Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling! Din nästa utmaning? Som säljare är du vårt ansikte utåt, den som ska ge varje kund en förstklassig service och shoppingupplevelse. Våra kunder ska alltid kunna förvänta sig att få kunskap, produktinformation, inspiration, tips och idéer – det blir din uppgift att kunna leverera detta med ett leende på läpparna. Andra arbetsuppgifter som du som säljare jobbar med är kassahantering, exponering, lagerhantering samt att hålla butiken ren och snygg. Passar du ihop med oss? Det absolut viktigaste är din personlighet. Vi tror att du är social och utåtriktad, du har massvis med positiv energi, du tycker det känns fantastiskt att få göra kunder nöjda och överträffa deras förväntningar. Att småprata kommer naturligt för dig och din lyhördhet bidrar till att du servar kunden efter dennes personlighet och specifika behov. Du är en teamplayer, du är tävlingsinriktad och du triggas av att jaga mål som både lyfter dig och din butik. Det är toppen om du har erfarenhet av att arbeta som säljare, gärna inom detaljhandeln. Erfarenhet av kassaarbete, butiksexponering och in- och utleveranser är också meriterande. Det är viktigt att du är flexibel och att du har möjlighet att jobba kvällar såväl som helger och vardagar. Älskar du dessutom mode och har en ”inga-problem-inställning” så är du helt rätt för oss! Vad kan vi erbjuda dig? Löpande utbildningar i produktkunskap, produktvård och skoproduktion. Möjlighet att göra karriär, exempelvis som biträdande butikschef och vidare till butikschef eller till tjänster på vårt huvudkontor. Vi letar alltid efter talanger bland våra säljare! Goda personalvillkor, avtalsmässig lön och spännande säljtävlingar. Att bli delaktig i ett expansivt modeföretag med positiv tillväxt med massa trevliga kollegor där vi har kul på jobbet tillsammans. Intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 tim/vecka med start i augusti (provanställning tillämpas) . Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Luxbright AB helps customers see what cannot be seen. Luxbright’s X-ray products and solutions enhance customers’ X-ray applications, for example in industrial computed tomography (CT). Using advanced manufacturing technology, high-quality X-ray tubes are produced based on solid experience and expertise. Development, production and verification are all gathered under one roof in Gothenburg, Sweden. Read more at: https://www.luxbright.com The company is expanding and is now looking for an international: Business Developer / Technical Sales Representative Would you like to be part of a growth journey in an exciting Swedish technology company with in-house development and production? Luxbright develops advanced X-ray solutions for industrial applications – and we are now looking for someone who wants to combine technical competence with business acumen to bring our products to the global market. About the role As an international Business Developer / Technical Sales Representative, you will play a key role in our commercial efforts. You will work both operationally with sales of our existing products and strategically with new application areas and markets. The role requires close contact with customers, partners and the technical team – therefore, we are looking for someone who thrives at the intersection of technology and business. Your main tasks will be to: • Actively work with sales to new and existing customers within the industrial segment • Identify and develop new business opportunities and application areas for our products • Conduct customer visits, demonstrations and technical presentations • Act as a link between customers and our technical team to ensure that our solutions meet market needs • Participate in trade fairs, conferences and other marketing activities • Collaborate with product development regarding customer insights and new requirements We are looking for someone who has: • At least 3 years of experience in technical sales, business development or similar experience • A technical background – e.g. a Bachelor of Science in Engineering or equivalent – with a good understanding of technically complex products • The ability to communicate clearly with both technicians and decision-makers • A strong personal drive, business sense and a desire to build long-term relationships • The ability and willingness to travel frequently, both within Sweden and internationally, mainly within Europe and the USA • Excellent knowledge of Swedish and English, both spoken and written. Other language skills are a plus It is an advantage if you have: • Experience from NDT, image analysis, X-ray technology or related industries • Previous work with OEM customers or technical system suppliers • International sales experience We offer: • A role with great responsibility and the freedom to make an impact • The opportunity to join a growth journey where you are central to the company’s success • The chance to represent an advanced product portfolio with great future potential • A dynamic work environment in a growing tech company with a global focus Apply now! Become part of our journey in industrial X-ray technology. For this recruitment, we are working with Teknisk Säljkraft. The contact person is Kurt Ståhl, who can be reached at +46 (0)739-465 805. Submit your application as soon as possible, as we will be conducting interviews continuously. Apply easily at www.karisma.se, no later than July 30.
Premier Rider AB har över 30 års erfarenhet och ett nära samarbete med fabriker i Asien. Vi har ett stort nätverk av fabriker som kan tillverka olika typer av komponenter och delsystem. Vi hjälper nordiska företag att få kvalitetssäkrade produkter till konkurrenskraftiga priser, inklusive frakt och tull. Detta hjälper företagen att minska sina inköpskostnader och vara konkurrenskraftiga på marknaden. Läs mer på: https://www.premier-rider.se/ Företaget är i en expansionsfas och vi söker nu en: Teknisk Säljare / Area Sales Manager Sverige Trivs du i en variationsrik och självständig roll där du får arbeta med frihet under ansvar? Har du en fot i försäljning och en fot i teknik? Vill du vara del av en spännande tillväxtresa både för dig själv och Premier Rider AB. Tjänsten I rollen blir du en viktig pusselbit i Premier Riders säljorganisation med syfte att utveckla kundsamarbeten i hela Sverige. Dina arbetsuppgifter består av att vidareutveckla och skapa kundanpassade affärslösningar till såväl nya som befintliga kunder. Du fokuserar initialt på att bygga upp din kundportfölj och bearbeta nya kunder som du med tiden sedan förvaltar och utvecklar. I praktiken innebär det att du ansvarar för hela säljprocessen, från prospektering och kartläggning av marknad till avslutad affär. Dina kunder befinner sig främst inom tillverkande industri och återförsäljare inom installationssektorn där du agerar konsultativ i din försäljning för de lösningar som skapar störst värde för kunden. Du erbjuds en bred roll där du utgår från kontoret eller hemmakontor men tjänsteresor kan förkomma där så behövs då kundsamarbeten inom ditt affärsområde är prioriterat. I rollen samarbetar du även tätt med övriga kollegor på kontoret såsom Innesäljare, "Supply Chain" och övriga inom säljorganisationen. Tillsammans verkar vi för att förse kunder med högklassig service, konkurrenskraftiga priser och hög leveranskapacitet! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Vara en viktig position i säljorganisationen med syfte att utveckla kundsamarbeten. Aktivt vidareutveckla och skapa kundanpassade affärslösningar. Initialt med fokus på nya kundsamarbeten och bygga upp kundportföljen som du på sikt förvaltar. Personliga egenskaper och utbildning Som person är du en relationsskapande individ med hög kommunikativ förmåga. Du är målmedveten och har ett högt driv och engagemang där du får energi i mötet med kund. Du har ett stort tekniskt intresse och en nyfikenhet för att sätta dig in i Premier Riders produktlösningar och agera konsultativt i kunddialogen. För att lyckas i rollen har du minst någon teknisk gymnasial utbildning eller har uppnått liknande erfarenhet på annat sätt. Du bör ha tidigare erfarenhet av kundnära roller och försäljning. Det är en merit om du har drivit försäljning av tekniska produkter inom VVS, Bygg, Infrastruktur, Trafiksäkerhetsutrustning eller Industri. Det behövs goda datorkunskaper och flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Givetvis så behöver du ha körkort för bil. Övrigt Start: Enligt överenskommelse gärna augusti 2025. Omfattning: Heltid. Placering: Vårt kontor i Knivsta eller hemmakontor i Södermanland. Detta är en intressant och utvecklande tjänst, med frihet under ansvar, för rätt person med goda möjligheter att utvecklas inom företaget! Ansök idag! I denna rekryteringen samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på 0739-465 805. Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi fortlöpande kommer att göra intervjuer. Ansökan gör du enkelt direkt på www.karisma.se dock senast 27 juli.
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace. Your role This role provides an exceptional opportunity to influence Saab's future business success. You will work in a dynamic, streamlined team environment, with a focus on external business development activities. As a Customer Sales Responsible/Business Developer, you will be a pivotal member of the team shaping the future of the Advanced Jet Pilot Training System T-7 within Saab's Business Unit Aerospace Systems. We operate globally, collaborating with other Saab sites and business partners. Our portfolio includes the T-7 program in partnership with Boeing and commercial airframe assemblies for leading aerospace companies. This role offers a unique blend of strategic planning, customer engagement, and business development, all within a dynamic and international environment. The role is based in Linköping, with frequent domestic and international travel. Some of your responsibilities are: * Build and nurture strong relationships with customers, partners, governmental bodies, and authorities. * Analyse customer needs and market trends to align with our product portfolio. * Develop capture strategies, win plans, and identify business opportunities. * Conduct stakeholder mapping, competitive analysis, and strategic reviews. * Support offer preparation, negotiations, and customer handovers. * Support budget planning and order intake forecasting. * Coordinate market pricing with the Product Sales Responsible (PSR) and partner Boeing. * Present to top management and support marketing and sales communications. * Ensure compliance with export control laws and authorizations. * Initiate and coordinate Industrial Cooperation activities when applicable. Your Profile To thrive in this role, you should be a strategic, proactive, and culturally aware individual with strong stakeholder management and customer influence skills. You feel comfortable navigating complex business contexts and enjoy representing Saab externally. You are attentive to both the needs of the organization and the customer with ability to identify opportunities enabling you to adapt well to different circumstances. You have leadership qualities and an ability to build trust and commitment with your clients and colleagues. You are an excellent communicator, collaborator, and have a keen eye for identifying opportunities. Wanted skills and experience * Proven experience in business development, sales, or a related field * A good understanding of business principles, including political and financial landscapes. * Knowledge of customer procurement processes and decision-making structures. * Experience with various marketing and sales tools. * Strong communication, presentation, and negotiation skills. * Cultural awareness and networking skills across regions. * Familiarity with export control laws and compliance practices. * Knowledge of pilot training and pilot training products is considered beneficial but not required. Any relevant experience or interest in this area is an asset. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here
Butiksmedarbetare till ICA Maxi Lindhagen Om dig och arbetet i butik Här trivs du som älskar tempo, varierande arbetsdagar och mötet med människor! Med positiv energi och engagemang bidrar du till ett kundmöte i världsklass och hjälper kunderna att förenkla sin vardag – varje dag. Vi söker dig som är en riktig teamplayer, alltid ställer upp för kollegor och gärna får saker gjorda tillsammans. Du jobbar på någon av våra sex avdelningar och har alltid stöd av engagerade chefer och ett sammansvetsat team. Oavsett om du fixar varor i hyllan, hjälper kunder eller står i kassan är du en viktig del av Stockholms bästa butik! Du har fyllt 18 år Du gillar kundservice & är en grym lagspelare Tidigare butikserfarenhet är ett plus Vi erbjuder dig Trygg och familjär arbetsplats Prisvärda personalmåltider Personalrabatt i butiken Friskvårdsbidrag och massage/naprapat till subventionerat pris Välkommen till oss på ICA Maxi Lindhagen – skicka in din ansökan redan idag och berätta vilken avdelning just du vill jobba på! Start: Hösten 2025 (intervjuer från v. 34) Omfattning: Deltid och extra på olika avdelningar, 6 månaders provanställning Observera att drogtest och utdrag ur belastningsregister ingår i vår rekrytering. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Är du en driven och tekniskt intresserad person som vill vara med och göra affärer? På Saab Dynamics, inom avdelningen Weaponry Services, söker vi nu en Sales Manager som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Som Sales Manager hos oss får du en viktig roll i vårt team där du får jobba med hela affärsprocessen, från anbud till leverans. Du kommer arbeta med allt från kalkylering och bid management till kundkontakt under hela processen. Vi erbjuder en bred och utvecklande roll nära verksamheten och affärerna, där du även får möjlighet att utveckla affärsmöjligheter, också med nya kunder, nya marknader eller nya typer av erbjudanden. Vi arbetar främst tillsammans i starka samarbeten med FM, FMV och inom Saab, men även internationellt. Verksamheten är mycket projektbaserad och omfattar support & vidmakthållande, systemintegration och systemleveranser. Avdelningen äger samtliga resurser i verksamheten, vilket spänner över ILS och systemtekniker till konstruktion, design samt hård- och mjukvara. Placeringsorten är Halmstad eller Växjö. Tjänsten förutsätter att du är resbar. Din profil Vi söker dig som är tekniskt intresserad och som trivs i en roll där du driver komplexa säljprocesser och affärsutveckling från ax till limpa. Du är trygg i din roll, tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt jobbar proaktivt och strukturerat. Du har en kundcentrerad inställning med ett affärsmässigt fokus samt är öppen, lojal och ärlig mot kollegor och kunder. Som person är du ödmjuk och nyfiken samt trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Med ett coachande förhållningssätt och en stark vilja att lära dig mer, bidrar du till en positiv stämning och ett gott arbetsklimat. Du stöttar gärna dina kollegor och ser värdet i att lyckas tillsammans. För att lyckas i rollen har du: * Relevant utbildning inom ett affärsorienterat eller tekniskt ämne. * En bakgrund inom teknisk försäljning. * Erfarenhet och förståelse för tekniska lösningar, från projekt- och/eller produktstyrd verksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * B-körkort. Det är meriterande att ha erfarenhet från arbete med FM, FMV, försvarsindustri samt även systemteknik. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Du kommer att tillhöra en avdelning med 80 medarbetare som äger sina egna affärer från ax till limpa i allt från mindre uppdrag till större projekt. Våra affärer är framgångsrika och bygger på långsiktighet, teknisk kompetens och kunskap om kundens verksamhet - välkommen till en kreativ arbetsplats med medarbetare och kund i fokus. Vi levererar Saabs vision "Keeping people and society safe" inte minst genom stöd till Försvarsmakten. Verksamheten består av tekniskt systemstöd, underhåll & reparationer, utveckling och modifiering samt systemintegration.
Vill du arbeta i en dynamisk, multikulturell miljö och har en passion för digital försäljning? Samsung söker en Growth Lead för att stärka teamet och driva försäljning på Samsung.com. Bli en del av teamet och gör det omöjliga möjligt! OM TJÄNSTEN Samsung Nordics e-handelsverksamhet ser fram emot att stärka teamet med en B2C Growth Lead. Som B2C Growth Lead kommer du att vara en del av det nordiska kommersiella teamet och spela en nyckelroll i att driva kännedom, konvertering och försäljning på Samsung.com. Du leder utvecklingsprojekt och den dagliga driften för din produktkategori. Du kommer att vara 'go-to person'. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via oss på Academic Work med start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla kundvärdeserbjudanden för Samsung.com * Driva samarbete och kommunikation med intressenter * Äga offerstrategin för produktkategorin * Optimera kundresan med fokus på skalbarhet * Lokalisera europeiska och globala bästa praxis * Utvärdera resultatet av kampanjer och uppdatera planer * Äga KPI:er för produktkategorin VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetslivserfarenhet av e-handelsförsäljning - Har erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt med korta deadlines - Har goda kunskaper i stakeholder management - Har god systemvana - Kan kommunicera flytande i tal och skrift i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av konsumentelektronikprodukter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbt föränderlig bransch – här finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas bör du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ. Vi ser att du är: - Resultatinriktad som utmanar status quo genom att implementera och skapa helt nya projekt - Starkt affärssinne och sinne för detaljer - Proaktiv och redo att ta dig an nya projekt och utmaningar - Mycket god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga nya relationer Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vi söker nu en strategisk inköpare med kunskap om och intresse för upphandling av komplexa lösningar i en teknikintensiv miljö, som vill vara med på vår resa där det även ges möjlighet att bygga upp och ansvara för kategoriarbetet IT. Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som strategisk inköpare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste inköpsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el för att möta energiomställningen. I det ingår även investeringar i utveckling av smarta IT-lösningar och en ökad digitalisering. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Inköpsfunktionen är organisatoriskt placerad inom divisionen Gemensamma funktioner, som stödjer hela affärsverket. Divisionen om- fattar även kommunikation, HR, rättsavdelning, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet samt inköpsavdelningen. Om tjänsten I rollen som strategisk inköpare kommer du att driva hela upphandlingsprocessen från att sätta upphandlingsstrategi, vilket inkluderar att fatta beslut om upphandlingsförfarande, framtagning och kvalitetssäkring av förfrågningsunderlag, utvärdering och förhandling samt tilldelning och leda processen avtalstecknande. Du kommer att ha möjlighet att forma och utveckla kategoriarbetet inom IT och självständigt driva och förankra kategoriinitiativ tillsammans med inköpskollegor samt övriga kollegor i verksamheten. Tjänsten kommer även att omfatta följande ansvarsområden: • Utveckla arbetssätt, rutiner samt ansvara för framtagning och förvaltning av IT-relaterade upphandlingsmallar. • Stödja och bidra till Svenska kraftnäts strategiska arbete med leverantörsstyrning. • Identifiera, analysera och utveckla leverantörsmarknaden. • Ge stöd till verksamheten i frågor som rör kontraktsförvaltning. • Bistå verksamheten i olika inköpsrelaterade ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med projektledare, kravanalytiker, IT förvaltning samt andra stödfunktioner som juridik, säkerhet och hållbarhet. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare inom inköp och det finns stora möjligheter till personlig utveckling inom Svenska kraftnät likväl som att utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Som strategisk inköpare tillhör du avdelningen inköp, enhet IT och Indirekt. Avdelningen består idag av ca 45 medarbetare som arbetar med upphandling av såväl entreprenader, indirekt material, konsulter, IT samt elmarknad. Enhet IT och Indirekt består av 8 personer. Chefer och medarbetare inom inköpsavdelningen arbetar aktivt med förändringsarbete för att hela tiden utveckla inköpsverksamheten som präglas av inkludering, teamkänsla, öppenhet och kollegial stämning. Om dig Skallkrav: Personliga egenskaper: Du är relationsskapande både internt och externt och har hög samarbetsförmåga. Du agerar affärsmässigt i dina beslut och i din rådgivning till beställaren och är lyhörd inför beställarens behov. Du har en helhetssyn över verksamheten och ett starkt eget driv och förmåga att leverera i tid och nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Utbildning: Du ska ha examen som civilingenjör, ekonom, jurist eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du: • Minst tre års affärserfarenhet från strategiskt inköp. • Erfarenhet inom IT eller annan teknisk verksamhet. • Mycket bra kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande: • Erfarenhet av inköp av hårdvara, mjukvara samt tillhörande tjänster inom IT eller liknande teknisk verksamhet. • Erfarenhet av kategoriansvar och kategoristyrning. • Kunskap och erfarenhet av upphandling inom LUF/LOU. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % men kan variera beroende på vad arbetet kräver. • Resor kan förekomma i denna tjänst. • Sista ansökningsdag 20/8-2025. • Tjänsten är en tillsvidareanställning, utan provanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät För mer information kontakta gärna följande personer; Rekryterande chef Anna Årman-Ljunggren, tel. 010-475 83 33 Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49. Fackliga representanter. Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72. Erika Midfjäll, ST, tel. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
AVISTA Education Språkresor AB är ett väletablerat företag som sedan 1980 har hjälpt tusentals studenter att hitta rätt språkkurser och universitetsutbildningar utomlands. Vi samarbetar med utvalda skolor och universitet i över 30 länder och har kontor i centrala Stockholm. Om tjänsten Rollen som Utbildningsrådgivare/Area Manager innebär: Personlig rådgivning till våra kunder via mail, telefon och möten. Löpande kontakt med våra internationella partnerskolor. Hantering och administration av kursbokningar. Bidrag till marknadsföring, t.ex. innehåll för webbsida, sociala medier, skolpresentationer och utbildningsmässor. Rollen är bred, med stor variation mellan kundkontakt och administrativa uppgifter. Du har också möjlighet att växa och ta ansvar för ett eget marknadsområde. Det här är en utmärkt roll för dig som är i början av din karriär och vill arbeta i ett litet team med internationell prägel. Du får möjlighet att växa in i rollen, lära dig branschen och successivt ta mer ansvar. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Självständig, strukturerad och serviceinriktad Van att ta eget ansvar och har god initiativförmåga Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Kommunikativ och trygg med att ha kontakt med både kunder och samarbetspartners - främst via mejl och telefon Meriterande: Erfarenhet av studier eller boende utomlands Erfarenhet av försäljning, kundservice eller arbete inom utbildningssektorn Kunskap om digital marknadsföring och sociala medier Kvalifikationer En eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom kundservice, försäljning, utbildning eller liknande God datorvana och förmåga att hantera administrativa uppgifter Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Kunden i våra butiker ska mötas av trevlig personal, bra varor till bra priser, matinspiration och intressanta händelser. Som säljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt ger du våra kunder den bästa servicen samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är ambitiös, ansvarstagande, trivs i ett högt arbetstempo och drivs av nya utmaningar. Du är en lagspelare av rang och tillsammans överträffar vi kundernas förväntningar. Arbetet är varierande och innehåller alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom varupåfyllning, försäljning, kassaarbete och kundservice. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll samt helg. FörmånerSom anställd hos Coop Norrbotten har du många olika förmåner. Vi erbjuder till exempel 10 % lojalitetsrabatt varje månad på det mesta du handlar i våra butiker och online och upp till 3000 kronor i friskvårdsbidrag varje år. Vi erbjuder också kaffe, te och frukt i personalrummet samt idrottsbiljetter till en rad olika evenemang. - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom serviceyrken är meriterande - Flerspråkig och erfarenhet/intresse av olika kulturer är meriterande Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga miljöer. Tjänsten är tillsvidare på 26h/vecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser framemot din ansökan! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 142 500 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 42 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 2,7 miljarder kronor. Butiker finns från Katterjåkk i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Välj ett jobb för att visa detaljer