VAD GÖR MAN EGENTLIGEN PÅ CHOPCHOP? ChopChop söker 3 nya stjärnor till vårt team! Gillar du att ge bra service, lära dig nya saker och vara en del av ett schysst gäng? Perfekt! Vi söker dig som vill jobba Extra (5–10 h/vecka) eller Sommarjobb deltid (50%-75%) – arbetet är förlagd på dagtid, kvällar och helger. Dina huvudsakliga uppgifter: Ta hand om våra gäster – med ett stort leende, genuint engagemang och schysst service. Vi vill att gästerna ska känna sig sedda och nöjda, oavsett om de är stressade lunchätare eller fredagsmysande familjer. Jobba i kassan – du tar beställningar, ger rekommendationer (ja, du kommer snart kunna vår meny utantill) och hanterar betalningar på ett smidigt och professionellt sätt. Förbered och servera mat – det ska gå snabbt, men aldrig slarvigt. Vi jobbar med kvalitet och stolthet, så vi vill att varje rätt du lämnar över ska kännas som en liten smaklig gåva. Hålla rent och snyggt – både för gästernas skull och din egen. Ingen gillar att jobba i kaos – så vi hjälps åt med städning, disk och att hålla ordning i kök och matsal. Samarbeta i team – här jobbar vi tillsammans. Ingen lämnas ensam med disken eller kvällspasset. Vi täcker för varandra, stöttar varandra och skrattar tillsammans – även när det är stressigt. Vad förväntar vi oss av dig? Att du dyker upp i tid, redo att ge 100 % (och gärna med ett leende). Att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta egna initiativ. Att du gillar att ha kul på jobbet – samtidigt som du är professionell. Att du visar respekt – både för kollegor, gäster och rutiner. Och vad kan du förvänta dig av oss? Ett roligt och omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Kollegor som peppar dig, lär dig nytt och firar dina framsteg. Möjligheter att utvecklas – vill du bli skiftledare eller kliva upp i organisationen? Då hejar vi på dig! Det här är jobbet för dig som vill ha en arbetsplats där du får göra skillnad för människor varje dag, växa som person – och dessutom ha kul på vägen.
Vi söker dig som älskar service och mötet med gästen. Vill du befinna dig i centrum av en snabbt växande verksamhet, på en anläggning med fantastisk arbetsmiljö, är detta jobbet för dig. Vi vill att du som söker har en hög servicekänsla, ordningssinne och ett genuint intresse för möte med människor, gästen. Du är stresstålig, gillar teamarbete och är trygg som person. Du är dessutom en bra kommunikatör, behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har en känsla för detaljer. Har du tidigare erfarenhet av hotellreception och bokning eller motsvarande arbete är det meriterande. Vi söker dig som vill jobba extra hos oss och jobba under sommaren. Arbetet innebär att du sköter allt från bokningar, checkar in gäster samt hjälper till med service till spagäster och i lobbybaren. Arbetet avser ca. varannan helg, samt vissa kvällar veckodagar och eventuellt fler pass när behov finns. Gränsö slott ligger i Västerviks skärgård cirka 4 km från Västervik. Gränsö slott är en modern slottsresort med fyrstjärnigt hotell, spa, slottsrestaurang och ett charmigt slottscafé.
RA Hospitality förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Malmö söker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår F&B avdelning. Som personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från diskare, restaurangbiträden, kockar till bartenders och servitörer. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! Du rapporterar till Driftchef. RA Hospitalitys målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vem är du? Positiv och bra på att motivera dina medarbetare Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som har lätt att se möjligheter Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs Bekväm med att skapa nya relationer i försäljning En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg, diplomatisk och noggrann Trivs med att ha många bollar i luften och administrativa uppgifter i kontorsmiljö Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef/Köksmästare/Hovmästare Ett brett kontaktnät inom Skånes restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss snarast så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vill du ha ett omväxlande och spännande arbete i en restaurang mitt i en teatermiljö? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu engagerade och servicemedvetna kollegor inför höstsäsongen som vill vara en del av vårt fantastiska team. Här arbetar vi tillsammans för att skapa en minnesvärd upplevelse för våra gäster och leverera service i världsklass och vi hoppas att du vill vara med på den resan! Vi erbjuder: Ett varierande och stimulerande arbete i en miljö där ingen dag är den andra lik. Tight sammanhållning i teamet, där vi hjälps åt och stöttar varandra för att skapa en fantastisk upplevelse för våra gäster. En möjlighet att vara en del av en professionell och välkomnande arbetsplats, där vi alltid sätter högsta prioritet på service och engagemang. Dina arbetsuppgifter: Hälsa gäster välkomna och hjälpa till att guida dem genom våran meny. Sälja dryck och paus beställningar på ett varmt och personligt sätt. Arbeta mot en deadline, där du säkerställer att alla gäster är klara med middagen i god tid för att hinna inta sina platser i salongen innan föreställningen börjar. Vara en del av ett team där vi hjälper varandra och ser till hela verksamhetens bästa för att skapa den bästa upplevelsen för våra gäster. Vi söker dig som: Trivs i ett omväxlande arbete där tempot är högt. Är en lagspelare och ser värdet i att arbeta tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Har en positiv inställning och ett engagemang för att leverera bästa möjliga service. Är flexibel och kan arbeta mot deadlines samtidigt som du upprätthåller hög servicenivå. Arbetstid och anställning: Anställningen är en säsongsanställning med start mellan 8/9 – 28/9 och pågår fram till 20/12. Vill arbeta kvällar, med fokus på torsdag, fredag, lördag och söndag. Arbetstiderna är cirka 15.30 - 21.00. Vi är medlem i branschorganisationen Visita och tillämpar kollektivavtal, vilket innebär bra arbetsvillkor och trygghet för dig som anställd. Rekryteringsprocess: Under augusti 2025 kommer vi att hålla två rekryterings tillfällen, under vecka 33 och vecka 34. För att vara aktuell för en intervju, måste vi ha fått in en komplett ansökan, vilket innebär att du svarar på samtliga frågor i ansökningsformuläret inklusive video frågorna. Om du vill vara en del av vårt engagerade team och bidra till att skapa fantastiska upplevelser för våra gäster, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas på att få hälsa dig varmt välkommen till oss!
Yaki-Da är en del av Göteborgs själ och kanske den starkast lysande stjärnan på klubbhimlen år ut och år in. Ett public house där vi hyllar allas olikheter och lägger all vår kraft och energi på att skapa oförglömliga kvällar för våra gäster. Om dig I rollen som garderobiär är du en viktig del i skapandet av den upplevelse och känsla som våra gäster får hos oss. Du arbetar engagerat för att gästerna ska känna sig välkomnade. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har en förmåga att skapa förtroende hos gästerna och säkerställer att ditt arbete håller högsta standard genom att följa våra koncept och rutiner. Vi söker någon som trivs i en social miljö och som har förmågan att hantera både lugna och mer intensiva kvällar med fokus och professionalism. Du är strukturerad och serviceinriktad, men framför allt en person som gillar att vara en del av ett lag där vi hjälper varandra och ser till att arbetet alltid blir gjort på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att hantera garderoben på ett tryggt och professionellt sätt, enligt våra rutiner. Din roll är central för att skapa ett välkomnande och trevligt första intryck av restaurangen. Du är en del av teamet och bidrar till en positiv arbetsmiljö genom god kommunikation och samarbete. Omfattning: Extra Lön & startdatum: Efter överenskommelse. Arbetstiderna styrs av verksamhetens öppettider, med fokus på kvällar och helger. www.Yaki-Da.se
KI Japansk Restaurang söker en erfaren kock till vårt köksteam. Du kommer att arbeta med att tillaga rätter enligt meny, hantera köksrutiner och bidra till en god arbetsmiljö. Vi söker dig som har: - Minst 1–2 års erfarenhet som kock - Kunskaper i livsmedelshygien - God samarbetsförmåga och ansvarskänsla - Svenska eller engelska i tal Vi erbjuder: - Heltidsanställning - Fast schema enligt överenskommelse - Lön enligt överenskommelse - Trevlig arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter Välkommen med din ansökan till: [email protected]
Bli en del av Burger Kings flammande tillväxt! Är du redo att jobba i en miljö fylld med skratt, leenden och glädje i högt tempo? Vi söker dig som älskar att arbeta med människor, brinner för bra gästservice och gillar utmaningar! Varför välja oss? Bli kungen av teamwork – Lär dig samarbeta och få nya vänner. Gästservice i toppklass – Skaffa värdefull erfarenhet genom att behandla varje gäst som en KUNG! Flexibla arbetstider – Kombinera jobbet med skola och fritid. Karriärmöjligheter – Goda chanser till utveckling och avancemang. Spännande arbetsdagar – Variationsrika uppgifter och högt tempo. Hos Burger King får du utbildning i allt från att välkomna gäster till att laga de bästa burgarna. Du jobbar i team och bidrar med positiv energi och initiativ. I gengäld får du utmaningar, personlig utveckling, vänskap och minnen för livet! Vem är du?På våra restauranger bryr vi oss inte om en flashig CV – vi bryr oss om vem du är, vad du kan tillföra och (viktigast av allt) att du är redo att ge 100 % varje dag för att behandla varje gäst som en kung! Vill du bli en del av vårt team? Kontakta oss idag!
Rasta Tanum är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Tanum har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, samt en välsorterad trafikbutik som drivs under varumärket Preem. ArbetsbeskrivningVill du ha ett roligt sommarjobb med mycket variation? Vi söker just nu dig som vill arbeta sommaren 2025! Rollen erbjuder en variationsrik arbetsdag med många spännande utmaningar. Du kommer att utveckla dina färdigheter inom flera områden, från matlagning till kundservice. Som restaurangbiträde på Rasta är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Du arbetar i en varierad och serviceinriktad miljö där du möter gäster, hanterar mat och dryck samt bidrar till en ren och trivsam restaurang. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Arbetsuppgifter Rollen som Restaurangbiträde innebär primärt tillredning av smörgåsar och salladsberedning, servering av dagens rätt, lättare tillagning av vår á la carte samt kassatjänst. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom städning och disk m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Stresstålighet & flexibilitet – Restaurangmiljön kan vara hektisk, särskilt under rusningstid. Grundläggande kassavana – Erfarenhet av kassasystem och betalhantering är en fördel. Tidigare restaurangerfarenhet – Erfarenhet inom restaurang och snabbmat är en stor fördel. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Säsongsanställning. Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.
Vi söker nu en utåtriktad person med flerårig erfarenhet av bar-/servisarbete. För att lyckas som servitör/servitris inom The Bishops Arms krävs stort intresse inom Öl, mat, dryck i allmänhet och en stor passion för service. Du bör vara stresstålig och kunna ta initiativ för att lösa de utmaningar som kan uppstå under arbetstid och bör ha erfarenhet av att läsa av olika gästers behov. Arbetstiderna är framförallt kvällar och helger då vi inte har någon verksamhet under dagtid. Utöver ordinarie servisarbete ansvarar du som servitör/servitris för att kassa- och alkoholhantering följs enligt gällande rutin och regelverk.
ARBETE PÅ GRAND HÔTEL Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Nu söker vi en passionerad och erfaren konditor som kommer att vara avgörande i vår resa mot att sätta Grand Hôtels konditori på kartan och göra det ikoniskt KONDITORIET Vårt konditori består av ett starkt team på sju personer som dagligen arbetar med att skapa både klassiska och innovativa desserter, konfektyrer, tårtor och bakverk. Konditoriet samarbetar nära med övriga kök samt eventavdelning. De primära arbetsuppgifterna består av att skapa desserter för evenemang av alla storlekar, temabufféer på våra restauranger, vår välbesökta Afternoon Tea i Cadierbaren samt för beställningar av tårtor för evenemang både inom och utanför hotellet. Att vara en del av konditori-teamet innebär att vara en pålitlig lagspelare som kan balansera precision och skicklighet samt besitter förmågan att bidra kreativt. OM ROLLEN För att trivas i denna position bör du vara en erfaren konditor med utmärkta kommunikationsfärdigheter och kunna samarbeta smidigt med andra avdelningar. Dessutom behöver du vara strukturerad med god planeringsförmåga då konditoriet producerar stora volymer av hög kvalitet där samtliga desserter förväntas vara perfekt tidsatta för varje evenemang. Vi söker en konditor som inte bara har passion för att skapa fantastiska desserter utan också besitter den kompetens och erfarenhet som krävs för att prestera på en hög nivå. Att vara en del av vårt konditori innebär att vara en viktig pusselbit i teamet som varje dag strävar efter att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda under dagtid och morgnar alla dagar i veckan. Som konditor på Grand Hôtel omfattas du av kollektivavtalet med HRF. VEM ÄR DU? Vi letar efter en engagerad och passionerad konditor som har: Dokumenterad utbildning som konditor med minst tre års erfarenhet inom yrket En stark arbetsmoral och förmåga att hantera stress Expertis vid samtliga stationer inom ett konditori Förmågan att arbeta strukturerat och effektivt, särskilt vid produktion av stora volymer Bevisad förmåga att leverera högkvalitativa desserter vid olika typer av evenemang och mingel Kommunikativ på engelska VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete på ett av Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster. En arbetsplats där takhöjden är hög och variationen i arbetsuppgifter är stor. Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Lön enligt avtal och tillträde överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Vi genomför bakgrundskontroller som en del av vår rekryteringsprocess. Senaste ansökningsdag med CV är den 25/5 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer