Personlig assistent sökes till levnadsglad 13-årig tjej

Arbetsuppgifter Jag är en glad och sprallig 13-årig tjej som söker personliga assistenter som kan hjälpa mig i min vardag. Jag bor varannan vecka hos min mamma i Vegby och varannan vecka hos min pappa i Ulricehamn. Som min personliga assistent kommer du vara en viktig del av mitt liv och hjälpa mig på många olika sätt. Du kommer hjälpa mig med dagliga rutiner och sysslor hemma hos mamma och pappa, delta i och stötta mig i mina fritidsaktiviteter och vara med mig i skolan. Eftersom jag har komplex epilepsi behöver jag alltid ha en assistent nära, då jag kan få EP-anfall när som helst. Därför har jag en vaken assistent på natten. Jag älskar att måla, pyssla, lyssna på musik och ibland dansa. Allt beror på min dagsform. Jag gillar också hästar och hos min mamma har jag två kaniner som jag gillar att gosa med, hos min pappa har jag en katt, så du får gärna tycka om djur. Kvalifikationer För att passa som min personliga assistent hoppas jag att du har erfarenhet av liknande arbete, kanske som personlig assistent eller med barn som har särskilda behov. Det är ett stort plus om du har grundläggande kunskap om epilepsi. Det är viktigt att du är omsorgsfull och pålitlig, med ett stort hjärta för att hjälpa andra. Du bör också vara initiativrik, lekfull och bra på att motivera eftersom jag uppskattar när vi hittar på kreativa och roliga aktiviteter tillsammans. Flexibilitet och förmåga att anpassa dig är viktigt. Jag söker någon som är positiv och sprider glädje omkring sig. Du behöver också vara lugn och stabil, även i stressiga situationer, och ha en förmåga att sätta dig in i min situation och mina behov. Engagemang och ett genuint intresse för att bidra till en meningsfull och rolig vardag för mig är också väldigt viktig. Du behöver körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till mig när jag är hos min mamma eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Om du känner att detta stämmer in på dig, skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev till Sarah Eliasson som är verksamhetschef på 7H Personlig Assistans. Hon kan också svara på frågor och berätta mer om mig och dina arbetsuppgifter. Du når henne på telefonnummer: 033–480341 eller på e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan så hoppas jag vi ses. Om arbetsplatsen Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra omsorgstagare. Vi är en koncern som erbjuder Personlig assistans och Daglig verksamhet. Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Föreningen drivs helt utan ekonomiska ägarintressen och återinvesterar eventuellt överskott tillbaka i verksamheten. Vårt fokus är att våra omsorgstagare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna och är en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent till man i Öjebyn
Piteå kommun
Personliga assistenter

Vi finns till för de medborgare som är under 65 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan!   Arbetsuppgifter   Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation.   Kvalifikationer   Du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil.   Ärende  Brukaren är en medelålders man boende i Öjebyn. Han behöver stöd och hjälp med allt sin dagliga livsföring samt motivering till en aktiv vardag. Du behöver utgå från ett lågaffektivt bemötande i ditt arbete. Gärna ha erfarenhet av arbete med autism och psykiatri. Dubbelbemanning. Mer om tjänsterna  Tillsvidaretjänster förlagda dag, kväll och var tredje helg med en sysselsättningsgrad på ca 90%. Tillträde sker enligt överenskommelse.  Heltidsanställning kan erbjudas. Du arbetar då i huvudsak i detta ärende men kan behöva göra arbetstid i andra ärenden/verksamheter där behov finns. Detta förutsätter att du kan ta dig med egen bil till arbetsplatsen du tillfälligt ska arbeta på. Reseersättning utgår enligt avtal för resor i tjänsten. För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) samt begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" - uppvisas i obrutet kuvert Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten. Rekryteringen kommer att ske löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen  Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer - Kommun & politik Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Läs mer - Move to Piteå

11 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolkurator Anderstorp och Hestra

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Vi söker en skolkurator till Anderstorp och Hestra där du kommer att arbeta på två olika grundskolor.  Arbetsuppgifter I uppdraget ingår skolkurators uppgift såsom kontakt med elever enskilt och i grupp, vårdnadshavare, skolpersonal och andra förekommande myndigheter, konsultativt arbete gentemot skolledning och pedagoger samt genomförande av skolsociala utredningar på uppdrag av rektor ingår också i tjänsten. I arbetet ingår även kollegiala och kompetensutvecklande insatser såsom handledning, professionsträffar i kuratorsgruppen samt träffar i elevhälsogruppen centralt.  Kvalifikationer Socionomexamen eller annan likvärdig universitets-/högskoleutbildning sökes. Erfarenhet av socialt arbete med barn/elever är meriterande. Självständighet och samarbete ska förenas i teamarbete. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Intervjuer kan komma att ske löpande.  Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Herrljunga kommun söker vik. skolkurator

Välkommen till Herrljunga! Med ett strategiskt läge i Västra Götaland och närhet till större städer kan du enkelt pendla och ta del av storstadens utbud, samtidigt som du behåller småstadens charm och gemenskap. Med naturen nära till hands finns det dessutom gott om möjligheter till friluftsliv och rekreation. Hos oss får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi sätter människan i centrum och strävar efter att varje medarbetare ska känna sig välkommen och sedd. Vill du vara med och forma framtidens Herrljunga? Bli en del av oss för att göra vår kommun till den bästa platsen att bo, leva och arbeta på. Tillsammans bygger vi ett Herrljunga med växtkraft! Bildningsförvaltningen ansvarar för förskola, pedagogisk omsorg, fritidshem, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, komvux som särskild utbildning för vuxna, svenska för invandrare (SFI), fritidsgård samt kulturskola. Förskole- och fritidshemsverksamhet finns vid samtliga sju F-6 skolor, med geografisk spridning i hela kommunen. Altorpskolan, som är kommunens enda 7-9-skola tar emot elever från alla våra F-6-skolor och är strategiskt placerad i centrala Herrljunga. Även Kunskapskällan, kommunens gymnasieskola ligger i Herrljunga tätort. ARBETSUPPGIFTER Bildningsförvaltningen i Herrljunga söker dig som vill bidra med psykosocial kompetens i skapandet av en skolmiljö som främjar elevernas lärande, utveckling mot utbildningens mål samt hälsa. Du kommer att, tillsammans med övriga skolkuratorer, skolsköterskor och skolpsykolog, administrativt tillhöra Herrljungas centrala stödfunktion som samordnas av verksamhetschef för elevhälsan. Du är en av fyra skolkuratorer och ditt uppdrag innebär att vara skolkurator på  skolorna Od/Eriksberg, Molla/Mörlanda. De lokala elevhälsoteamen leds av de båda skolenheternas rektorer.  I skolans samlade elevhälsa (EHT) har du ett nära samarbete med skolledning, skolsköterska, specialpedagog och skolpsykolog. Detta samarbete präglas av en helhetssyn, en positiv elevsyn och ett prestigelöst förhållningssätt. Skolkurativt arbete sker på flera nivåer och i arbetsuppgifterna ingår, bland annat, arbete med skolans värdegrundsarbete, ökad skolnärvaro, krishantering samt genomföra sociala kartläggningar och bedömningar. Du kommer att samtala med såväl enskilda elever och vårdnadshavare som elevgrupper, arbeta i klasser kring värdegrund och konflikthantering samt stödja och handleda lärare och arbetslag i psykosociala frågor. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete och kontakt med externa aktörer såsom t.ex. socialtjänst. Skolkuratorers dokumentation sker i journalsystemet PMO. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med såväl skolans personal samt elever och vårdnadshavare som externa kontakter, t.ex. socialtjänsten. Du har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du tar utgångspunkt i evidensbaserade metoder och förhållningssätt och bedriver ditt arbete strukturerat och målinriktat. Uppföljning och utvärdering av insatser på såväl organisation-, individ- och gruppnivå ser du som en självklar del i skolans systematiska kvalitetsarbete där du tar en aktiv del. Som ett stöd i arbetet kommer du regelbundet träffa de andra skolkuratorerna i särskilda kategoriträffar och delta i gemensam extern handledning. En gång per månad deltar du också tillsammans med skolkuratorer, skolsköterskor och skolpsykolog på APT med verksamhetschef för elevhälsan. Erfarenhet av arbetet som skolkurator är meriterande liksom att du är väl förtrogen med såväl skolans styrdokument som socialtjänstens lagar och regelverk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Grundläggande IT-kompetens är ett krav. Du bör ha har körkort. ÖVRIGT I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Familjehemssekreterare till Rekryteringsenheten Uppdragstagare
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad socionom och vill arbeta med att rekrytera och utbilda familjehem? Då är du rätt person för oss! Vi söker en intressant och kunnig medarbetare till oss. Tillsammans gör vi Gävle bättre. Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 19 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig i att utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vill du vara med och utveckla familjehemsvården i Gävle tillsammans med oss? Varmt välkommen med ansökan. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från denna värdegrund i mötet med barnen, familjehemmen och dess anhöriga och varandra. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du ha en socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal, skrift samt läsförståelse. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift samt anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

10 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vill du bli min nya assistent? Vaken natt i Gråbo
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag söker dig som vill vara med och göra skillnad. Min nattassistent kommer vara tjänstledig inom kort och därför söker jag nu en ny trygg, snäll och hjälpsam person som vill arbeta hos mig på nätterna under min ordinarie assistents tjänstledighet. Möjlighet för rätt person finns att fortsätta ha egna pass när ordinarie assistent kommer tillbaka. Jag söker dig som brinner för att arbeta med ungdomar som mig själv. Jag är spel/sportintresserad. Det viktigaste för mig är att du har kunskap om autism och epilepsi. Detta arbete är en tjänst som personlig assistent åt mig på 15 år som bor tillsammans med min familj i Gråbo. Tjänsten är en nattjänst (vaken natt). Jag har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med allt i min vardag. För att du ska kunna jobba natt hos mig krävs det att du är en lugn och trygg person. Jag ser mina assistenter som vänner som även hjälper mig med det jag behöver. Viktigt är att du är lugn, lyhörd med en stor empatisk förmåga och har kunskap inom autism och epilepsi. Jag söker dig som är: Trygg Lugn Rökfri Mogen Ansvarstagande Lyhörd Har erfarenhet av barn/ungdomar Har erfarenhet av epilepsi Har erfarenhet av Autism Krav: Autismerfarenhet, Körkort och bil. Vi ser gärna kvinnliga sökande 30 +. Vi söker dig som kan jobba 3-4 nätter per vecka. 21:30-08:00. På sikt kan anställningen leda till en fast tjänst. Erfarenhet av barn, autism och vården är ett krav. Körkort och bil är ett måste för att ta dig till arbetsplatsen. Merit: Har du erfarenhet av epilepsi är det meriterande. Välkommen med din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Jag är snart en 8 årig pojke som söker kvinnlig personlig assistent
Viola Assistans AB
Personliga assistenter

Med utbildning och erfarenhet inom autism och intellektuell funktionsnedsättning. Du ska vara tålmodig ,lyhörd och tänka steget före.Flytande svenska är ett krav .Vid eventuell intervju tag med utdrag ur belastningsregistret.Tjänsten kommer tillsättas omgående.Vikariat över sommaren och möjligt till förlängning om samarbetet fungerar. Arbetsplatsen är i södertälje. Mejla ansökan på [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent i Nacka, 75% plus bemanningsansvar
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag är en tjej på 16 år som söker en till assistent att komplettera mitt team med. Jag gillar att göra precis allt sånt som andra 16-åringar tycker om att göra! Jag är en aktiv tjej som hänger med vänner, gör TikToks, sminkar mig, åker och badar, spelar spel, går promenader och mycket annat.  För att kunna göra allt det roliga som jag vill så behöver jag din assistans. Du behöver därför vara vid min sida hela tiden under ditt arbetspass, redo att steppa in när jag vill göra grejer som jag inte fixar helt själv. Det kan vara hjälp vid förflyttningar, att se över mina hjälpmedel eller att tolka det jag säger. Ju mer vi umgås desto bättre kommer vi att förstå varandra. Eftersom jag är aktiv och har flera olika aktiviteter i min vardag så är det bra om du har en stabil och bra grundstryka.  Det är viktigt att vår personkemi stämmer och att vi kan ha kul tillsammans. Jag vill gärna ha kvinnliga assistenter och jag tror att du är mellan 20-30 år ungefär. Du får gärna tidigare ha arbetat som personlig assistent, men det är inget krav.  Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning.  Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan.  JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Timvikarie sökes hos tjej i 20-årsåldern
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Kura Omsorg i Sverige AB fokuserar på att sätta kunden i centrum och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Om jobbet Vi söker några skärpta och lugna personer som vill ha nya erfarenheter. Det är bra om du har ett öppet sinne och en känsla för humor. Här finns det möjlighet att jobba dag, kväll, dygn och natt. Vi är ett härligt gäng som alla trivs på jobbet. Uppdraget går ut på att hjälpa en supergullig 22-årig tjej i hennes vardag. Hennes intressen är bland annat djur, natur, skapande och musik. Hon tycker även om att vistas utomhus i alla väder. Hon är en snäll, tacksam och levnadsglad tjej. Som assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Exempel på dessa är sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vår kund tycker om uteaktiviteter, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- och kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! Vidare kommer du att få en gedigen inskolning och start sker i överenskommelse med dig. Det kommer att finnas stora möjligheter att jobba på en schemarad över sommaren.  Är du den vi söker? Vi söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vi ser också att du är lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Inga förkunskaper krävs, vi anställer utifrån din personlighet. Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet. Ej pälsallergiker, pälsdjur finns i hemmet. Du ska vara rökfri. Start: Inskolning sker enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Timvikariat/Sommarjobb Arbetstider: Dag, kväll, natt och dygn Intervjuer kommer att ske löpande och kan tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Personlig assistent på 70-75 % sökes till 20-årig tjej i Örnsköldsvik
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 70-75 % hos vår fantastiska kund i Örnsköldsvik. Det förekommer dubbelassistans under större delen av dygnet. Du erbjuds jobba under dag, kväll, och natt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 14.30-21.00, 15.00-21.00 kväll Kl. 07.00-17.00 helg kl. 21.00-07.00 natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en snäll och levnadsglad tjej i 20-årsåldern som bor strax utanför Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vidare tycker kunden om uteaktiviteter, leka, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vår kund söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vidare bör du vara lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Vi har inga krav på att du ska ha arbetat som personlig assistent tidigare utan tar stor hänsyn till personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsdjurallergi, hund finns i hemmet Du ska vara rökfri Sysselsättningsgrad: Cirka 70-75 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025