Personlig assistent sökes till kvinna i Porjus

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en kvinna som är bosatt i Porjus. Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl.Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarnafixade och att sminkas.Hon tycker också om att titta på TV samt att träna.Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien och promenader. Tjänsten är en timanställning för att kunna täcka upp vid behov. Arbetstiderna är i första hand fördelade på dagtid under vardagar. Kvällstid kan däremot förekomma vid behov.Arbetstiderna ser oftast ut som följande: 09:00-16:00 under vardagar.Omfattning:Timanställning.Antal tjänster:1.Tillträde: Enligt överenskommelse.Urvalet sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Dettakan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans. Det är krav på att du: Har B-körkort Tillgång till egen bil Behärskar det svenska och thailändska språket väl Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kundmåste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna. Beskrivning Enheten Myndighet inom omsorgsförvaltningen består av enhetschef, samordnare, biståndshandläggare inom äldreomsorg respektive funktionshinderomsorg samt avgiftshandläggare. Fr.o.m. september 2024 förstärks enheten med ytterligare en enhetschef och kommer då vara bemannad med en enhetschef för biståndshandläggare funktionshinderomsorg och avgifter och en enhetschef för biståndshandläggare äldreomsorg. Vi har våra kontor i ljusa och fräscha lokaler på Expo-området i Värnamo. I samma fastighet finns också några av våra närmsta samverkanspartners: Förebyggande samt Vård och Rehab. Vi söker nu en biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg. Inriktningen för tjänsten är LSS-handläggning. Hos oss får du vara del av en grupp med stort engagemang och som arbetar tillsammans för verksamhetens utveckling. Vi arbetar utifrån arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC) och använder verksamhetssystemet Combine. Som stöd i handläggningsarbetet finns bland annat juridisk handledning att tillgå. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg handlägger du ärenden enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du utreder, bedömer behov och fattar beslut om insatser till personer med fysiska, psykiska, kognitiva och/eller intellektuella funktionsnedsättningar samt följer upp beslutade insatser. Arbetet innebär många kontakter med brukare, deras anhöriga och ställföreträdare/ombud och samverkan med verkställare och andra samarbetspartners, såväl interna som externa. Tillsammans med dina kollegor på enheten arbetar du för ett gott arbetsklimat och för att säkerställa rättssäkerheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från Socionomprogrammet, Sociala omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter samt om handläggning och dokumentation inom socialtjänstens område. För att klara uppdraget krävs förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ för att kunna göra bedömningar som leder till välmotiverade beslut.  Som person behöver du vara trygg i dig själv, ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du ska kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt vilket också kräver att du är flexibel. Eftersom arbetet innebär många kontakter med olika samarbetspartners behöver du vara relationsskapande och lyhörd. Du behöver kunna uttrycka dig väl i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, och kunna anpassa din kommunikation till den du har kontakt med. Om du har erfarenhet av verksamhetssystemen Combine, Cosmic Link eller arbetssättet IBIC är detta meriterande, liksom erfarenhet av handläggning enligt SoL och LSS. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor B-körkort erfordras. Kommungemensam riktlinje medger sporadiskt distansarbete upp till två dagar/vecka om verksamheten tillåter. Distansarbetsavtal upp till 50 % av arbetstiden kan vara möjligt vid längre pendlingsavstånd. Urval och intervjuer kan ske löpande under rekryteringstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.    I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Gryning Sunnerö i Alingsås söker behandlingssekreterare

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Grynings HVB Sunnerö öppnade i Alingsås i november 2022. Verksamheten vänder sig till ensamplacerade barn 8 till och med 11 år som har behov av omsorg, behandling och kompletterande utredningar. Vi har verksamhet dygnet runt. Vi söker nu en behandlingssekreterare för en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är schemalagd och inkluderar kvälls- och helgarbete. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som behandlingssekreterare medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat utredning-och- behandlingsarbete. Du har samtal med familjemedlemmar, dokumenterar, har kontakt med uppdragsgivare och andra viktiga personer i barns nätverk. Då omvårdnad och tillsyn är en del av arbetet är det viktigt att kunna samarbeta, vara lyhörd och flexibel. Att vara ett stöd för barnen i deras dagliga rutiner är även det en väsentlig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen som till exempel socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan motsvarande utbildning. Erfarenhet av arbete med barn och familjer i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är meriterande. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team, är flexibel och strukturerad. Dokumentation är en viktig del i denna tjänst, goda kunskaper i svenska språket samt erfarenhet av tidigare dokumentationsarbete är därför meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav då resor ingår i arbetet. ÖVRIGT Vi erbjuder • En möjlighet att få vara en del i att tillsammans med andra forma och utveckla en relativt nystartad verksamhet • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Personlig assistent på 50 % till en tjej i Mörarp

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till vår kund som bor i Mörarp. Tjänsten är på 50 % med tillträde omgående enligt överenskommelse. Arbetstiderna är varierade. Dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg. Vi önskar också att du har möjlighet att arbeta extra vid andra assistenters frånvaro. Schemat kan komma att justeras vid helgdagar, semester och vid förändringar i kundens dagliga schema.   Kunden är en 25-årig glad och pigg tjej med måttlig utvecklingsstörning. Kunden kommunicerar med TAKK (tecken som stöd) och bilder och har många av sina kommunikationsprogram i sin Ipad och även bildscheman uppsatta på väggen. Kunden tycker om att lyssna på musik, dansa, gå på gympa, bada i pool, rida och träffa kompisar för att hitta på olika aktiviteter, så som bowling och Jumpyard.  Om tjänsten Kunden behöver hjälp och stöd med alla vardagliga situationer. I ditt arbete som personlig assistent är det bra om du gillar gympa, dans och att röra på dig. Du är inte är rädd för hästar och har inget problem med att bada i pool. Det är viktigt att du har ett tekniskt intresse och lätt för att använda appar.  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar - följa med till stallet då vår kund älskar att rida - hjälpa till med vardagssysslor och matsituationer - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader, dansa, bada i pool, och träffar med kompisar - stötta kunden kring kommunikation och teknik Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 50 % och löper så länge assistansuppdraget varar. Arbetstid: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Vem är du? Du som söker är en glad och påhittig ung kvinna som är trygg och mogen som person och boende i eller nära Helsingborg. Du behöver ha ett stort tålamod, vara ansvarstagande och tycka om att ta hand om andra människor. Vara glad, social och ha en positiv syn på livet. Kunna eller vara intresserad av att lära dig TAKK och lågaffektivt bemötande. Personkemin mellan dig och vår kund är avgörande för denna tjänst vilket gör att vi uppmanar även dig utan tidigare erfarenhet av yrket som personlig assistent att söka. Eftersom detta är en deltidsanställning tror vi att du som söker studerar eller har annan sysselsättning, men ser arbetet som personlig assistent som viktigt och långvarigt. Kunden ser gärna kvinnliga sökande. Du är rökfri och körkort och bil är ett krav för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Krav:  - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - B-körkort och bil - Ej pälsdjursallergi och inte någon rädsla för hästar - Rökfri Meriterande: - Erfarenhet av TAKK och lågaffektivt bemötande - Van vid fysiska aktiviteter såsom gympa och dans - Vi ser tidigare egna resor som en merit då flygresor med kund utomlands kan bli aktuellt En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Gryning Sunnerö i Alingsås söker behandlingssekreterare

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Grynings HVB Sunnerö öppnade i Alingsås i november 2022. Verksamheten vänder sig till ensamplacerade barn 8 till och med 11 år som har behov av omsorg, behandling och kompletterande utredningar. Vi har verksamhet dygnet runt. Vi söker nu en behandlingssekreterare för en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är schemalagd och inkluderar kvälls- och helgarbete. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som behandlingssekreterare medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat utredning-och- behandlingsarbete. Du har samtal med familjemedlemmar, dokumenterar, har kontakt med uppdragsgivare och andra viktiga personer i barns nätverk. Då omvårdnad och tillsyn är en del av arbetet är det viktigt att kunna samarbeta, vara lyhörd och flexibel. Att vara ett stöd för barnen i deras dagliga rutiner är även det en väsentlig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen som till exempel socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan motsvarande utbildning. Erfarenhet av arbete med barn och familjer i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är meriterande. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team, är flexibel och strukturerad. Dokumentation är en viktig del i denna tjänst, goda kunskaper i svenska språket samt erfarenhet av tidigare dokumentationsarbete är därför meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav då resor ingår i arbetet. ÖVRIGT Vi erbjuder • En möjlighet att få vara en del i att tillsammans med andra forma och utveckla en relativt nystartad verksamhet • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Sommarvikariat som behandlingsassistent

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Brättegården ligger strax utanför Vänersborg. Vi tar emot icke skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, psykisk ohälsa samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Har du tid över? Vill du göra något viktigt? Vill du vara med och bidra till positiv förändring? Passa då på att prova ett intressant sommarvikariat som behandlingsassistent på SiS. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor exempelvis behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Som ny medarbetare kommer du att genomgå en introduktionsutbildning på minst en heldag med konflikthantering samt gå bredvid en handledare dina första arbetspass.  Våra avdelningar På behandlingsavdelningarna arbetar personalen med ungdomens individuella behandlingsplan. Som sommarvikarie stöttar du ditt team med att allt i vardagen så att färdighetsträning, strukturerade behandlingsaktiviteter och programverksamhet kan utföras. Vi har både traditionell behandlingsavdelning och behandlingsavdelning inriktad mot missbruk. På våra särskilt förstärkta avdelningar (SFA) bor flickor med autismspektrumtillstånd och/eller intellektuell funktionsnedsättning som behöver särskilt anpassad vård och behandling. Målet är att skapa trygghet, fungerande relationer och hitta strategier som gör det möjligt att klara livet utifrån de förutsättningar som finns. Som ett led i behandlingen för utslussning finns en öppen avdelning. Här ligger fokus på att ungdomen ska vidmakthålla sina tillförskaffade färdigheter genom att träna på att vistas i öppna former. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska även ha • Avslutad gymnasieutbildning • B- körkort  • God svenska i tal och skrift Meriterande är erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, LSS eller HVB- verksamhet. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.    På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.         Anställning:  Tjänsterna är sommarvikariat och gäller alltså inte enstaka timmar. Inom myndigheten finns denna sommar en möjlighet till en bonus utöver månadslönen. På två semesterperioder (åtta veckor) innebär det att du kan få upp till 10 000 kronor. För de första fyra veckorna inom en semesterperiod utgår ingen bonus utan är en intjänandeperiod. Vår sommarperiod är förlagd v.25–32. Observera att arbetstiden på samtliga avdelningar är förlagd enligt ett schema där dag, kväll, helg och sovande jour ingår. Önskar du ett vikariat för enbart vaken nattjänstgöring behöver du ange det i ditt personliga brev. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7/6 2024. Registrera din ansökan så snart du kan då vi rekryterar löpande under annonstiden. Fackliga representanter: Tobias Schultz SEKO tel: 010-4532700 Henrik Isgren SACO tel: 010-4534023 Stefan Eriksson OFR tel: 072-5536131 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
1:e Socialsekreterare med kvalitets- och utvecklingsansvar

Myndighetsenheten Myndighetssenheten är en del av Västerviks kommuns socialtjänst. Vi handlägger både barns behov av skydd och stöd och vuxna personers behov av skydd eller stöd enligt socialtjänstlagen och de tvångslagar som finns gällande barn och vuxna inom socialnämndens ansvarsområde. På enheten arbetar 40 personer. Enheten är organiserad i fem grupper, mottagningsgrupp, utredningsgrupp, placeringsgrupp, familjehemsgrupp och vuxengrupp. I ledningsfunktionen finns fem 1:e socialsekreterare, en administrativ assistent och en enhetschef. Vi söker nu ytterligare en 1:e socialsekreterare med särskilt fokus på kvalitets- och utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare med kvalitet- och utvecklingsansvar arbetar du huvudsakligen med systematiskt förbättringsarbete i vår verksamhet. Du förväntas självständigt leda arbetet med fokus på rättssäkra och effektiva processer. Utöver utvecklingsarbetet kommer du ha ansvarsområden av mer permanent karaktär. Du kommer bland annat att arbeta med revidering, framtagande och implementering av rutiner, egenkontroller och avvikelsehantering. Du kommer få en aktiv roll i vår verksamhetsutveckling såsom implementering av nya arbetssätt, genomförande av beslutade åtgärdsplaner och egna projekt. Du kommer skriva kvalitetsrapporter och utvärdera på enhetsnivå. Arbetet innebär att omvärldsbevaka och göra uppföljningar med koppling till verksamhetens ledningssystem. Du kommer också arbeta med kompetensförsörjning och introduktionsplanering av nya medarbetare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen och kan vid behov komma att täcka upp för kollegors arbetsuppgifter i ledningsgruppen. Din kompetens Vi söker dig med socionomexamen eller likvärdig, enligt föreskrift för arbete inom socialtjänstens barnavård. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten med fördjupad kunskap inom myndighetsutövning. Du har erfarenhet av arbetsledning och förstår verksamhetens ramar och förutsättningar. Tjänsten kräver också att du har B-körkort för manuell växellåda Tidigare erfarenhet av arbete med organisations- och kvalitetsutveckling är meriterande. Som person har du har du en hög grad av personlig mognad och integritet. Du är analytisk och initiativrik med ett strukturerat arbetssätt. Du är en person som är målinriktad och driven med god förmåga att arbeta självständigt. En förutsättning för framgångsrikt utvecklingsarbete är att du har lätt för att samarbeta, är tydlig i din kommunikation i kombination med en god pedagogisk förmåga. Tjänsten kräver också att du har god digital kompetens för att kunna hantera våra digitala system och arbetsredskap. Övrigt Provanställning kan komma att bli aktuellt för denna tjänst. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (https://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Välkommen med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Socialsekreterare, barn och unga verkställighet

Vi utökar vårt team och söker nu två engagerade socialsekreterare. Vi söker dig som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Socialkontoret är kommunens största förvaltning. En av förvaltningens avdelningar är individ- och familjeomsorgen som arbetar med stöd till barn, unga och deras familjer. Individ och familjeomsorgen är uppdelad i tre grenar. Barn och unga utredning, vuxen utredning och verkställighet samt barn och unga verkställighet. Inom verksamhetsgrenen för Barn och unga verkställighet finns ansvar för förebyggande insatser och öppenvård för barn och unga. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare med ansvar för placerade barn och ungdomar är du ansvarig för att följa upp, utreda och verkställa insatser och beslut rörande barn och unga. Det innebär bland annat barn och ungdomar som bor i familjehem, stödboende, hvb eller på sis hem. Du är en länk mellan olika aktörer. Målsättningen är att ge goda förutsättningar till förändring. Du ansvarar för att hålla ihop helheten för det placerade barnet, ungdomen och dess nätverk. I uppdraget förkommer det resor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen med goda kunskaper i lagstiftning som berör verksamhetsområdet. Har du erfarenhet av utredningsarbete samt att möta och vägleda människor i kris ser vi det som meriterande. En förutsättningen för jobbet är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort. Som person är du trygg och hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt. Du känner dig bekväm med att strukturera och planera ditt arbete självständigt samt har en god initiativ- och samarbetsförmåga eftersom du kommer att möta människor i olika livssituationer och samarbeta med andra instanser. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
2 tjänster på 80% juni - augusti hos man i centrala Borlänge

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Jag är en 60+ man som är rullstolsburen som behöver hjälp i vardagen med dom flesta vardags sysslorna men även all personlig hygien samt med mina intressen. Vem är du som söker? Om du har någon form av sjukvårds utbildning är det meriterande men ej något krav. Jag vill gärna att du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent eller på annat vis inom omsorgen då jag har ett stort behov av stöd. Du bör ha vardagliga datakunskaper, då du måste hjälpa mig att surfa och med mail. Du bör vara flexibel då det handlar om att utgå ifrån mina behov. Om tjänsten Jag söker två personer som kan jobba ca 80% under juni - augusti med start i mitten av juni tom mitten av augusti.  Arbetstider Jag har ett stort behov av stöd och behöver assistans dygnet runt, på natten är det aktiv tid och på dagarna är det två assistenter som jobbar samtidigt.  Arbetspassen du kommer att få arbeta är följande:  09:00 - 16:00 09:00 -20:30 19:00 - 09:00 Om du tycker att det verkar intressant kan du maila mig direkt eller kontakta [email protected] / 026-222 05 93 på Särnmark Assistans. Hoppas vi hörs! Med vänlig hälsning, Jan Olov Riis Ringen, Borlänge email:[email protected] I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Fotbollsintresserad manlig avlösare sökes till 10-årig kille i Stockholm

Företaget Ei Care har ambitionen att bedriva en mer emotionell omsorg med bemötandet och den mellanmänskliga kontakten i fokus. Våra verksamheter riktar sig mot personer med mentala funktionsvariationer, t.ex. autism och Downs syndrom. Som anställd hos oss fyller du inte enbart en praktisk funktion för den enskilde, du är även en trygg förebild och vän. Ledord som empati, medkänsla, lyhördhet och närvaro ska vara grundläggande i all den omsorg du utför genom oss. Gå gärna in och läs mer på www.eicare.se. Kvalifikationer Är du en trygg person som vill vara med och skapa en meningsfull vardag för andra människor? Brinner du för emotionell omsorg? I så fall kan du vara rätt person för jobbet! Arbetsuppgifter Vi söker just nu en manlig fotbollsintresserad avlösare till en 10-årig kille med autism. Uppdraget omfattar 8 timmar i månaden fördelat på 3-4 tillfällen som utförs på vardagseftermiddagar eller helger. Vid avlösningen önskar brukaren bland annat spela fotboll. Vi söker dig som har ett stort tålamod, är strukturerad, lyhörd, pedagogisk och har ett brinnande intresse för människor och emotionell omsorg. Tidigare erfarenhet av arbete med människor inom målgruppen är meriterande. Vid ledsagning hittar du på olika aktiviteter utanför hemmet tillsammans med brukaren. Ledsagarservice är till för att möjliggöra kultur- och fritidsaktiviteter utanför hemmet och för att främja den enskildes sociala liv. Anställningsvillkor Timlönen (inkl. OB) variera mellan 180-210 kr på helgen, 150-180 kr på vardagkvällar samt 130-160 kr vardagar (dagtid) beroende på dina kvalifikationer (utbildning och erfarenhet). Vid en eventuell anställning kommer vi be om referenser och utdrag från Polisens belastningsregister.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024