Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Brinner du för att arbeta med människor och har en god pedagogisk insikt? Gillar du att bidra till utvecklings- och förändringsarbete? Då är det just dig vi söker! Arbetet innebär omvårdnadsinsatser, att ge pedagogiskt stöd och omsorg för att främja den enskildes förmågor och självständighet. Som stödassistent arbetar man med personer som beviljats insatser enligt LSS, vilket innebär att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner samt stöd i habilitering och hälso- och sjukvårdsuppgifter. Schemalagd arbetstid sovande jour/helg. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionshinderområdet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Godkända betyg i svenska. Körkort B. Rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna med down syndrom och autism. Tjänsten är på 50% där endast dagpass förekommer. I rollen kommer du bland annat att stödja kunden i hennes dagliga rutiner, såsom personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Du är även med och deltar i aktiviteter tillsammans med henne. Om kunden Kunden är en 44-årig kvinna som tycker om att vara ute i naturen, promenera, bada och åka på utflykter – gärna till djurparken. Hon har humor, gillar hundar och uppskattar sällskap som kan motivera och samtidigt utmana henne i hennes personliga utveckling. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person med humor och glimten i ögat. Du är ansvarstagande, trygg och flexibel. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Inte ska vara allergisk mot pälsdjur Tåla klor och vara simkunnig Har körkort och tillgång till bil Det är meriterande om du Har kunskaper i TAKK Omfattning: Deltid på 50% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker engagerade och aktiva personer som vill arbeta som personliga assistenter. Du som söker bör ha erfarenhet av att arbeta med personer med autism/NPF samt ha kunskap om PEG och sondmatning. Det är viktigt att du är rökfri, har ett lugnt och respektfullt bemötande, och trivs i ett högt tempo. Som assistent kommer du att vara en viktig del av vardagen för våra uppdragsgivare, där fysisk aktivitet och struktur är en del av arbetet. Tjänsterna omfattar varierande arbetspass, och tillträde sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Skolan i Nybro kommun har som mål att ge varje barn och elev de bästa förutsättningarna för att lyckas. I Nybro kommun möts barn, elever och vårdnadshavare av välutbildad och engagerade pedagoger, lärare, rektorer och personal som alla strävar mot att skapa en trygg skolmiljö med utbildningens kvalité i fokus. Kulturen har som mål att ge kommuninvånarna en god tillgång till kultur och stärka kulturföreningarna så de kan bedriva en bredd av kulturverksamheter. Lärande- och kulturförvaltningen i Nybro kommun bedriver förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, skolbarnsomsorg, gymnasieskola samt kommunal vuxenutbildning med SFI och särskild utbildning för vuxna. Inom förvaltningen finns utbildning i glashantverk genom Riksglasskolan i Pukeberg samt uppdragsutbildningar och utbildningar inom yrkeshögskolan. Lärande- och kulturförvaltningen har även ansvar för bibliotek, kulturskola, kulturhus med biograf, fritidsgårdsverksamhet, samt allmänna kulturfrågor. Lärande- och kulturförvaltningen har drygt 850 anställda och en årsbudget på omkring 580 miljoner kronor. Förvaltningen är organiserad i verksamhetsområden som leds av en verksamhetschef för vardera förskola, grundskola, gymnasiet och vuxenutbildningen samt för kulturenheten. Förvaltningen leds av en förvaltningschef som också är skolchef. Nybro Ung är en ny kommunal enhet vars grunduppdrag är att öka ungas engagemang, delaktighet och inflytande samt att främja en meningsfull tillvaro med sömlös fritidsaktivitet efter skoldagens slut. Samordningsenheten verkar som plattform och megafon för ungas röst. Under hösten 2025 kommer en ny mötesplats för unga att ta form. Mötesplatsen blir ett nav och en sambandscentral för alla initiativ riktade mot målgruppen. Målet är att alla barn och unga ska ha tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter, oavsett bakgrund eller bostadsort. Vidare ska en trygg miljö skapas genom samarbete mellan skola, socialtjänst, polis och fritid (SSPF) för att förebygga brott och främja välmående. I dagsläget består enheten av 2 ungdomsledare och 2 ungdomscoacher. Nu söker vi 1-3 engagerade ungdomsledare som vill vara med och forma framtiden för våra ungdomar. Vi erbjuder: - En unik möjlighet att vara med i en historisk satsning och göra verklig skillnad. - En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. - Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Ansök idag och bli en del av vår vision att skapa en meningsfull fritid för alla ungdomar i Nybro kommun! ARBETSUPPGIFTER Som ungdomsledare kommer du att vara en central del av vår nya ungdomsverksamhet. Du kommer att utgå från och arbeta på den nya mötesplatsen för unga. Du blir också en viktig nyckelperson i samverkan mellan andra aktörer, verksamheter och organisationer som arbetar med målgruppen unga i kommunen. Här kommer du att: - Planera och genomföra fritidsaktiviteter som är meningsfulla och inkluderande. - Samarbeta med skola, socialtjänst, polis och fritid (SSPF) för att skapa en trygg miljö och förebygga brott. - Uppmuntra ungdomars delaktighet i planering och genomförande av aktiviteter för att stärka deras engagemang och ansvarskänsla. - Bidra till att alla barn och unga har tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter, oavsett bakgrund eller bostadsort. Mötesplatsens öppettider kommer främst att förläggas efter skoltid dvs kvällar, lov och helger. Viss del av tjänsten kommer även vara uppsökande och med verksamhet på andra platser där unga uppehåller sig, exempelvis i skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och brinner för deras välmående. - Är kreativ och initiativrik med förmåga att engagera och inspirera ungdomar. - Har god samarbetsförmåga och kan arbeta i team med olika professioner. - Är ansvarstagande och har ett stort hjärta för ungdomsverksamhet. Meriterande om du har erfarenhet från något av följande områden: - Kultur - Föreningsliv - Kommunikation - Civilsamhälle - Ungdomsfrågor ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Jag är en kvinna i 50- års åldern som är bosatt i Visby och som nu söker assistenter dagtid, kvällar och nätter! Jag har diabetes som behandlas med insulinpump och en nervsjukdom som bland annat gjort mig rullstolsburen samt givit mig kronisk nervsmärta, kognitiv påverkan och diverse andra symtom. Arbetet består av att hjälpa mig med diabetesbehandling (dock inte sprutor), administrera mediciner, vara mina ''armar och ben''; utföra alla sedvanliga hushållsuppgifter; ledsagning i stad och natur; hjälp av skötsel av mina djur; hjälpa mig vid bland annat kontakter med myndigheter, läkarbesök etcetera. Man ska även vara behjälplig med administrativa uppgifter, viss personlig vård som påklädning, hygien etc. Sökes Jag söker assistenter som är lugna och trygga i sig själva, och som ser arbetet som personlig assistent som ett seriöst åtagande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och att vi ''klickar''. Utbildning får du på arbetsplatsen och du bör ha lätt att ta till dig nya kunskaper. Att du pratar och förstår flytande svenska är ett KRAV då jag har en del svårigheter med kommunikation. Eftersom att jag är känslig för starka lukter är det mycket viktigt att du inte bär starka parfymer, luktar rök eller dylikt. Du bör heller inte vara pälsdjursallergisk eftersom att jag har katter och hund. Stresstålig Anpassningsbar Följsam Tålmodig Empatisk Vi söker dig som kan arbeta Dagar, kvällar samt natt Utdrag ur belastningsregister kommer att frågas vid intervju. Registerutdraget kan du beställa via denna länk HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Haninge kommuns verksamhetsområde Funktionshinderomsorg är ett utvecklingsinriktat område med fokus på att skapa den bästa socialtjänsten för Haninge kommuns medborgare. Enhetens övergripande mål är att skapa förutsättningar för ökad självständighet för målgruppen. Verksamheten bedrivs utifrån lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer. Vi på förebyggande och myndighet arbetar med myndighetsutövning enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Enheten hanterar ärenden avseende både barn och vuxna. Tyngdpunkten i enhetens arbete inom myndighetsutövning är rättssäker handläggning, enhetliga bedömningar samt uppföljning av beslut och beviljade insatser. Enhetens uppdrag och mål är att handlägga ansökningar från den enskilde, utreda behov av insatser och fatta beslut, beställa insatser samt följa upp besluten och hur de beviljade insatserna fungerar. Du behöver känna dig trygg i att samverka och delta i möten med flera mötesdeltagare där du är sammankallande. Nu har du möjligheten att ingå i ett team som präglas av mod, engagemang, kreativitet och nytänkande. Om enheten Enheten består av två linjer, en första och en andra, och leds av två enhetschefer som tillsammans med en gruppledare stöttar handläggarna i deras dagliga arbete. Vi har också stödfunktioner kopplade till enheten såsom administrativa assistenter, ekonomihandläggare och två placeringssamordnare. Till enheten hör också en egen utförarverksamhet som ansvarar för att verkställa insatser som ledsagarservice, avlösarservice, kontaktperson och korttidsfamilj. Det ger oss goda möjligheter till helhetssyn och kontinuitet i våra insatser. Vårt arbetssätt Vi är en enhet av kompetenta, engagerade och modiga medarbetare. För oss är det viktigt att arbeta enhetligt, professionellt och hjälpsamt. Vi värdesätter teamwork och rättssäkerhet i allt vi gör. Alla våra medarbetare är måna om att ha en rättssäker myndighetsutövning och en helhetssyn och långsiktighet kring varje individ. Vi söker en engagerad LSS-handläggare till vår mottagning inom första linjen! Vill du vara den första kontakten för våra medborgare och göra verklig skillnad redan i det första mötet? Välkommen till oss, en mottagning i framkant där vi arbetar förebyggande, vägledande och med individen i fokus. Ditt uppdrag Som LSS-handläggare inom första linjen kommer du att vara den första kontakten för medborgare som söker stöd. Ditt uppdrag är att erbjuda vägledning, rådgivning och information i ett tidigt skede. Du arbetar brett med att utreda behov och fatta beslut enligt LSS och SoL samtidigt som du verkar för att tidigt fånga upp behov och förebygga mer omfattande insatser. I uppdraget ingår det att ta emot ansökningar och genomföra utredningar för att klarlägga vilka insatser som enskilda personer har behov av för att utvecklas och nå bästa möjliga självständighet. I det dagliga arbetet ingår dokumentation, möte med den enskilde eller dennes ställföreträdare, samverkan externt och internt. En viktig del av ditt uppdrag är också att bidra aktivt till utvecklingen av våra arbetssätt, i linje med den nya socialtjänstlagen och det förebyggande perspektiv som präglar framtidens socialtjänst. Krav vi ställer på sökande - Socionom- och/eller juristexamen alternativt beteendevetare med dokumenterad kunskap om juridik. - Vara väl förtrogen med handläggning enligt LSS och SoL - Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor - God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och att du är väl förtrogen med svenska språket Meriterande - Erfarenhet av att arbeta med målgruppen - Kunskap av att arbeta med metoderna individbaserad systematisk uppföljning (ISU) och individens behov i centrum (IBIC) - Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare och lifecare SP - Erfarenhet av att arbeta i en mottagningsgrupp - Körkort Din kompetens Som chef söker jag söker en trygg och lösningsorienterad LSS-handläggare. Du är stabil och lugn i komplexa situationer, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Du arbetar bra med komplexa frågor och situationer, kan snabbt analysera och fatta beslut. Med en god samarbetsförmåga är du lyhörd, flexibel och ser möjligheter i mötet med den enskilde. Du arbetar självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du måste tycka om att arbeta i team men också att arbeta självständigt. Du bidrar till vårt team genom att vara öppen, inkluderande och positiv med ett gott humör, även under press. Jag söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss och drivs av att göra skillnad. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas Anställning kan ske först efter att ett godtagbart registerutdrag från Polisens erhållits Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår samt till Handens pendeltågsstation. Vi har tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, lediga klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. För närvarande tillämpas ett distansarbetsavtal som innebär att du bereds möjlighet att, i samråd med dina kollegor, arbeta på annan plats än kontoret två dagar per vecka om verksamheten så tillåter. I rollen ges du möjlighet till extern ärendehandledning, juridisk handledning och kontinuerlig kompetensutveckling. Välkommen med din ansökan som ska innehålla examensbevis, CV och personligt brev! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagningen i Uddevalla Vi har behov av att rekrytera en kurator och medarbetare till vår mottagning. Vår ambition är att erbjuda och skapa förutsättningar för stimulerande, spännande och intressant arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Psykiatriska öppenvårdsmottagningen ses som basen i den specialistpsykiatriska verksamheten där målet är att, så långt som möjligt, utreda, diagnostisera, behandla och rehabilitera i patientens närmiljö. Målgruppen är i första hand personer som har behov av psykiatrisk specialistvård för exempelvis ångesttillstånd, samsjuklighet d v s psykisk störning/sjukdom med samtidigt missbruk/beroende samt utredning och behandling av ADHD. Vi bedriver även behandling utifrån LARO. Du kommer till en verksamhet med väl inarbetade kollegor och en god arbetsgemenskap. Vi är uppdelade i team bestående av läkare psykologer, kuratorer, sjuksköterskor, arbetsterapeut, psykoterapeut och sekreterare. Arbetsuppgifter Kvalificerat psykosocialt utredningsarbete. Bedömnings- och behandlingsarbete med individ, familj, nätverk och samverkan med andra vårdgivare/myndigheter. Arbetet är såväl planerat som oplanerat, enskilt och i grupp. Kvalifikationer Du är utbildad socionom, vi ser gärna att du har gått grundläggande utbildning i KBT ”steg 1”. Tidigare erfarenhet inom specialistpsykiatri och att leda grupper är också meriterande. Du är strukturerad, tydlig, ordningsam och flexibel samt har en vilja att arbeta och ingå i ett team. Vi värdesätter egenskaper såsom god social kompetens där humor, framåtanda och positivt tänkande är en klar merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och egenskaper såsom samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Meriterande är om du är legitimerad hälso och sjukvårdskurator eller om du blir behörig för en sådan legitimation under övergångsperioden. Övrigt Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden, skicka gärna in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Beskrivning Vi söker dig som tycker om och har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdom för ett uppdrag som kurator till Yrkesgymnasiet. Arbetsuppgifter Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam vars huvuduppdrag är det hälsofrämjande och förebyggande arbetet, där ditt uppdrag blir att ansvara för det psykosociala perspektivet. I tjänsten arbetar du med elever på individ- och gruppnivå samt har rådgörande/stödjande samtal med elever samt genomför sociala kartläggningar. Utöver detta samarbetar du med skolans personal samt andra myndigheter såsom socialtjänst och barn- och ungdomspsykiatrin. Skolans uppdrag är att hjälpa elever mot måluppfyllelse och arbeta mot god elevhälsa parallellt. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad socionom eller har annan likvärdig bakgrund. Du bör ha god kännedom om det regelverk som styr skolans sociala arbete och gärna ha arbetat som skolkurator. Villkor 20 % tillsvidare med 6 mån provanställning Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer