Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet och kvalitet alltid står i fokus. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Meko AB org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf
Är du underhållselektriker som söker nya utmaningar? Då kanske detta är något för dig! Vi söker en underhållselektriker till modernt företag i Jönköpig!I rollen ansvarar du för att säkerställa driftsäkerhet och produktionskapacitet genom förebyggande underhåll, felsökning och ständiga förbättringar. Arbetsuppgifter: Förebyggande och avhjälpande underhåll av elektrisk utrustning Felsökning och förbättringsarbeten Rapportering i underhållssystem Vi söker dig som: Utbildning inom el/automation eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet inom styr- och reglerteknik, elektromekanik, pneumatik och hydraulik Goda IT-kunskaper och erfarenhet av underhållssystem Svenska i tal och skrift B-körkort Tjänsten är förlagd till dagtid med möjlighet till beredskap. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete
Vi söker en underhållstekniker med inriktning på el och automation! TopWork söker nu en underhållstekniker som vill bidra till fortsatt utveckling hos kund i Markaryd. Om du har ett stort intresse för teknik, särskilt inom el och automation, och vill vara en del av ett engagerade team, då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Arbetet innebär att både förebygga och åtgärda eventuella problem med maskinparken. Fokuset ligger på el- och automationssystem, där man noggrant analyserar och identifierar grundorsaker till fel och brister i produktionsutrustningen. Genom att åtgärda dessa rotproblem minimeras produktionsstörningar och en smidig drift säkerställs. Krav och önskade kompetenser: Ritningsläsning (el, pneumatik, hydraulschema) PLC-programmering och felsökning Erfarenhet inom industriell automation och robotteknik Elinstallationer och felsökning Kunskap inom pneumatik och hydraulik Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete
Placeringsort: Småland eller Mariannelund Eftersom vår framgång inom Smålandsregionen fortsätter behöver vi nu flera servicetekniker till Småland. Sverull är en ledande aktör inom industriservice, mekanisk underhåll och produktförsäljning med spetskompetens inom elektromekanik, lager, transmissioner, tätningar och pumpar. Vi erbjuder hela kedjan från produktleverans till montage, underhåll och reparationer. Vi har filialer på 11 orter i Sverige med huvudkontor i Jönköping. Sverull ägs av industrikoncernen Axel Johnson International. Som auktoriserad servicepartner till Xylem, Grundfos och Wilo och auktoriserad återförsäljare av SKFs produkter samt Value Provider till ABB kan vi erbjuda dig relevanta utbildningar inom pump, motor, transmission och lager. Arbetsbeskrivning Vi söker dig med några års erfarenhet av mekanisk service i yrken som servicetekniker, mekaniker eller underhållstekniker. Arbetsuppgifterna omfattas av service, underhåll hos många av våra kunder. Maskinbearbetning, felsökning och reparationer förekommer vanligtvis i vår verkstad i Mariannelund men även ute hos våra kunder. Du kommer ha mycket kundkontakt och förväntas vara en säljande tekniker där du är med och tar in dina egna jobb. Vår verksamhet i Mariannelund består idag av verkstadschef samt 5 tekniker. Vi vill nu komplettera denna verksamhet med ytligare en servicetekniker. Din profil Som person är du självständig, lösningsorienterad och initiativtagande. Du har inga problem med att resa inom tjänsten eller jobba i skiftgång. Pumpar Elmotorer Maskinbearbetningsvana är meriterande. Körkort B krävs för denna tjänst. Är du personen vi söker? Skicka ditt CV och Personliga Brev till Alexander Wiktorsson, Verkstadschef Småland [email protected] Vid frågor, kontakta Alexander på tele: 036 312603
Arbetsplats: Stockholm Uppdragslängd: 6 månader med chans till förlängning Omfattning: Heltid Tillträde: 19 augusti Är du händig, lösningsorienterad och trivs med varierande arbetsuppgifter? Vi söker nu en vaktmästare till vår kund i Stockholm där du arbetar både självständigt och i team med att säkerställa att lokalerna och tekniska system fungerar som de ska. Arbetet är praktiskt och rörligt, men innefattar även administrativa uppgifter såsom ärendehantering, e-post och dokumentation. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Manpower, vilket innebär att du blir anställd av oss och arbetar på plats hos en statlig myndighet i Stockholm. Arbetsuppgifter Som vaktmästare spelar du en central roll i att säkerställa en fungerande och trygg arbetsmiljö. Ditt ansvar omfattar bland annat följande uppgifter: * Utföra regelbundna ronderingar och kontroller av lokaler samt tillhörande tekniska system. * Ansvara för inventering, löpande underhåll och enklare reparationer av utrustning, inventarier och lokaler. * Bemanna och ge service vid vaktmästeriets servicepunkt. * Hantera passerkort, inklusive fotografering och administration * Sköta lås- och larmsystem samt passerkortshantering. * Registrera, administrera och följa upp inkomna ärenden i ärendehanteringssystemet. * Utforma och uppdatera rutiner och dokumentation för vaktmästeriets arbetsprocesser. * Ge tekniskt stöd * Ta emot och distribuera post och budleveranser * Utföra mindre ommöbleringar vid behov Kvalifikationer * Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som vaktmästare eller motsvarande * Erfarenhet av att både ha arbetat inom kontorslokaler och praktiska lokaler (t.ex lager, butik eller idrottshall) * Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som rollen kräver * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat * Du har en god förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och motiveras av att leverera hög service och stöd i olika situationer För att lyckas i rollen som vaktmästare ser vi att du har ett lösningsorienterat arbetssätt, ett starkt servicefokus och en professionell inställning i mötet med människor. Du trivs med praktiska arbetsuppgifter, har god fysisk förmåga och är van vid att ta egna initiativ. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en viktig tillgång i det dagliga arbetet. 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Ett omväxlande och meningsfullt arbete i en samhällsbärande organisation Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Reideborn via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Nu finns chansen att jobba deltid som servicetekniker på Nalco Water. Här får du möjligheten till ett spännande och flexibelt extrajobb vid sidan av studierna. Du får även möjligheten att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vi söker nu en instrumenttekniker som i nära samarbete med andra funktioner, jobbar för att säkerställa säkerheten/driften i våra produktionsanläggningar. Hos oss arbetar du i ett välkomnande positivt team där vi har en god kommunikation och hjälper varandra. Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Du kommer att tillhöra centrala elektronikgruppen som består av 16 anställda. Du kommer att jobba med styr- och reglerutrustningar samt mätinstrument på produktionsenheten Plåt. Du ansvarar även för beredning och planering av arbetsorder gentemot Instrument, tillsammans med en elektroniktekniker. Då vi är i en expansiv fas, så kommer du även delta i projekt för att utveckla våra delar inom styr och regler inom enhet Plåt. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kontakt med andra delar av organisationen och externa kontakter. Teamet är åldersblandat med varierad erfarenhet och kompetens och nu vi söker dig - vår nästa stjärna som kan komplettera oss. Om dig Du är elektriker eller tekniker inom styr & reglerteknik med några års erfarenhet. Du är intresserad av teknik och vill arbeta med utveckling och förbättringar. Du vill lära dej hur processer och flöden i produktionen fungerar. Du trivs i en koordinerande roll med både administrativa och praktiska moment. Du är en lagspelare och värdesätter kommunikation och samarbete. Du trivs med varierande dagar och nya utmaningar. Du har körkort, lägst klass B. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6 Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Mathias Landquist, Chef avsnitt Elektronik/Instrument, tfn 0155-254 221 Kontakta Mathias via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Hej, mitt namn är Mathias Landquist och jag kommer att bli din nya chef. Säkerheten är alltid i fokus. Jag tror på frihet under ansvar och jag drivs av att se min personal växa och bli trygg inom området man jobbar inom. Jag vet att tillsammans är vi som starkast, därför är det viktigt att veta att man aldrig är ensam när man jobbar hos mig på Elektronik/Instrument. Samarbete med kollegor både internt och externt är otroligt viktigt och att vi behandlar varandra med respekt." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren industrielektriker som söker dig mot ett spännande, stimulerande och utmanande arbete? Trivs du dessutom i en arbetsmiljö med högt tempo och vill vara en del av ett stort globalt bolag? Nu söker Barry Callebaut i Kågeröd en industrielektriker som ska arbeta i en modern verkstad med många välkända varumärken såsom Mitsubishi, Siemens, Allen Bradley, ABB, Danfoss, m.m. Du ingår i en underhållsgrupp på ca 10 personer som självständigt arbetar med att ge produktionsanläggningen och dess olika stödfunktioner ett professionellt elunderhåll i såväl förebyggande som avhjälpande syfte, medans vissa delar av det operativa arbetet läggs ut på entreprenad. Som industrielektriker arbetar du dagligen med att underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden. Vi förväntar oss att du jobbar med ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha flerårig erfarenhet av arbete som industrielektriker, underhållstekniker eller motsvarande. Även kompetens inom både elektriskt/mekaniskt underhåll, har stor erfarenhet av felsökning, service och industriautomation, samt har kunskap och erfarenhet av PLC-programmering. Du är van vid att arbeta i flexibel miljö där omprioriteringar förekommer. Därför är det viktigt att du har förmåga att göra goda prioriteringar samt är driven och strukturerad. Du bör ha goda datakunskaper, samt kunna följa instruktioner och noggrant dokumentera utfört arbete. Arbetet ställer krav på att du är en duktig problemlösare och kan snabbt hitta effektiva lösningar. Du ska gärna vara självgående och ha förmåga att jobba parallellt med flera olika uppgifter. Samtidigt är det viktigt att du är en person som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med personer i din omgivning Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter till hela livsmedelssektorn. I denna rekrytering samarbetar Barry Callebaut med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected] eller på 0707-932204. Ansvarsområden felsöka, underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. medverka vid nyinstallationer PLC-programmering dokumentera utfört arbete Kvalifikationer utbildad och certifierad elektriker några års arbetslivserfarenhet som industrielektriker eller likvärdigt kompetens inom PLC/automation svenska och engelska i tal & skrift b-körkort el-behörighet (meriterande) erfarenhet av lean och ständiga förbättringar samt deltagit i större projekt (meriterande) Om företaget Barry Callebaut Sweden AB Barry Callebaut är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter. Vårat huvudkontor ligger i Zürich och vi har fler än 13.000 anställda på ca 60 anläggningar i världen. Barry Callebauts centrum för utveckling av drycker ligger utanför Helsingborg, i Kågeröd. Där utvecklas och tillverkas dryckespulver för en global marknad. Fokus ligger på choklad- och kaffe baserade drycker, men även te och mjölkprodukter finns i sortimentet. Produkterna marknadsförs under varumärken som Ögonblink, Van Houten, Caprimo, SQD och Le Royal.
Om tjänsten Verksamhetsområdet Underhåll vid Södra Cell Mönsterås omfattar cirka 140 medarbetare fördelade på åtta avdelningar: Processunderhåll Fiber, Processunderhåll Energi, Processunderhåll Skift, Bygg och Transport, Förråd och Service, Projekt/Konstruktion, Teknikservice MEK samt Teknikservice ELINDA – där fokus ligger på el, instrument och IT. Nu söker vi en yrkestrainee till Teknikservice ELINDA, med inriktning mot el- och instrumenttekniskt underhåll. Vi vänder oss till dig som är teknikintresserad och ser en framtid inom underhållsarbete. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära produktionen i en högteknologisk massafabrik och utvecklas både tekniskt och personligt. Traineeprogrammet syftar till att ge dig de kunskaper och färdigheter som krävs för att självständigt kunna utföra förebyggande och avhjälpande underhåll samt installationsarbeten inom el, automation och instrumentteknik. Du kommer också att få en god inblick i underhållsorganisationens roll i att stödja driften och bidra till en stabil och problemfri produktion. Det här får du jobba med på SödraSom yrkestrainee deltar du först i en sex månader lång introduktionsutbildning där du får en bred förståelse för hela verksamheten. Därefter placeras du som el-/automationstekniker på din framtida avdelning. Rollen kräver att du är ansvarstagande, nyfiken och har lätt för att samarbeta – du kommer att arbeta både självständigt och i team, i nära dialog med andra yrkesgrupper inom anläggningen. Efter avslutat traineeprogram kommer du att spela en viktig roll i det dagliga underhållet av våra processanläggningar, med fokus på såväl teknisk precision som långsiktigt förbättringsarbete. Vem söker vi?Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna kompletterad med yrkeshögskoleutbildning inom el, automation, styr- och reglerteknik eller processindustri. Du är nyutexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet, och innehar auktorisation B (BB1) eller motsvarande. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer? För frågor om tjänsten, kontakta Stefan Gamberg, chef Teknik och Resurs Elinda, på 0499-152 71. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henrik Widén på: [email protected]. Pappers Mattias Dunberg, [email protected] /0499-15693 Vi använder tester i rekryteringsprocessen – mer information finns på vår karriärsida. Skicka din ansökan via länken senast den 18/8. Pga. Sommar och semester inom kort så kommer denna process ta lite längre tid än normalt. Vi hoppas på förståelse.Vi undanber oss bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.
Om tjänsten Är du en drivande person som tycker om att jobba med problemlösning och vill arbeta inom ett framgångsrikt företag? Vi på Södra Cell Mönsterås söker nu en Tekniker inom el- kraft. Vår långsiktiga strävan är att Södras anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla möjliga bakgrunder och ursprung. Det här får du jobba med på SödraUnderhållstekniker El-kraft ingår i Södra Cell Mönsterås underhållsorganisation, där Teknik & Resurs ELINDA är en av avdelningarna. Arbetsuppgifterna omfattar förebyggande och akut underhåll individuellt och tillsammans med arbetskollegor inom teknikområdet. Som elkraftstekniker är du en viktig spelare inom avdelningen och ansvarar för drift och underhåll av högspänningsanläggningar och system för försörjning till interna processer inom SCMS. Anläggningarna innehåller allt från UPS, likströmssystem och lågspänningsanläggningar (24-690V), till högspänningsanläggningar (10,5-130 kV). I arbetsuppgifterna ingår även beredning, planering samt beställning av arbeten både interna och externa. Delta i att upprätta rapporter och medverka vid utredningar av både fel och händelser. Hantering av IT system för bland annat elanläggningens status, funktionskontroll, reläskydd mm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Mönsterås Vem söker vi?För tjänsten krävs att du har lägst gymnasieutbildning med inriktning automation, el, styr & regler eller motsvarande. Auktorisation B (BB1) är ett krav för tjänsten. Du har ett intresse av elkrafts distribution goda kunskaper i logisk felsökningsmetodik, ritningsläsning, underhållssystem, reparation. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan arbeta självständigt och tar eget ansvar. Du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Direktkontakt och samarbete med extern personal och andra yrkesgrupper ställer stora krav på kommunikations- och samarbetsförmåga. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för att lyckas i tjänsten. Erfarenhet av tidigare arbete inom el-kraft och processindustri eller liknande verksamhet är meriterande. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer?Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Stefan Gamberg på [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till [email protected]. Fackliga frågor besvaras av Mattias Dunberg, Pappers, på 0499-15693. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan via länken senast den 24:e juni, vi har löpande urval. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.
Välj ett jobb för att visa detaljer