Personlig assistent sökes tjänst på 70% hos pojke i Västervik!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en pojke i 5-årig pojke bosatt i Västervik har goda kunskaper i svenska tål pälsdjur, då det finns katt i hushållet är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller likvärdigt arbete har erfarenhet av andningshjälpmedel som till exempel syrgas och saturationsmätare har erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn har B-körkort och tillgång till egen bil delar kundens intressen Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 70%. Tjänsten innebär arbetspass förlagda under enbart vardagar. Arbetstiderna för tjänsten är nätter med aktiv tid mellan kl. 20-07:00.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-07-28, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen tidigare.  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
personliga assistenter extra
JS Assistanskonsult AB
Personliga assistenter

Nu söker vi kvinnliga assistenter till en kund i Hudiksvall som behöver vikarier när ordinarie vill vara ledig eller har annan frånvaro. Du som är varm, empatisk och omhändertagande men med skinn på näsan och mycket glädje och humor. Du som finner mening i att göra skillnad i andras liv, och som förstår vikten av din roll som assistent. Du som har arbetsmoral och vill ge och ta tillsammans med kollegorna och som gärna håller igång på jobbet, ser vad som kan behövas i olika situationer och är naturligt ansvarsfull. Fysiskt frisk och energisk. Sök detta jobb, vi behöver dig! Vi ser gärna att du har erfarenhet av omsorgs arbete eller kommer från servicebranschen och vi ser både yngre och äldre sökande. Körkort är meriterande men inge krav. Man arbetar i huvudsak dygnspass med Jour nattetid.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Är du stödassistent som vill driva digital utveckling tillsammans med oss?
Partille kommun
Vårdare, boendestödjare

Partille kommun har 40 000 invånare och är en växande förstad. Vi är 2 900 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och kvalitativ miljö att bo, arbeta och leva i utifrån våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Furumossens gruppbostad och Hyggesvägens servicebostad erbjuder en spännande arbetsmiljö där du får vara med och utveckla verksamheten. På Furumossen bor sex brukare och på Hyggesvägen åtta alla med olika funktionsnedsättningar och i varierande åldrar. Vi samplanerar mellan enheterna, vilket ger möjlighet att arbeta på båda boendena, även om du har din huvudsakliga placering på ett av dem. Båda boendena ligger i Furulund med bra kommunikationer och närhet till Allum köpcentrum. Just nu inför vi det digitala verksamhetsstödet Boet ett modernt verktyg som stärker både brukare och personal samt underlättar planering, dokumentation och samordning mellan enheterna. Boet ersätter flera analoga arbetssätt och öppnar nya möjligheter för brukarna att bli mer delaktiga i sitt dagliga stöd. Här får du chansen att vara med och forma framtidens LSS-verksamhet! ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent har du en viktig roll i att stötta brukarna i vardagen, till exempel vid matlagning, städning, inköp och fritidsaktiviteter. Vårt mål är att stärka brukarnas självbestämmande, delaktighet och inflytande i sin egen vardag. Vi befinner oss i en utvecklingsfas där vi vill fortsätta främja brukarens självständighet och förmåga att göra mer på egen hand. Med stöd av nya digitala verktyg ser vi redan positiva förändringar och vill utveckla detta vidare. Struktur och arbetssätt Vi arbetar i tre kontaktmannagrupper som leds av varsin Stödpedagog tillsammans med 56 stödassistenter. Tillsammans planerar, genomför och följer vi upp målarbetet för 45 brukare, vilket ger varje individ ett tryggt och kontinuerligt stöd från flera insatta kontaktpersoner. Nu förstärker vi stödpedagogteamet med ytterligare en stödpedagog och skapar en ny kontaktgrupp. Det innebär färre brukare och färre medarbetare i varje grupp en satsning som ger mer tid och högre kvalitet i stödet till varje individ. Samtidigt får du som medarbetare möjlighet att utvecklas och arbeta med det du brinner för. Hos oss uppmuntras initiativ, idéer och engagemang! Genomförandeplanen är central i vårt arbete och blir med hjälp av Boet ett levande och lättillgängligt verktyg som underlättar planering, dokumentation och måluppföljning. Vi strävar alltid efter ökad delaktighet och självbestämmande för brukarna. Kompetensutveckling Vårt förhållningssätt är tydliggörande och lågaffektivt med fokus på att stärka brukarens självkänsla och tilltro till sin egen förmåga. Därför satsar vi på kontinuerlig kompetensutveckling och utbildar all personal i Studio 3. Vi planerar även att stärka användningen av AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation). Arbetstid Arbetstiden är främst förlagd till eftermiddag och kväll samt inkluderar jour och arbete varannan helg. Schemat är anpassat efter brukarnas närvaro i hemmet utanför daglig verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en fullständig utbildning från omvårdnadsprogrammet, helst utbildad stödassistent eller har en likvärdig utbildning. Det är ett stort plus om du har genomfört kurser inom funktionshinderområdet. För denna roll krävs erfarenhet av arbete inom LSS, gärna på grupp- eller servicebostad med en blandad målgrupp. Tidigare erfarenhet av demens är meriterande, liksom kunskap inom AKK och lågaffektivt bemötande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Du bör även ha grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av Treserva och att arbeta enligt individens behov i centrum (IBIC) är meriterande. Är du en engagerad och lösningsfokuserad person som brinner för brukarens välmående? Vi söker dig som: -Tar initiativ: du ser möjligheter och väntar inte på att någon annan löser något. -Har ett gott bemötande: du skapar en positiv miljö för brukare, kollegor och samarbetspartners. -Är ansvarstagande: du tar ägandeskap över ditt arbete och säkerställer kvalitet i allt du gör. -Arbetar målinriktat: du driver aktiviteter framåt, följer upp och strävar efter bästa möjliga resultat. -Är nytänkande: du vågar testa nya arbetssätt och ger inte upp förrän du hittat rätt. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Behandlare tidiga samordnade insatser barn och unga
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Sedan våren 2025 finns i Eksjö kommun den nya enheten ”Enheten för förebyggande arbete barn och unga” vars verksamhet återfinns i samma lokaler som Mötesplats Gården som utgör både fritidsgård och arena för olika yrkesgrupper som arbetar för ungas bästa.  Enheten för förebyggande arbete barn och unga består av ungdomslotsar (fältverksamhet), arbetsgruppen ”TSI (tidiga samordnade insatser) barn och familj” och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA).  Det övergripande syftet med enheten är att utgöra plattform för att samla aktörer som arbetar nära barn och unga i syfte att ge rätt hjälp i tid och förhindra att problem växer sig större. Att satsa på förebyggande arbete barn och unga var ett politiskt beslut som innebar en utökning av tjänster inom sociala sektorn under 2025, vilket resulterade i arbetsgruppen TSI barn och familj. Uttalade mål inom ramen för satsningen var att hitta former för att öka skolnärvaron och främja den psykiska hälsan bland barn och unga i Eksjö kommun och på sikt minska behovet av externa placeringar. Tidiga och samordnade insatser (TSI) är ett paraplybegrepp för strukturerad samverkan i förebyggande arbete. I fokus för dessa insatser i Eksjö kommun är barn och unga som visar tidiga tecken på en ogynnsam utveckling så som ett tidigt stadium av problematisk skolfrånvaro, en begynnande ohälsa, normbrytande beteende eller svårigheter i det sociala samspelet. Till följd av tjänstledighet inom gruppen TSI barn och familj söker vi nu en TSI-behandlare för ett vikariat under ett års tid. Vi söker dig som utifrån din specifika kompetens kan utgöra ett kugghjul i gruppen och komplettera kollegors kunskaper. ARBETSUPPGIFTER Inom TSI barn och familj arbetar TSI-samordnare, familjebehandlare (TSI-behandlare) och skolsocionom med att utföra och samordna icke biståndsbedömda insatser till barn och unga och deras familjer. Insatserna är frivilliga, av rådgivande och vägledande karaktär där samverkan med andra aktörer är centralt i arbetssättet. Samarbetspartners kan till exempel vara ungdomslots, skolpersonal, elevhälsa, fritidsledare, hälsocoach, områdespolis, socialtjänstens öppenvård, ledare inom föreningsliv eller andra för barnet viktiga personer. Tillsammans arbetar vi med helheten kring det specifika barnet/ungdomens behov och minskar kontaktytorna för familjen när det behövs insatser från olika parter. Medlemmarna i TSI barn och familj med skolsocionomen i spetsen, utgör också skolsociala team i olika konstellationer med personal från skola och kan arbeta på uppdrag från rektorer eller utifrån eget initiativ kring olika teman kopplat till förebyggande arbete barn och unga. Som TSI-behandlare arbetar du själv operativt i ärenden samtidigt som du har en samordnande funktion gentemot det team som skapats kring barnet/ungdomen. Inom gruppen turas vi om att vara ärendeansvarig med uppgiften att bland annat säkerställa uppföljningar av de aktiviteter som pågår. Du arbetar stödjande mot förälder eller ungdom beroende på matchning, ibland tillsammans med någon av verksamhetens ungdomslotsar. Sammanfattningsvis kan arbetet bestå av att: -utföra stödjande och vägledande samtal och aktiviteter gentemot föräldrar och barn/ungdom på universell och selektiv nivå -hjälpa familjer att skapa goda grundläggande rutiner, struktur och förutsägbarhet i familjelivet -stödja förbättrad kommunikation, minskade konflikter och hanteringen av utmanande livssituationer inom familjer -aktivera och samordna åtgärder utförda av andra aktörer kring det specifika barnet/ungdomens behov - utifrån kartläggning av bakomliggande orsaker till problematiska skolsituationer arbeta för att finna lösningar tillsammans med skola - samverka med skolans personal för att skapa en trygg skolmiljö på både individ- och gruppnivå - initiera samverkan mellan olika myndigheter och aktörer kring barn och unga på individ- och gruppnivå - arbeta med förebyggande och främjande insatser på gruppnivå som till exempel information eller utbildning till föräldragrupper, kompetensutveckling för skolpersonal och riktade aktiviteter till grupper av elever/ungdomar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är socionom, socialpedagog, arbetsterapeut eller har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig  • Har god dokumenterad erfarenhet av förändrings- och behandlingsarbete riktat mot målgruppen barn, unga och familj • Är flexibel, har ett eget driv och tar dig an nya arbetsuppgifter med god vilja • Har ett systemteoretiskt och salutogent förhållningssätt • Är kommunikativ och bra på att skapa relationer och god samverkan internt och externt • Är lösningsfokuserad och prestigelös Det är meriterande om du: • har utbildning i evidensbaserade behandlingsmetoder och föräldrastödsprogram, till exempel RePULSE, ABC (Alla Barn i Centrum) eller annat • har kunskap kring socialtjänstens arbete och uppdrag samt erfarenhet från kommunal öppenvård • har erfarenhet av tvärprofessionellt arbete och vana att samverka med andra professioner   • kan navigera i samhällssystemen, olika huvudmäns uppdrag och förstå hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser B-körkort är ett krav då det sker resor i tjänsten. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent sökes till tjänst hos kvinna i Söderköping, 97,5%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 40-års åldern bosatt i Söderköping har goda kunskaper i svenska har körkort och tillgång till egen bil tål pälsdjur, finns katt i hushållet är rökfri har god fysik och kan genomföra förflyttningar med hjälpmedel Det är även meriterande om du: har erfarenhet av personlig assistans eller likvärdigt arbete har erfarenhet av förflyttningar med golvlyft eller taklyft Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 97,5%. Tjänsten innebär två till tre arbetspass förlagda vardagar och ett pass varannan helg. Arbetstiderna för tjänsten är kl. 06:30-22:00 för samtliga arbetspass. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-07-21 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes vid behov – Örebro
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Jag söker dig som är kvinna, har erfarenhet av vård och som med empati, förståelse och respekt kan möta mig som vilken människa som helst. Du är lugn som person och har god fysisk kapacitet då arbetet ibland innebär tunga moment, som att hjälpa mig med förflyttningar från rullstol. Jag är 50 år, bor i en lägenhet i Örebro tillsammans med min man. Jag har en muskelsjukdom som heter Multipel Systematrofi (Parkinsontyp) och även en REM-sömnstörning. Jag blev sjuk 2022, efter att ha arbetat inom vården som undersköterska sedan år 2000. Mitt mål är att kunna fortsätta leva ett gott liv, och därför söker jag nu dig som personlig assistent. Jag kommunicerar verbalt och tycker om att baka och laga mat. Jag har två vuxna barn som bor i samma stad. Som min assistent hjälper du mig bland annat med förflyttningar, vardagliga sysslor och städning i hemmet. Jag visar och instruerar vad som behöver göras och hur. OBS!! Vi söker en timvikarie vid behov! Krav: Erfarenhet från vården Lugn personlighet Kvinna God fysik Känner du att detta passar dig?   Skicka gärna din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Personliga assistenter sökes i Mörarp
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna med cerebral pares som bor i Mörarp. Hon kommunicerar med hjälp av Bliss-datorer och en manuell Bliss-karta. Tjänsten inleds som timvikariat, med möjlighet till en fast schemarad på cirka 50-75 % framöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, förflyttningar, personlig hygien, sondmatning samt på- och avklädning. Tjänsten gäller extra vid behov, så flexibilitet är ett plus.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass 09-09 (6 timmar väntetid) Om kunden Vår kund är en 27-årig kvinna som gillar att ha roligt och uppskattar en blandning av fart och avkoppling. Intressen inkluderar att resa, lyssna på musik, spela bowling, bada, träffa kompisar och åka tåg till nya spännande platser. Om du är en trygg och lekfull person som gillar att hitta på saker – då kan detta vara rätt jobb för dig! Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kunder. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är social, lekfull, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Tål klor och gillar att bada Ska undvika starka dofter på arbetstid Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift Det är meriterande om du Har manuellt körkort och tillgång till bil Omfattning: Timvikarie med chans till fast schema på 50-75% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Präst till Växjö Domkyrka – med fokus på ungdomar, unga vuxna och studenter

Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Ny tjänst i höst? Vi erbjuder nu en komministertjänst Växjö domkyrka, där vi strävar efter att forma en levande katedral med ett rikt och varierat gudstjänstliv, ideellt engagemang och möjligheter till fördjupning. Växjö är en stad som växer snabbt, med många inflyttande studenter som sökt sig till Linnéuniversitetet – många av dem är internationella och söker kristna sammanhang. Vi vill nå människor i alla åldrar, men ser ett särskilt behov av att hitta nya vägar att möta och engagera unga – utöver det redan viktiga konfirmandarbetet. I tjänsten ingår kyrkliga handlingar, beredskapstjänst samt regelbunden medverkan i domkyrkans gudstjänster och andakter. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i det prästerliga uppdraget och trivs med att livet i och kring en katedral rymmer stor variation av människor och liturgiska uttryck. Du har förmåga att växla mellan det nära, lågmälda samtalet och de större liturgiska sammanhangen, har ett öppet förhållningssätt och är bekväm med att företräda Svenska kyrkans bredd av traditioner. Du har en god förmåga att uttrycka dig på fler språk än svenska och vill vara skapa mötesplatser som präglas av mångfald, delaktighet och utveckling av kyrkans uppdrag i vår tid. Fakta om tjänsten: Tillsvidare, heltid  Tillträde: Efter överenskommelse  Vi lägger stor vikt vid personliglämplighet I samband med rekryteringen begär vi utdrag från belastning- och misstankeregistret.  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 via www.svenskakyrkan.se/vaxjo/jobba-hos-oss

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Timvikarie till kvinna i Jokkmokk
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Jokkmokk. Just nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie nu och över sommaren. Arbetstiderna är förlagda under dag, kväll och natt, på vardagar och helger. Viss tid är dubbelbemannad.  Arbetstiden är förlagd: 07.00-19.00 19.00-07.00 Introduktion påbörjas snarast möjligt! OM KUNDEN Vår kund bor i eget boende centralt o Jokkmokk och är i behov av din hjälp som assistent då hon är flerfunktionshindrad samt har epilepsi. Hon tycker om att ta dagliga promenader och göra utflykter, 1-2 ggr/vecka så bassängtränar hon. Större delen av arbetet bedrivs i kundens hem. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi vill att du som söker är en aktiv och kommunikativ kvinna som talar svenska på en god nivå. Vidare vill vi att du som söker är lyhörd och engagerad. Personkemi med kunden är det allra viktigaste. KRAV du talar och förstår det svenska språket på en god nivå kunden önskar kvinnliga assistenter rökfri MERITER tidigare erfarenhet inom vården Sysselsättningsgrad: varierande omfattning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sommarjobb som personlig assistent i Boden - ett jobb med mening (10 jobb)
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Boden med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025