Teknisk handläggare för spanings- och transportflygplan
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker en ny medarbetare till vår avdelning Ground Support Equipment (GSE)! Hos oss får du en varierad och meningsfull roll där du är med och gör skillnad - från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar. Du kommer ingå i ett team där vi tillsammans arbetar med tekniska utmaningar och lösningar för våra spanings- och transportflygplan, både i Sverige och internationellt. Exempel på arbetsuppgifter: * Genomföra tekniska utredningar och bidra med teknisk kompetens i olika projekt * Förbereda och stödja inköpsprocesser * Ta fram och uppdatera teknisk dokumentation * Vidareutveckla befintlig utrustning och vara delaktig i nyutveckling * Testa tekniska gränssnitt mot flygplan * Säkerställa effektiva supportlösningar till våra kunder Du blir en viktig länk i kedjan - en samordnare med många kontaktytor. Du samarbetar med kollegor inom bland annat inköp, konstruktion och kvalitet. Samtidigt är du med och erbjuder teknisk support som gör skillnad i vardagen för våra kunder. Din profil Vi söker dig som är driven, har god initiativförmåga och som har ett teknikintresse. Oavsett bakgrund behöver du ha en förmåga och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som fungerar bra att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter olika erfarenheter och perspektiv - hos oss är din nyfikenhet, problemlösningsförmåga och samarbetsvilja minst lika viktig som din tekniska kompetens. För denna roll är det viktigt att arbeta både administrativt och kommunikativt med flera olika kontaktytor. För denna tjänst tror vi det är viktigt att du har: * Teknisk utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) * Erfarenhet av att arbeta administrativt och koordinerande med olika kontaktytor * Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift * Körkort kategori B Vi ser det som meriterande om du har: * Erfarenhet av flygunderhåll * Erfarenhet från arbete med Försvarsmakten eller FMV * Viss förmåga att läsa och förstå konstruktionsunderlag Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Forskare
Uppsala Universitet
Laboratorieingenjörer

Institutionen för immunologi, genetik och patologi vid Uppsala universitet har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inriktade på bl. a cancer, genetiska och autoimmuna sjukdomar. En av de bärande tankarna vid institutionen är att stimulera translationell forskning och därmed främja en närmare samverkan mellan medicinsk forskning och sjukvården. Forskning bedrivs inom sex forskningsprogram: cancerprecisionsmedicin, cancerimmunterapi, genomik och neurobiologi, molekylära verktyg och funktionsgenomik, neuroonkologi och neurodegeneration samt vaskulärbiologi. Delar av verksamheten är även integrerad med avdelningarna för onkologi, klinisk genetik, klinisk immunologi, klinisk patologi och sjukhusfysik vid Akademiska sjukhuset. Institutionen har undervisningsuppdrag på ett antal programutbildningar, fristående kurser och internationella masterprogram inom den medicinska fakulteten och det teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Institutionen omsätter omkring 550 miljoner kronor, varav ca två tredjedelar är externa forskningsbidrag. Antalet anställda är ca 400, varav ca 100 är doktorander, och det finns totalt över 850 verksamma i arbetsstyrkan. Läs gärna mer om institutionens verksamhet här: http://www.uu.se/medarbetare/institution/immunologi-genetik-och-patologi Arbetsuppgifter: Personen kommer att arbeta självständigt inom utveckling av cancerdiagnostik och cancerläkemedel för elakartade hjärntumörer. I arbetsuppgifterna ingår utveckling av genetiska konstrukt för lentivirus och adeno-associerade virus, produktion av virus och nya genterapier på viruslab, avancerad mikroskopering och kvantifiering av fluorescenta signaler, cellodling av primära patientmaterial, utveckling och behandling av in vivo modeller, strålning och cytostatikabehandling. Personen kommer att ha ett särskilt ansvar över gruppens GMM-verksamhet för produktion av genterapier och virus. Inom arbetsuppgifter ingår att personen ska presentera resultat och forskningsdata på olika seminarier samt skrivande av vetenskapliga artiklar på engelska. Slutligen ingår även undervisning, specifikt handledning av doktorander och masterstudenter, ev. annan undervisning på masterprogram på institutionen samt administrativa uppgifter för beställningar av genetiska konstrukt och sekvenseringar i forskargruppen.  Kvalifikationskrav   Forskaren ska ha en PhD inom medicin, biomedicin, molekylär bioteknik (eller motsvarande) och ha genomgått åtminstone 2 års postdoktoral utbildning inom forskningsområdet elakartade hjärntumörer. Forskaren ska ha mångårig erfarenhet och utmärkta och dokumenterade kunskaper i neurovetenskap, om odling av olika celltyper från hjärnan, samt av in vivo modeller (där FELASA C-certifikat, eller motsvarande är ett krav). Forskaren ska ha dokumenterad praktisk erfarenhet av konstruktion och produktion av lentivirus och adeno-associerade virus samt goda kunskaper om bioinformatisk/genetisk datoranalys. Forskaren ska ha dokumenterad erfarenhet av handledning av studenter, vara särskilt bra på att arbeta i akademiska vetenskapliga team samt på att koordinera och att självständigt planera sitt arbete. Stor vikt läggs vid personens lämplighet.  Önskvärt/meriterande i övrigt Forskaren bör ha publicerat egna vetenskapliga artiklar i ämnesområdet där forskaren haft en framträdande roll, samt ha mycket goda kunskaper både av att skriva och tala engelska. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Fredrik Johansson Swartling, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 10 juli 2025, UFV-PA 2025/1732. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Systemförvaltare och administratör inom mark och fastighet
Södertälje kommun
Fastighetsförvaltare

Enheten Mark och Fastighet förvaltar kommunens markreserv och kommunalägda fastigheter; mark och byggnader. Vi driver olika typer av underhållsprojekt och handlägger många olika avtal. Vi samverkar med andra enheter både inom samhällsbyggnadskontoret dit enheten hör, inom kommunen och kommunala bolagen, i olika mark- och fastighetsrelaterade frågor samt servar medborgare med svar på olika frågor. Totalt förvaltar vi ca 900 objekt.  Vi är idag ca 10 medarbetare samt enhetschef och söker nu en systemförvaltare tillika administratör till enheten. Vi befinner oss på en konstruktiv resa där vi både bygger kultur, struktur och tydliggör vårt uppdrag - tillsammans.   Dina arbetsuppgifter I rollen som systemförvaltare och administratör kommer du att vara ansvarig för administrationen gällande faktura- och avtalshantering. Du kommer stötta verksamheten i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning. Du kommer hantera inkommande fakturor med granskning, kontering och vidarebefordran i ekonomisystemet. Enheten använder idag ett avtalshanteringssystem för att administrera arrende-, nyttjanderätts- och hyresavtal och som systemförvaltare har du till uppgift att fungera som huvudansvarig för avtalssystemet där du sköter behörigheter, användarstöd och kontakter med systemleverantör och IT samt utveckling av innehåll och användningen av systemet. Du ska bistå och samordna våra fastighetsförvaltare i hanteringen och användningen av avtalshanteringssystemet och säkerställa att avtalen följer interna processer och formkrav. Beroende på din erfarenhet och vår arbetsfördelning kan du även komma att delta i arbetet med andra typer av utrednings-, samverkans- eller processfrågor.  Systematisk dokumentation, ärendehantering och uppföljning är också viktiga och vanligt förekommande arbetsuppgifter. Vem är du? Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete med koppling till avtalshantering och ekonomi. Du är nyfiken på att lära dig mer och bidra till ordning och reda, likabehandling och hållbar förvaltning i vår kommun. Du gillar att samarbeta och är bekväm med att kommunicera med interna såväl som externa intressenter. Du är trygg i dig själv och har förmåga att anpassa din kommunikationsstil efter olika personer och situationer och bidrar till en vänlig och utvecklande arbetsmiljö. Personliga egenskaper: - Du behöver vara mycket organiserad och ha hög förmåga att arbeta strukturerat - Hög samarbetsförmåga, sätter laget före jaget, är prestigelös, lärande och delar med dig av erfarenheter/frågor - Du skapar tydlighet och gillar att tillsammans med kollegorna hitta lösningar och vägar framåt, samtidigt som du tar ansvar för och driver dina uppgifter i mål. - Du vågar fråga och be om hjälp vid behov. Krav:  - Din lägsta utbildningsnivå är gymnasial, gärna med ekonomisk inrikting  - Du har minst ett par års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter  - Du har erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter och/eller fakturahantering  - Du behärskar svenska språket obehindrat i både tal och skrift - Datorvana, kunskap inom MS Officepaketet och stor vana att hantera digital information   Meriterande:  - Erfarenhet av systemförvaltning - Erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadssektorn  - Kunskaper i ekonomisystem - Erfarenhet av avtalshantering  - Erfarenhet från offentlig verksamhet  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Arbetsplatsen finns i moderna lokaler i Södertälke stadshus nära pendeltåg och bussar.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Erfaren fastighetsförvaltare till vår kund i Karlskrona
NearYou Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker nu en affärsmässig, handlingskraftig och självgående fastighetsförvaltare till ett spännande uppdrag i Karlskrona. Är du en fastighetsförvaltare som vill vara med och utveckla framtidens bostadsområden? Vill du vara med och skapa trygga, hållbara och prisvärda bostäder åt alla? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! I den här rollen blir du en viktig del av ett erfaret team där ni tillsammans ansvarar för både tekniska och ekonomiska frågor kopplade till fastighetsbeståndet – med fokus på kvalitet och långsiktighet. Du har ett helhetsansvar för den dagliga förvaltningen, där du driver planering av både underhåll och investeringar för att säkerställa en hållbar utveckling av fastigheterna. Du arbetar proaktivt med att följa upp resultat och driftsnetto inom ramen för fastställd budget. Tjänsten omfattar även ansvar för att analysera nyckeltal, följa upp avtal med entreprenörer samt identifiera möjligheter till förbättring och innovation i samarbete med exempelvis bovärdar och hyresgäster. Du är den som har överblick över skötsel, tillsyn och utvecklingsbehov inom ditt fastighetsområde, samt följer omvärldstrender och kvalitetssäkrar driften. Arbetet är relationsnära och du har en central samverkansroll där du samarbetar med kollegor inom förvaltning och teknik, liksom med externa aktörer och hyresgäster, för att leverera service i toppklass. Du rapporterar direkt till fastighetschefen. Vi erbjuder en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag dagtid. Uppdraget pågår i ca 1 år. Du blir anställd som konsult hos oss på NearYou och uthyrd till vår kund. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en mångårig dokumenterad erfarenhet inom området och eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, antingen från högskola eller yrkeshögskola, alternativt en utbildning och yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i rollen behöver du vara organiserad och ha en hög förmåga att arbeta strukturerat. Du har lätt för att samarbeta, sätter laget före jaget och är prestigelös, lärande och generös med att dela med dig av både erfarenheter och frågor. Du trivs i en miljö där flera processer pågår samtidigt och har förmågan att hantera oförutsedda situationer utan att tappa fokus på övergripande prioriteringar som uppföljning och kostnadskontroll i ett pågående projekt. Du strävar efter tydlighet i ditt arbete och uppskattar att tillsammans med kollegor hitta lösningar och driva arbetet framåt. Samtidigt tar du ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål, och du är inte rädd för att ställa frågor eller be om hjälp när det behövs. Det är viktigt att du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift, eftersom det är en central del av det dagliga arbetet. Du har god datorvana, är bekväm med att arbeta i MS Office-paketet och van att hantera digital information. Eftersom tjänsten kan innebära resor krävs även att du har B-körkort. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson på [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 31 juli 2025. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Servicesamordnare till Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund
Alingsås kommun
Fastighetsförvaltare

I Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund (AVRF) är vi stolta över vårt samhällsviktiga uppdrag med fokus på att rädda liv och egendom samt att arbeta förebyggande i våra två medlemskommuner, Alingsås och Vårgårda. Förbundet består av en heltidsstation i Alingsås och två beredskapsstationer i Vårgårda och Sollebrunn och vi är ca 100 medarbetare. AVRF är en räddningstjänst som är och ska vara i framkant både operativt och förebyggande. Vi är nyinflyttade i en fantastiskt fin räddningsstation i Alingsås, en station som vi delar med ambulansverksamheten. Till Myndighetsavdelningen rekryterar vi nu en engagerad och strukturerad servicesamordnare som vill vara en viktig kugge i vår verksamhet. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och omväxlande miljö där du ansvarar för samordning av service, underhåll och brandskydd på våra stationer. Här ges du stora möjligheter att påverka din arbetsdag och bidra till verksamhetens fortsatta utveckling. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som servicesamordnare har du en central och samordnande funktion med fokus på att säkerställa ordning, kvalitet och kontinuitet i verksamhetens driftstöd. Du ansvarar för att planera, organisera och följa upp arbetsuppgifter med god framförhållning och struktur. Du förväntas arbeta självständigt och proaktivt i dina uppdrag. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Samordning och uppföljning av service- och underhållsarbete kopplat till fordon och fastigheter • Ansvar för det systematiska brandskyddsarbetet samt föreståndare för brandfarlig vara • Koordinering av inköp och övrig praktisk utrustning kopplad till verksamheten • Samordning av automatlarmsprocesser • Kontakt med externa leverantörer samt intern samverkan med övriga funktioner Arbetet innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Det ställer också krav på dokumentation och du behöver vara trygg med att arbeta i administrativa system. Rollen är bred och arbetsuppgifterna kan variera med kort varsel i takt med att verksamhetens behov förändras. Beroende på erfarenhet och kunskap hos den sökande kan även visst tekniskt arbete förekomma för att stötta vår drifttekniker. Tjänsten är placerad inom Myndighetsavdelningen men innebär att du kommer arbeta över hela förbundet. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för befattningen • Mycket god datorvana • Ett noggrant och strukturerat arbetssätt med god förmåga att organisera och prioritera • Erfarenhet av att driva och följa upp egna arbetsprocesser självständigt • Mycket god samarbetsförmåga och en prestigelös inställning • En kommunikativ förmåga och lätt för att anpassa dig efter mottagare och situation • Ansvarstagande, kreativt och flexibelt förhållningssätt • God stresstålighet och förmåga att upprätthålla kvalitet även under press • Körkort B Meriterande: • Kunskaper i Arbetsmiljölagen, AFS • Kunskaper / erfarenhet av processledning • Tekniska kunskaper • Körkort C  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. I Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund gillar vi olika. Vi ser mångfald som en tillgång och ett måste för att kunna möta våra medborgare där de befinner sig. Både idag och imorgon. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Automationsingenjör Saab Dynamics
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi växer och behöver bli fler! Därför söker vi nu Automationsingenjörer inom Saab Dynamics komposittillverkning i Malmslätt. Du kommer där bli en del av ett mindre team på 16 personer, men med ytterligare medarbetare som finns på de andra orterna om stöttning skulle behövas. Som Automationsingenjör inom Produktion kommer du att spela en central och inflytelserik roll i att utveckla, implementera och underhålla våra automatiserade produktionsprocesser. Du arbetar strukturerat och självständigt och kommer ha samarbete med många andra avdelningar så som kvalitet, projektledare, planering, utveckling och inköp. Vi arbetar i tvärfunktionella team där alla får bidra inom sitt kompetensområde. Ditt mål är att minimera störningar, flaskhalsar och fel i flöden och automatiserade tillverkningssystem. Du driver utvecklingen av vår digitalisering, effektivisering och flexibilitet framåt. Du föreslår förbättringar och investeringar utifrån fakta, statistik, analyser och ekonomiska förutsättningar. Du kommer även vara med vid uppstart och projektering av nya tillverkningslinor. Exempel på arbetsuppgifter, beroende på dina tidigare erfarenheter: * Design och konfiguration av automatiseringssystem * Programmering av styrsystem * Installation och integration av nya automationskomponenter * Aktivt delta i strategiska planeringsmöten och beslutsfattande för att påverka produktionsriktningen * Optimering av produktionsprocesser för att maximera effektivitet och kvalitet * Säkerställa överensstämmelse med säkerhetsstandarder * Utföra felsökning och underhåll av automatiserade system * Samarbeta med produktionspersonal för att säkerställa smidiga arbetsflöden Hos oss kommer du att få möjligheten att vara en viktig kugge i produktionen, och följa utvecklingen av våra olika produkter hela vägen från design, tillverkning, test och leverans. Du kommer ha stor självständighet att styra ditt arbete, samtidigt som du kommer få gott stöd och kunna bolla utmaningar med dina kollegor. Hos oss är det din vilja och nyfikenhet som sätter gränserna och som gör det möjligt för dig att hitta de områden och arbetsuppgifter som intresserar dig mest. Din profil Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom Automation och robotisering. Du har god insikt i och erfarenhet av produktion och automatiserade produktionsprocesser. Som person är du nyfiken, noggrann och bra på att samarbeta. Du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har: * En examen inom automation, elektronik, elektroteknik eller erfarenhet inom relaterat område * Erfarenhet av att arbeta med automatiserade produktionsprocesser * Starka programmeringsfärdigheter, inklusive kunskap om PLC-programmering * Kunskap om sensorer, robotik och andra automationskomponenter * Förmåga att analysera data och genomföra förbättringar * Utmärkta problemlösningsförmågor * Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team * Goda kunskaper i användande av TIA-portal Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Servicetekniker
Hirely AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om företaget Vi har egen utveckling och tillverkning av AC/DC- och DC/DC-omvandlare. Vår specialitet är spänningsomvandlare med hög tillförlitlighet, för användning i tuffa miljöer. Polyamp är även specialiserade inom design och tillverkning av system för minskyddsutrustning för svenska och internationella marinstridskrafter. Vi tillverkar också sensorer för att mäta elektriska fält under vatten där det finns både civila och marinmilitära applikationer. Vi är i en spännande och expansiv fas och behöver därför fylla på drivna och engagerade servicetekniker hos oss. Vårt huvudkontor finns i Sollentuna och tillverkningen i Åtvidaberg varifrån den här tjänsten utgår ifrån. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Polyamp är dina dagar varierande och innehåller ständigt nya utmaningar, men målet är tydligt - att säkerställa att de produkter som lämnar Polyamp är felfria. För dig innebär det att arbeta med testning och felsökning av Polyamps breda katalog av produkter och system. Arbetet innehåller även produktionsförberedande moment och olika typer av installationer. På sikt kan du även få driva projekt på egen hand. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där man samarbetar över gränserna – samtidigt som du får stort eget ansvar för dina uppgifter och projekt. Din profil Vi tror att du är en nyfiken, analytisk och lösningsorienterad person, som trivs när du får kombinera både din tekniska kompetens med praktiska arbete. Du har en bakgrund inom el - antingen från utbildning eller förvärvat genom arbetslivserfarenhet. Kanske arbetar du idag som industrielektriker eller inom underhåll, och vill ta nästa steg i karriären. Eller så är du elkonstruktör och söker en roll i en platt organisation där du får vara med och påverka på riktigt. Vi ser gärna att du har: Goda kunskaper i att tolka, förstå och felsöka med hjälp av elscheman och mätutrustning. Förmåga att samarbeta, kommunicera och bidra till en positiv arbetsmiljö. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skriv Varför välja Polyamp? Trygghet och stabilitet - ett väletablerat företag med långsiktig säkerhet och i en expansiv fas. Balans i livet – vi värdesätter livet utanför jobbet och erbjuder flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete när det är möjligt. Utvecklingsmöjligheter - regelbundna interna och externa utbildningar. Vi uppmuntrar egna initiativ och frihet i att växa i sin roll Ansökningsförfarande Tjänsten är en hyrrekrytering där du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Polyamp, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Observera att urvalet är på paus under sommarveckorna 27-30 och drar sedan igång igen v31, vilket gör att återkoppling kan dröja. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Bank, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.

23 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
CAD-ritare till BAE Systems Bofors
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

”Från ritbord till verklighet – här formas framtidens försvar” I Karlskoga finns en lång tradition av teknikutveckling och innovation. Här ligger BAE Systems Bofors – ett företag som utvecklar produkter med hög teknisk precision och där varje detalj räknas. Nu söker de en kollega till sin konstruktionsavdelning. En person som vill ta sina kunskaper i CAD till nästa nivå och samtidigt bidra till något större. Din framtida utmaning Att vara CAD-ritare här innebär mer än att bara arbeta framför skärmen. Det handlar om att vara en del av en större helhet – där varje linje, varje ritning och varje justering har betydelse. Arbetet kretsar kring konstruktion och utveckling av ammunition och tillhörande emballage. Det är ett område som kräver både precision och kreativitet, där lösningar inte alltid finns färdigformulerade – utan skapas i stunden, tillsammans med erfarna kollegor. Som CAD-ritare kommer du att arbeta med enklare mekaniska konstruktioner – ibland från grunden, ibland som ändringar eller förbättringar av något som redan finns. Du får följa en produkt genom hela kedjan: från idé och ritning till tillverkning och test. I nära samarbete med konstruktörer, produktion, inköp och kvalitet blir du en naturlig del av flödet som förvandlar skisser till fungerande teknik. Det här är en miljö där det finns gott om utrymme att växa. Du kommer in med dina kunskaper i CAD och får stöd att bygga vidare – både tekniskt och yrkesmässigt. Inga tidigare erfarenheter inom försvarsindustrin krävs. Det viktiga är att du har viljan att lära, modet att fråga och drivkraften att utvecklas. Här finns kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap, men som också vill höra dina idéer. Kanske har du nyligen avslutat din utbildning inom mekanisk konstruktion. Kanske har du alltid tyckt om att lösa problem och skapa strukturer i 3D. Oavsett vilket, kan detta vara platsen där din resa börjar – och där du får vara med och bygga framtiden, en ritning i taget. Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har: - En utbildning inom mekanisk konstruktion, gärna från yrkeshögskola. - Kunskap i 3D-CAD, exempelvis Solid Edge. - Grundläggande förståelse för mekanisk konstruktion. - Förmåga att arbeta strukturerat och ta ansvar för ditt arbete. - Goda kunskaper i svenska och engelska. - Erfarenhet av skärande bearbetning eller montering är meriterande. BAE Systems erbjuder BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i befattningen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  Övrigt Befattningen innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Har du frågor om befattningen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på AxÖ Consulting; 0733-832885 eller [email protected]  Placeringsort: Karlskoga. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket innebär längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733 655 Joakim Berg, Unionen, 0586-733404 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Procurement Coordinator
Hirely AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker nu en driven Procurement Coordinator som vill vara med och sätta strukturen för inköpsprocesser inom tech på en bank i Stockholm. Rollen innebär att koordinera flera avdelningar med fokus på avtal, regulatoriska krav, cybersäkerhet och riskbedömningar. Det handlar om att säkerställa att rätt personer är involverade i processen och att dokumentation hanteras korrekt. Du kommer vara navet mellan flera stakeholders och se till att inköp genomförs på ett tryggt och effektivt sätt. Dina framtida arbetsuppgifter  I rollen som Procurement Coordinator blir du central i att driva inköpsprocesser framåt. Du ansvarar för att organisera och koordinera möten, hantera dokumentation och samarbeta tätt med flera nyckelfunktioner. Koordinera inköpsprocesser för tech, inklusive legala och regulatoriska delar. Samarbeta med avdelningar som Legal, Inköp, Risk, DPO, CTO och cybersäkerhet. Upprätta kommittéer med rätt beslutsfattare beroende på inköpet. Säkerställa att dokumentation är korrekt och att riskbedömningar genomförs. Coacha och stötta stakeholders i processen. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att koordinera projekt och processer, gärna inom inköp, tech, IT eller administration. Du kanske tidigare har arbetat som koordinator, projektledare, executive assistant eller liknande, då det viktigaste i denna roll är din förmåga att organisera, hålla ihop processer och kommunicera effektivt med flera parter, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som värderas högt är din förmåga att ta initiativ, skapa struktur i komplexa sammanhang och coacha olika stakeholders genom processerna. Du är lösningsorienterad, trygg i dialog med många parter och har ett intresse av att förstå teknikens roll i affären. Övrig information  Start: Slutet av augusti eller början av september. Plats: Stockholm Omfattning: 50%, med eventuell möjlighet att det på sikt blir heltid. Anställningsform: konsultuppdrag. Säkerhetsklassning: blir du aktuell för rollen kan en bakgrundskontroll samt utdrag ur belastningsregistret genomföras. Om företaget Kunden är ett bolag med en fantastisk företagskultur där samarbete och omtanke om kollegor och kunder står i fokus. Här möts du av ett varmt klimat där alla hjälps åt. Uppdraget är spännande och viktigt för organisationens framtida processer. Genom ett gott arbete finns möjligheten att långsiktigt bli en nyckelperson i organisationen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Är du produktionsteknikern som kan förbättra vår verksamhet?
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I rollen som produktionstekniker kommer du att arbeta med support och utveckling av produktionsprocessen med fokus på produktion och utveckling samt översyn och förbättring av test-utrustningar. Bland arbetsuppgifterna ingår att: * Industrialisera nya produkter * Utveckla metoder och flöden * Bereda och stödja produktionen av befintliga produkter Du ansvarar för att produktionsavdelningen har rätt utrustning och du utarbetar produktionsunderlag såsom handbok för test och framtagning av utbildningsplan. Ständiga förbättringar och utveckling av produktionsapparaten är viktigt för oss och därför förväntas du ägna en stor del av din tid åt att identifiera, initiera och driva förbättringsprojekt. I nyutvecklingsprojekt samarbetar du med övriga produktionstekniker, produktkonstruktörer och produktionspersonal med framtagning av testförmågor som mål. Du kommer vara del av en nystartad grupp som man får vara med och forma till en sektion på flera personer. Gruppen kommer att samarbeta nära andra produktionstekniker, och tillsammans med konstruktörer/utveckling och produktionspersonal för Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab. Tjänsten är förlagd i Linköping och erbjuder arbete inom robot, missil och undervattenprodukter. I gruppen finns bred kunskap inom olika områden som kompletterar varandra och du kommer bli den pusselbit som saknas. Du erbjuds ett varierande arbete med mycket eget ansvar och får jobba i nära samarbete med kollegor i olika delar av verksamheten. Din profil Du drivs av ett brinnande intresse för produktionsteknik och av att förändra och förbättra ihop med andra. Du har god social kompetens, gillar lagarbete och har förmågan att engagera människor med varierande bakgrund i förändringsarbete. Du är uthållig, både när det gäller att sälja in en idé och i genomförandet där du alltid fullföljer till dess att samtliga mål är uppfyllda. Vi ser gärna att du har: * Relevant akademisk utbildning med inriktning mot produktionsteknik eller annan eftergymnasial utbildning kombinerad med god erfarenhet. * Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från producerande industri. * God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska. * Erfarenhet av testning av elektronik. * Kunskaper inom framtagning av testinstruktioner är meriterande. * Kunskaper inom granskning av kablage och mekaniska underlag är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025