Hos oss på Privattandvården Strömstad möter du ett patientklientel med större behandlingsbehov, vilket gör det till en utmärkt arbetsplats för dig som söker utmaningar och vill få möjlighet att utföra mer avancerad tandvård och utvecklas i din roll som tandläkare i din egen takt. Varmt välkommen med din ansökan med eller utan CV. Vi erbjuder dig Möjlighet att styra ditt arbetsschema. Vidareutveckling genom bland annat kurser och mentorskap. Komplexa patientfall och utveckling inom avancerad tandvård. En lugn och harmonisk arbetsmiljö. Tjänstepension på 4,5% vid start. Friskvårdsbidrag 5000 kr om året. Kvalifikationer Krav - Obligatoriskt för att anses som behörig kandidat. Svensk yrkeslegitimation som tandläkare (utfärdad av Socialstyrelsen). Obehindrat svenska i tal och skrift. Meriterande - Ej obligatoriskt. Genomförda fristående, odontologiska kurser. Om dig och tjänsten Vi söker en nyexaminerad eller erfaren tandläkare till vår trivsamma, mindre klinik i Strömstad. Vi värdesätter en lättsam och empatisk personlighet, som förstår vikten av ett omtänksamt och professionellt bemötande gentemot både kollegor och patienter. Vi ser gärna att du aktivt engagerar dig i din professionella utveckling och strävar efter att både växa i ditt yrke och på ett personligt plan. Arbetsuppgifter: Varierande arbetsuppgifter som allmäntandläkare, inklusive mer avancerade patientfall. Med andra ord så innebär det ett fåtals revisionsundersökningar, akutpatienter i varierande grad samt under sommaren har vi flera akuta per dag. Utvecklingsmöjligheter: Hos oss får man möjligheten att vara med och auskultera när vi utför mer avancerade behandlingar så som implantatinstallationer, komplicerade op-ex, apikal- samt parodontalkirurgi. Om den sökande är intresserad av att fortsätta med dessa behandlingar på egen hand, erbjuder vi handledning och utbildningskurser. Arbetstider: Mån-fre kl 07:30 - 16:00. Bra att veta Ort: Strömstad. Patientklientel: Endast vuxna patienter, främst äldre. Journalsystem: Muntra. Anställningsform: Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 3 mån. Omfattning: 50-100%. Du bestämmer själv om du vill arbeta del- eller heltid. Antal semesterdagar: 25. Lönemodell: Fast lön. Start: Enligt överenskommelse Om Privattandvården Strömstad Privattandvården Strömstad grundades 2019 med målsättningen att erbjuda patienterna en lugn och trygg miljö samt högkvalitativ tandvård. Vi strävar efter att ge Strömstadsborna tillgång till avancerad tandvård. Hos oss råder det en arbetsmiljö med en lugn och harmonisk atmosfär, där en avslappnad stämning gör att du kan fokusera på ditt arbete och samtidigt trivas. Kliniken har 2 behandlingsrum och teamet består av en tandläkare och två tandsköterskor. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, allmän oral kirurgi, parodontal-, apikal-, och implantatkirurgi. Även protetik, benaugmentation med benersättningsmaterial är våra expertiser. Varför ska du välja oss?"En lugn och stödjande arbetsplats där du får arbeta i din egen takt, med vägledning genom mentorskap och möjlighet att utföra avancerad tandvård – en unik chans att utvecklas på dina egna villkor". AnsökanSök med eller utan CV via Odonti. Sista ansökningsdatum är 4 augusti 2025, men tjänsten kan tillsättas innan dess. I denna rekrytering samarbetar Privattandvården Strömstad med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. Detta är en direktrekrytering (Du blir anställd av arbetsgivaren) Samtliga ansökningar måste ske via Odonti och dess rekryteringsverktyg, för en professionell hantering av alla kandidater i processen. Obs! Direktkontakt med arbetsgivaren undanbedes vänligt men bestämt! Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare för tjänsten. Odonti kommer att genomföra de initiala intervjuerna och urvalet. Intervjuer sker löpande så visa ditt intresse idag! Ansvarig rekryterare Van Cao [email protected] 0709220253
Är du intresserad av uppdrag? Vi söker dig som är sjuksköterska för uppdrag i Borås på sjukhuset. Period: v36-v46, kväll 100% Kvalifikationer: Vi söker dig som är allmän sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter inom slutenvård Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtidsmiddagar. Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepension Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: uppdragen tillsätts löpande
Är du intresserad av uppdrag på medicinavdelning? Vi söker dig som är sjuksköterska för uppdrag i Halmstad Period: Augusti- Januari 2026 . 100% dag, kväll Kvalifikationer: Vi söker dig som är allmän sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter inom slutenvård Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtidsmiddagar. Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepension Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: uppdragen tillsätts löpande
Nu söker vi en samordnare/undersköterska till HEMBO hemtjänst i Upplands-Väsby. HEMBO har funnits sedan 2005 på olika platser i Sverige. För oss på HEMBO är det viktigt att våra brukare känner sig sedda och hörda. Varje individ är unik! Tjänsten är på heltid (ca 50 % omvårdnad och 50% administration). Som undersköterska arbetar du med omvårdnad hemma hos våra brukare. Du ska ha stor servicekänsla och tycka om att arbeta med människor. Du ska kunna arbeta självständigt och erbjuda brukarna en god kvalité i arbetet som utförs. Som samordnare är du en nyckelperson i verksamhetens dagliga arbete. Du är flexibel, noggrann, har ett öga för detaljer och ett kvalitetstänk! Uppdraget som samordnare innebär bl a att planera, schemalägga, ta emot uppdrag, planera in insatser tillsammans med brukarna, upprätta och göra uppföljningar av genomförandeplaner m.m. Som samordnare ingår du i verksamhetens kvalitetsråd samt deltar på arbetsplatsträffar. Du ska ha god datorvana och behärska det svenska språket i tal och skrift samt att du är utbildad undersköterska och har erfarenhet av att arbeta som samordnare inom hemtjänsten. Vi använder oss av planeringssystemet Carefox, vi tar emot uppdrag i Pulsen Combine och registrerar kundbesök i Phoniro Home Care.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Svanen i Markaryd. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på apoteket Svanen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Svanen är ett mindre apotek med ett sammansvetsat team på fem medarbetare. En stabilverksamhet med nöjda kunder Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-18.00 Välkommen till Apoteket!
Feelgood Privathälsa Östersund är en privat vårdgivare som främst tar emot patienter med sjukvårdsförsäkring via försäkringsbolag, som är våra kunder. Vi bedriver utredning och behandling inom allmänmedicin och ortopedi. Försäkringsbolagen har ett stort rikstäckande vårdgivarnätverk med utredningsresurser som vi kan använda när det behövs. På mottagningen erbjuds hälsoundersökningar samt andra individanpassade och behovsstyrda vårdtjänster såsom körkortsintyg, andra typer av friskintyg och även medicinska invaliditetsintyg för privatpersoner och företag. En omfattande resemedicinsk verksamhet med vaccinationer ingår också i vårt utbud. Vårt stora fokus är hög kundnöjdhet och tillgänglighet. Vi håller till i fina lokaler på Campus-området i Östersund. På enheten jobbar ca 25 medarbetare med olika kompetenser inom hälsa-, sjukvård och arbetsmiljö, varav sex läkare med olika specialiseringar. Det finns en välfungerande back office som administrativt stöd samt undersköterska som sköter provtagning på plats och assisterar vid mindre ingrepp. Feelgood har även nationella stödfunktioner såsom ekonomiavdelning, kundsupport och IT-stöd. Som läkare hos oss Som specialistläkare inom allmänmedicin jobbar du med mottagningsarbete med målgrupp i åldrarna 16 år och uppåt i ett tight team. Du träffar patienter som kommer via sin sjukvårdsförsäkring, där korta ledtider är ett nyckelord, och privata kunder som söker sig till oss för reseråd, vaccinationer och olika intyg. Vi arbetar inte mot barn-, mödrahälsovård eller äldrevård. Ditt fokus är att se den yrkesverksamma patienten i sin helhet. Medicinsk ledningsansvarig inom affärsområde Privathälsa I tjänsten ingår uppdrag som medicinsk ledningsfunktion för försäkringsaffären inom Feelgood Privathälsa. Ledningsfunktionen ansvarar för att kvalitetssäkra inre medicinska processer och rutiner samt agera medicinsk rådgivare för Feelgoods Medicinska Ledningsgrupp, -chefer och övriga läkare inom Feelgood Privathälsa. Anställningsform: Tillsvidareanställning på 75%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstid: Arbete förläggs dagtid måndag till fredag, eller enligt överenskommelse. Arbete på plats på mottagningen. Ingen jourtjänstgöring. Har du frågor kontakta verksamhetschef Helena Hultner Mail: [email protected] Mobil: 073 043 35 71 Ansökan: Urval och intervjuer sker fortlöpande och annonsen kan avslutas innan sista ansökningsdag går ut. Samtal från annonsförsäljare och rekryteringsföretag undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker dig som är leg. läkare specialiserad inom allmänmedicin och brinner för en god vård och hög patientnöjdhet Vi ser att du: - Har en positiv inställning och uppskattar teamarbete - Är kommunikativ, ser vikten av ett högt fokus på kund och patientnöjdhet - Är självständig och beslutskapabel - Är affärsmässig och gärna tar initiativ till att förbättra och bredda våra tjänster - Är trygg i att hantera frågeställningar inom allmänmedicin Meriterande är tidigare erfarenhet av vårdförsäkringar och privat sjukvård samt erfarenhet av medicinskt ledningsarbete. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
I ett av Gävles starkast växande bostadsområden i inre hamnen där Gavleån möter havet ligger Gävle Strand Din hälsocentral och vi har i dagsläget cirka 8 200 listade patienter. Vi ligger i nära anslutning till buss och tågstation för bra pendlingsmöjligheter. Vi hoppas kunna locka dig till en arbetsplats där sammanhållning och god arbetsmiljö är viktiga ledord. Vi är en positiv, engagerad och trygg arbetsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Hos oss bedriver vi sedvanlig primärvård med distriktssköterskemottagning, läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi, fysioterapi och hembesök. Hos oss finns specialistsjuksköterskemottagningar för astma/KOL, diabetes samt hälsosamtal riktade till 40-åringar. Som distriktssköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • sedvanligt distriktssköterskearbete inom primärvård • varierande mottagningsarbete med både planerade besök och av akut karaktär • telefonrådgivning • rådgivning och bedömning i våra digitala system; Min vård Gävleborg och 1177 Mina vårdkontakter. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i en trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • arbeta i nya fräscha lokaler • möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta medarbetare • goda möjligheter för utveckling. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande, lösningsfokuserad och har god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Du vill även utveckla den medicinska kvalitén och vi välkomnar idéer och förslag till förbättring. Professionellt ansvar och ett gott bemötande är för oss en självklarhet. I rollen som distriktssköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska • ha B-körkort. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom primärvård och rådgivning, och om du har kunskap i journalsystemet Cosmic. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med astma/KOL-mottagning eller diabetesmottagning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som ska passa in i arbetsgruppen. Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Nu söker vi en serviceinriktad hjälpmedelstekniker till vår rehab-enhet inom vård och omsorg! Här får du en viktig roll där din tekniska kompetens kombineras med ett samhällsengagemang. Du blir del av ett team som tillsammans arbetar för att öka livskvaliteten för dem vi är till för! Tjänsten är en projektanställning där ditt ansvar är att underhålla, anpassa och leverera hjälpmedel till kommunens invånare. Arbetet sker i nära samarbete med annan hjälpmedelstekniker, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och andra vård- och omsorgsprofessioner. Du utgår från hjälpmedelsverksamheten på Lintjärn i Forshaga. Arbetsuppgifter Som hjälpmedelstekniker ansvarar du för: - Justera, reparera, montera, anpassa och rekonditionera hjälpmedel. - Leverans av hjälpmedel samt hembesök hos patienter vilket innebär att du åker runt mycket i arbetet - Samarbete med rehabiliterings- och omsorgspersonal - Dokumentation och registerhantering i hjälpmedelssystemen sesam 2 och Visma Webbsesam - Kontakt med leverantörer och externa serviceaktörer - Identifiera och lösa tekniska utmaningar med hjälpmedel - Säkerställa att varje hjälpmedel är korrekt anpassat för användarens behov - Uthyrning av hjälpmedel Kvalifikationer Vi söker dig som har en avklarad gymnasieutbildning, med fördel om du har eftergymnasial utbildning som hjälpmedelstekniker eller inom exempelvis medicinteknik, ortopedteknik eller annan relevant teknisk utbildning. Du ha erfarenhet av tekniskt servicearbete eller liknande och gärna inom vårdrelaterad verksamhet eller hjälpmedelsverksamhet. Kunskap om förskrivningsprocesser och regler kring hjälpmedel ser vi som meriterande, samt vana att arbeta gällande rutiner, riktlinjer kring hygienkrav. Du är en trygg person som själv tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa ordning och överblick, där du vet när du behöver samverka med andra för att nå bästa resultat. Du uttrycker dig tydligt och ser till att information når fram på ett sätt som gör det enkelt för andra att förstå och agera. Du har också en stark känsla för service – för dig är det självklart att vara tillgänglig, lösningsfokuserad och ge ett gott bemötande. Tjänsten kräver att du har körkort B samt god svenska i tal och skrift. Då arbetet innebär dokumentation behöver du även ha en god datavana och dokumentationsförmåga. Villkor Tjänsten är en projektanställning på 100% t.o.m 26-03-31 med chans till förlängning Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Fysioterapeut till Röda Korsets behandlingscenter i Vänersborg Röda Korsets behandlingscenter i Skövde har en filial på Restad Gård i Vänersborg, Nordens största asylboende. Vi ger behandling för personer med migrantbakgrund som lider av stark psykisk ohälsa oavsett legala status. I vårt team ingår psykologer, psykoterapeuter, fysioterapeuter, kuratorer, administratörer, ledare för barnverksamheten, peer-supporter och konsulterande läkare. Vi söker nu en legitimerad fysioterapeut till vår behandlingsfilial i Vänersborg. Om tjänsten Röda Korsets Behandlingscenter är en, i vårdsammanhang, unik resurs genom att helt och hållet inriktas på behandling för migranter som drabbats av stark psykisk ohälsa kopplat till krig, flykt, förföljelse eller tortyr. Många av patienterna har själva varit utsatta för krigs- och flyktrelaterat våld, övergrepp och hot, andra har traumatiserats genom att bli vittne till hur närstående drabbats. Som fysioterapeut arbetar du tillsammans med psykolog/psykoterapeut i syfte att bearbeta de krigs-och flykttrauma som orsakat psykisk ohälsa hos våra patienter. Vi arbetar holistiskt i syfte att hjälpa patienterna förstå psykofysiologiska besvär och hur dessa kan behandlas. I ditt arbete möter du människor från hela världen. Arbetet sker ofta via tolk. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut. Det är meriterande om du: • har tidigare erfarenhet från arbete med människor med stark psykisk ohälsa • arbetar med basal kroppskännedom och erfarenhet av smärtproblematik och autonom reglering För att lyckas i rollen ser vi också att du: • har stort engagemang för målgruppen • är lösningsfokuserad och självgående • har god samverkansförmåga över alla professionella gränser Det är meriterande om du är van att arbeta i en roll där du möter människor från hela världen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Självfallet delar du Röda Korsets humanitära värderingar. Vad erbjuder vi dig? Du får möjlighet att bli del av ett team med helhetsperspektiv på människors hälsa! Vi erbjuder löpande kunskapsutveckling i form av både handledning och utbildningsinsatser. Inte minst innebär tjänsten även chans till erfarenhets- och kunskapsutbyte med kloka och erfarna kollegor från olika yrkesgrupper och möjlighet att bidra till en av världens främsta katastroforganisationer. Centret är också knutet till kunskapscenter där både forskning och metodutveckling bedrivs, samt har goda internationella samarbeten. Övrig information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid på vår behandlingsfilial på Resta gård i Vänersborg. Viss tjänstgöring är i Skövde. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi Vi välkomnar din ansökan senast den 24 augusti. Vi intervjuar kontinuerligt så tjänsten kan tillsättas tidigare om lämplig kandidat finnes. Vänta därför inte till sista ansökningsdag med att skicka din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Annicka Lang, som du enklast når via [email protected] Svenska Röda Korset strävar efter att vara en inkluderande organisation med medarbetare som bidrar till mångfald i både perspektiv, erfarenhet och bakgrund. Vi tror att det gör oss mer relevanta. Därför rekryterar vi gärna personer som har olika etnisk och social bakgrund, könsidentitet- och uttryck, tro, ålder, funktionsvariationer och sexuell läggning. Vår rekryteringsprocess startar med ett första urval baserat på en upprättad kravprofil och följs sedan av intervjuer och i vissa fall online-tester samt bakgrundskontroll och referenstagning. Då Svenska Röda Korset är med i "Inter-Agency Scheme for the Disclosure of Safeguarding-related Misconduct" för att skydda vår sektor från sexuella övergrepp ställer vi särskilda frågor kring detta till dina referenser. Slutkandidater kan även komma att screenas mot EUs och FNs sanktionslistor. Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss. Du lan också läsa mer om oss som arbetsgivare på vår karriärsida. Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.
Om oss Vi är en avdelning på Dalens sjukhus som söker en undersköterska som vill vara med och fortsätta utveckla vår fina avdelning tillsammans med oss! Vi på avdelning 41 är en allmängeriatrisk avdelning med 18-20 vårdplatser som är specialiserade på geriatrisk utredning, behandling och omvårdnad. Vanliga diagnoser är bl.a. infektioner, hjärt-och kärlsjukdomar, njursvikt, KOL och diabetes. Målet under vårdtiden är en god personcentrerad vård där alla känner sig välkomna och respekterade. Den geriatriska patienten är komplex och därför behövs ett multiprofessionellt team, bestående av flera olika professioner, för en säker och välfungerande vård. Hos oss är varje person viktig. Vi erbjuder geriatrisk slutenvård med direktintag dygnet runt, året om. Patienterna kommer via slutenvården, akutmottagning, ambulans, närakut, äldreboende och vårdcentral. Vi har även en specialistmottagning för utredning av kognitiv sjukdom. På sjukhusområdet finns även tillgång till röntgen och närlaboratorium. Tillsammans arbetar vi hårt för en god arbetsmiljö där målet alltid är att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet! Vi som arbetar på avdelning 41 är ett tryggt, kompetent och stabilt gäng med närhet till glädje och skratt. Din roll Arbetet som undersköterska innebär att du tillsammans med sjuksköterska i ditt team arbetar närmast patienten. I din yrkesroll är du en viktig person till att involvera patienten i vården och bevaka dennes intressen. I vårt multiprofessionella team samarbetar du även med bl.a. fysioterapeut, arbetsterapeut, läkare, dietist, logoped, kurator och avdelningens koordinatorsjuksköterska. Då det är väsentligt för patienten att vi utgår från en helhetssyn på människan läggs stor vikt i ett välfungerande teamarbete. Att ha ett rehabiliterande förhållningssätt, där varje patient själv får göra det hen kan, vill och orkar är mycket viktigt för oss. Det är därför viktigt att alla medarbetare främjar självständighet hos patienten genom att uppmuntra och stödja i det dagliga. I det sedvanliga undersköterskearbetet ingår bl.a. omvårdnad, servering av måltider och ett aktivt deltagande på ronder. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare. Medicintekniskt ingår bl.a. kompetensbevis i venprovtagning, insättning/avveckling och skötsel av kateter (KAD), såromläggningar, kontroll av NEWS2 och glukosprovtagning. Arbetsuppgifterna är varierande och utmanande vilket bidrar till ständig utveckling. Tempo varierar både över dagen och över tid. Vi erbjuder dig En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Närvarande chefer Individuell lönesättning Individanpassad inskolning Kompetensutveckling: Interna- och externa utbildningar och föreläsningar. På vår digitala utbildningsportal Capio Academy finns flera utbildningar att tillgå, för modernt lärande och enklare uppföljning. Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år som gäller allt från träning till avkoppling och kostrådgivning. Tillgång till fullt utrustat gym; 500 kr/år som dras via friskvårdsbidraget. Det anordnas även varje vecka fria gruppträningspass på kliniken. Fri sjukvård: Vi erbjuder ersättning för sjukvårdskostnader upp till högkostnadsskyddet. En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar. Personalparkering till reducerad kostnad. Fruktkorg 2 gånger/vecka. Fredagsfrukost Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: 100 % Omfattning: Heltid, 37 h/vecka, dag/kväll, inga nätter. Arbete varannan helg. Lön: Månadslön. Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig Minst ett års yrkeserfarenhet som undersköterska inom akutgeriatrik eller akutsjukhus. Att du är ödmjuk och bemöter människor med helhetssyn och respekt. Du är intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm. Du förenar självständigt arbete med en mycket god förmåga att samarbeta. Du är positiv och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Önskvärt att du är van att arbeta i journalsystemet TakeCare. Meriterande: Specialistutbildning. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss på avdelning 41! Ser fram emot att träffas över en kopp kaffe. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Beatrice Bröderman eller Biträdande enhetschef Johanna Norén ([email protected]). Rekrytering sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Publicerat: 2025-07-02 Sista ansökningsdag: 2025-09-15
Välj ett jobb för att visa detaljer