Personlig assistent i Mölnlycke!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vi söker socialsekreterare!
Luleå kommun
Socialsekreterare

Hej! Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga? Barn- och ungaenheten söker nya kollegor! Vi söker dig som har ett starkt barnperspektiv och vill bidra till en tryggare vardag och bättre förutsättningar för barn och unga. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som hela tiden strävar efter att utvecklas och hitta nya, smarta sätt att arbeta. Du får en trygg start med en schysst introduktion tillsammans med en erfaren kollega vid din sida. Vi ser till att du har goda förutsättningar att växa i din roll med regelbundna ärendegenomgångar, reflektionstid och möjlighet till kompetensutveckling. Du arbetar 08:00-17:00, med möjlighet till flex två timmar före eller efter arbetstiden, samt upp till 50 % distansarbete – allt beroende på verksamhetens behov. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdsförmån allt för att underlätta balansen mellan jobb och privatliv. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig på www.lulea.se/anstallning. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på barn- och ungdomsenheten har du en spännande och meningsfull roll där du får göra skillnad för barn och unga. Du arbetar med förhandsbedömningar, utredningar, stöd och uppföljning av insatser till barn, ungdomar och föräldrar. Vi arbetar enligt BBIC (Barns Behov I Centrum) som är ett enhetligt system för den sociala barnavården. Målet med vårt arbete är att hjälpa föräldrar att klara sina inbördes relationer och föräldrarollen bättre. Ytterst är målet att barnen och ungdomarna i familjerna mår bra. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att nå målet samverkar vi med andra resurser, till exempel myndigheter och organisationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för att arbeta med barn och unga och som vill göra en positiv skillnad i deras liv. Dessutom har du: - Socionomexamen eller pågående socionomutbildning med examen i närtid - Svenskt B-körkort - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av socialt utrednings- och behandlingsarbete inom barn och unga och/eller dokumentationsvana är meriterande. Som person är du strukturerad, relationsskapande och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi arbetar med urvalet löpande vilket innebär att du kan komma att bli kallad till intervju med kort varsel, och att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi rekryterar löpande! Inget personligt brev behövs. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Vill du jobba som personlig assistent i Göteborg?
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kille i 30-årsåldern med en grav psykisk utvecklingsstörning som en följd av medfödd hjärnskada. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. En del av arbetspassen är dubbelbemannade, dvs. det är två assistenter som arbetar tillsammans för att kunna säkra upp kvalitén och säkerheten i utförandet Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig assistent sökes!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Vi erbjuder dig nu en ledig tjänst till dig som söker en ny utmaning i rollen som Personlig assistent genom att få chansen att medverka till en bättre vardag för en vuxen man boende mellan Örebro och Karlskoga! Tjänsten på heltid, dag, kväll och helg. enligt överenskommelse. Du får här möjligheten att göra skillnad i denna mans liv! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik. Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär personlig assistans i och utanför hemmet i form av personlig hygien, matlagning, städning, fritidsaktiviteter. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Arbetstiderna är förlagda dagar, kvällar och helger på löpande schema. Men du behöver även vara beredd att kunna hoppa in med kort framförhållning vid behov pga sjukdom o dyl. Arbetet kan även innebära kortare och längre resor tillsammans med brukaren. Du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför otroligt viktigt att ha en god arbetsmoral, där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren. VEM SÖKER VI? Du är djurvän, har arbetsglädje och har en humanistisk grundsyn. Du är rak i kommunikationen och ärlig. Du är ansvarsfull och snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt initiativrik och självständig. Om du har någon form av akademisk erfarenhet eller bakgrund är ett plus för tjänsten och som extrapersonal passar det utmärkt om du är studerande och blivande socionom, beteendevetare och liknande som ser detta som ett bra tillfälle att arbeta extra eller vid behov. Goda kunskaper inom data, hantera Windows, Word och liknande program ses som mycket meriterande. Du måste kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktig samt inneha körkort och egen bil. Mer detaljerad information följer vid en eventuell arbetsintervju. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet har vi därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Rekrytering kommer påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka! Ange referensnummer MP25 i mejlets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Sommarvikarie till kvinna i Nynäshamn
Omsorgshuset i Stockholm AB
Personliga assistenter

Omsorgshuset söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en kvinna bosatt strax utanför Nynäshamn. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av personlig assistans, men det viktigaste är att personkemin stämmer. Arbetspassen är förlagda kl. 08-16 samt 16-23.30. Vi ser gärna att du kan vara flexibel och kan tänka dig att arbeta både på vardagar och helger. Vi välkomnar endast kvinnliga sökande till denna kund. Du som söker jobbet kan inte vara allergisk mot pälsdjur, då kunden har katt samt hästar. Du får gärna tycka om att laga mat, vara i trädgården samt att åka ut på shoppingrundor. Du bör ha körkort och egen bil för att på smidigast sätt ta dig till och från arbetet. Du är positiv och ser hellre lösningar än problem. Du är lyhörd och har förmågan att läsa av en person. Du tar egna initiativ. Du är professionell. Du är strukturerad och ordningsam. Du kommunicerar obehindrat på svenska. Vår ansökningsprocess ligger digitalt i framkant och låter dig ansöka direkt från din mobil på några få minuter utan CV eller personligt brev. Istället får du svara på några frågor om din erfarenhet och kompetens och göra en kort video-presentation. Vi använder den senaste teknologin för att kunna erbjuda en rättvis bedömning av alla kandidater. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vikariat Personlig assistent. Deltidstjänst
Pafa Assistans AB
Personliga assistenter

vikariat 250901-260531 Som personlig assistent assisterar du en person med funktionsnedsättningar att göra det hon eller han skulle gjort utan sin funktionsnedsättning. Man blir delaktig i dennes liv och eftersom brukaren kan befinna sig på många olika platser, till exempel hemmet, daglig verksamhet,fotbollsmatcher eller konserter ställer detta krav på flexibilitet hos den anställde. Arbetet kan därmed erbjuda en stor variation. Personlig assistans präglas av tilltro till den enskildes förmåga och ska så långt det är möjligt ske i dialog och med respekt för brukarens integritet och självbestämmanderätt. Vi utgår från att den enskilde vill leva så självständigt som möjligt, med goda sociala relationer och i ett tryggt boende. Nu söker vi en vikarie som personlig assistent till en 51-årig man i Norrköping under perioden 250901-260531 Brukaren är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta som uppkommer i hans vardag. I ditt arbete kommer du att bl.a. att hjälpa till med hushållssysslor som att laga mat, städa och tvätta men även personlig hygien. Du följer med på aktiviteter som träning och bad. Det är ett plus om du delar brukarens intresse av musik och sport. Mer information ges vid intervju. Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med brukaren likaväl som med kollegor och att du har ett intresse för att utveckla verksamheten. Du är positiv och ser lösningen hellre än problemet och har en vilja att motivera och engagera brukaren till aktiviteter. Empati, tålamod och humor ser vi som viktiga egenskaper. Livserfarenhet värderar vi högt då det hjälper dig att förstå situationer som den enskilde kan befinna sig i. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Schemalagd arbetstid med tjänstgöring dag, kväll,natt och helg.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Personlig Assistent i Umeå (Heltid eller delad tjänst på deltid 75-100%)
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

#jobbjustnu Vi söker i första hand en kvinna som vill jobba som personlig assistent åt en 68 årig man i Umeå som bor i en villa tillsammans med sin fru som han delar ansvaret för. Arbetet innebär bland annat att vara behjälplig vid mat och hygien, utomhusvistelse, trädgård, promenader med el-rullstol. Vara hans personligt stöd vid uppstigning, påklädning, hygien, matsituation och träning samt hjälpa honom med städning och förflyttningar. Det är bra om du har utbildning inom vården eller erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, men det viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och brukaren. Tjänsten innebär att normalt under veckan arbeta på schemalagd tid och att kunna vikariera vid övrig personals sjukdom och ledighet. Passen ligger för närvarande på vardagar måndag-fredag, dagtid- och under eftermiddagar fram till kl. 22. Intervjuer och anställning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi är ett lokalt Umeåföretag. På kontoret i Umeå arbetar ekonomi-, juridiskt- och personalansvariga. Personal som finns till som stöd både för våra kunder och dig som anställd. Det är enkelt att nå oss på kontoret och vi arbetar för att du ska få svar på eventuella frågor så snabbt som möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig assistent sökes till universitetsstuderande tjej (50%)
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

HEJ! Jag är en tjej på 22 år som just nu söker dig som vill jobba som min personliga assistent! Du kommer vara anställd av mitt assistansbolag Vivida Assistans, men själva jobbet utför du där jag befinner mig, till exempel hemma i min lägenhet eller på KTH där jag studerar. KORT OM MIG Jag bor i centrala Stockholm och studerar mitt andra år på civilingenjörsprogrammet i datateknik. Jag har en muskelsjukdom vid namn nemalinmyopati, vilket är en form av muskelsvaghet—därför behöver jag din hjälp vid de flesta fysiska moment som förflyttningar, påklädning, dusch med mera. Lägenheten är en studentlägenhet som ligger nära Stadion så det finns goda kommunikationsmöjligheter i form av både buss och tunnelbana. Ett assistentrum med säng finns även i lägenheten. På min fritid lägger jag en hel del tid på mina studier, men ibland brukar jag till exempel träna på gym och då behöver jag din aktiva hjälp. Jag behöver även hjälp med diverse hushållssysslor etcetera. Jobbet kan alltså variera från dag till dag och det är viktigt att du som person är flexibel i ditt sätt. Det är också viktigt att du är en god lyssnare och kan respektera min integritet då jag själv berättar vad jag behöver hjälp med.     VEM SÖKER JAG? - Är du en flexibel person som kan arbeta lugnt och metodiskt? Då kan detta vara en tjänst för dig! - Arbetet innebär en del lyft så det är därför viktigt att du är ganska stark och har god fysik. Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent är det självklart positivt, men viktigast är din personlighet och att vi kan bygga upp ett ömsesidigt förtroende. - Det är positivt om du har körkort men det är inget krav. - Jag är som sagt själv tjej och vill därför att även helst att du ska vara det. Det är ett plus om du är 22–35 år gammal. - Jag har en katt som bor hos mig ibland så det är bra om du inte är allergisk.     ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer få jobba ca 3 långa pass per 2 veckor, dvs ca 6 långa pass per månad, det blir 50% Jag önskar även att du är villig att hoppa in andra tider ifall mina andra assistenter är sjuka eller lediga. Om du har en annan sysselsättning som du tänker kombinera med detta får du gärna skriva i din ansökan vilka dagar du redan är uppbokad.   Arbetet kommer innefatta dagtid, kvällstid samt nattarbete. Det är då väntetid, så kallad jour, på natten. Detta innebär att du sover på arbetsplatsen och finns tillgänglig när jag behöver hjälp.   NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver en ny assistent till slutet av augusti, och gärna att du kan gå intro innan.    DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.   VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes till KTH-studerande tjej (40%)
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

HEJ! Jag är en tjej på 22 år som just nu söker dig som vill jobba som min personliga assistent! Du kommer vara anställd av mitt assistansbolag Vivida Assistans, men själva jobbet utför du där jag befinner mig, till exempel hemma i min lägenhet eller på KTH där jag studerar. KORT OM MIG Jag bor i centrala Stockholm och studerar mitt tredje år på civilingenjörsprogrammet i datateknik. Jag har en muskelsjukdom vid namn nemalinmyopati, vilket är en form av muskelsvaghet—därför behöver jag din hjälp vid de flesta fysiska moment som förflyttningar, påklädning, dusch med mera. Lägenheten är en studentlägenhet som ligger nära Stadion så det finns goda kommunikationsmöjligheter i form av både buss och tunnelbana. Ett assistentrum med säng finns även i lägenheten. På min fritid lägger jag en hel del tid på mina studier, men ibland brukar jag till exempel träna på gym och då behöver jag din aktiva hjälp. Jag behöver även hjälp med diverse hushållssysslor etcetera. Jobbet kan alltså variera från dag till dag och det är viktigt att du som person är flexibel i ditt sätt. Det är också viktigt att du är en god lyssnare och kan respektera min integritet då jag själv berättar vad jag behöver hjälp med.     VEM SÖKER JAG? - Är du en flexibel person som kan arbeta lugnt och metodiskt? Då kan detta vara en tjänst för dig! - Arbetet innebär en del lyft så det är därför viktigt att du är ganska stark och har god fysik. Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent är det självklart positivt, men viktigast är din personlighet och att vi kan bygga upp ett ömsesidigt förtroende. - Det är positivt om du har körkort men det är inget krav. - Jag är som sagt själv tjej och vill därför att även helst att du ska vara det. Det är ett plus om du är 22–35 år gammal. - Jag har en katt som bor hos mig ibland så det är bra om du inte är allergisk.     ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer få jobba ca 1 fast vardagsdygn per vecka, det blir 40% Jag önskar även att du är villig att hoppa in andra tider ifall mina andra assistenter är sjuka eller lediga. Om du har en annan sysselsättning som du tänker kombinera med detta får du gärna skriva i din ansökan vilka dagar du redan är uppbokad.   NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver en ny assistent till slutet av augusti, och gärna att du kan gå intro innan.    DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.   VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödpedagoger till centrala barn- och ungdomsboenden!
Jönköpings kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Letar du efter ny utmaning och trivs med pedagogiskt arbete? Nu söker vi stödpedagoger till verksamheter för barn och unga med funktionsvariation. Ditt nya jobb Du kommer att planera, aktivera och tydliggöra för barn- och ungdomar i vardagens olika moment. Det innefattar allt från omvårdnad och läkemedelshantering till hushållsarbete och diverse aktiviteter. Du stöttar ett barn eller en ungdom i syfte att nå personlig utveckling och stimulans där den enskilde är med och formar sin vardag. För att göra den hanterbar kravanpassar vi utefter det individuella behovet för varje barn eller ungdom. Det förekommer utmanande/utåtagerande/självskadebeteende där vi fokuserar på ett pedagogiskt arbete med lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Kommunikation och samverkan sker med anhöriga, kollegor, chef, sjukvård, skola/daglig verksamhet, myndigheter och fastighetstekniker. Du ansvarar även för att stödja, vägleda och utveckla arbetsgruppen inom det pedagogiska arbetet. Du agerar som stöd vid arbetsplaner, dokumentation och genomförandeplaner. Tillsammans identifierar och skapar ni förutsättningar för individuell utveckling, motivation och möjligheter. Din kompetens Du är utbildad stödpedagog alternativt har annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet inom funktionsstödsområdet, alternativt inom pedagogiskt arbete och omvårdnadsarbete. Det är även önskvärt med erfarenhet av arbete inom målgruppen som autismspektrum, neuropsykiatriska och intellektuella funktionsvariationer. Likaså om du arbetat med tydliggörande pedagogik, lågeffektivt bemötande eller TAKK/GAKK. Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Digitala arbetsverktyg används och du förväntas vara bekväm att hantera. Manuellt B-körkort är ett krav. - För stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionsstödsområdet med pedagogisk inriktning omfattande minst 200 YH-poäng eller 60 HP. Alternativt en kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. Du är kreativ och hittar möjligheter till utveckling genom god problemlösande analysförmåga. Viktigt är att du är trygg och håller dig lugn i pressade situationer. Personlig mognad värderas högt då det hjälper dig att förstå olika situationer som den enskilde kan befinna sig i. Arbetet ställer krav på god pedagogisk insikt med förmågan att anpassa bemötande och kommunikation utefter individ och situation.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Vi erbjuder en varierad arbetsdag med stort fokus på utveckling av den enskilde. Här får du arbeta nära ett team för vidare utveckling och utbyte av kunskap. Arbetsgruppen har stort eget ansvar utifrån tillitsbaserat ledarskap.  Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av en mängd generella förmåner, läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Inom Boende LSS 1 har vi gruppbostäder med enskilda anpassningar för barn, unga och vuxna med olika funktionsvariationer. Här får den enskilde vistas i en miljö med närvaro av personal som skapar trygghet, kontinuitet och struktur. Målet är att främja personliga förmågor samt skapa en så innehållsrik och kvalitativ vardag som möjligt - alltid med beaktande av personlig integritet.  På Klöverstigens ungdomsboende som är beläget på Ekhagen bor en ungdom med stort behov av stöd och vägledning i sin vardag.  I verksamheten ställs krav på ett pedagogiskt arbetssätt och som person bör du vara lugn och tydlig i varje moment som utförs. Ett lågaffektivt bemötande är A och O. Ungdomen går i särskilt anpassad gymnasieskola dagtid. På Tegelbruksgatans barnboende som är beläget på Liljeholmen bor ett barn med stora särskilda behov, både vad gäller det pedagogiska och omvårdnaden. Barnet är i behov av en tydlig vardag med mycket lekfullhet, sång och teater. Det pedagogiska arbetssättet är av enorm vikt och det krävs en förståelse för varför vi arbetar med att tydliggöra barnets vardag. Eftersom barnet har ett stort omvårdnadsbehov krävs även en viss erfarenhet inom det medicinska området och gärna specifikt inom sondmatning. Barnet går i särskilt anpassad högstadieskola dagtid. Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte, teamkänsla och att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö. Bra att veta Rekryteringen avser tre tillsvidaretjänster, varav en på Ekhagen och två på Liljeholmen. Tillträde för tjänsterna är omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiden varierar beroende på verksamhet men är förlagd till dag/kväll, journatt, vardag som helg. Vi erbjuder alltid 100% sysselsättningsgrad och arbetar med samplanering där samarbete och arbete sker mellan verksamheterna. Löpande urval och intervjuer tillämpas, vilket innebär att tillsättning av tjänster kan ske innan sista ansökningsdag. Erbjudande av anställning på annan verksamhet kan bli aktuellt. I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat relevant examensbevis och tjänstgöringsintyg som styrker din utbildning och erfarenhet. Belastningsregister För att få arbeta inom LSS-verksamhet med barn behöver vi ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett digitalt eller pappersutdrag direkt i samband med din ansökan här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vill du veta mer? Sejla Hamzic: 036-10 79 68 Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025