Vi på Vår Omtanke söker nu en personlig assistent till en av våra uppdragsgivare i Hässelby. Vår uppdragsgivare är en kvinna i 25-års åldern med en neurologisk sjukdom och är i behov av hjälp och stöd med allt i sin vardag. Nu söker vi Dig som vill arbeta kvällstid, samt stötta upp vid ordinarie assistenters frånvaro och sommarsemester. Du som söker är en lyhörd kvinna med hjärtat på rätt ställe. Du kommer att spela en stor roll för att vår uppdragsgivare ska få en så bra tillvaro som möjligt. Som person ser vi att du är lugn, noggrann, ansvarsfull och punktlig. Det är av största vikt att du är flexibel och anpassar dagen/kvällen efter uppdragsgivarens mående. För dig som letar efter en stillsam arbetsplats är detta perfekt för dig! Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare, men personlig lämplighet är det avgörande. Arbetspassen är förlagda till kvällstid vardagar 16,45 - 21,30, men ibland även något pass dagtid. Du arbetar med munskydd eller visir. Det är ett krav att du är rök- och parfymfri. Då kunden är känslig mot all doft måste hennes assistenter avstå all typ av tillsatt parfym i exempelvis bodylotion, handkräm, tvättmedel, mjukmedel osv. Du behöver även behärska svenska språket flytande i både tal och skrift. Körkort och tillgång till egen bil är ett plus men inget krav. Ytterligare information Bifoga gärna både personligt brev och CV, helst i PDF-form. Ju mer fullständig din ansökan är, desto större chans att du blir kontaktad för en intervju.
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på Individ- och familjeomsorgen i Pajala arbetar du med ett härligt gäng som värdesätter kommunmedborgarnas rätt till adekvat stöd. Socialsekreterarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktualisera, utreda, göra bedömningar, fatta beslut och göra uppföljningar inom ärenden som rör barn, vuxna, ekonomiskt bistånd, familjerätt, uppdragstagare och LSS. Handläggningen sker enligt gällande lagstiftning, riktlinjer och andra styrdokument. Du som söker förväntas inte kunna samtliga områden inom IFO, utan det finns möjlighet att gå utbildningar för att öka kompetensen inom de områden man tidigare inte arbetat med. Som socialsekreterare hos oss har man två eller fler fokusområden man arbetar med främst, men ska kunna lite om varje område inom IFO utifrån att vi är en liten grupp. Vi söker just nu två tjänster. Det finns möjlighet till 50 % distansarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt arbete. Som person är du relationsskapande, flexibel samt strukturerad. Du bidrar med en positiv attityd, kan lätt ställa om till nya situationer och vill bidra till verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. • Socionomexamen eller pågående socionomutbildning • Svenskt B-körkort • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet inom myndighetsutövning, arbete inom kommunal verksamhet samt kunskap inom gällande lagstiftning är meriterande. Rekrytering sker löpande, vilket innebär att du kan kallas till intervju samt att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten - Vi söker nu personliga assistenter som kan arbeta extra vid behov och är tillgänliga under sommaren. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00, 16:00 - 22:00 (mån-sön) 22:00 - 08:00 (vaken natt kan förekomma) Om kunden - Jag är en 60 årig man som bor i en villa i Gessie utanför Vellinge med min fru. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta men jag berättar för dig om det är något jag vill. Då det sker en del förflyttningar så är det bra ifall du klarar av detta. Jag har trach vilket är en fördel om du har arbetat med det tidigare, men du kommer att få upplärning och utbildning. Jag älskar att titta på sport, och fotboll är något som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. I arbetet kommer du spendera mycket tid i mitt hem, där jag känner mig som mest bekväm. Det är viktigt att vi har en bra personkemi och någon som förstår vad assistansyrket innebär, eftersom jag har stora omvårdnadsbehov. Om du tycker om sport och har erfarenhet inom assistans, ser jag fram emot att höra från dig! Om dig - Du som söker bör vara lyhörd, ha en stor social förmåga och nära till skratt. Du är även ansvarstagande, flexibel och empatisk då du kommer att fungera som ett stöd för kunden i sin vardag. Arbetet består av allt från personlig hygien, påklädning, till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Krav att du är Rökfri Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil ( Det går bussar dit men det är en fördel om man har körkort och bil ) Omfattning: Timvikariat, extra under sommaren Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Är du en person som vill tillgodose en annan människas liv med särskilda insatser? Då kan du vara precis den som vi på Nordström Assistans söker! Vi söker ständigt efter nya personliga assistenter till Skåne. Vi har tjänster med både olika stora tjänstgöringsgrader och arbetstider bland annat dag, kvällar, nätter, dygn och helger. Vi söker just nu dig som vill arbeta hos våra kunder i Helsingborg. Personlig Assistent - Alla våra kunder är unika och har olika behov som behövs tillgodoses med särskilda insatser. Arbetsuppgifter kan därav variera men kan till exempel vara att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av-och påklädning samt måltider. Om dig - Vi tror att du som söker denna tjänst är en ansvarsfull person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till dina medmänniskors behov. Har du tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent och yrkesmässig erfarenhet av olika funktionsnedsättningar så är det meriterande. Låter detta intressant för dig? Varmt välkommen med din ansökan för en chans till en intervju! Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping, Västervik och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Just nu letar vi efter positiva och inkännande personliga assistenter till en 18 årig glad kille i Klippan. Han bor med sin familj och alla husdjur så det är viktigt att du har lätt för att ta både människor och djur på ett naturligt sätt. Då kunden nu fått ett större beslut innebär det att vi behöver anställa fler assistenter för att täcka upp all tid. Vi söker personer för deltid, men även dig som är intresserad av en timanställning vid behov. Vår kund har assistenter hos sig dygnet alla timmar förutom när han befinner sig i skolan. Arbetspass kommer finnas eftermiddag, kväll och aktiv natt. Vår kille har CP skada, epilepsi och en intellektuell funktionsnedsättning. Han sitter i rullstol och har hjälpmedel hemma för sina förflyttningar. Han har många utmaningar i livet men tack vare sina fina assistenter får han möjlighet att ha ett fint och innehållsrikt liv med både körsång, utflykter och samvaro med djur i närmiljön. Han har också en egen anpassad bil för att enkelt kunna ta sig ut på äventyr ihop med dig. De lite mer basala sysslorna handlar om ADL, kommunikation med alternativa kommunikationssätt samt träning för att vår kund skall kunna må så bra som möjligt i både kropp och knopp. Assistentens roll och erfarenhet Vi söker dig som är positiv och aktiv i din assistans. Du ska, så att säga, kunna hålla i gång en positiv kommunikation utan att förvänta dig så många svar. Du behöver kunna bjuda på dig själv och får gärna ha lite hästvana då det blir tryggt och fint varje gång vår kille är nära djuren. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter · Erfarenhet av förflyttningshjälpmedel · Erfarenhet av sond/sondmatning · Tala flytande svenska · Ej pälsdjursallergiker · B- Körkort ser vi som positivt Arbetstid/tjänstgöringsgrad · Arbetstiderna är eftermiddagar, kvällar, nätter. På helger och skollov är det även aktuellt med dagtider. · Deltid ca 50-70% · Tjänsten även timanställning – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester. · Start omgående eller enligt överenskommelse. Om lön · Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. · Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu flera kvinnliga assistenter åt en kvinna i Växjö med muskelsjukdom, som vill arbeta på en fast schemarad Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans eller inom vårdyrket och att du är glad, positiv och ansvarstagande. Du ska ha respekt för kundens familjeliv, fördel om du trivs med barn då kunden bor tillsammans med make och barn. Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med förflyttningar, hygien ,stöd vid matsituationer, samt hjälp med stöttning med allt som hör vardagen till. Vi erbjuder arbete både dag ,kväll ,helger och vaken natt. Man börjar alltid på dagen, först när man lärt känna kvinnan kan man börja arbeta natt. Välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu flera kvinnliga assistenter åt en kvinna i Växjö med muskelsjukdom, som vill arbeta på en fast schemarad Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans eller inom vårdyrket och att du är glad, positiv och ansvarstagande. Du ska ha respekt för kundens familjeliv, fördel om du trivs med barn då kunden bor tillsammans med make och barn. Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med förflyttningar, hygien ,stöd vid matsituationer, samt hjälp med stöttning med allt som hör vardagen till. Vi erbjuder arbete både dag ,kväll ,helger och vaken natt. Man börjar alltid på dagen, först när man lärt känna kvinnan kan man börja arbeta natt. Välkommen med din ansökan!
Timvikarie/sommarvikarie som personlig assistent Vill du arbeta som personlig assistent och göra skillnad i någon annans liv genom ditt arbete som personlig assistent? Nu söker jag timvikarier/sommarvikarie som kan arbeta när mina ordinarie assistenter är sjuka eller lediga av annan orsak, tex semester. Jag söker dig som med kort varsel kan ändra dina planer när behov av timvikarie uppstår hos mig, vilket oftast är vid akut frånvaro men också kan arbeta vid mer planerade pass tex i sommar under semester. Passen kan se ut som nedan, men kan också se olika ut beroende på behov. Sommarvikarie när ordinarie assistenter har semester: * Fasta pass under sommaren, då gäller dygn (24 tim ) 07:30-07:30 (med viss tid väntetid/sovande jour under natten) Timvikarie vid akut frånvaro: * Dagtid: 8:30-19:00 (från och med juni 07:30-19:00) * Kväll/natt: 19:00-8:30 (med väntetid (sovande jour) viss tid under natten) (från och med juni 19:00-07:30) * Dygn (24 tim) 8:30-8:30 (med väntetid (sovande jour) viss tid under natten) (från och med juni 07:30-07:30) Kortare pass kan förekomma vid akuta vakanser Skriv i din ansökan om du vill jobba som sommarvikarie eller timvikarie vid behov, eller båda. Vem är då jag? Kvinna med ryggmärgsskada, som gör att jag sitter i permobil/rullstol, plus en hel del andra hjälpmedel. Jag har assistans dygnet runt med viss tid väntetid (sovande jour) under natten. Eftersom jag bor ensam är det extra viktigt att du som timvikarie kan komma in med kort varsel när något akut uppstår. Det gör att min stress vid akut frånvaro minimeras. Jag är en person som vill leva mitt liv på mina villkor vilket ställer höga krav på mina assistenter att förstå att det är jag som bestämmer vad som händer och hur jag vill ha det. Du som assistent är min styrka och ibland röst. Kriterier för att söka denna tjänst: Kvinna 25 + Vaccinerad mot Covid (pga riskgrupp) Svenska obehindrat i tal och skrift (assistansbehovet kräver det) Kunna arbeta med kort varsel I din ansökan vill jag att du beskriver vem du är som person och varför just du skulle passa för detta uppdrag. I ansökan: Skicka med personligt brev och cv.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu fler personliga assistenter till vårt assistentteam i Sundsvall. Vi söker personer som vill arbeta under sommaren och/eller som vikarier vid ordinarie personals frånvaro samt även personer som söker fast tjänst med högre sysselsättningsgrad. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiderna är fördelade på dygnets alla timmar med vaken natt, mån-sön. Om kunden Jag är en snart 19-årig tjej, bor med mina föräldrar och syskon men har en egen del i huset. Du bör inte vara allergisk då djur finns i hemmet (hundar och katter). Arbetet som personlig assistent hos mig innebär att din arbetsplats är var jag än befinner mig. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa mig med allt i min vardag, exempelvis mat, hygien, förflyttningar, gymnastik och kommunikation. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbetet som personlig assistent, Har en vårdrelaterad utbildning, Innehar B-körkort. Omfattning: Extra/vid behov, sommarvikarie samt deltid (2, en på lägre sysselsättningsgrad och en på ca. 80-95 %). Antal tjänster: 4. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker dig, kvinna, med bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne. Här arbetar du efter tydliga rutiner med vår kunds behov i ett lagom lugnt tempo. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass. -Jag är en man, 60+, som behöver stöd och hjälp i min vardag i mitt hem i Jättendal/Hudiksvall, där jag bor med min katt. Jag är ingen livlig person utan tycker om att ha det lugnt kring mig. Jag tycker om att titta på tv/filmer och spela frågesport. Tar mig då och då ut på promenader via permobil. För vår kommunikation behöver jag att du talar och skriver svenska. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Just nu söker vi sommmarvikarier, men kan kan komma att börja jobba som tim vid behov redan nu under våren. Arbetstider: dygnspass. Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer