Vi söker dig, kvinna, med bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne. Här arbetar du efter tydliga rutiner med vår kunds behov i ett lagom lugnt tempo. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass. -Jag är en man, 60+, som behöver stöd och hjälp i min vardag i mitt hem i Jättendal/Hudiksvall, där jag bor med min katt. Jag är ingen livlig person utan tycker om att ha det lugnt kring mig. Jag tycker om att titta på tv/filmer och spela frågesport. Tar mig då och då ut på promenader via permobil. För vår kommunikation behöver jag att du talar och skriver svenska. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Just nu söker vi sommmarvikarier, men kan kan komma att börja jobba som tim vid behov redan nu under våren. Arbetstider: dygnspass. Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en vänlig, ung man med autism som bor i Sigtuna. Tjänsten är på ca 40-50 % på ett 4 veckors rullande schema, som varierar något mellan veckorna. Tjänsten kan eventuellt komma att utökas med tiden (men det är inget måste eller löfte), men bör i dagsläget gå utmärkt att kombinera med till exempel högskolestudier. Som assistent följer du med och stödjer och motiverar under olika aktiviteter som simning och skogspromenader. Du blir en viktig person för hans möjlighet att kommunicera med andra och för att kunna uttrycka vad han vill och behöver. I sociala sammanhang är du en trygg punkt som förutser och planerar för att förebygga onödig stress. Du fungerar som ett stöd under olika typer av vardagssysslor som till exempel vid måltider. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 1-3 kvällspass per vecka med start klockan 15.10 på vardagar, samt en lördag eller söndag ungefär varannan helg. Viss flexibilitet finns. Om kunden Några av hans intressen är att baka och laga mat, läsa Bamse, spela pingis, röra på sig och gå på den lokala bion i lugn miljö. Han går i ett anpassat gymnasium och bor i en trivsam och lugn miljö med sina föräldrar och ett syskon. Om dig Du är omtänksam och lyhörd och bra på att kommunicera tydligt. Du behöver vara bra på att känna in en situation, läsa av behov och anpassa dig därefter. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trygg. Du har lätt för att planera, skapa struktur och ligga steget före. Du gillar att ta egna initiativ och utvecklas inom ditt jobb. Personkemin mellan dig och honom är viktig. Det är en lugn och fin ung man som är följsam och som behöver en assistent som är mån om honom och ser behov han inte uttrycker själv. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, så att stödet i kommunikationen fungerar, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Ser detta som ett varaktigt arbete flera år framåt i tiden och inte som ett tillfälligt extrajobb, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Beställ i god tid. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete med eller har en anhörig med autism och/eller IF, Har erfarenhet av arbete inom vården, i synnerhet av personlig assistans, LSS-insatser, inom anpassad skola (särskola), socialt arbete eller motsvarande, Innehar B-körkort. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Brinner du för att göra skillnad i någon annans liv – på riktigt? Då kan det här vara uppdraget för dig. Till en kreativ och varm kvinna i övre medelåldern söks nu en personlig assistent som vill bidra till en trygg, glädjefylld och meningsfull vardag. Hon bor på landet i Grimslöv tillsammans med sin hund och katt. Hon använder rullstol delar av dagen och vistas i övrigt i säng. Hjälpen behövs både i vardagsrutiner och vid det som ger livet färg – som quiltning, virkning, bakning och matlagning. Då hemmet ligger avskilt utan tillgång till kollektivtrafik krävs körkort och egen bil. Delar du hennes intressen är det ett stort plus – men det är din personlighet, värme och lyhördhet som avgör. Tjänsten är en fast anställning på cirka 60%, med arbetspass på dagtid, kvällar och helger. Det här är mer än ett jobb – det är en chans att bli en viktig del av någons liv! Arbetsuppgifter inkluderar: Personlig hygien och av- och påklädning. Hushållssysslor och matlagning. Hjälp vid träning och sociala aktiviteter (ex. badhusbesök). Assistera vid fritidsintressen. Stöd vid förflyttningar och vid dusch/toalettbesök. Resor och ärenden i vardagen. Vem är du som söker? Du som söker är en trygg och omtänksam kvinna med en vilja att göra skillnad i vardagen. Det här jobbet passar dig som tycker om att arbeta nära en annan människa och uppskattar både lugna stunder och kreativa aktiviteter. Tål pälsdjur. Har körkort och egen bil. Grundläggande kunskaper i svenska (tal och skrift). Humor och lyhördhet är mycket uppskattade egenskaper. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Cirka 60%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Dag, kväll och helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Kvinna med Rett Syndrom, som bor i Kristianstad söker personlig assistent. Dina arbetsuppgifter är praktiska göromål i hemmet och att finnas med som stöd vid olika aktiviteter såsom biblioteksbesök, dans, bad, musik och promenader i naturen. Kvinnan har egen bil så körkort är ett krav. Arbetet sker med visuellt tydliggörande pedagogik och alla gör likadant. Kommunikation sker med hjälp av bilder, tecken som stöd och kommunikationsdator. Stor vikt är lagd på struktur och kontinuitet. Erfarenhet av detta arbetssätt är en merit. Du ska vara rökfri under arbetstid. Just nu så söker vi en timvikarie som kan ställa upp vid olika sorters ledigheter som tex sjukdom, semester. Framöver ska schemat läggas om och då kommer det finnas en tjänst. Utbildning och handledning sker utöver schemalagd arbetstid. I schemat finns både dygnspass och kortare pass, förlagt på dag, kväll, natt och helg. Vi ser helst kvinnliga sökande. Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Ansökan skickas till: [email protected] och ange refnr: 128-2025. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdagen. Körkort krav.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team assistenter och som kundorienterat vill arbeta som personlig assistent till vår manliga kund i Nynäshamn. Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och handräckning vid medicinering. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man på 57 år som bor i villa tillsammans med sin katt. Kund sitter i rullstol och behöver hjälp med förflyttningar till/från hjälpmedel. Personlig hygien, städning, matlagning m.m, är några saker som kommer ingå i dina arbetsuppgifter Vem söker vi? Vi söker dig som är flexibel, följsam och lyhörd, med stor respekt för din roll som personlig assistent och vad det innebär. Då du är en nyckelperson för att vår kund ska kunna leva livet enligt sina egna önskemål är det väldigt viktigt att du är anpassningsbar och inkännande. Andra egenskaper som kunden värdesätter är lugn och försiktighet, och att du som assistent inte tjatar. Vi ser det som en stor merit om du är positiv och lojal i ditt arbete samt är flexibel vad gäller schema och arbetstider. Det är viktigt att du har ett genuint intresse av att arbeta som personlig assistent. Vi ser gärna att du: Har körkort/bil Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Kan arbeta flexibla arbetstider Ej allergisk mot pälsdjur då katt finns i hemmet. Kund har assistenter av båda könen men önskar att få in några fler manliga assistenter i assistentgruppen. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Vid behov/timanställning, Omfattning: Deltid Arbetstid: Dag, kväll, natt och helg. Även Jour förekommer i uppdraget. Tillträde: Enl. överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du sommarjobba med att skapa en trygg och fin vardag för barn med funktionsnedsättningar? Då kommer du att platsa i vårt team på Östergården. Vi söker dig som vill jobba på timmar under våren och enligt fast schema under veckorna 25-34. Din arbetsplats i sommar Till Bräcke Östergården kommer barn och ungdomar för att leva ett fullständigt vardagsliv med stöd enligt LSS. Boendet har fyra enheter med två inriktningar: flerfunktionsnedsättning eller neuropsykiatri. Alla de boende tillgång till egna rum och flera gemensamhetsutrymmen. Under våren och sommaren använder vi gärna vår fina utemiljö med grillplats och sinnesträdgård. Vi deltar i vattenlek eller bara en avkopplande stund. De dagliga aktiviteterna bygger på barnens delaktighet så att de ska känna sig värdefulla och mer självständiga Här kan du som vill läsa mer om Östergården och hur vi jobbar: https://brackediakoni.se/bracke-barn-och-ungdomsboende-ostergarden/ Arbetsuppgifter Som sommarvikarie möjliggör du för de boende att må bra och trivas på Östergården som är deras hem. Som ny hos oss får du en praktisk introduktion där du möter våra boende tillsammans med ordinarie personal. Du går en utbildning i medicindelegering för att få lov att utföra delegerade insatser från sjuksköterska. I arbetet ingår: - Omsorgsarbete med träning, hygien, måltid, förflyttning, toalettbesök, på- och avklädning - Använda alternativ kommunikation och tolka gentemot andra boende och personal - Följa med på resor till och från skola, fritidsaktiviteter och sjukhus - Samarbete med stödpedagoger, sjuksköterskor och habiliteringsteamet Vem vi söker Vi söker både dig som är utbildad undersköterska eller stödassistent, men också dig som går en vårdutbildning eller har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Som person ska du vara ansvarstagande och fungera som ett tryggt omsorgsstöd. Förutsättningarna runt barnen kan förändras snabbt, vilket kräver problemlösning och initiativtagande från din sida. Kvalifikationer - Du har fyllt 18 år - Relevant utbildning och / eller tidigare arbete med personer med funktionsnedsättning - Erfarenhet av alternativ kommunikation, tydliggörande pedagogik eller lågaffektivt bemötande - Erfarenhet av dokumentation - Du pratar och skriver obehindrat på svenska Välkommen med din ansökan! Vi använder inte personligt brev och du ska därför inte bifoga detta i din ansökan. I stället ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Som arbetsgivare tar bräcke diakoni ansvar för sina medarbetare genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner. Läs mer om Bräcke diakoni och vad vi erbjuder: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/
Är du redo för en meningsfull karriär där du gör skillnad varje dag? Paideia Öppenvård söker nu engagerade socialpedagoger, socionomer och beteendevetare till vårt team! Vi på Paideia Öppenvård finns i södra Skåne och arbetar med barn, unga och familjer på uppdrag av socialtjänsten. Med över 15 års erfarenhet inom behandling har vi satt en hög standard för vårt arbete och strävar efter att bli den mest kvalitativa öppenvården i Skåne. Vår vision bygger på att relationer är vårt främsta verktyg för att uppnå verklig förändring, tillsammans med våra evidensbaserade behandlingsmetoder. Som behandlare i vår öppenvårdsverksamhet erbjuder du behandling i form av samtal till individer och familjer, både i klientens hem och i verksamhetens lokal i Malmö. Arbetet är självständigt och kräver struktur, disciplin samt en hög grad av professionalism. Du ansvarar för att genomföra samtal enligt verksamhetens metoder, journalföra dessa, samt följa vårdplaner och säkerställa att behandlingen håller hög kvalitet. Förmåner och Ersättning Ersättning: 9000 kr/mån per uppdrag på 10 timmar/v (endast tid med klient räknas). Utbildning: Gratis utbildning i våra metoder. Handledning: Extern handledning tillgänglig. Handkassa: Tillgång till handkassa för utlägg i möte med klient. Körersättning: Körersättning för transporter till och från klientbesök. Genomföra Samtal och Behandling Utföra samtal med klienter enligt fastställda vårdplaner och genomförandeplaner. Använd mallar och online verktyg under samtalen via surfplatta. Skapa och upprätthålla en god relation till individen och familjen. Säkerställa att alla samtal sker på ett säkert sätt och med hänsyn till GDPR. Dokumentation och Journalföring Journalföra varje samtal och träff med klienten. Sammanställa veckovisa rapporter med journaler, mätningar och skattningar för att skicka till berörd socialsekreterare och uppdragsgivare. Delta i månadsvisa uppföljningar och rapportera insatser till socialsekreterare. Planering och Uppföljning Skapa och uppdatera genomförandeplaner baserat på vårdplanen. Följa upp klientens framsteg och anpassa behandlingen vid behov. Delta i månadsvisa uppföljningar med klienter för att bedöma insatsens riktning. Rutiner och Processer Vara väl insatt i verksamhetens rutiner och behandlingsinsatserna innehåll. Hantera ekonomiska frågor och utlägg i samband med tjänsten. Planera och genomföra transporter i samband med klientbesök. Säkerhet och Avvikelsehantering Känna till och agera enligt verksamhetens säkerhetsrutiner. Skriva avvikelserapporter vid behov. Bedöma när en situation är akut och när det är nödvändigt att tillkalla polis eller andra nödtjänster. Kvalifikationer Relevant utbildning inom psykologi, socialt arbete eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av att arbeta med samtal och behandling av individer och familjer. Goda kunskaper i dokumentation och journalföring. Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Stark kommunikationsförmåga och professionellt förhållningssätt. Kunskap om GDPR och andra sekretessregler inom vårdsektorn. Arbetstider och Förväntningar Arbete sker både under och efter kontorstider samt helger. Tjänsten är baserad på utförda timmar med klienter, där tiden till och från en träff inte räknas in. Flexibel arbetsplats där samtal kan ske i verksamhetens lokal, klientens hem eller annan säker och lämplig plats. Vi söker dig som har: Minst 2 års erfarenhet av behandling. Minst 1,5 års utbildning inom beteendevetenskap, till exempel socionom eller socialpedagog. Tillgång till bil och körkort. Flexibilitet och tillgänglighet att arbeta kvällar och helger. God erfarenhet av dokumentation och journalföring. Förmåga att skapa goda relationer och ha en strukturerad arbetsmetod. Kunskap om behandlingsmetoden Motiverande Intervju (M.I). Goda sociala färdigheter och är en lagspelare. Förmåga att kommunicera väl och arbeta självständigt. Erfarenhet av att arbeta evidensbaserat utifrån vårdplanen. Ett starkt etos som leder arbetet och tar fullt ansvar i alla lägen. Vi erbjuder: Certifiering i vår egen behandlingsmetod. Extern handledning för att stärka kvaliteten och det professionella arbetssättet. Möjligheten att vara en del av ett erfaret team av socionomer med KBT-bakgrund och familjebehandling. En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att bygga starka relationer och göra en verklig skillnad. Intresserad? Vi rekryterar löpande - kom in med din ansökan! Besök vår hemsida för mer information: www.paideiaoppenvard.se Jassim Ahmadi Föreståndare Paideia Öppenvård Malmö, Skåne www.paideiaoppenvard.se
Nordström Assistans Personlig assistent Kommun: Höör Omfattning: Heltid/deltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tills vidare anställning, timanställning Om jobbet I ditt nuvarande arbete upplever du kanske en otillfredsställande och splittrande arbetssituation i stora barngrupper eller genom ett pressat minutschema i vården? För dig som är intresserad av pedagogik eller omsorg, särskilt gällande barn eller vuxna med särskilda behov, erbjuder vi ett lugnare och meningsfullt sammanhang som tillsammans med uppdragets komplexitet skapar goda förutsättningar för att utvecklas professionellt. Här börjar vi varje dag med att med ödmjukhet på nytt se världen från en unik persons perspektiv. Vi värdesätter din gedigna kompetens och uppskattar din förmåga att se och utgå från varje individ just som den är. Du vill arbeta heltid eller deltid med en ung tjej som behöver mycket stöd i vardagen. Du värnar, genom din arbetsinsats, om att ge goda livsförutsättningar för andra och kan under arbetstid vara helt fokuserad på den individ som behöver stöd. Dina kunskaper om olika funktionsnedsättningar visar du genom att du med hjälp av god observationsförmåga snabbt och flexibelt anpassar dig efter både förväntade och oväntade situationer på ett stabilt och tryggt sätt. Du sätter individen i centrum, har stort tålamod, kan fånga oförutsedda situationer i ögonblicket och rör dig obehindrat. Det är av mycket stor vikt att du kan ta till dig kunskap genom både tal och skrift, samt med hjälp av denna efterhand utveckla individspecifik ingående kunskap som du på ett lyhört sätt omsätter i det praktiska arbetet medan du bygger upp relationen. I detta ges du ett omfattande stöd på plats. Gymnasial utbildning till undersköterska, personlig assistent, barnskötare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Likaså goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstider: Arbetstiderna är fördelade i ett regelbundet schema med samma arbetstider varje vecka under vardagar. Just nu har vi behov av personal som huvudsakligen kan arbeta eftermiddag och kväll under vardagar. Framöver kan även nätter komma att ingå. Viss tid för dubbelassistans ingår. Helgarbete kan förekomma, utifrån dina önskemål eller möjligheter. Arbetstider kan i viss mån diskuteras. Urval sker löpande. Vid eventuell anställning: På Nordström Assistans värnar vi om säkerheten för våra kunder och har därför som policy att alla anställda visar upp utdrag ut belastningsregistret. I övrigt, se nordstromassistans.se eller kontakta [email protected]. Istället för ett personligt brev, vänligen besvara ansökningsfrågorna i nästa steg. Där bifogar du även ditt cv. Om anställningen Lön: Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Lön enligt överenskommelse Lönetyp: timlön Anställningsvillkor: Heltid/deltid. Anställningstid enligt överenskommelse. Var ligger arbetsplatsen? Arbetsplatsen ligger i kommunen Höör i Skåne län. Arbetsgivaren: Nordström Assistans AB, http://www.nordstromassistans.se Postadress: Nordström Assistans AB, Fosievägen 15, 21431 Malmö Kontakt: Kate Swiatek:[email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en av våra kunder i Saxtorp. Vi erbjuder ett vikariat på ca 42%. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner. Som vikarie för denna tjänst hoppar du in och arbetar torsdagar och fredagar. Vi ser gärna att du är flexibel och har möjlighet att hoppa in vid behov även andra dagar. Det är ett utmärkt tillfälle för dig som har gott om tid och vill samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Torsdagar 07:00 - 17:00 Fredagar 07:00 - 14:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern med Celebral Pares. Hon använder sig ibland av rullstol och behöver hjälp i vardagen med samtliga moment i sin vardag. Hon är en glad och kreativ tjej som älskar sång, dans och musik. Hon pysslar gärna när tid finns och gillar att vara ute. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har körkort & tillgång till bil är rökfri inte är allergisk mot pälsdjur Omfattning: deltid 42% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej mellan 20-30 år och bor i en egen lägenhet i Solna. Mina närmaste vänner beskriver mig som glad, positiv och aktiv. Jag har en CP-skada som gör att jag använder en el-rullstol, men det hindrar inte mig från att göra allt roligt. På vardagarna jobbar jag och på min fritid springer jag på min FrameRunner, och tävlar i det också, bland annat i VM. Annars rider jag en gång i veckan också. Därför är det viktigt att du har ett eget intresse för idrott och träning, samt att du inte är pälsdjursallergiker eller rädd för djur. Utövar du dessutom idrott i någon form själv, ser vi det som väldigt meriterande. Jag älskar även att hitta på roliga aktiviteter, så som bio, sola, bada, baka och kolla på snygga killar. Hos mig hjälper du till med dagliga rutiner, personlig hygien, förflyttningar, måltider, på- och avklädning och är en person som hittar på roliga saker. Tjänsten är en behovsanställning och arbetspassen är fördelade på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och helger. Det är ca. 8 timmars väntetid per natt. Arbetstiderna är 09.00-09.00, 09.00-17.00 eller 17.00-09.00. Omfattning: Tim-/behovsanställning. Antal tjänster: 2. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Jag söker dig som är likasinnad till mig själv, då jag inte bara söker en assistent, men också en person som jag kan anförtro mig till som en vän och som vill hitta på saker med mig. Jag uppskattar om du är påhittig, aktiv och skojsam, så att vi tillsammans kan ha roligt ihop. Det är viktigt att du är rökfri och inte har pälsdjursallergi eller är rädd för djur. Vi kommer att komma i kontakt med pälsdjur, och jag har en katt hemma och kommer köpa en hund snart. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har erfarenhet av journalföring och dokumentation, Innehar B-körkort. Det är krav på att du: Inte pälsdjursallergiker, Är rökfri, Har ett tärnings- och idrottsintresse, Har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Vid en eventuell anställning kan du behöva uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer