Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos våran kund i Ängelholm under sommaren och under högsäsongen 2025! För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Nu söker Tranpenad lagermedarbetare till vår kund strax utanför Ängelholm. Du kommer framförallt att jobba med packningsarbete, uppackning och sortering, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig hela sommaren och framförallt fredagar och söndagar. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan och söndagar. Kunna arbeta i sommar och under hösten 2025. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Finns inte detta kommer du inte gå vidare i processen. Övriga villkor Arbetstider: Främst dagtid och söndagar, men kan även finnas möjligheter till kvällstid. Lön: Enligt kollektivavtal Start: Vecka 27 och Vecka 28. På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51%? Är du engagerad och morgonpigg som person? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten Plats: DHL Express, Cargo City, Arlanda (norr om Stockholm) Måndagar - Fredagar: 05:00 - 09:00 Du ska kunna jobba minst 4 vardagar i veckan, måndagar är ett krav. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Din arbetsdag kommer att involvera lastning och sortering av paket på terminalen. Du kommer att hantera tunga lyft och samarbeta med ditt team för att säkerställa att det dagliga arbetet utförs effektivt och i enlighet med företagets rutiner. Vem är du? Krav: - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. - Gymnasieutbildning eller motsvarande. - Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51%, det ska tydligt framgå i din ansökan. - Kunna arbeta minst 4 vardagar i veckan. Innan anställning på Arlanda krävs en godkänd säkerhetsprövning, där du behöver styrka din sysselsättning de senaste fem åren med intyg. Du ska även vara ostraffad i belastningsregistret. Vi söker dig som trivs i team, är engagerad, har en hög arbetsmoral och är morgonpigg. Om du är redo för en spännande möjlighet och vill växa inom logistik, skicka in din ansökan idag! Om verksamheten Intervjuer sker löpande, och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Är du på jakt efter ett nytt arbete och har tidigare erfarenhet inom lagerarbete? Vi söker för kunds räkning i Huskvarna en truckförare med god erfarenhet av motviktstruck (B1) och skjutstativtruck (B3). Om tjänsten I rollen kommer du att arbeta med olika uppgifter inom lagerhantering, såsom plockorder, materialhantering och ompaketering i lagerverksamheten. Du ansvarar även för materialpåfyllning och att ge service till andra avdelningar och hantera olika flöden. För detta uppdrag är det önskvärt att du har god datorvana, eftersom många arbetsmoment kräver det. Förutom att arbetet till stor del är självständigt är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. Du förväntas tillsammans med dina medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen. Profil Som person är du nyfiken, lyhörd, ordningsam och positiv. Du är trygg och anpassar dig snabbt till olika arbetsuppgifter, arbetsmiljöer och arbetskamrater. Du innehar truckkort med både A- och B-behörighet och är bekväm med framförallt motvikt (B1) och skjutstativ (B3). Har god erfarenhet ifrån lagerarbete såsom plocktrucksförare och/eller lastning och lossning. Du behärskar svenska i tal och skrift för att kunna utföra arbetsuppgifterna samt kommunicera med kollegorna. Erfarenhet av lagerhanteringssystem är meriterande liksom B-körkort och tillgång till bil. Förutsättningar Arbetstider: Dagtid Startdatum: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Placeringsort: Jönköping Tjänsten som truckförare för vår kund i Jönköping kan komma att innebära chans till ett övertagande beroende på prestation och hur väl Du och kund trivs med samarbetet! Nyfiken på att veta mer? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kevin Inal på [email protected] eller Johan Gustavsson [email protected] I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail eller telefon på grund av GDPR.
Vem vi söker Vi söker dig som är noggrann, effektiv och har en vilja att göra ditt bästa. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet i att bidra till en positiv arbetsmiljö. Vi tror på att ge alla våra medarbetare förutsättningar att växa och känna sig delaktiga i vår framgång. Om tjänsten Är du redo för en ny utmaning inom lager och logistik, i en dynamisk och framåtsträvande arbetsmiljö? Vi söker en engagerad lagerarbetare till vårt team i Viared, där du får en viktig roll i vår effektiva och moderna logistikverksamhet. Hos oss blir du en del av en arbetsplats som värdesätter alla medarbetares bidrag och fokuserar på din utveckling. Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag till fredag 06.30–15.15 eller kvällstid 15-23:30. Arbetsuppgifter: Som lagerarbetare kommer du att ha en varierad arbetsdag med arbetsuppgifter som exempelvis: Plock och pack Orderplock med truck Fylla på lager Sortera och arbeta med Autostore-system Truckkörning (om behov finns) Krav för tjänsten Truckkort A+B Behärskar svenska i tal och skrift Erfarenhet av lagerarbete, särskilt orderplock är meriterande Erfarenhet av automation och skjutstativtruck är meriterande Viktiga egenskaper för att trivas i vår arbetsmiljö Vi värdesätter starkt de mjuka värdena i arbetsgruppen, och för att du ska trivas i denna roll ser vi att du är: Initiativrik och självgående – du ser vad som behöver göras och tar tag i det med positiv inställning. En lagspelare – du bidrar till en god arbetsmiljö och stöttar dina kollegor när det behövs. Ansvarstagande – du kommer till jobbet i tid och med rätt inställning, redo att bidra till dagens arbete. Kommunikativ och social – du trivs med att prata med dina kollegor och skapa en öppen och vänlig arbetsmiljö. Noggrann och ansvarsfull – du förstår vikten av att följa rutiner för säkerhet och effektivitet på arbetsplatsen. Arbetet kan vara fysiskt krävande, så det är viktigt att du tar hand om din hälsa för att hålla energin uppe under arbetsdagen. Vad vi erbjuder Hos oss får du en arbetsmiljö där vi ser och stöttar dig för att du ska kunna växa både professionellt och personligt. Vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål och skapa en positiv och inkluderande arbetsplats. Du får chansen att utvecklas inom lager och logistik, med möjlighet att lära dig nya arbetsuppgifter och tekniska system. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade och drivna team! Vi ser fram emot att höra från dig. Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi Assessios personlighetstest för att säkerställa en objektiv och träffsäker bedömning av din potential och arbetsstil Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik | Truck | Lager |
Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Attacker över internet mot datorer och servrar sker världen över i allt större omfattning. Effekterna av en cyberattack kan få lika stora konsekvenser för samhällsviktiga funktioner som ett konventionellt väpnat angrepp. Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste av situationer. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu logistikansvarig. Vi söker dig som har erfarenhet av logistikarbete och som vill utvecklas i en stimulerande och unik miljö. Om befattningen I befattningen kommer du att arbeta med uppgifter rörande förnödenhetsförsörjning, inventering, teknisk tjänst, transporter samt infrastruktur. Arbets- och projektledning ingår i tjänsten samtidigt som du själv inte ska vara rädd för att ta tag i saker. Du är en del av en större verksamhet och kommer även stödja andra med uppgifter efter behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planering på lång och kort sikt • Operativt logistikunderstöd • Beställning av materiel • Inventering av materiel • Ansvar för materielsystem inklusive periodiska översyner Kvalifikationer • Kunskap och erfarenhet inom logistik • Erfarenhet av arbetsledande befattning • Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Lägst B-körkort Meriterande • Officersutbildning alternativt annan meriterande yrkesutbildning • Erfarenhet av arbetsledande befattning • Erfarenhet av och kunskap om Försvarsmaktens it-system inom logistik Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du bör ha förmåga att arbeta självständig och vara noggrann. För att trivas här behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande och vara flexibel inom ram för fastställda arbetssätt och rutiner. Du är strukturerad och har förmåga att dokumentera ditt arbete. Du har god förmåga att samarbeta och samverka med andra men även bekväm med att arbeta självständigt. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/7 - 2025, ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 61389. Eller via brev till Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du vara med på en spännande förändringsresa, inneha en hög påverkansmöjlighet och arbeta brett, kommunikativt och med projektledning i framtidsbransch? Då kan det vara dig vi söker! Studsvik söker efter dig med engagemang, struktur och ett högt initiativ- och ansvarstagande till vår tjänst som Transportprojektledare för radioaktiva material. Du kommer att ingå i ett team av transportprojektledare och du kommer vara en självklar kontakt med leverantörer i transportkedjan och behöriga myndigheter, mellan intern säljorganisationen, projektledare, operativa medarbetare, Då vår verksamhet erbjuder tjänster inom kärnteknik och i radiologisk miljö innebär det att såväl bestrålat material som kärnbränsle transporteras till och från site, och som transportprojektledare är du en nyckelperson för att vi ska kunna genomföra våra kunduppdrag. Vår verksamhet erbjuder tjänster inom kärnteknik och i radiologisk miljö innebär det att såväl bestrålat material som kärnbränsle transporteras till och från site. Transportprojektledaren är en nyckelperson för att vi ska kunna genomföra våra kunduppdrag. Ditt arbete är att driva transportprojekt från ax till limpa, från planering till genomförande med omhändertagande av allt. Från att hitta en möjlig lösning till att ordna nödvändiga tillstånd, sköta dokumentation och koordinera aktiviteter ända fram till att materialet nått sin slutdestination, våra lab. Varje transport, av vilka många är multimodala och internationella, är i princip unik och kräver därmed sina unika logistiska och tekniska lösningar och vi hoppas att du är nyfiken på den utmaningen. Låter det spännande och som din nästa karriärmöjlighet? Tveka inte på att skicka in din ansökan! Vem söker vi? Vi söker dig som är en engagerad, kommunikativ och lösningsorienterad medarbetare som har en yrkesmässig passion för projektledning, gärna inom logistik eller transport och trivs med arbete i välreglerad miljö. Vi tror att din arbetslivserfarenhet av projektledning i kombination med teknisk kunskap och kompetens kommer att vara nyckeln till din framgång i denna roll. Vi sätter stort värde på din förmåga att navigera och leda projekt i en internationell miljö, och du förväntas hantera kommunikation på både svenska och engelska med kollegor, leverantörer, kunder och myndigheter. Särskilt meriterande är en befintlig säkerhetskultur och erfarenhet inom områden såsom farligt gods, särskilt klass 7 och strålskydd eller relaterade beräkningar. Meriterande om kandidaten har en civilingenjörsexamen. Saknar du någon av de önskade erfarenheterna men tror att detta är jobbet för dig? Sök jobbet ändå, vi är övertygade om att med rätt grundförmåga så kan den formella kompetensen utvecklas på plats eller med externa partnerns. Som nyanställd kommer du att gå med i ett mentorskapsprogram som kommer att underlätta din integration och säkerställa att du skaffar dig de färdigheter och kvalifikationer som krävs för att börja din roll som ansvarig avsändare för klass 7-transporter. Om Studsvik Studsvik har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Vi är noterade på NASDAQ Stockholm och är över 500 anställda i 7 länder med kunder världen över. Studsvik bidrag till samhället är att vi, i samråd med våra kunder, uppmuntrar dom till att tänka annorlunda och vi vill stödja dom på vägen mot det långsiktiga målet: att leverera tillförlitlig och mer hållbar energi till världens växande befolkning! Hos oss bidrar varje medarbetares insats till företagets mål och leverans. Vi vill därför erbjuda dig en arbetsplats med hög flexibilitet, goda utvecklingsmöjligheter och mantrat att det ska vara roligt att komma till jobbet! För mer information om Studsvik – besök vår hemsida www.studsvik.com. Vill du veta mer om jobbet kan du kontakta Avdelningschef Matthias Bock, tfn +46155-22 11 28 eller [email protected]. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-partner Sofie Ryd, tfn +46155-22 10 39 eller [email protected]. Ansökan till tjänsten görs via www.studsvik.com. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2025 men rekryteringen pågår löpande under perioden så ansök gärna snarast möjligen. Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster.
Är du ansvarstagande och har tidigare erfarenhet inom serviceyrket? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ansvarstagande biljettkontrollanter till vår kund Hallandstrafiken. Som biljettkontrollant är du Hallandstrafikens ansikte utåt i kundmötet. Arbetet täcker hela Halland, förutom Kungsbacka. Tjänsten är en behovsanställning och uppdraget förväntas starta till hösten. Arbetstiderna är förlagda 06:00 till 22:00 med dags eller kvällspass under både helg och vardag. Vår kund lägger schemat månad för månad. Utgångspunkten kommer att vara Halmstad eller Falkenberg men man behöver vara bekväm med att resa i hela Halland. Anställningen börjar med en introduktionsutbildning på heltid, där det varvas med teori och praktik. Det ingår även en grundlig introduktion i alla arbetsuppgifter. Du kommer även att erbjudas en digital utbildning i hot och våld. Dina arbetsuppgifter Arbetet som biljettkontrollant består av att skapa en trivsam stämning i kollektivtrafiken genom att finnas där för Hallandstrafikens betalande kunder. Din främsta arbetsuppgift kommer vara att utföra kontroller av biljetter ombord på bussar och tåg samt ge tilläggsavgift till de som inte löst biljett. Du förväntas på ett korrekt och förtroendeingivande sätt kunna informera, hjälpa och vägleda kunder i frågor som rör resor, trafik och biljetter. Som biljettkontrollant arbetar du i par, och dina närmsta kollegor är busschaufförer och tågvärdar. Tjänsten kommer innebära mycket stående och gående arbete. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: Kontrollera att resenärerna har rätt biljett Vid avvikelser och felaktiga biljetter ge ut tilläggsavgifter Hjälpa resenärer att köpa biljett vid behov Informera i frågor som rör resor, biljetter och trafiken Dina kvalifikationer Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande Tidigare arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke eller annan relevant yrkeserfarenhet med kundkontakt Bekväm med stående/gående arbete Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift God kommunikativ förmåga Erfarenhet av självständigt arbete liksom god samarbetsförmåga Meriterande Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter God teknisk kompetens Flerspråkig Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Om företaget Automotive Components Floby AB (AC Floby) är en aktör inom fordonsindustrin som utvecklar och tillverkar komponenter såsom vevstakar, bromsskivor och nav. Deras kunder är bland annat Volvo AB, Volvo Cars, Ford och Jaguar med flera. Vi erbjuder våra globala kunder tillverkning av produkter enligt fordonsindustrins högsta standard inom kvalitet, precision och miljöpåverkan. Produkterna levereras med glädje och stolthet från fabriken i Floby där stolta medarbetare med stort engagemang, bred erfarenhet och hög kompetens arbetar. AC Floby strävar efter ett vara en attraktiv och hållbar arbetsgivare genom att bl.a. erbjuda en rad olika förmåner. Mångfald ser vi som en tillgång då vi kan nyttja olika kompetenser, erfarenheter och bakgrund för att på bästa sätt driva verksamheten framåt. AC Floby har en ljus framtid och står inför ett nytt steg i riktningen mot att fortsätta vara en hållbar och växande organisation. Arbetet är igång med att börja tillverka elmotorer på plats i Floby, något som genomsyrar hela företaget med motivation och stolthet. Tjänstebeskrivning Vi söker dig som vill bli en del av ett bemanningsföretag med lokal förankring och som vill kunna bidra till den dagliga verksamheten hos vår kund AC-Floby. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är materialhantering inne i fabriken, lastning och lossning av material. Kvalifikationer För att passa i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att köra truck. Krav är att du har truckkortsbehörighet A1-4, B1-3 samt D1. Önskvärt är att truckkortet inte är äldre än 5 år. Kvalifikationer: * behärskar svenska obehindrat i tal och skrift * har B-körkort och tillgång till egen bil * godkända gymnasiebetyg i svenska, engelska och matematik Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och med rätt inställning kommer man långt! Du som söker är en driven, ansvarstagande och ordningsam person vilket innebär att du håller rent och snyggt i trucken och kring din arbetsplats. Du är uppmärksam på vad som händer runtomkring dig och har hela tiden kvalité som högsta prioritering. Skift förekommer i form av 2-skift. Vad erbjuder vi dig? Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Låter detta intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Vill du arbeta som lastbilschaufför och bli en del av ett bolag som värdesätter god sammanhållning och värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos ÖGS i Örebro. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om ÖGS ÖGS Bolaget, ÖGS Miljötransporter och Örebro Godstrafik Stockholm är tre bolag under samma tak. Idag är det totalt ca 130 anställda och har varit verksamma i branschen sedan 1952 och som transportör för DB Schenker sedan 1956. ÖGS har genom detta erhållit en lång erfarenhet och gedigen branschkunskap inom området. Deras transportöruppdrag för DB Schenker är linjer på Västsverige, Östergötland och Mälardalen med bas i Örebro. ÖGS är ett företag som värdesätter god sammanhållning på arbetsplatsen och strävar efter att vara ett ledande åkeriföretag med hög kvalité. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbiIdning och sedan arbete på ÖGS i Örebro. Information om chaufförsskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, truckkort och ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund ÖGS. Förstudier: 22 september – 17 oktober 2025 UtbiIdningsperiod: 20 oktober – ca 9 januari 2025 Examen: Prel. i början av januari 2026 Arbetsort: Örebro Information om tjänsten Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 18 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till ÖGS. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och ÖGS är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter Med stationering i Örebro startar du dina arbetsdagar med att ta hand om aktuella körningar som är planerade för dagen eller natten. Arbetet innebär transporter till några av Schenkers större nav, med vanliga destinationer som Stockholm, Lunda, Uppsala, Borås och Göteborg. Du har ett varierat och självständigt arbete där rutterna kan skifta beroende på vilka körningar som är aktuella. Tjänsten innefattar både dag- och nattkörningar, där det största behovet finns nattetid. Arbetspassen börjar vanligtvis mellan cirka 19:00 och 22:00 och varar i omkring 10 timmar, inklusive en timmes rast. Du arbetar antingen tre längre pass per vecka eller fyra pass per vecka, vilket även kan innefatta helgarbete. Vi söker dig som • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbiIdning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • Meriterande om du har truckkort, men inget krav Vi tror att dina personliga egenskaper spelar en avgörande roll för att du ska lyckas med utbiIdningen och trivas i arbetet. Därför söker vi dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet – och som vill växa in i en viktig och ansvarsfull roll. Du är självgående, tar gärna egna initiativ och har lätt för att hitta lösningar när utmaningar uppstår. Du arbetar strukturerat och trivs i ett effektivt tempo. Eftersom många körningar sker under kvälls- och nattetid behöver du också vara trygg i att arbeta ensam och kunna ta ansvar för uppdraget från början till slut. Du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att anpassa dig efter situation och förändrade förutsättningar. START: UtbiIdningsstart 20 oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #ÖGS, #CE-chaufför, #Chaufförsskolan Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Här får du möjligheten att utveckla våra processer och skapa mervärde för våra kunder i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Din framtida arbetsgivare Swedebridge AB är ett privatägt transport- och logistikföretag som erbjuder hela transportkedjan: utrikes, sjö & flyg samt tåg. Vi arbetar på en global marknad med partners i hela världen. Vi finns på Viared, i Borås. Tillsammans med 11 medarbetares engagemang och kunskap skapar vi värde och långsiktiga relationer. Stort fokus på service och flexibilitet ligger i företagets DNA. Rollen är en ersättningstjänst för en medarbetare som går i pension vid årets slut, och du kommer att bli en viktig del i vårt team som arbetar med landtransporter i Europa. Välkommen till Swedebridge! www.swedebridge.se Vad erbjuder rollen? Som Speditör/Logistics Specialist på Swedebridge får du en roll där du ansvarar för hela processen kring landtransporter i Europa, från den första kundkontakten till att transporten är genomförd. Du arbetar i nära samarbete med kunder och partners över hela världen, med fokus på att säkerställa smidiga och effektiva transporter. Du kommer också att spela en central roll i att utveckla våra logistikprocesser och bidra till företagets hållbarhetsmål. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners - Ta fram pris och förslag på olika transportlösningar - Boka import och exportfrakter över hela Europa - Uppföljning och kontroll av alla transporter - Debitering, fakturering - Genomföra importförtullningar (tullerfarenhet är meriterande) - Leveransbevakning Tjänsten är på heltid, placeringsort är Borås och du rapporterar direkt till VD. Onboarding sker med stöd från teamet och planen anpassas efter din erfarenhet. Hos oss får du möjligheten att kombinera det dagliga arbetet med långsiktig utveckling, både för dig själv och för företaget. Vi erbjuder en dynamisk miljö där korta beslutsvägar och ett starkt team skapar möjligheter för dig att växa och påverka. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som speditör och känner dig trygg i rollen, särskilt med fokus på landtransporter och har bred och lång erfarenhet av transporter i ett flertal av de Europeiska länderna. Du har erfarenhet av tullhantering och är van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Noggrannhet och en analytisk förmåga är viktiga egenskaper, liksom en stark vilja att samarbeta med både kollegor och externa parter. Som person är du självgående och trivs med att driva processer framåt. Du har ett intresse för hållbarhetsfrågor och delar vår vision om att bidra till en grönare logistikbransch. Ditt engagemang och din förmåga att kommunicera och skapa långsiktiga relationer kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen. Är detta din perfekta match? Om du vill vara en del av ett mindre företag där din insats verkligen gör skillnad, då är detta rollen för dig. På Swedebridge kombinerar vi professionalism med värme och närhet, och vi är stolta över vårt engagemang för hållbarhet. Vi har precis startat ett hållbarhetsbolag – något unikt i vår bransch – och du har chans att bli en viktig del i vår gröna resa. Du blir en del av ett sammansvetsat team där alla bidrar till företagets framgång och utveckling. Vårt arbete sträcker sig över hela världen, men vår styrka ligger i den personliga kontakten med våra kunder och partners. Om du delar våra värderingar och vill ta del av en spännande resa i en föränderlig bransch, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Swedebridge – där du får helhetsansvar, närhet till beslut och utrymme att växa! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 23:e juli 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Speditör, landtransporter
Välj ett jobb för att visa detaljer