Personlig assistent till pojke
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.     Jag är en pojke på 9 år. Under sommaren behöver jag en barnkär assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Mina intressen är att bada och att åka lådcykel och leka på lekplatser. Jag tycker om att vara ute, i alla väder. I din roll som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd för mig, genom att påminna, motivera och uppmuntra mig i samband med dagliga aktiviteter som hygien, måltider och aktiviteter. Inga förflyttningsmoment förekommer, men jag behöver ha din fulla uppmärksamhet under arbetspassen och ligga steget före. Det är en fördel om du har erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare, men annars är det viktigaste att vi kommer bra överens, att du är lyhörd för mig, är en trygg vuxen, och att du blir mitt hjälp-jag. Jag bor med min mamma, pappa och syskon, och vi har en stor hund, så du bör inte vara hundrädd eller allergisk.   Körkort är ett krav.     Om anställningen Löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund utanför Jönköping
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill ha ett meningsfullt jobb där du hjälper vår kund att leva ett självständigt och aktivt liv. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie vid behov hos vår kund som bor mellan Jönköping och Gränna.  Arbetstiderna kan komma att variera något men är enligt följande och är både på vardagar och helger: Kl. 08.00-13.00 Kl. 09.00-12.00 Kl. 18.30-22.30 Om kunden Som personlig assistent hjälper du vår kund med hennes vardag och ser till att hon får det stöd hon behöver. Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som behöver hjälp i sin vardag då hon har progressiv muskeldystrofi. Hon gillar bland annat matlagning, bakning, träning och trädgårdsarbete så vi ser positivt på om du delar dessa intressen med kund. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Assistera vid träning och förflyttningar; manuella lyft kan förekomma Hantera hjälpmedel såsom stålyft, el-rullstol och manuell rullstol Är du den kunden söker? Vi ser att du som söker denna tjänst brinner för att arbeta med människor. Du är trygg i dig själv, tålmodig och kan leva dig in i andras situationer samt se till andras behov. Som person är du också lyhörd, initiativtagande och en engagerad lagspelare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav: Flytande svenskkunskaper i tal och skrift Meriter: Körkort och tillgång till bil (inget krav då det finns goda bussförbindelser) Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu en engagerad och omtänksam personlig assistent som vill hoppa in extra och vara en del av ett positivt och stöttande team. Tjänsten innebär arbete hos en kvinna på 48 år som bor i egen lägenhet centralt i Handen. Hon har en medfödd CP-skada, IF och skolios som innebär specifika behov av stöd i sin vardag. Uppdraget innefattar bland annat hjälp med dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning, samt assistans vid måltider. Kvinnan har ett stort intresse för musik, sjunger gärna, och träning utgör en viktig del av hennes vardag. Hon går på daglig verksamhet tre dagar i veckan. Vem är du som söker?  Du som söker är en flexibel, glad och positiv person som trivs med att arbeta nära andra människor och har en känsla för att ge stöd på ett respektfullt och inkännande sätt. Det är av stor vikt att du är lugn, trygg och lyhörd, samt har goda kunskaper i svenska språket, då vår uppdragsgivare har svårt med sitt tal. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, men din personliga lämplighet värderas högt och introduktion kommer ges. Vi ser gärna att du är kvinna och lite äldre. Flexibel arbetstid – Du behöver kunna arbeta dygnspass med sovande jour samt dag- och kvällspass. Goda kunskaper i svenska – både i tal och skrift. Meriterande – om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete. Personliga egenskaper – Du är omtänksam, ansvarsfull och har gott tålamod. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad/Avtal: Ingen specifik schemarad utan timanställd vid behov för att täcka upp obemannade pass, sjukdom och ledigheter.  Arbetspass: Dygnspass med sovande jour, samt dag-och kvällspass.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

17 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Personlig assistent sökes till en man i Lund - ca 60%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 54 års åldern bosatt i Lund har B-körkort har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik och kan genomföra förflyttningar har erfarenhet av arbete med sele-och lift hjälpmedel är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är tålmodig och positiv Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 60%. Tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:00-16:00 på vardagar och kl. 08:00-15:00 på helger och med 30 minuters jourtid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos katarina.roos@humana

17 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Märsta
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en lugn och omtänksam personlig assistent åt en kvinna i övre 60-års åldern.  I arbetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom personlig hygien, måltider, av- och påklädning, hushållssysslor samt övriga behov som uppstår i vardagen. Andra aktiviteter kan vara att följa med på diverse utflykter eller bara promenera i närområdet. Kvinnan talar utan problem och kan själv berätta vad hon behöver hjälp med. Vi söker dock en person som snabbt kan sätta sig in i hennes rutiner och som är lyhörd och har ansvarskänsla.  Du som söker jobbet får gärna vara kvinna och över 40 år. Du behöver kunna tala och förstå svenska obehindrat. Önskvärt är att du bor i Märsta med omnejd. Parkeringsplats finns att tillgå om du kör bil till jobbet.  Du måste kunna jobba både dagar, kvällar och nätter. Under natten har vår uppdragsgivare väntetid, vilket innebär att du har möjlighet att sova under natten men assisterar vid behov. Vi söker dig som vill och kan hoppa in extra vid behov, men som kan tänka dig få en rad med ca 2 kvällar/nätter per vecka framöver.  Om du är intresserad av att göra en positiv skillnad i någons vardag, vänligen skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent till en kvinna i Höör - ca 20%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet samt bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även bra om du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.  Vår kund är multisjuk och har bland annat svårbehandlad epilepsi och därför är det viktigt att du är genuint intresserad av vård och omsorg samt är uppmuntrande och stöttande. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 30 års åldern bosatt i Höör har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har god fysik är duktig på matlagning  är lugn, snäll, glad, stöttande, empatisk och uppmärksam är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är undersköterska eller har annan vårdutbildning har erfarenhet av epilepsi delar kundens intressen som bland annat är pyssel Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 20%. Arbetstiderna är kl. 07:45-14:45 och 07:45-17:20.  Det kan finnas möjlighet till mer arbete vid andra assistenters frånvaro. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent till aktiv tjej varannan helg med start i augusti!
Ågrenska AB (svb)
Personliga assistenter

Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se  Vem ska du jobba med?  Vi söker en till fantastisk assistent till vår dotter med Retts-syndrom. Vår dotter är 17 år och bor med oss, sina föräldrar och sin bror, i östra Kortedala Göteborg. Hon är en nyfiken tjej som älskar att vara social med andra och röra på sig. Hemma dansar vi mycket och njuter av äventyrar i skogen. Hon har ett hemligt språk som innebär att hon kommunicerar med kroppen och ögonen. Som hennes personliga assistent kommer du att få vara en del av hennes vardag.  Omfattning av tjänst  Vi söker dig som kan intresserad av att arbeta varannan helg (jämna veckor) 11:00-18:00. Vi är en liten grupp som hjälper varandra och därför kan de finnas möjlighet att ta fler pass då och då.  Ingen assistans utförs under storhelger. Du får självklart en bra start med genomgång av både oss föräldrar och nuvarande assistenter. Allt för att du och vår dotter ska trivas tillsammans. Ditt jobb kommer också innebära att sköta hennes basbehov (ADL) och dagliga hygien. Du kommer behöva ha aktiv tillsyn när ni är tillsammans och du kommer tolka och översätta hennes kommunikation till omgivningen. Vem är du som söker?  Du är rökfri, skötsam, pålitlig, noggrann, finurlig, entusiastisk, självgående och trygg. Du får gärna ha en stor dos av humor :) Vi önskar enbart kvinnliga sökande då arbetet är integritetsnära. Vi ser gärna att du behärskar det svenska språket väl. Du får gärna älska väder, vind, djur, natur och vatten. Vår dotter älskar att gå i skogen och hitta på andra aktiviteter med rörelse. Du ska gilla variationen av spontana äventyr i närområdet, att åka och bada, följa med till söndagsskolan likväl som att mysa hemma. Andra kunskaper du gärna få ha; - Det är med hjälp av ditt stöd som hon kommunicerar med sin omgivning och därför behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift - Van vid TAKK – tecken som stöd, eller önskan och engagemang att lära dig kring detta - Van vid ögonstyrd dator samt kommunikationsverktyget PODD Vi tror på bra personkemi och god kommunikation. Så tveka inte på att skicka in din ansökan så att vi kan träffas så snart som möjligt.   Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kvinnlig Personlig assistent i Knivsta
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en kvinnlig personlig assistent som har stort intresse för djur. Vår uppdragsgivare är boende utanför Knvista därav är det viktigt att du har körkort och tillgång till egen bil. I arbetet handlar det mycket om att ge uppdragsgivaren den omvårdnad hon behöver och assistera henne samt vara henne förlängda armar och ben. Assistansen är för att underlätta det liv hon lever alltså både att man sköter om trädgården, uppdragsgivarens djur och hus. Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående, har förmågan att anpassa sig efter uppdragsgivarens behov. Du är empatisk, in lyssnande, mogen och ansvarsfull. Arbetstiderna: Måndag-Söndag 08-18 ca 3-4 gånger i veckan Krav: Har B-körkort och tillgång till egen bil, kan arbeta med djur (tänk på att det är ute på landet) Är både rök och parfymfri. Talar flytande svenska obehindrad Varmt välkommen med din ansökan! I rekryteringprocessen kommer vi att efterfråga ett registerutdrag så du får gärna ha förberett ett. Gå in redan in dag  HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten  och få den till din Kivra.

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Intervjuare för attitydundersökning
Arena Personal Sverige AB
Övrig servicepersonal

Tycker du om att träffa nya människor och vill bidra till att utveckla MKB:s kundrelationer?   Vi på Arena Personal söker nu intervjuare för att genomföra en attitydundersökning, till vår kund MKB. I denna roll får du möjlighet att arbeta med människor samt samla värdefull information för att för att förstå boendes attityder och synpunkter Dina arbetsuppgifter: Din uppgift är att utföra en attitydundersökning kring boendes upplevelse av trygghet och trivsel i sitt bostadsområde. Tillsammans med kollegor kommer du att besöka MKB:s kunder för att genomföra en attitydundersökning. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du kan leda samtal på ett respektfullt, lyhört och engagerande sätt. Din förmåga att fånga upp intervjupersonens intresse och skapa ett tryggt och pålitligt samtal är avgörande. Du behöver vara tydlig och informativ, med en professionell framtoning.   Om tjänsten: Tjänsten är en tillfällig anställning på minst 6 veckor med start så snart som möjligt. Arbetet är förlagt till största delen mellan klockan 16-21, måndagar – torsdag respektive måndag – lördag (varannan vecka). Teamet som genomför undersökningen kommer att bestå av 4-6 personer.   Din bakgrund: För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Det krävs även goda språkkunskaper på ett av följande språk: arabiska eller somaliska. Gruppen tillsammans behöver behärska arabiska & somaliska vilket gör det meriterande med goda kunskaper inom dessa språk. Ansökan: Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Är du redo för ett socialt och meningsfullt uppdrag? Sök tjänsten som intervjuare och bli en del av ett engagerat team. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Boendestödjare till Ljungvägen
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi timvikarier till vårt team på Ljungvägen i Mora. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Ljungvägens LSS boende Ljungvägen är ett autismboende som startades 2017. Huset ligger naturskönt beläget i närhet till Hemus friluftsområde, strax utanför centrum. Vi har närhet till simhall, ishockeyarenan, motions- och skidspåren samt fina grönområden. Huset är ljust och alla lägenheter ligger i markplan. Boendet har sex lägenheter med gemensamhetsutrymmen för social samvaro och en fin uteplats med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, B-körkort för manuell bil, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du säger och gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: En strukturerad inskolning i vår verksamhet Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikariat, vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-10, intervjuer sker löpande.  Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Angelica Lindeborg, verksamhetschef. [email protected] 073-5040548 Emelie Karlsson, Samordnare [email protected] 073-5020698 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se  företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025