktiviteter * Följa upp kostnader, kvalitet, samt tidhållning för projekt * Bedöma behov och begära resurser både inom och utanför företaget * Rapportera projektets progress löpande till beställare Detta är en självständig och fri roll där stort ansvar ligger på dig i att styra och driva dina projekt i mål tillsammans och med hjälp av dina kollegor. Placeringsort är Karlskrona men tjänsteresor kan förekomma främst inom Sverige. Din profil För att trivas att arbeta med underhållsprojekt krävs att du gillar att skapa ordning i projekt som ofta kan förändras över tid. Det är viktigt att vara lösningsorienterad och adaptiv inom vissa ramar. Vi tror att några viktiga egenskaper för dig är * Förmåga till helhetssyn, då produkten vi arbetar med är en mycket viktig del i kundens sammantagna förmåga är det en förutsättning att förmågan finns att lyfta blicken och kunna se både till företagets och kundens bästa. * Hög social kompetens, då vägen till att få saker gjorda kan handla om att hitta rätt kontaktvägar inom organisationen. * Känsla för ledarskap, vi behöver ledare som både kund och arbetskamrater känner förtroende för och kan lita på. * Högt driv, för att lyckas ta projekten i mål inom utsatt tid krävs ett stort mått av ägandeskap och ansvarstagande. * Styrande och delegerande, en av SAAB Kockums affärs-mål är att tillhandahålla expertis och kunskap till våra kunder. Förmågan att söka upp och sortera ut erfarenheter och expertis ifrån projektgrupp och kollegor är en viktig del i att nå detta mål. * Kundorienterad affärsmässighet, företaget arbetar med långsiktiga kontrakt och samarbetsavtal med kund, vilket kräver ett gott samarbete med densamme. Krav * Relevant universitets-/högskole- YH/KY-utbildning * God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt * Körkort B * Erfarenhet av projektledning. Meriterande * Erfarenhet utav underhållsprojekt * Ledarskapsutbildning, grundläggande ekonomisk och kommersiell utbildning, projektadministrativ utbildning * Formell projektledarutbildning eller motsvarande certifiering * Marin fartygskännedom (Ubåtar mycket meriterande) * Kännedom om SAAB Kockums stödsystem såsom ERM, Agresso, Weldeye, Windchill, Peggy etc. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Tobias Larsson [email protected] Vi frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson [email protected]
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en mark och anläggningsarbetare till vår anläggningsavdelning i Uddevalla. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som mark- och anläggningsarbetareTill Uddevalla söker vi nu en anläggningsarbetare som vill arbeta med anläggningsprojekt inom driftaffären. Vi bedriver främst projekt i Fyrbodal, med viss flexibilitet. Projektens storlek och typ varierar vilket ger dig stora möjligheter till att vara kreativ i din roll och jobba lösningsfokuserat för att nå slutmålet. Du kommer att arbeta med olika typer av mark och anläggningsarbeten, exempelvis stensättning, schaktarbete, rörläggning, broarbeten och vägförstärkningar. I många av våra projekt arbetar du tillsammans med våra kollegor som på uppdrag av Trafikverket sköter basunderhållen för det statliga vägnätet inom driftområde Uddevalla, Trollhättan och Norra Bohuslän. I huvudsak arbetar vi mot Trafikverket som kund men vi har även externa kunder. Vidare blir du nyckelpersonen i vår dagliga produktion tillsammans med dina kollegor. Tjänsten är heltid och du utgår från vår etablering i Uddevalla. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har: B-körkort Erfarenhet av tidigare anläggningsarbete eller betongarbete God svenska i tal och skrift Det är dessutom meriterande om du har: En gymnasial yrkesutbildning inom väg/anläggning C-kort Giltigt YKB APV Din personlighet är viktig för oss! Som person är du praktiskt lagd och gillar fysiskt arbete. Du är självständig och tar egna initiativ för att på bästa sätt förse kunden med goda resultat efter beställda krav. Vidare är du trygg och uppskattar ett varierat arbete där du själv får prioritera. Arbetet innebär att du ska kunna utföra olika typer av mark- och anläggningsarbeten och trivas med att arbeta utomhus. Grunden till att lyckas i den här tjänsten är att du utöver din tidigare kompetens har en serviceinriktad profil och vill ha roligt på arbetet. Varm välkommen med din ansökan redan idag! En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta och det är lätt att göra sin röst hörd. Samtidigt blir du en del av en praktisk verklighet och ett företag där konkreta resultat skapas med rykande asfaltmaskiner, stora snöplogar och tonvis med armeringsjärn och betong. Med ditt yrkeskunnande kan du göra skillnad på vägen. Och vi sätter alltid säkerheten först – både med omtanke om din egen arbetsmiljö och andras trygghet. För dig som vill ta nästa steg i utvecklingen finns det många möjligheter. Både om du vill fördjupa dig inom ditt specifika område eller gå vidare i en arbetsledande position. Tillsammans får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 10 augusti 2025. Under sommaren kan det hända att vi njuter av lite välförtjänt ledighet, vilket innebär att vi kanske inte hinner kika på din ansökan direkt. Urval planeras därför att påbörjas först i augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef André Nilebo på [email protected] eller på 010-483 20 73. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en engagerad arbetsledare till våra anläggningsprojekt i Fyrbodal med omnejd. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledareTill vår etablering i Uddevalla söker vi nu en arbetsledare till våra anläggningsprojekt. Vi bedriver främst projekt i Fyrbodal, med viss flexibilitet. Projektens storlek och typ skiftar, vilket innebär att din arbetsdag kommer variera. Du kommer i första hand arbeta med verksamhetsnära arbetsledning av mark- och anläggningsprojekt, planera genomförande och följa upp arbetet med hjälp av de resurser som finns. Vi arbetar mot olika kunder och lägger stor vikt på att skapa samt bibehålla goda kundrelationer. Kunden är alltid i fokus och därmed kommer du att få förtroendet för att ansvara för våra kundkontakter, men även produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Rollen innebär stort eget ansvar och frihet att självständigt lägga upp och planera dina projekt. Tjänsten är heltid med placering på Svevias etablering i Uddevalla. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har: B-Körkort Erfarenhet av arbetsledning för olika anläggningsprojekt och besitter en bred anläggningskompetens, eller har en arbetsledande befattning i din nuvarande yrkesroll Arbetat med varierande projekt inom anläggning och har en praktisk kunskap med dig sedan tidigare God datorvana samt ett större intresse för digitala arbetssätt och processer Goda kunskaper i svenska tal och skrift Som person motiveras du av struktur och ordning och reda samtidigt som du har en administrativ ådra. Vidare har du förmågan att prioritera i en vardag där tempot kan växla snabbt. Idag arbetar vi med modern mätteknik och digitaliserade processer, därav tror vi att du har ett stort intresse för digitaliserade arbetssätt och utvecklande teknik, precis som vi. Du har en hjälpsam inställning som gör dig till en naturlig lagspelare. Med ditt personliga engagemang och din vilja att utvecklas driver du både dig själv och teamet framåt i alla situationer. Du är en trygg och förtroendeingivande person som har förmågan att skapa goda samarbeten med både kunder och medarbetare. Varm välkommen med din ansökan redan idag! En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 10 augusti 2025. Under sommaren kan det hända att vi njuter av lite välförtjänt ledighet, vilket innebär att vi kanske inte hinner kika på din ansökan direkt. Urval planeras därför att påbörjas först i augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef André Nilebo på [email protected] eller på 010-483 20 73. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR specialist Jonna Jonsson på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Välj ett jobb för att visa detaljer