Jag är en glad och positiv kvinna som bor i en lägenhet i Osby. Jag har många intressen och gillar att hitta på aktiviteter, både hemma och utanför hemmet. Eftersom jag har flera funktionsnedsättningar använder jag mig av personlig assistans som ett mänskligt hjälpmedel. Just nu söker jag personliga assistenter som kan arbeta som timvikarie vid behov. Förutom dag- och kvällspass behöver du kunna arbeta nattpass (vaken natt) om behovet uppstår. Vem är du? Du är en lyhörd och positiv person med intresse för alternativ kommunikation. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans och lätt kan samarbeta med arbetsledare och kollegor. Du är flexibel och har möjlighet att följa med mig på aktiviteter och resor. Du tycker om att lära dig nya saker som kan bidra till min utveckling. Arbetsvillkor Timvikariat med möjlighet till schemalagda pass i framtiden (eventuellt till hösten) Arbetstider varierar mellan dag, kväll, helg och nattpass (vaken natt). Din arbetsplats är där jag befinner mig. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Ansvarar för den verksamhet som Svenska kyrkan bedriver i sina församlingar utomlands. Svenska kyrkan finns där människor finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle. Enheten för Svenska Kyrkan Utlandet söker nu en Präst för pastoralt främjande Vår verksamhet Svenska kyrkan i utlandet står inför en spännande framtid att öka engagemanget i Sverige och utomlands för verksamheten, svara mot stora diakonala behov och möta människor i gudstjänst och samtal. Samverkan med utlandsförsamlingarna och dessas kyrkoråd ska stärkas och samverkan med Visby stift prioriteras. Svenska kyrkan i utlandet finns på drygt 26 platser i cirka 25 länder runt om i världen. På ytterligare 100 platser firar man regelbundet gudstjänst. I församlingarna runt om i världen arbetar drygt 100 medarbetare, både präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger samt övriga medarbetare. Utöver dessa engagerar Svenska kyrkan i utlandet många frivilliga utomlands och ombud i Sverige. Avdelningen för Svenska kyrkan i utlandet består av en utlandsenhet med medarbetare utomlands och en utvecklingsenhet som bland annat ansvarar för arbetet i Sverige. Till avdelningen finns också knutet resurser för ekonomi, fastighetsstöd, kommunikation och HR och sammantaget arbetar fjorton medarbetare på kansliet för avdelningens räkning. Avdelningens uppgift är att leda och utveckla främjandet av utlandsverksamheten och vara ett stöd i ekonomi-, personal- och fastighetsfrågor. Visby stift med biskop ansvarar för tillsynen i Svenska kyrkan i utlandet. Kyrkostyrelsens Råd för Svenska kyrkan i utlandets är organisationens styrorgan och direkt utsett av kyrkostyrelsen. Om rollen Som handläggare för Pastoralt Främjande får du en nyckelposition där du arbetar nära avdelningschefen för att stödja och främja utlandsförsamlingarnas verksamhet. Tillsammans med avdelningschefen, som har det övergripande ansvaret, kommer du att vara en viktig resurs för kyrkoherdar och kyrkoråd, bistå biskopen i pastorala frågor och bidra till att stärka utlandskyrkans arbete. I denna roll kommer du att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter, inklusive frågor rörande ekonomiska anslag, fastigheter, juridiska ärenden och personalfrågor inom utlandsverksamheten. Dessutom ingår arbete med ombudsverksamhet för utlandskyrkan, vilket ger dig möjlighet att spela en betydande roll i att forma och utveckla kyrkans närvaro både hemma och utomlands. Som handläggare för Pastoralt Främjande rapporterar du direkt till avdelningschefen och arbetar i en dynamisk och utvecklande miljö där du får möjlighet att göra skillnad på både nationell och internationell nivå. Exempel på Arbetsuppgifter: - Kontinuerligt följa upp verksamhet och kyrkoherdar utifrån aktuella mål inom de övergripande verksamhet. - Ansvar för utbildning och fortbildning för både personal och förtroendevalda - Bistå avdelningschef utifrån kompetens och ansvar. - Bistå avdelningschef i arbete för effektivisering av arbetet och en hållbar ekonomi. - Följa lagar och avtal samt arbeta för att övriga anställda följer dessa. - Vara en viktig kontaktpunkt mot utlandsförsamlingarna och skapa goda relationer - Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av processer Vem är du? Vi söker en ansvarstagande, analytisk och kommunikativ person med noggrant öga för detaljer. Du är självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Med din analytiska förmåga löser du komplexa problem effektivt och fattar välgrundade beslut. Du kommunicerar tydligt och skapar goda relationer, samtidigt som du är noggrann och levererar högkvalitativa resultat Som en kommunikativ och lösningsorienterad teammedlem arbetar du effektivt både självständigt och i samarbete med andra. Du vet hur man hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och har en förmåga att hålla ordning på flera uppgifter samtidigt, då kan detta vara rollen för dig! Krav - Prästvigd och minst 5 års arbetslivserfarenhet som kyrkoherde - Bred akademisk inom humaniora, teologi, förvaltning, HR - Svenska, flytande i tal och skrift - Engelska, mycket god kunskap i tal och skrift - God kännedom om Svenska kyrkan i utlandet och tidigare erfarenhet av församlingsarbete - särskilt utlandsverksamhet Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund https://www.svenskakyrkan.se/kristentro/kyrkans-vardegrund Vi erbjuder Vi erbjuder en trivsam och modern arbetsplats i centrala Uppsala och ett sammanhang med många erfarna och kunniga kollegor. Vi arbetar efter ett flexibelt arbetssätt, vilket innebär att du har möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. Kyrkokansliet som arbetsplats lägger stor vikt vid hälsa och balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du möjlighet att arbeta hos en stor och trygg arbetsgivare med förmåner såsom flextid, lunchförmån, kollektivavtal , lokalt årsarbetstidsavtal, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Mer information Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef mailto:[email protected] Fackliga företrädare, mailto:[email protected](Vision), mailto:[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA). Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-08-01. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Nu söker vi en timvikarierande boendestödjare till vårt härliga team på Läkarvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en visstidsanställning som innefattar dag, jour samt vaken natt. Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss på Läkarvägens gruppboende? Om Läkarvägen Läkarvägen är en nybyggd, modern gruppbostad med 6 platser i ett lugnt område i utkanten av Säter. På Läkarvägen är det sjöutsikt och det finns natur och vandringsleder runt knuten. Verksamheten ligger ca 1,7 km från Säters centrum. Ett par hundra meter från verksamheten finns närmaste busshållplats. På Läkarvägen finns cirka 20 medarbetare i alla anställningsformer. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram, KY-utbildning inom social omsorg eller socionomutbildning. På Läkarvägen arbetar vi med verksamhetsnära ledarskap. Vi har en samordnare som arbetar dagtid så väl som en verksamhetschef fördelad på två boenden i Dalarna. Om rollen I rollen som boendestödjare på Läkarvägen utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiderna är förlagd 07:30 - 21:45, vardagar och helger samt dygn med sovande jour (07:30 - 08:00 dagen efter). Vaken natt 21:00-08:30. I den vakna natten innefattar ditt uppdrag att vaka över en boende i dennes lägenhet och finnas tillgänglig när behov uppstår under natten. Vi söker dig som är bekväm att arbeta både dag- och nattpass. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning, så som barnskötarutbildning, behandlingsassistent, social- eller stödpedagog. Du ska kunna visa upp ditt undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis vid anställningsintervjun. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och har arbetat några år inom omsorg. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning i form av annan anställningsform. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-13. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas (arbete med barn med funktionsnedsättning) vid en eventuell anställning Krav: B Körkort är ett krav. Uppvisande av undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis För mer information kontakta: Samordnare Helena Wiberg, 070-78 23 707, [email protected] Verksamhetschef Angelica Lindeborg, 073-50 40 548, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Jag söker en engagerad och erfaren personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag! Om mig: Jag är en 4 år gammal pojke som bor i Liljeholmen. Jag har dubbelassistans dygnet runt med vaken natt och track med sjukvårdande insatser. Mina dagar ser olika ut och jag behöver din hjälp i olika situationer. Du kommer att: - Vara med mig på förskolan. - Följa med mig när jag åker till mormor. - Vara med mig i lekparken. - Följa med mig till sjukhuset. - Följa med mig och handla, fika eller vad jag och mamma hittar på. - Följa med till mina fritidsaktiviteter. - Eller bara vara hemma och leka med mig. Om dig: Det är viktigt att du har erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorgsarbete. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är också en fördel om du har erfarenhet av track. Som person är du: - Lösningsorienterad - Ansvarstagande - Du kan arbeta både självständigt och i grupp I tjänsten ingår ett Bemanningsansvar, det innebär att om någon vakans uppstår ska du lösa situationen, antingen genom att ringa in en av mina assistenter eller assistera själv. För det extra ansvaret får du ett arvode utöver ordinarie lön. Om du känner att du har de egenskaper och erfarenheter som jag söker, och vill vara en del av mitt liv, tveka inte att ansöka! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Lysekil vårdcentral är en medelstor och dynamisk arbetsplats med 6 600 listade patienter. Här arbetar engagerad och kompetent personal så som distriktsköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, psykologer och läkare. Vi strävar efter att arbeta tillsammans så mycket som möjligt och att ha ett öppet klimat bland kollegorna oavsett yrkeskategori. I samma byggnad finns både rehabmottagning, barnavårdscentral, röntgen och närsjukhus med olika specialistenheter, vilket inbjuder till ett gott samarbete. Vi ligger i framkant och är med och arbetar fram nya lösningar för att kunna vara en flexibel arbetsgivare som erbjuder vård av hög kvalitet. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner över ett brett arbetsfält och åtagandet inbegriper individer i alla åldrar. I ditt arbete som kurator ansvarar du för ett psykosocialt omhändertagande som även innefattar stödsamtal och krisbearbetning. Du kommer att handleda patienter i att hitta fortsatta vägar framåt genom att öka sin medvetenhet om sin livssituation, sina egna möjligheter och resurser. Det innebär också ett orienterande och stödjande arbete i samverkan med flera olika externa partners kring patienter med sammansatt psykisk och social problematik liksom vid missbruk och beroende. Om dig Du är utbildad socionom eller legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom KBT eller tidigare erfarenhet från arbete inom primärvård. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll då du möter du många olika patienter. Det är viktigt att du kan bygga förtroendefulla relationer med både patienter, arbetskamrater och andra samarbetspartners. Du är flexibel, kreativ och kan tänka utanför de traditionella ramarna. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden: Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Tjänsten avser ett vikariat med en sysselsättningsgrad på 20%. Start 2025-08-15 eller enligt överenskommelse, fram till 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Intervjuer på vårdcentralen sker efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Roslagens östra pastorat söker en församlingspedagog för åldrarna 0-12 år med inriktning Barn och familj med placering i Norrtälje-Malsta församling. Roslagens östra pastorat är vackert beläget vid kusten och skärgården i Norrtälje kommun, en plats med rik historia, levande kulturliv och fantastiska möjligheter till friluftsliv. Här möts småstadens charm och närheten till både hav och natur. Beskrivning och arbetsuppgifter Du kommer att ha din arbetsplats på Mariagården i Norrtälje och tillhöra ett arbetslag på 20-talet medarbetare med arbetsplatser fördelat mellan Markuskyrkan och Mariagården intill Norrtälje kyrka. Din närmaste arbetsledare är församlingsherden i Norrtälje-Malsta församling. Tjänsten har ett fokus på verksamhet företrädesvis bland de riktigt små barnen och förskoleåldrarna. I tjänsten ingår exempelvis: utåtriktad verksamhet mot förskolor i Norrtälje, gruppverksamhet i Mariagården (Öppen förskola, rytmik, körer, Miniorer, Juniorer m.fl.) lägerverksamhet, medverkan i gudstjänst samt söndagsskola Kvalifikationer För tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete med barn i ålder 0-7 år och en utbildning som församlingspedagog Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet varför även andra kombinationer av erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan vara aktuella för tjänsten. Utbildningar som då kan vara meriterande är t.ex.: Fackutbildning från universitet/ högskola Pastoralteologisk utbildning 1 år Förskollärarexamen Lärarexamen eller högskolexamen som motsvarar lägst kandidatexamen Övrigt Du är medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil. Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Thorbjörn Larsson, 070-4842593, mailto:[email protected]
Roslagens östra pastorat söker en församlingspedagog för åldrarna 7-20 år med placering i Norrtälje-Malsta församling. Roslagens östra pastorat är vackert beläget vid kusten och skärgården i Norrtälje kommun, en plats med rik historia, levande kulturliv och fantastiska möjligheter till friluftsliv. Här möts småstadens charm och närheten till både hav och natur. Beskrivning och arbetsuppgifter Du kommer att ha din arbetsplats på Mariagården i Norrtälje och tillhöra ett arbetslag på 20-talet medarbetare med arbetsplatser fördelat mellan Markuskyrkan och Mariagården intill Norrtälje kyrka. Din närmaste arbetsledare är församlingsherden i Norrtälje-Malsta församling. Tjänsten har ett fokus på verksamhet företrädesvis bland ungdomar och konfirmander. Visst arbete förkommer även med barn i låg- och mellanstadieåldrar. I tjänsten ingår exempelvis: Konfirmander och ungdomar, Ung-ledareutbildning, miniorer och juniorer, lägerverksamhet och medverkan i gudstjänst. Kvalifikationer För tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete med barn i ålder 7-20 år och en utbildning som församlingspedagog Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet varför även andra kombinationer av erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan vara aktuella för tjänsten. Utbildningar som då kan vara meriterande är t.ex.: Fackutbildning från universitet/ högskola Pastoralteologisk utbildning 1 år Förskollärarexamen Lärarexamen eller högskolexamen som motsvarar lägst kandidatexamen Övrigt Du är medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde 2025-09-01 eller senare enligt överenskommelse Det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil. Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Thorbjörn Larsson, 070-4842593, mailto:[email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Örebro med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vi har kunder i bland annat Örebro, Nora, Lindesberg och Askersund. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har fyllt 18 år har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat, timanställning Omfattning: deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lisa Vålberg, verksamhetschef [email protected] Pia Widén, verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Karlstad med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har fyllt 18 år har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat, timanställning Omfattning: deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lisa Vålberg, verksamhetschef [email protected] Pia Widén, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Västerås med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har fyllt 18 år har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat, timvikariat Omfattning: deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lisa Vålberg, Verksamhetschef [email protected] Pia Widén, verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer