För kunds räkning söker vi en duktig ledare med högt driv som vill ta vår affär och relation till kund till nästa steg. Du utgår från Göteborg men jobbar med en region över västra Sverige. Om tjänsten Vill du ta ett helhetsansvar för verksamhet och personal i en region där din insats gör verklig skillnad? Vi söker en drivande och närvarande Regionchef som brinner för ledarskap, affärsutveckling och långsiktiga kundrelationer. Centralt i din tjänst ligger ledarskapet och förmågan att med ett närvarande ledarskap entusiasmera dina kollegor. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både internt och externt, och kan identifiera kundens behov. Till det blir du en nyckelperson i regionens tillväxtresa med fullt ansvar för att leda arbetet mot ökad lönsamhet, effektivitet och kundnöjdhet. Ditt uppdrag Som Regionchef ansvarar du för att: Leda, inspirera och utveckla medarbetare i din region. Säkerställa och öka lönsamhet i befintliga affärer. Identifiera och driva nya arbetssätt och förändringsinitiativ. Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer. Arbeta aktivt med merförsäljning och tjänsteutveckling. Skapa struktur och förutsättningar för en effektiv och hållbar verksamhet. Du är en relationsskapande ledare med starkt affärsfokus och ett tydligt coachande ledarskap. Genom ditt engagemang och din närvaro bygger du en kultur präglad av ansvar, delaktighet och resultat. Din profil Vi söker dig som har: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tekniskt inriktad verksamhet. Dokumenterad erfarenhet av att leda större team (minst 5 år). Genomfört förändrings- och effektiviseringsarbete med goda resultat. Vana av tjänsteförsäljning och kundvård. Förmåga att hantera komplexa personalfrågor med trygghet och integritet. Mycket god svenska och god engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i rollen men det är ditt ledarskap, din affärsmässighet och förmåga att skapa engagemang som kommer att vara avgörande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, [email protected] alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, [email protected] alt. 076 762 46 86. Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! I rollen kommer du ansvara för följande: • Ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar • Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda och OVK • Vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning • Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort • Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet • Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet • Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning • Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor • Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet • I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Om dig Vi söker dig som har KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din drivkraft. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. Övrig information: * Arbetsplats: distrikt Järva. * Uppdragstid: Konsultuppdraget startar i juni/juli - april 2026. * Arbetstider: Måndag-fredag 08-17.00 * Körkort är ett krav * Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande.
Om Rollen Är du en praktiskt lagd tekniker med bakgrund inom elinstallation eller fiber? Trivs du med varierande arbetsdagar, problemlösning på plats och att bidra till viktiga infrastrukturprojekt? Vi söker nu en självgående och serviceinriktad nätverks- och fibertekniker till ett engagerat team som arbetar över hela Stockholm. Du kommer att arbeta med installation av nätverk och fiberlösningar för fastighetsägare, skolor, bibliotek, bostadsområden, kameraövervakning, laddstationer för elbilar och uttag för solceller. Arbetet är varierat och omfattar både små och stora uppdrag. Dina Arbetsuppgifter•Installera nätverks- och fibersystem, inklusive dokumentation och rapportering •Utföra uppdrag på plats hos olika kunder i Stockholm •Arbeta med både offentliga och privata uppdrag •Planera din arbetsdag, beställa material och samordna med kund •Använda en mobilapp för att hantera uppdrag, följa rutiner och ladda upp dokumentation •Arbeta självständigt eller i par beroende på uppdragets omfattning •Delta i projektering på plats vid behov •Säkerställa att installationer uppfyller säkerhets- och kvalitetskrav •Ha kontakt med lokala kontaktpersoner och hantera tillträde till fastigheter Vi Söker Dig Som Har •Elutbildning (gärna med inriktning installation) •Genomförda lärlingstimmar som elektriker •Grundläggande kunskaper i nätverk och fiberteknik •B-körkort •Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Observera att denna person kommer att arbeta i säkerhetsklassade uppdrag, vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap eller annan bakgrundskontroll. Meriterande•Liftkort •Erfarenhet av arbete på hög höjd eller fallrisk •ESA-certifiering Personliga Egenskaper•Självgående och ansvarstagande •Lösningsorienterad med god problemlösningsförmåga •Kommunikativ och serviceinriktad •Flexibel och anpassningsbar vid förändrade arbetsuppgifter •Bekväm med att resa inom Stockholm för olika uppdrag Om TeametDu blir en del av ett team med 15 tekniker, inklusive elektriker och nätverk-/fibertekniker. Gruppen har en blandad åldersstruktur och präglas av samarbete och erfarenhetsutbyte. Om kundföretaget Ett ledande företag inom ICT-sektorn erbjuder helhetslösningar inom nätverk, infrastruktur och digital kommunikation. Med fokus på framtidens teknik arbetar företaget med att designa, installera och underhålla lösningar som möjliggör säker och effektiv uppkoppling – oavsett om det gäller fastighetsägare, offentliga verksamheter eller privata företag. Verksamheten omfattar allt från fiber- och nätverksinstallationer till avancerade system för kameraövervakning, elbilsladdning och smarta byggnader. Genom att kombinera teknisk expertis med ett starkt kundfokus levererar företaget lösningar som är både hållbara och anpassade efter kundens behov. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Start: Augusti 2025 Arbetstider: 7-16 Omfattning: 100% Heltid Ort: Stockholm
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Larminstallatör hos oss. Hur ser din nya roll som Säljande Larminstallatör ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder. Du kommer att utgå från Grums, Karlstad eller Kil. Som larminstallatör: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Larminstallatörer. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Larminstallatör får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver också bo i Grums, Karlstad eller Kil, med omnejd, för att vara aktuell för tjänsten. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan idag (om du hinner!). I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Grums, Karlstad eller Kil. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Hällås på 0733 703256 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker en ny kollega! När du skickar din ansökan till oss vill vi att det ska framgå varför du är en lämplig kandidat för arbetet och vilka meriter/kunskap du har inom området. Vi tänker att du har utbildning och/eller erfarenhet inom området husbilar och husvagnar. I första hand söker vi dig som kan ansvara för bodelen i fritidsfordonet och med det tillhörande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du även har utbildning som fordonsmekaniker. Du ska planera och ansvara för att arbeten i verkstaden blir genomförda i tid. Det är främst enskilt arbete, men krävs också en god samarbetsförmåga till övriga kollegor. Det är av vikt att du kan arbeta självständigt och att du trivs med det. Du kan obehindrat själv söka svar på olika problem. I arbetet ingår även vissa uppgifter gällande rekonditionering av våra fordon. Det är meriterande om du har körkortsbehörighet C1 och/eller BE-behörighet. Tillträde snarast. Vi önskar att du skriver i din ansökan när du skulle kunna tillträda tjänsten.
Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 25 länder och en export på över 90 procent av tillverkningen erbjuder vi lokal kompetens och arbetar nära kunderna för applikationer där säkerhet är av största vikt. Vårt uppdrag är att skydda människoliv och kundernas investeringar. Nord-Lock Group ägs av Investment AB Latour och har över 700 anställda. Vår produktionsenhet i Jämtland är belägen i Halabacken i Mattmar, mellan Östersund och Åre. Här arbetar ca 200 medarbetare i olika roller och funktioner. Förutom produktion finns här även produktutveckling, inköp, logistik och kundsupport. Nord-Lock producerar lokalt men agerar globalt! Våra produkter är efterfrågade och därför söker vi dig som vill bidra till att vi lyckas öka vår produktion, genom att säkerställa att vår produktionsutrustning fungerar på bästa sätt. Kanske funderar du på att flytta närmare fjällen och följa din passion i livet, eller så bor du kanske redan här? Oavsett vilket, varmt välkommen att bli en del av vårt gäng! Om tjänsten Att jobba som Underhållstekniker vid vår avdelning för Service och Underhåll innebär att du säkerställer våra maskiners tekniska tillgänglighet. Arbetet är väldigt varierande och vi arbetar oftast i team om två och tillsammans hjälps ni åt att lösa spännande utmaningar i vår produktion. Du deltar aktivt i investering- och förbättringsprojekt för att bygga Jämtlands bästa och säkraste fabrik. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av underhållsarbete, inklusive metoder för förebyggande och tillståndsbaserat underhåll. Har kännedom om pneumatik, hydraulik och automation. Har en god felsökningsmetodik och lösningsorienterad. Behärskar svenska i tal och skrift för att kunna ta del av och följa arbets- och säkerhetsinstruktioner. Meriterande om du även behärskar engelska i tal och skrift. har datorvana. Meriterande är om du tidigare har arbetat i underhållssystem, vi använder IDUS. Det är meriterande om du tidigare jobbat i producerande verksamhet. Vi söker dig som är på hugget och vill vara en del av ett team som skapar en helhet. Det förutsätter att du är noggrann, kan hålla tempo och är praktiskt lagd. För oss är det viktigt att du är en bra lagspelare med en god arbetsmoral och en vilja att alltid vilja göra ditt bästa. Du är noggrann, ansvarstagande, ser behov och tar egna initiativ. Vi erbjuder dig Nord-Lock är ett företag med positiv utveckling, vi jobbar i moderna lokaler där säkerhet och arbetsmiljö står högt på priolistan. Den nära tillgången till natur och friluftsliv är det många av oss som uppskattar. Via vårt kollektivavtal får du del av försäkringar, arbetstidsförkortning mm. Vi har även friskvårdsbidrag och anordnar trevliga personalaktiviteter med jämna mellanrum. Vi strävar efter mångfald – vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet, trivsel och goda resultat. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med en bredd av kompetenser, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling i ditt dagliga arbete. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Vid frågor kring tjänsten kontakta Stefan Eriksson, Underhållschef. [email protected]
Main duties: (1) General maintenance of buildings of the Embassy chancery and residence, and equipment and facilities installed wherein. It includes, among other things, daily routine checkup, minor adjustments and repairs of electrical system, plumbing, carpentry and painting. (2) Formulating mid- and long-term repair and upgrade plans, conducting technical and cost analysis, and advising solutions to the administration and management. (3) Organization and oversight of external contractors carrying out their works in the Embassy premises. (4) General administrative duties Qualification and requirements: (1) General knowledge and practical technical skills for the maintenance of building, facilities and equipment, such as boiler, electricity, ventilation, air-conditioning, plumbing and drainage, and has at least 5 years of working experience in these tasks. (2) Excellent command of the Swedish and English languages both spoken and written. (3) Basic knowledge of Microsoft Office (Word, Excel and PowerPoint). (4) Good communication and team-work skills. (5) Possession of Elsäkerhetsverket electrician authorisation B or higher is desirable, but not mandatory. Application *All documents must be prepared in English Required application documents include: (1) A brief resume or CV (2) A motivation letter (within A4 1 page) describing how the applicant if qualified for the position applying. (3) A copy of Swedish National ID or passport identification page. (4) A copy of the working permit (for non-Swedish applicants) (5) A copy or copies of related professional licenses, authorizations and/or industrial qualifications (if any) Please submit each of the required documents as a separate PDF or MS Word file to [email protected] no later than 5pm, July 11, 2025 with "Maintenance staff" in the mail title. If you prefer printed forms, the documents should be reached at the Embassy by the deadline stated above. TO: Embassy of Japan Administration Section Gärdesgatan 10 115 27 Stockholm Only the applicants who pass the first screening of the submitted documents will be contacted for an interview at the Embassy of Japan in Stockholm.
Är du en erfaren mekaniker som söker nya spännande utmaningar? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Din Profil: Vi letar efter dig som strävar efter att fortsätta utvecklas som mekaniker. Hos oss kommer du att arbeta på en auktoriserad märkesverkstad, omgiven av ett team av skickliga tekniker. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mångfacetterade och inkludera allt från mindre servicearbeten till större reparationer, felsökningar och förebyggande underhåll av personbilar. Kvalifikationer: • Du har en formell utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande eftergymnasial utbildning. • Goda dator- och systemvana. • B-körkort. • Flytande svenska i tal och skrift alternativt engelska. Vilka är vi? Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag nischade inom fordonsbranschen. Vi har nära samarbeten med flera stora verkstäder och bilåterförsäljare i Stockholm. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda under dagtid, måndag till fredag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Aura Personal och ha en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din anställning. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Filip Sörensen på 073 525 10 64. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Om tjänsten Tycker du om att arbeta praktiskt och har en fordonsinriktad utbildning i grunden, eller ett stort intresse för bilar? Då kan jobbet som personbilsmekaniker vara något för dig! Rollen som mekaniker är ett utmanande och stimulerande arbete för dig som har en ständig vilja att utvecklas såväl individuellt som i team. Arbetsuppgifterna omfattar olika typer av reparationer, service, underhåll och däckskifte på personbilar, vi ser därför att du har en fordonsteknisk utbildning i grunden eller att du är en självlärd mekaniker. Arbetet erbjuder en god ingångsmöjlighet till fordonsbranschen i några av landets mest attraktiva verkstäder. Din profil I syfte att lyckas i rollen som juniormekaniker krävs det att du har: -En fordonsteknisk utbildning med inriktning personbilsteknik eller en till liknande erfarenhet. -Tidigare erfarenheter inom mekanikeryrket. -B-körkort. -Behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du: -Behärskar engelska eller annat språk. Du som person är: -Intresserad av bilar. -Självständig i ditt arbete. -Noggrann. -Samarbetsvillig. Om företaget Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Processoperatör Celanese Production Sweden AB tillverkar vattenbaserade bindemedel för färg-, lim-, pappers-, bygg-, textil- och non-woven industrin, designade för högteknologiska krav. Företaget är beläget i Perstorp i norra Skåne och har cirka 70 anställda. Celanese Production Sweden AB ingår i den amerikanska globala kemikoncernen Celanese Corporation med säte i Dallas, Texas USA. Då företaget i nuläget befinner sig i ett rekryteringsbehov på grund av pensionsavgångar med mera, finns det nu möjlighet att söka till tjänsten som Processoperatör hos oss. Vi kommer att kunna erbjuda minst en ledig tjänst, kanske fler, som innebär heltid med kontinuerligt 5-skift. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Uppvägning av råvaror och blandning av lösningar enligt recept, fyllning av IBC:er samt flytt av färdigprodukt · Verifiering och validering av att rätt material används i enlighet med produktionsplanen · Tillverkning av produkt – körning via processdator · Felsökning vid onormala processförhållanden · Provtagning samt analys av prov · Utföra observationer samt identifiera och kommunicera incidenter Vi förutsätter att du verkar för en god säkerhets-, kvalitets- och driftsäkerhetskultur tillsammans med kollegor, entreprenörer och besökare samt eftersträvar ordning och reda jämte de renhållningskrav som krävs för våra produkter. Vem är du? I din roll kommer du att interagera med andra avdelningar vilket innebär att en god samarbetsförmåga är ett måste. Du har också god initiativförmåga, arbetar noggrant och systematiskt, är engagerad och självgående. Ett högt fokus på säkerhet är av största vikt. Truckkörning förekommer i rollen. Eftersom Celanese är ett internationellt företag är det viktigt att du förutom svenska har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift. Kontaktuppgifter: Vänligen sök tjänsten via [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer