Personlig assistent till 31 årig man i centrala Jönköping

I centrala Jönköping bor en glad och härlig 31-årig man – och nu söker vi nya medarbetare till hans team! Är du initiativtagande och sprider positiv energi omkring dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Om tjänsten För att leva ett aktivt och meningsfullt liv har vår uppdragsgivare personlig assistans dygnet runt, inklusive viss dubbelassistans. Som personlig assistent stöttar du honom i vardagen – trygghet och lyhördhet är centrala ledord i uppdraget. Arbetet innefattar personlig omvårdnad, hushållssysslor, stöd vid daglig verksamhet samt aktiviteter som bad och träning. Då han inte kommunicerar med tal, utan med kroppsspråk, känslor och ljud, är det viktigt att du är uppmärksam och har lätt för att läsa av signaler. Vem vi söker För att ni ska trivas tillsammans tror vi att du är en empatisk, stabil och positiv person med god samarbetsförmåga. Du är lyhörd, inger förtroende och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du har förmågan att ta initiativ, tänka kreativt och ge det lilla extra. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är meriterande, men personlig lämplighet är det vi fäster störst vikt vid – särskilt din förmåga att samspela med uppdragsgivaren och kollegorna i gruppen. Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Tjänst på ca 80% • Timvikarier vid behov • Arbetstider som kan förekomma är Dag, kväll, helg samt sovande jour (väntetid) enligt schema • Du får introduktion och bredvidgång med en erfaren assistent Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig arbetsledare Sara Martinovic på e-post: [email protected] Din ansökan vill vi ha omgående, urval och intervjuer sker löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ung personlig assistent till tjej i Bottnaryd/Jönköping

Nu söker vi personliga assistenter till vår uppdragsgivare, en glad tjej på 16 år. Är du en person som tycker om att arbeta med ungdomar och är kreativt lagd, då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vår uppdragsgivare bor i Bottnaryd med sin familj, i hemmet finns både hund och katt. I arbetet kommer du att stötta och hjälpa vår uppdragsgivare i hennes vardag där hon befinner sig. Du blir en hennes extra armar och ben, men hon planerar och leder sin assistans själv. Vår uppdragsgivare gillar bland annat att laga mat, baka, bada, umgås med vänner och lyssna på musik – hon har alltid nära till skratt och det är en egenskap vi hoppas även du besitter. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Ibland innebär arbetet att vara aktiv tillsammans med henne vid aktiviteter, ex bad i bassäng, vara med på fritidsaktiviteter som scouterna men också ibland kunna ta ett steg tillbaka när hon är med vänner och familj. Som personlig assistent blir även en av dina arbetsuppgifter att assistera vår uppdragsgivare i skolan. Vad krävs Du som söker är en ung tjej som är trygg, kreativ och noggrann person med fötterna på jorden. Du arbetar motiverande, är initiativtagande samt till viss del flexibel kring dina arbetstider. Du kommer arbeta nära uppdragsgivaren och hennes familj och trivs därför att arbeta i en familj. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med barn eller som personlig assistent. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du är rökfri och har körkort. Du behöver ha tillgång till bil för att ta dig till uppdragsgivarens hem ca 35 minuter utanför centrala Jönköping. Måndag-fredag utgår passen från uppdragsgivarens skola i centrala Jönköping. Lördagar och skollov/studiedagar börjar arbetspassen i hemmet. Vissa lyft förekommer så vi ser gärna att du har en god fysik. Vad erbjuder vi Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • En deltidstjänst ca 75% • Arbetstider som förekommer är dag, kväll och helg med ett två veckoschema. • v.1: måndag 7:50-20:00, tisdag 7:50-15:40, onsdag 7:50-19:00 • v.2: torsdag 7:50-15:40, fredag 7:50-15:40, lördag 10:00-18:30 • Tillträde sker augusti 2025 • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent. Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. För mer information eller frågor om tjänsten kontakta ansvarig arbetsledare Josefina Stein via mail [email protected] eller ring Caroline på 0703326320. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: Polisens belastningsregister- kontroll av egna uppgifter Gå sedan in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. Då det också är arbete med barn, krävs även detta utdrag ur belastningsregistret: Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Terapeut till Stickan krismottagning för män i Gävle
Stift Stickan
Kuratorer

Vill du göra skillnad i mäns liv? Stickan söker nu en engagerad terapeut till vår mottagning i Gävle. Stickan är en politiskt och religiöst obunden krismottagning för män, driven av en stiftelse. Sedan starten 1991 har vi erbjudit professionellt stöd till män i alla åldrar och livssituationer. Varje år söker sig ett stort antal män till oss för samtal, rådgivning och konsultation kring svårigheter kopplade till mansrollen, relationer, papparollen, sorg, ensamhet, suicidtankar, rädsla och aggressivitet. Vi har även lång erfarenhet av att möta män med våldsproblematik – både utövare och utsatta. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta med samtalsstöd i en meningsfull och utvecklande miljö. Du kommer att vara en del av ett professionellt team med stor erfarenhet av att möta män i kris. Kvalifikationer Socionomexamen eller likvärdig utbildning Du ska vara man Minst fem års erfarenhet av samtalsarbete med människor i svåra livssituationer Meriterande Erfarenhet från socialtjänsten Grundläggande psykoterapiutbildning Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Lösningsfokuserad och har helhetssyn Flexibel, initiativrik och ansvarsfull Relationsskapande och samarbetsinriktad Engagerad i verksamhetsutveckling och kunskapsdelning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiden kan anpassas upp till heltid.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kund utanför Linköping
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Sturefors, 20 minuter från centrala Linköping. Du erbjuds jobba som timvikarie vid behov med möjlighet till fast tjänst på 50-70% på sikt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: På vardagar: Kl. 07-16.30 Kl. 16.30-22.30 På helger: Kl. 07-13.30 I första hand söker vi dig som kan jobba dagpassen på vardagar. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 39-årsåldern som bor i en villa tillsammans med sin fru och två små barn. Han har ett stort intresse för sport och andra sociala sammanhang. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har en förvärvad ryggmärgsskada. I kundens vardag ingår bland annat följande: Assistent följer med kund på hans arbete och är behjälplig vid behov Hämta barnen från skolan Förflyttningar, handräckning, personlig omvårdnad och hushållssysslor Aktiviteter och umgänge tillsammans med familjen Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav: Ej röka under arbetstid Flytande skriv- och läskunnighet i svenska Meriter: Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av barn Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov, med möjlighet till fast tjänst. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till kille född -14
Ja-Assistans AB
Personliga assistenter

JA-assistans söker personlig assistent till en kille född 2014. Kunden bor med sin familj utanför Ockelbo. Omfattningen är timvikariat på eftermiddagar, kvällar och helger. Du som söker har en humanistisk människosyn, och stor respekt för allas lika värde. Du har en trygg och lugn personlighet. Erfarenhet av arbete inom vård/ omsorg eller barnomsorg är meriterande. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet och personkemi med kund och familj. Arbetet utförs främst i kundens hem utanför Ockelbo, men även på diverse fritidsaktiviteter och utflykter. Hundar, kanin och höns finns i familjen. Körkort är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Löneformen är timlön utifrån branschpraxis. OB-, jour/ beredskap, semester och övriga förmåner/ villkor enligt kollektivavtal. Betald introduktion påbörjas enligt överenskommelse. Din skriftliga ansökan innehållande CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2025-05-15. Ange ref JA-2511.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Gryning söker behandlingssekreterare till Bergiusgården i Ljungskile
Gryning Vård AB
Socialsekreterare

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Bergiusgården tar emot pojkar och flickor 16–21 år med missbruksproblematik avseende alkohol och droger, men kan även vara i kombination med kriminalitet och/eller psykisk ohälsa. Vi erbjuder heldygnsomsorg och kvalificerad behandling. Ungdomarna placeras enligt SOL eller LVU. Vår huvuduppgift är att tillsammans med ungdomen och hens nätverk möjliggöra ett förändringsarbete i en trygg och stabil miljö och vi strävar efter att bidra till förändrade, förbättrade och varaktiga livsvillkor för den unge.  Vi söker nu behandlingssekreterare, tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi har verksamhet dygnet runt vilket innebär att du kommer att arbeta på schema med oregelbundna arbetstider även kvällar och helger. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten?  Som behandlingssekreterare hos oss medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat behandlingsarbete. Samarbete och lyhördhet är oerhört centralt i rollen, då även omvårdnad och tillsyn är en stor del av arbetet.  Du deltar i de vardagliga situationerna vilket innebär att du är med och skapar en trygg och förutsägbar miljö som ger den unge möjligheter att arbeta på sin egen utveckling och så småningom ta ett större egenansvar. I din roll har du kontakt med många olika aktörer i ungdomarnas nätverk såsom anhöriga, skola och socialtjänst. Du utför beteendeobservationer och dokumentation. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen, t ex socionom, socialpedagog eller med annan beteendevetenskaplig inriktning. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team. Du tycker om ett arbete där ingen dag är den andra lik. För att vara bekväm i en sådan här roll tror vi att Du är lösningsfokuserad och trygg i Dig själv. Vi ser gärna att du har utbildning i Hap, ACRA och ÅP när det gäller missbruksbehandling, men även meriterande om du har utbildning i kriminalitetsprogrammet genom Stiftelsen för kriminalitet som livsstil. Har du tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är det meriterande. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. ÖVRIGT Vi erbjuder • En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö • Ett meningsfullt och stimulerande arbete • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.   • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

11 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Unikas LSS-boende söker timvikarier
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika LSS-boende Mellan Trolleholm och Billinge ligger en vackert belägen servicebostad dit vi nu söker timanställda. För att ta dig till arbetsplatsen krävs det att du har tillgång till egen bil då kollektivtrafiken ej tar dig hit. Om rollen som timvikarie Som timvikarie kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som timvikarie arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. B-körkort God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Arbetstid: Varierande arbetstider. Dag/kväll/natt/helg. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att eventuellt gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, samt flera andra förmåner och  personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-11 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag!Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Emelie Johansson [email protected]

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personliga assistenter till barn med NPF diagnoser
Kmk Omsorg AB
Personliga assistenter

Vi behöver utöka vår assistansgrupp för en kund i Uppsala/Almunge ( växelvisboende). Kunden är en ung person med NPF diagnos. Viktigt att man har ett låg affektivt bemötande, tar tillsynsansvaret på fullt allvar och möjliggör en aktiv vardag tillsammans med kunden. Arbetet utgår från Uppsala och Almunge. Arbetstiderna är under skoldagar 15.20 -20.00 22 - 08 ( aktivt/Jour) Helger och skollov- 08.00 - 20.00 och natt 22 - 08. Behov Tillsyn till följd av NPF diagnoser Lättare omvårdandsbehov Krav Ansvarstagande Kommunikativ mot arbetsgivare och kund/familj God planeringsförmåga Flexibel B-kökort meriterande

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Behandlingsansvarig/föreståndare Vattmyren HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som behandlingsansvarig på Vattmyren HVB. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vattmyren består av två behandlingsenheter för pojkar 15-20 år och är specialiserade på sexuell beteendeproblematik och finns ca 2mil nordost om Uppsala. Vi arbetar strukturerat utifrån socialtjänstens uppdrag med individuell behandling där varje klient har en egen genomförandeplan utifrån dennes behov. Vi arbetar i team där kontaktperson/ behandlare, psykolog, sjuksköterska samt läkare samarbetar för att ge klienten den bästa vården utifrån dess förutsättningar och situation. Vi arbetar utifrån KBT (kognitiv beteendeterapi) och är specialiserade på övergreppsspecifik behandling med inslag av DBT. Grunden för en väl fungerande behandling är en strukturerad och förutsägbar vardag där ungdomarna möter personal och andra vuxna som goda förebilder i de situationer som uppkommer. Som behandlingsansvarig är du tillsammans med kontaktpersoner, samordnare och verksamhetschefen ansvarig för att ungdomarnas behandlingsplanering bedrivs på ett strukturerat och kvalitativt sätt. Du förväntas driva verksamheten framåt behandlingsmässigt enligt Humanas övergripande mål och strategier. Du ska också stå som föreståndare för verksamheten, alternativt biträdande föreståndare. Huvudsakliga arbetsuppgifter som behandlingsansvarig i samråd med verksamhetschef: - ansvara för att ungdomarnas behandlingsplanering bedrivs på ett strukturerat och kvalitativt sätt - i samråd med verksamhetschef eller vid dennes frånvaro svara på placerings förfrågningar från socialtjänsten och fatta beslut om in- och utskrivningar - vara en stödfunktion till medarbetare i de behandlingsmetoder som verksamheten använder sig av - genom utbildningsinsatser säkerställa personalgruppens kompetens kopplat till dokumentation och systematiskt förbättringsarbete Vem är du? Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och unga inom målgruppen (sexuell beteendeproblematik) - Känner till och har erfarenhet av ERASOR (Estimate of Risk of Adolescent Sexual Offense Recidivism) - har erfarenhet av KBT, DBT, MI och/eller annan evidensbaserad metod - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering - tidigare har erfarenhet av en chefs eller samordnande funktion, alternativt om du har/haft ett utökat ansvar inom kvalitetsarbetet inom likvärdig verksamhet Övrigt B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se här för att beställa utdrag. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 100%. måndag-fredag varierande arbetstider Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag är den 31/5, vänta inte med din ansökan då vi hanterar ansökningarna löpande. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Luka Rubil ([email protected] , 0720619843) eller Lennart Damjanovic ([email protected] , 0725-763259). Brinner du för att hjälpa ungdomar och vill vara med och göra skillnad, så sök den här tjänsten! Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes i Sundbyberg
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Vi på God Assistans söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent för att stödja och underlätta vardagen för en snart 21-årig kille som bor i Sundbyberg.  Omtanke är grunden i allt vi gör och något som är självklart för att kunna erbjuda bästa möjliga personliga assistans. Just nu söker vi en passionerad individ som vill bli en värdefull del av vårt team. Han behöver några assistenter i sin vardag som fyller hans tillvaro med sådant som han mår bra av och gillar. Han behöver mycket hjälp och uppmuntran för att komma i gång och utföra aktiviteter. Du kommer behöva lära känna han för att tolka han och hans signaler. Han är en lugn och glad kille och du behöver ha tålamod för att låta han utföra sina aktiviteter på sitt sätt. Han kan ta sig omkring på egen hand men han kan inte hitta rätt väg på egen hand.  På grund av sin epilepsi behöver han också någon vid sin sida hela tiden för att förhindra att han skadar sig. Han svåra intellektuella funktionsnedsättning gör även att han behöver din hjälp att tolka sin omgivning. Då han får flera anfall varje dag kan hans dagsform variera. Vissa dagar orkar han mer och vissa dagar mindre.   Vi söker dig som: * Är över 18 år * Talar flytande svenska och har god kommunikationsförmåga- kan du kommunicera med stödtecken är det meriterande. * Är rökfri * Erfarenhet av intellektuell funktionsnedsättning är en stor fördel men inget krav. * Är en trygg person med hjärtat på rätt plats. * Har nära till lek och som vill fylla hans tid med både trygghet och skratt.  Det är bra om du har erfarenhet av liknade funktionsnedsättning sedan tidigare. Men det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och att vi trivs tillsammans.  Vi söker någon som kan arbeta ca 30-40% i tjänstgöringsgrad.   Arbetstider Vardags kvällar 15.00-22.00 Vardags nätter 22.00-08.30 Helg dag 08.00-15.00 Helg kväll 15.00-22.00 Helg natt 22.00-08.00   Vi erbjuder: * Kollektivavtal. * Friskvårdbidrag på upp till 4000kr/år. * Stöd i form av utbildningar och introduktionspass för dig som ny. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda.  Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! #MITT     God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025