Supplier Quality Assurance (SQA) till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen Supplier Quality Assurance (SQA) kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att: - sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. - säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande - aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser - ta fram underlag och statistik till återkommande möten som tex Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, leverantörsmöten m.fl. - aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Eftersom Siemens Energys leverantörer är en naturlig förlängning av företaget innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom Siemens Energy samt mellan Siemens Energy och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser; - Registrera - Analysera - Åtgärda - Implementera och övervaka. Din profil Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i och att det har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ingenjörer inom produktion, logistik och inköp!
Alten Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

ÄR DU EN DRIVEN OCH ENGAGERAD PERSON SOM GILLAR ATT ARBETA MED PRODUKTIONSTEKNISKA FRÅGOR, FÖRBÄTTRINGSARBETE OCH TYCKER OM ATT DRIVA PROJEKT SJÄLVSTÄNDIGT FÖR ATT UPPNÅ UPPSATTA MÅL? JUST NU SÖKER VI MEDARBETARE TILL VÅRT TEAM "MANUFACTURING ENGINEERING, LOGISTICS AND PURCHASING".   Som konsult på ALTEN har du möjlighet att arbeta med utmanande och spännande projekt hos någon av våra spännande kunder i Göteborgsregionen inom tillverkningsindustrin. Vi erbjuder dig exempelvis: Tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid. Coachande ledarskap. Möjligheten att arbeta inom diverse branscher våra kunder är verksamma inom. Personlig utbildningsbudget, för interna eller externa kuser. OM ROLLEN Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag men det kan innefatta exempelvis optimering av leveranskedjan, inköpsplanering och förvaltning, produktionsplanering och kvalitetssäkring. KRAV: Vi ser att du har en kandidat- eller masterexamen inom relevant område. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift och har minst 2 års erfarenhet inom något eller några av nedanstående områden: Produktionsindustrin. Processindustrin. Projektledning inom produktion/inköp. Logistik. Inköp. Kvalitetsarbete.   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences.I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer- från Lund i söder till Skellefteå i norr.   ALTEN har för femteåret i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, enutmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.   Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Ingenjör med erfarenhet av produktion, logistik och inköp - Stockholm
Alten Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Vi på ALTEN Stockholm söker drivna och engagerade ingenjörer inom produktion, logistik och inköp. Om du brinner för produktionstekniska frågor, förbättringsarbete och att självständigt driva projekt för att uppnå uppsatta mål, kan detta vara möjligheten för dig!   Som konsult hos ALTEN har du möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt hos några av våra mest innovativa kunder inom tillverkningsindustrin. Vi erbjuder dig: Tekniska utmaningar, utvecklingsmöjligheter och inspirerande gemenskap. Personlig utbildningsbudget för både interna och externa kurser via ALTEN Academy. Coachande ledarskap som stöttar dig i din karriärutveckling. Balans i livet med möjlighet att bidra till en hållbar framtid och delta i interna nätverk som ALTEN Sports och Women@ALTEN. OM ROLLEN Som konsult på ALTEN varierar arbetsuppgifterna beroende på uppdrag men kan innefatta: Optimering av leveranskedjan: Förbättra logistik- och inköpsprocesser för ökad effektivitet. Inköpsplanering: Ansvara för strategisk och operativ inköpsplanering samt leverantörsrelationer. Produktionsplanering: Utveckla och implementera effektiva produktionsplaner. Kvalitetssäkring: Säkerställa att produkter och processer uppfyller höga kvalitetsstandarder. Förbättringsarbete: Driva lean-initiativ och processförbättringar. Projektledning: Leda och koordinera projekt för hållbara resultat.   KRAV Vi söker dig som har: UTBILDNING: Kandidatexamen eller masterexamen inom relevant område. ERFARENHET: Minst 1–2 års erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: Produktionsindustrin Processindustrin Projektledning inom produktion eller inköp Logistik och supply chain management Inköp och leverantörsförvaltning Kvalitetsarbete och kvalitetssäkring AKTUELLA ROLLER Vi söker kandidater till roller som: Produktionsingenjör Processingenjör Automationsingenjör Produktionsingenjör – Projektledare Produktions-/Materialplanerare Projektplanerare Logistikutvecklare Operativ och strategisk inköpare Inköpskoordinator Beredare OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda i cirka 30 länder. Våra ingenjörer arbetar med komplexa och tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan för ledande företag inom branscher som fordonsindustri, försvar och säkerhet, energi, industriell utrustning, offentlig sektor och life sciences. I Sverige har vi cirka 1 300 medarbetare med kontor i 9 städer – från Lund i söder till Skellefteå i norr.   ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen – en utmärkelse som tilldelas arbetsgivare med unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.   Välkommen att läsa mer om oss på alten.se!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Teknisk projektledare till ALTEN Stockholm
Alten Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

VI SÖKER ENGAGERADE OCH DRIVNA PROJEKTLEDARE! Har du ett starkt intresse för teknik och erfarenhet av att driva och leda projekt på både operativ och strategisk nivå? Vi söker nu skickliga projektledare som vill vara en del av spännande och innovativa projekt inom flera branscher. Om du är redo för nästa utmaning och vill bidra till att forma framtidens teknik och affärsprocesser, då är detta möjligheten för dig!   VAD VI ERBJUDER Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande utvecklings- och digitaliseringsprojekt hos ledande företag inom olika branscher. Vi värdesätter din individuella utveckling och erbjuder utbildningar, tekniska utmaningar och karriärmöjligheter. Som en del av vårt team får du arbeta i en inspirerande gemenskap där vi samlar experter från olika områden. Vår ambition är att bidra till en hållbar utveckling genom innovativa projekt, samtidigt som vi erbjuder coachande ledarskap för att hjälpa dig att nå dina mål.   OM ROLLEN I rollen som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva och leda projekt, från planering och koordinering till genomförande och uppföljning. Du ansvarar för att leda tvärfunktionella team och säkerställa att projekten levereras enligt uppsatta mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med agila metoder, exempelvis SAFe, och att du har en god förståelse för produktutveckling och affärsprocesser. VEM VI SÖKER Minst fem års erfarenhet av att leda komplexa projekt inom teknik, IT eller produktutveckling. Erfarenhet av digitaliserings- och utvecklingsprojekt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Relevant högskole- eller civilingenjörsexamen. Stark ledarförmåga och vana att inspirera och driva team mot uppsatta mål. Strukturerat och strategiskt tänkande med fokus på resultat och kvalitet. MERITERANDE Certifiering inom projektledning, exempelvis PMP, PRINCE2 eller IPMA. Erfarenhet av internationella projekt och arbete med leverantörer. Erfarenhet av stora och komplexa utvecklingsprojekt, exempelvis inom försvarsindustrin eller andra reglerade verksamheter. God förståelse för säkerhet och arbetsmiljöfrågor. OM KONSULTROLLEN Som projektledare hos oss får du en dynamisk och varierad roll där du arbetar med nationella och internationella kunder. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas genom nya utmaningar och samarbeta med experter inom olika teknik- och affärsområden. Vi värdesätter dig som individ och arbetar aktivt för att stötta din karriärresa.   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences.I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer- från Lund i söder till Skellefteå i norr.   ALTEN har för femteåret i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, enutmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.   Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
RF Engineer Wanted – Shape the Future of Wireless Technology
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Are you passionate about cutting-edge radio technology and ready to take your engineering career to the next level? Join one of Sweden’s most influential tech companies and become part of a team that drives the future of global connectivity. We’re looking for a driven and solution-oriented RF Engineer who thrives in a collaborative, high-tech environment. If you enjoy working hands-on in the lab, solving complex challenges, and contributing to next-generation wireless systems, this is your opportunity. About the RoleAs an RF Engineer, you will play a central role in the development of advanced radio hardware. You will work in a highly skilled team that designs and verifies transmit-receive (TRX) circuits, converting radio signals between analog and digital. Your work will directly impact the performance and reliability of wireless communication systems used worldwide. You will engage in the full development cycle—from feasibility studies and systemization to simulation, verification, and optimization. You will collaborate with cross-functional teams and contribute to both strategic planning and hands-on lab work. We Are Looking for Someone With•A bachelor’s or master’s degree in electrical engineering •Experience as an RF Designer or newly graduated with demonstrated initiative and strong interest in RF technology •Knowledge of RF measurement technologies •Experience with RF simulation tools such as ADS, AWR, and/or HFSS •Programming skills in C# and/or Python (meritorious) •Excellent communication skills in English, both spoken and written You Will Work With•Feasibility studies and early-stage radio design •Systemization and link budget analysis •Electrical schematics and PCB layout planning (key component placement) •RF simulations and component evaluation •Verification of integrated circuits using custom test scripts •Configuration and optimization of radio products •Real-world testing and analysis of radio board behavior •Cross-functional collaboration with engineers and stakeholders •Active participation in lab activities throughout the development process You Are OfferedA dynamic and forward-thinking work environment The opportunity to work with cutting-edge radio and wireless technologies A clear path for professional growth and development A collaborative team culture where your ideas matter The chance to influence the future of 5G and beyond About Our ClientOur client is a global leader in telecommunications technology, known for its innovation in 5G, IoT, and digital infrastructure. The company invests heavily in research and development and plays a key role in shaping the future of wireless communication. The team you will join consists of approximately 40 engineers, divided into two highly collaborative groups working on different aspects of radio system design. About Framtiden ABAt Framtiden, we work with both staffing and recruitment, and our mission is to make a difference in people’s lives. We do this by helping individuals find the right job and the right colleague. We specialize in matching the right talent with the right company. Framtiden operates in seven cities across Sweden as well as in Oslo. For this position, you will initially be employed by Framtiden, with the opportunity to transition to a direct employment with the client company after an initial period. Recruitment ProcessOur recruitment process includes the following steps: •Interview with Framtiden •Reference checks •Final interview with the client company Terms•Full-time position •Location: Kista, Stockholm •Working hours: Monday–Friday, 08:00–17:00 •Initial employment through Framtiden AB with the possibility of permanent hire by the client

13 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bli en del av Varbergs framtid -som vår GIS-samordnare
Varbergs kommun
GIS- och kartingenjörer

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Brinner du för GIS och vill göra verklig skillnad? Vill du arbeta med den senaste tekniken och bidra till att forma ett smartare och mer hållbart Varberg? Då har du nu en unik möjlighet att få en viktig roll i vårt framgångsrika GIS-team med övergripande ansvar för kommunens användning av GIS och geodata.  Vad vi erbjuder dig  • Gör skillnad på riktigt: Du får en ledande och central roll i samhällsbyggnadsprocessen och fungerar som navet för kommunens breda GIS-användning.  • Utveckling i framkant: Hos oss får du arbeta med de senaste teknikerna inom GIS och geodata inklusive öppen källkod.  • En plats att växa: Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö där dina idéer värdesätts och där du ges möjlighet att utvecklas.  • Stor kunskapsbas: Med 300 års samlad erfarenhet finns det alltid någon att diskutera strategi och framtid med.  Om avdelningen för geografisk information: Vi är en del av stadsbyggnadskontoret, en förvaltning på cirka 90 medarbetare som även inbegriper lantmäteri, bygglov, kvalitet- och utveckling samt detaljplanering. Vår avdelning är navet i samhällsbyggnadsprocessen genom att vi ansvarar för kommunens geodata och webbkarttjänster. Idag är vi 22 medarbetare på avdelningen, fördelade på 12 i mät- och kartgruppen och 10 i GIS-gruppen. Nu söker vi en ny GIS-samordnare. ARBETSUPPGIFTER Dina uppgifter -varierande och utvecklande • Samordna och leda GIS-gruppens arbete. • Samverka och leda nya rollen geodatasamordnare. • Samordna kommunala utvecklingsprojekt inom GIS-området • Utveckla kommunens strategi för GIS och geodata. • Leda Geodatarådet där förvaltningar och bolag är representanter Tekniker vi använder Vi arbetar med öppna, moderna och kraftfulla tekniker, inklusive PostgreSQL/PostGIS för databashantering, Geoserver, Hajk för interaktiva webbkartor, QGIS och FME för avancerad GIS-bearbetning, analys och dataflöden, samt myCarta och AutoCAD för professionell kartproduktion. KVALIFIKATIONER Är du den vi söker? • Minst 3 års universitet- eller högskoleutbildning inom systemutveckling, IT eller GIS • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom GIS-och geodataområdet • Mycket goda kunskaper inom GIS, geodata och databashantering • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av samordning inom IT eller GIS  • Tvärvetenskaplig förståelse för tillämpad användning av geodata • Kompetens inom samhällsbyggande och geografi • Erfarenhet av de tekniker och system som vi använder • Certifiering inom IT, exempelvis IT-projektledning Dina personliga egenskaper- lika viktiga som din kompetens • Kommunikationsförmåga: Du kan kommunicera tydligt och effektivt, både muntligt och skriftligt. • Organisatoriska färdigheter: Du har förmåga att hålla saker strukturerade och välplanerade. • Ledaregenskaper: Du kan motivera andra och skapa en positiv arbetsmiljö. • Utvecklingsorienterad: Följer och bidrar i omvärldsbevakning inom GIS-området * Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Redo att ta steget? Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en organisation där du verkligen kan göra skillnad och bidra till att forma Varbergs framtid. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

13 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Thermo Fisher Scientific - Field Service Engineer
Thermo Electron Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Field Service Engineer III How will you make an impact? The Field Service Engineer for the Materials and Structural Analysis Division (MSD) of Thermo Fisher Scientific performs on-site installation, alignment and repair of sophisticated equipment and systems. Engineers validate operational quality of system equipment; advise customers in the operation and maintenance of the system; serve as company liaison with customer on administrative and technical matters for assigned projects; and conduct on-site installations of analytical instruments serving the electronics research and manufacturing industries. The Field Service Engineer will join a diverse team with skills ranging from sophisticated computer networks, precision mechanics, high voltage electronics, vacuum theory, particle beams, optics, and chemistry. A day in the life: Conduct on-site installation of electron microscopes and follow testing procedures to ensure accurate working order. Conduct on-site scheduled planned maintenance visits. Provide support for customers and other field service personnel. Cultivate and develop positive working relationships with customers, system users, and company personnel. Successfully complete technical training. Complete and submit field service reports on assigned tools. Perform preventive maintenance tasks. Work with colleagues to secure technical mentorship required for resolving systems solutions. Provide training for customers and users on system maintenance. Provide feedback to product quality teams. Provide appropriate input in writing, updating, and correcting various Thermo Fisher system documentation. Provide mentorship for various reports, including identifying and isolating deviations with the system. Act as a subject expert and resource for training. Align with application scientists to collaborate on outstanding solutions to meet our users' challenges. Travel up to 60% of the time, mainly in the Nordics and occasionally in other countries. Keys to success: Bachelor’s degree or equivalent experience in Electronics, Mechanics, Materials Science, Biology, or other relevant fields. Typically requires hands-on technical experience for installing, troubleshooting, repairing, and calibrating instruments such as SEM, TEM, FIB, or similar systems. Electron microscope experience is a plus. Experience in troubleshooting and repairing ultra-high vacuum and high voltage systems is highly desired. Excellent interpersonal skills. Consistent track record in solving high-end systems and subsystems down to component level. Able to read and interpret schematics. Accept traveling on business, sometimes on short notice. Proficient in English required, Nordic language knowledge is a plus. Valid driver's license. What we offer: Employment with a forward-thinking organization. Outstanding career and development prospects. Company pension scheme and other fringe benefits. Exciting company culture which stands for integrity, intensity, involvement, and innovation.

13 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Field Applications Engineer
Advanced Micro Devices AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

In our challenging and collaborative rotation program, you will get to use your specialized and creative skills to solve real world problems, build upon your technical knowledge, contribute to leading-edge projects, and engage with customers while gaining valuable experience across multiple disciplines. This is a full-time permanent position with a dedicated 18-month development program that features meaningful and immersive rotations within our architecture, applications, engineering, sales and tech marketing organizations. As part of the program, you will also receive technical and communication skills training, opportunities to engage with senior leaders, and a dedicated coach/mentor. We are looking for passionate, tech-savvy, and driven recent graduates or entry-level engineering professionals who want to learn and apply their technical degrees in a dynamic job. EXAMPLE ROTATION DISCIPLINES: - Systems Engineering - Applications Engineering - Computer Architecture Engineering - Technical Marketing - Technical Sales Upon successful completion of the program, the participant will be located in Kista, Sweden. PREFERRED EXPERIENCE: - Strong communication skills - Fluent English and Swedish - Natural desire to learn and deliver results - Understands the value of collaboration and teamwork - Previous work experience in a customer-facing role desired ACADEMIC CREDENTIALS: - Bachelor's (BS) or Master’s (MS) degree in Electrical Engineering or Computer Engineering - FPGA and Embedded design course work/projects LOCATION: Kista, Sweden

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Studerande Order Management Specialist till Husqvarna!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Är du student med ett intresse för logistik, administration och internationella affärsflöden? Vill du få värdefull erfarenhet av att arbeta i ett globalt sammanhang under din studietid? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som studentmedarbetare inom Order Management kommer du att arbeta i gränslandet mellan försäljning, leverantörer och interna logistikflöden. Du blir en viktig del av teamet där du, med stöd från erfarna kollegor, ansvarar för specifika uppgifter i orderhanteringsprocessen. Du kommer inte att ha ansvar för specifika marknader, men rollen innebär internationella kontakter och samarbete med flera av våra affärsenheter. Det är ett självständigt och utvecklande deltidsarbete, där du får möjlighet att bidra aktivt och växa i din yrkesroll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Självständigt driva enklare processer och se till att deadlines hålls * Fakturering och kontroll av exportrelaterade dokument * Hantering av orderdokumentation och uppföljning i våra affärssystem * Stötta det globala teamet med administration kopplad till orderflödet VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eftergymnasiala studier inom logistik eller liknande utbildning och har minst 1 år kvar av studierna - Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor - Kan jobba minst 10h/veckan - Har goda kunskaper i Officepaketet - Har god förståelse för IT-system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt: Uppdraget sträcker sig på 1 år, vilket innebär att vi söker någon som ser långsiktigt på den här tjänsten och kan tänka sig att kombinera sina studier med jobb. Vi ser gärna att du jobbar minst 10h/veckan. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Power Systems Engineering till välkänt teknikbolag!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du vara med och forma framtidens kraftsystem? Hos vår klient får du möjligheten att arbeta med innovativa lösningar och bidra till en hållbar energiomställning. OM TJÄNSTEN Som Principal Engineer kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av avancerade styrsystem för högspänningsomriktare. Du kommer att arbeta både självständigt och i ledande roll, med fokus på att leverera innovativa och effektiva lösningar. Rollen innebär samarbete med interna och externa grupper för att uppnå mål som kräver kunskap om närliggande funktioner och teknikområden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Ingenjören ska, både självständigt och i ledande roll för andra ingenjörer, utföra olika tekniska arbetsuppgifter som kräver omdöme och tillämpning av etablerade tekniska principer och metoder för att nå uppsatta mål. * Planering, design, utveckling, testning, installation och samordning av aktiviteter relaterade till högspänningssystem (HV-system) och deras huvudkomponenter. * Leda, planera, genomföra och samordna komplexa tekniska aktiviteter inom ett eller flera teknikområden. * Vara rådgivare till ledning och kunder i avancerade tekniska studier, deras möjliga användningsområden och lösningar på komplexa problem. * Samordna större tekniska uppgifter med betydande påverkan. * Proaktivt utveckla och implementera åtgärder för att förbättra verksamheten och kundnöjdheten. * Utveckla och förbättra befintliga styrsystemslösningar för olika FACTS-omriktare och anpassa dem efter projektspecifika krav på dynamisk prestanda. * Vara huvudansvarig för styrsystemets prestanda under hela projektets gång – från uppstart till driftsättning hos kund. * Genomföra simuleringar i PSCAD och RTDS för att verifiera styrsystemets dynamiska respons. * Delta i fabriks- och fältprov (FAT och SAT) där du testar styrsystemets dynamiska egenskaper. * Samarbeta tvärfunktionellt, stötta kollegor och bidra med teknisk support i hela leveransprocessen. * Stödja både anbud (tender), leveransprojekt och forskning & utveckling (FoU) genom analys av kontrollsystemens dynamiska beteende. * Skriva tekniska rapporter och presentera verifieringsresultat för kunder. * Förstå och tolka kundkrav och nätkoder genom specifikationsläsning och kundmöten. * Vara en teknisk länk mellan olika discipliner, projektledare, R&D och kunder – i en internationell kontext. * Driva lärande och kunskapsdelning inom moderna kraftsystem och styrsystem för högspänningsomriktare. VI SÖKER DIG SOM - Minst 6 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Inklusive erfarenhet av ledarskap eller chefsroller. - God förmåga att arbeta på engelska och svenska. - Civilingenjör (M.Sc.) eller doktorsexamen (Ph.D.) i elektroteknik eller motsvarande. Det är meriterande om du har - Minst 15 års erfarenhet inom elkraftsystem och styrsystem för kraftomriktare. - Djup kunskap inom reglerteknik för kraftelektronik, särskilt styrning av högspänningsomriktare. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025