Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. Vi möter våra brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Nu söker avdelningen för LSS boende och arbete en stödassistent till vår gruppbostad Källan. Gruppbostaden ligger i centrala Alingsås och är ett boende för individer med olika funktionsvariationer. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent arbetar du till stor del med att stötta de boende i deras vardag. I uppdraget ingår att ansvara för och utforma tydliggörande struktur, upprätta genomförandeplaner, dokumentera, ta kontakter och samarbeta med företrädare, gode män, daglig verksamhet med flera. Du fokuserar på det brukarna tycker är meningsfullt och är delaktig i att skapa en utvecklande vardag utifrån nya samt etablerade metoder. Utifrån våra brukares behov behövs en trygg personalgrupp som utifrån vårt pedagogiska förhållningssätt arbetar metodiskt och nyfiket. I tjänsten ingår att främja utvecklingen av brukarnas resurser för att ge så goda förutsättningar som möjligt till ett självständigt liv med hög livskvalitet. I arbetet förekommer varierade arbetstider vilket innebär att du kommer arbeta dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad stödassistent, undersköterska eller har annan likvärdig utbildning. • har erfarenhet från verksamheter inom LSS. • har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Du är väl förtrogen med digitala plattformar och har erfarenhet av att arbeta med dokumentationssystem. B-körkort är ett krav för tjänsten. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. För att lyckas i rollen är du trygg i de arbetssätt och värderingar verksamheten står för. Du är en person som verkligen vill göra skillnad för individen och drivs av att hitta lösningar och skapa utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vill du arbeta som familjehemssekreterare hos oss på familjehemsenheten? Här arbetar vi tillsammans för att familjehemsplacerade barn ska få en vardag som funkar bättre. I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av framtidstro. Vi söker nu tre familjehemssekreterare; en tillsvidareanställning med fokus på stöd till familjehem, två tillsvidareanställningar med fokus på familjehemsutredning och rekrytering. Familjehemsenhetens mål är att arbeta för att ge familjehem stöd i syfte att de placerade barnen ska få en bra och trygg vardag och en chans att åstadkomma positiva förändringar i deras liv. Vi skall verka för att barnen får ett optimalt stöd utifrån deras individuella behov. Barnen är placerade enligt SoL eller LVU. Rekrytering, utredning och utbildning, samt stöd till familjehemmen är enhetens huvuduppdrag. Vi erbjuder dig en stimulerande vardag. Välkommen med din ansökan! Se mer om Skellefteå kommuns förmåner här: Förmåner - Skellefteå kommun Kommer du att flytta till Skellefteå för ett jobb i Skellefteå kommun? Vi hjälper dig att hitta bostad. Här kan du läsa mer https://skelleftea.se/bo ARBETSUPPGIFTER Som familjehemssekreterare stöd åt familjehem är ditt huvudsakliga uppdrag att stötta och vägleda familjehem så att placerade barn får det stöd de behöver utifrån sina individuella behov. Rollen innebär även att upprätta avtal och administrera ersättning, ansvara för och genomföra utredningar. Som familjehemssekreterare rekrytering och utredning är ditt huvudsakliga uppdrag rekrytering och utredning av familjehem och jourhem. Båda uppdragen kräver stor flexibilitet, samarbetsförmåga samt förmåga att agera i akuta situationer. Vid behov hjälper ni varandra med era olika uppdrag inom familjehemsenheten. Du har många kontakt- och samarbetsytor, både inom individ- och familjeomsorgen samt externt med andra myndigheter, förvaltningar och organisationer. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten är du delaktig i verksamhetens utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomutbildning. För att kunna stärka familjehemens förmåga och resurser behöver du ha kunskap om barns behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med att ge stöd åt familjehem, familjehemsutredningar, kunskap om olika kulturella erfarenheter. Det är även meriterande om du har samtalsmetodik för att prata med barn, ungdomar och vuxna. Som person är du trygg och har lätt för att få kontakt med och samarbeta med andra. Du är lösningsorienterad men kan även stanna upp och tänka analytiskt. Du organiserar och planerar ditt arbete och slutför det som påbörjats. För arbetet behöver du ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på Svenska. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi växer och söker nu en ny kollega till vårt team för ekonomiskt bistånd! Vuxenenheten består av en enhetschef, en gruppledare och åtta socialsekreterare. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi trivs, skrattar och utvecklas varje dag. Vi är en enhet som strävar efter att vara i framkant genom ett kunskapsbaserat, tillgängligt och förebyggande socialt arbete. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt SoL och LVM för personer över 18 år inom områdena ekonomiskt bistånd, missbruk, socialpsykiatri, våld i nära relation och boendefrågor såsom bostadssociala kontrakt. Hos oss får du: - Stöd från både chef och gruppledare - En lärande miljö med regelbunden handledning - Möjlighet till kompetensutveckling och vidareutbildning - Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete - Fräscha kontorslokaler nära pendeltrafik Dina arbetsuppgifter: - Utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd enligt SoL - Motivera och stötta individer mot självförsörjning - Samverka med interna och externa aktörer - Arbeta med metoden FIA och bidra till utveckling av arbetssätt och rutiner Välkommen till en arbetsplats som strävar efter att vara i framkant och där du kan göra verklig skillnad! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har minst 6 månaders erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd med egen ärendekrets - Har mycket god kännedom om arbetsmarknadsinsatser och kompetenshöjande verksamheter - Har arbetat med metoden FIA - Är trygg i din roll, lyhörd, lösningsfokuserad och har god samarbetsförmåga - Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Socionomexamen eller likvärdig samlad kompetens som arbetsgivaren bedömer är likvärdig, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och relevant erfarenhet. ÖVRIGT Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras, om man inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Läs mer om krigsplacering på www.knivsta.se Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Med kompetens och erfarenhet förenklar Fixa Assistans vardagen för både barn och vuxna. Med själ och hjärta ger vi glädje och gemenskap. Vi är ett familjärt assistansbolag med huvudkontoret i Karlshamn och är verksamma i södra Sverige. Ett koncentrerat upptagningsområde gör att vi enkelt kan skapa möten, träffpunkter och trevliga aktivitetsdagar för brukare, anhöriga och assistenter. Omtanke om varje människa är viktigt för oss. Därför matchar vi alltid brukare och assistenter efter önskvärd utbildning samt personkemi, i de kombinationer som ger mest trivsel och som känns bäst för varje brukare Nu söker vi timvikarier som kan hoppa in och jobba hos oss då ordinarie assistenter är sjuka eller har sjuka barn eller bara är lediga. Du kan få vara vikarie hos både barn och vuxna, jobba dagtid, kvällar/natt och helg. Du blir oftast inringd med kort varsel men det kan också vara planerade arbetspass eller längre sjukvikariat. Studerar du så är detta det perfekta extrajobbet för dig. Man kan alltid lägga om tider i schemat om du t ex enbart kan jobba kvällar och helger p g a t ex studier. Främst söker vi dig som har någon form av utbildning kring funktionsnedsättningar eller pågående utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom området funktionsnedsättningar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans så är det ett plus. Vi lägger också stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper så tveka inte att söka även om du inte har ovan nämnda utbildning eller erfarenhet. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet som personlig assistent oftast innebära hjälp med förflyttningar. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ och anpassa ditt arbete efter brukarens behov. Du måste ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål även om dessa inte alltid uttrycks verbalt. Arbetstempot är oftast blandat. På vissa arbetsplatser är det ett måste att ha körkort och tillgång till egen bil. Du bör vara helt rökfri. Arbetets karaktär kräver att du är flytande i att tala och förstå det svenska språket t ex att kunna förstå och läsa olika instruktions- och checklistor samt att dokumentera i skrift. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2025-08-10. Ange i din ansökan K100. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Blanketten du ska välja heter Utdrag för arbete på HVB-hem, oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Länk har du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Hej, Jag är en kille på 7 år som bor i Södra Sandby tillsammans med min familj bestående av mamma, pappa och två syskon. Hos oss är det oftast full fart och mycket glädje! Jag går under dagtid i skolan och söker därför dig som vill jobba som assistent hemma hos mig under em, kvällar, nätter samt vissa helger. Jag hoppas att du, precis som jag, är social, glad, lekfull och har mycket energi och bus att bjuda på! Jag har epilepsi samt en muskelsjukdom som medför att jag inte kan gå eller sitta på egen hand, jag är på så sätt i behov av din hjälp dagligen. Jag behöver hjälp med saker och ting så som knapp (för vatten), personlig hygien, aktiviteter och förflyttningar. Därutöver tillkommer det en massa bus och lek! När vi är utomhus sitter jag i rullstol. Jag är väldigt social av mig och kommunicerar mer än gärna med andra på mitt eget sätt - Genom ljud, kroppsspråk och andra uttryck (verbalt tal förekommer inte). Jag har inga talhjälpmedel men visar tydligt vad jag vill, så oroa dig inte! Jag älskar att bada, lyssna på musik och vara ute. Jag hoppas att du vill vara med och förgylla mina dagar med lek, glädje och massa, massa värme! Jag behöver hjälp dygnet runt, förutom när jag är i skolan mellan ca 08.30-16.00. Jag söker nu dig som vill jobba som timvikarie. Arbetstiderna är förlagda främst under em/kvällar alt. nätter. Under vardagar är passen förlagda mellan 16.00-22.00 alt. 22.00-07.30 (vaken natt). På helgerna förekommer 12-timmars arbetspass (08.00-20.00 alt. 20.00-08.00). Jag söker dig som är lekfull, barnkär, pålitlig och ordentlig. Du bör vara framåt och våga ta för dig i sociala sammanhang. och självklart vill jag att du ska vara en person som alltid sätter mitt välmående i första hand. Utbildning/Erfarenhet av assistans/vårdyrket är inget krav, men erfarenhet av att arbeta med barn eller liknande är meriterande. Det viktigaste är att personkemin mellan dig och mig stämmer och att du vill hjälpa mig på ett sätt som passar oss! För att söka jobbet behöver du vara rökfri, ha en god fysik samt tala det svenska språket obehindrat. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas på att just du vill bli en del av mitt assistansteam. Många kramar från mig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Hej! Jag är en rolig och smart kille på snart 8 år som bor i Vellinge tillsammans med min familj. Nu undrar jag om du vill bli min nya assistent? Det spelar ingen roll om du är kille eller tjej, och åldern är inte heller så viktig (sålänge du är över 18). Det som däremot är viktigt är att du är noggrann, engagerad, initiativrik och ser möjligheter - Inte problem. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat personlig hygien, handräckning och olika typer av träning. Tunga lyft ingår också. Om du har erfarenhet av att jobba med barn med funktionsvariationer, sondmatning och hjälpmedel är det en fördel men inget krav. Det viktigaste av allt är att vi kommer bra överens och att du passar in hos mig och min familj. Du behöver vara öppen för att lära dig nya saker och agera min sidekick. Jag vill att du hänger med mig, min lillebrorsa och kompisar på våra upptåg! Och du, om du har sunt förnuft, vågar bjuda på dig själv och lyckats behålla ditt barnasinne, då har du redan hälften vunnit! Vi söker dig som vill jobba eftermiddagar, kvällar samt helger. Med viss reservation för schemaändringar kommer det troligtvis att röra sig om tisdagar, torsdagar samt varannan lördag. Därtill ser vi gärna att du har möjlighet att ställa upp och hoppas in extra vid behov. Till en början går du introduktion som timvikarie, allt för att du och jag ska lära känna varandra och att vi båda ska känna oss trygga tillsammans! Hoppas att vi ses! Varmt välkommen att skicka in din ansökan! OBS! Vi kommer att prioritera ansökningar med videoinspelning. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Var härliga kund är en levnadsglad kille som är aktiv och gillar att hitta på saker. Han går på daglig verksamhet under veckan, och där har han inte med sig sin personliga assistent. Han gillar musik, baka och laga mat tillsammans med sin assistent. Han älskar att åka buss och spårvagn, och simmar gärna en dag i veckan (inte aktuellt att du är med i badhuset i början). Han har en psykisk funktionsnedsättning, vilket innefattar Autism. Detta innebär att man som assistent behöver arbeta med tydliggörande pedagogik och följa en genomförandeplan där det beskrivs noga hur assistenterna skall arbeta. Man använder sig också av bilder och tecken som stöd. Kvalifikationer/önskemål om assistent: Vi söker nu en assistent som har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar så som Autism. Gärna någon som själv gillar att vara ute och röra på sig/hitta på saker, samt även arbetat med tydliggörande pedagogik. Meriterande är om du har erfarenhet av personlig assistans men det är inte ett måste, personlig lämplighet väger tyngre. Mycket meriterande om du har erfarenhet av autism och att arbeta med tecken som stöd. Om tjänsten: En tjänst på 45 % samt två semestervikarier v.29-32 (Arbetspassen kommer ligga mellan 12-12 under veckorna 29-32). Arbetstiderna är 15.40-08.10. Ser lite annorlunda ut på helgen. Du måste ha möjlighet att arbeta på helger. Man arbetar kväll/natt vilket inkluderar väntetid. Man avslutar på morgonen 08:10 när han åker med färdtjänst till daglig verksamhet. På helgen är det även arbetspass utlagda dagtid. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Om du inte spelar in en video så vänligen ladda gärna upp ett CV också.
Vi finns till för de medborgare som är under 66 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil. Mer om tjänsterna Det är två stycken tillsvidaretjänster med sysselsättningsgrader om 75%, en tillsvidaretjänst med sysselsättningsgrader om 70% samt en tillsvidaretjänst med sysselsättningsgrader om 50%. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Brukaren. Brukaren är en man boende i centrala Piteå, han är rullstolsburen och behöver således hjäp med sin dagliga livsföring. Han är intresserad av musik och bilar, han gillar när det händer saker som att komma ut på stan och gå på evenemang. Du som jobbar här får gärna vara social och påhittig. Arbetstiden är till viss del dubbelbemannad. Heltidsanställning kan erbjudas. Du arbetar då i huvudsak i detta ärende men kan behöva göra arbetstid i andra ärenden/verksamheter där behov finns. Detta förutsätter att du kan ta dig med egen bil till arbetsplatsen du tillfälligt ska arbeta på. Reseersättning utgår enligt avtal för resor i tjänsten. För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) och Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens åtta förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se) Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)
Vi söker nu en assistent till vår kvinna, boendes i Båstad. Detta uppdrag sträcker sig under sommaren, 18/6-15/8. Som assistent arbetar du ca 70% måndag-söndag, 9.30-17.30. Ett uppdrag fyllt av aktiviteter och glädje! Kvinnan drabbades av en stroke i vuxen ålder och har afasi. Du behöver hjälpa till med dusch, personlig hygien, av- och påklädnad samt andra sysslor som förekommer i ett hushåll. Du är också behjälplig vid olika aktiviteter. Kvinnan hyr en bil över sommaren som ni tar er runt i. Du måste på så sätt ha körkort för denna tjänst. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig! Vi ser fram emot att läsa just din ansökan! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning). 4129
Vi söker nu efter en varm och ömsint personlig assistent på timvik till en kvinna med muskelsjukdom och diabetes i Göteborg. Kvinnan behöver har hjälp med allt möjligt i vardagen och vi ser gärna att du är en person som gärna tar egna initiativ och kan komma med lite trevliga förslag ! Hon älskar promenader i solen och hittar gärna på lugnare aktiviteter. Meriterade om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare samt är van vid att arbeta med lift. Du ska vara rökfri och personer med B körkort prioriteras. Bad i bassäng kan förekomma. Ålder och kön kvittar utan det viktigaste är rätt personlighet och att du helst har erfarenhet sedan tidigare av att jobba inom omvårdnad. Arbetstiden är mestadels förlagda mellan 9-21 och 21-09 men det förekommer även kortare pass. (7 timmar väntetid på natten). Du måste kunna arbeta både dag och jourpass. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie till vår kära kund. Vi ser fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Välj ett jobb för att visa detaljer