Arbetet sker på plats på Domarringens fritidsklubb. Arbetstiderna är förlagda under både dags- och kvällstid. I regel arbetar du 3 kvällar i veckan. Verksamhetstid för fritidsklubben är 13.00 - 18.00 och för tonår 18.30 - 22.00. Under lov- och helgdagar har vi heldagsomsorg mellan 08.00 - 17.00. Domarringens fritidsklubb är en av de större fritidsklubbarna inom Uppsala kommun och kräver därför en god förmåga till att bygga relationer och att hålla ett helhetsperspektiv Har du erfarenhet av arbete med barn och unga och vill planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamhet (10-12 år) samt tonårsverksamhet (13-18 år) tillsammans med dina kollegor? Ta chansen och sök till Domarringens fritidsklubb! Beskrivning av arbetsuppgifter Som fritidsledare ska du planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamhet (10-12 år) samt tonårsverksamhet (13-18 år) tillsammans med dina kollegor. I dina uppgifter som fritidsledare ingår det även enklare administrativa uppgifter samt och praktiska åtaganden såsom enklare städuppgifter. Uppsökande arbete i skolor samt samverkan med skola, föreningsliv och andra aktörer ingår i tjänsten som fritidsledare. Kvalifikationer Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan pedagogiskt utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete med barn och unga. Har du även erfarenhet av öppen verksamhet för barn och unga ses det som meriterande. Som person har du god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Jobbet passar dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Vi ser även att du ser möjligheter i förändringar samt talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Marie Isacson, enhetschef, 0187275434 Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 09. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Jobbannons: Personlig assistent till aktiv kvinna i Kungsänsgen Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en aktiv kvinna i 60-årsåldern som bor tillsammans med sin familj i Kungsänsgen. Som personlig assistent kommer du att ha en betydande roll i att underlätta kvinnans vardag genom att assistera med praktiska göromål, följa med på olika aktiviteter och bidra till att skapa en trygg och stöttande miljö. Arbetsuppgifter: • Assistera kvinnan med praktiska göromål i hemmet • Följa med till kvinnans arbetsplats och andra aktiviteter såsom fotbollsmatcher, konserter, osv • Utföra manuella personförflyttningar med god fysik och omsorg • Ta egna initiativ samt kunna arbeta efter instruktioner • Skapa ett förtroendefullt samarbete baserat på god personkemi Kvalifikationer: • Kvinna mellan 20-45 år med rökfrihet • God fysik och förmåga att utföra manuella arbetsuppgifter • Flytande i svenska med god läsförståelse • Tidigare erfarenhet som personlig assistent är meriterande men inte ett krav • Möjlighet att arbeta enligt ett flexibelt scheman med varierande arbetstider Vad vi erbjuder: • Fast anställning på 30 timmar/vecka med möjlighet till ökning upp till 100% • Varierande arbetstider enligt rullande flerveckorsschema • Möjlighet att arbeta dagtid och kvällstid med eventuell inkludering av nattpass i framtiden • Möjlighet att arbeta extra med kort varsel vid kollegors frånvaro • Parkering finns tillgänglig för de som vill ta bil till/från arbetet Om du är en social, ansvarstagande individ med god fysik och intresse för att stötta andra i vardagen, är du den vi söker. Välkommen med din ansökan och bli en del av ett engagerat team som strävar efter att göra vardagen enklare och roligare för vår kund! Vi på Fri Assistans administrerar personlig assistans för assistansberättigade i Stockholms län. Vi är måna om att erbjuda hög service till både kunder och anställda eftersom vi vet att bra personliga assistenter är en förutsättning för bra personlig assistans. Därför vill vi vara en riktigt bra arbetsgivare och arbeta för goda relationer med varje medarbetare. Vi är anslutna till KFO och följer deras kollektivavtal, det ger dig som anställd trygga och tydliga anställningsvillkor. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, smidig tidrapportering, tillgänglighet dygnet runt samt fortbildning i rollen som personlig assistent. Vi vill att du ska trivas och stanna hos oss!
Hej! Jag är en 30-årig kille som bor i Norrtälje. På fritiden gillar jag att lyssna på musik, åka iväg och se Allsång på Skansen, göra olika aktiviteter utomhus, som att t.ex. gå på promenader. För mig är det viktigt med fasta rutiner. Jag behöver hjälp vid mat, hygien och påklädning. Jag berättar mer om mig och vad jag tycker om när vi träffas! Jag vill att du som söker är en lugn, omtänksam, ordningsam, stabil och glad person. Att vara min personliga assistent är kvalificerat och ansvarsfullt. Det kräver mognad och förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Du ska assistera mig allt det som jag skulle gjort själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Din arbetsplats är där jag befinner mig. Det är meriterande om du har vårdvana eller har arbetat som personlig assistent tidigare men inget krav. Du ska kunna svenska flytande i både tal och skrift samt vara rökfri. Omfattning: Vi söker främst timvikarier vid behov och passen varierar mellan dag, kväll, helger och ev nätter. Tillträde: Snarast. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi söker nu en omhändertagande, varm och snäll personlig assistent till en 7-årig flicka i Lyckeby. Du kommer tillsammans med ett glatt och härligt arbetsteam sätta guldkant på denna underbara flickas vardag! Nova är en 7 årig glad tjej som bland annat tycker om djur, att gå på mysiga promenader, åka iväg på roliga utflykter med bilen, titta på barnprogram och ibland även gå till badhuset och bada! Förutom att vara delaktig i hennes intressen så behöver hon stöd och hjälp i allt möjligt i vardagen så som matning och träning med mera. Förutom att du är en varm och omhändertagande person ser vi gärna att du är en aktiv person som gillar att ta initiativ, hitta på saker och känner dig trygg med att ta ett större ansvar. Då det kommer att förekomma utflykter och åkturer i tjänsten ibland så är det ett krav att du har körkort. Nova bor i Lyckeby tillsammans med sin familj. Hon har en medfödd funktions variation som heter Smith-Lemli-Optitz-syndrom (SLOS) som påverkar både den fysiska och psykiska förmågan i en viss grad och gör att hon behöver uppstöttning med allt möjligt i vardagen av sin assistent. Erfarenhet är meriterande men inte ett krav utan det viktigaste är hur du är som person och engagemanget du kan ge till vår härliga Nova. Allt annat kan du lära dig på plats under introduktionen du får, så att du kan känna dig trygg och bekväm i din nya roll. Vi söker dig som främst kan jobba på helger men även vardagar kommer att förekomma ibland. Tjänsten är på ca 20% och man jobbar ca 2 helger i månaden. Perfekt för dig som söker en givande extra tjänst att komplettera med. Här gör du verkligen skillnad varje dag på jobbet. Vi ser så fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 30-års åldern, boendes i Norrby har goda kunskaper i svenska har körkort är rökfri har god fysik och kan genomföra förflyttningar i arbetet Det är även meriterande om du: har erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete, har erfarenhet av hostmaskin delar kundens intressen, som inkluderar 50-talsbilar och ishockey, med favoritlaget Djurgården. vana av att arbeta vaken natt tillgång till bil Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Tjänsten omfattar cirka 46% och avser aktiv natt. Arbetstiden följer ett rullande 4-veckorsschema med både vardags- och helgpass. Du arbetar totalt 6 nätter per månad enligt följande exempel: Vecka 1: Torsdag kl. 20.00–08.00, fredag kl. 20.00–08.00 Vecka 2: Fredag kl. 20.00–08.00, lördag kl. 20.00–08.00, söndag kl. 21.00–09.15 Vecka 3: Tisdag kl. 20.00–09.15 Vecka 4: Ledig hela veckan Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lugn, lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos vår barnkund i 13-års åldern bosatt i Ulricehamn har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift rökfri har manuellt körkort för att kunna köra kundens bil har bil och körkort för att ta sig till arbetsplatsen har god fysik för att kunna hänga med i pojkens vardag Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter inom vården har tidigare erfarenheter av att arbeta med barn erfarenhet av syrgas och sondmatning erfarenhet av vaken natt delar kundens intressen som Tv-spel, A-traktorer och fotboll Mycket stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75%. Arbetet innefattar dag-, kvälls- och nattpass enligt ett rullande schema. Arbetstiderna är fördelade enligt följande: Vecka 1: - Måndag och onsdag: 11:50–17:00 - Tisdag och torsdag: 11:50–21:00 - Fredag: 12:30–17:00 - Lördag: 10:00–16:00 Vecka 2: - Onsdag och torsdag: 21:00–07:45 (vaken natt) Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön. Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
VI SÖKER PERSONLIGA ASSISTENTER, SKICKA IN DIN SPONTANANSÖKAN REDAN IDAG! Vill du arbeta med något som verkligen gör skillnad? Hos Aktiv Assistans erbjuder vi ett meningsfullt jobb där du bidrar till livskvalitet för andra. Vi söker löpande personliga assistenter som vill arbeta heltid, deltid eller som vikarie - oavsett vad du söker ser vi fram emot att höra från dig! OM TJÄNSTEN Som personlig assistent är du ett viktigt stöd i kundens vardag. Dina arbetsuppgifter anpassas efter varje persons behov och kan inkludera allt från personlig omvårdnad och hushållssysslor till matlagning och sociala aktiviteter. Arbetet utgår i från kundens hemmiljö, och arbetstiderna kan vara dag, kväll, vaken natt, sovande jour och/eller helg. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är lyhörd, empatisk och ansvarsfull. Du är en person som möter andra med värme och respekt. Du är flexibel, trygg i dig själv och trivs med både självständigt arbete och samarbete med andra. Har du erfarenhet från vård och omsorg är det ett plus, men det viktigaste är ditt engagemang och din vilja att göra skillnad. Vi ger dig en grundlig introduktion så att du känner dig säker i din roll, oavsett tidigare erfarenhet. LÅTER DET INTRESSANT? Skicka in en spontanansökan! Vi går igenom ansökningar löpande och kontaktar dig om vi har en tjänst som matchar din profil. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och återkoppling kan komma att dröja på grund av semestrar. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? I Tingsryds kommun ligger Väckelsångskolan och Linnerydskolan. Skolorna är F-6 skolor med ca 110 respektive 85 elever. Båda skolorna arbetar för en lärmiljö som erbjuder trivsel och samhörighet. Varje elev ska synliggöras, utmanas och lyckas utefter sina särskilda förutsättningar. Välkommen till Väckelsångskolan och Linnerydskolan i Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett professionellt och respektfullt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har ett relationsskapande förhållningssätt och bidrar till att våra elever känner sig trygga, sedda och lyssnade till. Som kurator ingår du i skolornas elevhälsoteam som består av speciallärare, specialpedagog, skolsköterska och skolledning. Organisationen möjliggör även ett nära samarbete med logoped och psykolog. I samverkan med elevhälsoteam och pedagoger bidrar du med psykosocial kompetens till arbetet för elevers välmående, trygghet och kunskapsutveckling. Du har en betydelsefull roll i värdegrundsarbetet samt i arbetet för att främja skolnärvaro. Utifrån ett psykosocialt perspektiv genomför du insatser på individ-, grupp-, organisationsnivå: - Stöd-, kris- och motivationssamtal med enskilda elever - Arbete med elever i grupp/klass - Rådgivande samtal med elever och vårdnadshavare - Konsultation och utbildningsinsatser till skolpersonal - Flerpartssamtal med myndigheter/externa funktioner KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av arbete i skolan eller erfarenhet av liknande arbete ser vi det som meriterande. Du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ord som god samarbetsförmåga, strukturerad och tydlig bör stämma in på dig. Är du vår nya kollega som vill följa med oss i en spännande utvecklingsresa? Vi erbjuder dig ett omväxlande, roligt och spännande arbete tillsammans med oss Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänstens omfattning är 100% fördelad på två skolor. Det finns eventuellt möjlighet att tjänsten kan komma att omfatta ca 80% och då på en av skolorna. För att bli aktuell för anställning behöver du visa ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, använd dig av blanketten som heter "arbete inom skola eller förskola". Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. En skola skapad för framtidens behov Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid. Ditt uppdrag Tillsammans med våra nyfikna och nytänkande lärare, pedagoger och medarbetare vill vi på Innovitaskolan göra skillnad för våra barn och elever, för varje framtid. Vi kombinerar traditionell undervisning, det vi och forskningen vet fungerar, men moderna verktyg och metoder som förändrar lärandet. Därigenom ger vi dem redskap att forma sin egen framtid. Vi söker nu en elevstödjare och fritidsledare och erbjuder en tjänst på 100%. I uppdraget ingår att stödja elever i både lärandet och det sociala samspelet. Du behöver vara tydlig och strukturerad med ramar och ha en förmåga att vara flexibel samt kunna kommunicera med vårdnadshavare och kollegor. I arbetsuppgifterna ingår både arbete i skola och fritidshem. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med barn och elever i skola. Arbete med barn inom npf är meriterande. Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst med möjlighet till tillsvidare om du uppfyller behörighetskraven annars kan en visstidanställning vara aktuell. Tillträde augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna biträdande rektor Eva Sjögren på 0498-200971 eller mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer