Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? Vi söker nu en Ortopedingenjör till TeamOlmeds klinik i Kalmar. Sammanlagt är vi 20 medarbetare i länet varav 14 i Kalmar som genom vårt avtal med Region Kalmar län förser regionen med ortopedteknisk vård. Vi erbjuder även fotanalyser, skor, inlägg och ortoser till den privata sektorn via vår butik. Dina arbetsuppgifter Hos oss blir du en del av ett team med erfarna specialister som vill hjälpa människor att höja livskvalitén. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att möta patienter/privatkunder och förse dem med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat med flera olika patientgrupper och förskriva hjälpmedel som skor, inlägg, ortoser samt proteser. Med hjälp av den senaste tekniken samt patenterade innovationer hjälper vi människor till ett aktivare liv. Vem vi söker Utbildad ortopedingenjör God datorvana Goda språkkunskaper i svenska Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som ortopedingenjör Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, flexibel och har lätt för att bygga relationer. Du är mån om att hjälpa andra människor, är lösningsorienterad, självgående samt har en god kreativ förmåga. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, är kundorienterad och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder även ett kliniskt utvecklingsprogram till nyutexaminerade ortopedingenjörer. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight och trevligt gäng kollegor i en verksamhet med korta beslutsvägar, där du får möjlighet att forma din egen arbetsdag. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders prövotid. Tillträde enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta klinikchef Caroline Gustafsson, 073- 06 13 886. Ansökan Klicka på ”Ansök” och följ instruktionerna. TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i åtta regioner och med cirka 320 medarbetare. Vi på TeamOlmed har som vision att vara möjliggöra ett liv utan begränsningar för våra patienter. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.
Vill du vara med och utveckla framtidens industri tillsammans med branschens skarpaste hjärnor? Då är det här du ska vara. Hos oss väntar spännande uppdrag som kittlar i magen – uppdrag som kräver nyfikenhet, skarpa hjärnor och en vilja att hitta lösningar där andra ser utmaningar. Variationen i våra projekt gör att du ständigt får utvecklas och sätta din kompetens på prov i nya sammanhang. Samtidigt får du vara med och bidra till något större. Genom vårt arbete är vi med och formar morgondagens lösningar – vi gör skillnad för människor, samhälle och framtid. Allt detta gör vi tillsammans, i team fyllda av några av branschens vassaste och mest erfarna kollegor. Här inspireras vi av varandra, delar kunskap generöst och driver utvecklingen framåt – med kvalitet, nyfikenhet och skärpa som gemensam grund. Det här blir din roll I denna nyckelroll blir du en central del av vårt konsultteam – och är med och driver digitalisering, effektivisering och utveckling av processer inom svensk industri. Du arbetar kundnära och bidrar aktivt till utvecklingen av våra tjänster och verksamhet. För dig är det självklart att kvalitet, engagemang och affärsmässighet går hand i hand – och du har en passion för att leda, både i teknik och team. Hos oss kommer du bl.a.: Leda och vidareutveckla konsultteam inom automation och OT samt coacha medarbetare i det dagliga arbetet och deras långsiktiga utveckling. Skapa och upprätthålla goda relationer med kunder, leverantörer och samarbetspartners. Säkerställa högkvalitativa leveranser och utveckla kundrelationer för ökad nöjdhet och affärsnytta. Driva strategier för digitalisering och automatisering inom processindustrin samt bidra till affärsutveckling och anbudsarbete. Agera teknisk expert och mentor inom automation, OT, processdesign och relaterade teknikområden. Så här kommer du att briljera Vi tror att du är en drivande och visionär person, som inspireras av att arbeta i gränslandet mellan teknik och affärer. Du är trygg i ditt ledarskap, bygger framgångsrika team och vågar tänka nytt. Ditt engagemang, din affärsmässighet och din förmåga att utveckla både individer och teknik gör dig till en naturlig ledare inom automation och OT. För att lyckas i rollen tror vi att: Du har relevant ingenjörsutbildning, gärna civilingenjör, eller likvärdig erfarenhet. Du har gedigen bakgrund inom automation, OT, digitalisering och processindustri – gärna i ledande eller samordnande roller. Du har flerårig erfarenhet av att leda team, driva projekt och säkerställa leverans till kund. Du har förmåga att identifiera affärsmöjligheter samt utveckla verksamhet inom teknikområdet. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du är kommunikativ, relationsskapande och har ett inkluderande ledarskap. Att vara en del av Team PV När vi får vara en del av svensk industri, från digitalisering inom traditionell tillverkning till effektivisering av energisystem och allt däremellan, ja det är då vår spetskompetens kommer till sin rätt och löser kundernas utmaningar. Tillsammans driver vi Sveriges industrier framåt och vi gör det med engagemang, ett innovativt tankesätt och ett ackumulerat know-how som är svårt att överträffa. Som en del av Plantvision Technology blir du en viktig pusselbit i vår gemensamma, ständiga strävan efter att göra skillnad. På riktigt. Priser och utmärkelser är inte allt, men visst är vi stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag (för nionde året i rad faktiskt), vilket innebär att vi är en av de bästa arbetsgivarna i Sverige. Hos oss får du något annorlunda. Vi skiljer oss från traditionella konsultbolag genom vår unika kultur, den sticker ut och genomsyrar allt vi gör. Inkluderande, stöttande och utvecklande. Vi ser dig. Du och dina kollegor är nämligen det viktigaste vi har. Våra konsulter är bolagets hjärta och utan dem vore vi ingenting. Tillsammans kan vi flytta berg. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Cecilia Jacobsson på 08 568 595 15 eller [email protected].
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Nu finns en möjlighet att börja arbeta för oss på GKN Aerospace i Trollhättan. Vi vill utöka teamet och söker nu engagerade person som vill vara med och jobba tillsammans med oss på Verktygsavdelningen. Tjänsten innebär att Du är ett nav i företagets tillverkning av verktyg och fixturer – vilket kräver ett tätt samarbete med allt i från verktygskonstruktion och projektledning till produktion och översyner. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår beredning av produkter i affärssystemet (SAP), produktions- och beläggningsplanering samt bedömning av leveranstider och kostnadsuppskattningar. Arbetsuppgifterna innefattar även bland annat uppföljning och uppdatering av produktkalkyler, deltagande i ordergenomgångar och planeringsmöten samt inköpsarbete. Du kommer även att ha en roll i företagets arbete med produktionsförbättring- och effektivisering. Rollen är bred och präglas av variationsrikedom och högt tempo, varvid krav ställs på prioriteringsförmåga och förmåga att vara strukturerad under tidspress. Uppdraget - Att vi håller och levererar enligt löften - Komma med idéer och vara med och bidra till ständiga förbättringar - Arbeta enligt våra säkerhetsföreskrifter - Arbetstid: dagtid Kvalifikationer - Högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi, eller annan relevant utbildning. Alternativt tidigare erfarenhet av kvalificerad planerings/-beredningsarbete. -Flerårig erfarenhet av produktionsteknik/-metodik. Du besitter god maskinteknisk allmänkunskap samt har erfarenhet av det. -Grundläggande språkkunskaper i engelska, tal och skrift. -Du har stor IT-vana, med kompetens i att arbeta i produktionsorienterade affärssystem. - Flytande språkkunskaper i svenska, tal och skrift Meriterande: - Tidigare kännedom om och erfarenhet i fixtur och verktygstillverkning. - Erfarenhet av SAP R3 – samt i MS Office-paketet Personliga egenskaper: Du behöver vara kommunikativ, serviceinriktad samt genom en öppen och positiv inställning bidra till att gruppen trivs. Som person är du nyfiken, ansvarstagande och engagerad - du är självgående, strukturerad och målinriktad med stark drivkraft och förmåga att se lösningar. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om tjänsten Vi söker nu sommarvikarier till Kontrollrummet, utöver sommarvikariatet kommer det att finnas chans till att hoppas in i tim-poolen både innan och efter sommaren. Denna nyckelroll som Kontrollrumstekniker har ansvaret för styrning av det operativa varuflödet samt kontinuerlig övervakning av processerna inom automation på terminalen i Eskilstuna. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Kontinuerlig övervakning och felsökning av automationen genom system som Wamas, Lighthouse och SAP Utvärdera systemstopp tillsammans med SSI Schäfer. Arbeta lösningsorienterat och effektivt för att upprätthålla automationens tillgänglighet / driftsäkerhet Eskalera och koordinera samtliga driftstopp tillsammans med SSI för att säkerställa korrekt eskalerings- och prioritetshantering Frisläppning av order, från SAP till WAMAS och säkerställa den dagliga produktionen mot avgångar. Vid behov koordinera och prioritera produktionen för att säkerställa kundlöftet Assistera avdelningar i felsökning och åtgärdshantering Logga alla större problem och arbeta kontinuerligt med att driva förbättringsarbete och minimera framtida avvikelser Kvalifikationer Förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, skrift och tal Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Trivs med att vara där det händer/arbeta verksamhetsnära Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Affärsmässig och resultatorienterad Lyhörd och inlyssnande men samtidigt stor förmåga att fatta beslut Goda kunskaper inom Officepaketet samt god datorvana. Erfarenhet Erfarenhet av att arbeta med automatisering av lagerverksamhet är starkt meriterande Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en stark egen drivkraft och initiativförmåga. Du bör ha god kommunikativ förmåga och kan fatta snabba beslut och jobba målinriktat. Du behöver trivas med att vara där det händer, arbeta i ett högt arbetstempo och arbeta verksamhetsnära samt följa arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. För rollen behöver du god dator- och systemvana såsom SAP. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vill du arbeta nära avancerad flygelektronik i en verksamhet där säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum? Vi söker nu en underhållsingenjör med inriktning mot testning av elektroniska komponenter till vår samarbetspartner inom försvarsindustrin. Om rollen Som underhållsingenjör är du ett tekniskt stöd i verkstaden. Du arbetar nära underhållstekniker, där ditt ansvar är att felsöka och analysera felkoder vid ankomstkontrollen, ge teknisk support i reparationsflödet och slutligen genomföra verifiering och certifiering av underhållsarbetet. Arbetet innebär såväl administrativa inslag såsom att läsa, analysera och skriva tekniska manualer samt att vara nära hårdvaran vid underhållsarbetet. Exempel på arbetsuppgifter: Felsökning samt analys av felkoder Utveckla testlösningar Teknisk support till underhållstekniker Verifiering och test av elektronik och hårdvara Läsa och tolka tekniska manualer Certifiering av reparationer enligt flygstandarder Din kompetens Vi tror att du har en bakgrund som högskoleingenjör inom elektronik, automation eller mekatronik. Alternativt en YH-utbildning med liknande inriktning. Du har erfarenhet från testmiljöer inom elektronik och drar dig inte för att samarbeta med andra i teamet. Du har ett kvalitetstänk och tycker om att jobba i en reglerad miljö. Har du erfarenhet av flygunderhåll är det meriterande, men inte ett krav. Vi tror att du har: God förståelse för elektronik och felsökning Intresse för hårdvara och testutrustning Erfarenhet av arbete i tekniskt flöde (ex. tillverknings- eller testmiljö) Kommunikativ förmåga – du samarbetar med tekniker och ingenjörer Grundläggande förståelse för programmering/testsystem Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Arboga Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Vårt mål är att bygga schyssta och mer spännande mötesplatser för spel. Vill du vara en av nyckelpersonerna som arbetar för att skapa världens bästa spelupplevelse i butiksmiljö? Se hit! Du kommer bli en del av produktägarteamet för våra spelområden Häst, Sport och Casino som består av 6 engagerade Product Owners. På daglig basis kommer du arbeta främst med utvecklingsteamet för Retail backend som består av 10 utvecklare, som brinner för smarta lösningar för att möta den nya generationens krav och önskemål. Som Product Owner för butikslösningar är du ansvarig för den tekniska backendutvecklingen för våra butiker, i form av det kunderna möter i fysisk butik och de verktyg som butikspersonalen arbetar i. Du arbetar nära ditt utvecklingsteam i det löpande utvecklingsarbetet och har ett nära samarbete med andra Product Owners. Du samordnar och deltar i framtagandet av produktvisionen tillsammans med verksamheten och ser till att utvecklingsteamen är involverade, informerade, engagerade och motiverade.I rollen får du: · Ansvara och vara drivande för roadmaps, mål och leveranser kopplat till vårt butikserbjudande.· Äga och prioritera backlogg – ur såväl de tekniska som de affärsmässiga perspektiven.· Identifiera, synka och leda utvecklingsinitiativ och projekt från verksamheten. Är det här du?Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga då rollen innebär många olika kontaktytor. Som person är du positiv, initiativtagande och självgående med stort eget driv och ett starkt ägarskap för dina ansvarsområden. Du är en stark beslutsfattare och har en helhetssyn för produkten, där du prioriterar mellan affärsnytta och tekniska förbättringar.Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT/systemvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning. Är du dessutom certifierad som produktägare är det ett plus. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande roll med erfarenhet av det agila arbetssättet. Erfarenheter inom B2B och tekniskt produktägarskap/projektledning är starkt meriterande. ”Vi behöver alltid ligga i framkant för att skapa marknadens bästa erbjudanden” För mig är det viktigt att du som produktägare får och tar stort ansvar för ditt team och dess produkter. Som stöd finns alltid vår tighta PO-gruppering där vi tillsammans hjälper varandra att bli bättre och prioritera rätt. Våra produkter är grunden till vår affär och vi behöver alltid ligga i framkant för att skapa marknadens bästa erbjudanden – alltid med en tät dialog till våra kunder och intressenter. Jag brinner för det goda samarbetet, täta kommunikationen och prestigelösheten i vägen fram till de bästa lösningarna. När jag inte hänger på ATG så åker jag skidor, kör mina travhästar och hittar på saker med familjen. Rekryterande chef, Björn Haglund, Manager Betting Product OwnersWe are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Vi gillar att samarbeta och uppmuntrar varandra att tänka och testa nytt. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Vi bryr oss om varandra och våra kunder och vi vill så klart också att alla tävlingshästar ska må bra. Hela vårt överskott går till hästnäringen – något som både känns och gör gott.Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och gör bakgrundskontroller för alla roller. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, beroende på roll, har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Hello Opportunity!Vi söker nu en Automationsingenjör till vår avdelning för Processautomation på Prevas. Du kommer att arbeta med spännande projekt för våra kunder i varierande branscher, både i vår egen inhouse-miljö och ibland ute hos kund. Hos oss blir du en del av ett starkt team som består av automationsingenjörer, elkonstruktörer och projektledare. Gruppen arbetar nära varandra med fokus på teknik och innovation, där du får möjlighet att följa projekten från idé till leverans. Våra projekt innebär ofta att vi utvecklar nya automationslösningar eller förbättrar befintliga system för att optimera processer och skapa mervärde för våra kunder. Hello You!Vad du har med dig: Erfarenhet: Några års erfarenhet som Automationsingenjör eller arbete inom Processautomation. Teknisk kompetens: Vana vid PLC-programmering, HMI och SCADA-system. Kunskaper i Siemens TIA Portal, WinCC, ABB eller andra relevanta verktyg är ett stort plus! Branscherfarenhet: Erfarenhet från processindustrin eller liknande områden är meriterande. Språk: Flytande svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Utbildning: En relevant teknisk utbildning på högskole- eller YH-nivå inom automation, elektroteknik eller motsvarande. Körkort: B-körkort är ett krav då resor till kund kan förekomma. Du är en person som gillar att lösa tekniska utmaningar och som trivs i en miljö där samarbete och kunskapsdelning är i fokus. Hello Team Player! För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad stor så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just dig för att få ihop livspusslet. Även om du inte känner dig helt speglad i varje jobbkrav som listas i annonsen uppmuntrar vi dig ändå att kontakta oss och ansöka! Forskning har visat att kvinnor och underrepresenterade grupper ofta bara ansöker när de känner sig 100% kvalificerade. Vi är engagerade i att skapa ett rättvist, inkluderande företag med mångfald och vi uppmuntrar starkt sökande av alla kön, åldrar, etniciteter, kulturer, förmågor, sexuell läggning och livserfarenhet att ansöka. Hello Next Step! Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Ali Akbar, [email protected], om du vill veta mer om tjänsterna eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser Prevas värdegrund Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.
Are you a recent graduate or have a few years of experience in areas such as mechanical design, mechatronics, electronics, electric motors, battery technology, testing or lab environments? We’re searching for curious, hands-on engineers with a passion for solving problems – whether in product development, testing, hardware design or system verification. Opportunities are available in areas such as embedded systems, electronics development, electric drive systems, and battery-powered products. Please note that this is an open call for upcoming positions in Jönköping through us at Nexer Tech Talent. By applying to this job, you are submitting an expression of interest, allowing us to contact you for future job opportunities. Desired qualifications: Bachelor's degree in a relevant engineering field (mechatronics, electrical engineering, software) Interest in product development, testing or electric drive systems Strong communication skills in English and Swedish We are looking for you who want to work in the Huskvarna and Jönköping area in exciting and technology-driven roles. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work in Huskvarna with our customer. You will be coached by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with our customer. Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Lema Naderi at [email protected] We are looking forward to hearing from you About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.
Technical Sales Manager This is not a typical sales job but an opportunity to make a difference by driving the adoption of an innovative system based on technology that makes a positive difference. Micvac is a technology pioneer with a focus on providing integrated equipment and packaging solutions for producing delicious ready-to-eat meals. This system based technology was invented and patented by us, and delivers superior benefits across the value chain from producers, to retailers, and consumers. We are solidly established in the Nordics (30% of the Swedish market) and already present in multiple markets across the globe. Bringing an innovative technology to the market requires an innovative approach in itself. This is not about selling a “me too” product. We are changing the way food is produced: more sustainable, more cost effective, and eliminating the bad stuff that is too often used in food production. This is why we are looking for a special profile – someone that can be a champion and ambassador of this new technology to increase the adoption and drive Micvac’s growth. What characteristics do you likely have? Engineering or science background with a solid understanding of complex systems. Are you an engineer who always felt curious and drawn to business and commercial topics? You potentially are a great fit. Extraverted personality and capability to articulate our value proposition to the widest range of audience, from C suite to the factory floor workers. Curiosity about new technologies and innovation, interest and ability to learn fast. During your onboarding we will provide a thorough training on how the technology works, who our target customers are, and what are the best approaches and the toolbox to sell to them. Ability to manage multiple sales projects simultaneously, and follow structured sales processes. To further support our internationalization, German, Spanish or French language skills is a big plus. Why join Micvac? Unique technology to sell and work with. Lean diverse and international organization of 20 people passionate about things they work with. Opportunities to grow your career along with the company’s growth. Clear ownership in driving your customer sales processes and ability to see direct impact of things you do on business growth and success. Opportunity to travel to customers around the world as a part of the sales process. Not just sitting in online meetings, but actually visiting the production facilities and hosting customer visits to our office and pilot facility. Newly bespoke facility in the Gothenburg area, where you can show our production and technology to potential customers Open communication and feedback culture. We are in this together, and open for new ideas from everyone in the company.
The opportunity You will Work in a department that has a global responsibility to ensure functionality of ERP System for HVDC today consisting of 12 professionals dedicated to maintaining and enhancing our ERP systems. Our team is committed to innovation and excellence, working collaboratively to overcome challenges and achieve our goals. This role offers the opportunity to make a significant impact on our global operations. How you’ll make an impact Ensure the smooth operation and functionality of the SAP EWM system. Collaborate with cross-functional teams to implement logistics solutions. Analyze and optimize logistics processes within the ERP system. Provide technical support and training to key-users Lead projects to enhance system capabilities and performance. Stay updated with the latest industry trends and technologies. Your background Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field, or other experience relevant for the position Minimum of 5 years of experience in SAP EWM and logistics. Strong understanding of ERP systems and their applications in logistics. Excellent problem-solving and analytical skills. Effective communication and teamwork abilities. Relevant certifications in SAP EWM or logistics are a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Tobias Hårdén, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer