Badvärd/simlärare till Oasens sim- och ishall
Kungälvs kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Oasen sim- och ishall är en simhall innehållande en 25-metersbassäng, en plaskbassäng för de små, samt en varm rehab- och undervisningsbassäng. Vi har en fullstor ishall där hockey, konståkning och allmänhetens åkning delar på tiderna samt en receptions- och kafédel. Här arbetar sju medarbetare med att skapa service och förutsättningar för föreningslivet, samt för de allmänna besökarna så de kan utöva sina aktiviteter och intressen. I simhallen bedrivs simskola för kommunens skolor samt vattengympa i flera olika former. Vi arbetar tillsammans för att ge en god service och skapa trivsel för våra besökare. Arbetsuppgifter Vi söker badvärd/simlärare/vattenfysinstruktör som kommer att ha simskola och vattengympa. Du kommer även sköta om delar av lokalunderhållet/städning i anläggningen. Som badvärd bemannar du även reception och kafé när det behövs. I uppdraget ingår det dessutom att ta vattenprover, samt att man har vissa uppgifter gällande bassängdriften. Det viktigaste i rollen som badvärd är att ha uppsikt över bassängområdet och se till att ge våra gäster en bra upplevelse under deras besök i vår sim- och ishall. Arbetstiden är schemalagd och vi arbetar både tidiga morgnar, sena kvällar och helger. Kvalifikationer Krav: - Utbildad simlärare enligt SLS eller simförbundets simlinje. - Utbildad livräddare/bad värd enligt SLS eller liknande. - Har erfarenhet av vattenbaserad gruppträning. Meriterande: - Kassavana/erfarenhet av receptionsarbete. - Jobbat i kafé innan. Personliga egenskaper: Som person är du noggrann, driven, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar för alla dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen ser vi också att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att skapa relationer samt ingå i ett team. Självfallet brinner du för service och har ett problemlösande perspektiv. I rollen ingår uppgifter som kräver god datorvana. Du ska ha god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift då det är viktigt i kommunikationen med elever i simskoleverksamheten samt vid kontakt med våra kunder. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.  Intervjuer sker löpande under ansökningsprocessen. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

10 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Standardmall-SE
Prevas AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Prevas- the home of Ingenuity! Vi tror att teknik gör världen bättre. Och för att lyckas med det, behöver vi dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Hello possibility! Är du vår nya specialist inom QHSE? Vi söker dig som vill jobba som konsult där du kommer att få hjälpa våra kunder med frågor inom kvalitet, hälsa, säkerhet, miljö och arbetsmiljö. Du kommer jobba med att förbättra processer och hållbara metoder, både med deras leverantörer och kunder. Det kan till exempel innebära att du får jobba med kravhantering, ledningssystem, revisioner (av kund, internt inom företaget eller hos leverantörer), problemlösning, riskhantering, reklamationshantering och utveckling av leverantörer, uppföljning av prestanda, hantering av interna avvikelser eller kanske leda ständiga förbättringar. Du kommer också jobba med deras arbete kring arbetsmiljö, miljö och säkerhet. Detta innebär att du stöttar dem i deras förbättrings och hållbarhetsarbete och skapar möjlighet för utveckling och tillväxt. Genom att undersöka nuläge och analysera både helheten och detaljerna, identifierar och driver du genomförandet av relevanta åtgärder så att kunden når uppsatta mål och bygger ett robust företag. För att hitta styrkor och uppmuntra personalens förmågor sker detta i ett nära samarbete med verksamheten. Du kommer bland annat att utföra riskbedömningar och olycksutredningar, göra revisioner, jobba med kemikaliesystem samt med avvikelser, men framför allt jobba med förebyggande åtgärder. Rollen är både utvecklande och varierande då vi inom arbetsgruppen jobbar med en mängd olika uppdrag, inom olika branscher och på olika nivåer inom företagen. Hello you! Du har ett genuint intresse för kvalitet, miljö, arbetsmiljö förbättringsarbete och produktionsprocesser. Variation i arbetet ger dig energi och förmodligen trivs du som bäst när du får växla mellan både stora och små projekt hos olika typer av kunder. Du kommunicerar på ett tydligt sätt (framför allt på svenska men även på engelska), och har lätt för att skapa relationer med både ledning, medarbetare och kunder. Du har troligen en ingenjörsutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet och har tidigare arbetat inom området. Vi ser gärna att du är nyfiken och vill utvecklas inom fler områden än din spetskompetens. Oavsett om du uppfyller alla krav eller ej så är vi intresserade av att utforska möjligheten hur du kan bidra till vårt arbete. Hello Prevas! Hos oss finns det stora möjligheter att göra en karriärresa. Utan onödiga hierarkier kommer du att kunna fokusera på att skapa värde och resultat. Det gör också att du har möjlighet att påverka och vara delaktig i både din egen och vår gemensamma utveckling. På Prevas Mälardalen är vi drygt 200 medarbetare vilket gör oss till regionens ledande konsultleverantör. Vi är glada över att kunna erbjuda våra medarbetare ännu fler utvecklingsmöjligheter och våra kunder tillgång till fler spetsiga erbjudanden och lösningar. Hello Team Player! För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad stor så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just dig för att få ihop livspusslet. Vi är engagerade i att skapa ett rättvist, inkluderande företag med mångfald och vi uppmuntrar starkt sökande av alla kön, åldrar, etniciteter, kulturer, förmågor, sexuell läggning och livserfarenhet att ansöka. Hello next step! Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort. Slå gärna en signal till Åsa på   079 063 38 10 så berättar hon mer om tjänsten! Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser Prevas värdegrund Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HSE Manager - LyondellBasell in Åstorp
AB Ny Kollega i Skåne
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

As a leader in the global chemical industry, LyondellBasell strives every day to be the safest, best operated and most valued company in our industry. The company’s products, materials and technologies are advancing sustainable solutions for food safety, access to clean water, healthcare and fuel efficiency in more than 100 international markets. LyondellBasell places high priority on diversity, equity and inclusion and is Advancing Good with an emphasis on our planet, the communities where we operate and our future workforce. The company takes great pride in its world-class technology and customer focus. LyondellBasell has stepped up its circularity and climate ambitions and actions to address the global challenges of plastic waste and decarbonization. For more information, please visit www.lyondellbasell.com or follow @LyondellBasell on LinkedIn. . Are you a safety-driven leader with deep expertise in manufacturing environments? Are you the experienced HSE specialist who is passionate about creating a safe and sustainable work environment? If your answers are yes, then you should read on below about this opportunity. At LyondellBasell in Åstorp, we are now looking for an HSE Manager who can champion our commitment to safety, sustainability, and operational excellence. This is the role The role of HSE (Health, Safety, and Environmental) Manager entails strategic and operational responsibility for the work environment, safety and environmental work within our business in Åstorp. The position includes the important implementation and follow-up of procedures and systems to ensure compliance with applicable legislation, internal policies, procedures, processes and standards. At LyondellBasell we have a particular focus on chemical management, machinery safety, environmental goals, waste management and risk assessments linked to the specific challenges of manufacturing. The role also includes running training initiatives, leading safety rounds and following up on deviations and incidents in our internal systems. The HSE Manager reports to the Site Manager and acts as a key resource in the work for a safe and sustainable work environment. Your areas of responsibility * Maintain, develop and implement health and safety management policies and procedures to guarantee safety and environmental compliance * Maintain and improve our daily work with our certified quality assurance systems * Conducting risk assessments to detect potential hazards * To monitor and ensure compliance with health, safety, and environmental regulations * Ensuring that all safety equipment is properly maintained and in good working order * Responsible for reports on the state of health, safety, and environmental compliance and acting as management representative * As HSE Manager you are part of the Swedish Operational Steering Group This is who you are We believe that you are a driven person who has a strong focus on quality and continuous improvement. You work in a structured and independent manner, while at the same time, in order to succeed in your assignment, you have a strong ability to collaborate and create commitment to the HSE work at all levels of the organization. You have very good communication skills and excellent knowledge of Swedish and English, both orally and in writing. This is what you should bring to us * Master’s or bachelor’s degree preferable in Chemistry, Environmental Sciences, Toxicology, Occupational Health/Medicine or Work environment engineer * At least five years of experience from industry working with HSE and particularly chemical safety preferably in a Global Corporate Environment * Advanced understanding of local and international HSES laws, codes, and regulations * High system knowledge of (ISO 9001, ISO14001, and OHSAS18001) * Excellent communication and presentation skills, both written and spoken in English and Swedish We will attach great importance to your personal qualities and profile for this role. This is what we offer We offer an environment where we encourage personal and professional growth and where you will be rewarded for your performance and results. You will have the possibility to work with specialists in all fields to develop innovative solutions and to extend your national and international network. As part of a larger international group, our company in Åstorp is a stable and successful local company. Being a highly dynamic organization, it is an exciting time to be part of the LyondellBasell community. We are in a period of growth and change in all corners of the company. We are part of this impressive transformation which impacts all of our processes and day-to-day business. In Åstorp we are a small, purpose-driven and enthusiastic team. We work hard, we take pride in what we do, we seek new and innovative ways to collaborate with our customers and partners and, we have fun! Place of work & working hours The work takes place at our production facility in Åstorp. Standard working hours are daytime at 07.45-16.30 (Monday-Friday), however there is room for flexibility in this position, we have flexible working hours and opportunity to work from home. You are willing to travel up to approximately twice a year if necessary. Monthly salary according to current collective agreement. Start date as soon as possible. Your application In this recruitment, we collaborate with Ny Kollega and you are welcome to contact recruitment specialist Johan Spjuth on 0733670660 if you have any questions. The last day to apply is July 6th but please apply in English as soon as possible as selection and interviews are taking place on an ongoing basis. Note that we will not accept applications written in Swedish. Background check will be conducted on our final candidate. Welcome with your application! Our mission at Ny Kollega is to develop people and companies through long-term and serious relationships with our customers, candidates and employees. We develop people and companies throughout Scandinavia. Since 2006, we have accumulated extensive experience and expertise in recruitment and staffing. Read more about us at nykollega.se or follow us on LinkedIn and Facebook.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Väktare heltid till Securitas Luleå
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vill du vara med och göra skillnad? Om du inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning inför anställning. Om du inte är färdigutbildad väktare genomförs väktarutbildningen i september 2025. Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Som stationär väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet till någon av våra kunder genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Ofta arbetar du vid entrén till ett större företag och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kan även utföra rondering och kameraövervakning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Man arbetar självständigt och under eget ansvar. Tjänsterna passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Som väktare på vårt kontor i Luleå blir du en del av ett sammansvetsat gäng på 120 personer. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som väktare kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass antingen dag eller natt. Då vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar är det vanligt med arbete varannan helg. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har erfarenhet från säkerhetsbranschen har en giltig väktarutbildning har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Tjänsterna är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Som ett första steg i vår rekryteringsprocess kommer du bjudas in till en kortare intervju med vår AI-assistent Hubert. Intervjun kan du enkelt genomföra via din mobil eller en dator. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 24 augusti 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Skyddsvakt heltid till Securitas Luleå
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Om du inte är färdigutbildad skyddsvakt genomförs skyddsvaktsutbildningen i september 2025. Som skyddsvakt är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder. Detta gör du exempelvis i en bevakningscentral eller vid en inpasseringskontroll. Som skyddsvakt har du större befogenheter än en väktare och jobbar ofta i nära samarbete med våra kunders personal med objekt som har avgörande betydelse för Sveriges säkerhet. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som skyddsvakt kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men förläggs ofta i 12-timmarspass. Då vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar är det vanligt med arbete varannan helg. Du kommer till exempel att: Hantera ärenden inom ditt uppdragsområde Säkerställa att inga obehöriga äger tillträde till objekten Bemanna stationära objekt vid behov Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har yrkeserfarenhet från säkerhetsbranschen har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Tjänsterna är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Som ett första steg i vår rekryteringsprocess kommer du bjudas in till en kortare intervju med vår AI-assistent Hubert. Intervjun kan du enkelt genomföra via din mobil eller en dator. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail För arbete som skyddsvakt krävs godkänd säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) Sista ansökningsdag är 24 augusti 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Bygglovshandläggare / Byggnadsinspektör
Timrå kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning av tjänsten Du kommer huvudsakligen att arbeta med handläggning av lovärenden, anmälan, förhandsbesked samt tillsyn enligt Plan- och bygglagen. I arbetsbeskrivningen ingår att hålla tekniska samråd, utföra arbetsplatsbesök samt besluta om start- och slutbesked. Handläggning av strandskydd enligt Miljöbalken förekommer. På Miljö- och byggkontoret arbetar du i nära samarbete med dina kollegor men även med övriga förvaltningar inom kommunen. Arbetet är innehållsrikt och varierande. Du har goda möjligheter att utvecklas i din roll som byggnadsinspektör hos oss. I tjänsten är det viktigt att balansera myndighetsutövningens krav på rättssäkerhet med god service och bemötande där rådgivning är en stor del i arbetet. Vi erbjuder inspirerande arbetsuppgifter, gemenskap och trevliga kollegor. Hos oss har du flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag, nära till naturen och goda kommunikationer. Här finns möjlighet till ett spännande och utvecklande arbete. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad byggnadsingenjör eller har annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du har några års erfarenhet som byggnadsinspektör, bygglovs- eller tillsynshandläggare.    Du bidrar till förvaltningens gemensamma resultat och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förutsätter att du är duktig på att strukturera ditt eget arbete, ta egna initiativ och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt är duktig på att kommunicera på ett tydligt och lösningsorienterat sätt. Övrigt I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid. Rekryteringsprocessen kommer att startas upp i början av augusti. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Säkerhetsoperatör
REGION KRONOBERG
SOS-operatörer m.fl.

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö är klassat som ett skyddsobjekt och består av 11 avdelningar, en forskningsenhet och en säkerhetscentral. Området rättspsykiatri är en högkvalitativ specialistenhet inom rättspsykiatrin med region- och riksupptag. Merparten av patienterna är överlämnade av domstol till rättspsykiatrisk vård. Kliniken tar även emot patienter från Kriminalvården bland annat från säkerhetshäkten- och högsäkerhetsfängelser som är i behov av psykiatrisk vård eller tvångsvård. ARBETSUPPGIFTER Som säkerhetsoperatör i säkerhetscentralen ansvarar du för det dagliga arbetet med inre och yttre säkerhet på kliniken. I arbetsuppgifterna ingår bland annat passagekontroll (larmbåge och röntgen), att aktivt hantera och bevaka den tekniska utrustning som finns i bevakningscentralen samt hantera olika larmsituationer. Du ska analysera och sammanställa information före, under och efter situationer som kunde inneburet eller var ett riskmoment. Säkerhetscentralen är bemannad dygnet runt och belägen i mitten av en högsäkerhetsbyggnad. KVALIFIKATIONER För arbetet krävs det att du är stabil och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt, du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar inom genom ett prestigelöst sätt. Du trivs med att samarbeta med andra och skapa ett positivt klimat. Din serviceförmåga är hög men det innebär inte att du ger avkall på säkerhetsarbetet. Att bära på en grundmurad säkerhetsattityd, dvs att identifiera riskbilder och åtgärda dessa är en grundförutsättning i arbetet.  Du är van att hantera olika digitala program. Du har också god svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av blåljusverksamhet, försvarsmakten eller liknande säkerhetsarbete. När vi rekryterar kommer vi att använda extra utdrag från SÄPO / misstanke- och brottsregistret. Vi kommer även att begära drogtest. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg och intyg ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

8 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kriminalvårdare till anstalten Tidaholm
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Tidaholms verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/tidaholm/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare kan du bidra till ett tryggare och säkrare samhälle. Du jobbar i team tillsammans med andra yrkesgrupper och får möjlighet att hjälpa människor att bryta den onda cirkeln och motivera till att inte återfalla i brott. Tydliga rutiner är en naturlig del av ditt dagliga arbete. Det är du som öppnar celldörren på morgonen och låser den på kvällen. Du följer klienten till arbete och utbildning, visiterar och övervakar rastgård och träningslokal. Du har även vardagskontakt med klienten för att veta hur de mår och du är en del av frigivningsförberedelserna Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. Att arbeta på anstalt är omväxlande; omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering samt samtals- och motivationsarbete. Anställningen startar med en 3 veckors lokal introduktion på anstalten. Beroende på antalet utbildningsplatser och vårt behov av personal börjar du därefter din anställning med antingen utbildning eller arbete. Om du börjar arbeta direkt är tanken att du så snart som möjligt ska börja din kriminalvårdsutbildning. Det är en obligatorisk utbildning på 8 veckor och du får full lön under hela utbildningstiden. Utbildningen varvar teori och praktik. Under provanställningen genomförs löpande bedömningar för din möjlighet till tillsvidareanställning. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du förstår vikten av att passa tider och att ha god struktur i ditt arbete. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Krav: • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • B-körkort • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper • God datorvana Vi ser att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Samt en medvetenhet om och förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar sig själv och andra. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Informationsträff kommer att äga rum 27 juni och 8 augusti 2025, för inbjudna. Vi jobbar med löpande urval i denna process. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

8 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Arbetsledare till Ystad Arena Bad
Ystad kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan,  Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en arbetsledare för Ystad Arena bad i Ystad kommun. Tillsammans med Badchef och övriga medarbetare som idag arbetar på Ystad Arena Bad, ingår det i tjänsten att utveckla innehållet inne på Ystad Arena Bad och friluftsbadet Nybrostrandsbadet.   Arbetsledaren ska tillsammans med medarbetarna operativt driva och utveckla verksamheten genom fattade beslut från politiken, förvaltningen och inom verksamheten för att säkerställa en trygg och välkomnande badanläggning för alla våra besökare. Ansvar och befogenheter • Planera och utveckla verksamheten i samarbete med badchefen • Delta och ingå i styrgruppen och arbetsmiljögruppen • Ta fram och följa upp rutiner, ansvarsområden, värdegrund, ordningsregler och egenkontroll • Ansvarig för städ och egenkontroll i Senovic Personal och arbetsmiljö • Coacha och leda medarbetarna samt fördela arbete, för att skapa gott samarbete och effektiv kommunikation • Samordna schemaläggning, lång- och kortsiktigt tillsammans med schemaläggare och badchef • Handleda, utbilda och introducera nyanställda • Säkerställa att personal är informerad om arbetsrutiner, utrustning, kemiska hälsorisker och övriga arbetsmiljöföreskrifter • Riskbedömning och åtgärdsplaner i samarbete med badchef och skyddsombud Övrigt • Samarbete över förvaltningsgränserna och med föreningar • Inköp till verksamheten • Bistå och leda projekt och evenemang • Se över och göra felanmälningar på arbetsplatsens lokaler och inventarier • Digitalisering; vara ambassadör för att använda digitala system • Arbeta i verksamheten, skift och helgtjänstgöring enligt schema Att ha rollen som arbetsledare kräver att man behöver, ofta med kort varsel, ta viktiga beslut. Arbetsledaren ska fungera som en förlängd arm till badchefen med ett operativt ansvar att leda och fördela arbetet. En viktig del i arbetsledarens uppdrag är att ha en kontinuerlig och verksamhetsnära dialog med medarbetarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning, med inriktning mot fritid, hälsa, ledarskap eller badmästarutbildning, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av arbete i badverksamhet, annan publik verksamhet eller serviceyrke • Tidigare erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning • Erfarenhet av administrativt arbete som exempelvis fakturahantering och schemaläggning av personal, gärna erfarenhet av Raindance och TimeCare • Erfarenhet av schemaläggning av bassängutrymme och biljetthantering i processtödsystem, helst från systemet Vitec (Actor SmartBook) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Giltigt livräddningsintyg, enligt guldbojen Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en positiv och engagerad stämning i teamet. Samtidigt har du en god kommunikativ förmåga och har ett coachande förhållningssätt. Du är trygg i ditt ledarskap, du är lyhörd och kan stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett genuint intresse för andra människor. Du är trygg, empatisk och står för kommunens värderingar. Du gillar att jobba i en organisation som utvecklas och genomför förändringar med en lösningsorienterad inställning tar du dig an utmaningar med fokus på resultat och kvalitet för ett ökande besöksantal.  Du trivs i rollen där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en person som är självgående och kan strukturera upp dina arbetsuppgifter. Meriterande:   • Utbildning inom ledarskap (arbetsledning eller coachande ledarskap) • Erfarenhet som simlärare, babysiminstruktör eller vattengympainstruktör • Erfarenhet från offentlig sektor eller ideell föreningsverksamhet • Erfarenhet av lokalvård Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. ÖVRIGT Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 30. De kandidater som blir kallade till intervju kommer att få ett case som ska besvaras inför intervjun. Kontaktpersoner: Mia är tillgänglig 9 juni-18 juni och Riccard är tillgänglig 9 juni 27 juni. Lina är tillgänglig hela ansökningsperioden men kontaktas i de fall då ovanstående är på semester. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

8 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Spännande möjlighet som Säkerhetsvakt hos Addici Security!
Addici Security AB
Väktare och ordningsvakter

Om rollen Vi söker cirka 30 säkerhetsvakter för att säkerställa en trygg arbetsplats under revisionsstoppet på Preem Lysekil från 2025-09-16 till 2025-10-26. Arbetet kommer att vara varierande med både dag- och nattpass. Det finns även möjlighet att börja tidigare hos andra kunder runt om i västkusten. Som säkerhetsvakt hos oss på Addici skyddar du entreprenörer som utför riskfyllda arbeten utomhus på våra kunders anläggningar. Du gör en analys av de säkerhetsrisker som finns kopplat till olika arbeten och ser till att skyddsutrustning finns och används korrekt. Du arbetar förebyggande och är alltid redo att ingripa och larma om något skulle inträffa. Exempel på arbetsuppgifter: - Övervakning vid heta arbeten - Gasvakt - Entré till slutna utrymmen - Flaggvakt vid behov - Kranvakt Din erfarenhetFör att lyckas i rollen som säkerhetsvakt är det en stor fördel om du har erfarenhet och utbildning inom arbetsplatssäkerhet, heta arbeten, arbeten i slutna utrymmen samt räddningsplanering. Har du arbetat som säkerhetsvakt tidigare ser vi det som en merit, men annars erbjuder vi relevant utbildning. Arbetet kommer ibland ske på höga höjder (20-25m) och därför är det viktigt att du inte är höjdrädd. Du har ett högt säkerhetstänk och kan förmedla detta till din omgivning. God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är viktigt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i polska eller baltiska språk ser vi som en merit. Vi ser att du har: - Heta arbeten utbildning - Säkerhetsvakts utbildning - Är du rätt person för oss så utbildar vi dig. Vad erbjuder vi? - En varm och inkluderande arbetsmiljö - Lön enligt kollektivavtal - Varierande och flexibla arbetstider - Friskvårdsbidrag för din hälsa - Möjlighet till kompetens- och karriärutveckling – både inom säkerhet och på vårt moderbolag Coor - Möjlighet att jobba med olika spännande tekniska plattformar, kunder och tjänster – vi har en av Sveriges bredaste tjänsteportföljer Om tjänsten - Anställningsform: Projektanställning som kan övergå till tillsvidare. - Sysselsättningsgrad: Deltid/Heltid under stoppet. - Arbetstid: Skift - Startdatum: Vid överenskommelse - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller samt godkännande via länsstyrelsen. Övrig information Vid frågor kontakta: Abid Catic / [email protected] eller Daniel Crondahl / [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

6 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025