Distriktsansvarig säljare för Norrland

Gillar du att bygga långvariga relationer, driva affärer och arbeta med kvalitativa produkter som förvandlar rum till hem? Då är det här rollen för dig! Om Rollen Golvabia, ett svenskt familjeföretag med över 70 års passion för golv, kakel och mattor. Vi söker nu en engagerad och självgående Distriktsansvarig säljare för Norrland. Du blir vårt ansikte utåt i regionen och ansvarar för att vårda och utveckla relationer med återförsäljare och entreprenörer. Du har en nyckelroll i att driva försäljningen framåt där du planerar dina arbetsdagar självständigt, utgår från ditt hem och reser inom distriktet, frihet under stort ansvar i sin bästa form! Din Profil Vi söker dig som: - Har erfarenhet av B2B-försäljning – gärna inom färg, inredning eller bygg - Är en naturlig relationsbyggare som älskar att göra affärer - Trivs med att arbeta självständigt och är trygg i att ta egna initiativ - Har ett pedagogiskt sätt och gillar att inspirera såväl butikspersonal som entreprenörer - Behärskar svenska i tal och skrift och har koll på office-programmen Har du dessutom ett öga och intresse för design och inredning, ser vi det som ett plus!  Din personlighet kännetecknas av din drivkraft att göra skillnad, är serviceinriktad och håller vad du lovar.   Vi erbjuder Hos Golvabia blir du en del av ett företag där du får växa, påverka och vara stolt över produkterna du representerar. Vi kombinerar tradition med innovation. I denna rekrytering samarbetar Golvabia med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vill du veta mera om rollen och företaget, välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt, 036-35 48 41 eller Mia Boozer, 036-291 24 50. Vi ser fram emot din ansökan senaste den 17 augusti. Ansökningarna kommer att hanteras efter det.  Om Golvabia Golvabia är ett familjeägt företag med kvalitetsprodukter, starka värderingar och hög trivsel. Vi har vårt huvudkontor och produktion i Anderstorp, Småland.  I mer än 70 år har vi arbetat med golv i olika former. Vi är såväl golvleverantör som golvproducent inom tre olika produktområden; kakel och klinker, trägolv och textilgolv. Vi levererar golv till våra kunder över hela Norden.  Vi är pålitliga, smidiga och strävar alltid efter att hitta enklare och bättre lösningar med kundens perspektiv i fokus. Läs gärna mer om oss på Golvabia

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teknisk säljare till Compomill
Andara Group AB
Resesäljare och trafikassistenter m.fl.

Vi söker en teknisk säljare till Compomill i Upplands Väsby. Compomill utvecklar och säljer elektronikkomponenter och testsystem till framförallt tillverkande företag inom nordisk elektronikindustri. Med sin kundnära produktutveckling och sitt professionella tjänsteutbud levererar Compomill lösningar som möter högt ställda krav på tekniska prestanda och design. Compomills kunder återfinns bland stora varumärken och industrier framförallt inom telekom, försvar, forskning och laboratorier samt inom mät- och testområdet.  Compomill är ett branschledande företag med huvudkontor i Stockholm samt tre försäljningskontor i Norden och representerar ett 60-tal leverantörer från olika delar av världen. Teknisk säljare Tjänsten är en stor möjlighet för dig som trivs med teknikhandel och elektronikprodukter. Om du är kundfokuserad och tycker att det är spännande med många kontaktytor inom import och export, är detta rätt säljroll för dig. Compomill erbjuder dig kompetensutveckling i ett företagsunikt utbildningsprogram.  Arbetsuppgifter Som teknisk säljare kommer du att genomföra försäljning till nya och befintliga kunder. Du har en egen budget och ansvarar för försäljning till kunderna i ditt område. Nära samarbete sker med Compomills supportgrupp och övriga säljare i den nordiska organisation. I rollen ingår det att ha kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer, boka kundbesök, genomföra säljbesök, sköta offerthantering och uppföljning. Arbetet innefattar täta leverantörskontakter för att kunna sköta försäljning av komponenter hos både nya och befintliga kunder. Compomills kunder och leverantörer finns inom elektronik-, försvars- och tillverkande industri, samt laboratorier och universitet. Vi erbjuder välkända material, komponenter, produkter och system inom RF-Mikrovåg, elektromekanik samt kraftelektronik. Vi söker dig som... har några års säljerfarenhet och vill utvecklas i din karriär som säljare. har erfarenhet av besöksbokning och genomförande av kundbesök. gillar att spendera tid hos kund. har grundläggande tekniska kunskaper och intresse som passar Compomills produktsortiment. kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. är van datoranvändare och behärskar Microsofts programvaror. Det är meriterande om du… har arbetat med elektronikhandel och har erfarenhet av den nordiska marknaden. har erfarenhet av arbete i ett mindre företag, där kundbesök och uppsökande försäljning är ett stort inslag. är engagerad och trivs med att driva försäljning till avslut. Övrig information Tjänsten är heltid och innebär med planerade resrutter att arbeta utanför kontoret. Det innefattar även resor med övernattning. Huvudkontoret är beläget i Upplands Väsby och du behöver ha körkort. Mer om Compomill Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Compomill har kontor i Upplands Väsby, Göteborg, Malmö och Helsingfors. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 7 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Direktrekrytering Tillsättning: enligt överenskommelse Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Säljare till Åhléns Outlet Uppsala
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll  Som säljare på Åhléns Outlet är kundmöte, varuhantering och varuvård en stor del av ditt uppdrag. Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Exempel på arbetsuppgifter: Aktivt arbeta med kundkontakt och försäljning  Arbeta med varupåfyllnad Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandel som hanterar stora volymer Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, positiv och tar eget ansvar. Du får energi av och brinner för försäljning samtidigt som du är kostnadsmedveten. Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor vill uppnå goda försäljningsresultat. Du är van vid att jobba i ett högt tempo. Du delar med dig av dina erfarenheter och visar respekt för alla – alltid. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5 h/v. Med inledande provanställning på sex månader. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19:10. Vi ser gärna att du kan börja hos oss Augusti/September 2025. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 16 år. Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Inköpare Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Om FMLOG och Inköpsenheten: Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som inköpare kommer du bland annat • Tillsammans med övriga medarbetare i avdelningens inköparteam planera och prioritera inkomna inköpsärenden. • Genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning inom dina tilldelade kategoriområden och enligt gällande, lagar, beslut, rutiner och instruktioner. • Informera, vägleda och styra Försvarsmaktens beställare om beslutade beställningskanaler och tecknade avtal samt besvara inköpsrelaterade frågor. • Hantera ordererkännanden, reklamationer, avvikelser och underlätta fakturahanteringen. • Rapporterar brister och förbättringspotentialer i våra avtal och implementera beslutade förbättringsaktiviteter i beställningsflödet. • Utbilda beställare och avropare i inköpssystemet. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. KRAV Kvalifikationer: Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar; • Relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade från relevant arbetslivserfarenhet. • Goda kunskaper i MS Office (PowerPoint, Excel och Word). • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du är en driven person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo, göra rätt prioriteringar, samt leverera med hög kvalitet. Som person är du stabil, lösningsorienterad, serviceinriktad, energisk och lojal. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen. Meriterande: Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Kategoristyrt inköpsarbete. • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars och säkerhetsområdet (LUFS). • Erfarenhet av SAP eller andra affärssystem. • Erfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa organisationer. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Strategisk Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk Inköpare  Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik.  Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Skövde. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Strategisk Inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik.  Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Säljchef Kundflöde – Coop Södertälje C
Coop Butiker & Stormarknader AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker Coop Södertälje C dig med erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du brinner för att skapa starka team som levererar resultat och ett kundmöte i världsklass! Är du redo? Vi erbjuder dig: Som Säljchef Kundflöde kommer du ansvara för butikens alla områden inom det personliga kundmötet. Du kommer också som en del av butikens ledningsgrupp ha ett övergripande ansvar för butikens alla delar och resultat; med kundnöjdhet, försäljning och ständig förbättring i fokus. I ditt arbete ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen i butiken med matglädje och inspiration - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat utifrån butikens mål och nyckeltal inom ditt ansvarsområde - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat genom det personliga kundmötet - Genom ett coachande och kunddrivet ledarskap skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera och lyckas i sin roll - Arbeta aktivt med hållbara val i butik Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid 40 timmar per vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Vem söker vi: För oss på Coop är det viktigt att ständigt lära oss av varandra för det är genom utveckling vi skapar resultat! Till oss på Coop tar du med dig: - Erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandel och/eller hotell- och restaurangbranschen - Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team samt förbättringsarbete - Arbeta genom dina medarbetare för att nå uppsatta mål Det är meriterande om du har en högskoleutbildning eller utbildning inom coaching/ledarskap. Även utbildning eller kunskap och erfarenhet från försäljning och service är meriterande. Flerspråkighet och intresse/erfarenhet av olika kulturer är också meriterande. Som person behöver du tycka om att bygga förtroende i ett team och drivas av att motivera och inspirera medarbetare till att nå uppsatta mål. Genom dina personliga egenskaper och erfarenheter är du med och bidrar till en arbetsplats där vi tar hand om varandra, våra kunder och vårt samhälle. Välkommen till Coop! Kontaktpersoner: Michael Malmbom | Butikschef Ansökningsprocessen: För våra slutkandidater använder vi oss av personlighetsanalys och kapacitetstest samt utför bakgrundskontroll. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Östra driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Starta din säljkarriär hos Tryggsam – Vi söker dig med driv och nyfikenhet!
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Är du redo att ta första steget in i arbetslivet – eller kanske testa något nytt? Hos Tryggsam får du chansen att arbeta med viktiga säkerhetstjänster som hjälper människor skydda sin identitet och ekonomi. Vi söker nu fler positiva och målinriktade personer till vårt växande team! Vad innebär rollen?Som säljare hos oss kommer du att ringa utgående samtal till privatpersoner och presentera våra ID-skydds- och kreditbevakningstjänster. Du guidar kunden till ett tryggare liv och ser till att de får rätt lösning för sina behov. Teamet består av cirka 20 härliga kollegor som alltid stöttar och peppar varandra. Vi söker dig som:Du behöver inte ha jobbat med försäljning tidigare – vi lär dig allt du behöver kunna! Det vi däremot letar efter är någon som är: Nyfiken och vill utvecklas Motiverad av att nå mål och göra resultat Trygg i samtal och gillar att kommunicera Lagspelare med positiv energi Vad får du hos oss? En betald säljutbildning som ger dig verktygen du behöver Garantilön + generös provisionsmodell En stark sammanhållning i ett team som firar varandras framgångar Möjligheter att växa inom bolaget Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Reception och uthyrning
Bärkehus AB
Uthyrare

Bärkehus AB är ett allmännyttigt bostadsbolag i Smedjebackens kommun som förvaltar lägenheter, lokaler och kommunens fastigheter och parkmarker. Bärkehus AB erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Bärkehus AB satsar på framtiden och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och förmånligt semesteravtal från det att du fyller 40 år. Vi erbjuder Dig ett omväxlande och socialt arbete Som medarbetare hos oss är du en viktig länk mellan våra kunder, löpande drift, entreprenörer och administrativ personal inom Smedjebackens kommunkoncern. Du hanterar kontakten med boende och verksamheter, vilket bland annat innebär att det är du som ansvarar för mottagning och snabb hantering av inkomna ärenden. Arbetet är självständigt och du får stor frihet att på egen hand hantera de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Vem är Du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är nyfiken, positiv och lösnings-fokuserad. Du trivs med att bygga relationer, är flexibel och har lätt för att kommunicera med olika människor. Du är ansvarstagande, initiativrik och vågar ta egna beslut. Noggrannhet, servicekänsla och förmågan att hantera flera ärenden samtidigt är viktiga egenskaper hos dig. Du är en lagspelare med ett ödmjukt och öppet förhållningssätt, som motiveras av att hjälpa andra och utveckla verksamheten. Tjänsten kräver integritet och människokännedom liksom affärsmässighet och koncernperspektiv. Uppdraget Ansvara för receptionen och ta emot kunder. För närvarande bokade kundbesök respektive öppet i receptionen två timmar per dag, men det kan förändras. Kundkontakt och administration – från kontraktsskrivning, lägenhetsvisning till uppsägning Nyckeladministration (inflytt/avflytt/nyckelskåp) Arbeta i fastighetssystemet Momentum. Uthyrning av lägenheter, garage, parkeringsplatser, förråd och lokaler Daglig kontakt per telefon och epost samt besök med hyresgäster, kunder, entreprenörer och verksamheter internt och inom kommunkoncernen Intern service Viss diarieföring Stöd åt fastighetsskötare och entreprenörer Övriga administrativa arbetsuppgifter Krav Minst gymnasial utbildning. Tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakter. God vana av att arbeta i olika system. Hög digital mognad. Goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel Talar och skriver god svenska. Bekväm i att prata engelska med kunder B-körkort Meriterande Erfarenhet av uthyrning, kundservice eller reception Erfarenhet av fastighetssystemet Momentum, Erfarenhet av affärssystemet Agresso/Unit4 Ekonomisk kompetens och/eller utbildning Anställningen 100% Tillsvidare. Provanställning tillämpas. Dag- och flextid Tillträde enligt överenskommelse Frågor gällande tjänsten besvaras av Driftchef Robert Bäck, 0240-66 88 99 Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av HR-ansvarig Veronica Lundberg, 0240-66 88 12 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi kommer börja arbeta aktivt med rekryteringen under augusti månad.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Materialplanerare

Är du strukturerad, lösningsorienterad och vill ha en central roll inom materialplanering i en växande organisation? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en driven och analytisk materialplanerare som vill vara med och säkerställa att våra logistiska flöden stödjer företagets fortsatta utveckling. Hos oss får du ta ansvar för hela processen kring materialbehov och har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Arbetsuppgifter och ansvar inom materialplaneringI rollen som materialplanerare ansvarar du för att all planering och försörjning av material sker effektivt, kvalitetssäkrat och i rätt tid. Du är en nyckelperson som samarbetar med inköp, produktion och lager för att säkerställa ett optimalt materialflöde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Planera och säkerställa materialbehov utifrån produktionsplan och kundorder Lägga beställningar på material samt följa upp och optimera lagernivåer Analysera prognoser, avvikelser och identifiera förbättringsmöjligheter i materialflödet Samarbeta med leverantörer, inköp, produktion och lager för att säkerställa leveransprecision Arbeta aktivt med att förbättra rutiner, processer och digitala verktyg inom materialplanering Delta i implementering av nya system och medverka i projekt kopplade till logistik och supply chain Kravprofil: Erfarenhet och utbildning för rollen som materialplanerare Utbildning/erfarenhet inom inköp/logistik  Praktisk erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller inköp God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärs- eller planeringssystem (t ex ERP, MRP) Erfarenhet av analyser, rapportering och arbete med nyckeltal är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Engelska i tal och skrift Personliga egenskaper som materialplanerare Som materialplanerare är du: Strukturerad och noggrann med god förmåga att arbeta självständigt Analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att snabbt hantera förändrade förutsättningar Kommunikativ och trivs att samarbeta med både interna och externa parter Prestigelös, flexibel och har intresse av att utveckla processer och rutiner Om tjänsten och anställningsvillkor Tjänsten är på heltid Start enligt överenskommelse Ansökningsprocess – Sök rollen som materialplanerare Vill du bli en nyckelspelare i vårt materialflöde och utvecklas inom materialplanering och supply chain? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev via vårt rekryteringssystem. Ansökningar behandlas löpande, så ansök redan idag! Vi värdesätter mångfald och inkludering. Alla ansökningar välkomnas och behandlas konfidentiellt – oavsett kön, könsidentitet, bakgrund, ålder, funktionsvariation eller sexuell läggning.

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025