Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Dalsjöskolan är en skola där personal och elever trivs och arbetar för goda studieresultat. Dalsjöskolan är en 4-9 skola med 640 elever och cirka 90 personal. Vi har tre paralleller på mellanstadiet och sex på högstadiet. Skolan är en arbetsplats med positiv atmosfär och vi arbetar tillsammans utifrån aktuell forskning. Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas i din roll. Vi har ett väl fungerande elevhälsoteam som består av specialpedagog, skolsköterska, skolpsykolog och kurator som arbetar förebyggande med ett nära samarbete till medarbetarna. På Dalsjöskolan finns även en kommungemensam särskild undervisningsgrupp för årskurs 4-9. Fritidsledare på Dalsjöskolan 7-9 Arbetsuppgifter Som fritidsledare på Dalsjöskolan kommer du att arbeta i skolans cafeteria. För att cafeterian ska fungera har du ansvar för helheten med beställningar och tillverkning. Du ser till så att det finns varor till försäljning med fokus på ett hälsosamt utbud. Kreativitet kring detta beaktas extra. I skolans Cafeteria samlas eleverna när de har håltimmar eller längre raster. Som fritidsledare ordnar du tävlingar och spel, gärna med pedagogiska inslag, men är också behjälplig med läxor och ser till så att eleverna följer sina scheman. Som fritidsledare är du en trygg vuxen person för våra elever som finns nära till hands, därför är det viktigt att du är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du tillhör ämneslaget resurser men kommer att samarbeta med all personal på skolan. Övrig information Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare. Kvalifikationer Du som söker har eftergymnasial utbildning som fritidsledare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med barn och unga. Vi söker dig som har ett gediget intresse i dagens skola och de ungdomar som går där. Du är en trygg ledare som har lätt för att skapa förtroendefulla relationer med barn och unga och som med tydlighet och värme kan sätta gränser när det behövs. Du vill lyfta skolans cafeteria till den viktiga och centrala funktion som den har på Dalsjöskolan. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget Jag är 20 år och bor i ett hus tillsammans med min familj och vår katt. Just nu går jag på gymnasiet och därefter väntar daglig verksamhet. Jag har ett omfattande funktionshinder och söker dig som kan se möjligheterna istället för hinderna. Du behöver vara ansvarsfull ha tålamod och stötta mig i min utveckling så jag kan få ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Min rörelseförmåga är begränsad, jag kan gå men har rullstol som hjälpmedel. Detta innebär att du exempelvis behöver kunna hoppa studsmatta med mig fast jag själv inte kan. Jag badar minst två dagar i veckan året om, så det är en fördel att du gillar att bada. Jag gillar böcker om du läser dem för mig. Sång och musik är också ett intresse, lika så tecknade filmer och serier. Din roll som assistent innebär blandannat: * Sondmatning med tillhörande medicinering. * All hjälp med personlig hygien * Hjälpa mig vid förflyttningar * Vara min röst och tolka min kommunikation. * Vara min följeslagare till skolan, familjetillställningar, på mina fritidsaktiviteter, läkarbesök, utflykter, shopping och på olika semesterresor mm. * Vara samarbetsvillig och flexibel Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar och var tredje helg. Under Introduktionen, på ca 2-4 veckor, lär vi känna varandra och skapar trygghet hos oss båda två. Du får samtidigt kunskap om epilepsi, utvecklingsstörning och tyst kommunikation. Tjänstgöringsgrad ca 80%. Tjänster är ett sommarvikariat, som kan förlängas till en fast tjänst. Jag har inga krav på att du måste ha arbetat som assistent tidigare. Det viktigaste är att du är genuint intresserad av att hjälpa andra. Klickar vi två så faller de andra bitarna på plats av sig självt. Du måste ha B-körkort. Detta för du och jag ofta kör iväg själva i min handikappanpassade bil och för jag bor i Hästveda där det är svårt att ta sig till och från jobbet med kollektivtrafiken. Hoppas jag har fångat ditt intresse! Tveka inte på att ansöka för viktigaste är att just du och jag passar ihop. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Käppala skola är en framgångsrik F-9 skola med 550 underbara elever och professionella kollegor. Lokalerna är ljusa, varierade och välutrustade. Skolgården är fantastisk med skog och berg direkt inpå knuten. Här råder ordning och reda i en mobilfri skola. Våra elever lämnar skolan med mycket goda resultat. Vi har många härliga traditioner och en kompetent medarbetargrupp med mycket höga ambitioner. I kollegiet stormtrivs man i en positiv och lösningsfokuserad anda. Skolans läge är en dröm för dig som vill nyttja naturen som klassrum; invid Långängens naturreservat, grönområden, insjö och hav. Lidingö stad har 11 kommunala grundskolor, vi fokuserar på kunskap och lustfyllt lärande vilket syns i våra goda studieresultat. Vi erbjuder en skola som är en del i det digitala samhället och vi lägger stor vikt vid att förbereda eleverna inför framtiden. Skolledarna och lärarna på Lidingö utbyter erfarenhet, lär av varandra och utvecklas tillsammans. ARBETSUPPGIFTER I din roll ansvarar du för att planera, undervisa och följa upp elevernas lärande i fritidshemmet för årskurs 4-6. Du är samordnare för verksamheten och tillsammans med övriga kollegor driver du den pedagogiska utvecklingen framåt. Utifrån läroplanen och våra styrdokument skapar du en miljö som syftar till att stärka våra elever i såväl deras kunskapsutveckling som i deras personliga utveckling. I ditt uppdrag ingår att du sköter beställningar/inköp av livsmedel samt förbrukningsmaterial. Du leder möten och är länken mellan skolledning, arbetslag och vårdnadshavare. Du samverkar också med skolans andra fritidshems samordnare och planerar upp lovverksamhet mm. Tjänsten innebär också att du under skoltid arbetar i elevgrupp tillsammans med mentor. Du har ett övergripande ansvar för elevernas sociala utveckling och trygghet. Du har ett nära samarbete med ditt arbetslag och ni samverkar och fördelar arbetet tillsammans utifrån uppdrag, kompetens och aktuella behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad grundlärare mot fritidshem alternativt fritidspedagog. Vi vill att du är förtrogen med och följer de kommunala och nationella styrdokumenten och då vi arbetar med digitala verktyg behöver du ha god digital kompetens. Som person ser vi att du har en god kommunikationsförmåga med elever, föräldrar och kollegor. Vidare ser vi gärna att du har en vilja och en väl utvecklad förmåga att samarbeta med kollegor i olika sammanhang. Det är även viktigt att du är strukturerad och kan anpassa ditt förhållningssätt och dina pedagogiska metoder utifrån den individuella elevens och elevgruppens behov. Du tar ansvar för hela uppdraget med ett stort engagemang, tålamod och uthållighet. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärandeorganisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Enligt skollagen krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning inom förskola, skola och övrigt arbete med barn. Detta begärdu utdrag om på polisens hemsida. | Polismyndigheten (polisen.se) Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget Hej på er. Jag söker nu fler assistenter till mitt assistansteam i Sibbhult. Jag som söker assistenter är en man i 35-års åldern med en förvärvad hjärnskada sedan flera år tillbaka. Då min förvärvade hjärnskada givit mig flera funktionsnedsättningar behöver jag hjälp med allt i min vardag. Det är personlig omvårdnad, förflyttningar, mat, mediciner, sjukgymnastik, hjälp i mitt hem med allt vad det innebär. Jag bor i eget boende och det är också där din arbetsplats är förlagd. Hos mig bor också 2 marsvin som du tar det huvudansakliga ansvaret över. Hundar är också något jag tycker om. Som min personliga assistent bör du vara glad och positiv, se möjligheter istället för problem, ta ansvar och vara noggrann. Att kunna hantera mina olika sinnesstämningar och min epilepsi med ett lugnt agerande och tänkande är viktigt. Jag gillar att vara ute i samhället, utflykter, promenader i skogen. Min rullstol är inget hinder. Jag har en stor portion av humor och skrattar gärna åt dina skämt, men jag kan också vara allvarsam och fundera över livet. Du är viktig i min vardag. Jag behöver assistans alla dygnets timmar. Du arbetar dagar, kvällar och nätter hos mig. Alla hjälpmedel som behövs finns hos mig och du kommer få en bra introduktion tillsammans med mina assistenter som arbetat hos mig sedan lång tid tillbaka. Jag söker 1-2 personer som kan tänka dig att vara vikarie i gruppen när det behövs. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan sök tjänst hos mig idag. Jag behöver din hjälp snarast. Varmt välkommen till mig. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Funktionsstöd är ett verksamhetsområde inom välfärdsförvaltningen med uppdraget att verkställa de beslut som fattats enligt LSS lagen, samt vissa beslut enligt SoL. Vårt arbete utförs genom individuellt utformat stöd med hög kvalitet och självbestämmanderätt där ett gott bemötande genomsyrar all verksamhet. Boendestöd innebär individanpassade insatser tillsammans med den enskilde för att stärka och utveckla den enskildes egna förmågor för att möjliggöra ett självständigt liv. Insatserna inom boendestöd riktar sig mot personer över 18 år med psykisk, neuropsykiatrisk och/eller lindriga begåvningsmässiga funktionsnedsättningar. Nu söker vi en engagerad och målinriktad socialpedagogisk resursperson till psykosociala enheten, boendestöd! Tjänsten är en särskild visstidsanställning på heltid. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen som boendestödjare arbetar du praktiskt, pedagogiskt och socialt för att stötta personer i deras vardag, utifrån deras egna behov och förutsättningar. Boendestöd innebär insatser där du tillsammans med den enskilde arbetar för att utveckla fungerande rutiner som stärker och möjliggör för personen att hantera sin vardag och leva självständigt. Som boendestödjare kommer du bland annat stötta personer i att planera, genomföra och att vara delaktig i vardagssysslor. Detta stöd kan ske både i och utanför den enskildes hem, samt digitalt. En viktig del i arbetet är att du tillsammans med klient jobbar utifrån genomförandeplan. Du dokumenterar, följer upp och utvärderar. Du är även med och kontinuerligt utvecklar och kvalitetssäkrar verksamheten. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att flera olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet och en bra miljö för våra klienter. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska, skötare inriktning psykiatri, stödpedagog, socialpedagog, behandlingspedagog/assistent eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. Du är drivande och intresserad av utvecklingsarbete. Som person är du trygg med att arbeta självständigt och det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet av att arbeta inom social psykiatri med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och lösningsfokuserat förhållningssätt är meriterande. Har du kunskap om gällande journalföring i Procapita och lagstiftning är det också meriterande. Giltigt körkort, behörighet B är ett krav. Arbetstiderna varierar och innefattar dag-, kvälls-, och helgtjänstgöring. Tjänsten är placerad centralt i Örnsköldsvik. Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid med tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse, och med slutdatum 11 januari 2026. Intervjuer kommer hållas löpande under annonseringstiden. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Har du inte fått jobb för sommaren ännu? Sök till oss för ett givande och roligt arbete! Vi söker en till kollega till en av våra kunder boendes i Piteå kommun. Kunden är en kvinna som har stort intresse för djur och hantverk. Hon bor tillsammans med sin familj i ett hus utanför Piteå. Familjen har även katter och därför bör du inte vara allergisk. Arbetsuppgifterna kan variera mellan sköta hennes hem, av- och påklädning, medicinering samt personlig hygien. Som assistent hos kunden kommer du att arbeta i en varm och välkomnande familj, samt trevliga kollegor att arbeta med. Kunden har dubbelassistans, vilket innerbär att ni jobbar två och två. Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar, nätter (vaken natt) på vardagar och helger. Tjänsten är ett sommarvikariat med start omgående eller enligt överrenskommelse, med god möjlighet till fortsatt arbete på timanställning efter sommaren. Vi söker personal på tjänster från 50% upp till 100%, så ange gärna i din ansökan hur mycket du skulle vilja arbeta. Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. För att ge våra medborgare bästa tänkbara stöd och hjälp har Barn och ungdom i Kristianstad valt att inrikta två av våra enheter mot yngre barn och den tredje enheten på ungdomar. Vi erbjuder våra medarbetare mer tillgängligt stöd och arbetsledning och våra utredningsenheter består därför av team om 6-7 medarbetare, där varje medarbetare får nära arbetsledning genom en teamledare. Som medarbetare har man även nära till sin enhetschef. Då två av våra medarbetare går vidare till andra uppdrag, söker vi nu två engagerade kollegor till våra barnteam. Är du socionom och söker nya utmaningar? Brinner du för lösningsorienterat förändringsarbete och gillar utvecklingsfrågor? Vi på Barn och unga i Kristianstad erbjuder inte bara ett stimulerande arbete, utan även en organisation som hela tiden strävar efter kunskapsutveckling och ökad kvalitet, med syftet att göra skillnad för kommunens barn, ungdomar och föräldrar! Vi erbjuder: • Ett öppet, tryggt och välkomnande klimat där vi har roligt på jobbet. • Fantastiska kollegor med kunskap, mod och humor som brinner för målgruppen och värnar sammanhållningen på arbetsplatsen. • En nära och tillgänglig arbetsledning i form av teamledare som handleder och vägleder i det operativa arbetet. • Individuell utveckling och medarbetarinflytande. • Ett välutvecklat kunskapsstöd med alla de riktlinjer/rutiner, checklistor och mallar vi behöver för att utföra arbetet. • Flexibelt arbetssätt i samråd med närmsta arbetsledare. • Handledning. • Flextid och friskvårdsbidrag. • Individanpassad introduktion utifrån varje ny medarbetares behov! Här tillåts du vara ny på jobbet och komma in i arbetet i ett lagom tempo. Vi ingår i Yrkesresan, erbjuder utbildning i Signs of Safety samt flera övriga utbildningar genom vår Utbildningsportal. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar utifrån förvaltningens gemensamma värdegrund och förhållningssättet Signs of Safety. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av handläggning och dokumentation enligt Socialtjänstlagen och LVU där du ansvarar för utredningsarbetet samt för att följa upp beviljade insatser. Du har kontakt med barnen/de unga, deras vårdnadshavare och sociala nätverk. I rollen gör du individuella bedömningar, samverkar internt och externt, och jobbar tillsammans med ledning och kollegor för att utveckla verksamheten på olika sätt. Du ansvarar, utifrån delegation, för rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs. Vårt förhållningssätt är medborgarens behov i fokus. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen. Det är meriterande med utbildning i BBiC och i Signs of Safety. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete eller inom barn- och ungdomsverksamhet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du datorvana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Med andra ord behöver du kunna anpassa din kommunikation till vår målgrupp. För att kunna ta dig runt i kommunen vid behov krävs att du har B-körkort för manuell växellåda. Vi söker dig som är trygg i dig själv, har analysförmåga, är flexibel, kreativ och modig. Du vågar se, ta ansvar och kan hantera svåra akuta situationer och har förmåga att fatta beslut. Du har integritet och står för god etik. Samarbete är en självklarhet för dig och du kan skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Vidare behöver du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners. Du är strukturerad person med förmåga att planera, följa upp och avsluta aktiviteter. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn uppvisa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Kristianstad kommun. Barn och ungdomsverksamheten består av sex enheter: •Enheten för förebyggande arbete •Utredningsenhet 1 (Mottagningsteam och Utredningsteam 1) •Utredningsenhet 2 (Utredningsteam 2 och Utredningsteam 3) • Utredningsenhet 3 (Utredningsteam 4 och Utredningsteam 5) •Öppenvårdsenheten •HVB enheten •Uppdragsenheten. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Gör skillnad. Varje dag. Söker du ett mångsidigt jobb inom psykiatrin? Avancerad Psykiatriskt vård I Hemmet, APIH, är en ny vårdform inom specialistpsykiatrin och erbjuder ett flexibelt alternativ till traditionell psykiatrisk heldygnsvård. För många av våra patienter inleds vårdtillfället på en av våra avdelningsplatser. Vi har sedan möjlighet att gå över till att arbeta med patienten i dennes hemmiljö, med hembesök efter behov: dag, kväll och helg. Det innebär att vi kan förkorta vårdtiden på avdelning och fokusera på att stärka patienten i sin hemmiljö. På så vis kan vi både fånga upp patienten när den sviktar och arbeta för långsiktig förbättring. I teamet finns sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeut, socionom och läkare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kurator kommer du arbeta med psykosocialt arbete i team med övriga yrkesprofessioner på enheten. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med patienter individuellt och med familjer och deras nätverk. Arbetet är varierande och innefattar individuella samtal, anhörigsamtal och krissamtal. Som kurator samverkar du mycket med kommuner, myndigheter och andra samarbetspartners internt och externt. Arbetsuppgifterna innefattar kartläggning av patientens sociala hjälpbehov samt planering med kommunen med SIP och tjänstemannamöten. Som nyanställd får du en introduktion anpassad utifrån dina behov och erfarenheter. Du har även stora möjligheter att vara med och påverka vår verksamhet. Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Är du även legitimerad hälso- och sjukvårdskurator ses det som meriterande. Tillhör du en legitimerad yrkesgrupp är språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala ett krav. För icke legitimationsyrken krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Då resor förekommer i tjänsten är giltigt B-körkort ett krav. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är meriterande. Som person är du nyfiken, flexibel och initiativrik. Du gillar både utmaningar och variation. Då arbetet sker i team, individuellt och i grupp, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt vana att fatta egna beslut. Vidare är du strukturerad och har förmåga att planera ditt arbete väl. För oss är det självklart att du alltid har patienten i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu söker vi en nattarbetande boendestödjare till vårt team på Trehörna 7. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en deltidstjänst på 68%. Om Trehörna 7 Trehörna 7 är en gruppbostad för personer med beslut om bostad med särskild service i enlighet med LSS. Verksamheten har fem platser och är beläget i Urshult, cirka en mil från Tingsryds tätort. Verksamheten ligger i ett litet samhälle men ändå finns det närhet till natur. Om rollen I rollen som nattarbetande boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning och kommunikation. En viktig del i arbetet är att utgöra en trygghet för de boende under natten och stötta dem till en gynnsam dygnsrytm. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd nattetid vardag och helg. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-09-15 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-09. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas vid en eventuell anställning. För mer information kontakta: Åsa Häggblad, verksamhetschef: 0702248320 alt. [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer