Personlig servicetekniker till Lysekil
Brandt Personbilar AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du arbeta i en spännande bransch där det händer mycket? Är du tekniskt kunnig, bilintresserad och brinner för service?  Då kan du vara den vi söker som Personlig Servicetekniker till vår anläggning i Lysekil! Om tjänsten Som Personlig Servicetekniker på Brandt får du en central roll i kundens verkstadsupplevelse. Du arbetar med några av bilvärldens mest välkända märken - Volvo, Polestar, Renault och Dacia - och ansvarar för hela kundresan: från första mötet och arbetsplanering till service, reparation, återlämning av bilen och slutligen betalning. Vi arbetar för att göra verkstadsbesöket enklare, snabbare och mer personligt för kunden.  Vem är du? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och trivs i en roll där du får arbeta ut mot kund. Du är engagerad, lyhörd och tydlig för att kunna förstå kundens behov och beskriva hur dessa ska lösas. Du arbetar strukturerat och har lätt för att följa rutiner och processer, men är också flexibel och stresstålig när planeringen förändras. Du strävar alltid efter att leverera service i världsklass och skapa supernöjda kunder!.   Kvalifikationer Du har - Gymnasiekompetens, gärna fordonsteknisk utbildning - Minst B-körkort - Goda datakunskaper Meriterande - Erfarenhet av liknande arbete Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.  Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö.   Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Erfaren Skadetekniker - Toveks Borås
Toveks Personbilar AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. Som skadetekniker kommer du vara en del av skadeverkstadsteamet med ett gäng trevliga kollegor, som dagligen utför reparationer på kunders bilar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att reparera, rikta (riktbänksarbeten), demontera, justera och montera karosseridetaljer mm. Vi söker dig som är utbildad skadetekniker samt har några års arbetslivserfarenhet av yrket. Det är meriterande om du kan rikta, utföra strukturreparationer och du bör ha arbetat med riktbänk. Som anställd hos oss på skadeverkstaden så finns det goda möjligheter att utvecklas och utbildas, utbildning och certifieringen sker både internt och externt. För att trivas i rollen så tror vi att du har ett praktiskt handlag, stort bilintresse och tycker om att lära dig nya saker. Vi söker dig som är noggrann, med god känsla för passform och kvalitet. Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder förmåner i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Tillträde: enligt överenskommelse Arbetsort: Borås Omfattning: heltid OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Underhållselektriker
Jobway AB
Industrielektriker

Är du en erfaren underhållselektriker som är ute efter nya utmaningar? Trivs du i en omväxlande vardag som präglas av problemlösning och engagerade kollegor? Då kan du vara Plannjas nya underhållselektriker, ansök idag! Som underhållselektriker hos Plannja kommer du tillhöra underhållsavdelningen med 10 medarbetare där ni tillsammans jobbar med att säkerställa driften. Du kommer att, tillsammans med underhållschef, prioritera och planera elektriskt och mekaniskt underhåll samt reparationer för att minska produktionsstörningar. Arbetsuppgifterna innefattar att utföra felsökning, förebyggande och avhjälpande underhåll för att upprätthålla god produktionssäkerhet. Du kommer att vara en viktig spelare vid nyanskaffning av utrustning men också föreslå alternativ vid förbättringar i produktionsanläggningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Järnforsen. För att lyckas i rollen har du: Relevant utbildning inom el/automation och några års erfarenhet av underhållsarbete Kunskaper i PLC- och HMI-programmering, samt läsa och rita el ritningar Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Vana vid att dokumentera i datasystem Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är ordningsam med förmåga att planera och samverkan med andra. Du är nytänkande och är van att skapa goda relationer både internt och externt. Plannja erbjuder dig: Friskvårdsbidrag Bonussystem Tidbank som ger utrymme för planerad ledighet I denna rekrytering samarbetar Plannja med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40 eller rekryterare Emelie Danielsson, 073 981 35 84. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Plannja Plannja började tillverka plåttak redan 1967 och vi drivs av samma tanke nu som då: att skapa bättre byggnader. I dag är vi ett av Europas ledande varumärken inom tunnplåtsprodukter för byggmarknaden. Vi utvecklar och producerar tak- och fasadprofiler, takavvattning och tillbehör som ökar komforten och höjer värdet på ditt hus. Våra produkter är utvecklade speciellt för Norden. Det betyder dels att kvaliteten är så hög att de klarar vårt tuffa klimat, dels att de är nordiska i sin estetik med design och kulörer som tar fram det bästa i hus och byggnader. Vårt huvudkontor ligger i Järnforsen, Småland. Vi har tillverkning i Järnforsen och Landsbro i Sverige. Plannja är ett varumärke inom Ruukki Construction. Ruukki Construction har stark närvaro i 10 Europeiska länder och tillsammans är vi en del av SSAB, med delade värderingar och lång erfarenhet av stål- och byggbranschen. www.plannja.se Behöver ert företag hjälp att rekrytering av elektriker - kontakta oss!

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Reparatör/instruktör sökes till Munkagårdsgymnasiet
REGION HALLAND
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med service, underhåll och reparationer av skolans fordon, skogsmaskiner, lantbruksmaskiner och inomgårdsmekanik. Du kommer också ha rollen som instruktör vid elevernas praktiska utbildning tillsammans med arbetslaget.  Om arbetsplatsen Munkagårdsgymnasiet är ett litet gymnasium med enbart Naturbruksprogrammet med inriktningarna djurvård, lantbruk, naturturism och skogsbruk. Vi har även en anpassning av naturbruksprogrammet för elever med en NPF-diagnos som kallas Spåret. Där erbjuder vi inriktningarna djurvård, lantbruk och trädgård. Skolan ligger i en härlig miljö i Tvååker. Vi är ca 120 personal och lite över 300 elever. Till skolan hör också ett internat där ca två tredjedelar av eleverna bor måndag till fredag. Internatet ligger ca 1 km från skolan.  Kvalifikationer Vi söker dig som har intresse för teknik inom den gröna näringen. Du har några års erfarenhet som reparatör för lantbruksmaskiner, traktorer, lastmaskiner, skogsmaskiner och inomgårdsmekanik. Erfarenhet av att använda lantbruksmaskiner i praktisk drift är meriterande. Vi ser gärna att du har intresse för växtodling. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som instruktör är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper. Körkort B är ett krav. Körkortsbehörighet D1/D är meriterande. Du är intresserad av att arbeta med ungdomar, 16–19 år och har förmåga att på ett pedagogiskt sätt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta i team, har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka förmåner Region Halland erbjuder dig som anställd https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/.  Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Manager Business Support & Executive Administration till Emerson
Randstad AB
Fastighetsskötare

Arbetsbeskrivning Är du en driven ledare med exceptionell organisationsförmåga och en passion för att skapa struktur och effektivitet i en dynamisk arbetsmiljö? Då är detta din chans att kliva in i en spännande och mångfacetterad roll som Manager Business Support & Executive Administration hos vår kund Emerson. I denna nyckelposition kombineras strategiskt ledarskap med avancerat chefsstöd. Du ansvarar både för att leda ett högpresterande Business Support-team och att fungera som en betrodd och professionell partner till vår ledningsgrupp. Rollen kräver integritet, flexibilitet och ett öga för detaljer – du kommer att spela en avgörande roll i vår organisations dagliga framgång. Ansvarsområden I denna kombinerade roll ansvarar du för två huvudområden: att leda och utveckla vårt Business Support-team, och att ge kvalificerat administrativt stöd till ledningsgruppen. Du är den person som ser till att det dagliga arbetet flyter, att möten, resor och kommunikation sker smidigt – och att hela stödfunktionen håller hög kvalitet och effektivitet. Du planerar, prioriterar och koordinerar – men du förbättrar också. Du driver utvecklingsinitiativ, effektiviserar processer och ser till att rätt verktyg och rutiner finns på plats. Samtidigt fungerar du som ett viktigt bollplank till ledningen, med uppgifter som kräver förtroende, diskretion och stor flexibilitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll – gärna med personalansvar – och som är van att navigera i en komplex och snabbrörlig miljö. Du har mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, en naturlig känsla för service och ett starkt inre driv. Du är den som alltid ligger steget före, som håller ihop trådarna och får saker att hända – både i det lilla och i det stora. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Fordonstekniker Transport- och Lastbilar
Hedin Göteborg Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker för transportbilar och tunga lastbilar på vår anläggning i Kristianstad. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med Mercedes-Benz transportbilar och tunga lastbilar men även med Isuzu transportbilar och begagnade bilar av olika märken. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 9 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder.  Vi ser att du har: Fordonsteknisk utbildning samt några års erfarenhet av mekaniskt arbete Tidigare erfarenhet av diagnos- och felsökningsarbete Goda kunskaper inom grundläggande fordonsel Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Erfarenhet från arbete med tunga fordon samt C-körkort är meriterande men inget krav. Det viktigaste för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. För rätt person erbjuder vi utbildning och C-körkort. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se För mer information om tjänsten kontakta Verkstadschef Patrik Ellung 044-246636 [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Säkerhetstekniker
Jobway AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag? Telehantering söker drivna och kundorienterade säkerhetstekniker som vill vara med på en spännande resa. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Att arbeta som säkerhetstekniker hos Telehanterings kunder i Stockholm innebär en spännande och varierande arbetsdag. Rollen innefattar driftsättning, installationer, programmering, felsökning, underhåll och kompletteringar av i olika säkerhetssystem. Det är en ansvarstagande och utvecklande roll där du levererar en hög service och branschledande säkerhetslösningar till företagets kunder. En viktig del av jobbet är att hantera kundrelationer och styra dina egna jobb. Den varierande kundbasen ger dig möjlighet att möta olika behov och utmaningar. Telehantering har många stora avtal och jobbar främst mot stat, region och större privata företag. Att genomföra ett flertal serviceärenden dagligen ger en dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att ständigt utvecklas som tekniker. Dina Kvalifikationer: Självgående i rollen som säkerhetstekniker. B-körkort. Ostraffad och svenska medborgare. Serviceinriktad med förmåga att bygga kundrelationer. Meriterande om du är duktig på Unison. Telehantering erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Stabil organisation med långsiktiga kundrelationer. Gemensamma aktiviteter som jul- och sommarfester samt utomlandsresa var femte år, senast var Telehantering i Kroatien och seglade. Förmånsbil, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Om företaget: Telehantering grundades 1989 och vår personal har mångårig erfarenhet och stort kunnande inom områdena tele, data och säkerhet. Vi är idag ca 80 anställda med ägandet slutet inom företaget. Telehantering finns på följande orter med ett eget kontor i Stockholm, Östersund, Sundsvall, Göteborg och Malmö. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar Telehantering med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Adam Wilander på [email protected].

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Säkerhetstekniker
Jobway AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Är du en självgående och erfaren säkerhetstekniker som söker nya och spännande utmaningar? Vill du arbeta med varierande projekt inom säkerhetslösningar i Göteborg och kringliggande områden? Då kan Telenta vara arbetsplatsen för dig! Telenta är ett väletablerat företag som erbjuder avancerade säkerhetslösningar. Vi söker nu en säkerhetstekniker som vill vara en del av vårt team och arbeta med installation, service och driftsättning av säkerhetssystem. Som säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med ett brett spektrum av säkerhetssystem, med fokus på inbrottslarm och passerkontroll. Du kommer att vara ansvarig för installation, driftsättning, service och felsökning av dessa system. Arbetet är varierande och du kommer att hantera både nyinstallationer och löpande serviceuppdrag. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Installation, driftsättning, programmering och felsökning av säkerhetssystem (inbrott, passerkontroll, etc.). Arbeta med system som SBC, Galaxy, RCO, Arx, Aptus. Utföra års- och kvartalsprov på säkerhetssystem. Vi söker dig som: Har erfarenhet av installation, service och programmering av säkerhetssystem. Är självgående, ansvarstagande och kan arbeta effektivt självständigt. Har B-körkort och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Har ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att skapa kundkontakt. Vi erbjuder dig: En tillsvidareanställning med möjlighet att forma din egen roll i ett växande företag. En konkurrenskraftiga förmåner. 5 veckors semester per år samt ATF. Friskvårdsbidrag. I denna rekrytering samarbetar Telenta med rekryteringsföretaget Jobway. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: När du anlitar Telenta kan du vara säker på att arbetet alltid utförs av kompetent och erfaren personal. Våra certifieringar garanterar att alla regelverk efterföljs och att all teknik är korrekt installerad. Vi är dessutom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Larmtekniker
Jobway AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag som står inför en spännande tillväxtresa?  Säkerhetsbolaget FST AB söker en driven och kundorienterad larmtekniker till Nynäshamn och Stockholmsområdet. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Att arbeta som larmtekniker hos Säkerhetsbolaget FST AB innebär en spännande och varierande arbetsdag. Rollen innefattar driftsättning, installationer, service, felsökning och kompletteringar av olika säkerhet- och passersystem. Det är en ansvarstagande och utvecklande roll där du levererar en hög service och branschledande säkerhetslösningar till företagets kunder. För att lyckas i denna roll har du: 3 års erfarenhet från en roll som tekniker inom säkerhet. B-körkort. Ostraffad. Svenska i tal och skrift. Gymnasieutbildning inom El/energi eller larm/säkerhet alternativt annan likvärdig eftergymnasial utbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är en lagspelare och uppskattar vår fina sammanhållning. Din förmåga av kommunikation, planering och ansvar värdesätts där din positiva attityd speglar dig själv som person och verksamheten.  Säkerhetsbolaget FST AB erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Utvecklingsmöjligheter på ett tryggt företag som står inför en tillväxtresa. Gemensamma aktiviteter. Förmånsbil, friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och kollektivavtal. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar Säkerhetsbolaget FST AB med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult [email protected]. Om företaget: Säkerhetsbolaget FST är en ledande aktör inom säkerhetslösningar med utgångspunkt från Stockholm och Dalarna. Idag levererar man lösningar till kunder inom bland annat butik, kontor, industri samt BRF och har under åren byggt upp lång erfarenhet av installationer för övervakning, passersystem, brandskydd och larm. Med en stark företagskultur och service i fokus är man en leverantör i teknisk framkant som strävar efter att vara en förebild i branschen. Företaget är en del av Sparc Group.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Utställningsvärdar
Stockholms Universitet
Övriga servicearbetare

Accelerator är en plats där konst, forskning och samhällsfrågor möts. Med utgångspunkt i utställningar med svensk och internationell samtidskonst formas ett publikt program där forskare, konstnärer, studenter och allmänhet möts i samtal kring väsentliga samtidsfrågor. Verksamheten finansieras av Stockholms universitet och externa bidragsgivare. Vid Accelerator arbetar för närvarande fyra heltidsanställda och sex deltidsanställda medarbetare samt en grupp visstidsanställda utställningsvärdar. Mer information om oss finns på: https://acceleratorsu.art. Arbetsuppgifter Som utställningsvärd tjänstgör du i Accelerators utställningssalar samt i receptionen vid entrén. Du välkomnar besökare, hjälper dem tillrätta och finns beredd att vägleda dem i utställningarna, svara på frågor och samtala om konsten. Ett viktigt inslag i arbetet är att hålla introduktioner och visningar av utställningarna för besökande grupper. I arbetet ingår också att assistera vid publika evenemang. Arbete med att assistera vid installering och nedtagning av utställningar kan också bli aktuellt. Viss arbetstid är förlagd till helger och kvällar. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett levande intresse för konst, i synnerhet samtidskonst. Du är bra på att engagera besökare i fördjupande samtal kring konst och samhälle. Du har erfarenhet av att hålla visningar av konstutställningar för besökande grupper. Du är ansvarskännande, lösningsorienterad och har tålamod. Språkfärdighet inom andra språk än svenska och engelska är starkt meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete vid konst- och kulturinstitutioner. Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningen avser visstid, i normala fall en eller ett par dagar i veckan enligt särskild överenskommelse. Tillträde i september 2025 eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan samtidskonst, högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Accelerator ligger tillsammans med de flesta av universitetets institutioner i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av föreståndare Mårten Snickare, tfn 070-5246691, , samt publiksamordnare Karl-Oskar Gustafsson, mailto:[email protected], och Johanna Mork, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025