25-1559 Särnmark assistans söker vardagshjältar till lilla Charlie!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Nu söker vi dig som vill göra verklig skillnad – som vill bli en trygg punkt och en varm närvaro i livet hos en alldeles särskild liten kille.   Om Charlie Charlie är 13 månader – liten till kroppen stor i behov. Trots en tuff start i livet rör han vid hjärtat hos alla omkring honom – en kämpe med en tyst styrka som fångar hjärtat hos alla som lär känna honom. Han har en neurologisk diagnos, behöver stöd med allt i vardagen och omfattande tillsyn dygnet runt. Han kommunicerar på sitt eget lilla, försiktiga sätt – därför behöver du som assistent vara lyhörd, uppmärksam och ha förmågan att läsa av små signaler.   Hos Charlie handlar det inte om ord eller fart, utan om närvaro, omsorg och de små stunderna som betyder allt – hålla handen, gå en promenad, läsa en bok, sjunga en sång och vara just där tillsammans. Ditt arbete kommer inte alltid belönas med ord eller leenden – men i det lilla, i lugnet och i bandet som växer, finns allt.   Vi söker nu personliga assistenter för: • Dag- och kvällspass • Vaken natt • Helgarbete Tjänsterna tillsätts löpande – så vänta inte med att söka.   Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av barn med särskilda behov – kanske är du utbildad undersköterska, barnskötare, har jobbat inom LSS eller på annat sätt fått med dig kunskap, tålamod och en trygg famn. Du behöver vara lyhörd, varm, inkännande och redo att bli en viktig del av ett litet barns stora värld. Hos Charlie får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag – inte genom stora ord, utan genom närvaro, omsorg och kärlek.   Är du den han väntar på? Välkommen med din ansökan – kanske är det just du som blir en av Charlies hjältar.   Tillsammans gör vi skillnad Hos oss är du aldrig ensam – vi har kollektivavtal och erbjuder löpande utbildning, arbetsledning samt ett starkt stöd i ditt arbete med Charlie.   Du kommer att arbeta i familjens trygga och välkomnande hem, där arbetsmiljön är god och trivsam. Arbetsplatsen är lättillgänglig med bra kommunikationer, så körkort är inte ett krav. Vi ser att du behärskar svenska i tal och skrift, eftersom dokumentation sker dagligen och det även förekommer kontakt med myndigheter och sjukvård.     För oss är du som personlig assistent hos kund en livsviktig person som i ditt dagliga arbete skall vara delaktig i vår kunds grundläggande behov och aktiva liv. Att arbeta som personlig assistent innebär att ge stöd och hjälp i kundens vardag. I ditt arbete skapar du trygghet, självständighet och livskvalitet utifrån kundens individuella behov. Arbetsuppgifterna varierar beroende på det behov kunden har, men det omfattar personlig hygien, matlagning, förflyttningar, medicinering; aktiviteter och inköp och social gemenskap. Du jobbar nära kund och du är lyhörd, respektfull och flexibel i ditt bemötande, Som personlig assistent behöver man vara ansvarstagande, tålmodig och ha god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att ta egna initiativ samtidigt respektera kundens vilja och integritet. Tystnadsplikt och ett professionellt förhållningssätt är en självklarhet i ditt arbete. Följa upprättade rutinlister och arbetsbeskrivningar, veta vem och till vilka man skall vända sig med frågor i akut eller mindre akuta situationer. Ansökan med cv, personligt brev och eventuella referenser skickas till: Referens Charlie. [email protected] kontakt: 073-843 20 56

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Personlig Assistent till kvinna i Älvdalen

Nyfiken assistent sökes för timanställning med möjlighet till fasta pass! Om mig: Jag är en pigg och glad kvinna med funktionsnedsättning som söker personliga assistenter att förstärka min assistans med. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag är nyfiken på livet, gillar socialt umgänge och att vara med där det händer saker. Om dig: Du som söker bör vara öppensinnad och lyhörd för mina önskemål och precis som jag, nyfiken på livet och tillvaron. Du får gärna ha erfarenhet inom yrket men det är inget krav, den personliga kontakten mellan oss är viktigast. Om rollen: Att vara personlig assistent är ett serviceyrke och en ansvarsfull roll och du kommer att få en god introduktion av yrkesrollen. Omfattning: Timanställning för extra vid behov, möjlighet till att få fasta pass finns. Under sommaren finns även möjlighet att täcka upp under ordinarie assistenters semester. Arbetet innehåller både dag, kväll, natt och helg jobb. Start: Omgående. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personlig assistent till glad man i Vallentuna
Hela Sveriges Assistans AB
Personliga assistenter

Du bidrar till att en människa får möjlighet att leva efter sin vilja, att göra det den behöver, besöka de platser den önskar och vara med de människor den tycker om. Inom Hela Sveriges Assistans har vi en hög professionell nivå och stort personligt engagemang. Vi är måna om att du i din roll som personlig assistent ska trivas och kunna arbeta under trygga förhållanden med goda villkor. Rollen som personlig assistent Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Om mig Jag är en glad och positiv man på 82 år som bor i Vallentuna. Jag tycker om att pyssla i trädgården och ibland åka på utflykter för att till exempel besöka kyrkogården. Efter en stroke behöver jag assistans och stöd i min vardag. Som assistent till mig kommer du att assistera mig i sådant som personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor samt vid utflykter. I din roll som personlig assistent ingår att: alltid ha kunden i fokus. vara uppdaterad om genomförandeplanen som kan ges muntligen av kund, alternativt finnas nedskriven på plats eller i HSA tid. ta del av de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på plats och följa dessa. dokumentera och läsa dokumentation enligt rutinen i uppdraget. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Vem är du? Du som söker tjänsten som personlig assistent hos mig är ansvarfull, tålmodig, flexibel och kan ta egna initiativ. Jag vill att du har ett gott humör och en god arbetsförmåga. Du behöver kunna motivera och stötta mig i min vardag. Meriterande är om du har körkort men det är inget krav. Det är heller inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare utan det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer. Jag ser fram emot din ansökan! Hur ser arbetstiden ut? Arbetstiderna innebär dag, kväll samt helger Vem är arbetsledare En av assistenterna i uppdraget är även arbetsledare. I det dagliga arbetet finns arbetsbeskrivningar och rutiner att följa och vad vi utöver det hittar på under dagen styr jag utifrån dagsform, önskemål och behov. Beskrivning av tjänsten Vi söker assistent med en särskild visstidsanställning så länge uppdraget varar på 70%” med startdatum 2025-09-01 Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag/digital brevlåda ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad anställning. Som personlig assistent hos Hela Sveriges Assistans AB omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och förmånlig friskvård Sista ansökningsdag 2025-07-13

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Boendestödjare till socialpsykiatriboende
Nykvarns kommun
Vårdare, boendestödjare

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Välfärd och service är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid.  Tjänsten är till en gruppbostad enligt SoL, där det bor 6 brukare i egna lägenheter med närhet till Nykvarns centrum. Där vi arbetar för att ge våra boende stöd i deras vardag och hjälpa dem att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi arbetar personcentrerat och med utgångspunkt i varje individs behov och förutsättningar. Boendestödjare till socialpsykiatriboende Arbetsuppgifter Som boendestödjare arbetar du med att stödja våra brukare i deras vardag för att de ska få ett meningsfullt och självständigt liv. Du hjälper till med att planera och genomföra individuella genomförandeplaner som utgår från varje brukares behov och mål. Detta kan innebära stöd med att sköta hemmet, laga mat, planera fritid och motivera till aktiviteter. Du kommer också att samarbeta med andra viktiga personer i brukarens nätverk, som närstående, psykiatri och vårdpersonal. Det är viktigt att du är lyhörd, flexibel och har ett intresse för att arbeta med denna målgrupp. Ett respektfullt och lågaffektivt bemötande är grundläggande i vårt arbete. Arbetet kan även innebära omvårdnadsuppgifter och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, så erfarenhet av delegering från sjuksköterska är önskvärt. Du kommer att upprätta individuella genomförandeplaner i samarbete med brukarna och biståndshandläggare. Arbetstiderna är schemalagda och kan vara dag, kväll, helg och jour. Du blir en del av ett team på fyra personer och arbetar både självständigt och i samarbete med övrig personal. Vi ser att du har god förmåga att planera och organisera ditt arbete och att du kan följa gemensamma beslut. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. För den här tjänsten så måste du ha B-körkort.  Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret Kvalifikationer Krav: Utbildning inom relevant område kopplat till målgruppen, gärna med inriktning psykiatri Intresserad av och har kunskap om metoder som MI och ESL Kunskap om psykisk ohälsa samt psykiska/neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team God kommunikativ förmåga och en respektfull inställning till de boende God datorvana samt erfarenhet av social dokumentation Körkort B Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdatum. Provanställning kan komma att tillämpas. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se/

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Fältsekreterare till Socialförvaltningen Centrum
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och stödja unga och bidra till att förbättra ungas levnadsvillkor? Vi söker nu två nya medarbetare som vill arbeta som fältsekreterare i Socialförvaltningen Centrum. Vi utökar och stärker vårt uppsökande arbete på fler arenor där vi möter unga och arbetar för att skapa en trygg och stödjande miljö. Här får du vara en del av ett kreativt team med hög kompetens och starkt engagemang, där dina idéer och initiativ blir viktiga. Det socialt uppsökande arbetet syftar till att skapa kontakter och relationer till de unga som ingår i fältarbetets målgrupp. Som fältsekreterare söker du aktivt upp unga på deras egna mötesplatser. Det kan vara i offentliga miljöer så som i centrum, bostadsområden och parker där unga samlats, men kan även vara i mer organiserade barn- och ungdomsmiljöer som skola och fritidsverksamhet. Fältsekreterare behöver finnas på arenor där unga vistas och på de tider då unga befinner sig där. Det innebär att det uppsökande arbetet sker både dag- och kvällstid, vardagar och helger. Genom att regelbundet vara i de miljöer unga är, möta och lära känna dem samt visa intresse för hur de har det, bygger du relationer till de unga på basis av respekt och tillit. Genom närvaro får du som fältsekreterare kunskap om områdets unga och deras levnadsvillkor. Det ger möjlighet att kunna identifiera sociala problemförhållanden samt finnas till hands när unga behöver en vuxenkontakt som kan möta, stötta och länka vidare för att möjliggöra ytterligare stöd från socialtjänsten eller andra hjälpinstanser. I tjänsten får du möjlighet att bedriva socialt förändringsarbete och jobba både på individ, grupp- och strukturell nivå. Du samverkar med andra viktiga aktörer, nätverk och potentiella resurser. I arbetet ingår även dokumentation, utvärdering och kunskapsproduktion. På vår enhet får du tillgång till både metodhandledning och processhandledning, och vi arbetar systematiskt med kvalitetsarbete för att utveckla och professionalisera yrkesrollen. Här finns också utrymme att tänka nytt och hitta lösningar som verkligen gör skillnad för unga i Centrum. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka hur vi bäst arbetar för att möta ungdomarnas behov. I vår enhet värderar vi samarbete högt - vi tar ansvar för varandra och arbetar tillsammans för att nå bästa möjliga resultat. Vill du bidra och göra skillnad tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Vi ser det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta uppsökande med målgruppen eller att du har motsvarande relevant erfarenhet inom området. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fältarbete och/eller som fältsekreterare. Vi ser även gärna att du har en vidareutbildning inom ungdomsarbete. Det är viktigt att du som fältsekreterare innehar förmåga att lyssna, samtala och positivt förstärka ungdomars egna förmågor till förändring och engagemang. Du har god kompetens i att ha stödjande och motiverande samtal och det är viktigt att du som person är prestigelös, initiativtagande, har reflektionsförmåga och är nyfiken då kontakten med ungdomar vilar på en frivillig grund. Rollen ställer stora krav på att du har god förmåga att samverka och samarbeta såväl internt som externt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Det är viktigt att du uppskattar ett flexibelt arbetssätt som tillåter att arbetsformen skapas efter hand. Du skall tycka om att arbeta i ungdomsmiljöer och vara trygg i nya situationer och sociala situationer generellt. Du är även stabil/trygg och hanterar komplexa situationer på ett bra sätt. Du skall även ha en förmåga att omsätta teoretiska aspekter till praktiskt arbete. Vi värnar om en jämställd arbetsgrupp samt att arbetsgruppen på bästa sätt ska återspegla och svara upp mot målgruppens behov därför ser vi gärna sökanden med olika typer av bakgrund. ÖVRIGT Intervjuer för tjänsten kommer att hållas under vecka 33. För att arbeta med barn och unga under 18 år krävs att du i samband med anställning uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska uppvisas i original, avser "arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg" (442.14) och beställs kostnadsfritt från Polisens hemsida. Handläggningstid kan vara cirka två veckor, så beställ i god tid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Chef till mottagning Barn och Unga

Chef till Mottagningsgruppen barn och unga. Placering: Solna Omfattning: Heltid Uppdragstid: 2025-08-20 – 2026-01-20 evt längre Om uppdraget Barn- och ungdomsenheten söker en erfaren och trygg chef till mottagningsgruppen. Gruppen består av 6–7 socialsekreterare och är i ett uppbyggnadsskede. Du kommer att ha personal- och arbetsmiljöansvar och förväntas arbeta nära medarbetarna med ett stödjande och vägledande ledarskap. Gruppen är ny och i behov av tydlig struktur och trygg ledning. Som chef behöver du skapa stabilitet, bygga förtroende och vägleda i det dagliga arbetet med barn och unga. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Socionom examen  Minst 5 års erfarenhet som chef inom socialt tjänsten Barn och Unga Dokumenterad erfarenhet av mottagningsarbete inom barn- och ungdomsvård. Meriterande: Erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. Kunskap i verksamhetssystemet Treserva. Egenskaper för att lyckas i rollen För att lyckas i uppdraget ser vi att du har:En socionomexamen och som har flerårig erfarenhet son Chef inom området barn och unga mottagning,Du ska vara självständig och självgående i din profession, ha god samarbetsförmåga och självklart ett respektfullt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare ska du ha god dokumentationsförmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. En trygg och stabil ledarstil.God förmåga att kommunicera tydligt och empatiskt.Styrka i att strukturera upp arbetssätt och rutiner. Hög närvaro och lyhördhet för gruppens behov. God samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. Flexibilitet och lösningsfokus i en föränderlig vardag. Arbetsplats & arbetssätt Arbetet sker på plats i Solna. Enstaka hemarbetsdagar kan vara möjliga, men ska alltid stämmas av i förväg med hänsyn till gruppens behov och arbetsbelastning.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

25 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Socionom Central Barn- och Elevhälsa Ronneby kommun
Ronneby kommun
Socialsekreterare

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga i Ronneby kommun? Är du socionom och brinner för tidiga insatser, samverkan och elevhälsa? Då är du kanske den vi söker! Centrala Barn- och Elevhälsan i Ronneby kommun är i en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter att stärka vårt arbete med Tidiga Samordnade Insatser (TSI), ett främjande och förebyggande elevhälsoarbete samt ett tydligare fokus på skolnärvaro. Nu söker vi en socionom på heltid som vill bli en del av vårt tvärprofessionella team med start 1 oktober 2025. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår att samordna kommunens TSI-grupper (Tidiga Samordnade Insatser) tillsammans med enhetschef, genomföra sociala bedömningar inför eventuellt mottagande i anpassad skola samt bidra med din kompetens i professionsnätverket för skolkuratorer. Du är också samordnare för insatserna MVP (Mentors in Violence Prevention) och MHFA (Mental Health First Aid), och arbetar med att utveckla rutiner, till exempel inom hedersrelaterade frågor. Tjänsten innefattar även ett övergripande arbete för skolfrånvarofrågor tillsammans med hela teamet. Du förväntas också kontinuerligt omvärldsbevaka för att ligga i framkant kring elevhälsofrågor.  Hos oss får du ett meningsfullt och varierat uppdrag där du gör skillnad varje dag. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har socionomexamen och gedigen erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har kunskaper om socialtjänstlagen (SoL) och en väl utvecklad förmåga till självledarskap du tar egna initiativ, driver processer framåt och har lätt för att samarbeta över professionsgränser. Vi ser att du är en social person som har lätt för att ha kontakt med olika människor du möter i din yrkesutövning. För att kunna arbeta hos oss krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret, vilket är ett lagstadgat krav. Du kan läsa mer om detta och ansöka om utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
LSS-handläggare
Sölvesborgs kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Arbete- och välfärdsnämnden - myndighet och kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team? Gillar du möten med människor och möjligheten att påverka någons liv? Som LSS-handläggare i Sölvesborgs kommun ska du informera, kartlägga resurser och behov av stöd, inhämta underlag, bedöma behov, besluta om insatser samt följa upp enligt gällande lagstiftning. Handläggningen sker enligt gällande lagstiftning (LSS och SoL) och vi använder metodstödet IBIC (Individens behov i centrum).  Hos oss får du ett stort mått av teamkänsla och arbetsglädje, kompetenta kollegor i arbetsgruppen, ett nära ledarskap och en samsyn kring vikten av att våra medborgare upplever en professionell handläggningsprocess och väl förmedlade beslut. Arbetet innebär samverkan med andra professioner samt myndigheter och du kan komma att representera verksamheten i olika grupper, både lokalt och regionalt. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskap om gällande lagstiftning, LSS och SoL. Vi ser gärna att du har god kännedom om och erfarenhet av målgruppen. Har du kunskap i verksamhetssystemet Lifecare samt har arbetat i IBIC är det meriterande.  Vi söker dig som har ett positivt synsätt och som har förmåga att se möjligheter. Du har lätt för att samarbeta med andra, kan hantera olika sorters möten med människor och är stresstålig. Du är vana att informera både enskilda personer och grupper. Du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. För arbetet krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vår förhoppning är att du ska trivas i vår arbetsgrupp.  B-körkort krävs. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent
Sunne kommun
Personliga assistenter

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning:  Sunne kommun söker Personlig assistent. Som anställd kommer du arbeta hos flertalet kunder då vi önskar främja variation i arbetet och skapa gemenskap  och arbetsglädje.  Arbetsuppgifter:   Vi arbetar utifrån genomförandeplaner och stöttar och hjälper kunderna inom många livsområden. Du kommer att hjälpa kunden i dennes vardag med exempelvis hushållssysslor, personlig omvårdnad samt följa med på aktiviteter. Arbetet innebär bland annat hjälp med förflyttningar och lyft.   Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor som kommer och stöttar dig vid tunga arbetsmoment där det ställs krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet.  Kvalifikationer:  Vi söker dig som har adekvat gymnasieutbildning. Vård och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Du har intresse och engagemang för människor med behov av särskilt stöd. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha god datavana. Du är en varm person med empati och omsorgskänsla samt en förståelse för kundens livssituation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Giltigt B-körkort är ett krav.    Villkor  Arbetet innebär dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. Sunne kommun tillämpar på dessa tjänster årsarbetstid.  Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden och anställningsbeslut kan tas innan sista ansökningsdag, så söktjänsten redan idag.  Tjänsten är tillsvidare, 100%. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025