Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Man med Huntingtons söker nu män och kvinnor till sin assistansgrupp. Tidigare erfarenheter av arbete med Huntingtons eller att du läst på om sjukdomen uppskattas. Du ska vara 25+, vara självgående men även kunna samarbeta med dina kollegor - man jobbar alltid 2, vara frisk och fysiskt stark, flexibel, ansvarstagande, se ditt arbete som långsiktigt, förmåga och vilja att motivera till en aktiv vardag, behärskar svenska språket i både tal och skrift till fullo. Arbetstiderna är förlagda till 12 timmars pass dag och natt. Rekrytering sker löpande, tillträde 1/4.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER Inom LSS verksamheten arbetar vi med människor i alla åldrar med olika funktionsvariationer och behov. Målet i verksamheten är att stötta brukarna till en ökad självständighet samt möjliggöra en större delaktighet i samhället. Uppdraget för våra medarbetare är att tillsammans med brukaren kartlägga, planera och strukturera det individuella stödet för att skapa möjlighet till egen utveckling. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att stödja brukaren i det vardagliga livet med vanligt förekommande hushållssysslor exempelvis matlagning, personlig omvårdnad, städning i bostaden. Likaså förekommer motivation, inspiration och genomförande av sociala och kulturella aktiviteter kring och tillsammans med brukaren. Vi värnar om självbestämmande och integritet i våra verksamheter, vilket genomsyrar personalens förhållnings- och arbetssätt. Inom LSS-verksamheten erbjuds du en varierande arbetsdag på någon eller några av våra enheter: Servicebostad/ Gruppbostad, Daglig verksamhet, Boendestöd, Korttidsverksamhet och Barnverksamheter. Inom Personlig assistans innebär det att du arbetar ensam tillsammans med personen som har behov av stöd och hjälp. Du ska ensam kunna ta beslut om åtgärder i hemmet samt vid aktiviteter tillsammans med brukaren. Arbetet som personlig assistent kan variera beroende på vilken funktionsvariation brukaren har. Dubbelbemanning kan ingå som punktinsats vid hjälp med förflyttningar av person som inte klarar att förflytta sig själva samt stötta personen vid kontakter med exempelvis legitimerad personal och myndigheter. Krav på kunskap inom omvårdnad motsvarande undersköterskas kompetens samt krav på körkort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, trygg, lösningsfokuserad och som alltid sätter individen och uppdraget i första hand. Du ska ha ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt och förmåga att skapa goda relationer. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift krävs då dokumentation är en obligatorisk del av arbetet. Meriterande är om du är utbildad stödassistent. Arbetar du som personlig assistent med barn eller på korttidsboende för barn så krävs ett utdrag från polisregistret. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att arbeta med oss som sommarvikarie i Hallstahammars kommun som genomsyras av ett gott samarbete med kollegor och med brukarnas behov i fokus? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Om mig Jag är en kvinna och jag söker en självgående och flexibel assistent för arbete halvtid ca 100 timmar per månad. Jag har en ryggmärgsskada sedan flera år tillbaka och detta innebär att jag sitter en del i rullstol. Jag strävar efter att leva ett så varierat och rikt liv som möjligt och att även kunna odla mina intressen, därför kommer dina arbetsuppgifter att vara skiftande alltifrån att hjälpa mig med sådant som ligger mig varmt om hjärtat till att följa med ut som ledsagare eller sköta vardagliga hemsysslor. Jag bor centralt i Vaxholm med goda bussförbindelser till Danderyds sjukhus/Tekniska högskolan/Arninge. Bussen stannar strax nedanför mitt hus och går var femte minut i rusningstrafik samt tar 30 minuter till Danderyds sjukhus där tunnelbana finns. Vem är du? Jag föredrar kvinnliga sökande som vill arbeta deltid hos mig på tider vi kommer överens om. I huvudsak behöver jag hjälp på eftermiddagar. Du är en praktisk och självständig person som ser ”vad som behöver göras”. Då vi kommer att spendera många timmar tillsammans, är personkemin det viktigaste för mig. Det är positivt om vi ibland kan göra en utflykt som tar fler timmar än så och som sträcker sig in på kvällen. Körkort är meriterande. Du talar och läser svenska flytande och är van att laga mat samt att sköta ett hem med god ordning. Du kan städa och är lyhörd i att skapa ordning i hemmet för att allt ska fungerar för mig även de tider då jag är ensam. Tidigare erfarenhet från att ha arbetat som assistent eller annan vård är en fördel. Du gillar att göra skillnad för en person som verkligen behöver din hjälp och ser att du har en viktig roll i mitt liv. Vänligen hör av dig snarast, så kanske vi ses snart! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi är en liten HVB-verksamhet belägen i en vacker och lugn miljö, med närhet till naturen och stora möjligheter till ett aktivt och meningsfullt vardagsliv för våra ungdomar. Vi arbetar med ungdomar som har psykosociala svårigheter som yttrar sig i socialt nedbrytande beteende och skolproblematik. Vi har plats för 10 unga och är idag ett engagerat team på cirka 14 medarbetare. Vi söker dig som har relevant erfarenhet och utbildning, och som med stort engagemang vill bidra till att stärka unga i en utsatt livssituation. Hos oss får du arbeta i ett nära, stöttande arbetsklimat med stort fokus på samarbete och utveckling. Vi värdesätter mognad, trygghet, tålamod och prestigelöshet — och att du vill arbeta lösningsfokuserat och lågaffektivt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! B-körkort krävs och du måste vara minst 25 år gammal. Socialt arbete med unga innebär att ingen dag är den andra lik. Du kommer att bidra till att skapa en trygg och stabil vardag genom att tillhandahålla struktur, stöttning och omvårdnad utifrån de ungas individuella behov.
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Focktorpsvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en heltidstjänst). Om Focktorpsvägen Fockstorpsvägen har sex platser. Huset ligger vackert beläget cirka 10 minuters promenad från samhället Mörarp. Därifrån kan du ta Pågatåget till både Bjuv och Helsingborg. Du bor i en egen lägenhet och har tillgång till gemensamma ytor. Huset är ett klimatsmart passivhus vilket innebär att det är både tätt och tyst. Stressande ljud från korridorer eller grannlägenheter stängs ute så att varje lägenhet blir tyst. I den fasta inredningen används jordnära färger för att skapa en lugn miljö och tillsammans med medarbetarna har platser för scheman och administrativa verktyg utformats så att de känns naturliga i miljön. Om rollen-Vi söker en erfaren boendestödjare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har mer omfattande behov av stöd och som kan befinna sig i komplexa livssituationer. Det är viktigt att du är trygg i din yrkesroll, har ett professionellt förhållningssätt och är van vid att hantera utmanande situationer med respekt och empati I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det ska även ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Sista ansökningsdag: Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om rollen Som socialsekreterare inom försörjningsstöd hos Ideal Bemanning kommer du att: Ansvara för att utreda och bedöma individers behov av ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Stötta individer och familjer i att uppnå självförsörjning genom motiverande samtal, planering och uppföljning av insatser. Samarbeta med andra aktörer, såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och andra professioner, för att skapa långsiktiga lösningar. Arbeta både stödjande och utredande med fokus på att stärka individens möjligheter till egen försörjning. Dokumentera och följa upp insatser enligt gällande riktlinjer och lagkrav. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö, där du bidrar till att göra skillnad i människors vardag och framtid. Vi söker dig som Har en socionomexamen. Har ett genuint intresse för att stödja människor i utsatta livssituationer. Är trygg i din roll som socialsekreterare och har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Har god kommunikativ förmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller försörjningsstöd är meriterande men inget krav. Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där vi tillsammans gör skillnad för människor i behov av stöd.
Om rollen Som socialsekreterare inom försörjningsstöd hos Ideal Bemanning kommer du att: Ansvara för att utreda och bedöma individers behov av ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Stötta individer och familjer i att uppnå självförsörjning genom motiverande samtal, planering och uppföljning av insatser. Samarbeta med andra aktörer, såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och andra professioner, för att skapa långsiktiga lösningar. Arbeta både stödjande och utredande med fokus på att stärka individens möjligheter till egen försörjning. Dokumentera och följa upp insatser enligt gällande riktlinjer och lagkrav. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö, där du bidrar till att göra skillnad i människors vardag och framtid. Vi söker dig som Har en socionomexamen. Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom försörjningsstöd eller annan relevant del av socialtjänsten – ett krav. Har ett genuint intresse för att stödja människor i utsatta livssituationer. Är trygg i din roll som socialsekreterare och har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Har god kommunikativ förmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där vi tillsammans gör skillnad för människor i behov av stöd.
Vi erbjuder ett roligt och givande arbete med en aktiv kvinna i 20-årsåldern som behöver ditt stöd i hemmet och på daglig verksamhet. Kvinnan bor i en enplansvilla i centrala Falköping tillsammans med en vän som också har personlig assistans.Tjänsten innebär arbete både på dagen och vaken tid på natten samt endel dubbelassistans. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, du är glad, lättsam och initiativrik. Önskvärt är också att du har en god fysik.Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är helt avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Målet är att kvinnan får känna glädje och känsla av sammanhang som påverkar hennes upplevelse av livskvalitet. Det är viktigt att du är flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Körkort är ett krav Svenska i tal och skrift är ett krav Vi ser helst kvinnliga sökande Om anställningen I arbetsuppgifterna ingår att stötta kvinnan i sitt arbete på daglig verksamhet, sjukgymnastik, personlig omsorg samt allternativ och kompletterande kommunikation då kvinnan inte har ett talat språk. I dina arbetsuppgifter ingår också att följa med på hennes fritidsaktiviteter som t.ex. ridning, bio, bad och olika utflykter. Då kvinnan har en egen bil som ger henne en stor frihet söker vi assistenter med körkort. Arbetstiderna varierar mellan: heldag, kväll, vaken natt och helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar på 90% samt extra vid behov. Vi söker också behovsvikarier som arbetar per timma. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget.
Kooperativet Hjärtpunkt Skiljebo bedriver förskola, fritidsgård, mötesplats och hemtjänst. Det naturliga mötet är vårt motto, och hos oss finns alla möjligheter för människor att mötas. Kooperativet Hjärtpunkt Skiljebo är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Skiljebo/Västerås. Vilka goda idéer vill du vara med att förverkliga? Nu söker vi dig som är utbildad fritidsledare eller har annan passande utbildning samt erfarenhet av att arbeta på fritidsgård med ungdomar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda personal. Som fritidsledare är du en förebild och föregår med gott exempel. Du skapar goda relationer och får människor att växa genom delaktighet, medbestämmande och ansvar. Du arbetar hälsofrämjande och har nolltolerans mot droger, tobak och dopning. Du eftersträvar mångfald och arbetar aktivt med jämlikhet och jämställdhet. Arbetet på fritidsgården följer den gemensamma plan som finns i Västerås för fritidsgårdar. Du ansvarar för fritidsgårdens ekonomi, personal samt föreningsrådets planering och genomförande av evenemang. Intervjuer kommer ske löpande. Tillträde efter överenskommelse
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Mjölby. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, hushållarbete, matlagning eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Bra om du gillar långa promenader. Ordningsam och pålitlig är egenskaper som är viktiga. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge vikariatet varar. Löneformen är timlön. Arbestiderna är 07-22 vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer