Skolbibliotekarie till Tannbergsskolan
Lycksele kommun
Bibliotekarier och arkivarier

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Utbildingscentrum söker en skolbibliotekarie till Tannbergsskolans bibliotek. Vi är södra Lapplands största utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och anpassad skola för ungdomar och vuxna. Vår vision är att tillsammans skapa drivkraft för det livslånga lärandet enligt devisen – hjärna med hjärta!  Vi söker en skolbibliotekarie till Tannbergsskolans nyrenoverade bibliotek. Du kommer ha ansvar för utlåning och återlämning av läromedel och skönlitteratur. Ett uppdrag av yttersta vikt är att aktivt bidra till att göra biblioteket till en pedagogisk resurs samt att stimulera eleverna till läsning i nära samarbete med gymnasiets rektorer och lärare. Som skolbibliotekarie kommer du att ansvara för inköp, gallring samt att hålla god ordning och trivsel i biblioteket. Du bemannar bibliotekets utlånings- och informationsdisk, håller i biblioteksintroduktion för elever och samarbetar med skolans pedagogiska personal. Att upprätta och uppdatera en biblioteksplan samt att samarbeta med kommunens stadsbibliotek är en annan del i uppdraget. Du kommer att ingå i skolans servicegrupp (administratörer) vid planering av vissa skolövergripande aktiviteter. Som skolbibliotekarie arbetar du tillsammans med en biblioteksassistent på ca 50%.  DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom biblioteks-/informationsvetenskap eller motsvarande och som tycker om att arbeta med barn och ungdomar. Högskoleexamen inom Biblioteks- och informationsvetenskap eller annat likvärdigt område ses som meriterande. Tidigare arbete med barn och ungdomar är en fördel. Du bör ha goda kunskaper i datahantering samt i litteraturvetenskap. Erfarenheter av biblioteksarbete är meriterande.  Vi söker dig som kan leda och organisera ditt arbete så att en trygg och inkluderande lärmiljö för våra elever skapas. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du ser nyttan i att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Du ser biblioteket som en viktig pedagogisk resurs och naturlig del i lärandet i skolan. Du kan leda grupper av elever som behöver introduktion till hur biblioteket fungerar, samt entusiasmera elever till läsning. Vi är en värderingsstyrd organisation och därför är det viktigt att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.  Omfattning: 75-100% Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapstränare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1133, senast 2025-07-06. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Arkivarie till Public People
Public People AB
Bibliotekarier och arkivarier

Om oss Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsult- och bemanningsföretag som hjälper offentlig sektor runtom hela landet med interimslösningar inom främst specialist- och chefsområden. Som medarbetare på Public People blir du en viktig del av vårt kvalificerade nätverk med kompetenta, kvalitetsmedvetna och prestigelösa medarbetare, som alla har en sak gemensamt; viljan att bidra till och göra skillnad inom den offentliga sektorn. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. Samtidigt enas vi alla oavsett roll, kring vår värdegrund som speglas i allt vi gör: kvalitet, förtroende, självledarskap och hjärta. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Vi är flexibla och skräddarsyr anställningar för att passa individen. Hos oss är målet att du ska hitta balans mellan arbetsliv och privatliv och det finns ofta möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! Vi söker just nu arkivarier med ett brinnande intresse för långtidsbevarande, kulturarv och att hjälpa våra kunder med långsiktiga lösningar i sin informationshantering. Tycker du att arkiv och informationsförvaltning är en utav de roligaste sakerna du vet och dessutom är lyhörd, ödmjuk samt nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din roll? Då tycker vi att du ska söka dig till oss! Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att ha en omväxlande roll där dina arbetsuppgifter kan bestå av att hjälpa våra kunder med såväl strategiska som operativa frågor inom digitalisering och arkivhantering. Du kommer att arbeta med sedvanliga arkivfrågor såsom exempelvis att ordna och förteckna, uppdatera dokumenthanteringsplaner, se över och revidera klassificeringsstrukturer, arkivförteckningar och skapa ordning i kundernas arkiv, oavsett om det är det analoga eller digitala. I din roll ingår även att vara ett bollplank och stöd till verksamheten i att besvara allmänna arkivfrågor och hjälpa våra kunder i det dagliga, operativa arbetet. Du kommer att vara en nyckelperson i kundens arbete med informationsförvaltning och får unika möjligheter att vara med och utveckla samt driva kundernas arkivarbete. Som anställd hos oss kan du förvänta dig att få stöd och coachning i ditt arbete som konsult samt en varierande och utvecklande roll där du kommer att lära dig otroligt mycket! Din profil Som konsult på Public People kommer du att ställas inför en variation av arbetsuppgifter, alla kopplade till ditt specialistområde. Våra kunder står inför olika utmaningar och du kommer att få möjlighet att stötta de i att effektivisera och förbättra deras arkiv- och informationshantering, både på lång och kort sikt. Vi söker därför dig som är flexibel, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att prioritera. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med många kontaktytor och varierande uppgifter. Vidare är du lösningsorienterad och har god pedagogisk förmåga då arbetet många gånger kräver kompetensöverföring. Krav: Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap motsvarande minst 60 hp Minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete som arkivarie, gärna inom offentlig sektor Flytande i svenska språket i både tal och skrift Låter detta intressant? Tveka då inte och skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt team! Ansök redan nu, urval sker löpande. Kontakta oss så får du veta mer! Paloma Carroza, Affärsområdeschef Public People på; [email protected] eller telefon 072-890 04 80 GDPR Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida ”Connect”. Annonserings- och rekryteringshjälp Inför rekryteringsarbetet har Public People tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla former av annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Fullstackutvecklare med fokus på React
Centric Professionals AB
Designer inom spel och digitala medier

Vill du ta plats i ett snabbväxande techbolag där din kod påverkar verkligheten, varje dag? Vår kund i Göteborg utvecklar moderna beställningsplattformar och kassasystem som används av hundratals restauranger och butiker. Nu söker vi dig som är fullstackutvecklare med frontend-fokus och som vill bygga skalbara lösningar i ett tight team med korta beslutsvägar. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag, men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som fullstackutvecklare med fokus på frontend kommer du att arbeta med hela teknikstacken, men med särskilt ansvar för att utveckla och förfina användargränssnitt i React. Du är involverad i hela utvecklingsprocessen, från att tolka krav och utforma arkitektur till att skriva kod, testa och leverera stabila releaser. Din vardag innehåller såväl nyutveckling som förbättring av befintlig kod genom refaktorering och optimering. Du har ett skarpt öga för detaljer och säkerställer att användarupplevelsen håller hög kvalitet, både visuellt och funktionellt. Tillsammans med teamet arbetar du agilt i sprintar och deltar aktivt i code reviews och pull requests. Du håller dig uppdaterad på ny teknik, testar gärna nya ramverk och är med och påverkar tekniska beslut. Vid behov kliver du även in och stöttar med djup teknisk support när komplexa problem uppstår. Din profil och kvalifikationer - Minst fyra års erfarenhet av systemutveckling - Djup kunskap i React och gärna även React Native - Har arbetat fullstack och kan ta dig an både frontend och backend - Tidigare varit med och utvecklat ett molnbaserat produktionssystem eller SaaS-plattform - Van vid CI/CD, versionshantering och automatiserade tester - Har eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande kompetens - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av PHP och Laravel - Kunskap i TypeScript - Androidutveckling i Java eller Kotlin - Erfarenhet av backenddesign, API-hantering och databasmodellering Vem är du? Du är självgående, lösningsfokuserad och gillar att jobba nära både teknik och affär. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett öga för användarupplevelse och tycker om att bygga hållbar kod med kvalitet. Samarbete är en självklarhet för dig, du delar gärna med dig av kunskap och bidrar till ett prestigelöst teamklimat. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Biblioteksansvarig till Drottning Blankas Gymnasieskola Söderport i Malmö
DBGY Kronan AB
Bibliotekarier och arkivarier

Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas Gymnasieskola Söderport i Malmö startades 2009 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsprogrammet, Hår- och makeupstyist samt Vård- och omsorgsprogrammet. Vi finns mycket centralt mellan Lilla Torg och Gustav Adolfs Torg. Biblioteksansvarig till Drottning Blankas Gymnasieskola Söderport i Malmö Ditt uppdrag Vi söker en biblioteksansvarig inför hösten på 20% med ansvar för skolans bibliotek och för läromedel. I tjänsten ingår inventering och hantering av skolbibliotek och läromedel, utbildningsinsatser mot de olika programmen och klasserna kring referenshantering, källkritik samt eventuellt deltagande i öppet studiestöd som skolan håller i. Din profil Vi söker dig som har en utbildning för bibliotek, alternativt vad som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. Vi tänker oss att du har en naturlig pedagogisk fallenhet och är intresserad av att delta i våra ungdomars lärande. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. men önskvärt är augusti 2025. Uppdraget kan fördelas på en heldag i veckan eller, om så önskas, två halvdagar. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem (CV och personligt brev). Vi tillämpar löpande rekrytering och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Annika Silverup, [email protected]. Under vissa sommarveckor har vi begränsade möjligheter att svara, men vi återkommer alltid så fort vi kan till dig. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tuba, stämledare till Östgötamusiken
Scenkonst Öst AB
Musiker, sångare och kompositörer

Vilka är vi? Scenkonst Öst skapar scenkonst med både bredd och spets och verksamheten är till för alla i Östergötland. Scenkonst Öst AB bildades 2016 och består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester, Östgötamusiken och Östgötateatern med Ung Scen Öst. Organisationen består också av ett verksamhetsstöd där det ingår avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet. Värdeorden mod, respekt och delaktighet står för bolagets gemensamma grund och förhållningssätt. Verksamheten har ca 240 anställda och lika många eller fler med anställning på visstid. Omsättningen är ca 265 mkr per år och ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun. Östgötamusiken har ett regionalt uppdrag att erbjuda alla i Östergötland tillgång till levande musik med hög kvalitet på professionell nivå och verka brett inom flera genrer. Östgötamusiken har en bred folklig förankring i hela Östergötland och arbetar aktivt för att hitta nya utmaningar, i samarbeten med frilansartister, dirigenter, solister och ensembler. Hundratals konserter ges varje år i regionen. Vi har 17 anställda heltidsmusiker som är verksamma i Östgöta Blåsarsymfoniker och i ensemblerna Östgöta Brasskvintett, Crusellkvintetten och Östgötabandet. Arbetsuppgifter Som tubaspelare vid Östgötamusiken har du en anställning som heltidsmusiker vilket innebär att du medverkar vid Brasskvintettens och Östgöta Blåsarsymfonikers repetitioner, förberedelser och konserter. Som tubaspelare vid Östgötamusiken ingår också att vara delaktig i Brasskvintettens planering och skapande av produktioner samt att framträda för barn, unga och äldre där vi ställer vissa krav på lämplighet i kommunikationen med åhörarna. Din profil Vi söker dig som är professionell musiker med högskoleutbildning och har erfarenhet av orkester/ensemblespel på hög professionell nivå. Du brinner för ditt instrument och har viss erfarenhet av genreövergripande projekt. Då en stor del av tjänsten består av kammarmusikproduktioner för barn/unga samt äldre med behov att kommunicera med publiken på svenska, är svenska ett krav. Erfarenhet av kammarmusik är meriterande. Övrig information: Provspelning sker efter kallelse den 24 september 2025 i Östgötamusikens lokaler i Linköping. Pianist finns tillgänglig. Obligatoriska verk: Ralph Vaughan Williams, Tuba Concerto sats 1 och 2. Vladislav Blazhevich, Soloetyd for Contrabass Tuba. Notmaterial till provspelningen kommer att finnas tillgängligt för nedladdning på www.ostgotamusiken.se Anställningsform: Tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Omfattning: 100% Tillträde: Efter överenskommelse. Placering: Linköping. För frågor om tjänsten: Maria Eklund, Konstnärlig chef [email protected] 076 - 569 99 31 Fackliga kontaktpersoner Andreas From, SYMF [email protected] 070 - 697 62 27 Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV, till [email protected] Skriv ”Tuba” i ämnesraden på mejlet. Senast den 1 september 2025 vill vi ha din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsvariation eller ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Trumpet, stämledare till Östgötamusiken
Scenkonst Öst AB
Musiker, sångare och kompositörer

Vilka är vi? Scenkonst Öst skapar scenkonst med både bredd och spets och verksamheten är till för alla i Östergötland. Scenkonst Öst AB bildades 2016 och består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester, Östgötamusiken och Östgötateatern med Ung Scen Öst. Organisationen består också av ett verksamhetsstöd där det ingår avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet. Värdeorden mod, respekt och delaktighet står för bolagets gemensamma grund och förhållningssätt. Verksamheten har ca 240 anställda och lika många eller fler med anställning på visstid. Omsättningen är ca 265 mkr per år och ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun. Östgötamusiken har ett regionalt uppdrag att erbjuda alla i Östergötland tillgång till levande musik med hög kvalitet på professionell nivå och verka brett inom flera genrer. Östgötamusiken har en bred folklig förankring i hela Östergötland och arbetar aktivt för att hitta nya utmaningar, i samarbeten med frilansartister, dirigenter, solister och ensembler. Hundratals konserter ges varje år i regionen. Vi har 17 anställda heltidsmusiker som är verksamma i Östgöta Blåsarsymfoniker och i ensemblerna Östgöta Brasskvintett, Crusellkvintetten och Östgötabandet. Arbetsuppgifter Som trumpetspelare vid Östgötamusiken har du en anställning som heltidsmusiker vilket innebär att du medverkar vid Brasskvintettens och Östgöta Blåsarsymfonikers repetitioner, förberedelser och konserter. Som trumpetspelare vid Östgötamusiken ingår också att vara delaktig i Brasskvintettens planering och skapande av produktioner samt att framträda för barn, unga och äldre där vi ställer vissa krav på lämplighet i kommunikationen med åhörarna. Din profil Vi söker dig som är professionell musiker med högskoleutbildning och har erfarenhet av orkester/ensemblespel på hög professionell nivå. Du brinner för ditt instrument och har viss erfarenhet av genreövergripande projekt. Då en stor del av tjänsten består av kammarmusikproduktioner för barn/unga samt äldre med behov att kommunicera med publiken på svenska, är svenska ett krav. Erfarenhet av kammarmusik är meriterande. Övrig information: Provspelning sker efter kallelse den 2 oktober 2025 i Östgötamusikens lokaler i Linköping. Pianist finns tillgänglig. Obligatoriska verk: Joseph Haydn, Trumpetkonsert sats 1 och 2. Theo Charlier, Etyd nr 2. Notmaterial till provspelningen kommer att finnas tillgängligt för nedladdning på www.ostgotamusiken.se Anställningsform: Tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Omfattning: 100% Tillträde: Efter överenskommelse. Placering: Linköping. För frågor om tjänsten: Maria Eklund, Konstnärlig chef [email protected] 076 - 569 99 31 Fackliga kontaktpersoner Andreas From, SYMF [email protected] 070 - 697 62 27 Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV, till [email protected] Skriv ”Trumpet” i ämnesraden på mejlet. Senast den 15 september 2025 vill vi ha din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsvariation eller ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Skolbibliotekarie till Berzeliusskolan
Linköpings kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.  Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Berzeliusskolans skolbibliotek är gemensamt för alla elever och vi söker en ny medarbetare för ett vikariat. Du kommer ingå i ett mindre team där du kommer vara en av tre bibliotekarier som är direkt underställda skolans områdeschef.  Du kommer att arbeta mot arbetslag och elevgrupper i skolans olika verksamheter och mot samtliga tre skolformer. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla bibliotekets roll i elevernas lärande och utveckling och samverka med lärarna i detta uppdrag.  En viktig del i ditt arbete kommer vara att förstärka elevernas digitala kompetens och utveckla deras medie- och informationskunnighet. Det sker bland annat genom handledning och undervisning i informationssökning och källkritik. Du håller i bokcirklar och andra läsfrämjande aktiviteter tillsammans med lärarna i syfte att utveckla elevernas lärande. Din arbetsplats Berzeliusskolan ligger centralt i Linköping på gångavstånd från resecentrum. Skolan är väletablerad och utvecklingsinriktad och har elever från hela Östergötland även om majoriteten är från Linköpings kommun. Här finns grundskolans högstadium, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Gymnasieskolan omfattar naturvetenskaps- och teknikprogrammen samt introduktionsprogram för nyanlända elever och ett individuellt alternativ. På grundskolan finns bland annat en idrottsprofil, samt en nationell spetsutbildning mot matematik och naturvetenskap. Vår anpassade gymnasieskola har två nationella program och ett individuellt alternativ. Totalt finns cirka 1900 studerande och drygt 300 anställda på skolan. Besök gärna vår hemsida för mer information kring oss som arbetsplats och vad vi som arbetsgivare erbjuder dig som anställd.   Du som söker Vi söker dig som har en högskoleexamen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god litteraturkännedom och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i såväl skolans värld som en mångkulturell miljö samt har bred IT-kunskap. I rollen som bibliotekarie på Berzeliusskolan har du ett intresse för och kunskap om läslust och skapande. Du tycker om att arbeta med människor och har lätt för att skapa goda relationer med skolans elever. Du är flexibel, nytänkande samt ser möjligheter med digital teknik i pedagogiska sammanhang och är beredd att pröva nya arbetsformer. Som person är du ansvarstagande och kan jobba både självständigt och i samspel med andra. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-04 Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 2025-08-04 tom 2025-12-31 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15351 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Interim-chef till Helsingborg
Centric Professionals AB
Övriga yrken inom kultur och underhållning

Vill du axla en nyckelroll i koncernledningen hos en samhällsviktig aktör? Har du gedigen erfarenhet av att leda andra seniora chefer och en vana att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan denna roll som Interim-chef vara nästa spännande uppdrag för dig. Detta underkonsultuppdrag är placerat i Helsingborg. Tillträde sker med viss tillgänglighet i augusti för överlämning, och därefter heltid från september till slutet av april 2026. Arbetsuppgifter Som Interim-chef för Affärsstöd får du det övergripande ansvaret för fyra centrala stödfunktioner: -     Inköp -     HR, lön och arbetsmiljö -     Dokument, lagefterlevnad och kvalitet -     Fastighet och internservice Du leder och coachar fyra erfarna avdelningschefer och säkerställer att affärsstödet bidrar till affärsnytta, efterlevnad, effektivitet och trivsel i hela organisationen. Uppdraget innefattar även: -     Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut -     Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner -     Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem -     Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna -     Omvärldsbevakning och implementering av god praxis Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som Interim-chef för Affärsstöd tror vi att du har: -     Minst 15 års erfarenhet från ledningsgrupps- eller koncernledningsarbete, med direktrapporterande chefer -     Minst 10 års erfarenhet av att leda andra seniora chefer inom affärsstödjande funktioner -     Förmåga att kombinera strategisk höjd med operativ och taktisk handlingskraft -     Relevant akademisk utbildning (exempelvis inom HR, ekonomi, inköp eller juridik) -     Mycket god förståelse för offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från kommunalt eller offentligt ägt bolag Meriterande är även: -     Erfarenhet av kvalitets- och ledningssystem -     Kunskap om offentlig upphandling och arbetsrätt -     Bakgrund inom energibranschen eller annan samhällsviktig verksamhet Du är en trygg och tydlig ledare som inger förtroende och skapar engagemang. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och vana vid att fatta beslut. Dessutom är du kommunikativ och förändringsinriktad – med affärsmässighet som ledstjärna. Låter det intressant? Hör av dig så berättar vi mer! Vad vi erbjuder •    Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut -    Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner -    Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem -    Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna -    Omvärldsbevakning och implementering av god praxis Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Operations Manager
Imployy AB
Bild- och sändningstekniker

📍Plats: Stockholm. 📅Varaktighet: Tillsvidare. 🏢 Anställningsform: Tillsvidare. Arbetsbeskrivning: Vi söker en erfaren Operations Manager som ska säkerställa att våra affärsprocesser fungerar smidigt. Den idealiska kandidaten har en stark teknisk bakgrund samt goda ledaregenskaper, problemlösningsförmåga och erfarenhet av att optimera arbetsflöden. Ansvarsområden: Leda och hantera den dagliga verksamheten. Utveckla och implementera operativa strategier. Följa upp nyckeltal (KPI:er) och ta fram resultatrapporter. Ansvara för leverantörsrelationer och säkerställa en effektiv leveranskedja. Driva processförbättringar för att öka produktiviteten. Krav för att söka tjänsten: Kandidatexamen inom teknik eller likvärdigt område. Minst 2 års erfarenhet av operativt arbete eller liknande roll. Stark kommunikationsförmåga och god problemlösningsförmåga. Erfarenhet av operativa system och verktyg. Flytande engelska i tal och skrift. Följande är meriterande: Erfarenhet av personalledning inom teknik- eller konsultbranschen. Tidigare arbete inom en snabbväxande eller förändringsdriven organisation. Förmåga att analysera data och ta fram insikter för verksamhetsutveckling. Erfarenhet av att arbeta med affärssystem (t.ex. ERP, CRM). Kunskap om Lean, Six Sigma eller andra processförbättringsmetoder. Varför jobba med oss? Vad vi erbjuder: • Möjlighet att arbeta med meningsfulla projekt hos förstklassiga kunder. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • En inkluderande arbetsmiljö där alla är välkomna. • En stödjande och utvecklingsinriktad arbetsplats. • Vi har kollektivavtal, vilket innebär trygga anställningsvillkor, tjänstepension, försäkringar och andra förmåner. Ditt CV och dina uppgifter kommer att sparas i vår databas, och vi kommer att se till att matcha dem med rätt kund och rätt tjänst när möjligheten uppstår. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna vår nästa kollega till teamet. På Imployy är vi engagerade i att bygga en mångsidig och talangfull arbetsstyrka genom att koppla samman skickliga yrkespersoner med rätt möjligheter. Vi fokuserar på att matcha kandidater baserat på deras expertis, erfarenhet och karriärmål. Vår arbetsmetod präglas av integritet, innovation och en passion för att skapa meningsfulla karriärvägar. För att läsa mer om oss och vad vi gör, besök gärna www.imployy.com.

21 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Content Creator Kläppen Ski Resort
Kläppen Ski Resort AB
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Älskar du jobba med människor i fantastisk och kreativ miljö? Kläppen är Sveriges största privatägda fjällanläggning och den första skidanläggning du kommer tilli Sälenfjällen. Vi är privatägda med mycket långsiktigt tänk i all vår utveckling vilket är unikt i branschen. Det ska kännas stor skillnad att besöka Kläppen, oavsett om du är medarbetare eller gäst hos oss. Vi drivs av passion för utveckling, att göra allt med riktig och ärlig kvalitet. Kännetecken är stark sammanhållning med en hög servicegrad & stort engagemang bland medarbetare. Våra värdeord är Tryggt, Omtänksamt, Personligt och Professionellt, TOPP helt enkelt. Våra gäster är aktiva familjer där 97% av alla gäster är mer än nöjda med sitt besök och en stor del återvänder årligen. Vår vision är att vara den mest upplevelserika semesterorten i Skandinavien, dit gästerna har som högsta önskan att besöka. Vi jobbar även för att blien reseanledning året runt för alla som gillar naturen och friluftslivet i de svenska fjällen. Om tjänsten Som Content Creator kommer du främst arbeta med att skapa kreativt och inspirerande material till Kläppens sociala mediekanaler. Du kommer jobba med hela processen från planering, skapande och publicering och förväntas ha bra förståelse kring vad som driver engagemang, räckvidd och konvertering på sociala medier. I ditt ansvarsområde ingår fotografering, filmning , retuschering av bilder och redigering av rörligt material till sociala medier, våra hemsidor och andra plattformar. Du har mycket goda kunskaper av att skapa content till digitala kanaler. Vi ser att du kan jobba kreativt och självgående och har förmågan av att driva projekt självständigt. Kvalifikationer Mycket goda kunskaper av arbete med content till sociala medier som Meta och Tiktok Strategisk förståelse för sociala medier Erfarenhet av analys och uppföljning kopplat till sociala medier Erfarenhet av att fotografera/filma och redigering av film och foto Erfarenhet av att flyga drönare och använda för foto/film. B-körkort Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriter Erfarenhet av att arbeta på ett snabbväxande företag Goda kunskaper i After Effects, Premiere Pro eller likvärdiga program. Goda kunskaper i Adobe Photoshop, Illustrator och InDesign Erfarenhet av CMS system och webbutveckling. Erfarenhet av att jobba med paids social Jobbat med influencer marketing Personliga egenskaper Som person är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du är social och har lätt för att prata med gäster och kollegor samt trygg med att intervjua personer och få dem att känna sig bekväma framför kameran. Du kan arbeta självständigt men också ha enkelt för att kunna samverka med kollegor och externa partners. Du är kreativ och driven, trygg och självsäker. Att Du har vinter, skid- & snowboardåkning och andra aktiva aktiviteter som intresse är en självklarhet. Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper och uppskattar initiativförmåga, ett positivt synsätt och att du stimuleras av en dynamisk arbetsmiljö, där du tillsammans med härliga kollegor får möjlighet att bidra till Kläppens framtida utveckling. Vi tror också mycket på att du lär dig under tiden du arbetar och personlig utveckling på jobbet, det finns goda möjligheter att växa i din egen kunskap och din personliga utveckling. Till din ansökan ser vi gärna att du bifogar en portfolio på tidigare arbete. Arbetsplats Tjänsten är placerad på Kläppen Ski Resort i Sälenfjällen Anställningens start  Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning Heltid. Kväll och helgarbete förekommer. Sista ansökningsdatum 13 juli Vi läser ansökningar löpande och kallar till intervju. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten besvaras av Lennart Stolpe, marknad- och kommunikationschef. 0280-96245 eller [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025