Extraanställd Parkeringsvärd Lund
Parkit Sweden AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Vill du arbeta extra med stor frihet och bidra till ett tryggare parkeringsklimat? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Som parkeringsmedarbetare hos Parkit i Lund får du ett flexibelt extrajobb där du arbetar utomhus, självständigt och med samhällsnytta. Du kontrollerar att parkeringsregler efterlevs, rapporterar eventuella avvikelser samt möter människor i deras vardag. Arbetet är perfekt för dig som vill ha ett deltids- eller extrajobb med frihet att själv påverka ditt schema. Tjänsten passar studenter, personer med annan huvudsaklig sysselsättning eller dig som vill arbeta mer säsongsvis. Dina arbetsuppgifter Kontrollera parkeringsytor och hyrda platser enligt gällande regelverk Utfärda kontrollavgifter vid överträdelser Rapportera händelser via vår digitala plattform Vara ambassadör för Parkit och ge god service vid kontakt med allmänheten Vi söker dig som: Är noggrann, ansvarsfull och har en positiv attityd Trivs med att arbeta självständigt Har god kommunikationsförmåga Har B-körkort Har god dator- och mobilvana Talar och skriver svenska obehindrat (Tidigare erfarenhet inom parkeringsövervakning service eller logistik är meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder: Flexibla arbetstider – du kan påverka ditt eget schema En modern arbetsmiljö med digitala verktyg Grundlig introduktion och utbildning Stöttande kollegor och tillgång till teamchat Personalaktiviteter och event Möjlighet till utveckling och större ansvar på sikt Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Flygplatskontrollanter till Securitas - Karlstad
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Är du en serviceinriktad person som är på jakt efter ett jobb där du får göra en samhällsviktig insats? För anställning krävs det att du kan medverka på utbildning under v35. Tjänsten passar dig som vill jobba extra. Vi arbetar dygnet runt och året om. Arbetet innebär varierande passlängder med tidiga mornar och sena kvällar, helger såväl som storhelg och skollov. Detta passar extra bra för dig som t.ex. studerar, arbetar deltid, är pensionär eller egen företagare. Våra arbetstider följer flygplatsens öppettider, vilka är, morgon 04:00 - 06:30 samt eftermiddag 14:00 - 16:30. Om du trivs i en roll där du kommer i kontakt med många olika typer av människor kan du vara den vi söker. Som flygplatskontrollant arbetar du med service & säkerhetsarbete inom flygplatsområdet och har ständig kontakt med människor som är på resande fot i en internationell miljö. I denna dynamiska, internationella och flerspråkiga miljö är du som flygplatskontrollant en del av en dedikerad grupp som tillhandahåller sina tjänster till flygplatser, flygbolag och många andra flygplatsrelaterande företag. Ditt jobb är att kontrollera och dubbelkontrollera alla tänkbara hot, och att skapa en säker, trygg och trevlig upplevelse för resande och besökare. Du kommer till exempel att: Säkerhetskontrollera passagerare Säkerhetskontrollera bagage och varor Kontrollera fordon, byggnader och uppställningsplatser grundligt Kontrollera flygpost, fraktgods och serveringsutrustning Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Specifika krav: Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Innehar B-körkort och helst tillgång till bil (detta eftersom kollektivtrafiken inte alltid stämmer överens med våra arbetstider) Du är flytande i såväl svenska som engelska. Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker är tålmodig och har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Vid frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Tjänsten är timanställning med tillträde enligt överenskommelse men där utbildning v35 är ett krav för anställning. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Som ett första steg i vår rekryteringsprocess kommer du bjudas in till en kortare intervju med vår AI-assistent Hubert. Intervjun kan du enkelt genomföra via din mobil eller en dator Sista ansökningsdag är 13 juli 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Blisterliden Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Blisterliden-området, väster om Bygdsiljum. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Besiktningstekniker till Örebro!
The We Select Company AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Har du känsla för service och tycker om att träffa kunder i kombination med att jobba praktiskt? Har du dessutom ett genuint intresse för fordon? Då kommer du att passa som besiktningstekniker hos oss på DEKRA! Vi söker nu besiktningstekniker till Örebro! OM TJÄNSTEN Som besiktningstekniker kommer du att genomföra opartiska kontroller av fordon utifrån de krav som ställs av svenska myndigheter i allt från fordonets generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan samt se till att de uppfyller ställda säkerhetskrav. Din roll är viktig i säkrandet av kundnöjdheten då du dagligen möter, ger service till och säkerställer att våra kunder är både är nöjda med våra produkter och tjänster men också ser oss som deras framtida leverantör av besiktningstjänster. Våra kunder besöker oss dagtid, måndag-fredag vanligtvis mellan 07.00-17.00. OM DIG Vi söker dig som är nyfiken, serviceorienterad och förtroendeingivande. Du har lätt för att kommunicera och drivs av att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Arbetet sker ofta självständigt och ställer därför krav på initiativförmåga och ansvarstagande, samtidigt som du ingår i en grupp med kunniga kollegor som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Du trivs i mötet med kunden och brinner för att alltid göra det lilla extra och ge bemötande i världsklass! Vi sätter alltid kunden främst! För att passa in i rollen så bör du ha ett stort intresse för fordon, har du tidigare erfarenhet från branschen så är det meriterande. För dig som inte är certifierad tekniker så erbjuder vi dig betald utbildning med lön under tiden. Vidare så har du slutförd gymnasieutbildning samt B-körkort för, manuell. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. VI ERBJUDER DIG En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling inom våra olika affärsområden Fortlöpande intern utbildning En teamkänsla, stöd av kollegor där vi hjälper varandra i vardagen Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap Balans mellan arbete och fritid Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benefit Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför värd att satsa på! Genom interna och externa utbildningar kommer din kompetens ständigt att utvecklas. Hos oss blir du en i DEKRA-familjen med härliga kollegor och kompetenta ledare. Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet, oavsett position, då har du kommit rätt. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Johan Nyberg, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Johan Nyberg [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Parkeringsvakt
Aimo Park Sweden AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakt till vårt kontor i Falun Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och natt- och helgarbete förekommer. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Falun Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Kommunal parkeringsvakts utbildning  Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 20250715. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Patrik Albanus på [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan!  Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Blisterliden Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Blisterliden-området, väster om Bygdsiljum. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Brandinspektör med inriktning övning och utbildning
Norrtälje kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Räddningstjänsten Räddningstjänsten verkar för att Norrtälje ska vara en trygg och säker kommun för samtliga invånare, även under svåra förhållanden. Vi håller beredskap dygnet runt på våra fem brandstationer på Blidö, i Norrtälje, Hallstavik, Rimbo och Älmsta. Vårt uppdrag är komplext och vi verkar både förebyggande och skadeavhjälpande. I det förebyggande uppdraget ingår bland annat information, råd och anvisningar till invånare samt utbildning av elever och medarbetare i kommunen. Räddningstjänsten ansvarar för tillsynsärenden avseende brandskydd samt tillstånds- och tillsynsärenden avseende hantering av brandfarliga och explosiva varor. Vi bedriver brandskyddskontroll i egen regi och ansvarar för sotningen som utförs av upphandlad entreprenör. Den skadeavhjälpande verksamheten omfattar räddningsinsatser vid bränder, olyckor, utsläpp av miljöfarliga ämnen och andra olyckor. Vi samarbetar med 12 andra räddningstjänstorganisationer i Räddningsregion östra Svealand. Beskrivning av tjänsten Utbildnings- och övningsverksamheten inom organisationen är omfattande och för den ansvarar enheten för utbildning och utveckling. Vi har uppemot 150 operativt anställda som övar kontinuerligt och vi utbildar brandmän i egen regi till våra 5 deltidsstationer. Därtill kommer alla fortbildningar som krävs för att kunna utföra vårt uppdrag.  I denna tjänst kommer du att arbeta med intern utbildning och övning av våra brandmän och styrkeledare på 50% medan du på den andra halvan tjänstgör i en operativ funktion som brandman. Det kan även bli aktuellt att vissa pass agera i funktionen styrkeledare. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga i enheten men även med våra brandmän och befäl. Samverkan med andra aktörer såsom polis, ambulans, andra räddningstjänster och MSB är en naturlig del i tjänsten. Exempel på arbetsuppgifter: • Framtagande, dokumentering och paketering av utbildningar i vårt LMS(Learning management system) • Planering av utbildning och större övningar • Instruktör  • Kontaktperson gentemot externa utbildare och andra aktörer • Omvärldsbevakning    Kompetensprofil Vi söker en person som är kunnig inom operativ räddningstjänst och som har erfarenhet av att arbeta både som brandman och i befälsfunktion. Du är engagerad, produktiv och tycker om att lära andra. Du är mycket kommunikativ, har en bra känsla för organisation och omvärldsbevakning kommer för dig naturligt. Du har ett strukturerat arbetssätt, färdigställer i tid och arbetar långsiktigt. Du tycker om att arbeta med utveckling men också att förvalta. Du har van av att arbeta i olika system såsom verksamhetssystem, LMS eller liknande.  Personliga egenskaper:                • Strukturerad • Utvecklingsorienterad  • Handlingskraftig och flexibel • Administrativ förmåga • Pedagogisk   Formella krav: • SMO, GRiB eller motsvarande  • LK1 eller motsvarande • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift • Erfarenhet av att arebta i LMS eller andra liknande system. • Körkortsbehörighet BE, C • Erfarenhet som brandman och styrkeledare   Meriterande • Erfarenhet av pedagogiskt arbete • Mer djupgående kunskaper inom Learnifier och Daedalos   Sammantaget letar vi en kommunikativ person som drivs av att utveckla andra och vill få verksamheten framåt. Du kan självständigt driva projekt och har ett strukturerat och långsiktigt arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.   Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Tillsvidare • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse Vid tillsvidareanställning kan provanställning komma att tillämpas. Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan!   Om Norrtälje kommun Norrtälje är en skärgårdskommun i hjärtat av Roslagen. Till ytan är Norrtälje kommun den största kommunen i Stockholms län. Här finner du härlig mix av lantliga miljöer och en stad i tillväxt och utveckling. Norrtälje har småstadens idylliska stadskärna, öppna landskap, natur, hav och en fantastisk skärgård med tusentals öar. När du arbetar i vår kommun har du möjlighet att kombinera ett inspirerande jobb med en aktiv fritid i natursköna miljöer. Närheten till Stockholm, Uppsala och Arlanda öppnar för ännu fler möjligheter. • Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av de andra nationella minoritetsspråken. • På Norrtälje kommuns webbplats kan du läsa om kommunens vision - Global livsstil – lokalt liv • Ungefär 3 450 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare. Tillsammans arbetar vi efter tre värderingar: invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. • Läs mer om Räddningstjänsten Norrtälje kommun

17 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Brandinspektör med inriktning RUHB till Utbildning och Utveckling
Norrtälje kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Räddningstjänsten Räddningstjänsten verkar för att Norrtälje ska vara en trygg och säker kommun för samtliga invånare, även under svåra förhållanden. Vi håller beredskap dygnet runt på våra fem brandstationer på Blidö, i Norrtälje, Hallstavik, Rimbo och Älmsta. Vårt uppdrag är komplext och vi verkar både förebyggande och skadeavhjälpande. I det förebyggande uppdraget ingår bland annat information, råd och anvisningar till invånare samt utbildning av elever och medarbetare i kommunen. Räddningstjänsten ansvarar för tillsynsärenden avseende brandskydd samt tillstånds- och tillsynsärenden avseende hantering av brandfarliga och explosiva varor. Vi bedriver brandskyddskontroll i egen regi och ansvarar för sotningen som utförs av upphandlad entreprenör. Den skadeavhjälpande verksamheten omfattar räddningsinsatser vid bränder, olyckor, utsläpp av miljöfarliga ämnen och andra olyckor. Vi samarbetar med 12 andra räddningstjänstorganisationer i Räddningsregion östra Svealand. Beskrivning av tjänsten:  I denna tjänst blir du en del av enheten utbildning och utveckling. Vi söker en driven och erfaren medarbetare som ska driva vårt arbete inom räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB) och uppgifter kopplat till civilt försvar. I denna befattning kommer du att vara en central del i RUHB-arbetet. Du kommer att arbeta med frågor kopplat till civilt försvar och samverka med andra intressenter och myndigheter för att upprätthålla en aktuell lägesbild inom detta dymamiska område.   Arbetsuppgifter: • Planera, implementera och följa upp RUHB-verksamheten • Koordinera och samordna insatser mellan olika aktörer vid RUHB   • Utbilda och fortbilda räddningstjänstpersonal i RUHB-relaterade frågor • Utveckla och uppdatera rutiner och dokumentation för RUHB • Delta i övningar och simuleringar som instruktör • Representera Norrtälje räddningstjänst vid RUHB-samordningsmöten • Tjänsten kan medföra Operativ tjänstgöring   • Arbetsuppgifter kopplade till civilpliktiga Kompetensprofil:  • Grundläggande kunskaper om räddningstjänst och krisberedskap • Förmåga att planera, organisera och strukturera arbetet • God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga • Kunnande inom områden som tex beredskapsplanering, kommunikation och logistik • Vana att arbeta i stressade situationer och fatta snabba beslut Formella Krav: • Relevant utbildning inom räddningstjänst, krisberedskap eller liknande • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en räddningstjänstorganisation eller liknande • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta inom RUHB-samordning • Tidigare erfarenhet från Försvarsmakten eller annan beredskapsmyndighet • Utbildning inom ledning och samordning • Säkerhetscertifikat Personliga egenskaper: • Arbeta på ett strukturerat sätt   • Initiativtagande och problemlösande.  • God stresshantering  • Samarbetsvillig och prestigelös.  Sammantaget letar vi en person som har ett driv av att få verksamheten framåt. Du trivs med att arbeta strukturerat och har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Brandinspektör med inriktning IT- och radiosamband till driftenheten
Norrtälje kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Räddningstjänsten Räddningstjänsten verkar för att Norrtälje ska vara en trygg och säker kommun för samtliga invånare, även under svåra förhållanden. Vi håller beredskap dygnet runt på våra fem brandstationer på Blidö, i Norrtälje, Hallstavik, Rimbo och Älmsta. Vårt uppdrag är komplext och vi verkar både förebyggande och skadeavhjälpande. I det förebyggande uppdraget ingår bland annat information, råd och anvisningar till invånare samt utbildning av elever och medarbetare i kommunen. Räddningstjänsten ansvarar för tillsynsärenden avseende brandskydd samt tillstånds- och tillsynsärenden avseende hantering av brandfarliga och explosiva varor. Vi bedriver brandskyddskontroll i egen regi och ansvarar för sotningen som utförs av upphandlad entreprenör. Den skadeavhjälpande verksamheten omfattar räddningsinsatser vid bränder, olyckor, utsläpp av miljöfarliga ämnen och andra olyckor. Vi samarbetar med 12 andra räddningstjänstorganisationer i Räddningsregion östra Svealand. Beskrivning av tjänsten IT-baserade stödsystem är något som är under stor utveckling inom kommunal räddningstjänst. Det i kombination med införande av nytt kommunikationssystem, då nuvarande systemet RAKEL byts ut, medför att vi söker en ny medarbetare som skall stärka vår driftenhet med att ta oss vidare i detta arbete. Arbetsuppgifterna i befattningen är varierande och innebär både praktiskt och strategiskt arbete. Din organisatoriska tillhörighet blir inom driftenheten. Driftenheten ansvarar för driftsfrågor inom Räddningstjänsten med fokus på fordon, fastighet och material. Där kommer du att arbeta brett men med inriktning mot IT- och radiosamband. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av hantering av olika tekniska system som utalarmering, nätverk, telekom, radioteknik, kartstöd, installationer, montering samt viss programmering. Systemen omfattar både lokaler samt fordon. Den tekniska utvecklingen går snabbt och du kommer ha en stor del i att utveckla Räddningstjänsten framåt med både befintliga system och med att implementera framtida teknik som till exempel AI. Du kommer samverka såväl  internt som externt.    Vi ser att du självständigt kan leda projekt från start till mål, har god kännedom om IT- och kommunikationssystem och hanterar enklare installationer. Operativ tjänstgöring inom utryckningsstyrkan kan komma att bli aktuell framöver.  Formella krav: • Dokumenterat mycket goda kunskaper inom IT- och kommunikationssystem • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift • Goda praktiska kunskaper för att kunna utföra enklare installationer • Erfarenheter att driva projekt • Körkortsbehörighet B Meriterande: • Erfarenhet av att installera, underhålla och felsöka kommunikationssystem, som nätverk, telefonisystem eller trådlösa lösningar. • Erfarenheter av arbete inom kommunal räddningstjänst • Körkortsbehörighet C Personliga egenskaper:                • Stort och brett intresse för teknik inom IT- och radiosamband • Utvecklingsorienterad med problemlösningsförmåga • Handlingskraftig och flexibel • Administrativ förmåga • Strukturerad och självständig Sammantaget letar vi en person som har ett stort teknikintresse och drivs av att få verksamheten framåt. Du kan självständigt driva projekt och representera i både interna- och externa forum. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Ansökan Ansök senast: 2025-08-17 Intervjuer och eventuella tester kommer att genomföras löpande under rekryteringsprocessen.  Lön Enligt överenskommelse. Anställning Antal annonserade arbetstillfällen: 1 Arbetstid: Dagtid Om Norrtälje kommun Norrtälje är en skärgårdskommun i hjärtat av Roslagen. Till ytan är Norrtälje kommun den största kommunen i Stockholms län. Här finner du härlig mix av lantliga miljöer och en stad i tillväxt och utveckling. Norrtälje har småstadens idylliska stadskärna, öppna landskap, natur, hav och en fantastisk skärgård med tusentals öar. När du arbetar i vår kommun har du möjlighet att kombinera ett inspirerande jobb med en aktiv fritid i natursköna miljöer. Närheten till Stockholm, Uppsala och Arlanda öppnar för ännu fler möjligheter. • Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av de andra nationella minoritetsspråken. • På Norrtälje kommuns webbplats kan du läsa om kommunens vision - Global livsstil – lokalt liv • Ungefär 3 450 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare. Tillsammans arbetar vi efter tre värderingar: invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. • Läs mer om Räddningstjänsten Norrtälje kommun

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teknisk Risk- och Säkerhetsingenjör till Cyient!
Academic Work Sweden AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en Teknisk risk- och säkerhetsingenjör till Cyients kontor i Karlstad – en nyckelroll där du får kombinera teknisk expertis med kundnära arbete i internationella projekt. Låter det intressant? Varmt välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN Som Teknisk Risk- och Säkerhetsingenjör kommer du att leda och utföra teknisk risk- och säkerhetsplanering i multidisciplinära projekt, med fokus på olja och gas, vätgasproduktion, carbon capture samt papper- och massaindustin. Du kommer även att ge teknisk support till säljarbetet och aktivt kommunicera med andra discipliner och kunder. Rollen innebär både ledarskap och utförande av teknisk säkerhetsplanering och relaterad processplanering. Du erbjuds * En självständig och bred roll som teknisk expert och delprojektledare i internationella projekt * Samarbete med duktiga kollegor och möjligheten att utveckla kundrelationer genom din tekniska kompetens * Karriärsmöjligheter i ett internationellt bolag med stora tillväxtmål! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med teknisk risk- och säkerhetsplanering samt processplanering i multidisciplinära projekt, med fokus på att utveckla effektiva ingenjörslösningar och ge tekniskt säljstöd. * Utveckla tekniskt effektiva ingenjörslösningar och erbjuda tekniskt säljstöd * Leda den tekniska risk- och säkerhetsplaneringen i våra multidisciplina projekt * Fungera som projektens huvudkontakt gentemot våra kunder gällande teknisk säkerhetsplanering * Teknisk risk- och säkerhetsplanering samt koordinering därav (t.ex. HAZOP, LOPA, HAZID, C&E) * Processplanering samt koordinering därav (t.ex. P&IDs, flödesdiagram, processberäkningar, utrustningsspecifikationer, processbeskrivningar) VI SÖKER DIG SOM - Civil- eller högskoleingenjör inom process-, kemi-, energiteknik eller liknande - Relevant arbetserfarenhet inom process- eller teknisk risk- och säkerhetsplanering i minst 5 år - Obehindrad i det svenska och engelska språket, då det används i det dagliga arbetet - Grundläggande kompetens i planeringsverktyg (t.ex. Unisim Design Suite/Aspen/HYSYS) - B-körkort - Grundläggande erfarenhet av teknisk säkerhet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av instrumentering och LOPA/SIL är fördelaktigt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Målmedveten * Ordningsam * Ansvarstagande * Stabil Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Cyient och hur de presenterar sig som arbetsgivare här!

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025