Vill du vara med och utveckla logistikprocesser i ett marknadsledande bolag som står inför stora förändringar och satsningar? Då kan det här vara nästa steg för dig. Vi söker nu en Logistikutvecklare med driv, strukturerat arbetssätt och en naturlig fallenhet för att leda projekt där du får med dig människor. Om rollen Som Logistikutvecklare får du en nyckelroll i bolagets satsning på ökad effektivitet och strukturerad processutveckling. Du arbetar nära verksamheten, driver utvecklingsprojekt och fungerar som spindeln i nätet mellan logistik, IT och affärsverksamheten. Du förväntas driva processer, implementera förbättringar, dokumentera arbetsflöden och följa upp att förändringarna får genomslag i verksamheten Du kommer till exempel att: Driva och leda logistikprojekt från start till mål Utveckla och dokumentera effektiva processer och arbetsinstruktioner Initiera och följa upp förbättringar i både system och flöden Arbeta nära team inom både produktion, lager och IT Delta i större satsningar som ny automationslösning och uppstart av 3PL-verksamhet Vem är du? Vi söker dig som har ett stort intresse för logistik, processutveckling och projektledning. Här finns utrymme för både dig som är nyexaminerad med höga ambitioner och dig som redan hunnit samla några års erfarenhet. Det viktigaste är att du har ett öga för förbättring och är trygg i att driva arbetet framåt. Du är att du är strukturerad, initiativtagande och har förmågan att omsätta idéer till verklighet i en komplex organisation. Vi tror att du har: Eftergymnasial utbildning inom logistik, industriell ekonomi eller liknande Erfarenhet av att arbeta i eller driva projekt – gärna kopplat till processutveckling eller systeminföranden God förståelse för logistikflöden och systemstöd Förmåga att kommunicera tydligt och skapa samsyn i organisationen Det är meriterande om du har erfarenhet av lean-arbete, arbetat nära IT-utveckling eller har jobbat i miljöer med hög förändringstakt och flera parallella projekt. Om kunden Bolaget är en marknadsledande aktör med lång historik och god lönsamhet. Under de senaste åren har verksamheten investerat i automatisering och logistikutveckling. Nu står man inför en fas av organisatorisk omställning där logistikens roll blir ännu mer central. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till fast anställning hos kunden. Låter detta som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval kommer att ske löpande. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected].
Anställningsform: Tillsvidare, heltid, dagtid | Tillträdesdag: enligt överenskommelse | Ansök senast: 13 juli Placeringsort: Grängesberg Nu söker vi en inköpare till förrådet i Grängesberg! Reservdelsförrådet är en del av underhållsorganisationen som ansvarar för driftsäkerhetsarbetet på bryggeriets produktionsutrustning. Reservdelsförrådet ansvarar för att tillhandahålla reservdelar, skyddsutrustning och förbrukningsartiklar med fokus på hög servicegrad till våra interna kunder inom produktion och underhåll. Reservdelsförrådet ansvarar för förråden i Grängesberg och Hällefors. Arbetsbeskrivning I rollen ingår i huvudsak inköp av reservdelar mot ovan nämnda förråd, men även direktinköp till övriga avdelningar. Du kommer ha daglig kontakt med våra kunder och leverantörer och hålla artikelregistret uppdaterat i Maximo. Du kommer även vid behov delta i alla vanligt förekommande förrådsarbeten samt arbete med klädförrådet. Nedanstående är exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter: beställning av material/förnödenheter/reservdelar på anmodan av linjeorganisation och anmodan från underhållssystemet artikelvård så som upplägg och uppdateringar av artiklar i Maximo aktivt arbeta med nya och befintliga leverantörer för att skapa bäst villkor på artiklar hantering av obsoleta delar godsmottagning och lagerpåfyllnad hantering av returer och reklamationer till leverantör inventering Kravprofiloch personliga egenskaper Följande erfarenheter krävs för att lyckas i rollen Grundläggande kunskaper iOffice 365 du talar och skriver engelska obehindrat då många av våra leverantörer är utländska B-körkort Meriterande: erfarenhet från arbete i underhållssystem, vi använder Maximo erfarenhet av inköp och ellerförrådsarbete erfarenhet av produktionslinjer och dess funktion truckkort Du är lyhörd för våra kunders behov, du har lätt för att ta kontakt med människor och ger bra service och bemötande. Du har ett tekniskt intresse och förståelse för vad kunden behöver samt vet vilka krav som ställs på livsmedelssäkerhet. Du är noggrann, strukturerad och har bra sinne för ordning och reda. Stundtals kan det vara högt tempo på förrådet så det är viktigt att du kan vara flexibel och samtidigt upprätthålla god service. Det ställs höga krav på eget ansvar, men det förväntas även att du är en teamplayer som ser till avdelningens bästa. I rollen förekommer ett nära samarbete med underhållsingenjörer, underhålls- eller produktionstekniker samt projektavdelningen utöver den egna avdelningen. För mer information om tjänsten: Förrådschef; Wictoria Bång, [email protected] Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!
Befattningen erbjuder Är det dags att göra skillnad? Vill du bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Är du en person med hög drivkraft samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Då har du nu chansen att söka befattning som Handläggare logistik/lokal/inköpare på Logistikenheten i Skövde garnison. Som handläggare logistik/lokal inköpare kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Om enheten Logistikenheten i Skövde garnison har till uppgift att förse garnisonens förband med förnödenheter och samordna den tekniska tjänsten i garnisonen. Utöver detta stödjer man garnisonens förband med den materiel som behövs för grundutbildning och officersutbildning. LogE ansvarar även för Skövde garnisons samtliga krigsförbands förberedelser för mobilisering. LogE stab är en avdelning och stabsresurs inom LogE med ansvar för att leda och samordna logistikstödet i fred, kris och krig. Staben ansvarar för underlag för krigsförbandsvärdering och delar av förbandens krigsplacering. LogE stab samordnar försörjningsfunktionen och den tekniska tjänsten inom garnisonen. LogE stab består av ett tiotal medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att ingå i LogE stab och tillsammans med stabschefen och övriga handläggare planera och samordna krigsplacering, förrådställning av materiel och förnödenheter, förrådsresursplan samt spridningsplan av materiel och förnödenheter. En del av befattningen innebär att du som lokal inköpare kommer att ha ett eget lokalt funktionsansvar i syfte att säkerställa en effektiv försörjningskedja i fred, kris och krig. Fokus för den lokala inköparen är planläggning och framtagande av underlag i nära samverkan med Garnisonens krigsförband och FMLOG InkE syftande till att öka krigsförbandens beredskap via avtal. Du kommer även att stödja Mobiliseringsavdelningen med garnisonens och regementets mobiliseringplanering. Du kommer att ta fram underlag kopplat mot mobilisering av krigsförband och analysera och bereda orderverk gällande mobilisering och krigsorganisation. Befattningen kommer även innebära: • Genomföra direktupphandling enligt LOU inom tilldelat ansvarsområde • Delta i arbetet vid förberedelser och planering av av inköp opch upphandlingar inför övningar och säkerställer så att avtals- och inköpsinformation når ut inom garnisonen KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med godkända betyg med inriktning logistik, ekonomi, juridik eller annat område som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdigt. • Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska • God kunskap och erfarenhet av datorstött arbete, framförallt i Officepaketet • Körkort lägst klass *B* Personliga egenskaper Du har hög arbetskapacitet, god initiativförmåga, samt förmåga att arbeta både självständigt och som en del i ett lag. Du är positiv och har ett lösningsorienterat förhållningssätt, samt en god förmåga att driva projekt. Då tjänsten innebär kontakter både internt och externt bör du också ha förmågan att vidmakthålla och utveckla relationer. En stor del av den information som du hanterar är sekretessklassificerad vilket kräver att du har integritet och är säkerhetsmedveten. För dig är träning en naturlig del av din vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet av FM stödsystem PRIO (SAP) samt LIFT avseende materiel- och förnödenhetsprocessen • Kunskap om FM materielsystem samt förnödenheter • Aktuell och relevant erfarenhet av krigplacering inom FM • Grundläggande kunskaper av mobilisering inom FM • Erfarenhet inom offentlig förvaltning och upphandling • Genomförd värnplikt/grundläggande militär utbildning med godkänt resultat • God fysisk förmåga enligt FM FysS Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsförhållanden innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider, t ex under övningsförhållanden. Arbetsort: Skövde. Arbetet innebär en del inrikes tjänsteresor och ibland övernattning. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Stabschef LogE Stab mj Per Hurri som nås på tfnnr 010-82 650 00 (vxl). Fackliga företrädare: Försvarsförbundet Britt Dahlman, SACO Anders Johnsson och SEKO Crister Florin. Samtliga nås på tfnnr 010-82 650 00 (vxl). Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-11. Din ansökan bör innehålla CV samt personligt brev med referenser där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Certification Engineer for client in the automotive industry. As a Certification engineer you will be responsible for different areas of regulations. Planning and preparation of certification tests with International authorities, test institutes and concerned project teams. Compile technical information documents and provide certificates for components, systems and complete vehicles. You will also act as Project Manager Homologation in different Product Projects. To be successful in this position we think that you have an enthusiastic and proactive approach with excellent collaboration and communication skills. You define success in terms of the whole team and have an in-depth understanding of Homologation business. Required Skills • Experience of automotive vehicle legislations and/or certification procedures • Experience from Electrical vehicle legislations: El safety , Emission, EMC or Cyber Security is a plus • Mange complex legal interpretations • Documentation skills • Excellent communication and negotiation skills in English, both spoken and written • Driven and can work in a structured way • Fluent in English spoken and written • Travels may occur
PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Mekanikkonstruktör – Rördesign | Energisektorn | Finspång PrimeComp söker en erfaren mekanikkonstruktör med inriktning på rördesign till ett längre konsultuppdrag hos en av våra kunder inom energibranschen. Uppdraget startar 1 september 2025, är placerat på plats i Finspång och löper initialt i 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning. Om rollen Du kommer att arbeta med konstruktion av rörsystem i Siemens NX, framtagning av tillverkningsunderlag och teknisk dokumentation. Rollen kombinerar projektarbete med standardiseringsuppgifter och kräver nära samarbete med funktioner som inköp, leverantörer och säljorganisation. Exempel på arbetsuppgifter Konstruktion i NX samt framtagning av tillverkningsunderlag Teknisk dokumentation och uppdatering av ritningsunderlag Utveckling av tekniska lösningar och produktstandarder Support i installations- och leveransprojekt Leverantörskontakter, tekniska analyser och rotorsaksutredningar Följa upp konstruktionsarbete enligt tidplan Vi söker dig som har Ingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande erfarenhet Minst 3 års erfarenhet av liknande roll Mycket goda kunskaper i NX, samt erfarenhet av systemdesign/P&ID Kännedom om relevanta standarder (PED, ASME) God kommunikationsförmåga på engelska (svenska är meriterande) En strukturerad, självgående och lösningsorienterad arbetsstil Meriterande: Erfarenhet av rörstressberäkningar Övrig information Plats: Finspång (på plats hos kund) Start: 1 september 2025 Omfattning: 100%
Är du en elkonstruktör med intresse för kraftsystem och teknisk utveckling? Vi söker nu dig som vill ta dig an ett spännande uppdrag hos vår kund i Ludvika – i ett team med stark gemenskap och bred kompetens som ser fram emot att välkomna en ny kollega! Om uppdraget Hos vår kund blir du en del av en avdelning som ansvarar för designen av kontroll- och skyddssystem vid uppgraderingar av HVDC-anläggningar. Rollen är bred, men en stor del av arbetet handlar om att designa kontrollskåp bestående av datorer och kretskort för mätning, styrning och beräkning. Utöver detta kan arbetsuppgifter inkludera site-besök, teknisk support mot verkstad, framtagning av översiktsritningar, processutveckling och koordinering med andra avdelningar. I den här rollen kommer du bland annat att: Ansvara för hårdvarudesignen i våra kontroll- och skyddssystem. Designa layouter, skapa kretsscheman samt arbeta med kabelframtagning och hårdvara. Samarbeta med kunder, både internt och externt, för att säkerställa att leveranserna möter krav och standarder. Samarbeta, nätverka och utveckla arbetsmetoder tillsammans med ingenjörskollegor över projekt och discipliner. Ha möjlighet att resa internationellt och delta i uppgraderingar av HVDC-stationer runt om i världen. Ha möjlighet att planera och organisera ditt dagliga arbete i nära samarbete med projektteamet. Din profil Minst 2 års eftergymnasial utbildning inom exempelvis elektronik eller liknande Erfarenhet från liknande roll inom hårdvarudesign, alternativt bakgrund som tex. elektriker i kombination med relevant eftergymnasial utbildning och goda CAD-kunskaper. Du är noggrann, analytisk och har god samarbetsförmåga Du är kommunikativ, engagerad och nyfiken i din yrkesroll Goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav Kunskap inom hjälpkraft, kabeldimensionering och relaterade områden är meriterande Övrigt: Start: Enligt överenskommelse Plats: Ludvika Anställningsform: Du kommer att arbeta som konsult i 12 månader med ambitionen att därefter bli anställd direkt av kunden. Låter detta som en intressant möjlighet för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urvalet sker löpande.
* Vår kund Joma är ett familjeföretag grundat 1944 som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter till byggindustrin såsom byggbeslag i form av balkskor, vinkelbeslag, hålplattor, hålband och skalmursprodukter i form av murkramlor, murverksarmering och glidskikt. Därutöver riktar & kapar de tråd efter kundspecifika önskemål. All försäljning av byggbeslag och skalmursprodukter sker genom deras återförsäljare medan deras trådprodukter marknadsförs och säljs till såväl grossister som tillverkare. Joma har sitt säte och fabrik i Målskog strax utanför Gnosjö, en expansiv och företagsrik region präglad av entreprenörskap och innovationskraft. All utveckling och tillverkning sker i den 17 000 kvm stora och moderna, och till stor del helautomatiserade, fabriken mitt i Gnosjöregionen. I Målskog sker också all verktygstillverkning, vilket innebär hög driftssäkerhet och flexibilitet att snabbt kunna möta marknadens behov och krav. All konstruktion sker i tredimensionella CAD-program. Jomas CE-märkta produkter marknadsförs såväl på hemmamarknaden i Sverige som på export till övriga Europa, däribland Norden, Tyskland och Frankrike. På den svenska och nordiska marknaden är Joma sedan många år marknadsledare. Jomas målsättning är att förstärka sin position och fortsätta erbjuda sina kunder produkter av hög kvalitet och bibehålla sin höga servicegrad. Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven avdelningschef till vår kund Joma som kommer ansvara för två pressavdelningar (avdelningarna kallas för "Lilla press" och "Stora press"). Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för både "Lilla press" och "Stora press". På lilla pressavdelningen arbetar cirka 6 medarbetare med manuella maskiner, montering och packning, där specialorder och kundspecifika produkter är vanliga. Stora pressavdelningen, med cirka 12 medarbetare, fokuserar på excenterpressar och tillverkning av standardsortimentprodukter Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Produktionsplanering och arbetsfördelning * Säkerställa att produkt- och kvalitetskontroller utförs * Delta i möten såsom daglig styrning, produktionsmöten och chefsmöten * Avvikelsehantering och implementering av åtgärder * Kombination av operativt och strategiskt arbete och bistå i produktionen vid behov * Driva förbättringsarbete * På sikt ta ansvar för personalfrågor som utvecklings- och lönesamtal Vi söker dig som För att lyckas i rollen som avdelningschef behöver du ha erfarenhet av produktionsplanering, arbetsfördelning samt kunskap om tillverkning och maskiner. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid och ritningsläsning är meriterande, men inget krav. Om du inte redan har truck- eller traversutbildning, så står Joma för den utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin och gärna erfarenhet av att ställa maskiner, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du har tidigare vana av personalansvar, även om det inte behöver vara flerårig erfarenhet, och att du har en förståelse för vad det innebär att vara ledare. Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till förmånlig sjukvårdsförsäkring och förmånscykel.
* Vår kund Joma är ett familjeföretag grundat 1944 som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter till byggindustrin såsom byggbeslag i form av balkskor, vinkelbeslag, hålplattor, hålband och skalmursprodukter i form av murkramlor, murverksarmering och glidskikt. Därutöver riktar & kapar de tråd efter kundspecifika önskemål. All försäljning av byggbeslag och skalmursprodukter sker genom deras återförsäljare medan deras trådprodukter marknadsförs och säljs till såväl grossister som tillverkare. Joma har sitt säte och fabrik i Målskog strax utanför Gnosjö, en expansiv och företagsrik region präglad av entreprenörskap och innovationskraft. All utveckling och tillverkning sker i den 17 000 kvm stora och moderna, och till stor del helautomatiserade, fabriken mitt i Gnosjöregionen. I Målskog sker också all verktygstillverkning, vilket innebär hög driftssäkerhet och flexibilitet att snabbt kunna möta marknadens behov och krav. All konstruktion sker i tredimensionella CAD-program. Jomas CE-märkta produkter marknadsförs såväl på hemmamarknaden i Sverige som på export till övriga Europa, däribland Norden, Tyskland och Frankrike. På den svenska och nordiska marknaden är Joma sedan många år marknadsledare. Jomas målsättning är att förstärka sin position och fortsätta erbjuda sina kunder produkter av hög kvalitet och bibehålla sin höga servicegrad. Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven avdelningschef till vår kund Joma som kommer ansvara för två pressavdelningar (avdelningarna kallas för "Lilla press" och "Stora press"). Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för både "Lilla press" och "Stora press". På lilla pressavdelningen arbetar cirka 6 medarbetare med manuella maskiner, montering och packning, där specialorder och kundspecifika produkter är vanliga. Stora pressavdelningen, med cirka 12 medarbetare, fokuserar på excenterpressar och tillverkning av standardsortimentprodukter Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Produktionsplanering och arbetsfördelning * Säkerställa att produkt- och kvalitetskontroller utförs * Delta i möten såsom daglig styrning, produktionsmöten och chefsmöten * Avvikelsehantering och implementering av åtgärder * Kombination av operativt och strategiskt arbete och bistå i produktionen vid behov * Driva förbättringsarbete * På sikt ta ansvar för personalfrågor som utvecklings- och lönesamtal Vi söker dig som För att lyckas i rollen som avdelningschef behöver du ha erfarenhet av produktionsplanering, arbetsfördelning samt kunskap om tillverkning och maskiner. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid och ritningsläsning är meriterande, men inget krav. Om du inte redan har truck- eller traversutbildning, så står Joma för den utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin och gärna erfarenhet av att ställa maskiner, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du har tidigare vana av personalansvar, även om det inte behöver vara flerårig erfarenhet, och att du har en förståelse för vad det innebär att vara ledare. Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till förmånlig sjukvårdsförsäkring och förmånscykel.
* Vår kund Joma är ett familjeföretag grundat 1944 som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter till byggindustrin såsom byggbeslag i form av balkskor, vinkelbeslag, hålplattor, hålband och skalmursprodukter i form av murkramlor, murverksarmering och glidskikt. Därutöver riktar & kapar de tråd efter kundspecifika önskemål. All försäljning av byggbeslag och skalmursprodukter sker genom deras återförsäljare medan deras trådprodukter marknadsförs och säljs till såväl grossister som tillverkare. Joma har sitt säte och fabrik i Målskog strax utanför Gnosjö, en expansiv och företagsrik region präglad av entreprenörskap och innovationskraft. All utveckling och tillverkning sker i den 17 000 kvm stora och moderna, och till stor del helautomatiserade, fabriken mitt i Gnosjöregionen. I Målskog sker också all verktygstillverkning, vilket innebär hög driftssäkerhet och flexibilitet att snabbt kunna möta marknadens behov och krav. All konstruktion sker i tredimensionella CAD-program. Jomas CE-märkta produkter marknadsförs såväl på hemmamarknaden i Sverige som på export till övriga Europa, däribland Norden, Tyskland och Frankrike. På den svenska och nordiska marknaden är Joma sedan många år marknadsledare. Jomas målsättning är att förstärka sin position och fortsätta erbjuda sina kunder produkter av hög kvalitet och bibehålla sin höga servicegrad. Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven avdelningschef till vår kund Joma som kommer ansvara för två pressavdelningar (avdelningarna kallas för "Lilla press" och "Stora press"). Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för både "Lilla press" och "Stora press". På lilla pressavdelningen arbetar cirka 6 medarbetare med manuella maskiner, montering och packning, där specialorder och kundspecifika produkter är vanliga. Stora pressavdelningen, med cirka 12 medarbetare, fokuserar på excenterpressar och tillverkning av standardsortimentprodukter Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Produktionsplanering och arbetsfördelning * Säkerställa att produkt- och kvalitetskontroller utförs * Delta i möten såsom daglig styrning, produktionsmöten och chefsmöten * Avvikelsehantering och implementering av åtgärder * Kombination av operativt och strategiskt arbete och bistå i produktionen vid behov * Driva förbättringsarbete * På sikt ta ansvar för personalfrågor som utvecklings- och lönesamtal Vi söker dig som För att lyckas i rollen som avdelningschef behöver du ha erfarenhet av produktionsplanering, arbetsfördelning samt kunskap om tillverkning och maskiner. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid och ritningsläsning är meriterande, men inget krav. Om du inte redan har truck- eller traversutbildning, så står Joma för den utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin och gärna erfarenhet av att ställa maskiner, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du har tidigare vana av personalansvar, även om det inte behöver vara flerårig erfarenhet, och att du har en förståelse för vad det innebär att vara ledare. Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till förmånlig sjukvårdsförsäkring och förmånscykel.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll MRB (Material Review Board) är den funktion som ansvarar för att hantera, bedöma, godkänna och dokumentera åtgärder vid avvikelser i produktionen. Du blir en del av ett sammansvetsat team bestående av tio medarbetare från design, kvalitet och produktionsteknik. Tillsammans täcker vi flera ansvarsområden kopplade till produktion. Teamet samarbetar tätt och stöttar varandra i besluts och bedömningar av lämpliga åtgärder och avvikelsehantering. I rollen som MRB-ingenjör är din huvudsakliga uppgift att ge tekniskt stöd till produktionen vid produktionsrelaterade avvikelser. Det innebär att du är tillgänglig för att bistå produktionen med analyser, bedömningar och åtgärdsförslag. Du kan även komma att ansvara för verkstadsstöd i våra internationella produktionsanläggningar. Som MRB-ingenjör samarbetar du även med andra kompetensområden, såsom konstruktion, hållfasthet och kvalitet och produktionsteknik, för att säkerställa en helhetsbedömning av varje ärende. Resor kan förekomma i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra och har förmåga att skapa dig ett nätverk inom organisationen. Du besitter ett stort intresse för teknik och problemlösning på flera nivåer. God kommunikation, sammanhållning och trivsel är nyckelfaktorer för ett framgångsrikt samarbete i samtliga av våra projekt. Krav för tjänsten: * Relevant utbildningsbakgrund som ingenjör eller inom produktion. * Tidigare arbetslivserfarenhet inom installation-, skrov-, eller produktionsmiljö. * Du behärskar svenska och engelska väl, både muntligt och skriftligt. De verktyg vi primärt arbetar i är Catia V5, VPM, Teamcenter och ERP, har du erfarenhet av något av dessa system är det meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer står människorna som gör dem möjliga. Modiga pionjärer och nyfikna sinnen. Vardagshjältar och uppfinningsrika problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer