Kurator till Barn unga och folkhälsa samt Familjecentral

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Varmt välkommen till Angereds närsjukhus, det lilla sjukhuset med det stora uppdraget!   Hos oss erbjuds specialistvård för både barn och ungdomar samt vuxna inom en rad områden. Gå gärna in och läs mer om oss på: www.angeredsnarsjukhus.se      https://www.facebook.com/angeredsnarsjukhus/  Om oss  Specialistcentrum Barn och Unga är en del av Angereds Närsjukhus. Vi består av två likvärdiga mottagningar, en i Angered och en i Gamlestaden. Här arbetar motiverade och utvecklingsinriktade medarbetare. Vi bedriver specialistsjukvård med utgångspunkt i barn och ungdomars medicinska och psykiska behov, vi träffar barn i åldrarna 0–18 år. Våra patienter har ofta en komplex problematik, som innefattar medicinska, sociala och psykologiska aspekter. Verksamheten har även ett folkhälsouppdrag och arbetar i nära samverkan med kommunens verksamheter. Vi är cirka 90 medarbetare som arbetar tillsammans på båda våra mottagningar. Arbetsgruppen består av psykologer, specialistläkare inom barn och ungdomsmedicin, barnpsykiatri och neurologi, barnsjuksköterskor, kuratorer, logoped, dietister, specialpedagog, samt medicinska sekreterare, receptionist.  Du erbjuds handledning tillsammans med dina kuratorskollegor. Familjecentral Angereds närsjukhus har ett hälsofrämjande uppdrag och är därför med som aktör i det familjecentrerade arbetet i närområdet. I Angered finns tre familjecentraler som är belägna i Angered centrum, Lövgärdet och Hjällbo. På familjecentralen samverkar barnmorskemottagning, barnhälsovård, öppen förskola, socialförvaltning och specialistsjukvård. Om tjänsten Tjänsten är förlagd både på Specialistcentrum barn och unga i Gamlestaden som hälso- och sjukvårdskurator och på Familjecentralen i Hjällbo som föräldrastödjare. I tjänsten ingår kortare individuell behandling riktat både till barn och unga samt deras föräldrar, gruppinsatser, samhällsinformation och föräldrautbildning. På familjecentralen ingår det bland annat att tillsammans med BHV-sjuksköterska medverka vid utökade hembesök. Arbetet är fördelat ca 40% på familjecentral och 60% på vår mottagning i Gamlestaden. Om dig Vi söker nu dig som är socionom och har ett stort intresse och engagemang för att i samverkan erbjuda tidiga förebyggande insatser till barn och unga samt deras föräldrar. De personliga egenskaperna är betydelsefulla för oss.  Du har social kompetens och en god förmåga att kommunicera, är nytänkande och har ett intresse för utvecklingsarbete av verksamhet i en tvärprofessionell miljö. Då vi har ett mångkulturellt patientunderlag är det viktigt att du har ett intresse för, och trivs med, arbete i ett multikulturellt område. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar. Kvalifikationer Socionomutbildning Erfarenhet av arbete med barn och unga och föräldrastöd Svenska i tal och skrift Erfarenhet från arbete i mångkulturellt område Utbildning i Trygghetscirkeln COS-P, ABC- alla barn i centrum är önskvärt Meriterande är om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator Meriterande är erfarenhet av arbete på familjecentral  Övrigt Vi begär utdrag ur belastningsregistren på alla som erbjuds anställning inom Verksamhet Barn och unga. Intervjuer kommer ske löpande. Rekryterande chef kommer att ta kontakt för att boka tid för intervju under v 33. Välkommen med din ansökan!  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till kvinna i Piteå
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Vi söker en assistent till en av våra kunder som bor i centrala Piteå och tjänsten är drygt 50% i dagsläget. Vi söker även vikarier som kan hoppa in vid behov.  Jag är en kvinna 60-års åldern som söker en livserfaren och engagerad assistent som kan arbeta främst dagtid måndag till fredag kl 7:30-13:00. Du ska vara mina förlängda armar och ben så att jag kan ta mig utanför bostaden. Jag bor tillsammans med min make och son i en villa. Du får gärna följa med mig till kyrkan, biblioteket och göra andra utflykter samt sitta och prata eller titta på tv tillsammans med mig. Jag behöver även din hjälp med t ex duschning samt vid förflyttningar till och från rullstolen.  Jag ser gärna att du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat omvårdnadsyrke men personligheten är viktigast. Du måste behärska det svenska språket i både tal och skrift eftersom du ska föra min talan vid kontakter med bland annat kommunen och sjukvården. Rekrytering sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Tillträde enligt överenskommelse och tjänsten inleds med introduktion. God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:-/år.  Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Gör skillnad i vardagen för en fantastisk kille i Norrfjärden!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Är du en engagerad och ansvarsfull person som vill bli en del av vårt team i ett varierande och utvecklande uppdrag? Vi söker dig! Jag är en glad kille i 30-årsåldern som verkligen älskar djur och natur! Varierande aktiviteter är också något som jag uppskattar - det kan vara vara både stora- och små utflykter, att åka till badhuset, ridning eller att åka hundspann. När jag inte är ute på aktiviteter så tycker jag om att pyssla hemma eller att  se på TV/Film.    Din roll:   Som personlig assistent stöttar och hjälper du vår kund i allt som rör hans vardag, såsom att sköta hans hem och vardagliga livsföring, komma iväg på aktiviteter, läsa av och förebygga -för honom alltför utmanande situationer. Simkunnighet och att inte vara allergisk mot pälsdjur är viktigt då hans aktiviteter ofta inkluderar bad eller djur. Du ska kunna arbeta lågaffektivt och vara ett stöd i hans kommunikation.   Om tjänsten: Tjänsten inleds med introduktion och behovsanställning med möjlighet till fast rad på 90%. Assistansen är förlagd dygnet runt, med 4h väntetid, samt viss tid dubbelbemanning. Arbetspassen är främst dygnspass, men även kortare pass förekommer.   Vi söker dig som:   *   Är engagerad, initiativrik och ansvarsfull. *   Har B-körkort och tillgång till bil (Krav). *   Är tålmodig, flexibel och kan anpassa dig till förändrade situationer. *   Är simkunnig och inte har pälsdjursallergi.   Erfarenhet från liknande arbete är ett plus, men inte ett krav då dina personliga egenskaper är viktigast!   Låter det här som du?   Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

3 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Personliga assistenter sökes! Vi söker nu en engagerad och erfaren personlig assistent, Timvikarier som kan hoppa in och täcka vid behov. Kunden önskar enbart manlig assistans, övriga ansökningar kommer därmed inte gå vidare i ansökningsprocessen. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta och utvecklas i en utmanande arbetsmiljö där din förmåga att hantera stress, tåla påfrestande situationer och behålla lugnet är avgörande.   Om tjänsten Som personlig assistent kommer du att arbeta i kundens hem. Arbetsuppgifterna för denna tjänst inkluderar: Personlig omvårdnad, såsom hjälp vid dusch och toalettbesök Förflyttning med hjälpmedel Matlagning och hushållsarbete Följa med vid läkarbesök och inköp Bokning av färdtjänst och andra administrativa uppgifter   Arbetstiderna är 07:00 - 14:00 samt 14:00 - 21:00 och inkluderar helgarbete. Arbetet är både dubbel och enkelbemannat och vi strävar efter goda relationer och gemensamma mål inom arbetsgruppen. Timvikarier behövs för att täcka ordinarie personals frånvaro vid behov och akut vakans. Du som söker tjänst som timvikarie behöver därmed ha möjlighet att vara flexibel för att kunna hoppa in vid kort varsel, du behöver även vara nåbar och vara mån om att återkoppla.   Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller liknande yrken Är stresstålig och har ett starkt psyke, då arbetet kan innebära utmanande situationer Är lugn, trygg och kan hantera en mentalt krävande arbetsmiljö  Har körkort och tillgång till bil, då kunden bor utanför stadskärnan Kan lämna referenser från tidigare arbetsgivare inom vård och omsorg Behärskar det svenska språket i tal och skrift Har goda erfarenheter av lågaffektivt bemötande Har goda kunskaper av digitalt arbete då vi har som krav att bland annat föra social dokumentation i vårt digitala verksamhetssystem Introduktion och utbildning. I samband med nyanställning är det obligatoriskt att: Genomgå minst tre introduktionspass på arbetsplatsen Delta i två digitala introduktionstillfällen med vår introduktionssamordnare Slutföra en digital utbildning via företagets utbildningsportal     Tjänsterna ska tillsättas omgående. Om du känner att detta är ett uppdrag för dig, skicka in din ansökan snarast! Rekrytering sker löpande.   Carelli Assistans anordnar personlig assistans över hela Sverige. Läs mer på www.carelli.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödassistent till specialboende enligt LSS
Kumla kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du jobba med att skapa trygghet och utveckling för personer med komplexa behov? Vill du arbeta i en miljö där ditt engagemang verkligen betyder något? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker fyra engagerade och trygga stödassistenter till vårt specialboende enligt LSS, Stenebrunn. Boendet riktar sig till personer med omfattande funktionsnedsättningar, ofta i kombination med utmanande beteenden. Vi ger stöd till både barn unga och vuxna. Här arbetar vi med lågaffektivt bemötande och individanpassat stöd för att skapa en trygg och utvecklande miljö. För mer information om oss, besök gärna vår hemsida kumla.se/stenebrunn. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent arbetar du med att ge individuellt anpassat stöd i vardagen utifrån varje individs behov och förmågor. Du använder lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik för att skapa förutsägbarhet och trygghet. I rollen ingår att förebygga och hantera utmanande beteenden på ett professionellt och metodiskt sätt. Du har ett nära samarbete med kollegor, anhöriga och andra yrkesprofessionella för att säkerställa att de boende får bästa möjliga omsorg och livskvalitet. Dokumentation enligt gällande riktlinjer är en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom vård och omsorg, barn- och fritid eller annan relevant erfarenhet inom funktionsstödet. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i dig själv, ha god självinsikt och kunna arbeta lugnt och metodiskt även i stressade situationer. Du har lätt för att samarbeta, kommunicerar tydligt och har ett respektfullt förhållningssätt gentemot både kollegor och de boende. Eftersom arbetet kan vara fysiskt krävande behöver du ha god fysisk och psykisk hälsa. Du kan cykla och simma samt har körkort för manuell växel och tillgång till färdmedel. Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stödassistent till bostad med särskild service i Mölnlycke
Härryda kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du tillsammans med kunniga och erfarna kollegor arbetar för att ge brukarna en trygg och god omvårdnad, stöd i vardagen samt en stimulerande fritid. Arbetet är omväxlande och planeras utifrån varje individs behov och förutsättningar. Du hjälper till med bland annat inköp, matlagning, städ och fritidsaktiviteter. I uppdraget ingår även social dokumentation och ombudsuppdrag samt medicinhantering enligt delegation. Vi arbetar lågaffektivt och strukturerat för att den enskilde ska få ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet kan ibland vara både utmanande och fysiskt krävande, vilket kräver att du behöver vara trygg i dig själv och sätter stort värde på samarbete. Gruppbostaden ligger naturskönt i ett bostadsområde i Mölnlycke. Det är nära till buss som tar dig snabbt till Mölnlycke centrum eller Göteborg. Boendet och dess lägenheter är i markplan. Härryda kommun arbetar med att minska andelen timanställda och istället öka grundbemanningen. Vi tillämpar därför samplanering, vilket innebär att du kommer att göra en del arbetspass på andra enheter, men din huvudsakliga arbetstid utförs på din så kallade hemmaenhet.  Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som har en relevant utbildning tex stödassistent eller annan likvärdig utbildning. Du har en öppen inställning/attityd, bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö samt har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du är en god kollega/samarbetspartner. Du ser möjligheter framför hinder och förstår att arbetet till stor del består av ett gott samarbete mellan dig och dina kollegor. I uppdraget ingår att ha god kunskap om de lagar vi arbetar efter och du har förmåga att omvandla teoretisk kunskap till ett praktiskt tillvägagångssätt i vardagen. Kompetenskrav För att vara aktuell i rekryteringen ska du uppfylla nedan: Se över vilka krav som behövs  • Du har gått omvårdnadsprogrammet och är undersköterska/stödassistent. Alternativt har annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, exempelvis arbete med personer som har fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning samt inom autismspektrumområdet.   • Goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt.  • Goda datorkunskaper.  Meriterande  • B-körkort. • Du har erfarenhet av att jobba med, personer med psykisk eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.  • Du har erfarenhet av arbetsmetoderna lågaffektivt bemötande, AKK och tydliggörande pedagogik.  • Du känner till ESL, vård och stödsamordning samt MI.  • Du har erfarenhet av TimeCareMultiAccess och Treserva. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval. För att få anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister "kontroll av egna uppgifter" uppvisas. Belastningsregister beställer du på polisens webbplats. I den här rekryteringen tar vi inte emot personliga brev. Du kommer istället få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Präst i S:t Johannes församling

Är du en präst som brinner för ett levande församlingsliv med mässan i centrum? Vill du vara med och vägleda människor som söker sig till församlingen och till kristen tro, och rusta dem för ett liv i lärjungaskap? Då kan det vara dig vi söker! Eskilstuna pastorat är fyra församlingar, två förskolor och en begravningsverksamhet. Stödfunktionen har en bred kompetens inom bland annat kommunikation, ekonomi, HR och fastighet, vilket gör att församlingarna kan fokusera på sin verksamhet.  S:t Johannes församling är en självklar mötesplats för människor med olika kulturella bakgrunder. I församlingen finns tre kyrkor – S:t Pauli med en trogen gudstjänstgemenskap som bl a blivit ett hem för många nysvenskar och konvertiter, S:t Petri, där en av pastoratets förskolor ligger, och där inflyttningen av barnfamiljer är stor, samt Klosters kyrka, som en självklar katedral mitt i stadens centrum, och en del av Eskilstunas identitet. Här finns alla förutsättningar att skapa möten mellan människor och Gud. Prioriterade mål i församlingen är bland annat fördjupning av gudstjänst- och församlingsliv, ett församlingsliv fyllt av ideellt engagemang samt en bred satsning på konfirmander. Idag består arbetslaget av ca 15 medarbetare med olika yrkesroller. Nu söker församlingen en präst till att ingå i arbetslaget med utgångspunkt i Klosters kyrka. Målet med tjänsten är att bidra till att bygga upp ett långsiktigt, dynamiskt och hållbart gudstjänst- och församlingsliv. Församlingen eftersträvar ett rikt liturgiskt gudstjänstliv och ett församlingsliv där relationen till Jesus är i centrum.  Som präst i S:t Johannes församling är du, tillsammans med medarbetarteamet, med och driver arbetet med att vara en kyrka mitt i människors liv. I uppdraget ingår sedvanliga prästuppgifter som gudstjänster, kyrkliga handlingar och samtal, samt fokus på undervisning. I tjänsten ingår såväl dag som kväll- och helgtjänstgöring. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Är prästvigd i Svenska kyrkan • Har goda datakunskaper • Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift  Vi ser även gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Erfarenhet av möten med människor från olika socioekonomiska bakgrunder och förutsättningar är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och självständig person som trivs med att arbeta självständigt och i team mot gemensamma mål. Du brinner för ett aktivt gudstjänst- och församlingsliv och tycker om att möta människor i alla åldrar i deras sökande efter en kristen gemenskap. Du är väl förankrad i kyrkans tradition och liv och samtidigt vågar du bryta ny mark och prova nya arbetssätt och aktiviteter. Du har god förmåga att samarbeta inom församlingen och i hela pastoratet, med kollegor, ideella medarbetare och församlingsbor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!                     Vad erbjuder vi dig?  Vi erbjuder individuell lönesättning, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid/distansarbete (8h/v) och utbildningar som bidrar till din kompetensutveckling. Inte minst erbjuder vi dig kompetenta och engagerade medarbetare. Övrigt Intervjuer i Domkapitlet: 1 september. I den här rekryteringen kommer vi be dig om ett utdrag ur belastningsregistret.  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kurator till Berzeliusskolans gymnasium

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Denna kuratorstjänst är riktad mot gymnasiet och i rollen som kurator verkar du för att se eleven i hela sitt sammanhang. Du arbetar för att undanröja hinder för lärande och bidra till elevernas utveckling och hälsa genom din psykosociala kompetens. I uppdraget ingår att genomföra samtal, såsom stöd-, motivations- och krissamtal liksom utredande och rådgivande samtal med såväl enskilda elever som elever i grupp relaterade till skolsituationen.  I din roll som kurator arbetar du tillsammans med gymnasiets elevhälsoteam för att stödja eleverna till att nå målen i skolan. Där arbetar ytterligare en kurator, två skolsköterskor, tre specialpedagoger, två studie- och yrkesvägledare, speciallärare och heltidsmentorer.  I elevhälsoteamet  medverkar du aktivt till att skolan arbetar hälsofrämjande och förebyggande.   Utöver det elevnära arbetet samverkar du med verksamheter och myndigheter utanför skolan. Du finns även som stöd för skolans personal genom att bidra med kunskap om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation, lärande och utveckling. Din arbetsplats Berzeliusskolan är en centralt belägen skola i Linköping med moderna lokaler. Här finns grundskolans högstadium, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Gymnasieskolan omfattar naturvetenskaps- och teknikprogrammen samt introduktionsprogrammet med inriktning mot språkintroduktion och individuellt alternativ. Totalt finns ca 1900 studerande, varav drygt 1000 inom gymnasiet, och ca 330 anställda på skolan. På Berzeliusskolan jobbar vi tillsammans och strävar efter en atmosfär som välkomnar alla. Det betyder att vi har tydliga rutiner, handlingsplaner och en väl utbyggd elevhälsa för att skapa en trygg miljö för elever och personal. Vårt mål är att Berzeliusskolan ska vara det bästa valet för elevers lärande och utveckling.   Du som söker  Du som söker har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole - eller universitetsnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har en socionomexamen och läst socialrätt eller annan kurs som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du har erfarenhet av socialt arbete mot barn och ungdomar och det är meriterande om du har arbetat som kurator. Du har kunskap om styrdokument, lagstiftning och riktlinjer i enlighet med socialt arbete och elevhälsoarbete i skolan. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du ska kommunicera med elever, vårdnadshavare och andra avnämare samt arbeta med informationsspridning och dokumentation. Som person är du trygg och stabil och har en förmåga att skilja på det professionella och det personliga. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, lyssnar in, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för det som du har åtagit dig och driver processer och ärenden vidare. Du är utåtriktad, bra på att bygga relationer med andra och  socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv och förhålla dig objektiv i svåra situationer. Du har lätt att anpassa dig till nya situationer och ser förändringar som positiva.  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 1 september 2025 eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: [15522] I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker assistent till man i Lund
Albatross Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett jobb där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där kvalité och närhet är viktigt. Välkommen till oss på Albatross! Lär känna oss bättre på www.albatross-pa.se   Yrket som personlig assistent ställer höga krav på flexibilitet, ansvar och respekt. Att vara personlig assistent är ett stimulerande och utmanande arbete där din förmåga att arbeta utifrån vår brukares önskemål är helt avgörande.   Vi söker nu en ansvarsfull person med stort tålamod och glimten i ögat som kan arbeta på ett tre veckors rullande schema. Dag och kvällsturer. En helg på tre veckor. Ca 80%   Vår brukare är en glad, pigg och social man i 50-års åldern som behöver hjälp med allt som rör hans vardagliga liv. Mannen har en CP skada med flera olika funktionsnedsättningar. Kommunicerar genom Bliss. Hans intressen är många och fulla av energi och aktivitet. Sport och filmintresserad. Företagsinformation Albatross personlig assistans AB är det lilla, familjära assistansföretaget. Målsättningen med Albatross är att förbli personliga med högt ställda krav på service och kvalité. Vår grundidé är att varenda brukare, assistent och anhörig tillåts ta plats och har rätt till ett proffsigt, engagerat, individuellt bemötande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Mobil Socialrådgivare till Kävlinge kommun
Kävlinge kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Om tjänsten Den 1 juli 2025 trädde en ny socialtjänstlag i kraft. I Kävlinge kommun står vi redo att ta nästa steg. Vi ställer om vår verksamhet för att bli ännu mer förebyggande, lättillgänglig och kunskapsbaserad – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Vi tror på en socialtjänst som möter människor där de är, i rätt tid och med rätt insatser. Det innebär att vi satsar på tidiga och flexibla lösningar, bygger starka relationer i samhället och använder den bästa tillgängliga kunskapen för att göra verklig skillnad. Hos oss får du vara med och utveckla nya arbetssätt, bidra till ett hållbart samhälle och växa i din yrkesroll. Är du den mobila socialrådgivare för arbete med barn och unga som vi söker? Är du den vi söker? Vi söker dig som är socionom, socialpedagog eller har annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, gärna från Familjecentral eller liknande arbete. Ditt arbete kommer inledningsvis vara riktat till yngre barn och deras föräldrar. Du är flexibel och trivs med att arbeta på olika arenor som möter kommunens barn så som öppenförskola, bvc, skola och förskola.   Som person har du lätt för att skapa relation, är flexibel samt trivs med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både utifrån behovsprövning och i förbyggande insatser, både med enskilda individer och i grupp. Meriterande är om du har utbildning i föräldrautbildningarna ABC, Trygghetscirkeln, Fredat rum eller Komet. Du trivs med att vara gruppledare. Arbetet bedrivs dag och kvällstid.    Du har B körkort. Körning med egen bil förekommer i tjänsten.         Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025