Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill tillgängliggöra den bästa möjliga vården till värmländska barn och ungdomar. Din arbetsplats Verksamhetsområdet barn, unga och familjehälsa är en länsövergripande verksamhet som idag består av drygt 200 medarbetare och utgörs av verksamhet vid barnmorskemottagning, barnavårdscentral, ungdomsmottagning, första linjen unga, familjecentral, barn- och familjestöd samt logopedenheten. Tillsammans ger vi hälso- och sjukvård till verksamhetens målgrupper med fokus på den förebyggande hälso- och sjukvården. Första linjen unga är ett samarbete mellan Region Värmland och länets kommuner och består av flera öppenvårdsmottagningar på primärvårdsnivå i länet. Första linjen unga tar emot barn och ungdomar 6–20 år med lindrig till medelsvår psykisk ohälsa samt deras närstående. Vi söker nu en vikarierande kurator till Första linjen unga västra. Hos oss arbetar ett team lösningsfokuserade behandlare med olika kompetenser och erfarenheter; psykologer, socionomer och administrativ personal. Förutom besök på mottagningen erbjuder vi även telefonrådgivning och videosamtal. Första linjen västra har mottagningar i Arvika, Eda, Säffle och Årjäng. Dina arbetsuppgifter Vårt huvudsakliga uppdrag är att ge insatser till barn och ungdomar 6-20 år med lindrig till medelsvår psykisk ohälsa där insatserna utgår från en helhetssyn på den ungas livssituation. Som kurator arbetar du bland annat med bedömning, psykoedukation och behandling. En del av ditt uppdrag som kurator är att bidra med det psykosociala perspektivet i teamet. Utöver individuella insatser ingår att arbeta aktivt för att möjliggöra ett sammanhållande stöd i de fall skola, socialtjänst och Första linjen unga behöver samverka. Arbetet sker självständigt och handledning erbjuds som ett stöd i arbetet. Tjänsten är ett vikariat till och med december 2026. Din huvudsakliga tjänstgöringsort är Säffle men resor till andra mottagningar sker regelbundet. Dina kunskaper och kompetenser Du är utbildad socionom, eller har annan utbildning på universitetsnivå som bedöms likvärdig. Önskvärt är även att du har utbildning i KBT steg 1 eller annan grundläggande psykoterapeutisk inriktning. Utöver utbildning önskar vi att du har erfarenhet av behandlingsarbete med barn, unga och föräldraskap. Du får gärna ha erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård i självständig ställning och ha vana av att analysera, reflektera, dokumentera och återge bedömningar av den psykiska ohälsan i tal och skrift. Arbetet kräver förmåga att bedöma barn och ungas behov samt utifrån det planera och initiera stöd och behandling. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga men även förmåga till självständigt ansvar i arbetet. Det är viktigt för oss att du bidrar med arbetsglädje och tar ansvar för såväl patienter som för kollegor och verksamhet. Då arbetet innebär resor på arbetstid krävs det att du har B-körkort. Varmt välkommen till oss på Första linjen unga västra! Intervjuer sker löpande, vi ser fram emot din ansökan. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu efter någon som kan hoppa in på ett vikariat nästan året ut. Arbetstiderna är 16.30-08.30 eller dygnspass på 16.30-16.30, sovande jour på nätterna ingår. Över sommaren är de mer att vara timvikarie, men senare i augusti finns de fasta pass att få, men vi önskar att man kan påbörja intro redan nu i juli. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är även närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Tjejen har ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med de mesta, bla sondmatning, förflyttningar, hygien m.m, men också åka på daglig verksamhet eller andra roliga aktiviteter, Du kommer få duktiga och hjälpsamma kollegor som stöttar upp. Intro kan påbörjas snabbt till rätt person. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget: Kul jobb som timanställd personlig assistent till aktiv tjej Blir du glad över att betyda något för en annan människa? Trivs du med lite udda arbetstider och gillar att ingen dag är den andra lik så kanske jobbet som personlig assistent är något för dig. Jag är 20 år och bor i Åkarp som ligger mellan Malmö och Lund. Jag har en omfattande hjärnskada som gör att jag har flera funktionsnedsättningar. Min kropp är mycket spastisk och därför behöver jag hjälp med alla grundläggande behov i vardagen, så som klä på mig, sköta min hygien, äta/dricka, förflytta mig osv. Trots min bråkiga kropp och stora begränsningar så är jag fylld av energi och mår bäst av mycket aktiviteter. Flera av mina ordinarie assistenter pluggar och jag hoppas därför att hitta en ny ’assistent-kompis’ som vid behov kan jobba något/några pass per vecka. För att jobba ihop med mig krävs att du: är runt 25 år har körkort är fysiskt stark och har mycket energi har svenska som modersmål eller motsvarande kunskaper då du är min röst och tolk är trygg i dig själv och har stort tålamod När du jobbar med mig: är din arbetsplats där jag befinner mig ska du klara jobba ensam men även i team med mina andra assistenter får du hänga med på roliga aktiviteter som ridning, simning, konserter, teater och annat är du en del av min familj och vår gemenskap Extra merit om du känner till och har erfarenhet av AKK och kommunikationsstöd som widget-go via pekkarta och app. Arbetstider: eftermiddagar, kvällar samt helger. (under skollov blir arbetspassen längre). Fungerar bra att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. Anställning: Tjänsten är en timanställning som kan leda till möjlighet till något/några fasta pass om allt fungerar bra och känns bra för alla parter. Lön enligt kollektivavtal.Utdrag ur belastningsregistret krävs för att vara aktuell för anställning Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
🌟 Personlig assistent sökes – gärna med hästvana 🌟 Hej! Jag söker nu en kvinnlig personlig assistent som vill bli en del av min vardag – en vardag fylld av natur, djur, lugn och struktur. Arbetet innebär att finnas som stöd i såväl praktiska sysslor som stunder av vila. Söker dig till som vill vara timvikarie vid behov eller om allt känns bra, till en mindre tjänst. Kanske är du den jag söker? 🐴 Om dig: Du är frisk och fysiskt rörlig, klarar lyft och tempo. Har hästvana och tycker om att pyssla i stallet. Älskar att vara utomhus i alla väder – motto: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!" Du har körkort och tillgång till bil. Gillar matlagning och bakning. Har ett naturligt högt tempo men är samtidigt lyhörd, trygg och flexibel. Du gillar ordning och reda, är respektfull, pålitlig och omtänksam. Du tycker om katter (för här styr katten 😉). Du har inga problem med min kristna tro och är öppen för att jag ibland deltar i kristna sammankomster. Du är punktlig och kan anpassa dig efter mitt dagsformstempo. 🧍♀️Om mig: Jag är en aktiv kvinna som älskar att vara ute i naturen, hänga med mina hästar, baka, laga mat och ibland bara njuta av tystnaden. Jag uppskattar struktur och ordning, och tycker om människor som är snabba i tanke och handling – jag blir lätt stressad av att vänta. Jag är infektionskänslig, så jag undviker kontakt med personer som är sjuka eller har småbarn hemma. 📌 Viktigt att veta: Du är assistent i alla miljöer, även i stallet. Jag pratar, planerar och tänker själv, men behöver ibland hjälp att genomföra saker. Tjänsten passar dig som har hjärtat på rätt ställe och trivs med att vara nära djur, natur och människor. 🕊️ Känner du igen dig? Skicka då ett personligt brev och CV – jag ser fram emot att höra från dig!
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Vårt uppdrag är att ge våra brukare bästa möjliga stöd och omsorg, så att våra brukare kan leva livet på lika villkor. Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och möjligheten att utvecklas och lära för livet! ARBETSUPPGIFTER Personlig assistent innebär att du stöttar brukaren med både omvårdnad och aktiviteter för delaktighet i samhället både i och utanför hemmet. Dagarna struktureras utifrån brukarnas behov och genomförandeplan. I vissa verksamheter förekommer arbetstekniska hjälpmedel som till exempel liftar. Arbetet som personlig assistent kräver att du är självgående och ansvarstagande då du kommer att arbeta ensam med brukaren under delar eller hela ditt arbetspass. Arbetstiden kan vara förlagd till dag, kväll, natt och sovande jour. Visa arbetsplatser har även dygnpass med jourbilaga J avtal. Stödassistent eller stödbiträde inom daglig verksamhet innebär att du deltar i det vardagliga arbetet tillsammans med brukare som har beviljats insatsen daglig verksamhet. Vi arbetar enligt en tydliggörande pedagogik som bygger på att göra omgivningen så tydlig och förutsägbar som möjligt. Omvårdnadsuppgifter förekommer utifrån brukarens behov. Varje brukare har en individuell genomförandeplan. Tillsammans med övrig personal ansvarar du för planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation, såväl enskilt som tillsammans med övrig personal. Du förväntas delta aktivt i förändringsarbeten och förväntas arbeta lösningsfokuserat ur olika aspekter för brukarnas bästa. Du ska bidra med att skapa meningsfullhet och trygghet för våra brukare. Arbetstiden är dagtid på vardagar. KVALIFIKATIONER För att arbeta som timvikarie inom LSS ser vi helst att du har gått vård- och omsorgs- eller barn- och fritidsprogrammet på gymnasiet, alternativt har du erfarenhet inom området sedan tidigare. Som medarbetare hos oss arbetar du med individen i fokus vilket gör att det är viktigt att du är lyhörd, har ett gott bemötande och har förmåga att ta initiativ. Du kommunicerar med både brukare, kollegor, chef och anhöriga vilket gör att du behöver ha förmåga att sätta dig in i någon annans situation/perspektiv. Som kollega förväntas du kunna samarbeta och bidra till en god arbetsmiljö där alla medarbetare tar ansvar och stöttar varandra. Körkort är en stor fördel. Vid anställning ställs det krav på att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Urval sker löpande under ansökningstiden - Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker nu en stabil och mogen boendehandledare med ett gott bemötande till LSS verksamheten, med nuvarande placering vid Envägens gruppbostad. Välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Envägen är en gruppbostad med fem platser som ligger i Nordmalings centralort. Alla brukare har olika funktionsvariationer och varierande stödbehov. Personalgruppen består av 10 personal varav två som jobbar journatt och övriga arbetar dag/kväll/helg. Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar bland annat personlig omvårdnad samt delegerade uppgifter från kommunens HSL- enhet. Arbetat ställer stora krav på tålamod och kunna se konsekvenser samt ha förmåga att tolka och förtydliga brukarnas kommunikation. Vi arbetar även med att försöka ge brukarna en aktiv fritid, därför förekommer daglig utevistelse och följe till olika aktiviteter som en del av personalens arbetsuppgifter. Din profil De krav vi har för att du ska arbeta som boendehandledare är att du är utbildad undersköterska, barnskötare eller har annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. För att du ska kunna kommunicera med brukarna samt skriva och ta del av vård-/socialdokumentation samt erhålla medicin delegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Erfarenhet av arbete med brukare som har funktionsvariation och psykiska diagnoser är meriterande, samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande. Önskvärt är att du har B-körkort. Dina egenskaper Din personlighet måste matcha våra brukares behov, därför läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är positiv, tålmodig och trygg i dig själv. - har förmåga att skapa lugn och stabilitet. - har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. - är engagerad och intresserad av att arbeta med brukarnas utveckling utifrån deras förutsättningar och behov. - har god samarbetsförmåga och ser möjligheter istället för hinder. - inte har några fysiska begränsningar eftersom tunga lyft förekommer. Bemötande är nyckelordet i arbetet med våra brukare inom LSS. Att ha en personlig mognad handlar om att kunna se konsekvenser av sitt handlande i ett längre perspektiv innan man agerar. Du behöver kunna vara stabil och upplevs som densamma oberoende av sammanhang och sociala krav. Att vara både stabil och ha personlig mognad behövs i arbetet med våra brukare inom LSS. Brukarnas begåvningsnivå varierar och de har behov av att få vägledning i vardagen samt att få känna sig trygg. Våra brukare har även behov av personal som på ett pedagogiskt sätt visar och vägleder de och gör vardagen blir begriplig. Ensamarbete förekommer tidvis på arbetsplatsen där man som personal får strukturera, planera och lägga upp dagens arbete själv, vilket kräver att man är van att vara självgående samt har förmåga att lösa uppkomna problem. Som personal på Envägens gruppbostad är du även en del av en arbetsgrupp vilket gör att du behöver kunna samarbeta med andra och skapa goda relationer. I ditt jobb kommer du även i kontakt med personal från hälso- och sjukvården, gode män, anhöriga, daglig verksamhet, vilket gör att du behöver ha förmåga att skapa goda relationer och vara serviceinriktad. Brukarnas olika funktionsvariationer kräver i olika grad att du som personal har tålamod och är uthållig. Du behöver även ha en empatisk förmåga och kunna sätta dig in i brukarnas situation och hur de känner, allt för att sätta brukarnas välmående i fokus. Olika situationer kräver olika handlingssätt, vilket gör att du behöver både kunna vara flexibel samt vara stabil och stå fast vid ditt agerande. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Är du ansvarsfull och lyhörd och vill ha ett meningsfullt arbete? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en stödpedagog, stödassistent eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Tjänsten har sin grundplacering på gruppbostad Solstigen enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser, samt värna om brukarens intresse och aktiviteter som ger en meningsfull vardag. Tjänsten är en helgtjänst, tillsvidare på heltid vilket innebär 28h/v med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda enligt schema med arbetspass fördelat över fredag-måndag. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har formell kompetens som stödpedagog, undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. Att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav likaså B-körkort, då det ingår i tjänsten att kunna köra minibuss. Du ska ha god fysisk kapacitet för att klara promenader, cykling, simning och lyft i arbetet. För att fungera väl i rollen behöver du kunna arbeta lågaffektivt, se lösningar framför problem, vara flexibel, ansvarsfull och självständig. Vi ser även att du är lyhörd och tycker om att arbeta tillsammans med andra efter framtagna arbetsrutiner och arbetsbeskrivningar samt mot gemensamt fastställda mål. Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Intervjuer planeras till v 34. De som väljs ut för intervju kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
HEJ! Jag är en tjej på 22 år som just nu söker dig som vill jobba som min personliga assistent! Du kommer vara anställd av mitt assistansbolag Vivida Assistans, men själva jobbet utför du där jag befinner mig, till exempel hemma i min lägenhet eller på KTH där jag studerar. KORT OM MIG Jag bor i centrala Stockholm och studerar mitt tredje år på civilingenjörsprogrammet i datateknik. Jag har en muskelsjukdom vid namn nemalinmyopati, vilket är en form av muskelsvaghet—därför behöver jag din hjälp vid de flesta fysiska moment som förflyttningar, påklädning, dusch med mera. Lägenheten är en studentlägenhet som ligger nära Stadion så det finns goda kommunikationsmöjligheter i form av både buss och tunnelbana. Ett assistentrum med säng finns även i lägenheten. På min fritid lägger jag en hel del tid på mina studier, men ibland brukar jag till exempel träna på gym och då behöver jag din aktiva hjälp. Jag behöver även hjälp med diverse hushållssysslor etcetera. Jobbet kan alltså variera från dag till dag och det är viktigt att du som person är flexibel i ditt sätt. Det är också viktigt att du är en god lyssnare och kan respektera min integritet då jag själv berättar vad jag behöver hjälp med. VEM SÖKER JAG? - Är du en flexibel person som kan arbeta lugnt och metodiskt? Då kan detta vara en tjänst för dig! - Arbetet innebär en del lyft så det är därför viktigt att du är ganska stark och har god fysik. Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent är det självklart positivt, men viktigast är din personlighet och att vi kan bygga upp ett ömsesidigt förtroende. - Det är positivt om du har körkort men det är inget krav. - Jag är som sagt själv tjej och vill därför att även helst att du ska vara det. Det är ett plus om du är 22–35 år gammal. - Jag har en katt som bor hos mig ibland så det är bra om du inte är allergisk. ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer få jobba ca 1-2 fasta helgpass per månad, långa pass/dygn. Jag önskar även att du är villig att hoppa in andra tider ifall mina andra assistenter är sjuka eller lediga. Om du har en annan sysselsättning som du tänker kombinera med detta får du gärna skriva i din ansökan vilka dagar du redan är uppbokad. NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver en ny assistent till slutet av augusti, och gärna att du kan gå intro innan. DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-06-29. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Äventyrsgruppen har sin hemvist vid hamnen i centrala Hudiksvall. En del av gruppen har till största delen uppdrag kring Äventyrshuset medan andra är mest ute på olika strapatser, vandringar och uppdrag. Gruppen ingår i området 1 daglig verksamhet med 10 olika arbetsplatser som alla samarbetar i hög grad mycket nära varandra. Vi har som uppdrag att rensa invasiva växter, våra deltagare är värdar vid utflykter som vi anordnar för andra dagliga verksamheter och för årsrika. Vi städar bla upp kring hamnen och vid grillplatser runt om i kommunen ute i naturen efter leder mm. Friskvård och träning är en del av vår vardag. En mycket fysiskt aktiv grupp. Du kommer att vara delaktig i alla delar. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en av tre medarbetare som verkställer Daglig verksamhets beslut så att deltagarna får en/ motiveras till en meningsfull sysselsättning. Som stöd i detta har ni stödpedagog. Du bidrar till och tar initiativ till och förändrar verksamhetens innehåll efter deltagarnas behov. Du tillsammans med dina kollegor planerar och ser till att deltagarna på bästa sätt kan genomföra sina sysselsättningar. Du stöder deltagarna genom dagen med allt från ADL, matlagning, snickeri, förflyttning till kommunikation. Du stödjer deltagare med fysiska och psykiska funktions variationer. Du samarbetar med andra dagliga verksamheter och arbetar även i andra grupper när behov uppstår, så även erfarenhet och förmåga att hantera stora fysiska funktionsnedsättningar och hjälpmedel är ett krav. Dokumentation, kontakter med företrädare, boende mfl blir en del av din vardag. Du har ansvar för dokumentation och att upprätta genomförandeplaner. Du kör deltagare och gäster till och från aktiviteter i minibuss. Vi arbetar utomhus till allra största delen både vinter och sommartid. Din profil Krav: Vård och omsorgs collage. Körkort dvs manuellt körkort. Kan köra manuell minibuss, (med släpvagn.) Flerårig erfarenhet av funktionshinderområdet/olika diagnoser nivåer, autism, intellektuell-, psykisk- och fysisk funktionsvariation mfl. Mkt god erkänd samarbets- initiativ- och pedagogisk förmåga. Mkt god förmåga att driva utveckling och att skapa struktur för deltagare. Inga svårigheter att arbeta lågaffektivt med utåtagerande. Lugn, kan vänta in. Fördel: Om du kan AKK. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund som bor i centrala Linköping. Det kommer även finnas utrymme till att arbeta mer vid sjukdom eller semester. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft förekommer vid förflyttningar Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 19.30-07.55 Söndagar 1 tjänst Kl. 08.30-19.30 Varje måndag 1 tjänst Om kunden Kunden är en man i 60 -års åldern med Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sina symptom av sjukdomen Myoklonisk och Epilepsi. Dagarna är oftast ganska lugna och han befinner sig mest i hemmet ibland tycker han om att åka iväg och hitta på saker.I hemmet finns hjälpmedel såsom lift , duschstol och manuell rullstol. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Meriterande är om du har: Kan tala Persiska Krav: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat arbete inom vård och omsorg. Fysisk stark, manuella förflyttningar förekommer. Omfattning: 2 tjänster Tillträde: Slutet av augusti Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Välj ett jobb för att visa detaljer