Till vår kund i Brunna som bedriver en varuintensiv lagerverksamhet söker vi nu en Automation Support. Uppdraget är med start så snart som möjligt fram till 30 september, möjlighet till förlängning finns. I rollen stöttar du den dagliga driften av automatiserade system och utrustning genom förebyggande och reaktivt underhåll. Du hjälper till med att säkerställa att maskiner fungerar stabilt, är rena och uppfyller säkerhets - och kvalitetskrav. Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot teknik eller automation. Minst 1 års erfarenhet av arbete med automation inom lager, e-handel, produktion, detaljhandel eller liknande miljöer. Erfarenhet av arbete i datorbaserade system (t.ex. WMS eller butikssystem). Förmåga att arbeta i ett högt tempo vid akuta driftstörningar. Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel (ska kunna styrkas), samt vana vid Teams Erfarenhet av planering och uppföljning av underhållsarbete. Innehav av truck- och saxliftscertifikat. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. I denna process ingår bakgrundskontroll i form av utdrag ur belastningsregistret och drogtest för slutkandidater. Arbetstider: Kvällskift 15.00-23.45 Det går buss ToR från Kungsängen station till arbetsplatsen i Brunna.
Är du en serviceinriktad person med tekniskt intresse och ett öga för lagerhantering och försäljningsplanering? Trivs du i en roll med mycket kundkontakt där du får ta eget ansvar och göra skillnad i vardagen? Då kan det vara dig vi på Manpower söker till ett spännande konsultuppdrag hos John Deere i Brunflo! Skicka in din ansökan redan idag! Om rollen Vi söker dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Manpower Östersund men arbeta hos John Deere i Brunflo. Uppdraget är på heltid med omgående start och pågår initialt i 6 månader. Känns allt bra för alla parter så övergår konsultuppdraget i en anställning direkt hos John Deere efter konsultuppdraget. Vi erbjuder dig ett stimulerande och självständigt arbete som innebär att i vår verkstad sälja reservdelar till skogsmaskiner. Du kommer även att medverka till optimal lagerhållning, se till att vi har en kundvänlig reservdelsbutik samt ansvara för en del administrativa uppgifter. Du kommer att möta våra kunder både via besök och i telefon och du arbetar för att bevara och utveckla goda kundrelationer. Vem är du? För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: * Fordonsmekanisk eller teknisk utbildning - gärna mot tunga maskiner - eller erfarenhet som mekaniker. * Tidigare erfarenhet av kundservice och gärna inom reservdelsarbete. * God datorvana, särskilt i Officepaketet, samt erfarenhet av något affärssystem. * Ett stort intresse för lagerhantering och försäljningsplanering Personliga egenskaper vi värdesätter: * Du är positiv, lösningsorienterad och serviceinriktad. * Du är noggrann, självgående och har lätt för att samarbeta. * Du trivs i ett strukturerat arbetssätt och vill bidra till förbättringar. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö och tror på att mångfald bidrar till innovation och utveckling samt skapar framgångsrika team. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen. Om John Deere John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljningsbolaget för skogsmaskiner, med huvudkontor i Märsta, med ett stort antal verkstäder runt om i landet. I Märsta finns också huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna. Sök tjänsten idag! För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Ajax via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Är du elektriker med minst 3 års erfarenhet och vill ha en arbetsplats med schyssta anställningsvillkor, härliga kollegor och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv? Just nu söker vi en erfaren och självgående elektriker till vår kund i Norrköping. Arbetsuppgifter Som elektriker hos vår kund får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation och felsökning, reparation, till underhåll och ombyggnationer. Du jobbar med ett sammansvetsat gäng, där ni tillsammans utför arbetsuppgifterna som tar teamet i mål. Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter att utvecklas. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde enligt ÖK. Vem söker vi? Vi söker dig som är elektriker och har minst 3 års erfarenhet inom yrket och som är sugen på att ta nästa steg, till ett företag som lägger stor kraft på att vidareutveckla dig! Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är en social person, med en positiv inställning till ditt yrke och som inte är rädd för att hugga i där det behövs. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra. För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel, självgående och målmedveten. Vi lägger också stor vikt vid att du är en lagspelare. -B Körkort Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Elektriker - Norrköping i ditt mail. Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!
Drifttekniker inom kommersiella fastigheter – Stockholm (Kista) Vi söker nu en erfaren och självgående drifttekniker till ett tekniskt varierat bestånd av kontorsfastigheter i Kista. Det här är en roll där du får arbeta brett med teknik, drift och service – i nära samarbete med kollegor och hyresgäster. Om tjänsten: Som drifttekniker har du det operativa ansvaret för den dagliga tekniska driften av ett antal kommersiella fastigheter. Beståndet består huvudsakligen av kontorslokaler, men kan även innehålla inslag av utbildningsytor och lager. Du ser till att fastigheterna hålls i gott skick genom löpande skötsel, tillsyn, felavhjälpning och underhåll. En viktig del av uppdraget är energioptimering – där du är med och driver arbetet för att minska energianvändningen och bidra till hållbara lösningar. Du ingår i ett tekniskt team tillsammans med tekniska förvaltare, andra drifttekniker samt en driftchef. Exempel på arbetsuppgifter: Felsökning och åtgärder inom el, VVS samt styr- och reglerteknik Rondering, tillsyn och driftoptimering Medverkan i energi- och ombyggnadsprojekt Teknisk kontaktperson gentemot entreprenörer och myndigheter Avläsning av mediaförbrukning, SBA och myndighetsbesiktningar Systematiskt underhållsarbete samt hantering av beställningar och fakturor Vi söker dig som: Har relevant utbildning inom driftteknik, fastighetsteknik eller motsvarande Har goda tekniska kunskaper inom t.ex. styr & regler, värme, kyla, el och VVS Är lösningsorienterad, ansvarstagande och serviceinriktad Trivs i en strukturerad roll med stort eget ansvar Innehar B-körkort (krav) Övrigt: Vid frågor, kontakta gärna ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!
The European Spallation Source is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. The project includes the most powerful linear proton accelerator ever built, a five-tonne, helium-cooled tungsten target wheel, 15 state-of-the-art neutron instruments, a suite of laboratories, and a supercomputing data management and software development centre. In the context of its history and future as a scientific organisation, however, it is more than the sum of its parts. It is a brand-new Big Science organisation and we are building it from the ground up. Come and build the future of Science with us! About the role: We are seeking to appoint a Technician to join our Neutron Chopper Systems group. A neutron chopper is a specialised electromechanical device that can shape a particle beam using disks that rotate at very high speeds (20,000 rpm). As a Technician for Neutron Chopper Systems at ESS, you will play a key role in supporting the design, development, and maintenance of complex control, electrical and mechanical systems integral to the operation of the facility. You will provide expert technical advice to electrical, mechatronics, control and mechanical engineers, offering insights on production methods, best practices, and process improvements as needed. Your main areas of responsibilities as a Technician for Neutron Chopper Systems will include: • Maintenance, assembly, manufacturing, installation, commissioning and testing of electrical, electronic and mechanical high speed rotating systems (motors, PLC, controllers, servo drives, cabinets, sensors, cabling). • Cabinet/rack integration, including layout, mounting of components, wiring of signal and power cabling, and final system verification. • Routing and terminating electrical and data cabling (including shielding, crimping and connecting and measuring) in accordance with ESS standards. • Assisting in vibration and balancing tests of rotating components to ensure safe and reliable operation at high speeds. • To offer expert technical advice to electrical, mechatronics and control engineers in relation to productions methods, best practice and as required. • Handling workshop equipment, tools, including small soldering. Small and large component assembly and handling (including components >100kg). • Execution of the R&D, testing programs and quality control process, as required. • Procurement of electrical electronic and control parts and keeping stock control and inventory. • Maintaining the chopper facilities ready for use and ensuring the safety of these working spaces. • Other workshop related tasks, including administrative aspects and documentation. Some limited travelling and working abroad may be required. This is a permanent position with a six-month probationary period and is based at the ESS campus in Lund, Sweden. About you: We are looking for a technician with practical experience in technical workshops and, ideally, building demonstrators, handling and maintaining medical equipment or similar complex devices. In particular, you should have the following experience: • A certified professional education in the field of Mechanical, Electromechanics or Mechatronic Technology (electrical, mechatronics technician, Industrial technician or similar certified professions) would be an advantage. • 5 or more years of experience in an engineering or other highly technical environment is a prerequisite. • Proven mechanical dexterity, able to manipulate precision jobs and to assemble complex parts. • Certified training for work on Low Voltage Systems (<400V) and/or experience of electrical assembly of cabinets and/or troubleshooting PLCs and motion control systems would be considered a strong advantage. • The ability to read and interpret wiring diagrams, schematics, and mechanical drawings Certified training for work on Low Voltage Systems (<400V) and/or experience of troubleshooting PLCs and motion control systems would be considered a strong advantage. • Practical experience with workshop electrical measuring equipment, isolation, resistance, impedance, etc. • Very good oral and written English skills are a prerequisite; knowledge of Swedish would be an advantage. Wide-ranging experience of mechanical or electronic processes and practices is desirable. Hands-on experience with rack integration, signal and power cabling, cable termination, and grounding practices as well as familiarity with servo and stepper motors, drives, and encoder/resolver systems would be an advantage. Other requirements important to the position are the ability to have an attention to detail, the ability to take on multiple tasks, adaptability, be a team player, and having a strong safety ethic. What can we offer? A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. You can learn more about the exciting benefits of working at ESS on our careers page. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Certain roles at ESS require health and safety checks and/or security clearance procedures, which will be performed as part of the recruitment process. We review applications continuously, so don’t miss out! Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-50891 in your application. For more information regarding the ESS recruitment process, please contact Daniel Nordin Baker – Recruitment partner – at [email protected]. For further information regarding the position, please contact the hiring manager on [email protected] For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected] We look forward to receiving your application soon!
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och göra skillnad i vården? Välkommen till Serviceteam 1, 2 och 3! Vårt uppdrag är att bistå serviceverksamheterna med upplärda vikarier som kan täcka vakanser vid kortare eller längre frånvaro hos ordinarie personal. Nu välkomnar vi nya kollegor som vill jobba hos oss i Kristianstad! Tjänsten innebär att du arbetar som timvikarie i Regionservice vilket betyder att du stöttar de olika verksamheterna med din kompetens i det dagliga arbetet. Det är ett arbete som erbjuder stor variation och omväxling. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder timanställning i grunden. Detta innebär att antal arbetstimmar i veckan kan variera. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av servicerelaterade arbetsuppgifter inom vården. • Servicevärd. Du kommer bland annat arbeta med måltidshantering på avdelningen som till exempel ansvara för beställning av måltider, beredning av måltider och uppackning av livsmedel. Du kommer även utföra lokalvårdsuppdrag som städa och hålla ordning i lokaler och i patient- och personalutrymmen för att skapa trivsel och hålla en god hygien. •Materialförsörjning. Ett arbete där vårdens behov av textilier och förrådsmaterial beställs, packas upp och levereras av oss. Serviceinriktning, kommunikation samt samarbetsförmåga med vården är av stor vikt i detta arbete för att de skall kunna fokusera på patienten. Arbetet kräver stor kunskap i datorn med system och program. Arbetet sker i sjukhusmiljö och du jobbar sida vid sida med bland annat sjuksköterskor, läkare, undersköterskor och vaktmästare. I ditt dagliga arbete har du även kontakt med de patienter som vistas i lokalerna. Då vi har verksamhet måndag till söndag kan arbetstiden innehålla både helg-, kväll- och nattjänstgöring. Arbetstiderna kan variera från tidigast klockan 06.00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är minst 18 år och har datorvana. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av serviceyrke, lokalvård, måltider och/eller arbete inom vård och omsorg. • För tjänstgöring som servicevärd är erfarenhet av lokalvård, måltider, service eller arbete med vård och omsorg meriterande. • För tjänstgöring inom materialförsörjning är datorkunskap samt lagerarbete meriterande. Serviceinriktning, kommunikation samt samarbetsförmåga med vården är av stor vikt i detta arbete för att de skall kunna fokusera på patienten. Arbetet kräver stor kunskap i datorn med system och program. Vi söker dig som brinner för att ge god service och som vill vara med och skapa en bra och trevlig vårdmiljö för Skånes patienter. Ett gott bemötande och en hög servicenivå har en avgörande betydelse för patientens sjukhusvistelse. Därför vill vi att du är positiv, tillmötesgående och har ett genuint intresse för serviceyrket. Det är också viktigt att du är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Känner du igen dig på denna beskrivning så kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi vill be dig att skicka med dina vidtalade referenser i samband med din ansökan till tjänsten. Detta för att vi ska kunna arbeta så effektivt som möjligt med ansökningarna som kommer in och ge snabbare återkoppling till dig. Tjänsterna kan innebära att utdrag ur belastningsregister kan begäras. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På http://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Solatum Hus&Hem AB. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Välkommen till oss! Solatum Hus&Hem AB ägs av Sollefteå kommun och är ett allmännyttigt kommunalt bostadsföretag. Företagets affärsidé är att tillhandahålla ett tryggt boende samt ändamålsenliga lokaler, allt i trivsam miljö. Företaget har drygt 1100 lägenheter och förvaltar enligt avtal kommunens fastigheter såsom skolor, förskolor, brandstationer m.m. Företaget har ca 75-talet anställda. ARBETSUPPGIFTER Som fastighetsskötare hos Solatum Hus&Hem AB kommer du att arbeta nära kunden. Arbetet är omväxlande med personliga kontakter med våra hyresgäster och verksamhetskunder Du ansvarar för inre och yttre skötsel av fastigheter och du blir en del av ett team i område Östra, som omfattar delar av Sollefteå tätort,samt Kalknäs/Undrom. I arbetsuppgifterna ingår bland annat tillsyn av hus och gårdar, utföra skötselåtgärder och mindre fastighetsreparationer, hantering av felanmälningar, snöröjning och halkbekämpning av entréer, hålla i och kontrollera beställningar till entreprenörer mm. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Beredskap ingår i tjänsten. Beroende på kvalifikationen kan en roll som biträdande områdeschef bli aktuell. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmåga att se och bemöta våra kunders behov och du vill vara med och skapa en bra boende och verksamhetsmiljö för våra kunder. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Kunskap om vitvaror, värme- och ventilationssystem, sanitet, elsäkerhet, installationer för belysning, larm och passersystem är meriterande. Vi vill att du har yrkesutbildning med inriktning mot fastighetsskötsel och relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är även erfarenhet från hantverksyrken såsom el och eller VVS, samt vana av arbetsledning och administration. Körkort är ett krav. Då vi använder modern IT- stöd i vår drift, skötsel och förvaltning av fastigheter, vill vi att du har god datorvana. Ett plus är om du kan hantering av mobilt ärendehanteringssystem.
Om kundföretaget Är du praktiskt lagd med stort teknikintresse? Nu har du chansen att arbeta hands-on inom vattenreningsbranschen och samtidigt göra skillnad för miljön och framtidens vattenresurser. Sedan 1960-talet har Hydria Water tillverkat vattenreningsutrustning i egen produktion, med fokus på nästa generations hållbara lösningar. I vår moderna anläggning utanför Borås konstruerar och producerar vi utrustning som uppfyller dagens höga miljö- och kvalitetskrav och levererar till reningsverk världen över. Som en del av den familjeägda industrikoncernen Hydria Group erbjuder vi ett komplett utbud av tjänster, från rådgivning till driftsättning och löpande besiktning. Läs mer på www.hydriawater.com. Arbetsuppgifter Som Montör hos Hydria Water har du en viktig roll i att säkerställa att våra vattenreningslösningar fungerar som de ska ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Installation – Montera och installera vattenreningsutrustning på plats hos kund, samt demontera befintlig utrustning. • Driftsättning – Se till att anläggningen startar och fungerar enligt plan efter installation. • Underhåll och felsökning – Utföra regelbundet underhåll och både förebyggande och akuta reparationer för att garantera driftssäkerhet. • Resor och kundkontakt – Resor sker måndag till torsdag varje vecka, med utgångspunkt i Borås. Du blir företagets ansikte utåt genom att träffa olika kunder runtom i Sverige. Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå inom områden som industriteknik, maskinteknik, elteknik eller liknande. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet eller praktisk kunskap. Krav: • Goda kunskaper i ritningsläsning • God verktygsvana • Serviceinriktad med en förmåga att arbeta nära kunder. • Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av manuell svetsning Med din positiva attityd, initiativförmåga och naturliga förmåga att skapa förtroendefulla relationer blir du en viktig del av vårt team. Du är problemlösande, ansvarstagande och bekväm med att ta egna beslut, särskilt när du möter nya utmaningar. Din sociala kompetens och känsla för service gör att du bygger långsiktiga relationer med både kollegor och kunder, vilket är avgörande för vår gemensamma framgång. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. har du frågor eller funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Götesson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Bileliten söker nu en erfaren och duktig bilmekaniker som klarar av att byta kamrem och koppling på de vanligaste bilmärken. Som bilmekaniker kommer du att utföra reparationer och service på våra kunders fordon. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att utföra regelbundna underhållsarbeten, som oljebyten och däckbyte. Du kommer också att vara delaktig i att säkerställa att våra kunder får högkvalitativ service och att deras fordon är i gott skick när de lämnar verkstaden. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som bilmekaniker och är väl bekant med olika fordonsmärken och modeller. En relevant utbildning inom fordonsmekanik eller liknande är meriterande. Du bör vara noggrann, självgående och ha förmågan att lösa problem effektivt. Låter det intressant? Tveka då inte att ansöka redan idag. Har du frågor angående tjänsten hör av dig till Robert på telefonnummer 08-7420809 eller skriv till [email protected]. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!
Processoperatör / driftoperatör till Uddevalla För dig med intresse av att arbeta i produktionsmiljö och tillse säker drift! Är du dessutom intresserad av ett arbete som bidrar till ökad hållbarhet och som drivs av innovativa metoder? Om ja, då kan du vara den perfekta kandidaten för Tyre Recycling Uddevalla. Gå med i vår gröna revolution i en teknikstyrd produktionsmiljö! Det händer nu! Vi bygger en ny produktionsanläggning i Uddevalla som ska använda Scandinavian Enviro Systems ledande teknik för att återvinna materialen i uttjänta däck. Du blir en del av ett dynamiskt och mångsidigt team av yrkesverksamma som delar en gemensam vision och passion för miljön. I rollen som operatör har du möjlighet att arbeta i en spännande och utmanande miljö som kommer påverka vår planet och samhälle positivt. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö som främjar kreativitet, lärande och utveckling. Arbetsuppgifter Som operatör ansvarar du för att övervaka och driva produktionsprocessen i vår anläggning. Du har en viktig roll när det gäller att upprätthålla en säker arbetsmiljö och optimera produktionsprocesser, tillsammans med dina kollegor i teamet. Du kommer att utföra olika produktionsaktiviteter, inklusive övervakning av maskiner och utrustning, kvalitetskontroll och dokumentation av produktionsdata. Rollen innebär också att följa strikta produktions- och säkerhetsföreskrifter för att säkerställa hög kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär skiftgång. Fabriken kommer att vara i drift 24/7 under hela året. Rollen präglas av samarbete, ansvarstagande, kommunikation och möjlighet att arbeta inom flera områden av produktionen. Dina ansvarsområden Övervaka och rondera anläggningens olika områden för att säkerställa driften Bevaka och justera drift av utsläppsregleringsutrustning för att uppfylla miljötillstånd Analysera processavvikelser och föreslå avhjälpande insatser för att bibehålla anläggnings effektivitet Säkerställa att utrustningen är säkert avställd och förberedd för underhållspersonal och entreprenörer Dokumentera anläggningens operativa system med hjälp av journaler och kontrollsystemverktyg Utvärdera och föreslå modifieringar för att förbättra anläggningens tillförlitlighet, prestanda och produktion Till viss del utföra förebyggande underhåll Kvalifikationer Gymnasieexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet Ytterligare certifiering eller utbildning inom processdrift är meriterande Erfarenhet av arbete som operatör inom processindustrin Kunskap och erfarenhet av DCS-system (t.ex. ABB, Siemens, DeltaV) Kunskap om hantering av brandfarliga vätskor och pulver Erfarenhet av P&ID-diagram för operativa ändamål Flytande svenska i tal och skrift Som person är du en lagspelare med god förmåga att kommunicera. Du har erfarenhet av att arbeta i EX-klassade miljöer, är detaljorienterad och praktisk, samt gillar att lösa problem. Läs mer om Tyre på career.masterhelp.se/tyre. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-588745, och Josefine Petersson, 0702-501429, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! About the company Tyre Recycling Uddevalla AB is part of a new joint venture initiative, promoted and owned by Antin Infrastructure Partners, a leading infrastructure investment fund, Scandinavian Enviro System, a Swedish technology company that has developed a unique and patented technology for the extraction of carbon black and pyrolysis oil from end-of-life tyres, and Michelin, a leading worldwide manufacturer of tyres. The aim of the joint venture is to create the world's first large-scale tyre recycling group, entirely powered by Enviro proprietary technology and whose first plant is the one being built in Uddevalla. The vision is to create a cleaner and greener world by reducing the environmental impact of tire waste, while offering a profitable and sustainable solution for tire recycling that meets the highest standards of quality, safety, and environmental performance. Our values are innovation, excellence, customer focus, and teamwork. Scandinavian Enviro Systems, co-investor and technology partner of the initiative, operate since ten years a state-of-the-art tire recycling test facility in Åsensbruk. The plant in Uddevalla will be a significant scale-up and create the basis for taking the technology globally.
Välj ett jobb för att visa detaljer