Koordinator

DITT NYA JOBB: Som koordinator hos oss på IC Gruppen kommer du att spela en central roll i att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår kundtjänst och för våra servicemontörer. Ditt huvudansvaret kommer va att säkerställa att montörerna levererar högkvalitativ, tillfredsställande kundservice och korrekt utförd arbete till våra kunder. I rollen kommer du att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare för att de ska ha de färdigheter som krävs i att bemöta kunder med god service. I ditt arbete kan det även förekomma att du kommer arbeta med förbättringar av processer för att nå goda resultat. DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER: Hantering av den dagliga driften (telefon, mail, schemaläggning, lagerhantering) Implementera bästa praxis för kundtjänst och upprätthålla hög kundnöjdhet. Skapa och övervaka nyckeltal för att mäta avdelningens prestation Hantera och lösa kundklagomål och förfrågningar på ett effektivt och professionellt sätt Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kommunikation och samordning. VIKTIGT FÖR TJÄNSTEN: Erfarenhet efterfrågas Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktioner & personal på ett professionellt sätt Analytisk förmåga för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering Förmåga att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö Förmåga att fatta beslut och hantera pressade situationer VI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet av att arbeta självständigt men samtidigt vara teamorienterad Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundrelationer God dator & telefonvana Du är strukturerad, ordningsam och har god administrativ förmåga Du är lösningsorienterad och har god samarbetsförmåga Körkort IC GRUPPEN SOM ARBETSGIVARE Vi är ett bolag som är i en stor tillväxtfas vilket ger dig som anställd möjlighet till att utvecklas. Med många kollegor och en stor gemenskap satsar vi på våra anställda & vår utveckling som bolag. Som medarbetarna brukar säga ”Det händer alltid något på IC”. Utöver ovan erbjuder vi dig tillgång till ett gemensam gym som vi har i vår fastighet, på onsdagar har vi gemensam sportaktivitet.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Process transfer specialist

Arbetsbeskrivning Polypeptide söker nu dig som vill bli vår nästa Process Transfer Specialist! Gruppen expanderar och därför söker vi nu två Process Transfer Specialists. I den här rollen får du möjlighet att jobba med nya spännande projekt samt med många olika kunder. Det är en roll där du hela tiden kommer att utvecklas och utmanas positivt, då inget projekt är det andra likt. Du blir en del av ett team som idag består av 7 professionella och engagerade kollegor med hög kompetens och stark samarbetsförmåga. Som avdelning är vi ansvariga för technology transfer av olika projekt från preklinisk fas fram till processvalidering har utförts. Som Process Transfer Specialist kommer du att vara produktionsrepresentant i nya kundprojekt, samt driva och koordinera produktionsrelaterade uppgifter. Du fungerar som spindeln i nätet och har en avgörande roll för produktionens framgång. Rollen omfattar även en del kundkontakt där du får möjlighet att bygga starka och professionella relationer.   Du får en gedigen ingång i bolaget och startar med en tid i produktionen för att lära dig produktionsprocessen från grunden så att du får en stabil kunskapsgrund i din roll som Production Specialist.   Kulturen du möts av präglas av trevliga människor, stor hjälpsamhet och en miljö där alla pratar med alla. Tempot är högt och syftet gott.   Vi kommer att arbeta med löpande urval och du är välkommen att söka via www.randstad.se, senast 2024-04-22. Vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig sammanfoga det till ett dokument. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karolina Andersson på [email protected]. Ansvarsområden Ansvarsområden i tjänsten, i breda drag: Arbeta med samtliga steg vad gäller processöverföring (technology transfer) från kund till Polypeptide eller inom Polypeptide Group Arbeta i nära samarbete med Process Development, för en lyckad processöverföring Skriva/driva/granska kvalitetsdokument så som MBPR, SOP, ändringsbegäran, CAPA, riskbedömningar, avvikelseutredningar Representera produktionen i projektteam både internt och externt Vara ansvarig för ett specifikt steg i peptidtillverkning (syntes, klyvning eller rening och isolering) och få möjlighet att utöka ansvaret och följa hela tillverkningen i framtiden I samarbete med chef, ansvara för den övergripande produktionsplaneringen, detaljplanering och beläggningsplaner för utrustning gällande tilldelade projekt, samt vara kontaktperson till planeraren Planering/initiering av rengöringsdokument av utrustningar Jobba med vårt ERP system (AX) för att bland annat beställa råvaror till produktionen Supportera och utbilda produktionspersonal när det gäller process- och kvalitetsrelaterade händelser Delta vid kundmöten, audits och inspektioner Kvalifikationer För att trivas och prestera väl i denna roll, ser vi att du har följande erfarenhet och kunskap med dig: Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, exempelvis kemi eller bioteknik Arbetslivserfarenhet inom produktion i Life Science-industrin Processförståelse för läkemedelstillverkning Erfarenhet av GMP Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, samt goda kunskaper i svenska Intresse för skrivande Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av kvalitetsdokumentation, så som riskbedömningar, ändringsbegäran och/eller tillverkningsprotokoll. I ditt arbete är du driven, strukturerad och initiativtagande. Du är orädd och nyfiken, vilket gör att du tycker om att lära nytt. Du trivs i samarbete med andra och är prestigelös, samt har ett gott sinne för planering av ditt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Polypeptide Laboratories (Sweden) AB PolyPeptide är en av världens största oberoende kontraktstillverkare av terapeutiska peptider för läkemedel och kosmetika. PolyPeptide är representerade i Frankrike, Belgien, Indien, Sverige samt USA och sysselsätter ca 1 200 medarbetare. Koncernen är börsnoterad i Schweiz och tillverkar mer än en tredjedel av alla godkända peptidläkemedel globalt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Man ca 30-40 år sökes till Am. reklamkampanj för kaffe!

Shoot: 4 Juni, Stockholm (Räkna med en heldag, 12h) Fitting: 2 Juni, Stockholm (Räkna med 1-2 h på central adress) Callback: 22 Maj, Stockholm (Räkna med 30 min i studio) Audition: Selftape mot instruktioner Arvode: 40.000 sek på faktura Visningsrätt: 1 år, USA (Internet, industrial, new media, stills and moving footage)Rollen är en biroll. Det är inga repliker men lite spel. Vi söker en lång kille med ljus hy, ej snaggad/kortklippt! …………

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Man som kan tänka sig visa sig i bar överkropp sökes!

Nytt härligt uppdrag! 🌱☀️ STATISTER SÖKES! Vi söker dig i åldern 45-70 år som är peppad på en hejdundrans inspelning för ett danskt trafiklarm! Du kommer gestalta ett fotbollsfan och det är viktigt att du kan leva ut i både glädje och sorg. I filmerna råder familjär stämning och belyser sportens förmåga att föra folk samman. Totalt söker vi 40 personer som ska agera statister. (Obs vi kommer sannolikt efterfråga en enklare provfilmning via selftape) Alla utseenden välkomna! Ersättning 2500:- på faktura Inspelningsdatum: STHLM 28/5, 10-12 timmars inspelnings. Rättigheter 2 år europa. Sökande från STHLM m omnejd (väljer du att söka från annan ort ombesörjs samtliga kostnader för resor och boende av den sökande)

15 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Översättare

Som översättaren på ambassaden kommer du att översätta diverse dokument, nyheter, missiv och annat mellan arabiska, engelska och arabiska. Du kommer även att behöva tolka simultant i vissa sammanhang. Därför vi förutsätter att du har väldigt bra förmåga att tala, skriva och tolka mellan språken svenska - engelska - arabiska. Vi förutsätter att du har en kandidatexamen i översättning och minst 3-5 års erfarenhet.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Kulturpedagog

TIO14 är en unik plats för barn mellan 10 och 14 år i Södertälje. Här jobbar vi läsfrämjande för och med målgruppen. Har du driv, engagemang och professionell erfarenhet av läsfrämjande aktiviteter för barn på deras fritid så har vi drömjobbet för dig när vi nu har en ledig plats i verksamheten.    Dina arbetsuppgifter Du bemannar verksamheten TIO14 tillsammans med dina kollegor, driver läsfrämjande aktiviteter och tillgängliggör bibliotekets verksamhet för barn mellan 10 och 14 år. Du bemannar även på stadsbiblioteket i Södertälje och samarbetar med övriga kollegor med fokus på bibliotekets prioriterade målgrupp barn och unga.    Vem är du? För den här tjänsten är ditt engagemang för barns rätt till biblioteksverksamhet viktigast. Bästa möjliga bemötande och att bjuda in till medskapande är avgörande för att målgruppen ska känna sig trygga och skapa grunden för det läsfrämjande arbetet. Vi lägger därför stor vikt personliga egenskaper. Särskilt fokus i arbetet läggs på att möta de barn som har liten eller ingen erfarenhet av bibliotek, som inte vet om vad biblioteket kan erbjuda dem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att möta barn i utanförskap, kanske har du arbetat ideellt eller på annat sätt bidragit till att göra skillnad för socioekonomiskt utsatta barn och unga. Förutom ett gott bemötande är det också viktigt att du arbetar professionellt, kan och uppskattar att samarbeta med andra aktörer och har ett helhetsperspektiv.  Personliga egenskaper: - gott bemötande och genuint intresse av att möta människor - god samarbetsförmåga och trygg i att ta egna intiativ - pedagogisk förmåga och tycka om att arbeta läsfrämjande med barn och unga Krav: - erfarenhet av att leda aktiviteter för barn mellan 10 och 14 år - erfarenhet av arbete på folkbibliotek  - goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: - utbildning inom läsfrämjande, litteraturförmedling eller annan liknande relevant utbildning - erfarenhet av att arbeta läsfrämjande för barn mellan 10 och 14 år på deras fritid - språkkunskaper i arabiska, syriska eller finska är meriterande  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Verksamheten TIO14 finns i Lunagallerian och är en del av Biblioteken i Södertälje. Du ingår i en liten arbetsgrupp som jobbar nära målgruppen, och i en större arbetsgrupp med fokus på bibliotekets prioriterade målgrupp barn och unga. Lästid i tjänsten ingår. Tack vare årsarbetstid kan du styra över din arbetstid, när verksamheten så tillåter. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss!   Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Praktikplats på enheten för de arkeologiska samlingarna

Enheten för de arkeologiska samlingarna ansvarar för myndighetens arkeologiska och osteologiska samlingar, och ingår som en av fyra enheter i Avdelningen för samlingar och forskning. Som myndighetens expertenhet för frågor kring de arkeologiska och osteologiska samlingarna och deras sammanhang deltar enhetens medarbetare i olika projekt, besvarar förfrågningar och handlägger lån. Accession och registrering av nyinkommet material är en central del av enhetens arbete. Enheten arbetar också med samlingsförvaltning, magasinsfrågor, förebyggande konservering. Därutöver arbetar enhetens medarbetare tillsammans med personal från andra avdelningar med t ex programverksamhet, utställningsproduktion och förvaltning av stående utställningar. Tillsammans gör vi historia tillgängligt för fler! De samlingar som enheten förvaltar sträcker sig kronologiskt från människans äldsta tid fram till idag, och omfattar ungefär 10 miljoner föremål samt en mycket stor osteologisk samling. Samlingarna växer kontinuerligt genom att fynd från arkeologiska undersökningar tillförs SHM. Samlingarna är en resurs inte bara för myndighetens utställningar utan är också en forskningsresurs både nationellt och internationellt. Är du intresserad av arkeologiska föremål och samlingsförvaltning? Vill du lära dig hur en arkeologisk samling förvaltas och vårdas? Då kan denna praktikplats passa dig. Hösten 2024 har vi möjlighet att tillhandahålla 1 praktikplats med inriktning på de arkeologiska samlingarna inom Historiska museet. Praktikperioden är flexibel vad gäller längd och omfattning. Du kommer, under handledning av erfaren antikvarie, få delta i det dagliga arbetet inom accession, men också följa det långsiktiga arbetet inom vård och bevarande av de arkeologiska samlingarna. Registrering, uppordning och packning av föremål, liksom publikt arbete i olika former, t ex delaktighet i utställningsförvaltning eller i bloggtexter. Som praktikant hos oss får du även inblick i det övergripande arbetet på en statlig museimyndighet. Du erbjuds möjlighet att delta i det löpande arbetet som utförs vid Enheten för de arkeologiska samlingarna och på Avdelningen Samlingar och forskning. Det kan bland annat handla om att följa samlingsförvaltningens olika processer, såsom tillgängliggörande, magasinsarbete och digitalisering. På avdelningen arbetar intendenter och antikvarier, konservatorer, arkivarie och museiassistenter.  Möjlighet att arbeta sida vid sida med erfarna yrkesverksamma inom ditt intresseområde. En unik möjlighet att applicera dina teoretiska kunskaper i praktiken och få värdefull hands-on erfarenhet. Du kommer också bli en del av ett dynamiskt och inkluderande team som är beredda att stötta dig och dela med sig av sina kunskaper. Vår målsättning är att • Du kommer få tillfälle att bygga upp din kompetens inom ditt valda område och lära dig nya färdigheter som kommer vara ovärderliga för din framtida karriär. • Vi ser till att ge dig konstruktiv feedback och handledning för att hjälpa dig att växa och utvecklas under praktiken. Kompetenskrav Studerande på arkeologisk eller föremålsantikvarisk utbildning på kandidat- eller mastersnivå, med huvudsaklig inriktning mot arkeologi. Vi ser gärna praktikanter från olika bakgrunder och vi är övertygade om att mångfald och inkludering bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Så oavsett vem du är eller var du kommer ifrån, är du välkommen att söka hos oss. Välkommen med din ansökan! Statens historiska museer är Sveriges största statliga museikoncern. I myndigheten ingår Hallwylska museet, Historiska museet, Livrustkammaren, Skoklosters slott, Sveriges museum om Förintelsen och Ekonomiska museet – Kungliga myntkabinettet -med Tumba bruksmuseum. Här ingår också uppdragsverksamheten Arkeologerna, med kontor på fem olika platser i landet. Statens historiska museer har till uppgift att främja kunskapen om och intresset för Sveriges historia samt bevara och utveckla det kulturarv som myndigheten förvaltar. Vår gemensamma vision är ”Tillsammans gör vi historia betydelsefullt för fler”. Myndigheten har ca 350 anställda medarbetare.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Timvikarier teckenspråkstolk till SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. verksamhetsområde specialskola arbetar drygt 600 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet. Våra skolor är tvåspråkiga specialskolor där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskolan/grundsärskolan, enligt specialskolans läroplan. Våra skolor är mångkulturella med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar vars föräldrar är döva eller har en hörselnedsättning. Skolstödsenheten har för närvarande ca 65 medarbetare som ger verksamhetsområdet stöd i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler, ekonomi-, inköp- och personalhandläggning samt skolnära administration. Hela SPSM får stöd i teckenspråkstolkning och hörselteknik. Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans. ARBETSUPPGIFTER Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är Du en praktiker med teoretisk förankring? Är du trygg i din yrkesroll? Då kanske Du tilltalas av och passar som timvikarie på någon av SPSM:s skolor! Vi söker timvikarierande teckenspråkstolkar med placering på Manillaskolan i Stockholm, Birgittaskolan i Örebro, Vänerskolan i Vänersborg eller Östervångsskolan i Lund samt vid distansmöten. Du kommer att tillfrågas när det uppstår behov med kort eller långt varsel. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje enskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Erbjudande om sådan tidsbegränsad anställning sker vanligen muntligt. Du har givetvis rätt att tacka nej till uppdrag som erbjuds dig. I arbetet som timvikarierande teckenspråkstolk på SPSM ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer, på plats i SPSM:s lokaler eller på distans i digitala möten. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet. Utbildning och erfarenhet som dövblindtolk Minst 6 månaders erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk och dövblindtolk. Det är meriterande om du har: Vidareutbildning inom tolkområdet Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar Erfarenhet av pedagogiskt språk Erfarenhet av ett formellt språkbruk Erfarenhet av att samordna tolkuppdrag Personliga egenskaper: Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov samt initiativrik och lösningsfokuserad. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Bibliotekarie med fokus på målgruppen barn till Gränna bibliotek – se hit!

Gränna bibliotek Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du använda din kunskap och erfarenhet för att skapa demokratisk delaktighet och överbrygga klyftor? Då kan du vara en av våra nya bibliotekarier med ansvar för och fokus på målgruppen småbarn på Gränna bibliotek. Vi söker en serviceinriktad bibliotekarie till Gränna bibliotek som vill arbeta utåtriktat i dialog med förskolor, familjecentral, föreningar och andra samarbetspartners. På Jönköpings folkbibliotek vill vi med användaren i fokus, överbrygga klyftor och skapa demokratisk delaktighet. Som användare ska man uppleva, och upptäcka, att folkbiblioteken är inspirerande, kreativa och kunskapsrika miljöer som man gärna vill återvända till. Biblioteken ska vara en plats man under hela livet kan söka, hitta och bekräfta sig själv men också en plats att bli överraskad och utmanad på. Ditt nya jobb Gränna bibliotek ligger mitt i centrala Gränna i Grenna Kulturgård. Här finns också Grenna museum och Polarcenter som biblioteket har nära samarbete med. Biblioteket har ett upptagningsområde med drygt 3000 invånare och samarbetar med skolor, familjecentral och olika aktörer i civilsamhället. Som medarbetare på Gränna bibliotek är du en av tre anställda som arbetar nära varandra. I din roll som bibliotekarie sätter du besökaren i centrum och ditt uppdrag går ut på att utveckla ett bibliotek som möter besökarnas behov samtidigt som det utmanar och överraskar. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för verksamheten som helhet på biblioteket. I din roll ansvarar du för målgruppen småbarn (0-6 år). Där ingår arbete med språklust i samarbete med förskolor och familjecentral, inköp av medier och programplanering för målgruppen. Du är med och skapar programaktiviteter, med ett läsfrämjandefokus, tillsammans med kollegorna på Gränna bibliotek, övergripande programgrupp och i samverkan med lokalsamhället. Vanligt förekommande arbetsuppgifter som bemanning av informationsdisk, möta och guida besökare, mediehantering, hjälpa användare med IT-frågor ingår också i tjänsten. Kväll- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten samt bemanning på andra bibliotek inom kommunens folkbibliotek. Inom folkbiblioteken i Jönköping arbetar vi som en organisation vilket betyder att hos oss är du en del av en arbetsplats med omkring 60 medarbetare som utvecklar och stöttar varandra. Din kompetens Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är nyutexaminerad eller har några års relevant arbetslivserfarenhet av läsfrämjande arbete. Du är en social och serviceinriktad person som har erfarenhet i att möta besökares olika behov i det dagliga arbetet. Du driver arbetet framåt och har verksamhetens planer och mål i fokus och har en förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet. Du har god pedagogisk förmåga och kan anpassa ditt sätt i hur du möter mottagaren. Att kunna planera och genomföra arrangemang är ett plus. Du ser digitala verktyg som en självklar del av ditt uppdrag och är van vid att vägleda andra människor i digitala frågor och känner dig trygg med att möta och prata inför grupper. Du har erfarenhet av att möta och arbeta med målgruppen barn. Det är meriterande om du har erfarenhet med att samverka med förskolor och familjecentral. Du formulerar dig väl på svenska i tal och skrift och det är meriterande med kunskaper i andra språk. Välkommen till oss Jönköpings folkbibliotek består av 14 bibliotek varav två är mobila, vårt syfte är att vara en kraftfull aktör för läsande, lärande, integration, bildning och kultur samt bidra till utvecklingen av Jönköpings kommun. Här kan du läsa om att jobba hos oss i Jönköpings kommun (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-) Välkommen till en arbetsplats där du får tillgång till friskvård i form av friskvårdsbidrag – läs mer här. (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss) Bra att veta Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid och i tjänsten ingår kväll- och helgtjänstgöring. Bemanning på flera bibliotek inom kommunens folkbibliotek ingår. Belastningsregister För att få arbeta med barn och unga måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt (via post eller Bank-ID) i samband med att du skickar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på Polisens hemsida Tryck här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/). Välj registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet. Vill du veta mer? Emma Dahlberg, enhetschef, 036-10 54 59, [email protected] Helen Figéus, Vision, 036-10 50 77 Karin Kristoffersson, DIK, 036-10 55 90 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som bibliotekarie. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Epiroc Flow Program Manager

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. Are you passionate about driving operational excellence and leading teams towards lean transformations? Join us at Epiroc as the Epiroc Flow Program Manager and embark on a mission to shape the future of our operations and accelerate the transformation. Your mission As the Epiroc Flow Program Manager, your primary objective is to spearhead a lean transformation within Epiroc Operations, aligning with our strategic focus on Operational Excellence. You will oversee a dedicated team of three Regional Improvement Leaders, providing guidance and support to facilities across different regions. Working closely with a global network of change agents and leaders, you'll lead the implementation of Epiroc Flow programs worldwide, ensuring a seamless integration across Production Council initiatives. The main responsibilities will include, but are not limited to: * Developing program strategies and roadmaps. * Setting and monitoring targets, including Flow for all scorecards. * Managing the Epiroc Flow training portfolio. * Educating teams on Epiroc Flow principles and methods. * Enhancing the Epiroc Flow Production System (EPS). * Guiding EPS implementation and assessing facility progress. * Coaching the global team and fostering collaboration. * Managing financial aspects and reporting program costs. Your profile We are seeking a natural leader with a deep commitment to Lean and Operational Excellence. Your ability to inspire and motivate teams, coupled with effective communication skills across diverse cultures and organizational levels, is essential. You thrive in collaborative environments and possess strong planning and organizational abilities. To excel in this role, you must have: * Demonstrated experience in change management and Lean implementation. * A comprehensive understanding of Lean principles and tools. * Fluency in English. Join us in driving innovation and efficiency at Epiroc as we shape the future of mining and infrastructure solutions. Location and travel This position can be located in an Epiroc office in Örebro/Kalmar/Fagersta (Sweden) or Johannesburg (South Africa). Travelling is required in this position, approximately 40 days/year. Life at Epiroc By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities! In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:   * Global career opportunities * Epiroc University, for your own competence development * Community involvement * Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus. A hybrid workplace Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions. Application and contact information Send in your application by creating an account in our recruitment system. Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. For questions about the position or recruitment process please contact: Thomas Handel, VP Rock Drills and Rotation Units, [email protected] Ellinor Ekelöf, Recruitment specialist, [email protected] We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024