Extrajobb som personlig assistent till 21-årig tjej
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.   Vi söker nu personlig assistent till en kund som bor i Östhammar. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar henne både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där hon befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att hon får förutsättningar att leva det liv som hon önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter varierar med allt från att vara stöd i sysselsättning, behjälplig vid kommunikation till att hjälpa till med personlig hygien och i matsituationer.   Vi söker dig som  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd, initiativrik och har ett kreativt sinne i arbeta för utveckling och självständighet. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är initialt en timanställning, men kan senare ändras till anställningsförmen För viss tid så länge assistansuppdraget varar. Löneformen är timlön, oavsett anställningsform.   Vi söker någon som vill och kan jobba en vardag i veckan samt söndag dag varannan vecka, utöver det vill finns det möjlighet att jobba extra som vikarie dag och kväll både vardag och helg. I samband med semestrar under sommaren kommer det vara möjligt att jobba mer.   Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

29 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Vi söker manlig personlig assistent i Västerås Omgående!
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov som personlig assistent till vår uppdragsgivare i 19-årsåldern. Som personlig assistent får du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Om tjänsten: Som personlig assistent till våra uppdragsgivare och är en aktiv del av hans vardag. Din arbetsplats är helt enkelt där han befinner sig. Som assistent är du uppdragsgivarens förlängda arm och tar vid och hjälper till där hans funktionsvariation sätter gränser. Vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent och det viktigaste är att personkemin ska fungera. Det är viktigt att du kan arbeta med ett lugnt förhållningssätt och har en god fysik.

29 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Kurator till Freya Vårdcentral i Frövi

Om jobbet Kurator till Freya Vårdcentral i Frövi. Var med och påverka den framtida primärvården! Uppdraget inom primärvården är brett för alla professioner, så även för den viktiga psykosociala resursen som kuratorn utgör. I den här tjänsten kommer du att få användning av hela din bredd som socionom och även arbeta med djupgående samtalsbehandling. Om arbetsplatsen: Freya vårdcentral öppnade 2 Februari 2025 i privat regi och är en vårdcentral med ca 6000 listade patienter. Enheten har ett tydligt fokus på primärvårdens uppdrag och verkar nära, avgränsat och hållbart för medborgarnas bästa. Vi står för kvalitet, professionalitet och ett varmt bemötande. Om tjänsten: Som kurator inom Hälso- och sjukvården är det ditt ansvar att bedöma behovet av psykosociala insatser, hänvisa vidare vid behov och att genomföra stödjande insatser och samtalsbehandling vid behov. Detta ställer krav på att du har förmåga att sortera i ett brett flöde, kännedom om samhällets stödjande insatser samt kunna avgränsa din roll. Det finns många instanser i samhället som erbjuder stöd av olika slag, de delar som är kopplat till just Hälso-och sjukvård är de som är aktuella för dig. Som den enda personen på Freya vårdcentral med särskild kompetens inom det psykosociala området är du den som övriga teamet konsulterar i komplexa patientärenden och även den som vid behov utför djupgående psykosociala utredningar. Fokus i ditt arbete kommer dock främst att vara direktkontakt med patienter för kortare och vid behov längre insatser. Fokus inom primärvården är kortare insatser för att de tillgängliga resurserna ska räcka till för alla hjälpsökande. Alla ska få med sig något i kontakten, däremot kan insatsen variera mellan rådgivning, hänvisning vidare och samtalsbehandling beroende på patientens unika situation. Kvalifikationer: Socionomexamen Erfarenhet av och kännedom om Hälso- och sjukvården Erfarenhet av arbete som kurator Meriterande: Legitimerad Hälso- och sjukvårdskurator KBT steg 1 Vad vi kan erbjuda dig: Handledning inom din profession Teamarbete med övriga professioner på vårdcentralen Kollegialt stöd av kurator på Idun vårdcentral i Storå Tillgång till Rehabkoordinator Möjlighet att forma ditt uppdrag Möjlighet till arbete på distans när arbetet tillåter En plats i ett litet och engagerat team med korta beslutsvägar En fast anställning på heltid med 6 månaders provanställning enligt rutin Låter det som en intressant tjänst för dig? Tveka inte, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. I din ansökan ska du förutom personligt brev och fullständigt CV även bifoga kopia på socionomexamen samt, om du har det, även intyg på legitimation för Hälso- och sjukvårdskurator och KBT steg 1. För frågor gällande anställningen samt gällande att skicka in ansökan, kontakta verksamhetschef Mia Konradsson: [email protected] För frågor gällande arbetsuppgifter, kontakta leg. Hälso- och sjukvårdskurator Emilia Eriksson, telefon: 072-232 66 14 mejl: [email protected] Vi undanber oss kontakt från rekryteringsbolag.

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Stöd till våldsutsatta kvinnor

Sollentuna kvinnojour söker nya engagerade personer till vår chatt! Välkommen att göra skillnad – tillsammans med oss på Sollentuna Kvinnojour! Sollentuna kvinnojour är en ideell organisation som stöttar kvinnor och barn som är eller har varit utsatta för våld i nära relationer. Hos oss får de trygghet, stöd och hjälp till en ny början. Nu söker vi engagerade personer som vill vara med och göra skillnad Vi erbjuder dig ett meningsfullt engagemang i vår chattgrupp – ett viktigt uppdrag där du kan göra stor skillnad för kvinnor och tjejer som befinner sig i en pressad eller hotfull situation. Ibland är vår chatt den första kontakten med någon som lyssnar – och det kan vara avgörande för den stödsökande. Vill du vara en av oss som möter kvinnor och unga tjejer i vår chatt för att ge stöd och råd? Om uppdraget Som en del av vår beredskapsgrupp finns du tillgänglig för våra skyddsplacerade kvinnor och barn enligt ett rullande schema, utanför kansliets öppettider – kvällar, nätter och helger. Du samarbetar nära med vår personal och fungerar som en trygg kontakt för de kvinnor som kan behöva extra stöd när kansliet är stängt. I vissa situationer kan det även krävas att du snabbt är på plats vid akuta händelser. Vi söker dig som: Kan avsätta 1–2 kvällar per månad (måndagar kl. 19.00–21.00) Är färdigutbildad eller studerar inom yrken där du möter människor i kris (t.ex. socionom, sjuksköterska, psykolog, kurator, beteendevetare eller liknande) Är trygg, lyhörd, stresstålig och har lätt att anpassa dig till olika situationer Uttrycker dig väl i skrift på svenska och engelska (andra språkkunskaper är meriterande) Har tidigare erfarenhet av chattstöd Har grundläggande datorvana och tillgång till egen dator Har en e-postadress som kan kopplas till Google Drive Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt uppdrag i en aktiv och växande kvinnojour Möjlighet att utvecklas inom området våld i nära relationer Deltagande i events, föreläsningar och andra aktiviteter arrangerade av jouren Handledning och stöd från vår verksamhetschef Ekonomisk ersättning (måttlig) per chattillfälle Vårt mål är att alltid vara två personer som chattar parallellt varje måndagskväll. All kommunikation sker digitalt, och uppdraget utförs på distans. Introduktionsutbildning, handledning och vissa möten hålls dock på vårt kansli centralt i Sollentuna. Obligatorisk introduktionsutbildning: En helg i oktober på vårt kansli i Sollentuna (datum meddelas vid intresse) Så ansöker du: Skicka din ansökan till: [email protected] med ämnesraden ”Chatt”. Bifoga: CV En kort presentation av dig själv och varför du vill engagera dig hos oss. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen att göra skillnad – tillsammans med oss på Sollentuna kvinnojour!

29 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stöd till våldsutsatta kvinnor

Sollentuna kvinnojour söker nya engagerade personer till vår beredskapsgrupp! Sollentuna Kvinnojour är en ideell organisation som stödjer kvinnor och barn som är eller har varit utsatta för våld i nära relationer. Hos oss får de trygghet, stöd och hjälp att skapa en ny början. Nu söker vi engagerade personer som vill vara med och göra skillnad. Om uppdraget Som en del av vår beredskapsgrupp finns du tillgänglig för våra skyddsplacerade kvinnor och barn enligt ett rullande schema, utanför kansliets öppettider – kvällar, nätter och helger. Du samarbetar nära med vår personal och fungerar som en trygg kontakt för de kvinnor som kan behöva extra stöd när kansliet är stängt. I vissa situationer kan det även krävas att du snabbt är på plats vid akuta händelser. Vi söker dig som: Är färdigutbildad eller studerar inom yrken där du möter människor i kris, till exempel socionom, sjuksköterska, psykolog, kurator eller beteendevetare. Är trygg, lyhörd och stresstålig, med förmåga att anpassa dig till olika situationer. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är ett plus, men inget krav – vi värderar personlig lämplighet högt. Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt uppdrag där du gör verklig skillnad. Fördjupad kunskap om våld i nära relationer. Handledning och stöd från vår verksamhetschef. Möjlighet att delta i föreläsningar, events och andra aktiviteter som jouren arrangerar. Ekonomisk ersättning (måttlig) Obligatorisk introduktionsutbildning hålls en helg i oktober på vårt kansli i Sollentuna. Datum meddelas vid intresse. Så ansöker du: Skicka din ansökan till: [email protected] med ämnesraden ”Beredskap”. Bifoga: CV En kort presentation av dig själv och varför du vill engagera dig hos oss. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen att göra skillnad – tillsammans med oss på Sollentuna kvinnojour!

29 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Unikas LSS-boende söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning  Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass.  Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087

29 juni 2025
Sista ansökan:
16 december 2025
Unikas LSS-boende söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning  Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass.  Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087

29 juni 2025
Sista ansökan:
16 december 2025
Personlig assistent till hundälskande kvinna
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Nu söker vi en ny assistent som kan stärka vårt goa gäng hos kund utanför Lysekil! Kunden är en kvinna som har 6 hundar. Det är små och snälla hundar men det passar givetvis inte om du är rädd för hundar eller allergisk. Allra helst har du hundvana och ännu hellre vana av att ställa ut hundar osv, men det är inget krav. Det viktigaste är personkemin och att du talar och skriver svenska obehindrat eftersom det är oerhört viktigt att ni kan förstå varandra samt att kundens föräldrar (där hon tillbringar mycket tid), som är äldre och har nedsatt hörsel, kan förstå dig. Det är också krav på dokumentation i tjänsten. Eftersom kunden har väldigt nedsatt immunförsvar måste alla som arbetar vaccinera sig mot säsongsinfluensa och Covid-19. Detta bekostas av bolaget mot uppvisande av kvitto. Schemat är inte helt spikat men det är fördelat på dag, kväll & helg. Framöver kommer troligtvis även natt vara aktuellt. OBS! Det krävs egen bil och körkort för denna tjänst eftersom du behöver köra kundens bil i tjänsten.

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Fritidsledare till Djäkneparks fritidsgård
Norrköpings kommun
Fritidsledare m.fl.

Drivs du av att skapa en trygg och rolig miljö för unga? Vill du inspirera och engagera ungdomar på deras fritid? Då kan du vara vår nästa fritidsledare! Vilka är vi? Norrköpings fritidsgårdar är en del av tillväxt- och utvecklingskontoret och vårt uppdrag är att skapa en trygg och hälsofrämande miljö för barn och ungdomar. Vi kompletterar skolans arbete genom att erbjuda olika lärsituationer som främjar barn och ungdomars kunskapsutveckling. Vi tillvaratar och främjar besökarnas kreativitet, behov och personliga intressen.   Tillsammans med föreningsliv, närliggande skolor, civilsamhälle och näringsliv utvecklar vi Norrköpings fritidsgårdar för att skapa glädje, samhörighet och en meningsfull fritid. Det bidrar till att öka Norrköpings attraktionskraft och stärker därmed Norrköping som boende och besöksort.   Läs mer om oss och vår verksamhet här   Norrköpings kommun genomför nu en satsning på fritidsgårdarna vilket innebär en utökning av verksamheten. Därför söker vi nu efter 2 drivna och engagerade fritidsledare som vill bidra tillsammans med oss!   Dina arbetsuppgifter Som fritidsledare har du en betydelsefull roll i att skapa en meningsfull och utvecklande fritid för barn och ungdomar. Genom att planera, leda och inspirera till olika aktiviteter inom öppen verksamhet bidrar du till att göra skillnad i unga människors liv. Du arbetar med barn och ungdomar i åldrarna 10–19 år, både inom drop-in-verksamhet och i organiserade grupper. Din bas är en av kommunens fritidsgårdar, men du rör dig också uppsökande i andra områden för att möta unga där de befinner sig. Ditt arbete handlar om att bygga trygga och förtroendefulla relationer samt att skapa en inkluderande och inspirerande miljö där ungdomar känner sig sedda och inspirerade. Tillsammans med kollegor planerar och utvecklar du verksamheten utifrån ungdomarnas intressen och behov. Du samverkar även med skolor, föreningar och andra aktörer för att erbjuda ett brett och relevant utbud av aktiviteter. Vem är du? Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller en socialpedagogisk utbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i öppen verksamhet och/eller arbete med barn och ungdomar.   Som person är du trygg i dig själv och du har lätt för att skapa positiva och bärande relationer till andra. Du trivs i samarbetet med kollegor där du bidrar till en god stämning i arbetsgruppen samt att du delar med dig av kunskap och information så att ni gemensamt ska kunna nå verksamhetsmålen.    Du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar kommunikation och bemötande utifrån individers olika förutsättningar. Vidare har du även en tvärkulturell medvetenhet och en förståelse för hur människors bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dem.    Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och du behöver vara simkunnig.    Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 2 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag/kväll/helg Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum:  Kontakt: Enhetschef, Denijal Mehmedagic, 011-15 17 73, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

28 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Timvikarie till daglig verksamhet

Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Om tjänsten Vi söker nu efter en timvikarie till vår dagliga verksamhet i Askim. Vi söker dig som vill börja arbeta redan under sommaren och fortsätta hos oss till hösten. För att vara aktuell till tjänsten måste du kunna arbeta från vecka 29 och till och med vecka 39. Du kommer att arbeta utifrån metoderna; Lågaffektivt bemötande, AKK samt tydliggörande pedagogik. Det är viktigt att du har erfarenhet och kunskap att hantera utmanande situationer/beteenden.  Du kommer att arbeta dagtid 7.30-16.   Vi söker dig som: - Har arbetslivserfarenhet eller kunskap om att arbeta med personer som har utvecklingsstörning och autism. - Vi ser gärna att du har en utbildning till stödassistent eller undersköterska. - Som person tycker du om att arbeta i team, tålmodig och tar ansvar för din uppgift. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet då det är ett måste för att skapa en bra daglig verksamhet. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Innan anställning ska ett godkänt registerutdrag uppvisas. Vi kommer att kalla kontinuerligt till intervju så varmt välkommen redan idag med din ansökan. Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/

28 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025