Personlig Assistent Sökes (Karlskrona) Just nu söker vår härliga uppdragsgivare som bor ca 15 min utanför Karlskrona timvikarier med möjlighet att arbeta mer under sommaren. Är du en empatisk, engagerad och ansvarsfull person som söker ett meningsfullt och givande arbete? Är du påhittig, engagerad och kreativ? Tycker du om att bada, titta på hockey, gå på musikkonserter som det är fart och fläkt i och gillar du äventyr utifrån uppdragsgivarens förutsättningar? Har du körkort är det en merit för denna tjänst men inget krav. Vad innebär jobbet som Personlig Assistent?Som personlig assistent kommer du att stödja brukaren i vardagliga situationer, vilket kan inkludera personlig hygien, hushållssysslor, inköp, samt att följa med till aktiviteter och möten. Ditt arbete är anpassat efter brukarens behov och önskemål, med målet att främja en självständig och innehållsrik tillvaro. Kvalifikationer Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande, men inte ett krav Personliga egenskaper som att vara ödmjuk, flexibel och lyhörd är det vi letar efter God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder Fortbildning och stöd i din roll som personlig assistent. En chans att göra en verklig skillnad i någons liv. Så här ansöker du För att ansöka till tjänsten hos oss RTFL Care, skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du lämpar dig för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! RTFL Care är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och jämlikhet. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater, oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, eller sexuell läggning, att söka tjänsten.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent för ett sommarvikariat på ca 50% med start omgående t. o.m. vecka 32. Tjänsten gäller arbete hos en kvinna med assistans dygnet runt. Hon är självgående i mycket men behöver stöttning i vardagen. Hon är döv och kommunicerar med teckenspråk och skrift, vilket innebär att du behöver ha kunskaper i svenskt teckenspråk. Arbetsuppgifter I yrket som personlig assistent hjälper du en person med funktionsnedsättning att kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån dennes önskemål. Arbetsuppgifterna blir därmed varierande och består bland annat av personlig omvårdnad, tillsyn och vissa hushållssysslor. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och dygnets alla timmar. Kvalifikationer Vi söker en kvinna som har: - Kunskap i teckenspråk - Inte har pälsdjursallergi - Kunna arbeta dygnets alla timmar Du får gärna ha erfarenhet som personlig assistent, samt ha en utbildning som undersköterska men detta är inget krav. För att lyckas i rollen som personlig assistent i denna tjänst ser vi att du tar ansvar och kan arbeta självständigt. Vi tror att du har en hög serviceförmåga med brukaren i fokus. Du respekterar att du arbetar i någon annans hem, tar initiativ och har lätt till skratt. Det viktigaste för oss är att personkemin stämmer och att du har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder ett meningsfullt och varierande arbete där du kan göra skillnad och skapa en värdefull vardag för en annan människa. För dig som inte bor i kommunen finns pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet. Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Nu behöver vi dig - varmt välkommen! Villkor Sommarvikariat med start omgånde t.o.m v.32 Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekrytering sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Tjänstgöring främst nattetid,centralt läge nära Stora torget i Enköping. Jag är en 19årig tjej som precis tagit studenten och nu söker en ny personlig assistent till mitt team. Tjänsten är på cirka 50 % och arbetstiden är främst förlagd till nattpass på 10 timmar, med möjlighet till enstaka dagpass. Jag bor mitt i centrala Enköping, bara ett stenkast från Stora torget, nära till både buss och tåg. På min fritid tycker jag om att umgås med familj och vänner och plugga. Under lov och ledigheter är jag ibland i vårt sommarhus i Avesta, och det kan då förekomma arbete även där. Som assistent hos mig har du en viktig roll under nätterna. Du behöver vara vaken och uppmärksam, eftersom du ansvarar för att övervaka min andning. Jag är gående och självständig i många moment, så inga lyft ingår i arbetet. Det är ett stort plus om du är flexibel, trygg i dig själv och trivs med att jobba självständigt. Du behöver kunna vila på dagtid eftersom nätterna är vakna och långa. Körkort är meriterande men inget krav. Du bör vara rökfri och kunna kommunicera obehindrat på svenska. Inför anställning behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Använd gärna polisens e-tjänst, men tänk på att det kan ta några dagar, så var ute i god tid. Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Jag är en 16-årig kille som söker en personlig assistent som vill hänga med mig och stötta mig i min vardag. Jag gillar att spela spel, bada, fika, titta på film, ta promenader, lyssna på musik, vara i skogen, grilla, vara på stranden och cykla. Det är viktigt för mig att du delar några av dessa intressen så att vi kan ha roligt tillsammans. Du som söker: - Får gärna vara en yngre person. - Behöver ha tålamod och kunna bemöta mig på ett lågaffektivt sätt. - Har gärna kunskap om autism och kan använda dig av tecken i din kommunikation med mig. Krav: - Du måste ha körkort eftersom det inte finns några bussar i närheten. - Du får inte vara allergisk eftersom det finns djur i hemmet och på gården. Om tjänsten: Du startar på en timanställning som kan komma att övergå i en schemarad längre fram om allt känns rätt. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Urhe omsorg AB är ett boende inom socialpsykiatri beläget i Götene och vi söker nu en stödassistent för nattarbete. Arbetsuppgifterna innefattar att vara ett stöd åt brukarna nattetid genom exempelvis personlig omvårdnad, samtalsstöd, läkemedelsutdelning. Även arbetsuppgifter som hör till att sköta ett hushåll ingår. I arbetet ingår även social dokumentation. Du ska vara minst 18 år. Du ska ha ett genuint intresse av att hjälpa människor. Du ska ha omsorgserfarenhet alternativt vara utbildad undersköterska eller motsvarande. Du ska vara trygg, ansvarsfull, flexibel, självständig och ha god samarbetsförmåga. Du ska ha god förståelse av svenska i tal och skrift. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Unika DV Uppsala Unika daglig verksamhet i Uppsala ligger i en naturnära miljö i Ulleråker med närhet till kollektivtrafik och erbjuder en inspirerande och flexibel arbetsplats. Vi har 38 platser och jobbar mot personkrets 1 inom LSS 9:10. Vi jobbar med inriktningar så som kök, transport och parkarbete, kreativa och matpatull. Till hösten startar vi även en ny inriktning; loppis. Om rollen som Arbetshandledare inom Daglig verksamhet Som arbetshandledare på vår dagliga verksamhet kommer du att vara en viktig del i att skapa en meningsfull och utvecklande vardag för våra brukare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att erbjuda stöd och vägledning för deltagarna, anpassat efter deras individuella behov och förmågor. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och struktur. Arbetsuppgifterna inkluderar att stödja brukarna i deras personliga genomförandeplaner och att hitta och utforska meningsfulla aktiviteter som främjar deras utveckling och självständighet. Du kommer också att bidra till att utveckla verksamheten genom att delta i planering och uppföljning tillsammans med övriga kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. B-körkort God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande Tidigare arbetat som arbetshandledare på daglig verksamhet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet AnställningsvillkorAnställningsform: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning Tjänstgöringsgrad: Deltid Arbetstid: Dag Tillträde: September 2025, eller enligt överenskommelse Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 20250810 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: (Namn och kontaktuppgifter till rekryteringsansvarig för annonsen)
Rehabenheten MC är en egen resultatenhet som ingår i Medicincentrum (MC). Enheten tillhandahåller arbetsterapeuter, fysioterapeuter och kuratorer för klinikerna inom Medicincentrum. Vi på Rehabenheten ska erbjuda patienterna: - bästa möjliga rehabilitering och psykosocialt stöd - insatser som ger förutsättningar och stöd för patientens eget ansvar för sin hälsa Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna mer om dina förmåner hos oss på Region Östergötland. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna som kurator hos oss innebär psykosocialt arbete bestående av stödsamtal med patienter och närstående samt rådgivning och vägledning i sociala frågor. Då vi arbetar med kroniskt sjuka patienter så är arbete med acceptans centralt. Arbetet är stimulerande och kräver egna initiativ och god samarbetsförmåga. Enheten består av fem kuratorer som arbetar mot olika enheter inom MC. Om dig Du som söker har en socionomexamen och är gärna legitimerad hälso- och sjukvårds kurator. Önskvärt är erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård och andra former av socialt arbete. Även erfarenhet från reumatologiska området är meriterande. Som person är du trygg och stabil med välgrundade och tydliga värderingar som du baserar ditt agerande på. Du arbetar bra med andra, är bra på att lyssna och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Vi söker nu en kurator på 75% för vikariat till Rehabenheten med huvudsaklig placering på reumatologiska kliniken, inom öppenvård/slutenvård, på Universitetssjukhuset i Linköping. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Kurator med placeringsort i Hammarstrand! Kanske blir just du den i skolan som någon minns med värme hela livet. Som var den trygga hamnen när det stormade hemma. Kort sagt, som gjorde världen lite mer varm och begriplig. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en kurator till skolorna i Hammarstrand, Kullstaskolan och Anders-Olof skolan. Kullstaskolan är en F-3 skola med cirka 120 elever och Anders-Olof skolan en 4-9 skola med cirka 210 elever. Skolorna präglas av trygghet, arbetsglädje och ett starkt engagemang för att göra skillnad. I vårt välfungerande elevhälsoarbete samarbetar alla professioner för att säkerställa att varje elev når sin fulla potential. Därför söker vi en lagspelare som förstår styrkan i samarbete och som med sin kompetens vill bidra till att föra både skolan och teamet framåt. Vi söker dig som är arbetsglad, energisk och redo att bli en del av vårt engagerade team. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och bli en del av vår gemenskap. Vi ser fram emot att höra från dig! ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator hos oss bidrar du med din psykosociala kompetens i frågor som rör resursanvändning, organisationsutveckling och förändringsarbete. Du har en central roll i elevhälsan och ingår i skolans elevhälsoteam. Vårt psykosociala team arbetar intensivt med hälsofrämjande- och förebyggande insatser och arbetar utifrån ett årshjul. Närvarofrämjande arbete är centralt. I arbetet stödjer du skolans personal genom konsultation i sociala och psykosociala frågor och bidrar med din kompetens på såväl organisations-, grupp- som individnivå. Uppdraget innebär ett nära samarbete med rektorn, och du arbetar hälsofrämjande, förebyggande och stödjande för att skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas välmående och utveckling. Som skolkurator erbjuder du stödsamtal till enskilda elever och samarbetar med deras vårdnadshavare. Ditt uppdrag är att, med en helhetssyn, skapa förändring och utveckla goda miljöer som stärker barn och ungdomars möjligheter att nå sina mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Socionomutbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig Tjänsten kräver att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du bör även ha goda kunskaper i Officepaketet och ProReNata. För att arbeta inom skolans verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från Belastningsregistret § 22. Utdraget begär du själv på Polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Flerårig erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du är legitimerad kurator och har erfarenhet av arbete som skolkurator. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
En väg in, barn och ungdomars psykiska hälsa är en nystartad enhet inom Psykiatricentrum som skapats för att möta det ökade söktrycket inom Första linjens vård samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Verksamheten är organisatoriskt placerad inom Barn- och ungdomshälsorna i länet, men jobbar även mot specialistpsykiatrin. En väg in är ett länsgemensamt rådgivnings- och bedömningscenter. I nuläget är enheten ingången för barn och unga mellan 6–18 år, och deras föräldrar, som behöver råd och vägledning gällande psykisk hälsa. Utöver rådgivning och bedömning triagerar enheten också de patienter som är i behov av vård till rätt vårdnivå. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Då vi fortfarande är en ny verksamhet erbjuds du möjligheter att vara med och påverka den fortsatta utvecklingen av arbetet. Under hösten kommer vi bland annat påbörja ett arbete med att se över tidiga digitala föräldrastödjande insatser där En väg in kommer vara en viktig del. Vi ser också behov av att utöka samverkan med de kommunala verksamheter som ligger nära vården i uppdrag. Vi erbjuder alla nyanställda en anpassad introduktion och möjlighet att succesivt komma in i arbetet. Vi strävar efter att genom blandade kompetenser och erfarenheter i arbetsgruppen skapa en verksamhet för att på bästa sätt möta olika åldersgrupper och problem. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot och bedöma inkommande telefonsamtal för barn och ungdomar med lätt, måttlig och allvarlig psykisk ohälsa. Det innebär att ge råd och stöd, bedöma vårdbehov, triagera till rätt vårdnivå samt avgöra hur brådskande ett ärende måste hanteras. Du har samtal med föräldrar, ungdomar och andra samverkanspartners så som skola, elevhälsa och socialtjänst. Arbetet utförs genom en strukturerad bedömning med hjälp av en digitalt validerad skattning, grundlig anamnes och funktionsbedömning. Detta tillsammans med din samlade kliniska bedömning blir underlag för vilken vårdnivå som ska erbjudas. Alla bedömningar utförs via telefon. De digitala föräldrastödsinsatser som planeras kommer ske via videolänk. Du ingår i en arbetsgrupp med andra kuratorer och sjuksköterskor där ni samarbetar nära varandra med likvärdiga arbetsuppgifter. I rollen ingår också att vara med och utveckla samarbete med de verksamheter som arbetar med barn och unga både internt inom regionen samt med olika kommunala verksamheter. Arbetsplatsen är belägen centralt i Norrköping. Efter introduktion och när arbetet kan utföras självständigt tillämpar vi Region Östergötlands policy kring distansarbete. Om dig För tjänsten krävs att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Vidareutbildningar inom aktuellt kunskapsfält och/eller grundläggande psykoterapiutbildning (steg 1) är meriterande. Du har mycket god datavana och goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Vidare är det meriterande med tidigare erfarenhet av arbete med rådgivning till och bedömning av barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Du bör även ha erfarenhet av och känna dig bekväm i arbete med vårdmöten på distans. Vi ser att du har stort intresse för att arbeta med barn och ungdomar. Som person har du en öppen och positiv attityd där du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med den du talar med. Du är trygg i dig själv, i ditt yrkesutövande, arbetar självständigt och är trygg med att göra bedömningar. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är tydlig i din kommunikation och är intresserad av samverkan med andra vårdgivare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Ansökan och anställning Anställningen är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig via kontaktuppgifterna nedan! Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kunder som bor i Uppland. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer