Premicare driver nio hälsocentraler på uppdrag av Region Västernorrland och Region Gävleborg. Vi har idag 60 000 patienter och en personalstyrka bestående av 230 medarbetare med olika kompetenser. Vi arbetar med både fysisk och digital vård. Genom vår vision Connected Care Anywhere! vill vi skapa stolta medarbetare och innovativa arbetssätt för en hållbar och jämlik vård där vi hjälper människor till en bättre hälsa vart än i världen man befinner sig. Vi arbetar efter vår värdegrund där omtanke, passion, kvalitet och innovation är våra ledstjärnor i vardagen och en viktig del i att skapa en positiv företagskultur. Premicare är en del av Prima Vård. Vi söker nu en rehabiliteringskoordinator till Premicare Varvet (arbetet är även fördelat mellan hälsocentralerna Premicare E-center och Bergsjö). Arbetsuppgifter Som rehabkoordinator hos oss blir du en viktig del i arbetet med att främja en trygg och effektiv sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocess. Du arbetar i nära samarbete med läkare, övrig vårdpersonal, patienten och externa aktörer som Försäkringskassan, arbetsgivare och andra vårdgivare. I ditt arbete kommer du: Samordna och planera rehabiliteringsinsatser för patienter i behov av stöd för återgång i arbete. Vara en länk mellan vården, Försäkringskassan, arbetsgivare och andra aktörer. Ge vägledning, stöd och information till patienter i sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen. Stödja vårdpersonal med kunskap om försäkringsmedicin och rehabilitering. Delta i och ibland leda samordningsmöten (t.ex. SIP-möten). Dokumentation i patientjournal samt uppföljning av pågående ärenden. Medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt inom sjukskrivnings- och rehabiliteringsområdet. Du kommer även till viss del att arbeta på våra hälsocentraler Premicare E-center samt Premicare Bergsjö. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett härligt gäng som nu ser fram emot att välkomna en ny medarbetare. Vi kan erbjuda en utvecklande och trivsam arbetsmiljö där vi använder innovativa arbetssätt för en god personcentrerad vård. Introduktionen planeras utifrån dina behov och önskemål. Premicare omfattas av kollektivavtal och som anställd har du flera förmåner. Några exempel är friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och extra semesterdagar från det att du fyller 40. Är du den vi söker? Vi söker dig som har relevant utbildning, t.ex. inom vård, rehabilitering, socialt arbete eller liknande. Du har god kännedom om sjukförsäkringssystemet och arbetslivsinriktad rehabilitering. Du har god kommunikationsförmåga, är strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att arbeta självständigt likväl som i team och du är trygg i din yrkesroll. Som person är du ansvarstagande och du har en god organisationsförmåga samt ett gott bemötande. Du gillar utmaningar och vill vara delaktig i hälsocentralens utveckling. Då resor mellan hälsocentralerna förekommer är B-körkort ett krav. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i journalsystemet Cosmic. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid: Heltid, 100 %. Vi tillämpar provanställning. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-06.
Sommarjobb som personlig assistent i Grebbestad Hej! Jag är en aktiv tjej på 47 år som söker en personlig assistent för perioden 14 juli - 3 augusti i Grebbestad. Du jobbar dygnsvis. Lediga pass är 21 juli, 23 juli, 25 juli och 1 augusti. Om mig Runt mig är det alltid fart och fläkt, och jag sitter sällan stilla trots att jag använder manuell rullstol som du som assistent hjälper mig att köra. Jag har hyrt en stuga i Grebbestad där du kommer att arbeta varannat dygn med sovande jour. Under ditt arbetspass bor du tillsammans med mig i stugan, och under ditt lediga dygn disponerar du ett hotellrum i närheten. När du är ledig är du självklart fri att utforska vackra Bohuslän på egen hand. Dina arbetsuppgifter Tjänsten är av servicekaraktär och jag har inga medicinska behov. Jag har en kraftig synnedsättning, så det är viktigt att du talar och förstår svenska då du behöver läsa och ibland syntolka. Du behöver inte vara Hulken, men det är bra om du kan ta i lite om situationen kräver det. Vem är du? Du är en pigg och aktiv tjej, troligtvis mellan 20-40 år. Personkemi är a och o, så tidigare erfarenhet är ej nödvändig. Jag ser gärna att du har möjlighet att provjobba några pass hos mig i Stockholm så vi ser att vi funkar ihop. Jag förutsätter dock att du är vaccinerad mot Covid-19. Ersättning och villkor Ersättning för resa och traktamente betalas ut i enlighet med KFO/Fremias avtal. Stil kommer att vara din arbetsgivare och jag din arbetsledare. Låter detta intressant? Maila ditt CV och personliga brev till [email protected]. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
I Habo kommun får du vara med och forma både vardag och framtid i en organisation där engagemang, närhet och ansvar gör skillnad på riktigt. Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas och bidra med det du är bra på. Vi har en stark gemenskap där vi samarbetar över gränser, vågar tänka nytt och delar ansvaret för kommunens utveckling. Tillsammans bygger vi den hållbara kommunen för hela livet. Välkommen att bli en del av oss. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en viktig del i arbetet med att förstärka Öppenvårdens förebyggande arbete? Nu implementerar vi samverkansmodellen SSPF (skola, socialtjänst, polis och fritid) och vi söker därför en koordinator. Tjänsten som SSPF-koordinator är på 50% men kombineras med 50% främjande/förebyggande arbete. Det övergripande syftet med SSPF är att arbeta brottsförebyggande, och att genom tidig upptäckt och samordning av insatser förhindra att barn och unga dras in i kriminalitet, eller att bryta en redan negativ utveckling. Du kommer ingå i en arbetsgrupp med stort engagemang för målgruppen och socialt arbete. Du får även gott stöd av erfarna och engagerade kollegor och arbetsledning. Då rollen är ny finns det stora möjligheter att själv påverka hur arbetet ska utföras och du har även en central roll under uppstart och implementering. Inledningsvis kommer huvudfokus vara att starta upp och implementera samverkansmodellen i samarbete med berörda parter. Att arbeta som SSPF-koordinator innebär att initiera samverkan för de unga som blir aktuella för SSPF, att sammankalla nätverk, upprätta åtgärdsplaner och ansvara för att de insatser som planeras följs upp. Som koordinator kommer du leda arbetet mellan de professioner som ingår i SSPF. Vidare innebär arbetet utåtriktat informationsarbete och löpande informationsspridning om SSPF i Habo kommun samt implementering av metoder och arbetssätt. Merparten av din arbetstid görs dagtid men kvällsarbete kan förekomma vid behov. KVALIFIKATIONER Du som söker är examinerad socionom eller har en annan akademisk examen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Det är önskvärt med vidareutbildning eller erfarenhet inom nätverksarbete och familjebehandling samt erfarenhet från myndighetsutövande socialtjänst. ÖVRIGT Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Förbered dig genom att ha ditt CV klart som du ska bifoga till ansökan. Du har också möjlighet att bifoga personligt brev och andra dokument. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, HR-enheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Brinner du för att stödja människor i deras vardag? Då ska du söka tjänsten som avlösare eller ledsagare. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Kompassen - ledsagning & avlösning är en verksamhet som bedrivs enligt lagen om LSS. Vi har enbart timavlönade, varav flera anhöriganställda. Verksamheten riktar sig till barn och vuxna som behöver stöd för att komma ut i sociala sammanhang eller för att avlasta föräldrar till barn med funktionsvariationer. Arbetsuppgifter: Avlösning: Insatsen innebär att du som avlösare arbetar med yngre barn i deras hem eller närområde. Insatsen syftar till avlasta barnets föräldrar så att föräldrarna kan vila, handla eller umgås med syskon. Ledsagning: Insatsen innebär att du som ledsagare följer med kunden på vardagliga aktiviteter. Det kan vara som stöd på bussresan till högskolan eller för att kunden ska klara av att utföra sina fritidsintressen. Du kan ha flera olika uppdrag, både som avlösare och ledsagare. Uppdragen är baserade på antal timmar per månad. För tillfället finns det uppdrag från 6 timmar i månaden och upp till 33 timmar i månaden. Kvalifikationer: • Kunskap och erfarenhet inom autismspektrat • Erfarenhet från arbete med personer med olika funktionsvariationer eller från vård och omsorg • Pedagogisk utbildning inom barn- och funktionsvariationer Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Flexibel, tillmötesgående och inkännande • Lugn och kan arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tidsbegränsad anställning på deltid med start så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 250830. För mer information kontakta: Janita Frisk Blomberg, Kvalificerad administratör mail: [email protected] Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Personlig assistent till man i Malmö (Hyllie) För vår kunds räkning i Malmö (Hyllie), söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Som personlig assistent till kunden spelar du en viktig roll i hans dagliga livsföring. Du är initiativtagande, har en förmåga att vara kreativ men också ta ett steg tillbaka när situationen kräver det. Du är en del i att stötta och assistera kunden i bland annat personlig omvårdnad och förflyttningar. Du har med fördel ett intresse för musik och trivs med att hitta på saker tillsammans med kunden. Vi söker dig som: • Kan tillträda 1/8 2025 • Vill jobba heltid • Vill jobba som timvikarie För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter". Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun! Hej där Bengtsfors-vän! Är du redo för en härlig och givande utmaning där du kan ge tillbaka till vår fantastiska community? Vi söker entusiastiska och vänliga individer för uppdrag som avlösare i hemmet för barn i vår soliga stad. Om jobbet Som avlösare hos oss blir du en vardagshjälte för Bengtsforsborna! Du kommer att skapa trygghet och glädje för våra yngsta invånare och deras familjer. Du fungerar som avlastning för föräldrar till barn och ungdomar med funktionsnedsättning. På så sätt får de som vanligtvis tar hand om personen tid för sig själva. Avlösningen är i hemmet eller närområdet och ni kan till exempel pyssla, titta på film, spela spel, åka till badhus eller besöka en lekplats i närområdet. Under tiden kan föräldrarna uträtta ärenden, genomföra egna aktiviteter, umgås med syskon eller bara vila. Det är en möjlighet att hjälpa familjer som behöver någon som avlastar några timmar i veckan, en dag i månaden, två dagar i månaden; ja det ser olika ut för olika familjer. Dina arbetstider bestäms utifrån barnets och familjens behov men är oftast förlagd på eftermiddagar, kvällar och helger. Du ska ha för avsikt att behålla uppdraget en längre tid, minst 6 månader. Det är ett uppdrag med timarvode och man kan ha flera uppdrag som avlösare samtidigt. Varför Bengtsfors? Åh, Bengtsfors! Vår lilla pärla vid Dalslands kanal där livet alltid har en gnutta äventyr. Ingen sommar är komplett utan att ha roat sig på Dalsland Kanotmaraton+! Och när det handlar om att uttrycka sig genom konst och hantverk, då äger vi. I Dals Långed finner du Stenebyskolan och Göteborgs universitet - mötesplatser där utbildning, kultur och kreativitet går hand i hand. Dessutom finns här strålande möjligheter till sjönära boende där varje morgon är lite ljusare. Vad vi erbjuder • En dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Du kommer att arbeta med olika och härliga familjer. • Boendemöjligheter där prisvärda och vackra tomter med vattendrag är en del av vardagen. • Din unikitet och erfarenhet värdesätts, och vi välkomnar alla från olika bakgrunder för att göra vår arbetsplats ännu rikare. Vem vi söker Kanske är du ny på området eller har lite mera erfarenhet i bagaget. Oavsett var du befinner dig i din yrkesbana, så ser vi efter dig och det du brinner för. Låter detta intressant så skicka gärna in intresseanmälan! Vi försöker matcha avlösare med rätt familjer och vi börjar alltid med ett möte tillsammans med föräldrarna innan vi eventuellt går vidare med att träffa barnet/barnen och påbörja avlösningen i hemmet.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 75 års åldern bosatt i Helsingborg har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift kan arbeta självständigt är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av arbete med MS delar kundens intressen för promenader och att tillbringa tid utomhus i parken eller på stranden samt kulturella aktiviteter Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 80%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:30-08:30 med 6,5 h jourtid på natten. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 08 25 - upplärning kommer att ske innan start Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Lagandan tar emot personer som behöver arbetsträna efter lång frånvaro från arbetslivet, sköra personer som har behov av arbete eller sysselsättning i en ovanligt god miljö och får bistånd enligt SoL, samt personer som enligt LSS har rätt till daglig verksamhet. Vi finns i Nacka, endast 5 minuters bilväg från Södermalm. Detta har vi gjort i hela 30 år, sedan 1991. Många av våra brukare har varit med oss hela vägen, då det är en verklig plats att trivas på. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter inom montering och förpackning, orderplock och packning samt lagerarbete. För att kunna erbjuda normala arbetsuppgifter, vilket vi tycker är mycket viktigt, har vi byggt upp en stabil kundkrets från olika branscher i näringslivet. Vi har uppdrag med lagerhållning, distribution, montering och förpackning Vi letar nu efter en ny stjärna och föreståndare till vårt team! I din roll tar du ansvar för det administrativa arbetet med sociala journaler, verksamhetsutveckling med mera. Du arbetar tillsammans med dina två andra kollegor för att stötta våra cirka 15 deltagare utifrån var och ens behov och enligt deras individuella behov till aktivitet och delaktighet utifrån utvecklade genomförandeplanen. Din profil Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ex inom beteendevetenskap. Du har flerårig erfarenhet av arbete med verksamheter inom LSS. Du behöver ha minst 4 års erfarenhet av LSS verksamhet. Du är en stabil och trygg person som tänker långsiktigt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vi ser att du är flexibel och kan samarbeta väl, även när dagen inte blir som planerat. Vi erbjuder en stabil och flexibel miljö med högt i tak för våra medarbetare. Verksamheten har öppet 7.30-16.30 på vardagar. Fredagar slutar dagen senast kl. 14.00 Vi söker 1 tillsvidaretjänst, på ca 20-30% Hur arbetet läggs upp är flexibelt och sker i dialog med verksamheten. Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan omgående! Läs gärna mer om Lagandan på www.lagandan.com
Assistent sökes till en ung kund i Uppsala. Arbetsuppgifterna är: omvårdnad och hygien, matlagning, stöd vid mathållning, handling, träning, städning , social samvaro, promenader, följa på med på olika vårdbesök. Vi söker en person med god förståelse, lugn och gedigen erfarenhet. Vi efterfrågar att du har en inkännande förmåga, att kunna tolka, och ha ett stort lugn. Du bör vara trygg i dig själv, arbeta bra i grupp men också ha stort ansvar för att arbeta pass själv. Moral, ärlighet och ansvarstagande är egenskaper vi värdesätter högt. Meriterande med B-körkort.
Jag söker just nu efter en eller två nya personliga assistenter som kan täcka upp under sommaren, och förhoppningsvis bli kvar som inhoppare längre fram. Hos mig jobbar man oftast dygnspass (24 timmar), vilket gör att du får ihop många timmar på kort tid. Under juli och augusti finns möjlighet att jobba heltid (ca 7 dygnspass per månad) om du vill. Du får alltså gott om ledig tid för att hinna med att sola, bada (bastu?) mellan arbetspassen. Från hösten handlar det framför allt om att jobba något eller några pass i månaden, ofta på helger, och att hoppa in vid behov. Det passar därför perfekt för dig som pluggar, frilansar, bygger upp ditt eget företag eller gör något annat flexibelt. Ibland förekommer kortare pass, till exempel när jag behöver dubbelassistans, så det är en fördel om du inte bor alltför långt bort – men jag har haft assistenter boendes i andra städer också, och det har funkat finfint. Om mig Jag är en kreativ, engagerad och aktiv kvinna i 45-årsåldern som bor på Östermalm i Stockholm tillsammans med mina två extremt sociala – och väldigt bestämda – katter, samt kanske lite för många växter. Om du börjar jobba hos mig får du alltså räkna med en hel del katthår på kläderna och jord under naglarna. Jag har en muskelsjukdom som gör att jag behöver personlig assistans för att göra fysiska saker i vardagen, men det är alltid jag själv som styr och planerar mina dagar. Det betyder att du som assistent ger praktisk service i det jag vill göra, men inte att du tar hand om mig. Till vardags arbetar jag med rättighetsfrågor, både proffesionellt och ideellt. Jag är också en inbiten kunskapsknarkare och lärandejunkie, så jag har ofta någon kurs på gång vid sidan av jobbet. (Okej, jag erkänner att det ibland kan bli lite väl mycket.) På fritiden försöker jag hinna med saker som konserter, teatrar, museibesök och middagar med vänner. Jag älskar också att bara vara hemma; ta hand om hemmet, organisera mitt liv och mina prylar på olika smarta sätt eller bara ta det lugnt med ett datorspel. Jag reser också ibland, både i jobbet och privat. Det kan vara allt från kortare utflykter inom Sverige till längre vistelser utomlands, så det är bra om du kan tänka dig att hänga med någon gång. Om dig Mina krav är att du: Klarar av att jobba dygnspass. Identifierar dig som kvinna eller icke-binär. Förstår, talar och skriver svenska flytande. Är rökfri och cirka 25 till 50 år. Kan arbeta både vardagar och helg, även storhelger emellanåt. Har god fysisk hälsa, då jobbet innebär vissa lyft och förflyttningar. Är vaccinerad mot covid. Tål katter och andra luftburna allergener. Är flexibel med både arbetsuppgifter och arbetstider Är serviceminded och kan anpassa dig efter olika situationer. Är lyhörd och har en känsla för andra personers integritet. Tror på mänskliga rättigheter och allas lika värde. De flesta som jobbar hos mig har en bakgrund inom olika kultur- och serviceyrken. En del har jobbat med djur eller natur, eller sysslar med någon typ av sport. Någon tidigare erfarenhet av personlig assistans är alltså inte nödvändig, men du får inte vara rädd för att vara nära en annan människa och våga ta i. Du får gärna vara en hejare på saker som naglar, hår, sömnad, hantverk, pyssel, växter, matlagning, städning eller liknande. Har du jobbat dygn eller natt tidigare är det troligen en fördel. Dina personliga egenskaper och att vi "klickar" är av stor vikt. Vi är trots allt nära varandra 24 timmar åt gången. Det viktigaste för mig är alltså att du har rätt inställning och att vi funkar bra ihop i vardagen. Jag söker dig som har en känsla för när du ska ta initiativ och när du ska låta saker vara, och som förstår och respekterar mitt sätt att leva. Du behöver inte instruktioner hela tiden, men ska samtidigt stämma av innan du kör på för fullt. När vi är ute i sociala sammanhang är det viktigt att du kan smälta in utan att ta över. Du får gärna vara social, småprata lite och bete dig naturligt – helt enkelt vara en vanlig människa, men ändå med känsla för att det är mitt liv och sammanhang vi befinner oss i. Det handlar om lyhördhet, ödmjukhet och en viss fingertoppskänsla. Och du behöver tycka att det är kul att lära dig saker och göra saker på nya sätt, även om det skiljer sig lite från hur du själv hade gjort det. Om anställningen Du kommer att bli anställd av mitt egna bolag, som jag driver tillsammans med en vän. Jag är mån om mina anställda och jag har låg personalomsättning, men förväntar mig också en hög arbetsmoral tillbaka. Kollektivavtal och friskvårdsbidrag finns naturligtvis. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök! Tror du att du skulle passa för jobbet? Läs då vidare på min hemsida innan du skickar din ansökan. Där hittar du mer information om jobbet och mig som person (Jessica). I din ansökan vill jag att du bifogar ett CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker just detta jobb och varför du tror du passar som personlig assistent till just mig. Visa på något sätt att du läst min hemsida. Jag kommer bara att gå vidare med ansökningar som tydligt visar att du har läst annonsen/hemsidan och förstått vad jobbet innebär. Standardiserade brev som uppenbart skickats till flera arbetsgivare kommer att sorteras bort.
Välj ett jobb för att visa detaljer