Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Nu söker vi en resultatorienterad och engagerad fastighetsförvaltare som drivs av att skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en snabbfotad miljö där affärsmässighet, utveckling och hög kvalitet står i fokus. Som fastighetsförvaltare kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt, säkerställa nöjda kunder och leverera på våra affärsmål. Till den här rollen söker vi därför dig som har affärsförståelse, förmåga att identifiera möjligheter och som inte är rädd för att ta initiativ för att nå framgång. Vårt fastighetsbestånd i Malmö består av 2107 lägenheter. Teamet består av 20 personer. I rollen som förvaltare har du personalansvar för fastighetstekniker och vitvarutekniker. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Ansvara för förbesiktningar, underhållsbesiktningar och avflyttsbesiktningar Handla upp, beställa åtgärder samt arbeta fram investeringsbeslut Arbetsledning och formellt personalansvar för ett par fastighetstekniker Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort och tillgång till egen bil ett krav för tjänsten. Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Arbetet innebär många skiftande arbetsuppgifter, så du måste vara strukturerad och kunna prioritera vad som är viktigast. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Det är viktigt att du trivs med att möta många olika slags människor. I vårt bestånd har vi en del lokaler, har du erfarenhet eller intresse av kommersiell förvaltning är detta absolut en bonus. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Amélija Ernemyr på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Mechanical Engineer, Uppsala Are you a Mechanical Engineer with a passion for product development? Biotage is developing innovative and effective solutions and platforms for the Pharma, BioPharma, Biotech, Diagnostic and Environmental industries. Biotage’s products help our customers’ workflow in the development of new medicines and therapies as well as during analyses of samples, from biological to environmental and food samples. Our hardware team within R&D, which is responsible for developing hardware and architecture designs for our instruments and handle maintenance through the product care process, is now looking for an experienced mechanical engineer. As a Mechanical Engineer you will enhance our hardware offer by applying your expertise in product development and designing of components and mechanisms to strengthen our successful development department even further. The mechanical engineering is crucial for the development of new products from concept to production ready, and improvement of the existing products. Biotage offers a creative and global work environment with stakeholders in regional marketing, our international R&D, supply chain, the global service team and customer support. As a Mechanical Engineer, you will be part of Biotage R&D and report to the Hardware & Architecture Manager, based at Biotage Headquarters in Uppsala, Sweden. Job scope outlineKey tasks and responsibilities will be: Develop mechanical solutions for new and current Biotage products Make manufacturing documentations for the designed parts and assemblies Plan and perform technical investigations and testing for new projects, and to fix technical problems within existing products Transform technical requirements into mechanical for designing of parts Ensure that instruments meet the regulatory requirements Replace discontinued mechanical parts in existing products Document and administrate changes in our product life-cycle management system Required skills and qualities At least bachelor’s degree in mechanical engineering or similar At least 5 years of working experience as a mechanical engineer Experience with CAD and simulation, preferably in PTC Creo The person we are looking for has experience in development of: Mechanisms I.e. linear guidings, bearings, motors, pumps, sensors etc. Mechatronic systems. I.e. integrated hardware and software systems Solid designs suitable for this application Mechanical safety for end user Experience with design for manufacturing and assembly. Experience in design for different manufacturing techniques, e.g. milling, lathe, sheet metal processes, molding and extrusion. Hands-on experience in workshops and measuring instruments. Production technology Experience with the Machine Directive or IEC/EN 61010 and other mechanical standards. Desired skills and qualities To excel in this role, you should possess problem-solving skills and enjoy collaborating with others to achieve qualitative results. As a person you are driven, independent, curious and proactive. You have a quality focus and value the importance of product life-cycle management. Personal drive and commitment are highly valued. You possess a structured way of working. Fluent in English, both written and verbally. Advanced Swedish. Application Submit your application no later than the 9th of March. Attach CV and personal letter. Selections will take place on an ongoing basis throughout the application period. We’re looking forward to welcoming you as our new colleague!
Blueair, as part of Unilever, is a rapidly growing global brand with rocketlike potential. At Blueair we believe that the freedom to breathe clean air is a basic right, and we fight for that right around the world. We have built a team of thinkers, dreamers, and doers who are passionate about our impactful products. At Blueair, we strive to gain and support the next generation of innovators in the market. We are seeking to add to our entrepreneurial culture and team with an R&D Engineer. Position Description: As an R&D and Concept Engineer at Blueair you will primarily be working in the concept phase of development projects, responsible for performance and technical solutions such as airflow, motors, and filters in the project phase. You will design, perform, evaluate, and analyze ideas, prototypes, and tests within various areas (airflow design, energy consumption, CADR, noise, etc.) You are a practical engineer who can build functional models, prototypes, and test rigs. In addition, you will also work with verification of product performance and functionality of our products in various stages of projects. This role is Hybrid/Onsite and requires applicants to work from our office in central Stockholm for a minimum of two days a week. Responsibilities and Functions: Run research projects focus on air treatment technologies, evaluating and testing new technologies, developing new products, and improving current products. Concept and product development Performance system/sub-system development and optimization during concept development Performance testing Develop and design test rigs and define test equipment/facilities. Research in new technology Verification according to reference standards and internal standards. Developing and executing reliability tests and accelerated life test methods both for products and components Product Development Requirement specifications Design and system descriptions Concept design and verification Technology scouting on motor, sensor and air monitor development from suppliers and competitors Collaborate with internal stakeholders and our partners to follow the market trend and understand performance need and technology level in the market. Analyse technology and functionality of new products to influence and feed into product and technology roadmaps. Perform analysis and tests on selected air purifiers, air monitors and components. Maintain a library of analysis and tests of competitor and future solutions Highlight and recommend new concepts or solutions for consideration in our technology and product roadmaps. Must Have Qualifications: Completed engineering degree in technology or higher education/master’s in engineering. In addition, you have 3+ years of work experience. You have excellent English skills, oral and written. The following are meriting. Product development (prototyping, testing & verification etc) Experience of working with filters (vacuum cleaners, kitchen filters, HVAC etc) Working with simulation and/or practical experience of air flow system (CFD etc) LAB experience CAD knowledge Working with high volume manufacturing Working with home appliances is meriting Supplier evaluation What will set you apart: As a person you are curious and analytical, with the ability to get things done. You are comfortable with working with practical tasks and have a drive to push things forward. Furthermore, you are a problem solver with the ability to reflect on the work that is being done, as it is important to evaluate progress to advance. Excellent communication skills since you will be interacting and working with team members, project leaders, factories, and suppliers in China. About the Company: We are looking to add to our entrepreneurial culture and team. Here, employees are challenged to perform at a high level while helping the company grow and are given the opportunity to excel and grow themselves. Blueair is constantly in pursuit of opportunities that strengthen our cause to support and enhance the education and betterment of air quality for people around the world. If you consider yourself a go-getter who loves to #win, and someone who loves to have fun, then we may have the job for you. Blueair is proud to be an Equal Opportunity Employer. You will be considered for this position based upon your experience and education, without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, sexual orientation, ancestry; marital, disabled, or veteran status.
Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch Om tjänsten Du kommer ingå i Logistic Support Analysis teamet (LSA) och tillsammans med dina kollegor arbeta i nära samarbete med andra avdelningar i utveckling- och kundprojekt. Produkterna utsätts för extrema miljöer och din roll som LSA-ingenjör innebär att analysera och verifiera att produkterna möter de krav på tillförlitlighet och underhållsbarhet som kunden och produkten kräver. Du blir en en central och viktig del i produktlivscykeln där du får möjlighet att vara delaktig i hela processen från krav-och designfasen till underhållsarbete i ett utvecklingsprojekt. Du har även möjlighet att påverka och bidra till att förbättra arbetssätt. Din kompetens Ingenjörsexamen inom mekanik/produktutveckling/logistik. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en analytisk sida men även är framåt och utåtriktad där du har förmågan att ta egna initiativ där du inte är rädd för att ta kontakt och samarbeta med andra. Du tar ett eget ansvar och driver själv på ditt arbete och trivs med att vara en del av ett socialt och ödmjukt team. Har du dessutom tidigare erfarenhet från LSA/ILS-området, annan relevant teknisk arbetslivserfarenhet eller arbetat inom mekanik ser vi det som meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping/Huskvarna Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Om kunden Vår kund är en ledande aktör inom försvarsindustrin. De utvecklar högteknologiska system och lösningar som främjar säkerheten globalt. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett spektrum av projekt erbjuder de en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Om tjänsten Som Object Planner hos vår kund får du en central roll i att planera och optimera tid, kapacitet och resursbeläggning i utvecklings- och ändringsfaser. Du ansvarar för att identifiera och hantera tidskritiska moment samt bryta ner projekt i delmoment och detaljerade tidplaner. Du kommer att arbeta nära olika nyckelpersoner inom projektet, såsom projektledare, produktionstekniker och kollegor i liknande roller. Samarbetet är avgörande för att säkerställa en effektiv process från design till färdig produkt. I denna roll får du möjlighet att: Arbeta med planering och optimering genom hela flödet – från idé och design till färdig produkt. Ha koll på helheten samtidigt som du dyker ner i detaljerade tidplaner. Lösa komplexa problem och samarbeta med många olika funktioner. Det här är en spännande roll för dig som trivs med strukturerad planering, analytiskt tänkande och nära samarbete med andra! Din kompetens Vi söker dig som har: En högskoleutbildning eller YH-utbildning inom logistik eller motsvarande område. Ett par års arbetslivserfarenhet inom planering och projektledning. Förmågan att hålla koll på detaljer samtidigt som du ser helheten. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Är du en driven Mekanikkonstruktör som letar efter nästa steg i karriären? Hos WIBA Automation får du chansen att arbeta med innovativa lösningar i en familjär miljö, där dina idéer och ditt engagemang gör skillnad. Vi söker dig som vill vara en del av ett växande team och bidra till vår fortsatta framgång. Om tjänsten Vi söker nu en engagerad och tekniskt kunnig Mekanikkonstruktör som vill vara en del av vårt konstruktionsteam. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna och härliga kollegor och bidra till att utveckla kundspecifika lösningar med hjälp av SolidWorks. Placeringen är på vårt huvudkontor på Depågatan i Anderstorp, och tjänsten är en heltidstjänst med arbetstid förlagd till dagtid. Vi erbjuder flexibla arbetstider, exempelvis 7–16, för att underlätta balans mellan arbete och fritid. I rollen som Mekanikkonstruktör hos WIBA Automation kommer du att utveckla och konstruera mekaniska lösningar i CAD-verktyget SolidWorks. Du arbetar aktivt i projekt från koncept till färdig produkt och samarbetar med kollegor och kunder för att ta fram optimala automationslösningar. En del av ditt ansvar innebär att säkerställa att leveranser uppfyller högsta kvalitetsstandard och kundernas krav. Vi söker dig som Vi ser att du har en relevant utbildning, exempelvis inom CAD, maskinteknik eller en annan teknisk inriktning, samt dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom konstruktion. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, är en problemlösare med ett strukturerat och noggrant arbetssätt, och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika intressenter. Vi ser gärna att du är lokalt förankrad eller uppskattar fördelarna med att arbeta i en familjär miljö i Anderstorp. Vi erbjuder dig Hos oss får du en spännande roll i ett växande och innovativt företag. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner. Du får arbeta på en arbetsplats där dina idéer och din kompetens värdesätts, med möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi erbjuder en familjär arbetsmiljö med trevliga lokaler och en positiv stämning. Om oss och teamet WIBA Automation AB är ett innovativt företag baserat i Anderstorp som specialiserar sig på att utveckla och bygga maskiner, specialmaskiner och kundanpassade automationslösningar för industrin. Vi levererar högkvalitativa produkter till kunder i Sverige och internationellt. Sedan starten 2019 har vi vuxit till ett sammansvetsat team på sju medarbetare. Hos oss är arbetsmiljön präglad av innovation, samarbete och ett starkt fokus på kundnytta. Vi tillämpar kollektivavtal genom SINF. Rekryteringsinformation I denna rekrytering samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim där Anela Drndo är ansvarig rekryterare. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast, då urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anela på Purple Rekrytering & Interim. Anela Drndo, 073 701 94 53 eller via e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
The opportunity Join Hitachi Energy's Grid Automation and Communication business in Västerås as an R&D Electronics/SW Project Leader. Be part of a dynamic team responsible for developing cutting-edge protection and control products for power generation, transmission, and sub-transmission network applications. Our innovative products combine both hardware and software, with a strong focus on software development. You will be leading and managing the execution of complex R&D projects to meet project targets. Coordinating work of multi-location and cross-functional project teams, you will manage the project from start to closure reporting progress as well as financials to Project Steering Committee. How you’ll make an impact Lead and Inspire: Manage and lead complex software and hardware projects, coordinating multi-location and cross-functional teams. Motivate and monitor internal and external resources to achieve all tasks and milestones. Quality and Balance: Ensure product quality while balancing scope, schedule, and resources. Transparency and Communication: Manage change requests, unforeseen events, and identified risks with transparency. Ensure all opportunities are captured and acted upon. Reporting and Coordination: Create reports, chair meetings, and coordinate project status communication with the project team, steering committee, and other stakeholders. Documentation and Compliance: Ensure the completion and maintenance of all required documentation, paperwork, and records in accordance with company procedures and product development processes. Continuous Improvement: Enhance the project execution model to maximize value, minimize waste, and visualize flow. Your background Education: Master’s degree in computer science, electronic engineering, or equivalent, with proven experience in managing product development projects. Project Management Expertise: Knowledge and experience in project management tools, preferably in an agile and lean organization, including gate model. Analytical Skills: Ability to analyze complex challenges, collect data, establish facts, and draw valid conclusions. Organized and Driven: Flexible, well-organized, and a driven problem solver who takes initiative and delivers on time and according to expectations. Team Player: Experience working in international teams with excellent interpersonal skills. Proficient in English (written and spoken); Swedish is beneficial. Certification: PMP Certification is preferred for our more complex projects. Effective Communicator: Strong communication skills with proven experience in managing all project stakeholders, from team members to management. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Mats Jönsson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari +46,107- 38 13 45; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik W Nordin +46 107-38 15 12. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected]
The opportunity A R&D engineer in the field of Winding technology leads activities to improve winding performance, winding manufacturing methods while challenging the old routines to further developing a new better suited concept for future and current transformers. The role will work in close cooperation with experts in different transformer technology field as well as with transformer design and manufacturing specialists. Working in R&D will give you the possibilities to use your creativity to solve a wide spectrum of challenges. You will have exciting and varied work in front of you where you will get a broad network internally and externally. Work with both the local factory and the global organization within Transformers and have career development opportunities as a Specialist or as a Project Manager. How you´ll make an impact Creating conceptual designs of Transformer winding to meet specified requirements (functional, technical, quality, etc…) Ability to create detailed design and 3D modeling as well as running mechanical verifications using simulation tools; Running Design for Excellence practices (DFA, DFM, FMEA, etc…) Preparing reports and related documents in accordance with internal and external requirements; Technical standards: Ensure that winding-related processes and calculation methods are state of the art. Work with programmers to implement and test new methods in the design software. Technical support: Support the design, manufacturing, quality and supply chain organizations with technical expertise to ensure that technical requirements are fulfilled. Technical leadership and knowledge sharing: Coach and provide support and technical advice to colleagues on core-related topics. Maintain a network of engineering professionals to share best practices across different disciplines and locations. Your background Master’s or Bachelor’s degree combined with work-life experience in Mechanical Engineering or equivalent. 3+ Years of experience in Design & Engineering. Domain expertise in Power transformers is a plus. Fundamental knowledge of using different materials and manufacturing methods. Understanding of electrical, magnetic and thermal phenomena. Advanced knowledge of 3D CAD software Creo/ProE. Fluent command of English, both written and spoken. Willingness to learn and try new things without fear of failure. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase. Various trainings and education supporting employee development. Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden. Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Leonardo Ramalho-Souza, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 3152; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387048. All other questions can be directed to Lead Recruiter Gustaf Hedström, [email protected].
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är exakt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB strävar vi efter att förverkliga denna vision. Som ett ledande IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, utan levererar skräddarsydda lösningar genom användning av den senaste tekniken, som Java och Python. Vårt erfarna team inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst guidar er genom den moderna teknikens landskap med både trygghet och förutseende. Vi fokuserar på att skapa långsiktiga lösningar som inte bara uppfyller utan överträffar era affärsbehov. Jobbeskrivning: Vi söker nu flera produktionstekniker till Karlskrona! Som produktionstekniker kommer du att tillhöra teamet som ansvarar för maskinparken. Uppdraget kommer innefatta fyra områden; HSE, drift, förbättringar samt utveckling och du kommer att utveckla maskiner och arbetssätt med säkerhet, produktivitet och kvalitet i fokus. Du kommer att samarbeta med många olika avdelningar samt vara en del i utvecklingsprojekt och ansvara för mindre investeringsprojekt. Krav: Ort - Karlskrona - Onsite -Startdatum är indikativt -Vi gör löpande urval Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet -Utveckling och kvalitetsförbättringar -Driftförberedelser -Optimering av maskiner samt arbetssätt -Investeringsprojekt -Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarandeKrav -Produktions- eller maskinteknisk utbildning eller civilingenjörsutbildning inom maskinteknik -Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet -Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande -Talar och skriver flytande svenska samt engelska Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Hos oss får du möjlighet att arbeta inom flera dynamiska branscher, vilket ger både flexibilitet och stor potential för personlig och professionell utveckling. Vi söker drivna individer som är redo att anta nya utmaningar – VIPAS är platsen för dig! Som en del av vårt innovativa team får du chansen att påverka framtiden inom branscher som telekom, fordon, detaljhandel och bank. Är du redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö? Då är detta din möjlighet! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har svenskt medborgarskap eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Brinner du för automation och söker nya utmaningar? Vill du arbeta i framkant av teknologin och vara med och forma framtidens industriella lösningar? Vår kund expanderar och vi söker nu en skicklig automationsingenjör till deras team i Stockholm. Du får möjlighet att arbeta med spännande projekt och utveckla innovativa automationslösningar som gör verklig skillnad i industriella processer. Din Roll I denna spännande roll kommer du att arbeta med hela processen inom automation, från kravställning och projektering till driftsättning och testning. Du kommer att ha möjlighet till en ledande teknisk roll. Du kommer även att vara delaktig i beslutsfattandet kring hur kunden arbetar med automation, vilket ger dig möjlighet att påverka och forma deras framtida riktning. Flexibilitet är viktig för vår kund Du erbjuds flexibiliteten att arbeta både från deras kontor i Stockholm och hemifrån. Du kommer också att tillbringa en del av din arbetstid ute hos kunder, vilket skapar en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med ständigt nya utmaningar och stimulans. Dina Kvalifikationer Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som automationsingenjör och en passande högskole- eller civilingenjör, alternativt annan eftergymnasial utbildning inom lämplig inriktning. Utöver detta är vi särskilt intresserade av kandidater som kan visa på följande: Erfarenhet från kemisk industri, energibranschen, läkemedels- eller livsmedelsindustrin. Gedigen erfarenhet i Siemens TIA portalen och/eller ABB Control builder. Erfarenhet av programmering i Siemens PCS7 och/eller ABB 800xA. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Goda IT-kunskaper. Meriterande Meriterande är erfarenhet av programmering av SCADA-system som Zenon och konfigurering av OPC-server. Erfarenhet av driftsättning av automationssystem inom processindustrin är önskvärt. Meriterande är kunskaper inom ISA88 och Batchsystem. Som person är du tekniskt intresserad, nyfiken, kommunikativ och initiativrik. Du vill verkligen göra ett grundligt och kvalitativt arbete. Dessutom har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Om vår kund De är ett ingenjörsbolag som inriktar sig mot processindustrin. De erbjuder allt ifrån konsulttjänster till att leverera kompletta projekt till sina kunder. De har lång erfarenhet inom branschen; både av att leverera konsulttjänster, att driva helhetsprojekt och att företräda sina kunder i projekten. Deras kärnkompetenser är projektledning, processdesign, konstruktion, el/instrument, automation, industriell IT samt kvalitetssäkring. De tror på en långsiktig relation med kunden, där de kan ge support i de faser av projekt eller problemlösningar som kunden önskar. De vill arbeta tillsammans med sina kunder och driva projekten så effektivt som möjligt, genom att lägga stor vikt vid vårt personliga engagemang och att ha kunden i fokus. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så här ser rekryteringsprocessen ut Vi ser över hur din ansökan matchar mot rollen du sökt Matchar du profilen? Då är nästa steg en intervju med oss på Envoke Talent Eventuellt arbetsprov och sedan intervju med rekryterande chef Rätt match? Grattis till nya jobbet! Om du får besked att det inte var rätt match denna gång så sparar vi gärna dina uppgifter och presenterar andra tjänster som matchar din profil.
Välj ett jobb för att visa detaljer