Are you a System Engineer looking to join a workplace that emphasizes innovation, culture, and their employees? Do you want to work with a team of skilled consultants and have the opportunity to grow and be challenged? If so, the consultant role at Prevas might be the perfect fit for you! About Prevas Prevas is a leading consulting company specializing in product development within among other things the life science industry and development of medical devices and IVD instruments. We aim to create groundbreaking solutions that improve the quality of life for people worldwide. Our experience in life science andtech product development, with a focus on risk-based development, is also applicable to other industries aswell, where reliability and quality are key factors. About the Team & Role As a System Engineer at Prevas Uppsala, you will have a diverse consulting role, being part of a team of four Systems Engineers with different expertise. The team is self-driven and highly competent. As a System Engineer, you will be responsible for the technical leadership and execution of product development projects from concept to launch. You will work on developing and implementing processes to ensure compliance with ISO 13485 and other relevant standards and regulations. Your responsibilities will include analyzing and interpreting technical requirements, translating them into concrete technical solutions in collaboration with domain experts. At Prevas Uppsala, we collaborate with cross-functional teams to ensure that products meet user needs, quality standards, and regulatory requirements. You will be in charge of conducting risk assessments and managing the risk management process during product development. Additionally, you will be responsible for creating and maintaining technical documentation according to applicable standards and guidelines. About You We are looking for a motivated and experienced System Engineer with expertise in the development of medical technology products and comprehensive knowledge of relevant standards such as ISO13485, IEC62304, IEC60601, etc. You are a team player with excellent communication skills, contributing to successful collaborations both internally and externally. In addition to this, we would like you to have: A relevant university degree in engineering or a similar field. Experience in requirements engineering from both user and system perspectives, designing system architecture based on these requirements. Experience working with risk-driven processes, particularly in dealing with technical risks. A background that has evolved from an engineering role to a systems role, understanding the interaction between electronics, mechanics, and software. Strong technical project management skills, with the ability to handle multiple projects simultaneously and meet deadlines. Knowledge and interest in regulations and standards, and how these are applied to put products on markets in different geographic regions is a bonus. Previous experience in a regulated environment and knowledge of FDA requirements and European medical technology legislation is also considered advantageous. We look forward to receiving your application! This recruitment is managed by Ed:Za group. We do not accept applications via email, but if you have any questions, you can contact [email protected].
Nu söker vi en fiberprojektör som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Om tjänsten Som fiberprojektör är ditt huvudsakliga uppdrag att skapa och upprätthålla nöjda och lönsamma kundrelationer omkring Norrköping och Linköping. Mycket av arbetet sker från kontoret, men du kommer även att vara ute på fältet i dina projekt. Här blir du en del av ett team av dedikerade och kunniga kollegor. Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att: Ha helhetsansvar för kunduppdrag från beställning till fakturering. Planera och optimera tekniska lösningar samt dokumentation. Upphandla och samordna med underleverantörer. Skapa och granska arbetshandlingar samt ge teknisk support. Ansvara för budget, tidsplanering och resursplanering. Utföra administrativa uppgifter och ekonomiska kalkyler för offerter. Främja samarbete samt följa upp kvalitet och kostnader i projektet. Vi söker dig som har: Ett par års arbetslivserfarenhet av fiberprojektörsrollen där du fått kunskaper inom projektmetodik och projektstyrning. Kunskap inom telekomnätets uppbyggnad och fiberinfrastruktur. B-körkort. God datavana samt kunskap inom Microsoft Office. Goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av: Telias stödsystem, t.ex. Microstation, Span/SPIV. Erfarenhet av Telias nät och byggmetodik. För att trivas i rollen är du lösningsorienterad, engagerad samt har struktur och initiativförmåga. Du är noggrann, analytisk och har ett affärsmässigt tänk. Du är van att planera, strukturera och hålla tidplaner. Vidare tar du ett tydligt ägarskap för dina uppgifter och levererar kvalitet på utsatt tid. Kanske jobbar du idag som fiberprojektör och vill utvecklas samt ta dig an nya utmaningar? Då tycker vi att du ska söka den här tjänsten! Om Transtema Du kommer vara anställd på Transtema Network Services AB, som är ett helägt dotterbolag inom Transtema-koncernen. Transtema Network Services är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur i Sverige och ansvarar för installation, underhåll samt drift över hela landet. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].
Har du erfarenhet av rollen som testingenjör och är sugen på att testa på konsultlivet hos ett kompetent och härlig gäng där du får jobba med spännande uppdrag och kompetenta kollegor? Gillar du att ha en varierad vardag och möjlighet att utvecklas och nå din fulla potential? Då kan konsultlivet hos Prevas vara platsen för just dig! Om teamet och rollen Hos Prevas Uppsala kommer du ingå i ett team bestående av omkring 20 medarbetare med olika utbildningsbakgrunder, senioritet och spetskompetenser. I din roll som testingenjör hos Prevas så kommer du att få ett varierat jobb med en stabil utgångspunkt. Prevas sköter stor del av deras utvecklingsarbete i sina lokaler på Kungsgatan 62 som ligger ett stenkast ifrån Uppsala centralstation. Det finns en enkel mekanikverkstad, ett elektroniklabb och ytor för montage av prototyper i samma våningsplan som utvecklingen sker. Som testingenjör kommer du att få ansvara att leveransen av instrument/produkt lever upp till de krav som ställs. Uppgifterna är varierande och teori varvas med praktik. Det rör sig bland annat om att testa av prestanda på delsystem men även att felsöka i de fall att instrumentet/produkten är utanför specifikationerna. Inget instrument/produkt är det andra likt så det kan röra sig om att felsöka en kabelhärva på en enhet och ett flödessystem med pumpar och ventiler på ett annat. Utöver test och felsökning vid avvikelser så kan tjänsten även innehålla att vara delaktig i FAT. (Factory Acceptance Test), samt att vara delaktig i tekniska diskussioner med kunder. Utvecklingen sker både/antingen hos kund och på Prevaskontoret. Om dig Vi söker dig som trivs i konsultrollen och som inte räds för att utvecklas! Du trivs att arbeta med kunder och i projekt där du gärna tar dig an en rådgivande roll och trivs med att leda kunder till rätta beslut. Du är en team player vilket både dina Prevaskollegor och dina kunder märker av, samt är prestigelös och har fokus på att lösa saker tillsammans. Ingenjörsbakgrund inom relevant område som exempelvis maskinteknik, elektro, teknisk fysik alt. erfarenhet från liknande yrke Arbetslivserfarenhet av rollen som testingenjör där du arbetat med liknande arbetsuppgifter Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har ett starkt nätverk och kan dra in egna uppdrag. Att har arbetat med PLC-programmering ser vi även som ett stort plus. Om Prevas Prevas är ett tekniskt konsultföretag som erbjuder lösningar, tjänster och produkter till företag inom en rad olika branscher. I Uppsala arbetar Prevas primärt inom Medicinteknik och Life Science med utveckling av produkter som på ett eller annat sätt skapar samhällsnytta. Analytiska instrument inom patientvård eller forskning är ett exempel och Prevas har vana av helhetsåtaganden, vilket innebär att deras kunder kan komma med en enkel idé eller skiss så tar de det därifrån hela vägen till färdig produkt. Medicintekniska företag lägger helt enkelt sin framtid i Prevas händer och vi vill gärna att du är med och skapar den! Att vara Prevaskonsult Prevas har en stark tro på att det är viktigt att varje anställd hos de får fortsätta utvecklas. Därför sätter Prevas upp individuella mål med alla sina anställda och anpassar bland annat kunduppdrag och arbetsuppgifter därefter. Givetvis är de också kollektivavtalsanslutna och ser till att deras arbetsvillkor hålls både schyssta och trygga för sina konsulter. För Prevas är det grundläggande att du känner att du fortfarande utvecklas och att du känner att just dina behov blir tillgodosedda. Som Prevaskonsult erbjuds du utöver spännande uppdrag hos olika kunder och kompetensutveckling, även möjligheter att delta i aktiviteter såsom afterworks, fredagsfrukostar och konsultluncher på Prevas bekostnad. De ser det som värdeskapande för lagandan och för att man som Prevaskonsult ska få chansen att lära känna varandra både på och utanför arbetstid. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]
Är du elektronikingenjör med erfarenhet av analog & digital elektronikkonstruktion och vill jobba med konstruktion? Gillar du att utvecklas och arbeta nära riktigt duktiga ingenjörer? Trivs du i en föränderlig miljö där du får jobba med spännande projekt och olika kunder? Då kan konsultlivet hos Prevas vara platsen för just dig! Om Prevas Prevas är ett tekniskt konsultföretag som erbjuder lösningar, tjänster och produkter till företag inom en rad olika branscher. I Uppsala arbetar Prevas primärt inom Medicinteknik och Life Science med utveckling av produkter som på ett eller annat sätt skapar samhällsnytta. Analytiska instrument inom patientvård eller forskning är ett exempel och Prevas har vana av helhetsåtaganden, vilket innebär att deras kunder kan komma med en enkel idé eller skiss så tar de det därifrån hela vägen till färdig produkt. Medicintekniska företag lägger helt enkelt sin framtid i Prevas händer och vi vill gärna att du är med och skapar den! Om teamet och rollen Du kommer till ett team som idag består av tio personer med blandad kompetens. Man har senare tiden anställt flera juniora kollegor till teamet och behöver nu stärka upp med lite mer senioritet. I din roll som konstruktör hos Prevas så kommer du att få ett varierat jobb med en stabil utgångspunkt. Prevas sköter stor del av vårt utvecklingsarbete i sina lokaler på Kungsgatan 62 som ligger ett stenkast ifrån Uppsala centralstation. Det finns ett elektroniklabb, en enkel mekanikverkstad och ytor för montage av prototyper i samma våningsplan som de sitter och designar/konstruerar. Prevas har helt enkelt anammat utveckling ”In-House” till fullo, vilket skapar goda förutsättningar för effektiva kundprojekt och att du som elektronikkonstruktör får följa dina detaljer från ritbord till testbänk och sedermera in i produktion. Utvecklingen sker både/antingen hos kund och på Prevaskontoret. Om dig Vi letar efter dig som har en ingenjörsutbildning inom elektronik, teknisk fysik eller liknande och att du har jobbat med elektronikutveckling under flera års tid. Det är viktigt att du är bevandrad inom produktutveckling, har en god systemförståelse samt har erfarenhet av: Analog & digital elektronikkonstruktion, schemaritning & PCB Altium Designer Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom reglerad eller medicinteknisk verksamhet. Det är även meriterande om du har kunskap inom FPGA, EMC (planering, provning, optimering) samt elsäkerhet & elektrisk testning. Att vara Prevaskonsult Prevas har en stark tro på att det är viktigt att varje anställd hos de får fortsätta utvecklas. Därför sätter Prevas upp individuella mål med alla sina anställda och anpassar bland annat kunduppdrag och arbetsuppgifter därefter. Givetvis är de också kollektivavtalsanslutna och ser till att deras arbetsvillkor hålls både schyssta och trygga för sina konsulter. För Prevas är det grundläggande att du känner att du fortfarande utvecklas och att du känner att just dina behov blir tillgodosedda. Som Prevaskonsult erbjuds du utöver spännande uppdrag hos olika kunder och kompetensutveckling, även möjligheter att delta i aktiviteter såsom afterworks, fredagsfrukostar och konsultluncher på Prevas bekostnad. De ser det som värdeskapande för lagandan och för att man som Prevaskonsult ska få chansen att lära känna varandra både på och utanför arbetstid. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]
The opportunity We are looking for an R&D Project Manager to join our Technology & Solutions Development (Business R&D) organization in HVDC at Hitachi Energy in Sweden. You will have the opportunity to collaborate with a talented team of engineers and lead R&D projects focusing on the development of innovative control and protection solutions for HVDC applications. HVDC technology has been on the market for the past 60 years and is an enabler for renewable energy integration, supporting future energy transition for a sustainable future. Please find out more about our world-leading technology at www.hitachienergy.com/HVDC. You will join a global and dynamic team of 20+ R&D Project Managers mainly based in Sweden, Poland, and India. This position will be based in Ludvika or Västerås. How You Will Make an Impact Set up and execute R&D projects together with your project team in alignment with our R&D portfolio management. Develop detailed work plans, schedules, project estimates, and resource plans, perform risk analysis, and monitor the progress of plans against project milestones and budgets. Proactively work with the team to identify potential risks and uncertainties associated with the implementation of new solutions. Develop risk management plans and strategies to respond to risks as they arise. Drive requirements analysis, pre-studies, solution development, and documentation of results in the projects. As an R&D Project Manager, you will be a part of the R&D Project Management Office. As a team, we are all responsible for working on our processes, quality, learning from/helping each other, and developing individually and as a team. Your Background University degree (M.S. or Ph.D.) in electrical engineering or similar, with a strong technical background in HVDC, FACTS, substation automation. Proven experience in program or project management, particularly in HVDC control and protection deliveries, with a track record of managing complex research and development projects from inception to completion. Excellent leadership and interpersonal skills, with the ability to effectively engage and influence stakeholders at all levels of the organization. Experience with Agile and/or Waterfall project management methodologies, with the ability to adapt approaches based on project requirements and constraints. Strong analytical and problem-solving skills, with the ability to anticipate challenges and proactively implement solutions. Ability to lead geographically dispersed teams in a multi-site global environment, with fluency in English required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply for this position! Recruiting Manager, Rodrigo Borquez [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Ingrid Schjelderup [email protected].
Om tjänsten I rollen som projektledare inom konstruktion får du möjlighet att leda tekniska projekt inom befintliga konstruktioner men även ny konstruktion. Du ansvarar för att planera, koordinera och leverera tekniska lösningar i nära samarbete med både interna team och globala kunder. Med din tekniska bakgrund och erfarenhet från konstruktion, projektledning eller systemdesign, har du en central roll i företagets utveckling. Tjänsten passar dig som gillar att arbeta i mindre arbetsgrupp, som är strukturerad, tekniskt nyfiken och trivs i en internationell miljö där samarbete och kommunikation står i fokus. Ansvarsområden Leda och samordna projekt. Ansvara för projekt och dagligt arbete. Fungera som teknisk kontaktperson gentemot både interna och externa intressenter. Rapportera status och utmaningar till ledningen inom konstruktion. Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: 7-16 Om dig Du har ett stort teknikintresse och trivs i rollen som ledare. Du är självgående, driven och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och van att fatta beslut under ansvar. Kvalifikationer Ingenjörsexamen eller likvärdig erfarenhet inom elkonstruktion eller mekanisk konstruktion. Erfarenhet från en liknande roll inom konstruktion, teknik eller projektledning. Goda kunskaper i 3D-konstruktion (CREO eller liknande verktyg) samt elscheman. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, då du kommer att samarbeta med internationella kollegor och kunder. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med där det verkligen händer? Med oss på ic.energy får du chansen att vara med i ett uppdrag som är både tekniskt utmanande och samhällsviktigt – avvecklingen av kärnkraft. Tillsammans med en av våra största kunder inom energibranschen söker vi nu radiofysiker som vill ta nästa steg i karriären, och vara med och lösa konkreta utmaningar kopplade till strålsäkerhet och hållbar hantering av radioaktivt material. Vi letar efter dig som kan din radiofysik och gillar att lösa kluriga tekniska utmaningar. Detta för att jobba i uppdrag inom avveckling och kärnkraft. En spännande roll där du är nyckelspelare i att säkerställa en trygg och effektiv friklassningsprocess. Mer konkret så innebär rollen att du kommer att: Utföra radiologiska kartläggningar och analyser för att säkerställa säker hantering av radioaktivt material. Friklassa, granska och godkänna friklassningsärenden samt göra ställningstaganden för extern behandling och friklassning av material. Utveckla och implementera mätmetoder för aktivitetsbestämning av avfall. Delta i riskbedömningar och dimensionering av strålskyddsåtgärder. Samarbeta med interna och externa intressenter för att uppfylla myndighetskrav och säkerhetsstandarder. Uppdraget är inledningsvis placerat i södra Sverige Vem är du? Civilingenjörsexamen inom teknisk fysik, radiofysik, kärnfysik eller utbildad sjukshusfysiker Erfarenhet av arbete med strålsäkerhet och strålskydd Är en analytiker ut i fingerspetsarna Extra bra är det om du har erfarenhet av kärnteknisk anläggning och om nationella och internationella regelverk, men inget måste. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och smarta kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor i Skåne och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 31 maj 2025, men rekrytering kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten? Kul! Hör av dig till [email protected] Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.
At Together Tech, we develop tech solutions! We foster an inclusive and dynamic workplace and encourage our employees to combine the strong technical knowledge with the desire to push boundaries for creating a better tomorrow. Are you passionate about EMC testing and want to contribute to innovative product development? At Together Tech, we are looking for a skilled EMC Test Engineer to join our team in Jönköping. You will work with exciting long-term customer projects, ensuring that products meet industry standards. In this role, you will: Plan and perform EMC testing and troubleshooting together with development teams. Verify EMC performance and compliance at the product level. Conduct pre-compliance tests including emission and immunity tests. Analyze results, identify potential improvements, and provide recommendations. Generate test reports and communicate findings effectively. Contribute to the development of testing methods and processes. Your technical bakgrund Master's/Bachelor’s degree in electrical engineering or a related field. Extensive professional experience in EMC testing and troubleshooting. Knowledge of EMC standards and regulations. Good command of written and spoken English professionally, Swedish is a plus. Your personal characteristics Being a consultant puts extra light on having a flexible and curious mindset, a self-reliant way of working and your capability to build strong relationships with customers and colleagues, while keeping track of the target picture. You stay current with industry trends and emerging technologies and are motivated to develop together with us. Together Tech for sustainability We provide opportunities for development through a variety of assignments in different industries, whether it be client projects or in one of our exciting in-house projects. At Together Tech, you work together with other engineers who are passionate about the environment and sustainability, all with a desire to create lasting solutions using technology - or as we say: Better World Tech! Your development & our support Your development and well-being are important to us, and Together Tech offers benefits that support you and your career in the best way. We value the importance of secure employment and fixed salary, and we have a collective agreement. We prioritize your health and provide a wellness allowance of 4000 SEK per year. Moreover, we offer health check-ups, contributions to activities, and wellness discounts. We enjoy spending time together through various social activities and team-building activities suitable for everyone! From after-works and sport activities to pentathlons and corporate conferences. Our commitment is to give you great conditions to grow through various assignments and projects as well as individual development plans. We also offer courses in sustainability and other courses within the framework of your role and goals. We take pride in being recognized as one of Sweden's most attractive employers in 2024 and 2025 by Karriärföretagen! Learn more about us at www.togethertech.com. For questions regarding the position, please contact Business Unit Manager Business Unit Manager Håkan Rolin, on +46709 72 71 60.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Qualifications: You have a Electrical or Mechanical degree. You have experience working with Siemens Capital H/ Saber for 2D schematics. You have experience working with CATIA for 3D. You have experience or knowledge in electrical 3D design, electrical schematics, or electrical components. You have previous experience in automotive industry with product development. You are fluent in english. Swedish is meriting. It is meritorious if you have a C/CE driver’s license. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vi söker en tekniker till underhållsteamet i Mondelez livsmedelsfabrik. Jobbet innebär ansvar och deltagande i förebyggande och planerat underhåll för att säkerställa en produktionlinjes hållbarhet och effektivitet. I rollen ansvarar du för att skapa arbetsordrar, ha kontakt med leverantörer, skapa planerat och förebyggande underhålls scheman, koordinera mellan produktion och underhåll. Som kollega är du en god lyssnare, nyfiken, bra på att ge och ta konstruktiv feedback, en kunskapsdelare samt professionell i ditt sätt att arbeta. Tjänsten är omväxlande och ger goda möjligheter till utveckling. Mondelez mål är att säkerställa maximal driftstid för produktionslinjer genom effektivt förebyggande och planerat underhåll och minimera oplanerade stopp och produktionsförluster. De jobbar för att upprätthålla hög säkerhetsstandard och följa regler kring arbetsmiljö och maskinsäkerhet. Om anställningen Omfattningen är heltid. Arbetstid är dagtid 07:06-15:36 Tillträde och lön enligt överenskommelse. Placeringsort: Upplands Väsby Ansvarsområden Utföra underhåll och reparationer under planerade stopp med precision och effektivitet. Säkerställa att maskiner och utrustning återgår till drift i optimalt skick. Följa och förbättra underhållsrutiner enligt plan (t.ex. smörjning, justeringar, kontroll av delar). Medverka i riskbedömningar för underhåll av ny utrustning Införskaffa nya och/ eller bearbeta trasiga beståndsdelar Deltagande i provkörningar och kvalificeringar av ny utrustning Felsökning och reparationer under planerade stopp. Dokumentation av utfört arbete och rapportering av behov av ytterligare åtgärder. Samarbeta med produktionsteamet för att minimera påverkan på driften. Säkerställa att verktyg och reservdelar är tillgängliga och organiserade Koordinera externa och interna resurser vid större underhålls- och reparationsarbeten och ansvara beställning av material Arbeta enligt säkerhetsföreskrifter och följa företagets policy för arbetsmiljö. Delta i utbildningar och workshops för att hålla sig uppdaterad om nya tekniker och utrustning. Kvalifikationer Krav: Minst 2 års erfarenhet av industriellt underhåll Erfarenhet av snabb reparation och felsökning Erfarenhet av Microsoft och Officepaket Erfarenhet av tekniskt dokumentation som tekniska ritningar och scheman God kunskap om mekaniska system, hydraulik och pneumatik Praktisk erfarenhet av arbete med produktionsmaskiner Erfarenhet från automatiserade produktionsmiljöer Meriterande: Kunskap om automation och PLC-system. Dataanalys för att förutse underhållsbehov (predictive maintenance). Kompetens i digitala underhållssystem (t.ex. SAP PM). Arbeta enligt Lean Six Sigma Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer