Bli en nyckelspelare i vår IT Service Desk - Stockholm/Solna!
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

IT Service Desk Agent – Är du redo att ta nästa steg? Är du lösningsfokuserad och redo att ge användarna bästa möjliga support? Vi söker två engagerade IT Service Desk-agenter till ett spännande uppdrag i Stockholm! Här får du chansen att hjälpa användare med tekniska utmaningar, säkerställa smidiga processer och bidra till stabil incidenthantering. Om rollen Som IT Service Desk-agent är du den första kontaktpunkten för användare som behöver teknisk support. Du kommer att: Diagnostisera och lösa IT-relaterade problem snabbt och effektivt. Samarbeta med teamet för att hantera incidenter enligt etablerade processer. Bidra till hög användarnöjdhet genom tydlig och professionell kommunikation. Din profil Måste-ha: Minst 2 års erfarenhet av en supportroll. Kunskap om IT Service Management och dess processer. Stark teknisk förståelse för datorer, mjukvara och hårdvara. Förmåga att felsöka och lösa tekniska problem. Flytande engelska, både skriftligt och muntligt. Bra-att-ha: Utmärkta kommunikationsfärdigheter. Förmåga att hålla dig lugn under press. Ett användarcentrerat mindset. En lagspelare som bidrar till en positiv teamkultur. Vi erbjuder En möjlighet att jobba i en central roll inom IT-support. En inkluderande arbetsplats med engagerade kollegor. Möjlighet till förlängning efter projektets slut. Praktisk information: Uppdragsperiod:09 Feb 2025 - 09 Aug 2025 Plats: Solna/Stockholm Omfattning: 6 månader med möjlighet till förlängning Arbetstider: Veckodagar (dagtid) med ett flexibelt schema på 39 timmar i veckan. Är det här rollen för dig?Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningar löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Tableau Cloud Developer
Hästens Sängar AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About the role: We are seeking a highly skilled Tableau Cloud Developer to join our dynamic team in Köping or in Amsterdam. The ideal candidate will have extensive experience in developing and managing Tableau Cloud solutions, along with strong expertise in Snowflake, Dbt, Mulesoft, and Salesforce. This role requires a deep understanding of data integration, visualization, and cloud-based analytics. Responsibilities: Develop, implement, and maintain Tableau Cloud dashboards and reports - to support business decision-making. Integrate data from various sources, including Snowflake, Dbt, Mulesoft, and Salesforce, to create comprehensive and insightful visualizations. Collaborate with cross-functional teams to gather requirements and ensure the effective use of Tableau Cloud for data analysis and reporting. Optimize and enhance existing Tableau Cloud solutions to improve performance and user experience. Provide technical support and training to end-users on Tableau Cloud functionalities and best practices. Implement and manage permissions and data governance policies to ensure data security and compliance. Document processes, solutions, and best practices to facilitate knowledge sharing and maintain comprehensive records. Provide technical support and training to end-users on Tableau Cloud functionalities and best practices Stay updated with the latest trends and advancements in Tableau Cloud, Snowflake, Dbt, Mulesoft, and Salesforce technologies. Skills and requirements: Tableau Cloud Expertise: Strong proficiency in Tableau Cloud, including dashboard creation, data blending, and advanced calculations. Data Integration: Expertise in Snowflake for data warehousing and management, Dbt for data transformation and modeling, and Mulesoft for data integration and API management. CRM Knowledge: Knowledge of Salesforce for CRM and data management. User Training: Proven experience in conducting user training sessions on Tableau Cloud, including creating training materials and delivering hands-on workshops. Experience with the Atlassian suite (Jira, Confluence) for project management, development, and documentation. Familiarity with cloud platforms such as AWS, Azure, or Google Cloud. Experience with other data visualization tools and technologies. Strong communication and collaboration skills. Strong documentation skills to ensure clear and comprehensive records. Excellent problem-solving skills and attention to detail. Experience in implementing and managing permissions and data governance policies. Excellent social skills and a team player attitude. Experience in reporting areas such as wholesales, retail, production, marketing, finance, and supply chain. Ability to quickly adapt to new technologies and changing business requirements. Demonstrated leadership skills in managing projects and guiding team members. Strong time management skills to handle multiple tasks and meet deadlines. Ability to think critically and make data-driven decisions. Strong interpersonal skills to build relationships and work effectively with diverse teams. About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds. Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program. Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-Supporttekniker till Göteborg
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Om rollen Du blir en del av ett team på tre personer som ansvarar för att stötta användare med IT-relaterade frågor. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Support inom Windows 10/11, Microsoft 365, PC-installationer och telefoni. Hjälp med skrivar- och IT-utrustning samt hantering av IT-leveranser. Förflyttning av IT-utrustning och praktiska uppgifter i raffinaderiområdet. Delta i samordning, avstämningsmöten och förbättringsarbete inom IT-stoppet. Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support i en Windows/AD-miljö. God vana av användarstöd för Windows 10/11 och Microsoft 365. Kunskap inom nätverk/TCP-IP och grundläggande felsökning. Flytande engelska i tal och skrift. B-körkort. Dina egenskaper Du är: Serviceminded och flexibel – redo att lösa både stora och små utmaningar. Noggrann och strukturerad – kvalitet är viktigt för dig. Orädd för att ta i där det behövs – du ser lösningar där andra ser problem. Vad vi erbjuder: En spännande arbetsplats mitt i händelsernas centrum på ett raffinaderi. Möjlighet att vara en nyckelspelare i ett viktigt projekt. En roll där dina tekniska kunskaper och serviceanda får skina. Praktiska detaljer: Plats: Göteborg (100% på plats) Uppdragsperiod: 3 februari 2025 – 31 maj 2025 Ansök senast: 24 januari 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Redo för att börja året med en ny utmaning? Vi söker supporttekniker!
IT-Bemanning Sverige AB
Supporttekniker, IT

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. Vem är du? Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina erfarenheter Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT-support/teknik. Vidare ser vi att du har 1 till 2 års arbetslivserfarenhet inom IT-support. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller något annat serviceyrke samt en annan teknisk roll inom IT och ett stort tekniskt intresse. Goda kunskaper av applikationer som ingår i MS Office 2010/13/16 Grundläggande kunskaper inom Nätverk, TCP/IP Goda kunskaper av att supportera datorer med Windows 7, 8, 10/11 Goda kunskaper av administration i Active Directory, Exchange och MS Teams alternativt tjänster i Office365 Grundläggande kunskaper av Windows server Kännedom om ITIL Goda kunskaper att supportera PC & MAC Goda kunskaper av hårdvara och kringutrustning Erfarenhet av ärendehanteringssystem Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax, [email protected]

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Processledare/processutvecklare
Centio Consulting Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en Processledare/processutvecklare till myndighet inom det svenska kraftsystemet. Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, kostnadseffektivt och miljöanpassat.Enheten Verksamhetsutveckling får fler förfrågningar om processarbete än myndigheten kan tillgodose med anställda resurser. Därför behöverde en eller tvåresurskonsulter som stärker vår enhet. Som konsult i VFV-poolen kommer konsulten att arbeta i flera parallella uppdrag, med varierande omfattning och längd. Arbetsuppgifter Uppdraget kan komma att omfatta följande komponenter, denna lista kan dock utökas under tiden: Framtagande av såväl Nuläges som Nylägesprocesser med krav på ökad effektivisering och digitalisering Workshopledning i samband med analys- och utvecklingsarbete vid processutveckling Planera och genomföra förändringsledning kopplat till processimplementation Utbildning i processer Utveckling av nya processer Processrevidering Processetablering Dokumentera metoder och arbetssätt Projekt-/uppdragsledning Krav (OBS, obligatoriska) Avslutad högskoleutbildning.Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom energibranschen.Minst 2 års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller statligt bolag.Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling för digitalisering av processer.Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling i större organisationer.Minst 10 års erfarenhet av att leda och driva processutveckling, inklusive attMinst 5 års erfarenhet av att samla in information och data från interna och externa intressenter.Minst 2 års vana av att arbeta med processmodellering enligt Astrakan.Minst 2 års vana av att arbeta i verktyget SparxEA. Meriterande "Minst 5 års erfarenhet av linjearbete, alternativt betydande förändringsprojekt inom ekonomisk styrning och uppföljningMinst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsarkitektur inkluderat informationsarkitektur .Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att utforma och genomföra utbildningar inom processområdet eller IT. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Junior Systemsupport till Lindströms Bil
Lindströms Bil AB
Supporttekniker, IT

Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping och Värnamo. I Skövde finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus. Lindströms Bil vinner "Ichiban 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och“An employer of choice” som tilldelas den Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa. Är du en teknintresserad problemlösare som vill kickstarta din karriär inom IT? Lindströms Bil söker nu en Junior Systemsupport som vill vara med och säkerställa att våra IT-system rullar lika smidigt som våra bilar. Vi söker dig som Har ett stort intresse för IT-systemoch problemlösning . Är nyutexaminerad eller har en gymnasial/eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Har grundläggande kunskaper inom Windows-miljöer och Microsoft 365. Är serviceinriktad, lösningsorienterad, kommunikativ och gillar att hjälpa andra. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support eller liknande roll, men det är inget krav. Om rollen Som Junior Systemsupport rapporterar du direkt till vår IT-chef, men kommer även att samarbeta nära med vår servicemarknadschef och ekonomichef i frågor som rör våra operativa system. Några av de system som är kopplade till verksamheten som dukommer att arbeta med är Kobra och Cabassom är exempel på branschspecifika system, Utöver detta kommer du också att använda och supporta medarbetare i verktyg som Microsoft Office-programmen, Teams, intranät mfl. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ge teknisk support och vägledning till användare inom organisationen. Felsöka och lösa problem kopplade till hårdvara, nätverk och mjukvara. Underhålla och uppdatera våra system och dokumentera lösningar och processer. Bygga rapporter och uppdatera prislistor kan vara exempel på uppgifter. Stötta olika avdelningar med tekniska förbättringar och effektiviseringar. Det här är en perfekt roll för dig som är i början av din IT-karriär och vill utvecklas i en stimulerande miljö med många kontaktytor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du kan vara med att påverka både verksamhet och människor. Vår målsättning är att du ska få lika mycket energi som du ger till ditt arbete. Vi bygger vår verksamhet på ett av världens starkaste varumärkeToyota, som är synonymt med hög kvalité och hållbarhet. På samma sätt önskar vi jobba med vårt supportteam, där du kommer att vara en del av i den här rollen. Du har din bas i Skövde men irollen förekommer det resor mellan orterna regelbundet. B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig, är ett krav. Vi erbjuder dig En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan. Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid. Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt. Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag. Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig. Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension. Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning. Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Vad säger våra kollegor? ”Det bästa med Lindströms bil är den goda sammanhållningen mellan kollegorna och den starka kulturen! Som Servicemarknadschef för Lindströms Bilär det dessutom en förmån att få jobba med Toyota och Lexus” säger Daniel Linder påLindströms Bil . Vi har R-licensR-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag. Välkommen med din ansökan senast den 28 februari.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Data Content and Quality Manager
Creditsafe i Sverige AB
Systemadministratörer

Är du en person som ser mönster i allt och får ett härligt pirr av tanken på att strukturera stora mängder data? Då har vi ett jobb som passar dig! Om tjänsten:Som Data Content and Quality Manager hos oss på Creditsafe blir du en del av Data Content and Quality-teamet på ett av Sveriges ledande kreditupplysningsföretag! I denna roll kommer du att ta täten i jakten på att hålla våra databaser i toppskick. Förutom att strukturera och kvalitetssäkra data, ansvarar du för att säkerställa att datan levereras till våra produkter på ett kundanpassat sätt, i linje med både kundens behov och produktavdelningens krav. Denna roll innebär många kontaktytor, både externt och internt. Hos oss är logiskt tänkande och strukturerad problemlösning en konstform. Vi arbetar i huvudsak från det skandinaviska huvudkontoret i Göteborg. Här sitter vi i öppet landskap och delar med oss av både skarpa insikter och kreativa idéer, allt för att nå våra gemensamma mål. Är du redo att väva samman olika datakällor och göra det till ett mästerverk? Då vill vi höra ifrån dig! Exempel på arbetsuppgifter: Kravställa, testa och följa utvecklingsarbetet kring den data vi hanterar och säkerställa att datan blir tillgänglig i våra produkter på bästa möjliga sätt Att importer av data från våra leverantörer till våra databaser sker på ett effektivt och säkert sätt Att upprätthålla kvaliteten i våra databaser Att vi följer de lagkrav som gäller för vår kreditupplysningsverksamhet Ansvara för kontakten med våra olika leverantörer Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område (tex. systemvetenskap) och/eller motsvarande arbetserfarenhet Pratar och skriver svenska och engelska obehindrat Har en stark analytisk förmåga Meriterande kvalifikationer: Arbetat ett par år i en liknande roll och hanterat komplexa databaser med stora mängder data Kan SQL och har en god förståelse för hur en databas är uppbyggd Är bekant med Azure DevOps Eftergymnasial utbildning inom ett relevant område (t.ex. systemvetenskap) och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kort om oss och vad vi erbjuder dig:Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter. Under dessa oroliga tider vi lever i just nu så är våra tjänster av stor vikt för företag, kommuner och andra organisationer.Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi skulle kunna skryta om träning på arbetstid, kortare arbetsdagar under sommaren, fina kontorslokaler i Gårda, episka kickoffer och roliga personalaktiviteter… Men det vi är allra mest stolta över hos oss på Creditsafe är vår personal! Engagerade medarbetare som gör att ingen dag blir den andra lik. Vi är otroligt stolta över energin och gemenskapen som finns bland våra kollegor - det är något att skryta om!Pssst...! Lär känna oss lite bättre! Gå in och följ oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook!Övrig information: Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning Tillträde så fort som möjligt Arbetet är på heltid Fast månadslön Kontorstider Efter upplärning finns det möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån Eftersom intervjuer sker löpande hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Junior iOS Engineer
Amuseio AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Role Description We are looking for a passionate problem-solver to join our team as Junior iOS Engineer! In this role, you’ll be able to grow, innovate, and make a meaningful impact in the ever-evolving music industry. As our Junior iOS Engineer, you’ll work closely with a talented team of developers to design and enhance our intuitive, high-performance iOS application. Along the way, you’ll gain valuable hands-on experience with the latest tools, technologies, and best practices, all while contributing to exciting, meaningful projects.To thrive in this role, you view challenges as opportunities and take pride in overcoming obstacles with creative solutions. You’ve recently completed a relevant educational program and have a genuine passion for crafting outstanding user experiences. You excel independently and as part of a team, bringing enthusiasm, curiosity, and a willingness to learn to everything you do. If this sounds like you, we’d love to hear from you! Responsibilities: Assist in building, developing, and launching new features in the Amuse app. Assist the frontend team in maintaining and contributing to the frontend application. Implement and maintain an internal multi-platform SDK written in Kotlin Multiplatform to share logic code between the user-facing frontend applications. Help design and deliver an excellent user experience. Learn, maintain, and improve the current codebase. Technically contribute to the design of our infrastructure. Write and review high-quality code and technical documentation. Qualities and skills you possess: A problem-solving mindset with the ability to identify, analyze, and effectively resolve complex challenges. Has some experience as a Frontend Engineer with a focus on IOS development. Has some experience in Swift and SwiftUI. Passionate about developing code for other frontend platforms and a good understanding of REST, mobile patterns, and mobile recommendations. Excellent communication skills, with the ability to work effectively in a collaborative team environment. If you share our interest in the independent music industry, that’s a bonus! A portfolio is not a required, however we'd love to see your previous work/projects! Feel free to share any links showcasing your experience. Practical information: Scope: Full time and permanent. Team: Tech. Reports to: Frontend Lead. Location: Stockholm/Hybrid. If this description resonates with you, we hope that you will apply to this role as we'll interview candidates continuously until we find our match. We encourage you to apply even if you do not match the description perfectly, as you may have other relevant experiences.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-säkerhetsspecialist till Transtema
EdZa AB
IT-säkerhetsspecialister

Nu söker vi en IT-säkerhetsspecialist till Transtema i Mölndal. Hit kommer du till ettlitet och engagerat team och blir ennyckelperson inom IT-säkerhetsområdet.Transtemas resa mot en mer molnbaserad och säker IT-plattform kräver en hands-on specialist som kan hantera operativa utmaningar och driva säkerhetsarbetet framåt. Är det du? Om teamet & rollenTeamet är idag är 11 personer och präglas av samarbete och prestigelöshet. Kontoret ligger i Mölndal, och du kommer ha möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan även om vi gärna ser att du gillar att vara på kontoret. Det primära i rollen är det operativa arbetet. Strategiska inslag finns, men din huvuduppgift är att vara den som gör jobbet och tar Transtema framåt i deras säkerhetsarbete. Som IT-säkerhetsspecialist kommer du att spela en central roll iarbetet med att skydda företagets IT-infrastruktur och data. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Sårbarhetsbedömningar och penetrationstester: Genomföra omfattande tester och analyser för att identifiera säkerhetsbrister och sårbarheter i våra system och nätverk. Arbeta proaktivt för att åtgärda eventuella risker. Övervakning och hotdetektering: Ansvara för att övervaka och analysera nätverk och system för att upptäcka och hantera potentiella hot i realtid. Säkerställa att alla säkerhetsincidenter hanteras snabbt och korrekt. Hantering av brandväggar och intrusionsskyddssystem: Installera, konfigurera och underhålla brandväggar och intrusionsskyddssystem för att skydda våra nätverk från obehörig åtkomst och attacker. XDR/EDR: Optimera lösningar för Extended Detection and Response (XDR) Microsoft Defender: Arbeta med Microsoft Defender Endpoint och Defender Cloud Apps för att säkerställa att alla företagsenheter och applikationer är skyddade mot potentiella hot. SIEM: Hantera och optimera vår SIEM-lösning (Security Information and Event Management) för att samla och analysera säkerhetsloggar i syfte att upptäcka och hantera incidenter. Utbildning av personal: Leda utbildningar och skapa medvetenhet bland personalen gällande bästa praxis för IT-säkerhet, för att minska risken för mänskliga misstag och säkerställa en säker arbetsmiljö. Skapande och implementering av säkerhetspolicys: Utveckla, implementera och säkerställa efterlevnad av interna säkerhetspolicys och procedurer i linje med företagets mål och branschkrav. Zerotrust: Arbeta aktivt med att implementera och underhålla en Zero Trust-arkitektur för att säkerställa att säkerheten är stark på alla nivåer av nätverket och användartillgångar. NIS2 och ISO 27001: Säkerställa att alla säkerhetsåtgärder och processer är i linje med NIS2-direktivets krav och ISO 27001-standarder. Här erbjuds du Dynamisk arbetsmiljö: Utveckling och flexibilitet. Senaste teknologierna: Arbete med cutting-edge lösningar. Hybridarbete med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Stöd och utbildning: Kontinuerlig utveckling i din roll. Vi söker dig som Har erfarenhet av IT-säkerhetsarbete, gärna 1–2 år inom området, och har en stark vilja att utvecklas. Är nyfiken, prestigelös och noggrann – du vill dela med dig av din kunskap och hjälpa bolaget att bli bättre. Är en "doer" som gillar att ta tag i problem och driva utvecklingen framåt. Har teknisk kompetens inom säkerhetsverktyg som brandväggar, SIEM, XDR/EDR och molnlösningar. Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett större bolag och har arbetat med molnplattformar som Azure eller AWS. Certifieringar som CISSP, CISM eller CompTIA Security+ är ett plus, men inget krav. Om TranstemaDu kommer vara anställd på Transtema Network Services AB, som är ett helägt dotterbolag inom Transtemakoncernen. Transtema Network Services är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur i Sverige och ansvarar för installation, underhåll samt drift över hela landet. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrig information I samband med denna rekrytering kan säkerhetsprövning och registerkontroll komma att genomföras. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö genomför vi även slumpmässiga drogtester inom Transtema. Välkommen med dinansökan!Denna rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss. Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Business Expert SuccessFactors to Global Fashion Company
Digitalenta AB
Övriga IT-specialister

We are now helping our client to find a SuccessFactors expert with deep knowledge of Succession & Development and Performance & Goals modules. Join a fast-paced and ambitious initiative for an industry-leading organization in Stockholm looking to revolutionize its Talent Management processes. This is your opportunity to apply your extensive experience to design, validate, and guide a high-impact solution. Duration: Starting ASAP for a minimum of 3 months, with the option to extend.Extent: Full-time (100%). A lower percentage (minimum 50%) is acceptable initially to secure the right expertise.Location: Remote or on-site, depending on your preference and availability. About the role:In this role, you will play a key part in shaping the design and implementation of the Succession module in SuccessFactors. With much of the process mapping and configuration groundwork already completed, your expertise is needed to validate the design, translate business needs into functional requirements, and guide the team with best-practice recommendations. Additionally, you will support the ongoing roll-out of the Performance & Goals module, ensuring alignment with the broader Talent Management strategy. You’ll work closely with internal teams to fast-track the development and implementation processes for this global initiative. Responsibilities Validate the design of the Succession module and ensure alignment with SuccessFactors best practices Translate diverse business needs into functional requirements for in-house application consultants to implement Provide expert advice, clear recommendations, and proactive guidance to refine the Talent Management solution Collaborate with stakeholders to ensure the Talent Management process moves from manual work to an optimized, automated solution Support the continued rollout of the Performance & Goals module, including designing and implementing the module for store management teams Align Talent Management and Performance & Goals solutions to create a seamless, holistic approach for the organization Leverage your experience from multiple implementations to identify and propose improvements or efficiencies Ensure the developed solution meets the needs of a global organization with large-scale operations About you:You are a senior consultant with extensive experience in Talent Management implementations, particularly with SuccessFactors. You are confident advising stakeholders, guiding decision-making processes, and proposing best-practice solutions tailored to complex organizational needs. Your expertise spans large, global organizations where you’ve delivered impactful solutions by combining technical expertise with business acumen. You’re proactive, detail-oriented, and thrive in fast-paced projects with tight timelines. Experience and skills: Extensive, recent experience with Succession & Development and Performance & Goals modules in SuccessFactors Proven track record of designing and implementing Talent Management solutions for large, global organizations Experience translating business needs into functional requirements for implementation Expertise in applying SuccessFactors best practices to deliver scalable, effective solutions Proficiency in advising and guiding stakeholders through decision-making processes Familiarity with Opportunity Marketplace is meriting Ability to work with tight timeframes and fast-track project milestones Strong communication and collaboration skills with a proactive approach to problem-solving About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025