Vi välkomnar nu dig som är undersköterska till vårt hemtrevliga äldreboende Vaxholms äldreboende. I rollen som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Hos oss gör du skillnad varje dag samtidigt som du har kul på jobbet. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor är du med och formar framtidens äldreomsorg. Forenede Care Vaxholms äldreboende består av tre fastigheter med sammanlagt 83 lägenheter fördelat på sju enheter. Fem enheter är avsedda för personer med kognitiv funktionsnedsättning. Verksamheten är belägen med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Det tar cirka 40 minuter att åka med buss från centrala Stockholm, och cirka en timme med Vaxholmsbåt. Hos oss blir du en del av en positiv och lärande kultur med chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Du är vår viktigaste resurs och är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska arbetar du med vård och omsorg utifrån kundens önskemål, i enlighet med biståndsbeslut och alltid med stort fokus på kvalitet. Du arbetar exempelvis med att hjälpa till med personlig hygien, förberedelser och servering av måltider, svara på larm och att finnas där som socialt umgänge. Det sociala umgänget är en viktig del av vårt arbete för att alla våra boende ska få leva livet, hela livet. Det kan handla om alltifrån att samtala, spela spel, åka på utflykt, ta en cykeltur eller hitta på någon rolig aktivitet tillsammans. Du arbetar även med delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu två kollegorpå deltid till en tillsvidareanställning med provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdag 2025-08-30 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag samt varannan helg. Arbetstid: 16:00 - 22:00. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett naturligt empatiskt förhållningssätt och ett genuint engagemang för patientens välbefinnande? Trivs du i en arbetsmiljö där samarbete, delaktighet och ett gott klimat värderas högt? Då kan det vara just du som är vår nya kollega! Här får du möjlighet att arbeta med patienten i centrum i deras egna hemmiljö och vara en del av ett kompetent, varmt och sammansvetsat team. Tillsammans skapar vi trygghet, lindring och livskvalitet i en av livets mest sårbara faser. Verksamheten ingår organisatoriskt i Nära vård och hälsa, Mobila team och specialiserad palliativ vård, sydvästra Skåne. ASIH erbjuder specialiserad palliativ vård och annan avancerad sjukvård i hemmet, till patienter i alla åldrar bosatta i Malmö stads upptagningsområde. Vården utförs i patienternas egna hem eller på särskilda boenden. Patientens behov styr besöken, vi utför medicinska och omvårdnadsmässiga bedömningar och åtgärder. Vi arbetar självständigt, men är en del av tvärprofessionella team bestående av läkare, sjuksköterskor, kuratorer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, undersköterska, dietist samt medicinska sekreterare. Vi har en egen jourlinje och teamets läkare är tillgängliga dygnet runt. ASIH har fullt medicinskt ansvar för inskrivna patienter och arbetar med holistisk, personcentrerad vård, vilket är en förutsättning för att ge värdig vård i livets slut. ASIH står för den specialiserade vården men samarbetar med hemsjukvården vid behov och hemtjänsten för basal omvårdnad. ASIH är för närvarande uppdelade i två team och har i dagsläget sammanlagt 50 vårdplatser. Dessutom har vi ett öppenvårdsteam som består av en palliativ mottagning och ett punktinsatsteam som gör punktinsatser hos patienter som inte är inskrivna i ASIH. ARBETSUPPGIFTER De patienter som är inskrivna i verksamheten har behov av specialiserad palliativ vård, vilket innebär att de har en komplex symtombild eller att deras livssituation medför särskilda behov. Det kan handla om allt från injektioner, infusioner, läkemedelspumpar, katetersättning, ascitestappning, syrgas och omläggningar till stödjande samtal, närståendestöd, eller stöd i kontakt med myndigheter med mera. Efter planerade patientbesök används eftermiddagarna bland annat till dokumentation, reflektionsronder, teamhandledning, individuell reflektion och utvecklingsarbete. Dessutom gör man en överlämning till de som arbetar kvällspasset och planering inför nästa dag. De som arbetar kvällspasset har sedan ett antal planerade patientbesök och ansvarar för eventuella akutbesök. ASIH:s telefon är öppen dygnet runt och vi gör ständigt bedömningar och eventuella besök hos de patienter som behöver det. Förutom det dagliga arbetet har du som sjuksköterska inskrivningssamtal tillsammans med läkare, är delaktig vid bedömningar inför eventuella inskrivningar samt arbetar kontinuerligt med närstående- och efterlevandestöd. Vi arbetar både dag-, kvälls-, samt nattpass. Som ny sjuksköterska hos oss får du minst fyra veckors bredvidgång, vi följer ett introduktionsprogram som är framarbetat på enheten och efter avslutad bredvidgång följer ett mentorskap där du får stöd av en specialistsjuksköterska inom palliativ omvårdnad, utefter dina behov. Vi värdesätter utvecklingsarbete och fortbildning för såväl nyanställda som rutinerad personal. ASIH har ett nära samarbete med palliativvårdsavdelningen som har 14 vårdplatser för inneliggande vård. Dessutom samverkar vi med sjukhuset och olika mottagningar. Låter det spännande? Kom och hospitera hos oss och se hur vi omsätter teori till praktik och dagligen bedriver högkvalitativ, personcentrerad vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård, gärna med några års yrkeserfarenhet. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Då verksamheten består av vårdplatser i patientens eget hem eller på särskilt boende, är giltigt B-körkort för manuellt växlad bil ett krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har specialistutbildning inom onkologi och/eller palliativ vård. Du som söker är trygg i din yrkesroll och har patienten i fokus, vilket innebär att du har förmågan att se patienten som individ och dennes behov. En del av arbetet innebär stöd och samtal, det är därför viktigt att du är kommunikativ och har förmåga att möta människor på olika plan. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter när arbetstempot är högt. För att trivas hos oss behöver du kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut. Vi ser att du gärna delar med dig av dina kunskaper och glada humör för att skapa ett gott arbetsklimat. Vi värdesätter en positiv grundinställning samt vilja att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete. Då du kommer bli en viktig medarbetare i vår verksamhet, lägger vi stor vikt vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi har cirka 10400 listade patienter. Hos oss arbetar cirka 50 anställda i olika yrkeskategorier. Vårdcentralen har ett brett uppdrag med Bedömnigsbil, Familjecentral, Rehabenhet, Samtalsmottagning och flera sjuksköterskeledda specialistmottagningar. Vårdcentralen präglas av gott arbetsklimat och ett bra samarbete. Vi är måna om att du som ny medarbetare ska känna dig som en del av vårt team. Det innebär att du ska känna dig trygg att få stöd av både chef och kollegor. Vi bollar, hjälper och stöttar varandra dagligen. Detta är viktigt för att alla ska kunna göra ett gott arbete och utvecklas i sitt yrke, men också för att det ska kännas roligt att gå till jobbet. Vi söker nu en till medarbetare till en trevlig och välfungerande vårdcentral där vi arbetar integrerat och utvecklings drivet med ambitionen att tillsammans göra det bästa för våra patienter. Distriktssjuksköterska/ Sjuksköterska till Vc Gagnef Arbetsuppgifter Nu söker vi ytterligare en till medarbetare till vår vårdcentral, välkommen att söka till vårt fantastiska gäng! Att arbeta som sjuksköterska på vårdcentral innebär ett varierande, utmanande och roligt arbete med egen mottagning, telefonrådgivning, hälsofrämjandearbete och övriga arbetsuppgifter som tillhör primärvården. Gagnefs vårdcentral ligger cirka 2 mil norr om Borlänge. Pendlingsmöjligheter finns med allmänna kommunikationsmedel så som tåg och buss då Gagnef ligger på sträckan Stockholm - Mora. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska Meriterande: Tidigare erfarenhet av primärvård Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så som ansvarstagande, helhetssyn, empatisk förmåga. Du bör vara flexibel, lyhörd, serviceinriktad och skall ha förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt samt vilja vara med att utveckla verksamheten. Ansökan Intervjuer kommer ske löpande under asnökningstiden. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du arbeta i en stimulerande miljö där du får kombinera kliniskt arbete med administrativa uppgifter? Hos oss på ortopedmottagningen i Sunderbyn erbjuds du ett varierande arbete i en verksamhet med tvärprofessionellt samarbete mellan flera yrkesgrupper, där utveckling, laganda och patientfokus står i centrum. Låter det intressant? Tveka inte att söka dig till Ortopedmottagningen och ta chansen att bli en del i vårt team!. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse för mottagningsarbete. Du trivs i en roll som kombinerar självständigt arbete med samarbete i team, och har en god förmåga att strukturera och planera din arbetsdag. Eftersom administrativa uppgifter utgör en stor del av arbetet är det viktigt att du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i olika digitala system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på mottagning och telefonrådgivning, liksom om du har arbetat inom ortopedi eller i sterila miljöer. Vi ser gärna att du har förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov och att du aktivt bidrar till förbättringsarbete och utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, engagerad och har ett gott bemötande. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och ser värdet i att bidra till en positiv arbetsmiljö. Det här får du arbeta med Ortopedmottagningen undersöker, utreder och behandlar besvär i rörelseorganen. Här arbetar du med såväl planerade patientbesök som praktiska moment. Bland dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Telefonrådgivning Bokning av besök Operationsplanering Assistans vid polikliniska operationer Mindre ortopedkirurgiska ingrepp Barnhöftmottagning Egen sjuksköterskemottagning med fokus på sårbehandling Vi värdesätter ett gott samarbete. I nära samverkan med läkare, undersköterskor, fysioterapeuter och andra specialister utvecklar vi verksamheten tillsammans. Här finns en stark teamkänsla och ett gemensamt engagemang för patienten i fokus. Välkommen till en arbetsplats där du får göra verklig skillnad – varje dag. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, arbetstid dagtid. Tillträde 1 september 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du, eller känner du någon som är audionom? Du behöver kunna arbeta med hörseldiagnostisering, anpassning och uppföljning av hörapparater, tinnitusvägledning samt service och beställning av hörselhjälpmedel. Period: august - mars/april 2026 ( Delar av perioden kan också vara aktuella) Är du rätt person för detta uppdrag? Du måste ha följande kvalifikationer: Kandidatexamen i audiologi Auktorisation som audionom i Norge Erfarenhet av kliniskt arbete är en fördel, men nyutexaminerade uppmuntras också att söka God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroende hos patienter Självständig, strukturerad och engagerad inom ditt yrke Ha bostad i Oslo Vi erbjuder: Bra lönevillkor, semesterersättning på 12 % Rekryteringsbonus om du är anställd på Dedicare och rekryterar andra Pensionssparande i DNB samt försäkring Uppföljning av en bemanningskonsult med vårdutbildning Resa täcks enligt uppdrag Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss!
Hej blivande tandläkar-kollega! Är du nyfiken på Aqua Dental och att bli en #Aquarebel? En #Aquarebel kännetecknas av värderingar som respekt för patienter och kollegor, en nyfiken, lyhörd och noggrann attityd, samt ett proaktivt och samarbetsvilligt förhållningssätt. Detta är inte något man blir, vi tror att det är något man är. Just nu är vi närmare 800 kollegor som stolt bär titeln #Aquarebel,fördelat på 37 kliniker, fyra tandtekniska labb och ett supportkontor. Aqua Dental befinner sig i en spännande tillväxtfas och öppnar löpande nya kliniker runtom i landet. Vår målsättning är att erbjuda Sveriges bästa och tryggaste tandvård genom passion, kvalitet och tillgänglighet. Det vi alla har gemensamt är att vi: Har en stark PASSION för att hjälpa varandra att bli bättre och strävar ständigt efter att bedriva tandvård i världsklass. Alltid gör vårt yttersta för att leverera KVALITET i allt vi gör. Vi investerar kontinuerligt i fortbildning av våra medarbetare och har infört noggranna processer för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Dessutom är vi stolta över att inneha den högsta ISO-certifieringen inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Verkar för att tandvård ska vara TILLGÄNGLIG för alla oavsett förutsättningar. Därför strävar vi efter att erbjuda våra tjänster över hela Sverige, särskilt i regioner med långa tandvårdsköer. Vi driver även projekt för pensionärer och de som lider av tandvårdsrädsla. Delar du dessa värderingar är vi övertygade om att du kommer att trivas hos oss på Aqua Dental. Som tandläkare på Aqua Dental Östersund kommer du jobba på en modern klinik i hjärtat av Östersund, närmare bestämt i Mittpunkten. På kliniken erbjuds tandvård inom en stor bredd av områden, från allmäntandvård till estetisk- och specialisttandvård samt akuttandvård. På kliniken kommer du att jobba nära dina kollegor där du kommer få stöttning i det dagliga arbetet samt i din professionella utveckling. Detta samtidigt som du får jobba i en arbetsmiljö där du delar erfarenheter med dina kollegor för att tillsammans utveckla verksamheten framåt. Du ska även ha ett driv och rätt inställning för att säkerställa att dina patienter får det bästa möjliga bemötandet och vård av högsta kvalitet. För att trivas i rollen tror vi att du har ett effektivt arbetssätt kombinerat med en ödmjukhet gentemot patienter och dina kollegor. Vi söker dig som: Legitimerad tandläkare Har en stark vilja att utvecklas Brinner för att ge bästa möjliga tandvård Är flexibel och kommunikativ Har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift Denna tjänst är en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. För dig som är i början av din karriär är Aqua Dental Östersund en perfekt plats att ta steget ut i yrkeslivet. Vi har god erfarenhet av att välkomna nyutexaminerade tandläkare och erbjuder en trygg start där du får stöd, handledning och möjlighet att snabbt bli en del av gemenskapen. "Det bästa som nyexaminerad tandläkare på Aqua Dental i Östersund var möjligheten av individanpassad handledning, jag fick en trygg start men kastades inte in i en mall – det fanns utrymme att växa i min egen takt. Jag uppskattar verkligen hur brett behandlingspanoramat samt den höga kompetensnivån hos mina kollegor är i Östersund – det är som en buffé för tandläkare som vill utvecklas snabbt." - Emmi Berg, Tandläkare Aqua Dental Östersund Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 6 juli. Vid frågor om tjänsten, vänligen vänd er till ansvarig klinikchef Sarah Ong Pålsson, [email protected] Alla ansökningar hanteras via Aqua Dentals rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev. Nyfiken på att höra mer? Lär känna vår klinikchef Moa Holm i podden I Folkmun där hon berättar mer om hur livet i Östersund ser ut.
WeMind är Sveriges största privata vårdgivare inom psykiatrin. Med ett unikt fokus på evidensbaserade vårdinsatser och ständig utvärdering av vårdutfall har vi över 20 000 patienter under behandling. WeMind finns till för att ständigt förbättra psykiatrin och genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård gör vi skillnad på riktigt. Välkommen till oss! Att jobba som läkare på WeMindLäkarens roll på WeMind är central i arbetet med att garantera våra patienter evidensbaserade vårdprocesser och regelbunden uppföljning. Vi lägger stor vikt vid empiri och evidensbaserad behandling. På samtliga mottagningar strävar vi efter att ha ett tätt samarbete mellan olika professioner samt arbetar aktivt för god samverkan med närstående, vårdgrannar och myndigheter. Träffa läkare på vår karriärsida. Hur vet vi att vi är på rätt väg? Vi använder ett datoriserat system för utvärdering av vården genom patientmätningar i hur våra patienter mår och utvecklas. Vårt vetenskapliga råd har i uppgift är att säkerställa att våra patienter får den bästa behandling som går att uppbringa i dagsläget. Din nya arbetsplatsWeMind Helsingborg är en psykiatrisk öppenvårdsmottagning som behandlar alla typer av specialistpsykiatriska diagnoser så som affektiva sjukdomar, ångesttillstånd, självskadebeteende, ätstörningar, psykossjukdomar, neuropsykiatriska diagnoser samt samsjuklighet vid missbruk förutom Laro. Vårt upptagningsområde är södra Helsingborg samt Ekeby i Bjuvs kommun och verksamheten utgörs idag av en personalgrupp på cirka 40 personer. Du kommer att erbjudas ett varierat arbete där samarbete med övriga professioner och vårdgrannar är en central del av ditt arbete. Från november 2025 flyttas verksamheten från WeMind till Capio Hjärnhälsa. Om dig Legitimerad läkare, specialist i psykiatri Har ett stort intresse för utveckling och evidens Vi fäster stor vikt vid att du delar WeMinds värderingar och det upplägg som erbjuds. I övrigt kommer vi trivas bra tillsammans om du värdesätter; den sociala arbetsmiljön, teamkänslan, flexibilitet, delaktighet, initiativ. WeMind erbjuder dig En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar Friskvårdsbidrag via Epassi Individuell lönesättning Regelbunden utbildning och möjlighet till kompetensutveckling Löneväxling Vi erbjuder en välstrukturerad arbetsplats med tydligt ledarskap, korta beslutsvägar, väl utformade vårdprocesser och god stämning. Du kommer att vara en del av en läkargrupp bestående av sex läkare. För oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Läs mer om vårt erbjudande. Din ansökanVi intervjuar löpande innan sommaren och fortsätter så även efter semesterveckorna, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningsform: Tillsvidareanställning, och vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid eller efter överenskommelse Lön: Månadslön Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Vid patientnära arbete inom WeMind tillämpas kontroll av yrkeslegitimation och utdrag ur belastningsregistret före beslut om anställning enligt gällande riktlinjer. För mer information kontakta verksamhetschef Josefine Mangbo 046-540 37 02. Varmt välkommen med din ansökan! Josefine Mangbo Till bemanning- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Välkommen till Skutskärs vårdcentral! Vill du bli vår nya kollega? Vi söker just nu en distrikssköterska med ett delat uppdrag mot BVC. Vi är idag 10 distriktssköterskor och 3 sjuksköterskor som har flera spännande projekt på gång. Vi erbjuder nu en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en kombinerad roll med 50% som BVC-sköterska och 50% på Distriktssköterskemottagning. Det kan bli aktuellt med ett ökat BVC-uppdrag under hösten i samband med starten av ett pilotprojekt med utökat hembesöksprogram på BVC. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad. Läs om våra förmåner här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Som BVC-sköterska/distriktssköterska hos oss kommer du att ha ett varierat arbete. Att få jobba med barnhälsovård är en unik möjlighet att få vara en del av ett barns utveckling, uppväxt och trygghet. Hos oss kommer du ansvara för barn i BVC ålder 0-6 år med olika bakgrund. Uppdraget som BVC-sjuksköterska är att främja barns hälsa och utveckling, förebygga ohälsa samt tidigt identifiera och initiera åtgärder vid problem i barns hälsa, utveckling och uppväxt. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat utvecklingsbedömning, hälsoundersökning, amningsrådgivning, vaccinering, telefonrådgivning, hembesök och föräldragrupp. Som distriktssköterska hos oss får möjlighet att arbeta med olika arbetsuppgifter så som eget mottagningsarbete, telefonrådgivning och akuta patienter. Vår ambition är att alla ska trivas, få möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll och bidra med kunskap. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga professioner på vårdcentralen. Vi har ett brett patientunderlag vilket gör att du får möta allt från unga barnfamiljer och studenter till äldre medborgare. Det gör arbetet hos oss blir både omväxlande och stimulerande. Din kompetens Vi söker dig som är distriktssköterska och det är meriterande om du har erfarenhet från tidigare arbete på barnavårdcentral och/eller arbete inom primärvård. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team men även att du har förmåga till självständigt arbete. Som person är du bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och för att vara framgångsrik i arbetet krävs att du är flexibel i ditt arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation och kan lätt skapa kontakt med både patienter, anhöriga och kollegor. Det är viktigt att du har en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med kollegorna på enheten. Vi värnar om en god arbetsmiljö och ser det som självklart att alla är med och bidrar till en trevlig arbetsplats. Vi ser gärna att du har ett driv och nytänkande samt en vilja till att bidra och förändra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då en del hembesök görs i tjänsten är B-körkort ett krav. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Vi har 9 000 listade patienter och är 38 medarbetare. Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Vårdcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Därför ger vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en stimulerande miljö. Våra vårdcentraler finns i hela länet. Skutskärs vårdcentral är en av tre vårdcentraler som ingår i en satsning som Region Uppsala gör. Målet är att vårdcentralens läkare ska ansvara för färre patienter så att fast läkarkontakt är möjligt. Det innebär att vi ska rekrytera flera läkare och prova nya arbetssätt. Skutskärs vårdcentral kommer starta ett pilotprojekt med utökat hembesöksprogram på BVC. Utökat hembesöksprogram innefattar en tidig insats till familjer som bor i områden med särskilda utmaningar. Detta arbete bygger på flera aktörer som samarbetar utifrån familjernas behov och förutsättningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta gruppchef Anneli Eriksson Nylund på telefon: 072-141 80 72 eller e-post: [email protected] (http://mailto:[email protected]/) Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga kopia på ditt utbildningsbevis och intyg på det som styrker din åberopade kompetens tillsammans med din ansökan. Intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Välkommen till Skutskärs vårdcentral! Vill du bli vår nya kollega? Vi söker just nu en distrikssköterska med ett delat uppdrag mot BVC. Vi är idag 10 distriktssköterskor och 3 sjuksköterskor som har flera spännande projekt på gång. Vi erbjuder nu en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en kombinerad roll med 50% som BVC-sköterska och 50% på Distriktssköterskemottagning. Det kan bli aktuellt med ett ökat BVC-uppdrag under hösten i samband med starten av ett pilotprojekt med utökat hembesöksprogram på BVC. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad. Läs om våra förmåner här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Som BVC-sköterska/distriktssköterska hos oss kommer du att ha ett varierat arbete. Att få jobba med barnhälsovård är en unik möjlighet att få vara en del av ett barns utveckling, uppväxt och trygghet. Hos oss kommer du ansvara för barn i BVC ålder 0-6 år med olika bakgrund. Uppdraget som BVC-sjuksköterska är att främja barns hälsa och utveckling, förebygga ohälsa samt tidigt identifiera och initiera åtgärder vid problem i barns hälsa, utveckling och uppväxt. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat utvecklingsbedömning, hälsoundersökning, amningsrådgivning, vaccinering, telefonrådgivning, hembesök och föräldragrupp. Som distriktssköterska hos oss får möjlighet att arbeta med olika arbetsuppgifter så som eget mottagningsarbete, telefonrådgivning och akuta patienter. Vår ambition är att alla ska trivas, få möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll och bidra med kunskap. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga professioner på vårdcentralen. Vi har ett brett patientunderlag vilket gör att du får möta allt från unga barnfamiljer och studenter till äldre medborgare. Det gör arbetet hos oss blir både omväxlande och stimulerande. Din kompetens Vi söker dig som är distriktssköterska och det är meriterande om du har erfarenhet från tidigare arbete på barnavårdcentral och/eller arbete inom primärvård. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team men även att du har förmåga till självständigt arbete. Som person är du bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och för att vara framgångsrik i arbetet krävs att du är flexibel i ditt arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation och kan lätt skapa kontakt med både patienter, anhöriga och kollegor. Det är viktigt att du har en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med kollegorna på enheten. Vi värnar om en god arbetsmiljö och ser det som självklart att alla är med och bidrar till en trevlig arbetsplats. Vi ser gärna att du har ett driv och nytänkande samt en vilja till att bidra och förändra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då en del hembesök görs i tjänsten är B-körkort ett krav. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Vi har 9 000 listade patienter och är 38 medarbetare. Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Vårdcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Därför ger vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en stimulerande miljö. Våra vårdcentraler finns i hela länet. Skutskärs vårdcentral är en av tre vårdcentraler som ingår i en satsning som Region Uppsala gör. Målet är att vårdcentralens läkare ska ansvara för färre patienter så att fast läkarkontakt är möjligt. Det innebär att vi ska rekrytera flera läkare och prova nya arbetssätt. Skutskärs vårdcentral kommer starta ett pilotprojekt med utökat hembesöksprogram på BVC. Utökat hembesöksprogram innefattar en tidig insats till familjer som bor i områden med särskilda utmaningar. Detta arbete bygger på flera aktörer som samarbetar utifrån familjernas behov och förutsättningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta gruppchef Anneli Eriksson Nylund på telefon: 072-141 80 72 eller e-post: [email protected] (http://mailto:[email protected]/) Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga kopia på ditt utbildningsbevis och intyg på det som styrker din åberopade kompetens tillsammans med din ansökan. Intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer