Personlig assistent med hjärta och styrka
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person med ett stort hjärta, inre styrka och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer? Vi söker nu en engagerad och närvarande personlig assistent till ett 2-årigt barn med allvarlig sjukdom. Det här är ett särskilt uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – i livets mest sårbara stund. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att finnas vid sidan av ett svårt sjukt barn och ge praktiskt och emotionellt stöd i vardagen. Ditt uppdrag är att bidra till trygghet och lugn – både för barnet och föräldrarna – i en tid av stor sorg och oro. Arbetet innebär att avlasta familjen och hjälpa till i olika vardagssituationer som omvårdnad, närvaro och att skapa ro runt barnet. Du kommer att bli en viktig resurs och medmänniska för familjen, och mötas med både tacksamhet och tillit. Vi söker dig som: - Är mentalt stark, empatisk och har ett lugnt och stabilt sätt - Har förmåga att bemöta kris och sorg med respekt och professionalism - Är fysiskt stark och orkar med att utföra praktiska moment varje dag - Är mellan 25 och 55 år - Har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom vård/omsorg (meriterande men inget krav)  Om anställningen Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast. Arbetstider och omfattning kan anpassas efter familjens behov och dina möjligheter. Arbetet sker i hemmet, i nära samverkan med föräldrarna och vårt team. Vill du göra skillnad – på riktigt? Välkommen att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget? Tveka inte att höra av dig. Vi berättar gärna mer.   DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD 50-90% Vi söker assistenterna som kan arbeta både dag, kväll och natt.    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent med hjärta och styrka
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person med ett stort hjärta, inre styrka och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer? Vi söker nu en engagerad och närvarande personlig assistent till ett 2-årigt barn med allvarlig sjukdom. Det här är ett särskilt uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – i livets mest sårbara stund. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att finnas vid sidan av ett svårt sjukt barn och ge praktiskt och emotionellt stöd i vardagen. Ditt uppdrag är att bidra till trygghet och lugn – både för barnet och föräldrarna – i en tid av stor sorg och oro. Arbetet innebär att avlasta familjen och hjälpa till i olika vardagssituationer som omvårdnad, närvaro och att skapa ro runt barnet. Du kommer att bli en viktig resurs och medmänniska för familjen, och mötas med både tacksamhet och tillit. Vi söker dig som: - Är mentalt stark, empatisk och har ett lugnt och stabilt sätt - Har förmåga att bemöta kris och sorg med respekt och professionalism - Är fysiskt stark och orkar med att utföra praktiska moment varje dag - Är mellan 25 och 55 år - Har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom vård/omsorg (meriterande men inget krav)  Om anställningen Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast. Arbetstider och omfattning kan anpassas efter familjens behov och dina möjligheter. Arbetet sker i hemmet, i nära samverkan med föräldrarna och vårt team. Vill du göra skillnad – på riktigt? Välkommen att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget? Tveka inte att höra av dig. Vi berättar gärna mer.   DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD 50-90% Vi söker assistenterna som kan arbeta både dag, kväll och natt.    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Socialsekreterare till våld i nära relation och hedersrelaterat våld
Malmö kommun
Socialsekreterare

Ref: 20251737 Om du trivs med ett varierande uppdrag där du som professionell tillåts växa i en dynamisk arbetsmiljö, då är detta något för dig! Arbetsuppgifter Verksamhetens uppdrag är att via Mottag för VINR och heder göra dömningar om rätten till bistånd i form av skyddat boende eller andra relevanta insatser utifrån våldsutsatthet. Boendesektionen VINR och heder arbetar med långsiktiga planeringar för våra klienter med syfte att hjälpa och stötta till ett liv utan våld. Vi har också ett viktigt uppdrag i att ge rådgivning till kvinnor, män och andra över 18 år som är eller riskerar att bli våldsutsatta av en eller flera personer som denne har en relation till. Arbete med våldsutövare ingår i verksamhetens uppdrag i viss utsträckning, liksom stöd och hjälp för personer som utsätts för trafficking och prostitution. I Malmö stad finns flera verksamheter som möter och arbetar med våldsutsatta personer vilka bidrar till vår verksamhet på flera sätt. Mottag VINR och heder och Boendesektionen VINR och heder är en del i detta nätverk och arbetar i nära samverkan med flera viktiga aktörer.   Sektionerna består av 19 socialsekreterare, två förste socialsekreterare och två sektionschefer. Vi söker nu nya medarbetare till detta uppdrag, en tillsvidaretjänst i Mottag VINR och heder och ett vikariat i Boendesektionen VINR och heder. Tjänsterna innebär att det kan förekomma arbete efter schemalagd arbetstid då verksamheten hanterar akuta ärenden som måste slutföras. Avtalsenlig ersättning ges vid dessa tillfällen och verksamhetens mål är att struktur och förutsägbarhet ska råda för att värna om arbetsmiljön och våra medarbetare.   Som anställd hos oss erbjuds du extern handledning, kompetens- och metodutveckling, friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid. Hemarbete är möjligt när verksamheten tillåter det. Du kommer att erbjudas introduktion av arbetet i början av din anställning. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla:  • Socionomexamen (210 hp).  • Minst ett års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. • Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och i skrift samt god administrativ förmåga. Följande ser vi som meriterande:  • Erfarenhet av arbete med inriktning mot våld i nära relation och hedersrelaterat våld. • Tidigare arbete i mottag (gäller för tjänsten i Mottag VINR och heder) • B-körkort • Utbildning i MI, FREDA, SARA och/eller Patriark • Erfarenhet av arbete med personer med trauma, missbruk och psykisk ohälsa.  • Erfarenhet av ekonomiskt bistånd.  • Erfarenhet av arbete med hemlöshet.   • Erfarenhet av arbete med barnrätt. Vi söker dig som har en mycket god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter och som är trygg i att arbeta flexibelt när situationen kräver det. Du är strukturerad, kan göra välgrundade prioriteringar och arbetar självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Du har en hög samarbetsförmåga och är kommunikativ, med god förmåga att lyssna in, identifiera behov och bidra med lösningar på ett konstruktivt sätt. Du uttrycker dig tydligt och effektivt i både tal och skrift och säkerställer att ditt budskap når fram. Ett genuint intresse för målgruppen är en självklarhet. Arbetet innebär ofta oförutsedda händelser, vilket ställer krav på att du snabbt kan växla fokus och fatta kloka beslut även under tidspress. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och kunna behålla ett lugn i pressade situationer. Du har också en väl utvecklad förmåga att dokumentera ditt arbete noggrant och strukturerat, även när arbetsbelastningen är hög och förutsättningarna snabbt förändras. Om arbetsplatsen Sektionerna Mottag VINR och heder och Boendesektionen VINR och heder är två av sammanlagt sex sektioner i enhet Mottag inom avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende. Enhetens övriga fyra sektioner består av ekonomimottag, vräkningsförebyggande team, boendemottag och nödbiståndsteam. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: En tillsvidareanställning och ett vikariat mellan 1 nov 2025 och 31 okt 2026. Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse.  Övrigt Vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi kan komma att tillämpa löpande urval.   Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig assistent med hjärta och styrka
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person med ett stort hjärta, inre styrka och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer? Vi söker nu en engagerad och närvarande personlig assistent till ett 2-årigt barn med allvarlig sjukdom. Det här är ett särskilt uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – i livets mest sårbara stund. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att finnas vid sidan av ett svårt sjukt barn och ge praktiskt och emotionellt stöd i vardagen. Ditt uppdrag är att bidra till trygghet och lugn – både för barnet och föräldrarna – i en tid av stor sorg och oro. Arbetet innebär att avlasta familjen och hjälpa till i olika vardagssituationer som omvårdnad, närvaro och att skapa ro runt barnet. Du kommer att bli en viktig resurs och medmänniska för familjen, och mötas med både tacksamhet och tillit. Vi söker dig som: - Är mentalt stark, empatisk och har ett lugnt och stabilt sätt - Har förmåga att bemöta kris och sorg med respekt och professionalism - Är fysiskt stark och orkar med att utföra praktiska moment varje dag - Är mellan 25 och 55 år - Har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom vård/omsorg (meriterande men inget krav)  Om anställningen Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast. Arbetstider och omfattning kan anpassas efter familjens behov och dina möjligheter. Arbetet sker i hemmet, i nära samverkan med föräldrarna och vårt team. Vill du göra skillnad – på riktigt? Välkommen att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget? Tveka inte att höra av dig. Vi berättar gärna mer.   DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD 50-90% Vi söker assistenterna som kan arbeta både dag, kväll och natt.    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent med hjärta och styrka
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person med ett stort hjärta, inre styrka och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer? Vi söker nu en engagerad och närvarande personlig assistent till ett 2-årigt barn med allvarlig sjukdom. Det här är ett särskilt uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – i livets mest sårbara stund. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att finnas vid sidan av ett svårt sjukt barn och ge praktiskt och emotionellt stöd i vardagen. Ditt uppdrag är att bidra till trygghet och lugn – både för barnet och föräldrarna – i en tid av stor sorg och oro. Arbetet innebär att avlasta familjen och hjälpa till i olika vardagssituationer som omvårdnad, närvaro och att skapa ro runt barnet. Du kommer att bli en viktig resurs och medmänniska för familjen, och mötas med både tacksamhet och tillit. Vi söker dig som: - Är mentalt stark, empatisk och har ett lugnt och stabilt sätt - Har förmåga att bemöta kris och sorg med respekt och professionalism - Är fysiskt stark och orkar med att utföra praktiska moment varje dag - Är mellan 25 och 55 år - Har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom vård/omsorg (meriterande men inget krav)  Om anställningen Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast. Arbetstider och omfattning kan anpassas efter familjens behov och dina möjligheter. Arbetet sker i hemmet, i nära samverkan med föräldrarna och vårt team. Vill du göra skillnad – på riktigt? Välkommen att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget? Tveka inte att höra av dig. Vi berättar gärna mer.   DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD 50-90% Vi söker assistenterna som kan arbeta både dag, kväll och natt.    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Unikas LSS-boende i Landskrona söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika i Landskrona I Landskrona har Unika LSS Omsorg två stycken boenden för personkrets 1 varav det ena boendet är en gruppbostad och det andra boendet är en servicebostad. Båda boendena är centralt beläget med goda förbindelser.  Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg med inrikting LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Tills vidare eller vid behov. Tjänstgöringsgrad: ca 75% eller enligt önskemål Arbetstid: Rullande 4-veckors schema med arbete varannan helg och sovande jour förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?UNIKA är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-09-05 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Agneta Rosén eller Mikaela Dahlström  [email protected] eller [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Personlig assistent sökes till centrala Linköping

Om mig: Jag är en omtänksam och aktiv 30-årig tjej som använder rullstol. Efter att ha bott tio år i Stockholm flyttar jag nu tillbaka till Linköping och söker därför flera nya assistenter för att bygga upp mitt team. Jag gillar att hitta på saker och har ett stort intresse för mode, musik, bakning och pyssel. Om tjänsten: Jag söker en personlig assistent som kan arbeta enligt ett rullande schema, vilket inkluderar dagar, kvällar, helger och nätter. Tjänsten omfattar cirka 32 timmar per vecka. Under en betald introduktion får du lära dig allt du behöver för att assistera mig på bästa sätt. Som min assistent kommer du att hjälpa mig med det jag skulle göra själv om jag inte hade mina funktionsnedsättningar, alltid på det sätt jag önskar. Det är ett ansvarsfullt och kvalificerat arbete som kräver mognad och empati. Vem söker jag? Jag söker dig som: - Är en ung tjej med personlig mognad, gott humör och en positiv inställning. - Har intresse för ett långsiktigt samarbete och ser värdet i rollen som personlig assistent. - Gärna delar mina intressen, som mode, musik, bakning och pyssel (meriterande men inget krav). - Är rökfri. Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är ett plus, men din personliga lämplighet är avgörande. Jag kommunicerar med teckenkommunikation efter en trakeostomioperation. Det är inget krav att du redan kan teckenspråk, men du måste vara villig att lära dig det. Vad erbjuder jag? - En trygg anställning med varierad schemalagd arbetstid. - Betald introduktion och stöd för att lära dig allt du behöver i rollen. - Möjlighet att bli en del av mitt nya team och bidra till en meningsfull vardag. Om du tror att du skulle passa i rollen, är ansvarsfull och redo att satsa på ett långsiktigt samarbete – hör av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Unikas LSS-boende söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv, med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning  Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass.  Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087

30 juni 2025
Sista ansökan:
16 december 2025
Unikas Dagliga Verksamhet söker arbetshandledare
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika DV Uppsala Unika daglig verksamhet i Uppsala ligger i en naturnära miljö i Ulleråker med närhet till kollektivtrafik och erbjuder en inspirerande och flexibel arbetsplats. Vi har 38 platser och jobbar mot personkrets 1 inom LSS 9:10. Vi jobbar med inriktningar så som kök, transport och parkarbete, kreativa och matpatull. Till hösten startar vi även en ny inriktning; loppis. Om rollen som Arbetshandledare inom Daglig verksamhet Som arbetshandledare på vår dagliga verksamhet kommer du att vara en viktig del i att skapa en meningsfull och utvecklande vardag för våra brukare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att erbjuda stöd och vägledning för deltagarna, anpassat efter deras individuella behov och förmågor. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och struktur. Arbetsuppgifterna inkluderar att stödja brukarna i deras personliga genomförandeplaner och att hitta och utforska meningsfulla aktiviteter som främjar deras utveckling och självständighet. Du kommer också att bidra till att utveckla verksamheten genom att delta i planering och uppföljning tillsammans med övriga kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. B-körkort God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande Tidigare arbetat som arbetshandledare på daglig verksamhet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet AnställningsvillkorAnställningsform: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning Tjänstgöringsgrad: Deltid Arbetstid: Dag Tillträde: September 2025, eller enligt överenskommelse Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 20250810 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: (Namn och kontaktuppgifter till rekryteringsansvarig för annonsen)

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent på 50-80% till ung tjej i Malå
Aktiv Assistans Norr AB
Personliga assistenter

På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 50-80% hos vår kund i Malå. Arbetstiderna är förlagda till framförallt vardagar kl. 14.00-21.00. Under sommaren kommer du att arbeta både dagtid och kvällstid. I detta uppdrag jobbar du vissa arbetspass tillsammans med en kollega. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en tonårstjej som behöver din hjälp som assistent i sin vardag. Ditt mål är att stötta henne utifrån hennes behov, så att hon kan leva ett självständigt och aktivt liv. Hon uppskattar att vara utomhus, och du hjälper henne att möjliggöra detta på ett sätt som passar henne. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och har en förmåga att analysera och förstå individers behov. Du är lyhörd, flexibel och tar initiativ, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat och engagerat förhållningssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, och kunden önskar kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! MERITER Körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: 50-80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025