Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 30 årsåldern bosatt i Falun har goda kunskaper i svenska har B-körkort är lugn och tålmodig tål pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har ett glatt humör Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 90%. Tjänsten innebär att du arbetar dygn, både dygn med aktiv tid under natten men också dygn med jourtid kl.00-05.20 under natten. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]
Kvinnan du ska assistera är i 50-års åldern och lever med MS. Hon bor i Lomma och har bra kommunikationsmöjligheter nära till hands, vilket gör det smidigt för dig att ta dig till och från jobbet även utan körkort! Arbetet kommer att vara på deltid. Arbetsuppgifter: • Hjälp med stöd i vardagen, hemma och vid aktiviteter. Såsom tex hjälp med personlig hygien & styling, hushållsnära arbete i hem & trädgård samt stöd vid sociala sammankomster av skilda slag. • Uppdragsgivaren använder rullstol och elmoppe älskar att vara ute i naturen och röra på sig, så se framemot promenader och vistelse utomhus. • Hjälp vid matlagning. Uppdragsgivaren lever hälsosamt och gör bla sin egen juice och äter ren mat gjord från grunden, vilket hon behöver hjälp med. Vi söker dig som: • Har en mycket god förståelse för det svenska språket och kommunicerar obehindrat i både tal och skrift. • Är lyhörd och tålmodig, med förmåga att hantera olika situationer lugnt och effektivt. • Är närvarande och ger sin fulla uppmärksamhet åt den aktuella situationen och personen. • Är flexibel när det gäller arbetstider, då passen kan variera mellan dag, kväll och helg. • Har erfarenhet eller är villig att lära sig om assistans för personer med MS. • Är punktlig och pålitlig, positiv, glad och öppen. Vem är du? Vi söker kvinnliga kandidater som är noggranna, ansvarsfulla och har ett genuint intresse för att ge stöd i vardagen. Kan du hantera snabba förändringar och vara flexibel är ett stort plus. Om uppdraget låter intressant för dig: Vänligen skicka in din ansökan snarast. Vi ser fram emot att träffa dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt team och göra skillnad i uppdragsgivarens vardag. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Vill du ha ett utmanande och givande jobb i en hemlik miljö? Nu söker vi en stödpedagog till en heltidstjänst på Bergets barn- ungdomsboende i Taberg. Om rollen Som stödpedagog arbetar du tillsammans med dina kollegor i det direkta arbetet med brukarna. Därutöver ingår att driva och tillämpa Nytidas ramverk för pedagogik och bidra i utformningen av personlig pedagogik för brukarna. Detta för att stötta brukarna i att nyttja sin kognitiva och sociala förmåga, stärka deras självkänsla och möjliggöra ett hälsofrämjande liv genom att agera förebild och motivera till friskvård. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik och utför därav omsorgsnära arbete, säkerställer trivsamma lokaler och deltar i aktiviteter med brukarna. Du kommer även handleda och stötta medarbetare i social dokumentation och genomförandeplaner, handleda nyanställda samt samverka med gruppchef och verksamhetschefen i utvecklingsprojekt. Du rapporterar till gruppchef och verksamhetschef. Att bli chef kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och helger. Om Berget Berget vänder sig till barn och ungdomar som har en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning och som därför behöver hjälp och stöd i sin vardag. Verksamheten har fem platser och åldersspannet ligger mellan 6-14 år. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande resa att vara med på och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på våra verksamhetssidor nedan: Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad stödpedagog på yrkeshögskola eller har relevant högskoleutbildning. Du har god datorvana, erfarenhet av dokumentation samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Ytterligare krav är erfarenhet av arbete med målgruppen LSS. Som person har du en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Du är ansvarstagande, noggrann och trivs med att jobba i team. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter och stöttar kollegor i pedagogik, dokumentation och bemötande. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida via vår utbildningsorganisation Lära En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra brukare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal och försäkringar Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Ta-verens assistans & ekonomi AB är ett ekonomi- och assistansföretag. Vi jobbar främst med att hjälpa funktionshindrade människor med assistans men utför även tjänster åt andra företag inom ekonomi. Våra värdegrunder är livskvalitet, respekt och värdighet. vår målsättning är att kunden ska få den hjälp han/hon behöver för att leva ett så värdefullt liv som möjligt. Vi söker nu en vikarie som vill jobba 85% V.30-V.32. För den som är flexibel finns möjlighet till att vara behovsvikarie före och efter vikariatet. Kunden är en man i 60-årsåldern med fysisk funktionsnedsättning. Kunden är halvsidesförlamad och har även tappat talförmågan och kommunicerar via taldator men är aktiv och tycker om att vara ute på loppisar. Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp med det han inte klarar av själv i vardagen såsom hushållssysslor, hygien osv. Kunden har dubbel assistans varje dag mellan 07:30-18:05. För att passa in på denna arbetsplatsen krävs det att du kan stå på dig och följa rutiner, är lyhörd, empatisk, flexibel, respektfull och har en god kommunikation med både brukaren och kollegor. Arbetstider: dygn 07:30-07:30 (med sovande jour 02:00-07:30) dag 07:30-18:05 Vi värdesätter dig som har stor flexibilitet vad gäller arbetstid. För den som är flexibel finns goda möjligheter till mer arbetstid. Du som söker ska ha erfarenhet av personlig assistans/vård och omsorg. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. MÄRK DIN ANSÖKAN MED "LUDVIKA" Lön: Timlön + ob tillägg enligt avtal Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om uppdraget: Vi söker en trygg och engagerad person som vill bli en viktig del i vardagen för en härlig tjej på 8 år. Hon älskar djur, målar gärna, tittar på dansvideos på YouTube och spelar spel. Hon hjälper gärna till att passa grannarnas hundar och katter - så ett djurvänligt hjärta är ett stort plus! Hon önskar träffa dig en gång i veckan, 3 timmar per tillfälle, antingen tisdagar eller torsdagar på eftermiddagen/kvällen. Om dig vi söker: Vi tror att du är mellan 25-35 år, har ett naturligt lugn och är trygg i dig själv. Du har erfarenhet av att möta barn med NPF-diagnoser, antingen genom arbete eller som anhörig, och du har ett lågaffektivt bemötande som grund i ditt förhållningssätt. Om tjänsten: * Omfattning: 12 timmar per månad * Tid: Tisdagar eller torsdagar, 3 timmar per tillfälle * Start: Så snart som möjligt * Plats: Aspudden, Stockholm Som avlösare avlastar du anhöriga till exempelvis ett barn med en funktionsnedsättning i hemmet eller närområdet. Det kan vara för att föräldrarna ska få lite egen tid med andra syskon. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en 75-årig kvinna som bor i Bjärnum och som nu söker assistenter för att komplettera mitt team när det behövs. Hos mig arbetar man dygnspass med jour på natten. Jag behöver hjälp och assistans i min vardag. Framför allt så vill jag hitta dig som kan pusha mig och aktivera mig så jag kommer ut och kan få hitta på saker. Att gå ut på promenader är något jag verkligen tycker om. Jag önskar att du som söker ska vara kvinna, påhittig, glad och pysslig av dig. Du måste tycka att det är kul att laga mat. Om du dessutom lagar god mat så är det definitivt ett plus. Du måste ha kunskap inom diabetes och kunna se till så att jag inte äter saker som jag inte ska äta för då kan jag bli sjuk. Eftersom vi ibland kan köra iväg på utflykter så är körkort ett krav. Har du arbetat med någon form av psykiskt funktionshinder så är det meriterande, men inget krav. Du får gärna ha utbildning eller arbetat som personlig assistent sedan tidigare men det absolut viktigaste är den personliga lämpligheten och att personkemin stämmer. Önskvärt är att du är vaccinerad för min trygghet. Rekrytering sker löpande så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på 010-25 25 250.
Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Familjeförvaltningen i Sjöbo kommun är en spännande verksamhet där många samhällsbärande funktioner ingår så som förskola, grundskola och anpassad grundskola, individ och familjeomsorg, vuxenutbildning, kultur & fritid, gymnasium samt arbetsmarknad och integration. Vi har en hög utvecklingstakt för att följa den samhällsväxt som sker inom varje verksamhet. Hos oss får du vara delaktig i kreativa, spännande möten med människor som brinner för samma sak som du i att få andra att växa. Vi arbetar tillsammans med fokus på en lärande organisation. Tjänsten som ungdomscoach ingår i Kultur och fritid, enhet kulturskola och Fritid och är en del av en arbetsgrupp där Fritidsverksamhet och socialtjänst samverkar. Arbetsgruppen består av 1,5 ungdomscoach, 1 ungdomsbehandlare, 1 enhetschef och 1 Folkhälsostrateg. 3 unga aktivitetsledare finns även anställda på timmar och arbetar tillsammans med ungdomscoachen kring planerandet och utförandet av fritidsaktiviteter. Utvecklingsarbetet är en del av förvaltningens riktade uppdrag kopplat till förbättrade livsvillkor, meningsfull fritid och förebyggande arbete riktat till barn och unga. ARBETSUPPGIFTER Var med och forma framtidens verksamhet för och med Sjöbos ungdomar! Är du engagerad i våra ungdomar och deras förutsättningar för en meningsfull fritid? Har du en förmåga att bygga relationer och se individen samtidigt som du kan analysera och arbeta på en strategisk nivå? Då skall du söka den här spännande tjänsten och bli en del av att utforma en ny arbetsmetod hos oss! Vi har under det senaste året startat en helt ny form av verksamhet för ungdomar som fortfarande är under utveckling. Rekrytering har skett av olika typer av kompetenser, kartläggning av ungdomars behov och intressen har genomförts som sedan resulterat i aktiviteter av och med ungdomar. Nu söker vi dig som kan vara en viktig pusselbit i det främjande arbetet med ungdomar där fokus är att skapa aktiviteter utifrån ungdomars delaktighet och inflytande i en mobil fritidsverksamhet. Tjänsten innebär att du arbetar både på en operativ och strategisk nivå. KVALIFIKATIONER Du har ett genuint intresse för ungdomsfrågor, och ser unga som en resurs. Du är utåtriktad, engagerad och har lätt för att skapa tillitsfulla relationer med ungdomar. Du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt, samtidigt som du trivs bra i ett samarbete då du kommer att ingå i olika nätverk och arbetsgrupper. Du ska vara initiativtagare och en igångsättare med ett coachande förhållningssätt. Du känner dig trygg i att ta kontakt med och ha samtal med ungdomar och har lätt för att samarbeta både internt och extern. Tjänsten innebär mycket arbete i team och därför är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera, skapa tillitsfulla relationer och, tillsammans med arbetsgruppen, jobba för att uppnå goda resultat i arbetet. Det är även viktigt att du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du har förståelse för och vana av att använda sociala medier som medel och verktyg. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser och egenskaper. Du är utbildad socialpedagog, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. ÖVRIGT Eventuella frågor om tjänsten kan besvaras från och med 2025-08-04 Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Personlig assistent sökes till vår kund, en pojke på snart 15 år, som bor med sin familj i Stångby. Pojken går i skolan dagtid och har då i nuläget inte medföljande assistent. Furuboda söker dig som kan möta upp pojken i hemmet efter skolan och arbeta eftermiddagar/kvällar, helger och på skollov. Tjänsten är på ca 80% och då ingår arbete varannan helg. Du behöver vara ansvarsfull och lyhörd och behjälplig med stöttning i alla moment för att pojkens liv och vardag ska fungera på bästa sätt. Det innefattar hjälp med personlig hygien, förflyttningar, måltider, vid aktiviteter. Pojken har motoriska svårigheter och en grav synnedsättning, och kommunicerar genom kroppspråk och ljud. En glad pojke som är pigg på utflykter, att vara ute, gå på biblioteket, och tycker om högläsning. Viktigt att känna av dagsformen. Förslag/ initiativ till aktiviteter och utflykter välkomnas av pojken och familjen, och en bra och tydlig kommunikation med familjen är viktig för ett gott samarbete kring arbetet och assistansen. Välkommen med din anökan! Kvalifikationer Det är önskvärt med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans
Är du socionom/socialpedagog eller beteendevetare? Har du erfarenhet av arbete med vuxna, särskilt unga vuxna? Vill du bidra till våra kursdeltagares välmående? Sök rollen som kurator på Hagabergs folkhögskola! Som kurator på Hagaberg kommer du jobba mest med individuella samtal för deltagare som vill ha råd och stöd, hjälp med motivationen, stöd att ta sig igenom en kris eller har något annat de behöver prata om. Om deltagaren behöver annan hjälp, från till exempel sjukvården, kvinnojour, socialtjänst, eller ungdomsmottagning, kan du vara behjälplig i kontakten med dem. Som kurator ingår du i skolans deltagarstödteam och bidrar med social och psykosocial kompetens och kunskap om kursdeltagarnas risk- och skyddsfaktorer för hälsa och sociala situationer samt lärande och utveckling. Vi letar efter dig som har: • akademisk examen inom beteendevetenskap, socionomexamen eller annan relevant utbildning • erfarenhet av individuella samtal (exempelvis inom primärvård, företagshälsovård, psykiatri eller motsvarande) • grundläggande psykoterapeututbildning med KBT inriktning • samtalserfarenhet med inriktning mot unga vuxna Om Hagabergs folkhögskola Hagaberg är en rörelsefolkhögskola. Huvudmannen är EFS, en missionsrörelse inom Svenska kyrkan. Det speglas i skolans värdegrunder och vardagliga liv, hur vi bemöter varandra och vår människosyn. Vi har cirka 200 kursdeltagare på plats varje dag. Det flesta bor i Södertälje eller närliggande kommuner men Hagaberg attraherar studerande från mycket längre bort. Skolan har också ett litet internat (16 platser). Som kurator blir du en del av vår mångfaldigt, mångsidigt och fantastiskt medarbetarlag. Arbetstid avsätts för gemensamma möte, aktiviteter samt fortbildning. Att tänka på innan du söker... Kursdeltagare erbjuds kuratorsamtal på plats. Vi önskar att våra nya kurator kan arbeta 2-3 eftermiddagar/vecka under terminstid här på Hagaberg. Anställningen är tillsvidare och inledas med provanställning i sex månader. Tjänsten är ferietjänst som innebär att hela årets arbetstid är förlagd i anslutning till läsåret. Obs! Att jobba som konsult/egen firma är ej aktuellt. Rekrytering och urvalsprocess sker löpande. Eftersom vi har inte full bemanning under sommarlovet kan det dröja med svar innan vecka 32. Ansökan med meritförteckning/CV och referenser skickas till [email protected] Välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del i vårt nya härliga team som personlig assistent hos en 23-årig kille i Tranemo. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer jobba som personlig assistent åt en 23-årig kille med autism och epilepsi. Han behöver din hjälp med personlig omvårdnad, kommunikation, hushållsarbete och aktiviteter. På fritiden tycker han om att promenera och lägga pussel. Du kommer delta och bidra till kvalitetsarbetet, planering och uppföljning av uppdraget. Det finns rutiner att följa samtidigt som du behöver kunna se vad som ska göras. Han behöver alltid din tillsyn eftersom han inte kan förutse risker. På vardagar är han på daglig verksamhet utan personlig assistent. Du börja jobba när han kommer hem på eftermiddagen från verksamheten och jobbar tills morgonen efter. Kunden bor i en egen anpassad lägenhet på bottenvåning. Kunden har en varierad vardag där han varvar fritid och arbete på daglig verksamhet. Du och dina framtida kollegor gör stor skillnad genom att få kundens liv att fungera och hjälpa honom att delta i samhället på lika villkor. Arbetstiderna är dag, kväll, natt med väntetid och helg. Arbetspassen är långa, på helgerna är det dygnspass. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har erfarenhet som personlig assistent eller liknande har kunskap om autism och epilepsi har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift gärna har B-körkort (ej krav) är lugn och kan jobba lågaffektivt är idérik och initiativtagande Övrig information Anställningsform: timanställning Omfattning: Deltid tjänst som eventuellt kan övergå till en visstidsanställning hos kunden Arbetstider: dag, kväll, natt med väntetid, helg (förekommer dygnspass) Tillträde: efter överenskommelse, med inskolning snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Daniel Lisovski, Verksamhetschef, 010-130 3174 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer