Personlig assistent till härlig 18 årig kille i Arboga
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB! SAAND Assistans är verksam inom personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Sundsvall Uppsala, Solna och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang.  Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent till härlig 18 år kille i Arboga
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekreterare försörjningsstöd
Lidingö kommun
Socialsekreterare

Vi tillhör omsorgs- och socialförvaltningen som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 800 medarbetare med att stötta våra invånare i livets alla skeenden. Vi jobbar med äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi sätter alltid individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer delvis att bestå i att utreda och besluta om ekonomiskt bistånd inom ramen för lagstiftning och delegerad beslutanderätt. I arbetet ingår också att utifrån individuella planeringar arbeta för den enskildes möjligheter till självförsörjning, vilket bland annat innefattar att kontinuerligt följa upp beviljade insatser och arbeta med motiverande förändringsarbete. Du kommer arbeta nära kollegorna i enheten, men också med kollegor från andra enheter inom förvaltningen. En del av tjänsten avser arbete med felaktiga utbetalningar. För närvarande uppgår delen till cirka 20% men detta kan komma att ändras under tidens gång. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att utreda misstänkta felaktiga utbetalningar av ekonomiskt bistånd. Detta innebär att självständigt planera och genomföra utredningar, ta nödvändiga kontakter med olika myndigheter, samt göra nödvändiga kontroller. Under utredningen kommer du träffa klienter, göra hembesök, dokumentera och sammanställa utredningar samt fatta beslut om återkrav och skriva utredningar för polisanmälningar om bidragsbrott. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd / FUT. Det är meriterande om du har en socionomutbildning. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, ta ansvar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socialsekreterare Omsorg
Svenljunga kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Vill du vara med och skapa en äldreomsorg där individens behov står i centrum och där samverkan och kvalitet går hand i hand? Nu söker vi två engagerade socialsekreterare omsorg till vår myndighetsavdelning – tidigare kallat biståndshandläggare. Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning består av cirka 35 medarbetare och ansvarar för myndighetsutövning inom områdena barn och unga, LSS, socialpsykiatri, ekonomiskt bistånd, skadligt bruk – och beroende, våld i nära relation, äldre samt uppdragstagare. Enheten är organiserad i tre grupper; Barn – och unga/familjehem, Omsorg/LSS samt Vuxen. Varje grupp har en 1:e socialsekreterare som ger nära stöd i det dagliga arbetet. Vi som jobbar här är en kompetent och sammansvetsad grupp som har nära samarbete både internt och med våra externa samverkansparter. Vi arbetar för att skapa goda förutsättningar för våra invånare att kunna leva självständigt, med rätt stöd i rätt tid. I Svenljunga kommun har vi den lilla kommunens fördelar: korta beslutsvägar, närhet till kollegor och en stor möjlighet att påverka ditt arbete.  Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare inom omsorg arbetar du med att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). I centrum för ditt arbete står alltid individens behov, med målet att skapa trygghet, delaktighet och rätt stöd i rätt tid. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor i ett team, där samverkan är en central del av uppdraget. Du har regelbunden kontakt och samarbete med såväl interna utförare som externa aktörer såsom sjukvård, anhöriga och andra verksamhetsområden. En viktig del av rollen är att vara ett stöd och en vägledare för brukare och deras närstående, där du möter människor i olika livssituationer med respekt, lyhördhet och ett professionellt förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: ·         Har en socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning som bedöms relevant. ·         Har god kännedom om SoL och gärna erfarenhet av handläggning inom äldreomsorg eller annat område inom socialtjänstens myndighetsutövning. ·         Är trygg i att fatta beslut, strukturera ditt arbete och dokumentera på ett rättssäkert sätt. ·         Har en god samarbetsförmåga och är lyhörd i mötet med människor. Du är van vid att arbeta i en vardag som kan skifta snabbt och har ett professionellt förhållningssätt även i utmanande situationer. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Combine. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske under pågående ansökningsperiod. ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent | Tiohundra
Tiohundra AB
Personliga assistenter

Vill du kombinera arbete med den fantastiska känslan av att hjälpa andra? Vi söker nu en personlig assistent som kollega till en av våra verksamheter i Tiohundra. Hos oss ges du möjlighet till ett lärorikt och meningsfullt jobb inom vård och omsorg. Ta steget in i en givande karriär och ansök redan idag - välkommen! Om tjänsten Att arbeta som personlig assistent innebär att hjälpa en annan människa att leva sitt liv utifrån sina förutsättningar, det kan handla om allt från hjälp med personlig hygien och påklädning till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Vi arbetar tvärprofessionellt kring kunden, det vill säga i nära samverkan med andra yrkesgrupper. Arbetsplatsen är belägen utanför Hallstavik. Hund och katt finns i hemmet. Kunden röker utomhus. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Att vara ett stöd i alla delar i vardagen. Utevistelse. Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Kunskaper i att dokumentera. Körkort och körvana. Det är meriterande om du också har: Tidigare erfarenhet av assistans yrket. Vi söker dig som är ordningsam, ansvarsfull och lyhörd.  Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Personlig assistans utförs i kundens hem. Vi har kunder runt om i Roslagen. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd
Malmö kommun
Socialsekreterare

Ref: 20251698 Arbetsuppgifter Till avdelningen för ekonomiskt bistånd söker vi nu tre socialsekreterare. Två av tjänsterna avser löpande handläggning av ekonomiskt bistånd, medan den tredje är inriktad på att utreda nyansökningar. Det huvudsakliga uppdraget är att stötta, motivera och utreda individers förutsättningar i deras väg mot självförsörjning och under tiden handlägga rätten till ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen. I rollen ingår återkommande kontakter med både enskilda individer och interna och externa samverkansaktörer. Du kommer att ha ett mycket nära klientnära arbete och du träffar dina klienter regelbundet varje månad. För den tjänst som avser nyansökningar är uppdraget detsamma som för övriga tjänster fram till det första bifallsbeslutet, därefter överlämnas ärendet till en kollega som ansvarar för den fortsatta, löpande handläggningen. Vår målsättning är ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Det är ett roligt arbete med stor omväxling, olika uppdrag och många kontakter som ger en stor variation av arbetsuppgifter varje dag. Arbetet kräver relativt hög grad av självständighet när det gäller att exempelvis tolka aktuell lagstiftning, riktlinjer och praxis samt en god förmåga att hantera akut uppstådda situationer. På enheten finns även förste socialsekreterare, som tillsammans med din chef, handleder och stödjer dig i ditt dagliga arbete.  Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom. Du ska även ha aktuell erfarenhet av myndighetsutövning samt minst 1 års erfarenhet av socialt arbete. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av arbete i Lifecare • Utbildning i MI Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper, en välutvecklad administrativ förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi söker dig som har ett stort engagemang för socialt arbete och ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du värdesätter mötet med klienter och ser det som en central del av ett framgångsrikt socialt arbete. Ditt bemötande är professionellt, du har en god samarbetsförmåga och visar både förståelse och intresse för andra människor. Du har lätt för att skapa och bevara goda relationer och arbetar alltid med klientens bästa i fokus. Vi ser gärna att du är en ansvarstagande och initiativrik person som kan arbeta självständigt, fatta beslut och säkerställa att uppgifter genomförs inom uppsatta tidsramar. Du är trygg i dig själv och har förmågan att hantera krav och motgångar, samtidigt som du kan behålla lugnet i pressade situationer. Vidare är du strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du använder din tid effektivt, sätter upp tydliga mål och ser till att deadlines hålls. Med ett starkt klientfokus och ett resultatinriktat arbetssätt strävar du alltid efter att skapa positiva förändringar. Om arbetsplatsen Tjänsterna har placering på Sallerupsvägen 11D. Intervjuer planeras att hållas löpande tom 15 juli. Intervjuerna är vid möjlighet fysiska.  Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, intern och extern handledning, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.  Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsade anställningar tom 28 feb 2026.  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 3 Tillträde: 1 september. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vik församlingsassistent 50 %
Jokkmokks församling
Fritidsledare m.fl.

Vår församlingsassistent skall prova på annat arbete och då söker vi dig som vill komma och vikariera som församlingsassistent med pedagogisk verksamhet from 1 september 2025 och 6 månader framåt, med chans till förlängning. Tjänstgöring kvällstid kan förekomma. Det är meriterande med pedagogisk utbildning. Körkort B krävs för tjänsten

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kund med särskilda behov – Sundbyberg
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vill du göra verklig skillnad i en människas liv? Vi söker nu engagerade och trygga personliga assistenter till en kund med omfattande funktionsnedsättningar. Tjänsten är förlagd i Sundbyberg där kunden bor tillsammans med sin familj. Om kunden Kunden är ett barn med autism, intellektuell funktionsnedsättning, tal- och språksvårigheter. Kunden har även en medfödd medicinsk diagnos som innebär att hjärtat och lungorna är spegelvända i kroppen (situs inversus), vilket medför återkommande förkylningar och behov av dagliga inhalationer. Kunden kommunicerar med hjälp av tecken, bilder, gester och några enstaka ord. Personen har inget utvecklat verbalt språk, men använder metoder som "Först och sedan"-schema samt timstock som stöd i vardagen. Om arbetet Som assistent arbetar du nära kunden i det dagliga livet och stöttar vid olika moment såsom: -Personlig hygien och medicinering -Dagliga rutiner i hemmet -Aktivering, lek och promenader -Stöd i konfliktsituationer och känsloreglering -Kommunikation och strukturering av dagen Arbetet kräver stor lyhördhet och tålamod. Kunden är utåtagerande, kan få starka utbrott, slåss eller skada sig själv. Det är därför viktigt att du är stabil, har ett lågaffektivt bemötande och kan hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och utmanande beteende -Har god fysik och är trygg i att sätta gränser på ett respektfullt sätt -Talar god svenska (för dokumentation och kommunikation med kollegor) -Är tålmodig, flexibel och har en god förmåga att samarbeta -Det är meriterande om du har utbildning inom LSS, barn- och fritid, socialt arbete eller liknande -Erfarenhet av alternativ kommunikation (AKK), lågaffektivt bemötande eller tecken som stöd är ett stort plus Omfattning och arbetstid: Arbetstiderna är varierande, med både dag, kväll och helgpass. Vi söker assistenter för både fasta scheman för deltid och som timvikarier vid behov under veckorna 29, 30, 31 och 32. Vi erbjuder: -En meningsfull arbetsplats där du gör verklig skillnad -Introduktion och handledning -Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kurator till ASIH i Innerstaden (Linnégatan Garnisonen, Östermalm)

När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en kurator till ASIH i Innerstaden, Garnisonen Östermalm Hos oss ser vi det som en självklarhet att du arbetar med patienten i fokus. För att trivas i vårt team behöver du ha god förmåga att samarbeta och trivas såväl med teamarbete som självständigt arbete. Vi värdesätter respekt samt ärlighet och lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Beskrivning av tjänsten Som kurator hos oss kommer du att ansvara för kuratorsuppgifter inom enheten. Ditt arbete handlar i första hand om samtal vars syfte är till att stödja, uppmuntra, informera och avlasta patienten och dess närstående i frågor samt problem som är relaterade till patientens sjukdom. Det erbjuds kuratorskontakt till patienten och närstående, vilket sker enskilt eller i form av par- och/eller familjesamtal. I din roll som kurator deltar du också i ronder tillsammans med hela Teamet, samt fortsätter med våra mycket uppskattade anhörigträffar. Arbetsuppgifterna innefattar även utredning samt bedömning av patienter samt anhörigas behov av stöd och rådgivning. Våra patienter är svårt sjuka så vi värdesätter en varm och trygg omvårdnad. I arbetat ingår det även att informera om samhällets resurser samt svara på frågor som berör ekonomi, arbete, bostad, transport, försäkringar, med mera. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Legitimation inom hälso- och sjukvård är tungt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av kuratorsarbete inom palliativ vård, onkologi, och/eller somatisk vård med människor i alla åldrar samt av att samverka med andra vårdgivare. Du kommer behöva transportera dig mellan olika platser, vilket kräver att du har giltigt B-körkort. Våra patienter bor i Innerstaden, Lidingö och Solna, eftersom arbetet utförs i patienters hem kan husdjur förekomma.  Vi erbjuder nyrenoverade lokaler (Linnégatan, Garnisonen Östermalm) och trevliga kollegor. Dessutom individanpassad introduktion, kompetensutveckling, friskvårdsaktiviteter och mycket mer. Tjänstgöringsgrad 80%, 6 månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Stödassistent
Solís omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Vi söker 2 Stödassistenter till vår barn och ungdomsboende enligt LSS 9:8. Vi har plats för 4 ungdomar i åldrarna 13–21 år. Vårt boende är för ungdomar med diagnos inom autismspektrat och har problemskapande beteende som utåtagerande/självskadebeteende. Vårt boende är beläget i Spånga – Sundby (inom Stockholm stad) med närhet till bra kommunikationer. Uppdraget Din roll som stödassistent är varierande men har sin utgångspunkt utifrån varje enskild ungdoms individuella behov, förutsättningar och önskemål. Vår roll är att ge stöd i det dagliga utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt i både det som rör den enskildes personliga omvårdnad, stöd i det som förekommer i ett hem som städning, tvätt och matlagning. I vårt uppdrag ingår även att vara ett stöd kring kontakter utanför boendet. I vår verksamhet arbetar vi även utifrån Stödpersons ansvar vilket innebär att du har ett speciellt ansvar för 1 av våra ungdomar utifrån skriftlig överenskommelse kring vad uppdraget som stödperson innebär. I arbetet ingår även daglig dokumentation och utformandet av i innehållet i genomförandeplanen tillsammans med ungdomen och dess vårdnadshavare. Vi tillsammans ansvarar för att våra ungdomar ska ges möjlighet till att vara med att påverka utifrån den enskildes behov och förmåga. Viktig del i vårt arbete är att kunna se varje enskild ungdoms förmågor och arbeta med att motivera och stötta till att få ett så innehållsrikt och aktivt liv som möjligt. Arbetet kommer att vara schemalagt dag, kväll, samt helg enligt ett rullande 4 veckors schema som är anpassade utifrån våra ungdomars behov. Tjänstgöringsgraderna kommer att vara 100%. Din profil Vår nya kollega har någon av följande utbildningar: • Högskola eller Yrkeshögskola med inriktning personer med funktionsnedsättning och/eller pedagogik • Gymnasieutbildning inom vård och omsorg med inriktning inom funktionsnedsättning och eller pedagogiskt arbete Du har några års yrkeserfarenhet inom vårt område och du är som oss en person som gillar att utmana dig själv och som ser lösningar när andra ser hinder Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen, du har ett pedagogiskt förhållningssätt och arbetar strukturerat utifrån de mål som finns för varje enskild ungdom och för vår verksamhet som helhet. Har du erfarenhet av tydliggörande pedagogik är det en stor fördel men ett absolut krav är att du kan arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande. I vår verksamhet kan du komma att möta ungdomar med utmanande beteende vilket innebär att du måste ha en nyfikenhet och en vilja i att tillsammans med oss försöka ta reda på uppkomsten av de utmanande beteendena för att försöka hitta alternativa vägar. Har du något eget intresse som tex musik, skapande, idrott eller något annat som du kan bidra med i vår verksamhet så är även det meriterande. Vi söker rätt personer för vårt spännande uppdrag så därför är personlig lämplighet en viktig ingrediens i vårt sökande efter just dig. Att du behärskar svenska i både tal och skrift, har datavana samt grundläggande kunskaper i social dokumentation är viktigt i vårt arbete. Om det blir just du som blir vår nya kollega kommer vi vid anställningen be om utdrag ur polisens belastningsregister som lämnas till oss innan första anställningsdagen. Övrigt Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders anställning och tidsbegränsade anställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträdesdag: 2025-08-15

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025