Postdoktor i datalingvistik med inriktning mot multimodal NLP

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori (FLoV) vid humanistiska fakulteten har omkring 120 anställda och en undervisningsvolym som omfattar cirka 350 helårsstudenter. Här pågår många stora nationella och internationella forskningsprojekt. Vi utbildar filosofer, logiker, lingvister, språkteknologer, vetenskapsteoretiker, filosofihistoriker, filologer och lärare i filosofi. Institutionen bedriver även forskarutbildning och utvecklingsarbete inom sina områden. The Centre for Linguistic Theory and Studies in Probability (CLASP) vid FLoV finansieras av ett tioårigt anslag från Vetenskapsrådet (2015-2027). CLASP ägnar sig åt forskning och avancerad utbildning i tillämpning av probabilistisk modellering och maskininlärningsmetoder på centrala frågor inom lingvistisk och kognitionsvetenskaplig teoribildning. CLASP ägnar sig också åt frågeställningar inom dialog och språklig interaktion. För en beskrivning av CLASP se https://gu-clasp.github.io/   Ämnesbeskrivning  Den anställda kommer att genomföra sin forskning vid CLASP inom ett projekt som fokuserar på stora multimodala språkmodeller och kontextuell förståelse av kombinerad text och bild. Det övergripande målet med projektet är att konstruera ett multimodalt natural language processing-system som använder text och visuell input tillsammans med stora språkmodeller för att säkerställa sammanhållning över långa dokument och långa meningssammanhang. Vi kommer att experimentera med crowdsourcing-metoder för att annotera tränings- och testkorpusar. Vårt slutmål är att bygga ett system som kommer att vara lätt i det avseendet att det kommer att använda relativt små mängder data för övervakat lärande. Vi kommer att bygga detta system ovanpå befintliga generiska, djupinlärningsmodeller med öppen källkod snarare än att konstruera en stor, komplex enhet för speciella ändamål. Projektet kommer att utforska olika sätt att kombinera visuella och språkliga representationer i integrerade inbäddningar, och vi kommer att avgöra vilka som är mest effektiva för att stödja vår sammanhållningsuppgift. Tidigare arbete i de klassiska uppgifterna named entity recognition (NER) och coreference ger viktig bakgrund för några av de frågor vi kommer att behandla. Arbetsuppgifter  Anställningen som postdoktor syftar till att efter avlagd doktorsexamen ge arbetstagaren en tidig möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare samt skapa förutsättningar för vidare meritering. Den som anställs som postdoktor ska i huvudsak ska bedriva forskning. Högst 20 % av tjänsten kan innefatta arbetsuppgifter andra än forskning, som undervisning, handledning av doktorander och pedagogiskt utvecklingsarbete. Den anställda kommer att arbeta med att: • Samla in, sammanställa och bearbeta korpusar från olika genrer, områden och metoder. • Utveckla och utvärdera modeller för multimodal NLP, särskilt inom området långkontextuell textsammanhållning. • Tillämpa dessa modeller för att främja forskningsfronten inom olika multimodala NLP-uppgifter, både inom tillämpningar såsom textgenerering och experimentella tillvägagångssätt för lingvistisk analys. Behörighet Anställning som postdoktor är en särskild typ av anställning som i huvudsak regleras i här länkat centralt kollektivavtal "Avtal om tidsbegränsad anställning som postdoktor" och i andra hand av här länkad "Anställningsordning för lärare vid Göteborgs universitets". Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen, konstnärlig doktorsexamen eller som har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Doktorsexamens ämnesområde bör ha relevant anknytning till ämnesbeskrivningen ovan. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. I första hand bör den komma i fråga som har avlagt examen högst tre år före ansökningstidens utgång. Även den som avlagt examen tidigare bör komma i fråga i första hand, om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret, eller andra liknande omständigheter samt klinisk tjänstgöring eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag.  Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2 år med möjlighet till ett tredje år Omfattning: 100 % Placering: Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Grundläggande villkor för anställning som postdoktor regleras i ovan länkat "Avtal om tidsbegränsad anställning som postdoktor". Läs annonsen i sin helhet och sök anställningen på GU.se Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal: www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-03     Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

9 februari 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Senior Technical Tools Designer - Team 3

Who are we? Have you ever wanted to build something that helps others create and explore? Have you ever wanted to be a part of a team that genuinely wants to help players share their creative ideas, dreams and visions with millions of other players at the same time? Right now, we’re searching for a Senior Technical Tools Designer to join the team doing exactly that! We’re building what we truly believe is the future of creative gaming, giving players a plethora of design tools to create games, experiences and more. Once creators are happy with what they’re building, they can share it with others, securely, knowing full well their creation is safe and more importantly - theirs. With ground-breaking technologies available to you as a part of Ringtail, this team is unique. We are extremely excited by what we are building and if what you’ve read so far has you feeling that way too, then we want to hear from you! About the role We're seeking a passionate Senior Technical Tools Designer to join our exciting project. We want to create a huge, industry-defining experience and know that we need great individuals to do so! Great products are made by great creators, who are passionate about the projects they’re working on and trying to make everything they touch just right! In this role, you'll design and shape tools for a new User-Generated Content (UGC) product, ensuring that both hobbyist creators and developer teams can contribute effectively. Your proactive feedback and openness to validating assumptions will be essential as you collaborate closely with developers, designers, artists, and the community to develop cutting-edge game development tools. Your day-to-day as a Senior Technical Tools Designer - Developing a deep understanding of how the in-game and editor tools will be used to create experiences - Partnering with other disciplines to design, implement and validate tools and solutions to enable creators to create experiences in the editor - Designing new features in a way that maximizes flexibility and creativity for end users while maintaining accessibility and usability - Working closely with developers to create technical requirements for the various creator features Requirements - 5 years of experience in games or game development tools, coupled with a background or experience in programming - Experience working with popular game engines, like Unreal, Unity or Godot but also other game editors and development tools - Ability to assess systems and features from an end-user perspective, correctly identify the problems that need to be solved and design and implement solutions quickly and effectively - A passion for enabling others to express their creativity through well-designed tools Personal traits - Being quality-oriented and meticulous - Provide realistic time estimates and know your limits and weaknesses - Excellent analytical and problem-solving skills - Excellent communication and teamwork skills - Passion for mobile games and user-generated content products - Good knowledge of games, especially mobile and freemium ones About Ringtail Interactive At Ringtail Interactive, we are consistently pushing the boundaries of what is possible for a small but fast-growing development team. We currently have three different departments working on a variety of projects; from a high-quality game platform for creators of all kinds, to a top-secret, cutting-edge game development tool that we believe will change the industry forever, and more. The company is made up of a diverse group of experienced professionals from all around the world united by a passion for games. As we continue to build the core of the team, we will be taking big next steps in defining the future development of our projects, and all of our employees will get the opportunity to have an impact on the products we show to the world.

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Content creator

Content Creator Har du ett öga och intresse för estetik och design? Är du intresserad av att redigera videor och foton? Gillar du att ha många bollar i luften? Hotell Vänerport är ett aktivt och innovativt företag med stark framtidsvision. Vi har hotell, restaurang, konferens, festlokal och digital marknadsföring m.m. Vi söker en driven, open minded, och kreativ person som vill ta sig an en rolig utmaning där du har stor påverkan och utrymme att utvecklas. Som content creator hos oss kommer du att vara ansvarig för och arbeta med att: - Producera marknadsförings material både digitalt och material såsom broschyrer, video, skyltar, etc. - Ansvar för hemsida: uppdatera med aktuell information och löpande underhåll - Hantera företagets profiler på social media, genom att planera, producera och publicera innehåll regelbundet - Fotografering både löpande och projektbaserat - Filmprojekt, projektbaserat där du har ansvar för att: o Planera, arrangera och genomföra o Redigera videor Tjänsten är mycket varierande och vi söker någon som är villig att ta stort personligt ansvar och tycker det är spännande att ingen dag är den andra lik. Vi söker någon som har: - Stark förmåga att planera eget arbete, med förmåga att hålla deadlines och arbesta självständigt. - God förmåga att kommunicera med kollegor och chef, ha kontinuerlig kontakt med uppdatering av ditt arbete - Kunskap inom grafisk design och formgivning - Kunskap inom videoredigering och produktion - Kunskap inom fotografering och redigering - Kunskap inom marknadsföring och social media - Meriterande om du har kunskap inom Adobe Express & Adobe Premier - Meriterande om du har kunskap i Wordpress Tjänsten gäller till att börja med på deltid men har stor potential att växa till heltid om du är rätt person. För att ansöka skicka in ditt CV och personliga brev till oss. Vi önskar även att du skickar med urval ur din portfölj: · Minst en film du har redigerat själv samt foton med val av tema: fastighet, inredning eller mat. · Övrigt relevant material som du anser visar upp din kompentens, kreativa uttryck eller bidrar till en fullgod bild av dig som content creator. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 februari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Concept/Branding Artist - Games

Concept Artists play an important role at Embark, not just to work with initial concept work and pitches, but also to help align the team and enable the team to reach the vision and direction. They work with all crafts and other parts of the organization to visualize and help Embark to excel. We see the Concept Artist as a role that is deeply embedded in the team; involved in every step of game creation: from the start of the concept exploration, to marketing and communication, to bug fixes, polish and paintovers and to working close to gamers in the live phase of the game. Due to the versatile and cross-disciplinary nature of a Concept Artist, they need to work closely with other crafts and have great communication and collaboration skills. A Concept Artist at Embark needs previous experience within game development to understand the limitations of real time entertainment, great understanding of art, architecture, anatomy, nature, composition, lighting, colour theory, materials and composition. Examples of responsibilities - Digital painting and concept discovery - Concepts and blueprints for asset creation and production - Compile reference images to align and guide the team to success - Create moodboards and collect reference material to reach the direction presented by directors - Create paintovers to guide and direct the team - Create marketing and communication assets - Create visual mockups for a wide range of items and needs - Play the game, participate in playtests and provide feedback - Create plans for content production for the level - Work with and review content from relevant external partners We would love if you have - Minimum 3 years of relevant professional concept art experience - Excellent visual skill set and deep artistic understanding and knowledge - Follow directions and deliver to quality from a visual, game play and technical perspective - Always work to support the product, game and the team, not to make pretty pictures - Great communication and collaboration skills - Understanding of the technical aspects of the game, memory and performance - Great understanding of the the game play experience of the game - Great appreciation and knowledge for visuals within multiple mediums, such as games, fashion, nature, architecture and movies - Estimate tasks and time, update plans, and deliver content to quality according to directions - Be a role model, culture carrier and spokesperson for Embark At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Environment Artist - Games

Environment Artists create the physical space where the players experience the game. The role is extremely versatile and a wide range of techniques and experiences are required. Due to the versatile and cross-disciplinary nature, they need to work extremely close with other crafts and have great communication and collaboration skills. At Embark we are constantly evolving our tools and workflows with the ambition of eliminating tedious and manual input. This in turn means the role of an Environment Artist constantly changes, with the Artist having to adapt to new tools, workflows, and mindset, as many traditional tasks move towards proceduralism and automation. As an Environment Artist at Embark we value multiple years of previous experience within game development, with a deep understanding of modelling, texturing, shaders, lighting and photogrammetry. Knowledge and interest within traditional arts, architecture, colour theory, geography, geology, and other relevant fields is also highly valued. Example of responsibilities - Props placement, terrain sculpting, and creation of natural biome content - 3D modelling, texturing and shader work - Create moodboard and collect reference material to reach the direction presented by directors - Work with photogrammetry and attend photogrammetry reference trips - Play the game, participate in playtests and provide feedback - Create plans for content production and workflows - Work with and review content from relevant external partners We would love if you have - Excellent visual skillset and deep artistic understanding and knowledge - A portfolio that showcases realistic game art - Great understanding of the technical aspects of the game, memory and performance - Follow directions and deliver to quality from a visual, gameplay and technical perspective - Great communication and collaboration skills - Great understanding of the the gameplay experience of the game - Ability to deliver according to agreed time and budget constraints - Estimate tasks and time, update plans, and deliver content to quality according to directions - Be a role model, culture carrier and spokesperson for Embark At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Sommarvikarier till Piteå-Tidning

Piteå-Tidningen är det dominerande nyhetsmediet i Pite Älvdal. Vi bevakar Piteå, Älvsbyn, Arjeplog och Arvidsjaur. Ett sommarvikariat på vår centralredaktion i Piteå erbjuder varierade uppdrag, en chans att vara kreativ med egna idéer och en plats i händelsernas centrum. Piteå är en rik sommarstad med många olika arrangemang, som den stora fotbollsturneringen och folkfesten Piteå Summer Games och festivalen Piteå dansar och ler. I rollen som reporter får du chansen att vara med och sprida kunskap, information och granska samhällsviktiga frågor som våra läsare får ta del av. I rollen kommer du arbeta brett som nyhetsjournalist. Vi söker också reportrar med sportkompetens som är redo att bevaka allt mellan fotboll, löpning och personliga livsöden kopplat till sportens värld. Som reporter är din huvudsakliga arbetsuppgift att skriva redaktionella texter samt ta bilder till dessa. Du får också liverapportera och producera enklare videomaterial. Vi arbetar med digitalt fokus med tydliga mål där läsarna alltid står i centrum. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete och värderar ett eget idéarbete högt. Vi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för den lokala journalistiken och brinner för att få berätta om det som berör människors vardag. Du är nyfiken, flexibel, kan sätta dig in i nya frågor och jobbar aktivt för att dina publiceringar ska fånga läsarnas intresse. Du är kreativ och kommer med egna idéer och du är stilistiskt skicklig. Du har god förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende för såväl intervjupersoner som våra läsare. B-körkort är ett krav då det förekommer bilkörning i tjänsten. Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eventuella frågor om tjänsterna besvaras av Mari Gustafsson, chefredaktör, 070-260 40 47. Facklig företrädare SJF är Micke Lindgren, 070-260 10 04. NTM Media är ett av Sveriges största bolag för lokal media. Kärnan i vår verksamhet är en fri och oberoende journalistik som skapar lokal samhällsnytta och värnar demokrati. Vi levererar lokala nyheter idag för ett bättre samhälle imorgon. NTM Media ägs av NTM, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Det är med stolthet vi erbjuder våra kunder nyhetsmedia som en trovärdig kanal och viktig del i en komplett mediemix. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

8 februari 2024
Sista ansökan:
5 augusti 2024
UI/UX Designer - Games

As a UI/UX Designer you will be working on one of our Game Projects together with other designers, artists and engineers. The role will require to take on many different kinds of tasks with a tremendous amount of influence over our end-user experience. You're experienced in user-centered design and have a profound understanding of effective system-oriented design. You've been part of shipping games on platforms such as PC, console or mobile and have a particular interest in live service free-to-play games. You love playing and analyzing games, breaking the design down and understanding the pros and cons of different design choices. You are effective at communicating and collaborating with peers, making sure everyone feels like they can contribute to the design. Example of responsibilities - Design and iterate on the UI of the project - Create wireframes, interactive prototypes, and documentation that clearly convey ideas - Effectively communicate designs to the product and design teams - Work together with designers, engineers, artists, and UX researchers to develop game features - Implement UX features in Unreal engine - User-test on prototypes, other software, and conceptual ideas - Help leveling-up UX understanding and skill at Embark, drive the discipline forward We would love if you have - A creative and curious mind with a passion for games and user experience - Enjoyment of creative collaboration - you want to design and share with others - Background in live service free-to-play games, analytics and A/B testing - 5+ years of experience with a proven track record from the gaming industry - Knowledge of using C++, blueprints and a scripting language called Angelscript - Fluency in English At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Game Designer

We are looking for a talented Game Designer to join one of the game teams here at Embark, a team that is currently numbering around ~100 developers. As a Game Designer at Embark, you will be responsible for detailed design work on a project, writing, iterating and implementing designs for features and mechanics, delivering high quality, balanced and scalable systems and player experiences for a 3D PvP Action Game, with large Live Service ambitions. You will collaborate closely with the Design Director and other designers of the project, in refining concepts and ideas into tangible designs, prototypes and features, as well as Production leadership helping in articulating and establishing estimates, project scope and timelines. You will also own and spearhead game features directly, and work hands-on in cross disciplinary teams while implementing Gameplay Features, together with Animators, Coders and other design disciplines. Examples of responsibilities: - Design, establish and hone emergent gameplay systems, including destruction and physics, as well as elemental gameplay - Design, implementation, tweaking and balancing of weapons and character abilities - PvP Game Mode design and implementation - Game Camera, Character movement and Controls design It would be awesome if you have some of these: - 3+ years of experience designing and making games and a proven track record with shipped games. - A good grasp of AAA PvP gameplay and systems design, including player psychology, UX design and gameplay mechanics and dynamics. - Proficiency with the Unreal Engine and experience with Blueprints and scripting. - A creative and curious mind. - A good knowledge and familiarity with the various game maker disciplines, coding, animation, game physics, 3D Art, etc. - A great creative collaborator in cross disciplinary groups - Professional English communication skills. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Product Designer

We are seeking a senior Product Designer to join our fantastic design team. As a senior Product Designer at Qliro, you will be responsible for the full design cycle; shaping a strong design framework, conduct research, create prototypes, and create engaging visuals together with your colleagues in the design team. You will have your own dedicated product area where you will work closely together with a Product Manager and Tech to drive your product forward based on research and data. Key responsibilities: - Drive end-to-end product design process from discovery to implementation within one of Qliro’s product areas - Break down complex UX and design challenges into safe & simple and tangible solutions - Work closely with product and the tech team to ensure involvement from an early stage, understand technical limitations and truly focus on the consumer value together - Be part of defining the design framework and ways of working together with the other designers in the design team - Drive design related projects within your passion / area of interest to take Qliro’s design team to the next level - Help growing an insight driven design & product culture at Qliro Who you are: You are a talented Senior Product Designer with a creative mindset on how to solve tasks in an efficient manner. You identify areas for improvements and can work both along a long-term strategic plan and deliver on quick fixes where needed. You have extensive experience working with digital products in fast moving environments and have a good understanding of the financial world and the demands it brings on a great User Experience. Qualifications: - Relevant education and 3-7 years of experience working with product design, preferably within a payments domain - Figma is your best friend - Attention to detail and ability to work in a fast-paced environment - Strong collaboration skills, a real team player - Experience of working within the financial industry or a good understanding of the financial systems via interests - Are naturally very curious and insights / data driven - Can create structure in chaos, by being very self-driven and action oriented - Strong proficiency in Swedish, both writing and speech WOW in everything we do Qliro is the place for you who are curious, passionate and love collaboration. Together we have the power to create wow in everything we do. Feel comfortable being you, bringing your own unique perspectives. At Qliro there is a place for you whoever you are. Differences are a strength. We love flexibility and remote work, we also believe in the power of meeting in real life. With a mix of working remote and collaborating in the office, we believe in a flexible workplace that suits you and Qliro.

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Senior Prop Artist

This role will allow you to be a part of the production of AAA games at a great game studio. Since the game you will be working on is in full production, you will need to hit the ground running. However, since our employees are our most valuable asset, you will get thorough onboarding as well as all the tools and subsequent support you need to develop and achieve great results. Collaboration is key, and working in cross-discipline teams allows us to bring together our expertise and create the best possible experiences for our players. We are looking for people who want to have fun at work, share ownership, and make smart decisions; responsible people who have a positive attitude, are passionate, and value professionalism. We have an opening for a Senior Prop Artist with great team spirit and sound technical knowledge! A genuine interest in creating 3D Art is expected - this is why you got into the business, right? We trust you - as a senior - to be a mentor for juniors and a sounding board for others. You will be working closely with the team to make sure we achieve the best quality in terms of visuals, playability, and performance. Requirements: - Several years of experience within the field and shipped at least one AAA title - Experience with outsourcing - Game engine experience, e.g. (examples) Unreal Engine, Frostbyte, Snowdrop, Cryengine, Unity, etc - Proficient in at least one 3D Software, e.g. Blender, Maya, 3DS Max, Modo, etc. - Solid understanding of game development 3d modeling, e.g. subdiv modeling, texture baking, remeshing, scan re-purposing, trims - Proficiency in Substance Painter - Solid understanding of the texture mapping and material setups - Good sense of form, shape, silhouette, and proportion in regard to objects - Solid understanding of PBR workflows - Experience with mentoring others - Solid English and communication skills That Little Extra: - Experience with Unreal Engine 5 in particular - Experience with photogrammetry - Good understanding and proficiency in Substance Designer Who we are Sharkmob was founded in 2017 and has offices in Malmö, Sweden, and London, UK. The studio develops AAA-quality games for PC and console, using the Unreal Engine to power its ambitions of taking multiplayer games to new heights. Currently, we are working on two major projects: Exoborne - a Sharkmob original game created in Malmö, is a tactical, open-world extraction shooter set in the United States torn apart by apocalyptic forces of nature. The second project, developed in London, is another Sharkmob original IP yet to be announced. Our first game, Bloodhunt - a battle royale set in the Vampire: The Masquerade universe, was released on 27 April 2022. At Sharkmob, we are committed to building an inclusive team that represents diverse backgrounds, perspectives, and skillsets - because we believe that helps us create great games. We welcome all candidates who are aligned with our core values of shared ownership, smart decisions, and, last but not least - having fun! We hope you want to join us on our adventure and become a part of our crew. You can find more great perks (https://career.sharkmob.com/pages/perks) of being a crew member. If you want to know more about Sharkmob and our projects, visit our homepage (https://www.sharkmob.com/).

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024